189

Külföldön is lopnak a fiatalok?

Ellenőrző , 2010.09.06. 08:00

A tegnapi posztunkra érkezett, közel 600 komment közül választottunk mára egyet. A kommentelő egy -Angliában bolti lopáson ért- lánnyal történteket írja le, és kiderül, hogy lehet határozottan eljárni egy ilyen ügyben anélkül, hogy tönkre tennék az elkövető jövőjét.

 

Öröm látni, hogy egy jól sikerült, a morális tespedtségből felrázni igyekvő cikk néhány perc alatt hány egyetértő kommentet szül. Én nem ezek számát fogom gyarapítani, hanem egy történetet mesélek el, amit egy ismerősömtől hallottam.
Ő bizony megtette, amit az Ellenőrző levélírója és barátai nem: heccből csórt boltban. Ez Angliában történt, régen, még egyetemista korában, ahol külföldiként ösztöndíjjal tanult. Csokikákra specializálódott a derék hölgy. Fél font, egy font, nem a világ, nem rokkan bele senki - gondolta -, viszont milyen vagányság ilyet csinálni. Aztán egyszer elkapták. Becsületére váljék, hogy nem próbálta letagadni, nem hazudozott össze-vissza.
Kihívták a rendőrt, a campus közepén bilincs csattant a csuklóján és hamar az őrsön kötött ki. Ott vizsgálati fogságba került, szíját és óráját lekapcsolták. Nem ismerem a pontos szakterminusokat, de lényegében magánzárkába került, ahol a sivár környezetben csak magával tudott foglalkozni. (Legyünk jóhiszeműek: a nyilatkozó gimis lány talán ezt az érzést fejezte ki - helytelenül - az "unatkozás" szóval.) És bár óra híján fogalma sem volt, hogy mennyi idő telt el közben, de a magánynak köszönhetően magába szállt, miután átgondolta mindazt, amit a napi üzemmenet forgatagában addig "nem sikerült".
Egy idő után kiengedték a bezárt szobából. Az ügyeletes rendőr elmagyarázta neki, hogy megrovásban részesítették (she was cautioned), és hogy bekerült a bűnügyi lajstromba, ahonnan azonban egy év múltán törlik, ha nem lesz más panasz ellene. Hazamehetett, ám a tortúra nem ért véget. Jelentenie kellett az egyetemi tanszékvezetőjénél és jelentkeznie az egyetem vezetésénél, ahol akkorra már tudtak az esetről. Ott is határozottan, de bizonyos távolságtartással kezelték a helyzetet: egy hetes "önkéntes" munkát kellett végeznie az egyik irodában.
A történet két tanulsága: a korai blair-i Anglia így kezelte az ilyen "petty shoplifting" ügyet, ha nem volt visszaeső az illető. Diszkréten, de nem elkendőzve; büntetve, de nem tönkretéve az illető jövőjét. A másik, hogy az illető nőszemély felnőtté válásában az eset nagy szerepet játszott. Jó lenne, ha a "magántulajdon szentsége" kialakulna az embertársainkban, ahogy ő azon a napon saját kárán belátta ennek morális igazságát. Jobb lenne persze, ha von Haus aus hoznánk, de tudomásul kell venni, hogy a felettes ént kinek jobban, kinek kevésbé sikerül beépítenie kamasz korában. Hogy általánosan osztott értékké váljon, azt elő lehet segíteni puhább és drasztikusabb módszerekkel, a suliban meg az őrszobán. Kormányunk, amely előszeretettel nevezi magát "polgárinak", nem győzi értelmezni, hogy mire kapott felhatalmazást a tavasszal. Nos, én nagyon szeretném azt látni, hogy a ballib népség kiszorítása nem öncélú, saját klientúra kiépítését szolgáló lépéssorozat csupán, hanem - például - a magántulajdon iránti tisztelet (mint polgári erény) fokozódó elismertsége is a regnálásuk eredményei közé fog számítani. Ha az iskolai programok megváltoztatása által, az jobb, de ha a szigorúbb rendőri fellépés útján, az is igazolható morálisan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr892274341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 08:26:53

"Nos, én nagyon szeretném azt látni, hogy a ballib népség kiszorítása nem öncélú, saját klientúra kiépítését szolgáló lépéssorozat csupán, hanem - például - a magántulajdon iránti tisztelet (mint polgári erény) fokozódó elismertsége is a regnálásuk eredményei közé fog számítani."

A ballib népség nem tisztelné a magántulajdont?
Tehát, aki lop, az ballib?

bontottcsirke 2010.09.06. 08:34:42

@kolbászoszsömle:

A ballib népség nem tisztelné a magántulajdont?
Tehát, aki lop, az ballib?

Miért szerinted az elmúlt évek mit mutattak? Csak ezt.

A posztban meg persze hihető sztori a heccből lopok.

Adani 2010.09.06. 08:53:22

Helyeslem ezt a módszert is, de a hazait is, amiről az előző posztban volt szó. Mindenkivel végigcsinálni ugyanezt és ha heccből lopott hát legközelebb már biztosan nem fog, mert jó elrettentő példa lesz ez neki, 2 nap a fogdában. Régen (60-70es évek) ezt elintézték két nagy pofonnal, ha otthon megtudták megkapta a párját a másik oldalra nehogy féloldalas legyen a pofája. De ma már ezt nála a libsiknek nem lehet.

A csendőrség korában meg ha elkapták a tyúktolvajt akkor végigkísérték a falun és minden házba becsöngettek meg bekopogtak, és elmondták ,h az úr ezt a tyúkot lopta, nem a magáé véletlenül? Szintén elvették a kedvét a lopástól azzal, h megszégyenítették.

Csírájában kell a bűnözést elfojtani, hiszen a legtöbb piti bűnöző, aki az utcán rabolgat így kezdte a pályafutását. Először csak csoki a boltból aztán már pénztárcát húz ki zsebből, besurranó tolvaj, késes fosztogató stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 09:00:54

@bontottcsirke: hubakker. Akkor most a gyerekbaszóknak lett átjátszva az ország...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 11:53:36

@bontottcsirke: Gondolod, akkor jut neked is a friss húsból?

harcsabajuszos 2010.09.06. 12:27:00

Nem értem, miről szól a cikk.
A lányok itt is előzetesbe kerültek, majd mehetnek haza, senkinek nem a jövője nem ment tönkre és a kutya sem tudna róla, ha nem fújják fel a liberálisék a cuki kislányaik "gyerekcsínyét".
Érdekes, hogy ugyanezek a liberálisék sehol nem voltak, mikor egy évig volt néhány gimnazista srác, majd letöltendőt kaptak, mert megpofoztak egy nőt.
Nekik valóban kettétört az életük.
S ugyanezek szintén sehol sem voltak, mikor egy cigány bokszoló agyonverte iskolástársát, majd mosolyogva távozott másfél év felfüggesztettel.
Pedig ott egy élet is eltűnt.
Kettős mérce?

Reman 2010.09.06. 12:28:51

@Adani: Abszolút liberális vagyok!
Ez azt jelenti, hogy hagyjanak élni, majd én megoldom a dolgaimat.

De van egy fontos dolog, ami miatt a liberalizmus ma szitokszó:
A szabadság nem azt jelenti, hogy bármit megtehetsz, hanem azt, hogy bármit GONDOLHATSZ!!!

Ha az én gyermekem lopna valamit, akkor én meg tudnám oldani sokkal jobban, mint az ügyeletes tiszt. Márhogy ez ne jusson többet eszébe.

És ehhez nem kell fogda. De hatásosabb.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.09.06. 12:40:45

Már bocsánat! Ki a felelős a gyerek jövőjéért? és főként hogyan? A társadalmi fogadtatás teljesen mindegy szerintem. A lényeg a tényekben rejlik: lopott (nem kényszerből), elkapták (nagyon helyesen), leültették hadd gondolkodjon (ráér belátni egy-két dolgot), tudomást szerez minderről a környezete (hiszen abban él, ott cselekszik valahogyan) és ... itt jön csak a társadalom szerepe! 1. elítéli a cselekedetet és kirója a megfelelő büntit és kész. 2. elkendőzi az esetet (mintegy meg nem történtté alakítva át) és mindenfélét kitalál a mentségére... Na, melyik a jobb? Melyik az ami a megbocsátás felé hajlik és nem teszi tönkre a megbotoltat? És melyik az, amelyik felmenti és továbbra is a helytelen megoldások felé tereli (azaz jövőtlenné teszi és esendővé)?

rcfan 2010.09.06. 12:45:42

Csak ismételni tudom magamat: jó az nekünk, hogy a magántulajdon nem szent?

Jó az nekünk, hogy az autóban hagyott GPS okán Budapest utcáján betörik az autó szélvédőjét is?
Vessd össze: Németországban az áruház parkolójában tavaly a nyitott cabrió szélvédőjéről nem féltette német barátom a GPS-ét.

Utóbbi nem normálisabb?
Ha máshogy nem, statáriummal, de meg kell teremteni a közbiztonságot, azt a társadalmat, ahol a magántulajdon szent. Legyen az a boltosé, vagy az enyém.

Lányom minap megkívánta a boltban a kosárba rakott túrórudit. Csak annyit mondtam neki: ez még nem a miénk, még nincs kifizetve. Ennyi.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.09.06. 12:49:19

@Reman: a szabadság azt jelenti, hogy van választási lehetőséged. Nem csak gondolatban, de éppen hogy TETTEKBEN! Vagyis szabadon választottak a csajok az illendő és az elítélendő tett között. és ők rosszul választottak. A boltos és a rendőrség meg jól. Amit te szabadságnak gondolsz az tulajdonképp a szabadosság, és ez az amit sokan nem fogadnak el a liberálisnak mondottak részéről. Az a szabadság ugyanis mindenkinek egyformán járna, nem úgy a szabadosság, amit ha követnek, az mindig valakinek a jogait sérti, ami ellen szabad akaratából nem tehet semmit. Egyetlen példa erre, hogy kézzel fogható legyen: a parkban szekszelő párocska szabados viselkedése, amire nem volt igénye azoknak, akik véletlenül arra sétáltak, de el kellett viselniük, pedig jó szántukból sosem vágytak ilyen happeningre. A szabadságot nem mások kárára vagy ellenében kell kiélni! mert akkor csak tuskónak tekinthető az illető és károkozónak.

Mentolosmájkrém 2010.09.06. 12:52:35

Igen, lopnak, söt van ahol ez a menö. Konkretan tölem lopott egy "tinizseni" kb. 10 e Ft-nak megfelelö összeget, siman le akart lepni a fuvardijjal. Azt mondjuk nem vette be a kis feje, hogy a telefonszama a rendelesen megvan igy meglett a neve es a cime is, amiböl aztan kerekedett egy rendöri feljelentes. Siman le akarta tagadni, hogy ö volt, mondta nincs foto. Rab...szott, mert van kamera a kocsiban, igen ez itt jogszeru. Igy maradt a fizetes, 3 ev nyilvantartas, adott esetben nuku hitel.
Pesten siman elverem a segget, itt ezt nem szabad. Konkretan minden uzletben kinn van a tabla, hogy barmilyen lopas rendörsegi feljelentest von maga utan, de ettöl fuggetlenul lopnak, mint a szarka.

...Ahoj... 2010.09.06. 12:53:13

A szemét LMP (SZDSZ utódpárt) már folytatja az elődei útját. buzitörvények, cigánymosdatás és titlakozás a kiskorúak által elkövetett lopások ellen.

Érdekes a mi családunkban miért nem lopott soha senki semmit?
Az törvényes hogy ezek büntetlenül lophatnak?
Meg is érdemli a csaj hogy a pszihiátrián kötött ki, reméljük tanult belőle és soha többet nem fog lopni.

Egyetértek a törvénnyel, legyen büntethető már 8 éves kortól az apróbb lopás és a testi sértés.

Szlovákiában sincs kinyalva a s..ge a kisebbségnek és a viselkedni nem tudó, lopó emberrétegeknek

Hurri Kán 2010.09.06. 12:56:35

Pont leszarom h külföldön lopnak e. Ha ott meg van esetleg engedve akkor nekünk is meg kell basszameg?

