606

A bolti lopás nevelés kérdése?

Ellenőrző , 2010.09.05. 08:00 · 3 trackback

 Levélírónk a napokban bolti lopáson ért és azonnal rendőrségi fodgába került tinédzserekkel történtekből kiindulva elemzi a kialakult helyzetet. Elsősorban a sajtó hozzáállását nehezményezi, a bolti lopást, mint a tinédzserkor természetes velejáróját feltüntetni, legalábbis véleményesnek gondolja. Véleménye szerint a történtek jó példaként szolgálhatnának és akár az iskolai osztályfőnöki órákon is fel lehetne dolgozni a történteket.

 

Kedves Ellenőrző Blog!

Kicsit furának tűnhet, hogy ennek a blognak küldöm el az alábbi gondolatokat - hiszen elsőre nem feltétlenül nevelési témájú a cikk - azonban az eset mégis nagyon jól rávilágít bizonyos nevelési hiányosságokra.

Az index.hu-n jelent ma meg ez és ez a cikk. Ha valakinek nincs kedve elolvasni: röviden arról van szó, hogy három lányka, az évnyitóról jövet elhatározta, hogy bizsukat fog lopni egy üzletből. A biztonsági őrök elkapták őket, majd 2 napig előzetesben ültek, mert a kormány egyik új rendeletében erre lehetőséget biztosít.

Biztos vagyok benne, hogy az a két nap nagyon kemény volt a lányok számára, most azonban nézzük meg a nevelési részt: Hogyan reagál erre az újságíró, a szülő, az ügyvéd és az elkövető?

"A boltban kiszúrták, amint egyikük épp az árcédulát szedte le egy nyakláncról, és elcsípték őket. A szokványos történet, amin tízből kilenc fiatalkorú átesik, ekkor fordult rémálomba" - véli a zsurnaliszta. Én pedig meghökkenve ülök a székemben és értetlenül bámulom a monitort: Valóban ezt mondta...?

Mert kérem, sem én, sem a barátaim nem tettünk ilyet sosem. A munkatársaim, a családom sem tettek ilyet sosem. Valóban igaz lenne, hogy egy mai tinédzser képtelen bolti lopás nélkül felnőni? Ha ez az információ igaz, akkor a helyzet tragikus. Ha meg nem, akkor elképesztően nagy szemétség ezeket a bűnöket bagatelizálni. Hiszen sok helyen a leltárhiányt a dolgozókkal fizetik meg, sőt, nagyobb hiány esetén a biztonsági őr elveszítheti a munkáját! És mi itt tényleg azt hisszük, hogy ez "brahi", meg "hülyéskedés"? Elnézést a banalitásért, de az eszem megáll...

"A rendezett hátterű családokból származó, kéttannyelvű gimibe járó lányokat sokkolta, ami velük történt: a bilincs, a kihallgatás, a fagyoskodás, a zárka körülményei, a csütörtöki negyedórás séta egy 15nm-es ablaktalan szobában, a két, őrizetben töltött éjszaka." - Az összetett mondat részmondatait külön-külön jól értem, csak nem tudom mi értelmük van együtt. Mit számít a bűnelkövetés szempontjából, hogy rendezettek a családi körülmények? A jómódú tolvajoknak méltányosabb eljárás dukál? Kíváncsi lennék, hogy az érintett korosztály (középiskolások) mit gondolnak a világról, mikor ezeket a sorokat olvassák?

"Érthetetlen a rendőrség eljárása, mondta az Indexnek Baltay Levente, az egyik őrizetbe vett kislány ügyvédje, a Társaság a Szabadságjogokért egyik ügyvivője." - Érthetetlen? Azt mondja érthetetlen? Komolyan érthetetlen, hogy a rendőrség az új szabályoknak megfelelően járt el, és szigorú - az Istenért, mondjuk ki! - a tolvajokkal szemben? Milyen nevelés az, hogy ezek a tanulók lopnak a boltból, és amikor a rend őrei reagálnak, akkor jön egy ügyvéd és azt mondja "érthetetlen"?
Komolyan az akarjuk, hogy a fiatalság ne értse meg a tettei következményét? Hogy aki a másik munkájának a gyümölcsét megpróbálja ellopni, az később, mikor elkapták azt dünnyögje hülyén maga elé bambulva, hogy ez érthetetlen?