EvangelineS (törölt) 2010.09.06. 13:00:35

Ez alapvetően egy nagyon megható,szívszorító sztori volt.de legyünk reálisak: ez Magyarország. Magyarországon egyes népcsoportoknál a kölyök hamarabb tanul meg kizsebelni valakit,mint beszélni.nem kell pattogni,vidéki vagyok,látom napi szinten,h ezek mit művelnek.ezek nem fogják sohasem megtanulni,hogy lopni TILOS.a szülőjük pont az ellenkezőjét tanítja nekik,tehát az egyetlen,ami móresre taníthatja őket,az a szigorú büntetés.és igen,egyetlen kifliért is vágják be börtönbe,akár hetekre,azt a kiflit a pék PÉNZEN elkészítette,a boltos PÉNZEN megvette,és próbálja ELADNI,nem ellopatni.
attól meg külön meg tudnék bolondulni,mikor egy 100 Ft-os termékre egy tolvaj kijelenti,hogy "nem a világ".nem,de ha minden vásárló csak 100Ft-ért lop,akkor mi lesz?az ellopott 100 Ft-ot a boltosnak ki téríti meg? nem a tescot sajnálom,az kibírja,hanem a kis vidéki,egyszemélyes boltocskákat,akiket nem elég,hogy ellehetetlenítenek a multik,még szét is lopják őket.ennek legyen már végre vége!!

Elkeveredett 2010.09.06. 13:00:35

Na, csak sikerült összekoszolni egy jó alapgondolatú írást középszerű politizálással. :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 13:00:57

@térfél: Nekem nincs igényem arra, hogy direkt zajongjanak, mégis megteszik a klerikálisok, nekem meg nincs más lehetőségem, mint elviselni az ő szabadosságukat, ami odáig fajult, hogy GÉPEKET készítenek csak azért, hogy irgalmatlan lármát csapjanak...

Oszt mégis muszáj elviselni.
Mert ez a szabadság ára.

@Reman: Azé az nem annyira a szabadság, hogy gondolni lehet bármit.

@...Ahoj...: nyolc éves kortól büntethető a lopás, testi sértés?
Szerintem csak egy tót vagy.

zoleee23 Hát én sírtam a nevetéstől xD-->> · http://koponyeg.hu/jatek/b80188e9 2010.09.06. 13:06:19

úgy lopnak mint a huzat...tapasztaltam már, nem egyszer ki akartak már zsebelni

Valaki1 (törölt) 2010.09.06. 13:10:46

Örüljetek hogy egyenlőre csak 2 nap börtön és nem azonnali dunábalövés, bár ahogy ezt a kormány nézem eljön még ez is.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.09.06. 13:13:07

Itt vizsgálati fogságba helyezték a lányokat, ami priuszt önmagában nem jelent, de érzékeny kis csipkés lelküknek hatalmas törés volt.

Egyesek szerint túlzó volt velük így példát statuálni.

Ahogy én látom (remélem látni), ők voltak azok, akiken bemutatták, bemutatják, hogy a jogszabályváltozás nem a svéd kisebbség ellen szól, lám, jólszituált családok jólszituált gyerekeit is elzárták.

Remélem, hogy tényleg afféle áldozatok ők, és a hírverésnek hála eljut mindenki fülébe, hogy aki lop, az szopni fog. Remélem, hogy nem 14-18 éves fiatalokkal telnek majd meg a fogdák, hanem a t. korosztály érintett része észbe kap, és már csak muszájból is elkezdi tisztelni a tulajdont.

Másfelől tartok tőle, hogy ahol a bolti lopás életforma, és a lebukás esetére is kész a forgatókönyv, ott a 72 órás fogvatartásnak sincs elrettentő ereje. Télen meleg, nyáron hűvös, enni adnak, talán még ki is fürdetik őket, esetleg ha állapota indokolja, még egy orvos is ránéz. Kész nyereség, ha meg netán priusz is lesz az életvitelszerű lopkodásból, az sem baj, úgyse' akart soha köztisztveselőnek állni, amit ugyebár csak bűntetlen előélettel lehet.

Szóval remélem, hogy nem sok ilyenről fogunk hallani, de tartok tőle, hogy az igazán ipari méretekben működtetett lopóegyletek továbbra is élni és virágozni fognak.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.06. 13:13:15

én beraknám őket a zárkába, és felhívnám a szülőt, elmondanám hol a gyerek, és mit csinált, és a szülő belátására bíznám, hogy azonnal jön érte, vagy hagyja még kicsit "gondolkozni" egy-két órát...

egyébként ílymódon, ha a szülő is így gondolkozik, 2-3 óra üldögélés azt hiszem megtenné a hatását, és ilyet sose csinálna többet a gyerek...

ezt első ilyen alkalommal tenném. ha visszaeső lenne akkor már nem lenne pardon, de az más tészta

ati27 2010.09.06. 13:13:29

@rcfan:

Értem én.. Multkor mi is leparolunk a városzéli bevásárló központba. Parkoló: vadi új 307-es fekete CC. Persze kabrió, fehér bőrrel.. a ablakon egy komoly Gps, a tető lenyitva. Tulaj sehol... Legalább az esőtöl féltem volna a helyében.. :) Mindez egy elég liberális országban. Ahol a főnököm felesége szerint egyszer mindenkinel részt kellene venni a melegfelvonuláson, függetlenül attól, hogy milyen "irányultságú" :) Mert szép dolog a tolerancia. NNNaaa hol vagyunk mi ettől?

Bergeroth 2010.09.06. 13:18:18

Tegyük a szívünkre a kezünket. Ki az, aki gyerekkorában nem követett el valami olyan csínytevést, aminek a későbbiekben akár komolyabb következményei is lehettek?
Na ugye.

A heccből lopás gáz, büntetést érdemel, DE nem olyat, amit kaptak.
Véleményem szerint egy normális társadalomban, a rendőrnek el kellett volna magyarázni a rendőrségen a lányoknak, hogy ez miért rossz. Majd átadni őket a szülőknek, ahol 2 atyai pofon után, valószínűleg megértették volna, hogy heccből sem okozunk kárt másoknak. Másnap pedig, amikor mindenki lehiggadt, a szülőkkel is megbeszélni a dolgot.
Én is kaptam atyai pofonokat kamaszként, utólag visszagondolva maximálisan meg is érdemeltem, ma sem kellene ezt másképp.
A jogvédők meg bekaphatják.

Mentolosmájkrém 2010.09.06. 13:21:21

@ati27: szex volt mar a tulaj nejevel? Menj mar ki egyszer ejjel valamelyik keleti tartomanyban es nezz körul legyszives.:o)

APImásik 2010.09.06. 13:23:29

Sziasztok.:)

nekem 1 dolog nem tetset ebben az egészben... a kifogások... a "minden tizenéves követ el ilyet" hozzáállás...

bakker... autót is lop sok tizenéves... sőt... a 3. világban meg embert is öl majdnem minden tizenéves...

Lehet, hogy az eljárás szigorú volt... és talán lehetne mérlegelni... de abban biztos vagyok, hogy este, amikor a csajok hazamentek az őrsről a vacsoraasztalnál nem azt mondták, hogy "ejnye kislányom ez milyen dolog volt...", hanem inkább a "qva rendőrök, qva kormány, qva biztonságiőr és qva eladó..." és ez a baj...:S

Terézágyú 2010.09.06. 13:25:19

@APImásik:
"de abban biztos vagyok, hogy este, amikor a csajok hazamentek az őrsről a vacsoraasztalnál nem azt mondták, hogy "ejnye kislányom ez milyen dolog volt...", hanem inkább a "qva rendőrök, qva kormány, qva biztonságiőr és qva eladó..."

Bizony :(((

Hozzá Szóló 2010.09.06. 13:25:22

Nem lehet egyszerű politikusnak lenni.
Ha nem zárják be a tolvajt, akkor az a baj. Ha bezárják, akkor meg az a baj.

Logan Grimnar 2010.09.06. 13:25:49

@Bergeroth: ne mosdasd a szerecsent, az attól még fekete marad. Igenis jó az a társadalom számára, hogy végre szigorúan büntetik a kisebb értékű bolti lopásokat. Remélem hamarosan az összes többi bűncselekményt is jóval szigorúbban fogják.
Amit te írsz, az utoljára kb 25 éve működött jobbára, most meg sajnos sokszor maga a szülő biztatja lopásra a csemetét ( pl. cigányok ).
A jogvédők viszont tényleg bekaphatják ;-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 13:29:42

@APImásik: Nem telefonáltak a szülőknek, hazudoztak nekik, nem adtak meleg ruhát, stb.

Ez a baj, nem az, amit leírsz.

Egy rendőrállam kezdetének tapsolsz.

Terézágyú 2010.09.06. 13:33:10

@kolbászoszsömle:
"Nem telefonáltak a szülőknek"

Ez valóban gáz, sőt!
De ha telefonáltak volna, otthon akkor is a fenti szöveget mondták volna a szülők jó eséllyel... És ez nagyobb baj, mert a "nem telefonáló" rendőröket ki lehet rúgni - de az ilyen szülővel semmi nem lesz.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.09.06. 13:37:51

Szerintem teljesen rendben van, hogy lesittelték a csajokat, nem tudom mit kell így felfújni ezt az ügyet. Már bocs, de hülye, saját magát megjátszó kis ribancokról beszélünk, akik lopni bírnak, de 2*5 méteren nem bírnak a seggükön maradni egy napig. Az ilyeneket nem pszichiátriára, hanem munkatáborba kellene küldeni.

genyamagyar 2010.09.06. 13:38:19

Angliában elég egy nap, nálunk kell három a fogdában. Ilyen egyszerű!

genyamagyar 2010.09.06. 13:39:23

@kolbászoszsömle: Nekem semmi bajom az olyan rendőrállammal, ahol az attól rendőrállam, hogy a tolvajokat megbüntetik. Neked miért nem tetszik?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.09.06. 13:39:45

Szép a sztori, de arról nem szól a fáma, hogy visszesőkkel mi az eljárás. Mert ez a következmény bizony nem volt túl súlyos, és ha lopós az illető, akkor nem fogja elriasztani.

Hoffy 2010.09.06. 13:40:11

Én támogatom a tolvajok akár börtön büntetését is, sőt az ilyen szülő a nevelés selejtje. Akinek a gyereke lop aztán felháborodik. Én őket is bezárnám, ha tovább dumál az még több börtön és egyszer csak csendbe maradna.
Kár erőlködni nem fogom elolvasni a válaszokat.

Silent Bob 2010.09.06. 13:42:23

@EvangelineS: Tudod ezzel csak az a probléma, hogy elsőre sikerült begyűjteni három jól szituált kiscsajt.
Nem pedig az volt az első hír, hogy "x faluban, ahol rendszeresen, ugyanazok szétlopják a kisboltot, végre fellélegezhetnek".
Mint ahogy a BKV ellenőrök is csak a külföldiekkel és a 40 kilós kislányokkal keménykednek, egyesek pedig mosolyogva sétálnak el mellettük.

Terézágyú 2010.09.06. 13:47:01

@Silent Bob:
Abból nem lett volna hír, hogy három cigánycsajt bent tartottak napokig a fogdában. Lehet hogy meg is teszik gyakran, csak nincs hatása.
Most bekerült a szórásba három "jól szituált" kiscsaj is, akik "brahiból" loptak - na ebből ügy lett.

Silent Bob 2010.09.06. 13:49:35

@Terézágyú: Érdekes, amikor a 17 éves cigánykurvát bezárták, abból is hír lett.
Egyelőre "szórást" nem látok, csak azt, hogy gecizzünk akivel lehet. Vannak dolgok, amik nem változnak.

Terézágyú 2010.09.06. 13:52:22

@Silent Bob:
"Érdekes, amikor a 17 éves cigánykurvát bezárták, abból is hír lett.
Egyelőre "szórást" nem látok, csak azt, hogy gecizzünk akivel lehet. Vannak dolgok, amik nem változnak."

Nem értelek... amikor a 120 kilós gengsztert csukták le, abból is hír lett... vagy nem lett? Most akkor mi a gond?

Silent Bob 2010.09.06. 14:00:48

@Terézágyú: Az, hogy szerinted egy csak egy mellényúlás volt a sok remek gyerekbűnöző letartóztatásból, csak a többiből nem lett hír.
Szerintem meg nem. Ennyi.
Nem tudom miért nem láttunk még a rendőrség részéről közleményt, hogy elnézést, de a 10.000 letartóztatott hivatásszerű gyerekbűnöző közé becsúszik ilyen is.

Terézágyú 2010.09.06. 14:04:27

@Silent Bob:
"Az, hogy szerinted egy csak egy mellényúlás volt a sok remek gyerekbűnöző letartóztatásból"

Én ilyet nem írtam, de sebaj :)

Silent Bob 2010.09.06. 14:07:03

@Terézágyú: "Most bekerült a szórásba három "jól szituált" kiscsaj is, akik "brahiból" loptak - na ebből ügy lett."