„Hülyéskedésnek indult, aztán elfajult, de kicsit sok volt a megrázkódtatás, az unalom pedig idegölő volt” - nyilatkozta az egyik leányzó. Úristen, unalmas volt? Csak nem? Micsoda példátlan büntetés! Micsoda pszichikai terror! Barátnője is érdekesen éli meg az eseményeket: "Fel se fogtam, mi történik velem, annyira szégyelltem magam" - tetszik érteni, szégyelli magát mert elkapták... De a lopásért, azért nem? Az azért rendben volt? Mindegy mit teszünk, csak le ne bukjunk? Miféle nevelés az, ami arra tanítja a gyereket, hogy elkövethet szabálysértést, csak anyu, apu, meg a suli meg ne tudja?

Az egyik anyuka nem késik a hazug kontrával: "Egyikük sincs rászorulva ilyesmire, de hát ilyesmin majdnem minden fiatal átesik, nem értem, miért kell gyerekekkel így bánni.” Nem, nem és nem! Nem minden fiatal. Nem majdnem minden fiatal! Nézzenek végre szembe a ténnyel, ez nem kamaszodási probléma, a gyerekük olyasmit tesz, amit a társadalom tisztességes része megvet sé undorítónak tart!
 
A lányok és a szülők abban reménykednek, hogy az iskola nem tudja meg. De az iskola meg fogja tudni, hiszen ez a cikk körülbelül egymilliós olvasottságot biztosít az ügynek. És ha - ahogy a cikk is vélekedik - az osztályfőnök tudja, miért lapítson? Miért ne álljon ki a rá bízott osztály elé és mondja ki, hogy bizony lopni bűn, és ez most fontosabb lecke mint a kovalens kötés?
 
Mi történt ezzel az országgal? Mi történt a neveléssel? Az egy dolog, hogy ilyesmi megesik, de miért nem hajlandó a szülő, a pedagógus, az újságíró egyértelműen kiállni az igaz ügy mellett?
Mert a nevelés barátaim bizony itt kezdődik...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr172271480

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit tanulnak a fiatalok az elzárásból? 2010.09.06. 06:00:07

A napokban híreket kaptunk olyan esetekről, amikor - a szabálysértési törvény augusztusban életbe lépett módosítása nyomán - fiatalkorúakat tartottak őrizetben illetve ítéltek elzárásra. Az Ellenőrző blogon egy olvasó határozott fel...

Trackback: Lopás és börtön 2010.09.05. 10:20:24

 Egy mai hír alaposan felkavarta a kedélyeket. Három, 15 éves diáklány tegnap, az évnyitó után társai heccelésére betért egy belvárosi boltba, és megpróbált ellopni pár bizsut, darabonként „pár ezer forintos” értékben. A biztonsági őr ...

Trackback: Tízből kilenc tolvaj? 2010.09.05. 09:52:56

Lementem hídba Miklósi Gábor zsurnaliszta uram meglehetősen könnyelmű kijelentésétől. Az illető tollforgató  az Indexen közzétett mai írásában nem kevesebbet állít, miszerint a bolti lopás olyan szokványos történet, amin tízből kilenc fiatalkorú á...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZéBé 2010.09.05. 18:53:44

@kód: Oké, akkor szerinted mi lenne az arányos büntetés a kis cukorfalatoknak?

bunkokiller2 2010.09.05. 18:55:12

@flugi_: Nem képesek felfogni, mert kimondottan ennek örül a sok náci genyó...Nekik nem elég mondjuk harminc nap közmunka, arról nem is beszélvve, hogy ugye ezt az elzárást vissza sem lehet vonni, hiába mondja majd a bíró, ez kicsit erős volt fiuk! Mindegy nekik minden körülmény, OV mondja legyen böri, lesz böri...Saját vélemény sincs, csak a Viktorkáé..

nezavarjmasokat 2010.09.05. 18:55:17

@flugi_: A büntetés akkor büntetés, ha a bűnelkövető éjjelente verejtékben úszva riad fel és nem tudja a nevét sem - mert az, akinek a sérelmére elkövette, szintén ezt teszi! Tehát az elkényeztetett ribancoknak a 3 nap elzárás kevés - homlokukba beletetoválni: "BŰNÖZŐ VAGYOK!" Így valószínűleg emlékezni fognak rá; de ami lényegesebb: az emberek rögtön látni fogják, mikkel is állnak szemben!