Hanem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 14:09:57

@Terézágyú: Ezt nem tudhatod. Az pedig, hogy két napot ültek egy ilyen után, büntetésnek megteszi. Kell-e basztatni az után az embert, hogy megkapta a büntetését?

@genyamagyar: Gondolom, Neked Kádár rendszere is megfelelt...

ORGASMUSFORSCHER 2010.09.06. 14:11:33

Az alábbi kommenttel értek egyet:

"Ha máshogy nem, statáriummal, de meg kell teremteni a közbiztonságot, azt a társadalmat, ahol a magántulajdon szent."

Különben ha lehetne, szerveznék egy nyilvános vitát, ahol egy-két ismert közírót szerepeltetnek (jobb+baloldalit egyaránt) + meghívnám nagy cégek képviselôit, pl. Media Markt, Interspar, Tesco, stb.

Talán így eléggé világossá válna az agyatlan liberálisoknak, hogy a "való világ" nem úgy mûködik, ahogy ôk képzelik. A példaként felsorolt nagy cégek megmutatják a napi gyakorlatban, hogy hogyan kell eljárni: kamerák mindenütt, biztonsági ôrök, táskákat leadni, bezárni, stb. Miért is ne tennének meg mindent a tulajdonuk megvédése érdekében egy ilyen országban, ahol mindenki lop, aki csak tud???

Amúgy az index-en rettenetes nagy figyelemmel kísért "tinik csínytevése" kapcsán csak annyit, hogy nyilvánvaló, hogy éretlen, nem teljesen normális emberpéldányokról van szó, mert az az indok, hogy csak "buliból" loptak valószínûleg a leghülyébb indok a tettükre. Legközelebb buliból felrobbantanak majd valamit? Vagy megölnek egy taxist? (A 90-es évek közepén volt erre példa Magyarországon).

Silent Bob 2010.09.06. 14:14:11

@ORGASMUSFORSCHER: Ehhez képest a "nagy cégeknél" a biztonsági őrök lopnak legtöbbet.

Silent Bob 2010.09.06. 14:15:08

@ORGASMUSFORSCHER: Ja, és ugye neked legális a gépeden a Windows és az összes program? :)

Terézágyú 2010.09.06. 14:16:50

@kolbászoszsömle:
"Ezt nem tudhatod."

Persze, hogy nem. Mivelhogy nem ismerem a szülőket.

"Az pedig, hogy két napot ültek egy ilyen után, büntetésnek megteszi. Kell-e basztatni az után az embert, hogy megkapta a büntetését?"

Ez most csak erre az esetre vonatkozik? Vagy mindenkire?

Mellesleg ha tényleg ez a reakció otthon, amiről szó volt (este, amikor a csajok hazamentek az őrsről a vacsoraasztalnál nem azt mondták, hogy "ejnye kislányom ez milyen dolog volt...", hanem inkább a "qva rendőrök, qva kormány, qva biztonságiőr és qva eladó..."), akkor a két nap fogda se ért semmit. Akkor ők csak mártírok, a rendőri önkény áldozatai stb. stb.
Mint ahogy a cigányoknál se ér sokat a büntetés addig, amíg ők otthon a családban "hősök" a lopás után.
Ez ilyen egyszerű. Mint a bagózás: mondhatják a tanarak meg az orvosok, hogy a bagózás árt, (meg tilthatják is) amíg a bagózó tini a sztár, a "menő" az iskolában...

Terézágyú 2010.09.06. 14:19:11

@Silent Bob:
"Ehhez képest a "nagy cégeknél" a biztonsági őrök lopnak legtöbbet."

Szóval vagy a cigányokat kell szidni, vagy a rendőröket, vagy a biztőröket... értelek.
Jól sejtem, hogy te a nem azt mondanád, hogy "ejnye kislányom ez milyen dolog volt...", hanem inkább a "qva rendőrök, qva kormány, qva biztonságiőr és qva eladó..."...? :)))

ORGASMUSFORSCHER 2010.09.06. 14:20:20

Ez is jó komment:

"S ugyanezek szintén sehol sem voltak, mikor egy cigány bokszoló agyonverte iskolástársát, majd mosolyogva távozott másfél év felfüggesztettel. Pedig ott egy élet is eltűnt. Kettős mérce?"

Naná, hogy kettôs mérce!!!! Ezért kell újra bevezetni azt, hogy az a híresen "független" magyar bíróság köteles legyen valakit tényleg elítélni, ha az bûnös. Az a csoda, hogy nincs nagyobb anarchia az országban. A cigányok, a Bauer Tamás féle rassziszta félkegyelmû értelmiségiek mindent megtehetnek, a többség meg csöndben szenvedjen??? Kinek jó ez? Nem errôl szól a demokrácia!

Az is mekkora poén volt s mennyire építôleg hatott a demokráciára, meg a polgári jogok elfogadottságára, stb., amikor Tamás Gáspár Miklós tüntetést szervezett a fasizmus ellen a szamurájkarddal villamosozó Józsika kapcsán.

Jó lenne már a helyükön kezelni a dolgokat. Aki lop, gyilkol, rabol, azt büntessék meg, s ne legyen lehetôsége kibújni a felelôsségrevonás alól.

dömdödömbácsi (törölt) 2010.09.06. 14:21:00

ez má volt. minek megin rágicsálni? ugyanazt mondja mindenki, gondolom én. a rendőrség meg dolgozzon, tovább...

Silent Bob 2010.09.06. 14:21:57

@Terézágyú:
Azok után valószínűleg, hogy napokig nem tudok a gyerekemről, mert ellopott valami szar bizsut, valószínűleg.
(Én nem szidtam se a cigányokat, se a biztiőröket, csak mosolyogtam azon, hogy milyen tökéletes példát hozott az olvtárs, a látszatintézkedésre. :) )

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 14:23:53

@Terézágyú: Nehéz eltagadni azt, hogy nem a rendőri önkény áldozatai.
Persze, loptak, de aztán áldozatokká váltak.
Amikor azt mondták nekik, hogy hazamehetnek, aztán átszállították őket egy másik fogdába, az meg gyanúsan bűncselekmény. Az kiskorú veszélyeztetése/emberiesség ellenes bűntett (fogolykínzás).

Szóval az a gond, hogy nincs protokoll, és ha van, a rendőr szarik rá.
Úgy nem a rendet lehet felépíteni, hogy először nem a rendfenntartó erőktől követeled meg a szabályok betartását, hanem valami egészen mást.

Ennek a két riherongynak a példája pont arra jó, hogy rámutasson, hogy mennyire kisstílű a házmesterivadékokból szavazópolgárrá avanzsált istenadta...

EvangelineS (törölt) 2010.09.06. 14:27:48

@Silent Bob: Lehet,h a médiában ezt nem jelentetik meg,mert előjönnének azzal,h 'így meg úgy rasszista a tv",de én bízok benne,h a fekák ugyanúgy megkapják a büntetésüket.végre van valami az árujukat védő eladók kezében.
A burzsuj kis lánykák meg duplán megérdemelték,ha telik nekik rá,akkor miért nem vették meg azt a cuccot? remélem egy életre megtanulták a leckét.amúgy sztem azért is kerülhetett ez be a médiába,h lássák,nem csak a cigányokat büntetik ezzel a törvénnyel,hanem a magyarokat ugyanúgy,ha tolvajkodnak.

Terézágyú 2010.09.06. 14:28:38

@Silent Bob:
"Én nem szidtam se a cigányokat, se a biztiőröket"

Attól, hogy ebben a mondatodban "Nem pedig az volt az első hír, hogy "x faluban, ahol rendszeresen, ugyanazok szétlopják a kisboltot, végre fellélegezhetnek" nem szerepelt ténylegesen a "cigány" szó, attól még ott van :)

Szóval nyilvánvaló, hogy te a rendőrök ellen vagy ebben az ügyben. Mondhatnám: minden ügyben.
Nem véletlen, hogy szükségesnek tartottad hozzátenni: "a BKV ellenőrök is csak a külföldiekkel és a 40 kilós kislányokkal keménykednek" aztán meg amikor elolvastad egy újabb hozzászólásban a "biztonsági őrök" kifejezést, akkor azonnal reagáltál, hogy "a biztonsági őrök lopnak legtöbbet."

Éééértem én.

Terézágyú 2010.09.06. 14:30:31

@kolbászoszsömle:
Én nem fogok könnyet ejteni, ha kirúgják ezeket a rendőröket... :)

EvangelineS (törölt) 2010.09.06. 14:32:25

@Tomi from Space: Hú de nagyon egyetértek veled!! ezt én se tudtam ovlna szebben megfogalmazni! szánalmas,gazdag nagyszájú libák gondolkodásra alkalmatlanok,életre képtelenek,de amikor felelősségre vonják,akkor rögtön nekiállnak rinyálni.én tuti otthagytam volna,sírjon csak,akkor gondolkozott volna mikor lopott.
remélem azért a kedves szüleik és ők is olvassák ezeket a kommenteket és most elsüllyednek szégyenükben...

Silent Bob 2010.09.06. 14:38:48

@Terézágyú: Ja, értem. Szóval nem írtam le hogy cigányok, de őket szidtam. :) Korrekt.
Nem a rendőrök ellen vagyok, hanem a látszatintézkedések ellen.
- A BKV ellenőr elmegy a homeless, meg a nagydarab mellett, a kiscsajt baszogatja, hogy miért nincs ráírva a szám a diákjára.
- A biztiőr kipakoltatja a táskámat "mer az a dóga" aztán éjjel raklapszámra tolják ki a cuccot.
- Most bekasztliznak napokra kiscsajokat. Ehhez képest menj le a nyugati aluljáróba, nézz körül.... esetleg sétálj egyet sötétben a 8-kerben.. vagy a 6-ban, ahol a rablás után közvetlenül a hamburgerzabáló rendőrök elhajtották a haveromat, hogy menjen be a kapitányságra feljelentést tenni. Hiába mondta, hogy de ott futnak még bazmeg a sarkon.

Soroljam még?

genyamagyar 2010.09.06. 14:40:00

@kolbászoszsömle: Ne terelj... Mi a bajod az olyan "rendőrállammal", ahol a tolvajt néhány napra bezárják?

Silent Bob 2010.09.06. 14:45:05

@genyamagyar:
Majd ha téged tüntetnek el pár napra, rájössz. ;)

genyamagyar 2010.09.06. 14:45:43

Remélem a lányoknál volt egy kis testüreg vizsgálat is...

Terézágyú 2010.09.06. 14:46:18

@Silent Bob:
"Szóval nem írtam le hogy cigányok, de őket szidtam. :) "

Ne nézz már gyereknek másokat... Sokan nem írják le a "cigány" szót...

"- A BKV ellenőr"..."- A biztiőr"... stb. stb. és az ovodában a magdinéni rádkiabált, ugye, és azóta neked minden egyenruháról ez jut eszedbe... és marhára örülsz minden ilyen hírnek, mert lehet szidni őket... ami persze nem feltétlenül azt jelenti, hogy nincs igazad - de hogy ez egy mánia, az is biztos.

genyamagyar 2010.09.06. 14:47:13

@Silent Bob: Látom, a személyeskedésen kívűl másra nem telik. Amúgy engem nem fgonak eltüntetni, mert a lopás nem szokásom. Furcsa, mi? :)

Silent Bob 2010.09.06. 14:48:12

@Terézágyú:
Te beteg vagy. Leírtam, hogy mivel van bajom és mi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 14:49:05

@genyamagyar: A rendőri mérlegelés lehetősége, ami eldöntendő kérdéssé teszi, hogy itt szopsz kinn tíz percet, vagy bent a fogdában két-három napot...

Silent Bob 2010.09.06. 14:50:45

@genyamagyar: Milyen személyeskedésen? Egyszerűen csak nem tetszik, hogy gyakorlatilag napokra eltűntek a rendőrségen emberek, akik sem a szüleikkel nem beszéltek, sőt gondolom innentől kezdve ügyvédet sem nagyon láttak.
Gondolom lett volna ennek egy normális módja is, csak Kovács 23 őrmester máshogy gondolta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 14:52:37

@genyamagyar: nem csak genyamagyarok vannak, vannak, hanem másmilyen genyák is.
A bolti lopás az a dolog, aminek a bizonyítékát elég könnyen bele lehet tenni a cuccaid közé.

Az a rendőrállam, amiről Te álmodozol, az becsületes és idealista rendőrökkel működik a társadalom hasznára.
A mi rendőreink ellenben Zsanettot szoktak megerőszakolni, meg szemeket szoktak kilőni.

genyamagyar 2010.09.06. 14:53:22

@Silent Bob: "Egyszerűen csak nem tetszik, hogy gyakorlatilag napokra eltűntek a rendőrségen emberek, akik sem a szüleikkel nem beszéltek,"

Nekem tetszik. Kevesebből nem tanultak volna.

"Gondolom lett volna ennek egy normális módja is,"

EZ volt a normális módja.

LordAzazel 2010.09.06. 14:55:18

@kolbászoszsömle: rendőrállam az apád f*szát... neked bakker az a rendőrállam ahol a tolvajt lecsukják? ezt jogállamnak hívják, azt se tudod mit jelenet a rendőrállam te agyament.

Silent Bob 2010.09.06. 14:55:36

@genyamagyar:
"EZ volt a normális módja."
Ja értem.

Silent Bob 2010.09.06. 14:56:40

A bőszen tolvajozókat továbbra is kérdezem, ugye minden legális a számítógépükön? :)

genyamagyar 2010.09.06. 14:56:52

@kolbászoszsömle: Aha, kezdem érteni! Ne büntessünk meg senkit, mert a rendőrök g*cik! :-))))

Ki is az a Zsanett? Ja, az kis ribanc, aki a rendőrökre akarta kenni a bánatát. Szemkilövés? Tán el kellett volna tolni a bicajt akkor, mikor mondják, főleg annak tudatában, hogy a rendőrök g*cik! :-)))

genyamagyar 2010.09.06. 14:58:35

@Silent Bob: Nekem igen. Egyéb kérdés? Nem, nem loptam brahiból sem az oviban sem egyetemistaként.

De a kérdésed azt sugallja, hogy "úgyis mindenki lop, hát akkor minek ez a felhajtás...?"

Remélem megfújták/megfújják a bicajodat! :)

bunkokiller2 2010.09.06. 15:02:58

@genyamagyar: Beteg vagy. Szégyelld magad...Még a rendőr kezét-lábát is eltöröm, ha a Fiammal ez történik és én nem tudok róla napokig! Azt az isten ne adja egy rendőrnek se!!! Ki ne találja már valaki, hogy ha a gyerekem elkövet egy ilyen apró csínyt és elviszik, még én sem tudhatom hol van? Kapjatok már ahhoz az elnarancssárgult, szemellenzős, elvetemül fejetekhez! Ha nem az lenne az első dolguk, hogy értesítenek, addig nem nyugodnék míg az életüket el nem perelem, még portás sem lesz egyik sem, többet!

bunkokiller2 2010.09.06. 15:03:52

@Silent Bob: :-) Persze, a sok képmutató..Hagyd már...

Silent Bob 2010.09.06. 15:04:26

@genyamagyar: Nyugi, nem hagyom ott sehol. ;) Ennek ellenére törtek már be hozzám többször, tudom milyen érzés, ha meglopnak.
Ahogy a rendőrség hozzáállása is "meggyőző volt" mindkét esetben.
Ilyenkor bezzeg lelkesek. Nekem csak az a bajom.
(Vindózos kérdésem mindössze azt sugallta, hogy általában azok kiabálnak leghangosabban, akiknél ég a ház.)

eN 2010.09.06. 15:05:28

@kolbászoszsömle: te Zsomi, nem te veded veletlenul a Zuschlag fele bunszovetkezet valamelyik tagjat? Oket is futni kellett volna hagyni, nem? Nagyon hiteles vagy a lanyok vedelmeben, mondhatom.
Es ha jol emlekszem nem nyifogtatok mikor az akkori torvenyek szerint torvenysertoen, sokkal tovabb es rosszabb korulmenyek kozott tartottak fogva Tomketet, sot karorultel hogy ugy kellett neki, minek ment oda, nem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 15:06:55

@bunkokiller2: "Ha nem az lenne az első dolguk, hogy értesítenek, addig nem nyugodnék míg az életüket el nem perelem, még portás sem lesz egyik sem, többet! " - Egy jogállamban azért, ami történt, nagyon komoly kártérítést fizetne a rendőrség, mint szervezet.
Ez az ország viszont Magyarország, ahol a rendőrnek van igaza.

Toporodottordog 2010.09.06. 15:07:20

@bunkokiller2: nomen est omen

valóban bunkó vagy és antiszociális.

Ha a gyereked lopna tőlem én törném el a kezét és ha egy szavad lenne a tiédet is.

Ha a szülőket érdekelte volna, hogy hol vannak a gyerekei nyilván a rendőrség nagyon szívesen adott volna tájékoztatást az érdeklődő szülőknek. A kommunikációs csatorna hiánya nem a rendőrökön múlott.

Silent Bob 2010.09.06. 15:08:04

@eN:
Szerintem a Tomcat féle ügy ugyanilyen gázos volt. Pont ugyanezért.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 15:10:25

@eN: Nem emlékszem, hogy kárörültem volna.
Tomket nagykorú.
Ezek a picsák meg nem.
A rendőrök pedig nem értesítették a szülőket, aztán azt mondták, hogy elengedik őket, aztán átvitték egy másik fogdába.

Nem az a baj, hogy lecsukták őket, hanem, hogy nem szóltak a szüleiknek, és hogy hazudoztak nekik.

Goompah 2010.09.06. 15:12:38

@Bergeroth:
"A heccből lopás gáz, büntetést érdemel, DE nem olyat, amit kaptak."

Az őrizetbe vétel NEM büntetés.

Amúgy a heccből lopás mennyivel jobb a megélhetési lopásnál? Ugyanúgy kárt okoz a meglopottnak, ugyanúgy anyagi előnyt a tolvajnak.

Avagy ha jómódú ember (vagy a gyereke) lop, az kisebb bűn? Ha szerinted az, akkor kérlek, magyarázd el, miért.

Nem akarom a demagógia felé elvinni a dolgot, de heccből embert ölni is bácsánaatosabb bűn, mint pénzért?

genyamagyar 2010.09.06. 15:13:13

@bunkokiller2: Törnéd ám a nagyanyád térdekalácsát.... ugyan már!

"ha a gyerekem elkövet egy ilyen apró csínyt"

Neveld úgy, hogy ne kövessen el ilyan "apró csínyt". Ja, több mint tízezer ft értékben. Apró csíny, mi?

Viccelsz?

TheSnakepit 2010.09.06. 15:13:40

Hogy jött ide a szerzői jogok megsértése?

genyamagyar 2010.09.06. 15:16:46

@kolbászoszsömle: A kérdés az, hogy a rendőrségnek kötelessége-e értesíteni a szülőket? És ha igen, akkor mennyi időn belül? Te hogy tudod?

Silent Bob 2010.09.06. 15:23:32

@TheSnakepit: Esetleg úgy, hogy van olyan súlyú mint egy bolti lopás és a hőbörgők 90%-a elköveti napi szinten.

MP 2010.09.06. 15:26:32

Mi az hogy derékba törni? Aki lop az kapja meg a büntetését. Itt nem egy szegény gyerek evett meg két kiflit a boltban! Nehogy már elnézést kelljen kérni! Ez kb. most olyan amikor a taxist agyonverő lányok egyikének az anyja a tévében sírt hogy milyen rossz a lányának a börtönben. Szerintem épp itt az ideje hogy végre ne lehessen egy ilyet megúszni.

M. Péter 2010.09.06. 15:29:30

Angliaban, es ugy altalaban az Egyesult Kiralysagban sem olyan viragos a helyzet. Tony Blair-nek csak a szaja jart, amikor meghirdette a "tough on crime and tough on the causes of crime" szlogent. 200 font alatt a visszaesok is csak egy megrovast kapnak vagy egy helyszini birsagot, amit ugysem fizetnek be, es utana folytatjak a lopast.

Silent Bob 2010.09.06. 15:29:36

@genyamagyar: kb. 2-3 k értékben loptak fejenként. Ha 20 rugónál több lett volna elengedik őket. Szerinted korrekt?

genyamagyar 2010.09.06. 15:30:20

@Silent Bob: Rossz az analógiád! A bizsut nem lehet egy copy paranccsal megsokszorozni, tehát ha valaki elveszi, akkor az onnan hiányozni fog, amit valaki másnak meg kell téríteni. A szoftver nem ilyen. Persze mondhatod, hogy azzal, hogy nem veszi meg valaki a Win akármit, azzal kiveszi a pénzt a Microsoft zsebéből. Ez nem igaz általában, hiszen ha csak pénzért lehetne Win..-hez hozzájutni, akkor az emberek ingyenes szoftvereket használnának.

Goompah 2010.09.06. 15:30:59

@genyamagyar:

"Ja, több mint tízezer ft értékben. Apró csíny, mi?"

Na ja, az is nehezen hihető, hogy ez volt az első "csínyük". Bár nyilván nem bizonyítható.

genyamagyar 2010.09.06. 15:31:46

@Silent Bob: "Ha 20 rugónál több lett volna elengedik őket. Szerinted korrekt?"

Természetesen nincs most arányosság. A megoldás az, hogy ha valaki 20.000-nél többet lop, akkor ne úszhassa meg nem hogy 2 nappal, de két héttel sem.

Devil 2010.09.06. 15:32:30

@Terézágyú: Nagyon sok bankrablas, penzszallito-rablas mogott belsos emberek, volt vagy aktiv biztonsagi emberek alltak. Osszesen meg sem tudom mondani hany 100 milliot loptak el, persze nem ugyanazok, nem egyszerre, de mind kilepett biztonsagis volt.
De szerintem mashol is lopnak, eleve oket mar nem elenorzik, hiszen ok ellenoriznek masokat.
A falusi kisboltban amit eddig szetloptak - nos ilyen kisbolt nem feltetlenul letezik a valosagban, mert akirol tudjak hogy lopkod, be sem engedik, vagy csak egyesevel, szoval a falusi kisboltosok sem hulyek - nem lelegezhetnek fel mert ha rahivja a rendorseget egy lopos emberre, bizonyitani nem fogja tudni (tipikusan nincs biztonsagi kamera) ha meg igen, jol tudja hogy a kozosseg bosszuja utol fogja erni, egy kiszurt gumi, egy betort kirakat... szoval a valodi celjat a torveny nem fogja elerni. Ez egy patyomkin-torveny, egy patyomkin-kormany patyomkin-torvenye.

genyamagyar 2010.09.06. 15:33:06

2.290, 5.170 és 3.180 Ft értékben loptak.

Majd legközelebb tankolok 5000-ért és lelépek. Gyerekes csínytevés. :)

genyamagyar 2010.09.06. 15:34:31

@Devil: Te most azt mondod, hogy mivel nem lehet minden faluban kamera a boltban, ezért lophatnak a budai lányok is...

genyamagyar 2010.09.06. 15:36:18

@Goompah: Én is úgy gondolom, nem először csinálták.

Silent Bob 2010.09.06. 15:36:27

@genyamagyar: Egyelőre a törvény nem ezt mondja.

Joaquin 2010.09.06. 15:36:43

@genyamagyar: nem nagyon érted itt miről beszélnek. Azzal, hogy egy tolvajt meg kell büntetni kb mindenki egyet ért. Viszont tartsuk be a törvényben előírtakat, mert ha nem azt úgy hívják hogy rendőrállam. Nem értem mi nem világos ebben, most komolyan mondta valaki hogy ne büntessék meg a tolvajokat?!

TheSnakepit 2010.09.06. 15:37:59

@Silent Bob: Azért vannak szignifikáns különbségek...

Silent Bob 2010.09.06. 15:41:54

@TheSnakepit: Igen, annyi, hogy egy Win 7 Home Premium kicsit kevesebb, mint 30K, ezek a kiscsajok meg loptak hárman összesen egy tízesért.
Az, hogy egyesek szemében a szoftverlopás nem számít, mert ő is elköveti, az egy dolog.
Hogy a törvény mit mond, az meg egy másik.

Goompah 2010.09.06. 15:41:57

@Devil: Lehet, hogy ettől még nem lélegezhet fel a falusi kisboltos, de sok más boltos igen. És ez elég nagy haladás az eddigi ultraliberális bűnkezeléshez képest. Attól meg, hogy egy törvény nem tud minden esetben igazságot tenni, még nem kell a gyereket kiönteni a fürdővízzel.

A kisboltos pedig igenis szereltessen be kamerát. Ez manapság már egy ilyen vállalkozás normál induló költsége, neki is feladata, hogy pl. egy kamerával elősegítse a rendőrség munkáját és a tolvajok megbüntetését.

TheSnakepit 2010.09.06. 15:45:49

@Silent Bob: Lehet lemaradtam valamiről? A Btk.-ban összevonták a szerzői jogokat a vagyon elleni bűncselekménnyel?