Leroi 2010.09.05. 18:55:35

@nezavarjmasokat:
A Wernher építette meg nekik az Apollo-11-et, az igaz...
Azelőtt Londont pörkölgették a fritzek a találmányaival (Vergeltungswaffe-1 és -2)...

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.09.05. 18:56:46

@ZéBé: lévén minden kár megtérült, egy rendőri bemutatkozás a hóna alatt a fiatalokkal, és a tényállás ismertetése a szülőkkel. Első alkalommal. A második már mehetne akár ugyanúgy, ahogy történt.

bunkokiller2 2010.09.05. 18:57:09

@ca2: Te is csak ugatsz, de nem tudod miről...Buta bugris náci..Voltál rendőrségi fogdán faszfej? Tudod mi zajlik ott? Baromállat...Még azt sem kívánom, hogy a te gyereked kerüljön oda egy apró butaság miatt...

kód 2010.09.05. 18:57:38

@ca2: A 20 ezer forint alatti lopás NEM bűncselekmény. Lám-lám, te se különbözteted meg a kettőt... De ebben véletlen igazad van. Bűncselekmény az, amit a törvény annak nevez. Törvényt meg úgy lehet változtatni, ahogy éppen akarják. Mint ahogy most meg is változtatták.

A nácikat meg bocs, de nem én hoztam fel, szerintem se ide való.

nezavarjmasokat 2010.09.05. 18:57:53

@Leroi: Akkoriban a németek képviselték a technikai haladást - ezért is robbantották ki bizonyos körök a II. világháborút, hogy mindezt a tudást ingyen megszerezhessék.

Leroi 2010.09.05. 18:59:01

@nezavarjmasokat:
Én aput és anyut fenekelném el kőkeményen, hogy ne hanyagolják el ennyire a nevelésüket, ráadásul amikor megvan a baj, akkor is az saját marhaságukat védelmezik, ahelyett, hogy magukbaszállnának.
Ma egy ékszer, holnap egy bicikli, holnapután egy autó...
Onnan pedig nincs visszaút.

nezavarjmasokat 2010.09.05. 19:00:54

@bunkokiller2: Fogdán a politika által üldözöttek és a köztörvényes bűnözők (ez utóbbi kategóriába tartozol te) voltak/vannak/lesznek. Előbbieket sajnálom, utóbbiakat csak azért, hogy élve kijöhettek onnan...

kód 2010.09.05. 19:01:28

@nezavarjmasokat: "A büntetés akkor büntetés, ha a bűnelkövető éjjelente verejtékben úszva riad fel és nem tudja a nevét sem"

Te tényleg egy pszichopata perverz vagy.

"mert az, akinek a sérelmére elkövette, szintén ezt teszi! "

Na ne röhögtess, nekem már okoztak nagyobb kárt, mégis tudom éjjel felriadva a nevem. De ha neked tényleg ilyen gondod van, akkor meg tudom érteni amit mondasz, bár elfogadni nem.

ZéBé 2010.09.05. 19:01:30

@flugi_: Szerintem az kevés. Ez ugyanaz, mint ami eddig is volt. Ennek semmi visszatartó ereje nincs.

timshel 2010.09.05. 19:02:06

Szerintem is _meg_ _kell_ _büntetni_ minden tolvajt, de _ebben_ _az_ _esetben_ ez túlzás volt.