Újabb tanárnőről derült ki, hogy kurva. 2010.09.06. 15:46:56

Örülök, hogy itt minden hozzászóló állandóan kér számlát.

Csak így tovább!

Silent Bob 2010.09.06. 15:47:25

@TheSnakepit:
Ha jogász vagy, akkor hagyjuk. Ha nem, akkor meg érted, csak úgy csinálsz mintha nem értenéd.

Silent Bob 2010.09.06. 15:50:07

@Újabb tanárnőről derült ki, hogy kurva.:
Nyugi mindjárt megtudod, hogy az sem ugyanaz a kategória. Azért valamilyen szinten boldog lennék, ha látnám, hogy a hörgők gyerekeit cibálják be valamiért holnap. (Persze ne hurcolják így meg őket, csak sok a nagy arc, hogy "bezzeg az én gyerekem soha, mer' nem úgy neveltem". Aztán kiderül, hogy nem úgy nevelte és mégis... csak mert 15 évesen sok minden jó ötletnek tűnik, ami valójában nem az.)

Zotya 2010.09.06. 15:55:39

"Nos, én nagyon szeretném azt látni, hogy a ballib népség kiszorítása nem öncélú, saját klientúra kiépítését szolgáló lépéssorozat csupán, hanem - például - a magántulajdon iránti tisztelet (mint polgári erény) fokozódó elismertsége is a regnálásuk eredményei közé fog számítani."

Nehogy azt mondd már, hogy a tisztesség politikai nézet kérdése, mert ha igen, akkor elvakult vagy. Elég nagy baj, hogy ebben az országban már a lopás is fajsúlyos pártpolitikai kérdés.

Nagy nagy képzavarban vagy. A klientúra építés az mindig öncélú, hiszen ez az adott csoport, vagy személy érdekeit szolgálja. Ez mindenhol így van a világon, ahol valamilyen vezető váltás történik. Az irányítottak bizalma nélkül nem lehet irányítani. A nagyobb baj, hogy ma Magyarországon ezt minden gond nélkül bármelyik - elvileg független - állami szervnél meg lehet tenni.

Toporodottordog 2010.09.06. 16:01:16

@Újabb tanárnőről derült ki, hogy kurva.:

Meglepő? Az is, hogy munkahelyemen teljes bérre vagyok bejelentve?

Az meglepő, hogy ebben a kurvaországban valaki normálisan akar élni, és nem hajtja a pénzt mindenféle csalás árán?

Akkor ki az aki normálisabb országot akar és ki az aki a zavarosban akar halászni?

bunkokiller2 2010.09.06. 16:10:43

@genyamagyar: Nem tudod, nem tudjátok felfogni, nem erről a konkrét esetről beszélünk csak, hanem egy tendenciáról! Mostantól, ha a fiam ellop egy ezer forint értékben heccből valamit, elkapják, jön a rendőr, elviszi, 72 órára rendőrségi fogdára zárja és még csak nem is értesít. Ráadásul ez még nem is a büntetés. Felfogjátok egyáltalán elvakultságtokban miket hordtok össze? A szoftver lopás pedig ugyan az...Az érték a lényeg, erről beszélünk..A letöltött film, ellopott zene, mind ugyanaz. Ne gyertek ezzel a demagóg fassággal, hogy neveld úgy a gyereked, mert nem lehetek mindig vele.Engem is jól neveltek a szüleim, tisztességes emberek. Mégis belevittek. Iskola, haverok, környezet. Ki ne találjátok, hogy egy gyerek ha ilyet csinál, azt a gyereket le kell írni. Elment a józan esze mindenkinek? Meg kell büntetni, de ez nem kezdődhet egy demokráciában elzárással, ráadásul bíró nélkül, a rendőrre bízva...Te nem ismersz engem. A Fiam az életem, sokat vártunk rá, ő a legfontosabb, mégsem álltatom magam, hogy nem fordulhat elő, hogy hibázik. Ha utána vele csinálnák amit a lányokkal, magam keresném meg a rendőröket, egyesével, vállalva a felelősséget! Ez felháborító, erkölcstelen és antidemokratikus eljárás, akármit szépítitek. Jó érzésű ember ezt nem akarhatja, hogy visszatérjünk a középkorba. Azt már csak csendben említem meg, a nagy becsületes rendőreink milyen módon élhetnek vissza ezzel a jogkörrel! Gondoljatok bele...

genyamagyar 2010.09.06. 16:15:00

@Joaquin: Nem tartották be a törvényben előírtakat? Kik? Mikor?

tommiplf 2010.09.06. 16:15:58

egyetértek bunkókillerrel.itt osztjátok az észt h igy a fogda meg úgy.közben semmit nem kell tenni azért h oda kerülj.mert ugye a bizt.őr szava sem szentírás,mint ahogy a rendőröké sem az

Silent Bob 2010.09.06. 16:16:20

@bunkokiller2:
Hagyd, billentyűzet mögött mindenki mintapolgár már gyerekkorától kezdve és az ő gyereke is az lesz természetesen. :)

Silent Bob 2010.09.06. 16:17:37

@tommiplf:
Na, ez a másik. Innentől kezdve egy biztonsági őr bemondására lecsukhatnak 72 órára, mert nem tetszik a pofád? Szép új világ.

zolika78 2010.09.06. 16:21:21

Nem a büntetés teszi tönkre "szegény" lányok jövőjét.
Saját maguk teszik tönkre a jövőjüket azzal, hogy lopnak.

genyamagyar 2010.09.06. 16:24:19

@bunkokiller2: Kevered a szezont a fazonnal.

"ha a fiam ellop egy ezer forint értékben heccből valamit, elkapják, jön a rendőr, elviszi, 72 órára rendőrségi fogdára zárja és még csak nem is értesít."

Kötelessége vagy sem? Mennyi időn belül köteles? Te mit tudsz?

"A szoftver lopás pedig ugyan az...Az érték a lényeg, erről beszélünk..A letöltött film, ellopott zene, mind ugyanaz."

Nem, nem ugyanaz. A Btk is másként kezeli.

"Ha utána vele csinálnák amit a lányokkal, magam keresném meg a rendőröket, egyesével, vállalva a felelősséget!"

Mese!

"gyertek ezzel a demagóg fassággal, hogy neveld úgy a gyereked, mert nem lehetek mindig vele."

Senki nem jön ezzel, legfeljebb azt mondjuk, hogy adott esetben jogos a rendőrség eljárása.

"Meg kell büntetni, de ez nem kezdődhet egy demokráciában elzárással, ráadásul bíró nélkül, a rendőrre bízva..."

Már miért ne? 72 óráig teljesen jogszerűen bent tarthatnak. Nem csak itt, jobb országokban is.

"Ez felháborító, erkölcstelen és antidemokratikus eljárás, akármit szépítitek."

Nem, nem az.

"Azt már csak csendben említem meg, a nagy becsületes rendőreink milyen módon élhetnek vissza ezzel a jogkörrel!"

Mivel éltek vissza?

" Jó érzésű ember ezt nem akarhatja, hogy visszatérjünk a középkorba."

Senki sem akarja a lányok kezét levágni.

Toporodottordog 2010.09.06. 16:25:29

@tommiplf: Na ki ne lyukadjunk már oda, hogy a boltos volt a paraszt, hogy szóvátette a lopást :)

Biztos vagyok benne, ha tőletek lopnának hatalmas mellénnyel követelnétek a tulajdonjogotokat, valamint azt, hogy a tolvajokat kérjék számon.

genyamagyar 2010.09.06. 16:26:33

@Silent Bob: Látom nem érted, hogy miről van szó. Senki sem mondta, hogy az ő gyereke BIZTOS nem kerül ilyen helyzetbe. Többen azt mondjuk, hogy nem aránytalan az, amikor valaki(k) ha lopnak, akkor két-három napra hűvösre teszik őket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 16:29:22

@genyamagyar: ki sem hallgathatják gondviselői jelenlét nélkül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 16:31:07

@genyamagyar: Ha a bíróság, akár gyorsított eljárás keretében szabadságvesztésre ítéli a bűnelkövetőt, az egy dolog.

A másik meg az, ha a rendőr hozza meg az ítéletet.

Silent Bob 2010.09.06. 16:33:57

@genyamagyar:

1994. évi XXXIV. törvény a Rendőrségről

18. § (1) A fogvatartott részére biztosítani kell azt a lehetőséget, hogy egy hozzátartozóját vagy más személyt értesítsen, feltéve, hogy ez nem veszélyezteti az intézkedés célját. Ha a fogvatartott nincs abban a helyzetben, hogy e jogával élhessen, az értesítési kötelezettség a Rendőrséget terheli. Ha a fogvatartott fiatalkorú vagy gondnokság alá helyezett, haladéktalanul értesíteni kell törvényes képviselőjét vagy gondnokát.

Feltételezem a "haladéktalanul" számodra is azt jelenti, hogy "azonnal".

Bergeroth 2010.09.06. 16:40:31

@Goompah:
"Amúgy a heccből lopás mennyivel jobb a megélhetési lopásnál? Ugyanúgy kárt okoz a meglopottnak, ugyanúgy anyagi előnyt a tolvajnak."

Kárt okoz ez tény.
Viszont aki heccből csinálja, az valószínű csak az izgalom miatt csinálja, esetleg, hogy ezzel elismerést vívjon ki embertársai között. Az ilyen embert, főleg ha fiatal és jelen esetben az, valószínűleg apja, anyja, meg tudja nevelni. Legalábbis remélem, hogy a szülők tartják magukat annyira normálisnak, hogy ezt elmagyarázzák a gyereknek, ha kell veréssel, ha kell észérvekkel, ha kell mindkettővel.

Aki megélhetésből lop, annak sok oka lehet. Elsősorban lehet, hogy nem is a saját hibája miatt van, hanem mert így alakult a sorsa.
Az is lehet, hogy a saját társadalmi közege nevelte ezt belé, ez a szomorúbb része a dolognak.
Ettől függetlenül azt gondolom, hogy nem csak maga az illető a hibás ezért, hanem bizony a politika is bőven felelős ezért.
A politikát ugye nem kell elemeznem, hogy miért.

El KELL vonatkoztatni a fekete-fehér gondolkodásmódtól, még akkor is, ha a politika ezt akarja elérni, és ez tűnik egyszerűbbnek.
Büntessünk mondjuk egy autóbalesetet okozó embert, aki nem a saját hibájából okoz balesetet, ugyanúgy mint egy olyan valakit, aki szánt szándékkal okoz balesetet?
Nonszensz.

Büntetés végrehajtásnál 1000+1 okot kell figyelembe venni. Nagyon-nagyon rossz iránynak gondolom azt, amit a jelenlegi kormány próbál elérni, igazság-szolgáltatás címén.

Zotya 2010.09.06. 16:42:39

@Silent Bob: Nekem sokáig a teszkós meg a "nem hülye" műszaki áruház biztonsági őrei voltak a "kedvenceim". A bejáratnál mindig lekapcsoltak, hogy tegyem le a hátizsákot a rozoga szekrényükbe, amiben az otthagyott tárgyakért természetesen felelősséget nem vállalnak.
Ellenben a nagyobb méretű válltáskák ellen soha semmi kifogásuk nincs. Pedig abba sokkal könnyebb észrevétlenül belecsúsztatni apróbb dolgokat...

Egy kevésbé közismert ruházati bolt "értékmegőrzőiben" pedig azóta nem hagyok ott semmit, amikor egyszer a vásárlás befejeztével egy női táskát találtam a szekrényemben... vagyis abban a szekrényben, amit kinyitottam, mert a saját kulcsommal sikerült egy másik szekrényt kinyitni...

A másik kedvencem a spar, ahol meg kijáratnál nyitogattatják az ember táskáját. Kinyitom, aztán fél szemmel belekukkant a tetejére. Ettől függetlenül az alján bármi ott lapulhat...

Silent Bob 2010.09.06. 16:46:16

@Zotya:
Én akkor hagyom ott, ha felelősséget vállalnak érte. Tehát soha. Ha nem engednek be, elmegyek máshova. :)

genyamagyar 2010.09.06. 16:47:35

@Silent Bob: A "haladéktalanul" nem azt jelenti, hogy azonnal. A haladéktalanul azt jelenti, hogy körülményeket figyelembevéve, mérlegelhet a rendörség. Ha nem így lenne, akkor konkrét időt szabna a törvény, pl. 4 órát.