A törvény korábban úgy rendelkezett, hogy az alacsony összegű lopásokat nem kell (feltétlenül) kivizsgálni, büntetni. Ez egy nagyon káros, nagyon OTROMBA eljárás volt, iszonyú sok feszültséget és problémát okozott.

Az új törvény helyrehozhatná ezt hibát, ha olyan szellemben alkalmaznák, ami megfelel a mi sokrétű életünknek. Mérlegelés nélkül, teljes szigorral eljárni minden esetben - legalább olyan OSTOBA dolog, mint elengedni a piti tolvajokat.

Mérgesek és elkeseredettek vagyunk a rossz közbiztonság miatt, s most szinte pánikba esve csapkodunk teljes erővel: ugyanakkorát ütünk arra, aki a legenyhébb (és valószínűleg soha meg sem ismétlődően) formában csinálja a dolgot és arra is, akinek ez suhintás talán még kevés is.
Ez a hadonászás, ez az ész nélküli csapkodás (és közben a dühös dohogás) - már elnézést - de nagyon szánalmasan néz ki.

Szerintem is _meg_ _kell_ _büntetni_ minden tolvajt, de _ebben_ _az_ _esetben_ ez túlzás volt.

Az igazságtalanság dühös, elkeseredett, vagy elesett embereket szül. Biztos, hogy ez a célunk?

Amennyire értelmetlennek tartom, hogy egy ilyen esetben a legszigorúbb büntetést kapja valaki, annyira biztos vagyok abban, hogy azok, akik rendszeresen lopnak, még örülni is fognak néhány nap elzárásnak: addig sem élelem után kajtatniuk.

Szerintem is _meg_ _kell_ _büntetni_ minden tolvajt, de _ebben_ _az_ _esetben_ ez túlzás volt.

Leroi 2010.09.05. 19:02:27

@nezavarjmasokat:
A II.Vh. is a pénzről szólt mint bármelyik más háború.
A Hitlert hatalomrajuttató német pénzoligarchia több tízszeres azonnali haszon ígéretét kapta Adolftól a keleti területek elfoglalását követően, ingyenes rabszolgamunkával, több tízmillió hektár ingyen termőfölddel, ingyen olajjal, a lealázott gazdaságok fölötti azonnali tulajdonjoggal...
Pénz, pénz, pénz...
Az ellenfél, azok a bizonyos körök pedig visszavágtak, mert elveszni érezték a hatalmukat.

nezavarjmasokat 2010.09.05. 19:02:50

@Leroi: Apu és anyu szintén bűnöző - másképp nem védenék a kölküket! Egy gyerek nem "önmagától" lop, hanem mert úgy lett "nevelve"

bunkokiller2 2010.09.05. 19:03:06

@Leroi: Ezt a szar demagóg dumát...Persze ha úgy büntetik őket, ahogy most, akkor igazad is lesz..A sitten nincs más irány, csak ez, de ehhez sötét náci vagy, hogy felfogd..Viktor mondja, jó ez, jó ez!

bunkokiller2 2010.09.05. 19:04:28

Egymásra talált a két észlény! :-) @nezavarjmasokat: @Leroi: Legyetek jó barátok, sok sikert! :-))) gy vérből valók vagytok! Nézzétek a napló szavazást! Ennyit OV-ról! 100 nap elég volt!

nezavarjmasokat 2010.09.05. 19:04:30

@Leroi: Nem véletlen, hogy Nürnbergben egyedül Hjalmar Schacht kapott felmentést, aki bankárként az egészet pénzelte...

kód 2010.09.05. 19:05:28

@ZéBé: már leírtam én is más is, törvényes lehetőség van rá, vagy legalábbis eddig volt. A megfelelő büntetés hogy bocsánatot kérnek az alkalmazottól, lemossák hetente a kirakatot három hónapig, dolgozatot írnak a lopásuk okozta társadalmi kárról.
De lehet kreatívkodni, akár a bíró, vagy bírójelölt, akár a gyermekvédelem, akár a károsult és a bűnelkövető igazságügyi jóváhagyással kitalálhat valami elfogadhatót. Nyilván amikor valaki harmadszor lop, ott más az eljárás.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.09.05. 19:05:49

@ZéBé: honnan veszed? A visszajáró cigánygyerekre gondolsz ilyenkor, vagy tényleg a kamaszokra, akikről szó van?