Goompah 2010.09.06. 16:48:58

@Silent Bob:

Frászt, te keverted ide a szerzői jogokat, mert ezzel akarod relativizálni a bolti lopást, jól bevált libsi módra addig tágítva a témakört, amíg már szinte minden beletartozik és képtelenség magát az eredeti témát tárgyalni. A szerzői jogok nagyon nem ide valók, egyrészt mert külön törvény van rájuk, másrészt még a jogtulajdonosok sem úgy kezelik, mint a közönséges lopást. Persze végig Magyarországról beszélek.

genyamagyar 2010.09.06. 16:48:59

@Bergeroth: Ahogy egy klasszikus írta, nem lehet minden pofon mellé egy közlekedési rendőrt állítani, úgy nem lehet minden lopáshoz külön törvényt kreálni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 16:51:41

@genyamagyar: furcsa egy magyart beszélsz...

A haladéktalanul azt jelentené, hogy mérlegelés után, a körülményeket figyelembe véve? A haladéktalanul az a megfontolás után lenne?

genyamagyar 2010.09.06. 16:51:49

Egy biztos: a lányok most egy darabig nem fognak lopni. Amúgy meg fiatalok, kiheverik a lelki traumát. Ha ahhoz elég stressztűrők voltak, hogy lopjanak, akkor ezt a két napot is átvészelik.

Csaó!

genyamagyar 2010.09.06. 16:52:51

@kolbászoszsömle: Igen, a haladéktalanul lehet 10 perc és három nap. De tegyünk egy ellenpróbát: szerinted mennyi idő a haladéktalanul? Egy perc? Fél óra? 8 óra?

Silent Bob 2010.09.06. 16:56:49

@genyamagyar:
Valahogy éreztem, hogy szerinted belefér a 3 nap. :) Nem gondolod, hogy akkor az lenne a törvényben, hogy x időn belül?
Egyébként meg kolbászos is említette, hogy törvényes képviselő nélkül ki sem hallgathatják őket.

Silent Bob 2010.09.06. 16:58:55

@Goompah:
Hát sok minden voltam már, de libsi még nem. :D De látom neked is belefér minden, amit te csinálsz, mások felett ítélkezni könnyebb.
Mondjam, hogy tipikus náci kettős mérce? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 17:05:33

@genyamagyar: egy fidesznikkel nem fogok leállni arról vitatkozni, hogy a haladéktalanul az nem azt jelenti, hogy majd egyszer, ha úgy gondolom, hogy most jött el az ideje.
Te már megszoktad, hogy a szavakat időnként másmilyen értelemben kell érteni.
Mint a magántulajdont pl, amikor fideszes önkormányzat lop el egy egész céget.

Joaquin 2010.09.06. 17:07:04

@genyamagyar: haladéktalanul = ahogy lehetséges. Megtörtént? Nem. Továbbra sem értelek. Ha szerinted joguk van a rendőröknek kitalálni az adott büntetést, akkor te rendőrállamot akarsz, ami mondjuk szíved joga, de így bújtatva védeni őket szófacsarással...szánalmas szerintem.

genyamagyar 2010.09.06. 17:18:19

@kolbászoszsömle: Ez mellé ment! Szdsz-re szavatam mindig - amíg volt.

És most csodálkozz!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 17:20:10

@genyamagyar: a szadeszosok tudnak magyarul. Csak a fideszesek meg a keresztények vannak bajban a nyelvvel.

ati27 2010.09.06. 17:22:23

Hát nem tom.

Én nem csinálnák nagy ügyet a megelőzésből. Mondok egy példát: pl a falvakban pillanatok alatt "rendet" lehetne rakni. Minden bevezető útra kamera felszerelése. A mai világban bőven megoldható, hozzácsapni egy mozgásérzékelőt, és loggolni a forgalmat. A buszokra is tennék fel és leszállásnál működne. Átléné wifin a szerverbe (lenne egy vevő a buszmegállókban is) Befutna a falu szerverébe 30 napig tárolni. Ha történik valami esemény (lopás, stb,) csak össze kell fésülni az adatokat, oszt már jó találati aránnyal lehet kivonulni. Ezt akár lehet tovább fokozni, összekapcsolni a régiókat: 4-5-x falu stb. Ez kombinálva a fenti büntivel, hamar lehetne eredményt elérni. LEhetne még ragozni: ha valaki priuszos lenne mondjuk bolti lopásban akkor nem léphetne be a boltba, hanem beadja a listát amit venni akar kiszámlázzák fizet, majd kapja a rendelést.. Csáá. Ja értem én mindjárt jön a rinya, hogy pfú "nagytesó figyel" 84, személyiségi jogok, adatvédelem, stb.. Aham, mondja az "zértelmiség" a rózsadombi villából, amiket kamerák 3 méteres falak vesznek körül. Ha pl nagy tételben normális közbeszerzéssel rendelnék meg ezeket az eszközöket 3-4 milkából meg lehetne oldani pl egy falu "távfelügyeletét" Ha másként nézzük ez egy "egyszerű" rendőr normál éves bekerülési költsége. Ebbe még nem is számoltam bele az olyan járulékos dolgokat mint autó, üzemanyagköltség, maga szervezet, idő előtti nyugdíjazás.. Most komolyan, nagy ár az, hogy megfigyelnek kamerával, ha nyugodtan alszol, a gyereket nyugodtan kiengedheted az utcára, stb, stb..

Silent Bob 2010.09.06. 17:22:55

@kolbászoszsömle: Kezd ciki lenni, hogy veled értek egyet. :D

Goompah 2010.09.06. 17:28:10

@Silent Bob: "De látom neked is belefér minden, amit te csinálsz, mások felett ítélkezni könnyebb. Mondjam, hogy tipikus náci kettős mérce? :)"

Mondjad, ha ettől jobban érzed magad.

Persze ettől még a törvény valóban komoly különbséget tesz a kettő között, ahogy pl. vonaton bliccelés esetére sem rendeli a bliccelő őrizetbe vételét, holott a jegy ára több ezer is lehet. De akkor sem vesznek őrizetbe, ha áramot lopsz, és még folytathatnám. Akkor most már négyes mércénél tarunk, galambocskám? Szar ügy, libsikém, ha ennek az országnak már a törvényei is náci négyes mértéket alkalmaznak - sőt megsúgom, a legtöbb ország törvényei szintén efféle náci négyes vagy még többes mértéket.

Avagy még inkább a tereléseddel és a tágításoddal éppen magad ellen érvelsz... :D

Silent Bob 2010.09.06. 17:37:41

@Goompah:
Ez a négyes mérce nekem már kicsit sok. :)
Alapvetően pont azt próbálom magyarázni, amit te. Ha ellopsz egy programot, nem kérsz számlát, stb. nem vágnak sittre (nagyon helyesen) pedig valószínűleg sokkal nagyobb kárt okoztál, mint ezek a GYEREKEK a szaros 3000 forintos bizsukkal.
Itt konkrétan arról van szó, hogy bevarrták őket 3 napra, úgy, hogy a kutya nem tudta mi van velük, azért mert Gipsz Jakab őrmester úgy gondolta.
Hidd el én is rendpárti vagyok, ezért röhögtem jót a libsin, de egyrészt voltam gyerek másrészt a rendpártiságnak nem az lenne az alapja, hogy a a rendőrök is betartják a szabályokat, TÖRVÉNYEKET? (lásd szülők értesítése)

Dr. No 2010.09.06. 17:45:29

Valami nem tiszta. A kapcsolódó - előző - posztnál mindenki, vagy legalábbis sokan azon rinyáltak, hogy szegény lányokat mennyire meghurcolták, az egész környezetük tudni fog a dologról AZÉRT, MERT bevitték őket a rendőrségre és benntartották őket, és ez derékba töri az életüket. Ehhez képest ebben a posztban az állítás, a követendő példa az, hogy az elzárás HELYETT egyből körbehurcolták az elkövetőt szűkebb környezetében, mindenütt elmondták róla, hogy lopáson kapták, és a szankció lényegének is az tűnik, hogy benne és mindenki másban tudatosodjon a bűncselekmény elkövetése. Mert azt nem hiszem, hogy a campus adminisztrációja üzemszerűen a kis jelentőségű szabálysértések és bűncselekmények elkövetőin, közmunkásokon alapulna.

Na most akkor mi van, tudja meg a környezet vagy ne tudja meg, legyen titokban bezárva vagy bezárás nélkül szétkürtölve vagy mi a szösz?

Az én gondolatom az, hogy a hőbörgés előtt először is azt kéne mindenkinek átgondolnia, mit vár el a büntetéstől, vagy a cselekmény másmilyen következményétől.

Dr. No 2010.09.06. 17:46:13

@Silent Bob: 15 év fölött nem gyerek. Fiatalkorú.

Silent Bob 2010.09.06. 17:48:23

@Dr. No:
Nem jogilag értettem. Kíváncsi vagyok a te magyarázatodra is, hogy miért nem értesítették a szülőket. :)

ati27 2010.09.06. 17:48:36

@bunkokiller2:
Barátom, el tudod képzelni, hogy a rendőrök nem értesítették a szülőket 72 órán keresztűl. Mert az ZINDEX azt írta? Hát naívabb vagy mint a sokévi átlag..

bunkokiller2 2010.09.06. 18:03:41

@ati27: Barátom, Te vagy naiv. Voltam bent, többször. Ezerszer leírtam, utoljára írom, mert elfáradtam, ennek az országnak vége..
Halovány lila fingotok sincs hogyan megy ez és meglep, hogy egy karakán rendőr sincs, aki leírná a frankót, nem hiszem el, hogy köztük nem volt olyan, aki szerint sincs ez arányban az elkövetett tettel. Senkit nem értesítenek, le sem szarják! Engem mire megtalált a családom, addigra kiengedtek, majd 72 óra telt el, csak éppen egy egészen másik rendőrkapitányságon, mert a 7. kerületben igazoltattak, de a 2. kerületben akarták a vallomásom felvenni. Nos okoska, senkit nem hívtak és engem sem engedtek a telefonhoz. Akik itt hőbörögnek, fogalmuk sincs. Mindet bezárnám a 2. kerület két négyzetméteres cellájába 15 évesen, egy gyilkossal. Tudom, most majd azt mondjátok, kamu...Igen, kamu...a sok erkölcscsősz, megérdemelné, a sok warez, adó és más csaló, aki kettős mércével mér, de tizenéveseket tárgyalás és ítélet nélkül bezárat egy valag kemény sittes bűnöző közé...

bunkokiller2 2010.09.06. 18:06:04

@Goompah: Benned hatalmasat csalódtam! Képmutató vagy, kettős mércével, aljas módon mérsz..Szégyelld magad!

bunkokiller2 2010.09.06. 18:08:41

Olvagassatok itt is: ellenorzo.blog.hu/2010/09/05/mi_tortent_ezzel_az_orszaggal

Totális agyhalál. Vissza a középkorba. Még pár Orbáni év és a kézlevágás, kerékbetörés is visszajön..tudom, libsi vagyok... Mondjuk nálam kevés jobbosabb van, csak amit itt jobb oldalnak titulálunk, egy cigó miniszterelnökkel:-(( LOL..

Mensikov 2010.09.06. 18:10:49

Ez a topik semmi újat nem hozott, mindenki azt ismétli amit az előzőekben is leírt. Azt viszont örömmel vettem észre, hogy megjegyzésemet a szerkesztő is és a szerző is észrevette az eredetiben ugyanis hölgyről beszél, de azt írja hogy he was cautioned.
Amúgy külföldön ugyanúgy lopnak, mint nálunk, de röhej múltkor Szombathelyen egy osztrákot kaptak el mert bicajt lopott. Mivel az osztrákok sok boltban kitették a ne lopj magyar táblát a jómúltkorában a kőszegi átkelőnél láttam kitéve, amelyben kérik a sógorokat ők se lopjanak.

Bergeroth 2010.09.06. 18:19:24

@genyamagyar:

Nem is ezt írtam. Hanem azt, hogy NEM szabad minden egyformának tűnő bűnesetet, egy kalap alá venni, és ugyanúgy büntetni.
Ez a lehető legrosszabb irány.
Mondok egy fikciót:
Ha egy politikus lenyúl 100 millió forintot, és kap érte mondjuk 10 év börtönt, akkor az is 10 évet kapjon, aki mondjuk "csak" 1000 forintot nyúl le?

Szerintem arányaiban kell nézni ezt a kérdést. Különben pár év, és ott fogunk tartani, hogy nekimész véletlenül valakinek az utcán, és jobb esetben csak fizetned kell neki, mert figyelmetlen voltál...

bontottcsirke 2010.09.06. 18:31:57

@bunkokiller2:

Értjük és a sírógörcs környékez, de sztem meg nem véletlenül kerülnek oda emberek.

Ja a libsi kormány idején igen, de amúgy nem.

bunkokiller2 2010.09.06. 18:54:04

@bontottcsirke: :-((( Igazatok van..Minden megbotló tizenévest börtönbe kell csukni..Bíró nem kell, majd a rendőr eldönti..Ráadásul még ez után kapja meg a büntetést.

Ez így Polgári Értékrend..

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 18:57:26

@bontottcsirke: oh bazeg, mit tudsz te erről?

'88-93 között gyakorlatilag rendőrterror volt.
A _semmiért_ vitték fogdára az embereket.
Értsd a semmit: többen voltunk kint a téren, és bagóztunk, beszélgettünk.
Aztán megjelent a makkosautó, és bevittek minket. Mert megtehették. Vagy koncertről hazafelé úton, lekapcsoltak. Mert csak.
Aztán, hogy rádnyitották az ablakot-ajtót, télvíz idején, az a minimum volt.
Ha meg kérdezni mertél, fel is pofoztak.

Silent Bob 2010.09.06. 19:13:06

@bontottcsirke: Ja, 5 hónap alatt lecserélték az egész állományt.

bunkokiller2 2010.09.06. 19:23:23

@kolbászoszsömle: Ezt is megértük, veled kell egyet értenem! :-)

Goompah 2010.09.06. 20:53:52

@Silent Bob:

A szülők késedelmes értesítésével - már HA valóban késlekedtek, erre nem nagyon figyeltem - valóban hibázott a rendőrség, de a többi, vagyis pl. az őrizetbe vétel, helyes és törvényes volt. Mellesleg elolvasnám a rendőrség álláspontját is, mert valóbqn nem tudom elhinni, hogy 3 - vagy akár csak egyetlen - napig nem értesítették a szülőket.

A tárgyak fizikai ellopását mint közvetlen károkozást ne hasonlítsd a szoftverlopáshoz, mert nagyon nem ugyanaz. Ha elolvasod a törvényt, akkor látod, hogy az őrizetbe vételt tettenérés esetére írja elő, nyilván a közvetlen körülmények rögzítése és a gyorsított eljárás lefolytatása érdekében.

A libsin akár nevethetsz is, ám sajnos épp az ő módszerük az, hogy az aktuális témát egyre bővítik, amíg annyira parttalanná válik a vita, hogy végül vagy át tudják venni az irányítást, vagy értelmetlenségbe fullasztják azt. Emlékezz csak az SZDSZ vitastílusára.

tommiplf 2010.09.06. 20:55:51

@bontottcsirke
csak azt tudom remélni hogy te/ön is élvezheti pár nap erejéig valamelyik rendörségi fogda vendégszeretetét.akár okkal vagy anélkül.utána talán tisztább lesz a kép.

Goompah 2010.09.06. 20:59:07

@bunkokiller2: "Benned hatalmasat csalódtam! Képmutató vagy, kettős mércével, aljas módon mérsz..Szégyelld magad!"

Elgurult a gyógyszered?

bontottcsirke 2010.09.06. 22:19:41

@kolbászoszsömle:

Na de most tényleg, ok nélkül?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 22:42:18

@bontottcsirke: Az okra nem jöttem rá. Békésen rokkerkedtünk, tizenpárésvesen, ülve a padon, szökőkút szélén, bagóztunk, éjjel fél egykor, olyan nagyon hangosak sem voltunk, amikor megjelent a makkostaxi, és elvitt minket.
A miértre pofozkodás volt a válasz, aztán reggel elengedtek egy szó nélkül.
Akkor is begyűjtöttek, amikor koncertről mentem haza, egyedül.
Szóval elég veszélyes dolog volt félegy-félöt között Pécs belvárosa a fiataloknak.

És nem is biztos, hogy múltidő, mert mostanában is láttam, hogy békésen pánkoskodó (enyhén részeg, de nagyon vidám -fesztivál volt a város határában és a balgák bemerészkedtek sörért a civilizációba) fiatalokat kurogatott négy rendőr, pár napja meg a szünet utolsó pillanatait élvező tinédzsercsapatot vett körbe vagy egy tucatnyi, hogy aztán itt most igazoltatás fennforgása van, valamikor kicsivel éjfél után.
Csak lehet, hogy most nem viszik be őket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 22:54:16

@bontottcsirke: Szóval ez innen nézve szürreális, és hihetetlen, de 14-17 éves korom között a rend őrei gyakorlatilag egy darab szarnak tekintettek, akit el kell takarítani.

Aztán valami változott, nem baszogatnak, közúti ellenőrzés során pedig udvarias hangon beszélnek velem.

Goompah 2010.09.07. 08:46:26

@Bergeroth: "El KELL vonatkoztatni a fekete-fehér gondolkodásmódtól, még akkor is, ha a politika ezt akarja elérni, és ez tűnik egyszerűbbnek."

Természetesen.

"Büntessünk mondjuk egy autóbalesetet okozó embert, aki nem a saját hibájából okoz balesetet, ugyanúgy mint egy olyan valakit, aki szánt szándékkal okoz balesetet?"

Mivel a fenti példát nyilván a mostani téma kapcsán írod: szerinted a tolvaj lányok a nem saját hibájából balesetet okozó vagy a szánt szándékkal balesetet okozó autós kategóriájába tartoznka?

Csak mert a példád abszolút nem alkalmazható a heccből vagy megélhetésből lopó emberekre, a két dolog (autós és tolvaj) nem analóg.

pisda 2010.09.07. 09:10:49

Én egyetértek a lányok elzárásával. Loptak büntessék meg őket, de ezt jobban kéne szabályozni. A kapcsolattartás és értesítés lehetőségét fiatalkorúak esetében nem haladéktalanul, ha nem azonnal kötelezőre írnám. Tehát, ha egy 15-18 közötti fiatalkorút valamivel elkapnak akkor a RENDŐRSÉGNEK AZONNAL KÖTELEZŐ LEGYEN ÉRTESTENI A SZÜLŐKET VAGY AZ ISKOLÁT (ha a gyerekek lóganak, majd azok előkeresik a szülőket).

Itt most ebben az esetben jogértelmezési probléma van, mert semelyik törvény nem határozza meg a haladéktalanul fogalmát. A bírósági gyakorlat szerint haladéktalanul azt jelenti, hogy azonnal, de legalább öt napon belül kell valakinek eleget tenni valaminek (persze vannak néha kívételek).

bontottcsirke 2010.09.07. 09:40:02

@kolbászoszsömle:

Csak azért kérdeztem, mert anno ugyanezt leműveltem én nem volt semmi.

MOndjuk én nem Pécsen.

Ebben a morálosdiban mindenkinek egy kicsit igaza van tudod, csak egy idő után el kell dönteni mi legyen, mert országunk lakossága nem áll olyan agyi szinten, hogy önállóan tudjon cselekekdni.

De ezért is tartunk itt.

bunkokiller2 2010.09.07. 09:56:43

@bontottcsirke: Azt nehéz elhinni, mert mindenhol ez volt. Az alap volt, hogy keptál egy-két fülest, kérdés nélkül. Engem úgy vertek meg Érden a rendőrök akkor, hogy én hívtam ki őket, én tettem a bejelentést és éppen rájuk vártam. Az agyas szerv kipattant a kocsiból, bevágtak a zsigába és hirig. Még azután sem szabadultam, miután elmondtam, én hívtam őket, mert engem akartak a pályaudvaron öten agyonverni, mert rendező voltam egy HMSZ rendezvényen és ki lettek téve. Mire azonban odaértek, párat elfektettem közülük, ezért engem vittek be. Azok közül akik meg akartak verni, az egyik rendőr. Nos a rendőrök ugyan olyanok. Ezek fogják eldönteni, hogy tizenéves gyerek, ha eletében elkövet egy csínyt, zamek, be a rendőrségi fogdába és 72 óra? Tényleg szürreállis, el sem hiszem, hogy van ilyen..

bontottcsirke 2010.09.07. 10:10:44

@bunkokiller2:

Jaaa, baszki döntsd már el, hogy te rendezed le pusztakézzel vagy hívsz rendőrt.

Ott púposkodtál azt elvittek ez van. Engem meg nem vittek el Mobilról soha pedig nem ketten mentünk haza nem józanon és nem csendben.

Az van h keresed a feszültséget, hogy stílusos legyek.

És igen, ezek fogják eldönteni kinek tolják le a sallert, mert rendőrnek nem bölcsészek és hippik mennek, hanem agygépek. Ugyan olyanok mint amerikában meg a németeknél meg bárhol. Csak ott mondjuk a gyorshajtásért fognak egy tenyérnyi lyukat lőni a kis bendődbe.

Goompah 2010.09.07. 11:00:49

@bunkokiller2: És a rendőrök racionálisan és normálisan cselekedtek, mert mit is láttak? Ott volt egy agyatlan izomgép, aki "elfektetett" pár embert. Talán azokat vitték volna be, akiket elvertél? Na meg az "elfektetéssel" alaposan átlépted a jogos önvédelem határát, szóval semmivel nem voltál különb azoknál, akik rádtámadtak.

Silent Bob 2010.09.07. 11:12:22

@Goompah: Szerintem a rendőrök akkor cselekedtek volna racionálisan és normálisan, ha
1. először megkérdezik, mi van
2. nem vernek össze senkit a rendőrautóban, csak beviszik őket

Baszki nektek tényleg az a normális, ha iq 80-as emberek össze-vissza verhetnek, mert van egy jelvényük?
(Nem akartam ezt leírni, mert elég aljas, de gondolom azzal is egyet értesz, hogy 2006-ban szarrávertek bárkit, aki szembejött.)

Goompah 2010.09.07. 12:02:31

@Silent Bob:

Hallottuk a sztorit bunkókiller előadásában, amiben lehet erős túlzás, önfényezés vagy a rá nézve nem előnyös mozzanatok szépítése, elhallgatása is. A rendőrök annyit láttak, hogy a földön fekszik néhány összevert ember, mellettük meg áll egy jókötésű alak, aki egymaga képes volt összeverni több, föltehetően szintén nem gyenge embert. Ha ezek után ellenáll vagy nem engedelmeskedik a rendőri felszólításnak, akkor magára vessen.

Én is voltam már olyan helyzetben, hogy rendőrjárőrt kellett hívnom, de valahogy engem nem vertek meg. A környezetemből sem tudok ilyen esetről. Sőt boldogult gimnazista koromban egyszer nyáron Kaposváron egy parkban aludtam éjjel, onnan vitt be a rendőrjárőr, de semmi atrocitás nem történt. Semmi zárka, semmi kényszerítés, helyette felhívták - éjszaka! - a kollégium igazgatóját (ahol tanév közben laktam, de nyárra ki kellett költözni), és megbeszélték vele, hogy a koleszban tölthessem az éjszaka hátralévő részét. Nagyon korrektek voltak. Nyilván a rendőrök között is vannak bunkók, mint bárhol máshol, de provokáció nélkül azok sem verik meg az embert, egy verésért tenni is kell.

2006-ot meg ne keverd ide, baromira nem ugyanaz az eset. Nem értem, mire jó neked ez az örökös terelés és összemosás. :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 12:21:45

@Goompah: Az, hogy a verésért tenni kell valamit, az igaz.
Pl. meg kell kérdezni, hogy miért is a begyűjtés, vagy azt, hogy milyen szabályt sértettél, hogy bevisznek...
Igen, ez provokáció, mégpedig olyan fokú, amire érthető és autentikus válasz a pofozás.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 12:31:01

@Goompah: És visszatérve a parkba alvásodra: Magyarországon éjszakázhatsz ott, ahol rád esteledik.
A begyűjtésed teljesen jogszerűtlen volt, a kollégium igazgatójának a felhívása pedig érthetetlen.
A szüleid értesítése, amennyiben nem múltál el 18 éves, az elvárható, de az igazgatónak konkrétan semmi köze ahhoz, hogy a tanítási szünetben mi törték veled, amíg valami olyat nem csinálsz, ami a törvénybe ütközik.

Ha ez miatt nem vettek volna fel következő évben a kollégiumba, akkor valószínűleg te sem ilyen szervilisen állnál hozzá a történtekhez.

Goompah 2010.09.07. 12:36:19

@kolbászoszsömle: Furcsa értékrended lehet, hogy szerinted ezért jár a pofozás. Ha meg iróniának szántad, akkor gondolj bele, TE mit adnál annak az izomagyúnak, aki néhány ember ronggyá verése után még azt kérdezi, miért viszik be a rendőrőrsre, milyen szabályt szegett meg. A rendőrök - a kevés kivételtől eltekintve - jól meg tudják különböztetni az érdeklődést a kekeckedéstől.