Leroi 2010.09.05. 19:06:31

@bunkokiller2:
Óvva intlek, hogy engem nevezgess...
Még a végén kimondom, hogy mi is vagy valójában...
Úgyhogy csak csöndesen...

Leroi 2010.09.05. 19:08:06

@nezavarjmasokat:
Schacht, Gustav Krupp von Bohlen, Thyssen és a többi pénzügyi vezér...ők játszották át az I.G. Farbenindustrie és a többi német ipari gigász részvényeit az USA gazdasága részére...

kód 2010.09.05. 19:09:41

@nezavarjmasokat: "Apu és anyu szintén bűnöző - másképp nem védenék a kölküket! Egy gyerek nem "önmagától" lop, hanem mert úgy lett "nevelve"

Vagy olvass el valami gyereknevelési gyorstalpalót, vagy add a gyerekeidet állami gondozásba, míg több kárt nem okozol.

nezavarjmasokat 2010.09.05. 19:11:37

@kód: Kissé nagyok már ehhez - a legfiatalabb is 32 éves...:-) De eléggé el nem itélhető módon még egyik sem lopott, gyilkolt! Lehet, rossz szülő vagyok? :-)))

bunkokiller2 2010.09.05. 19:13:27

@Leroi: Hogy beszartam:-) Épen most írt levelet egy hozzád hasonló, most fenyeget halálra:-))) Nyomjad Te is:-))

kód 2010.09.05. 19:17:08

@nezavarjmasokat: "Lehet, rossz szülő vagyok? :-)))"

tekintve, hogy a magyar az egyik legboldogtalanabb nép a környéken, szinte valamennyien elég szar szülők vagyunk.

Amúgy had gratuláljak, hogy a gyerekeid se nem lopnak, se nem gyilkolnak, ez mindenképp jelentős teljesítmény. Apró szépséghiba, hogy ha mégis lopnak vagy loptak, azt a szemléletmódod mellett soha nem fogod tőlük megtudni.

nezavarjmasokat 2010.09.05. 19:19:06

Na, megyek egy náci pártgyűlésre! :-))))) A hócipőm telve az ilyen libsi bűnözőpátyolgató dumáktól! Utoljára: A bűnös bűnhödjön - és annyira, hogy eszébe ne jusson többet bűnözni! Ha ezt azzal lehet elérni, hogy csúnyán nézünk rá, akkor nézzünk rá csúnyán és elég - de ha csak azzal, hogy levágjuk minden végtagját, úgy tegyük azt!

Daihelyon 2010.09.05. 19:26:12

@bunkokiller2:

Azért az milyen érdekes már, hogy aki azt mondja, hogy nem kell lopni, sőt úgy kell nevelni a gyereket, hogy ne lopjon, az buta, beteg náci.

Tippem lenne, hogy milyen beszari, nulla pöcs vagy valójában az életben.

kód 2010.09.05. 19:26:56

@nezavarjmasokat: "Ha ezt azzal lehet elérni, hogy csúnyán nézünk rá, akkor nézzünk rá csúnyán és elég - de ha csak azzal, hogy levágjuk minden végtagját, úgy tegyük azt!"

Eltekintve a beteges kézlávágós vízióidtól ezt mondjuk mi is. Úgy tűnik van itt némi szövegértési gond is. Persze aki nem akar valamit érteni, az nem is fogja.

ZéBé 2010.09.05. 19:28:23

@flugi_: Mivel a törvény mindenkire vonatkozik, így mindenkire gondolok. Nem lenne jó különbséget tenni a kettő között.

Leroi 2010.09.05. 19:29:34

@Daihelyon:
Hagyd csak, akinek priusza van, köztörvényes, annak a gyerekei sem lesznek különbek...

Így már tetszik, bunkokiller2?

kód 2010.09.05. 19:50:51

@Daihelyon: "Tippem lenne, hogy milyen beszari, nulla pöcs vagy valójában az életben."

Nekem nemcsak tippem van, de egész pontosan meg tudom mondani, hogy 84-es IQ-d van. Olvasni vagy szöveget értelmezni egyáltalán nem tudsz, elvégre bunkokiller2 hasonlót sem írt. Vagyis orvosi értelemben retardált vagy, de - tekintve hogy valami csoda folytán írni mégis megtanultál - éppen hogy csak.

bunkokiller2 2010.09.05. 20:01:28

@kód: Hagyd őket, kár velük kőzdeni. Még azt sem fogták fel, hogy priuszom sincsen, hiszen próbára bocsájtást kaptam nagyjából 23 évvel ez előtt. :-) Nevetséges hülyék:-)

kód 2010.09.05. 20:06:23

@Leroi: Hagyd csak, akinek priusza van, köztörvényes, annak a gyerekei sem lesznek különbek...

Ennek azért nézz utána. A katolikusok legalábbis nem tartják ördögtől valónak a tudományos publikációkat... Mégha a véleményedet nem saját, téves tapasztalatodra, hanem zsigeri gyűlöletre alapoztad is.

kód 2010.09.05. 20:12:18

@bunkokiller2: igen, már úgyis ki fog fulladni rövidesen, nincs az oldal az index lapon. Jó volt olvasni a véleményed, - egyelőre - nem sok embernek van tapasztalata arról, hogy egy normális (nem elvetemült bűnőző) ember hogy éli meg a fogvatartást.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 20:25:16

@kód: Az a fenenagy gondbajprobléma, hogy a három grácia közül legalább egy heti rendszerességgel lopott a boltokból, legalábbis az én, hasonló esetek során szerzett tapasztalataim alapján.
Szóval olyan nincs, hogy három kis picsa kitalálja, hogy na most aztán elmegy a boltba, és szűz kézzel lopkorászik.

A másik fenenagy gondbajprobléma, az az, hogy a zsernyákok nem értesítették a szülőket, megbilincselték a lányokat, ÉS HOGY HÜLYESÉGEKET BESZÉLTEK.
Hogy nem tudták megmondani a fogvatartottaknak, hogy mikor engedik el őket, és akkor, amikor mondták, akkor nem engedték el.

Noh, ha a rendőr hazudik, az a vég kezdete.
Íme eljött.

harcsabajuszos 2010.09.05. 20:25:22

Rég várt módosítás ez már, a vidékiek örülnek, hogy a takony kölykök be lesznek végre fenyítve és talán marad valami a kertekben.
Hogy néhány díszliberális rákerült a szopófára? Kit érdekel?
A gyerekek nevelése évtizedekkel ezelőtt megszűnt, ez látszik a hozzászólók egy részén is.
Lopni bűn, ha valakit rajtakapnak, számoljon a következményekkel.
Én marha nagy pofonokat kaptam, mikor kiderült, hogy 1o évesen limót loptam a haverokkal a sarki boltban. Hatásos volt.
Melyik liberáis szutyok pofozná meg a gyerekét? Valaha is tudna róla, mit csinál a gyereke?
Garantálom, hogy nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 20:28:57

@Oreg: A liberálisok lopnak, a konzervatívok meg basszák a gyerekeket.
Faszfej!

Látnok14 2010.09.05. 20:48:42

@Oreg:
>>
... liberáis szutyok ...
<<

Én nem vagyok liberális, örülök hogy lesz némi rend (erről már írtam fentebb). De megválogathatnád a szavaidat. Te biztos hogy tökéletes náci vagy? Esetleg ez sértő? Na így irogass baromságot apuskám.

jacks_colon (törölt) 2010.09.05. 20:56:13

@nezavarjmasokat: Hat te nem unod meg egykonnyen. Remelem valoban csak poenbol nyomod a hulyesegedet. Ha viszont komolyan gondolod, en oszinten nem kivanok neked semmi rosszat. Csak maradj ilyen, amilyen vagy. Ennel rosszabb mar ugysem lehet neked. :)

IronLowrider 2010.09.05. 21:11