Nem azt mondom, hogy jó dolog, hogy bárkit megverhetnek a rendőrök. De ha valaki a magyar állapotok ismeretében megjátssza a Janit a rendőrrel szemben, akkor ne csodálkozzék, ha kap pár maflást.

(Csak zárójelben, mert nem ide tartozik: Jópár éve történt, amikor valakit a kisföldalattin jól elvertek. Azt történt, hogy egy csoport hangosan zsidózott, mire egy alak felállt és odakiabált nekik, hogy "én is zsidó vagyok!" Persze, hogy nem volt jogos a megverése, de vajon mire számított, amikor ezt odakiabálta nekik? Aki keresi a bajt, az könnyen megtalálhatja, akár igaza van, akár nincs.)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 12:50:44

@Goompah: Engem azért pofozott meg a rend éber és bátor őre, mert amikor begyűjtött, megkérdeztem tőle, hogy miért a bevitel...
Tizenhat évesen.
Én is egy pakban voltam pár cimborával, és semmit nem csináltunk. Ültünk, beszélgettünk, bagóztunk.
Olyan nagyon még csak részegek sem voltunk.
A janit sem játszottuk, a bajt sem kerestük, egyszerűen jól esett a rendőrnek bevinni minket.
Aztán reggel eleresztettek egy szó nélkül.
És _semmi_ nem történt.

Goompah 2010.09.07. 12:52:09

@kolbászoszsömle: Szerinted szervilizmus, szerintem nem. Nem éreztem, hogy jogaimban korlátoztak volna, és a koleszban kényelmesebben aludtam, mint a padon. Eleve nem begyűjtés volt, az igazgatót sem büntetésből hívták fel, hanem azért, hogy legyen hol aludnom. Azt kell mondanom, hogy sajnos korlátolt a gondolkodásod, ne vedd sértésnek. Igaz, hogy az igazgatónak formailag nem volt köze hozzá, de ő volt az, aki a legkönnyebben tudott segíteni, ezért a felhívása logikus lépés volt a rendőrök részéről. Talán azt akarták a rendőrök megelőzni, hogy valaki rám támadjon a parkban vagy kiraboljon. Az meg nonszensz, hogy emiatt nem vettek volna fel a kollégiumba, hiszen nem sértettem semmi törvényt, ez nyilvánvaló volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 12:57:19

@Goompah: Szóval az a hozzáállás, hogy akit bevisz/megver a rendőr, az biztos megérdemli, hiszen bevitte/megverte a rendőr, egyszerre iszonyú, és félelmetes.
A hatalom nem legitimálja a tetteket, bármennyire is próbálja szeretett kormányunk ebbe az irányba formálni az alattvalók gondolkodását.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 13:03:13

@Goompah: "Az meg nonszensz, hogy emiatt nem vettek volna fel a kollégiumba, hiszen nem sértettem semmi törvényt, ez nyilvánvaló volt." - csodálkoznék, ha nem lenne benne az iskola és a kollégium házirendjében, hogy este tíz után nem lehetsz kinn max. szülői felügyelettel, az utcán.
Viszont a rendőrnek nem feladata a házirend betartatása, az iskolának való spicliskedés.

Goompah 2010.09.07. 13:20:48

@kolbászoszsömle: Csodálkoznék, ha a kollégium házirendje érvényes lenne a nyári szünet alatt, amikor nem is vagyok a kollégium lakója. Kb. ugyanez áll az iskolára is.

"a rendőrnek nem feladata a házirend betartatása, az iskolának való spicliskedés."

Miféle házirendet tartatott be a rendőr? Mióta spicliskedés, hogy egy 16 éves fiatalt nem hagynak egyedül (nem társaságban, ahol lenne védelme!) a parkban aludni, hanem szállást intéznek neki?

Érdekes a logikád. Abszolút tévesen, alaptalanul kijelented, hogy bármiféle házirend vonatkozott rám, majd erre a téves véleményre alapozva már spicliskedéssel vádolod a rendőrt.

"az a hozzáállás, hogy akit bevisz/megver a rendőr, az biztos megérdemli, hiszen bevitte/megverte a rendőr, egyszerre iszonyú, és félelmetes."

Félelmetes a logikád. Kár, hogy csúsztatsz, mert semmi ilyesmit nem írtam. Na de ezt te is tudod.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 13:28:47

@Goompah:

Goompah · cicaoldal.uw.hu 2010.09.07. 12:36:19 :
"A rendőrök - a kevés kivételtől eltekintve - jól meg tudják különböztetni az érdeklődést a kekeckedéstől.

Nem azt mondom, hogy jó dolog, hogy bárkit megverhetnek a rendőrök. De ha valaki a magyar állapotok ismeretében megjátssza a Janit a rendőrrel szemben, akkor ne csodálkozzék, ha kap pár maflást."

bunkokiller2 2010.09.07. 13:30:51

Na szóval! Mielőtt nagyon beleélnétek magatokat. Először is Goompah olyan elfogult, hogy vele befejeztem. Fidesz távirányítású emberekkel, akiknek saját gondolataik, véleményük egyáltalán nincs, nem érdemes vitázni. Akinek alapértelmezés, hogy a rendőrnek mindig igaza van és hogy a vitapartnere mindig hazudik, ferdít, terel, azzal minek?
@kolbászoszsömle: A történet, gyorsan, hogy érthető legyen, mert itt megy a ferdítés:
Mikulás bálra hívtak rendezőnek, amit mindig MHSZ tagokra bíztak, az idősebbekre. Nem vagyok sem Rambo, semmi nagyon különös. A bulin megjelent egy társaság a közeli faluból, már kapatosan. Ki kellett tennünk őket. A bulin voltak felnőttek, ők is segítettek. A csapat zokon vette és megvártak minket a buli után,de pechemre én a buszpályaudvar felé egyedül mentem, a többiek ellenkezőleg laktak. Ezek körbevettek, az érdi rendőrségtől pár méterre, és ment a szájkarate. Egyszerre nem ugrottak rám és elég kapatosak voltak. A csapat szószólója egy Tarzan gúnynevű, mint később a rendőrségi jegyzőkönyvből kiderült, rám támadott, több alkalommal, de lecsavartam. Kettőt nem ütöttem egyszer sem. Béna is volt és piás is, nem volt különösebb kihívás. Közben én végig feltett kézzel sétáltam a pályaudvarig és később az is kiderült hogy nézők kísértek minket a békés távolból. Ezt sem tudtam...
A buszpályaudvarra leérve a forgalmi iroda felé tereltem a menetet és szóltam a forgalmistának, hívjon rendőrt! Ő a kollégám volt én ugyanis akkor már sajnos dolgoztam, ott a Volánbusznál!
Közben rám támadtak egyszerre, akkor volt egy kicsit komolyabb ütésváltás, itt elfeküdt a Tarzan és még egy vagy kettő én egyet kaptam a szemem alá és kész, mert befordult a Yard... Én megálltam, hiszen én hívattam őket. A többi elszaladt..Rendőrautó megállt, én még köszöntem is, mire kipattant egy nagy darab, egyébként roma származású rendőr és hasba vágott, majd belökött a kocsiba..Ezután kezdtem el kiabálni, hogy mi van, de meg sem hallgattak, csak ütöttek a gumibottal, mire kijött a forgalmista, elmondta, mi a helyzet..

Goompah 2010.09.07. 13:41:31

@bunkokiller2: "Először is Goompah olyan elfogult, hogy vele befejeztem."

El sem kellett volna kezdened. Bár tény, a kezdésed sem volt semmi, ezt írtad: "Benned hatalmasat csalódtam! Képmutató vagy, kettős mércével, aljas módon mérsz..Szégyelld magad!"

Mindenesetre köszönöm neked és nyugalommal tölt el a tudat, hogy befejezted velem. Kérlek, ezután is tartsd magad ezen elhatározásodhoz, és máskor eleve el se kezdd, jó?

Kérlek, már erre se reagálj.

bunkokiller2 2010.09.07. 13:50:54

Ezután bevittek és ott ültem, míg véletlenül be nem jött egy ismerős rendőr és meg nem kérdezte mi a fax. Akkor kiengedtek, de előtte még mellém tettek egy srácot, akire ráfújtak egy egész könnygázspray-t.. A szemem majd kifojt, családom nem tudta hol vagyok és utána még a Tarzan vagy két-három évig minden alkalommal meg akart verni..Mondjuk nem sikerült...Még az ismerős rendőr sem tudott mit mondani, mikor elmondtam, hogy megvertek..Aki itt a rendőröket védi, fogalma nincs, hogy az éjszakában, akit bevisznek, még ma is szinte mindenkit, aki kicsit is hangosabb vagy piás, mind megverik.

bunkokiller2 2010.09.07. 13:59:06

Nos amiért most ezt az egészet elmondtam, és amit próbálok napok óta az emberek fejébe beleverni, az az, hogy a mostani törvényi lehetőség, amit a rendőr kapott, hogy gyerekeket is bezárhat (és engem tényleg csak ez érdekel, a gyerekek)katasztrófa. Ne azokra az esetekre gondoljatok, mikor minden rendben, hanem azokra az esetekre, mikor majd nem lesz minden gömbölyű...Ott, akkor majd egy éves megbotlott fiatal kerül a rendőrségi fogdára. Mi van, ha kicsit nagy a szája? megverik vagy a rendőrök vagy a fogvatartottak, mert ugye itt még nem kell külön tenni őket és nem is lesz rá lehetőség. Ha félénk, megeszik bent, ha gyengébb idegrendszerű vagy összeroppan, megint kész a baj...Erre mondják a demagógok, nem kell lopni!! Ezek gyerekek! Tévedhetnek, ráadásul a legtöbb felnőtt, aki ezt mondja, maga is téved, maga is csal, adót csal, számla nélkül vásárol, stb., majd a fiataljainkat egy csokiért órára bevágatná a fogdára..Nos ez elfogadhatatlan. Ezt egy rendőr, ott, prompt nem képes és nem is döntheti el. Még egy bírónak is időbe telik!

Goompah 2010.09.07. 14:17:02

Hihetetlen, mennyi újat lehet tanulni nap mint nap. Ma megtudtam, hogy én egy megrögzött, javíthatatlan bűnöző vagyok, amiért a boltban általában csak blokkot kérek, nem számlát.

De jó olvasni, hogy vannak még tisztességes állampolgárok, akik a boltban és a piacon áfás számlát kérnek a kifli és a zöldség után is.

Haláli jó vagy, ezentúl mindig olvasni foglak, ha röhögni akarok egy szerencsétlen pojácán.

Silent Bob 2010.09.07. 15:27:06

@Goompah:
Miért ne keverhetném? Te mondod, hogy szerinted annak oka van, ha valakit megver a rendőr, azt ki kell érdemelni. Kiérdemelték, ott voltak. (Rohadjak meg, nem gondoltam volna, hogy valaha ezt mondom, mert nem így gondolom.)

Goompah 2010.09.07. 15:29:39

@Silent Bob: Egyetértek a zárójeles mondatoddal.

Silent Bob 2010.09.07. 15:30:56

@Goompah:
És még sem érzed a kettős mércédet.

bunkokiller2 2010.09.07. 15:31:32

@Goompah: Nem szeretnélek megbántani, de megnéztem az oldalad, szóval a pojácát, mint kifejezést te kerüld:-) Vicces vagy, most, hogy láttam a cicaoldalad:-))) Ma reggel éppen megmentettem egy "barátodat" szerintem maradj a cicáknál! :-)

Tudod pár hozzászólással ezelőtt itt megvádoltál valakit, hogy libsi és terel, meg belevon nem ide tartozó dolgokat.. Nos szerintem ha visszaolvasod most az utolsó hozzászólásod, a pitiáner kifejezés fog eszedbe jutni, mert direkt félremagyarázod amit mondtam...Ugye azért biztosan rájöttél, hogy mikor számla nélküli vásárlásról beszélek, akkor nem a nyugtára gondolok...Tudod és kereskedő vagyok, napi szinten látom, hány ember jön és sumákol, kér, sőt könyörög, adjam áfa nélkül, adjak másról számlát, stb..Nem is értik, miért mondom, hogy nem. Pedig én azt mondom, holott így nekem is nehezebb..

Szóval,óvatosan a pojácázással a cicamicás képed után! Ismered, ne ítélj, hogy ne ítéltess! A szocreál garbód pedig, külön érdem:-)) Gyönyörrrrűűűű!!! :-)))

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása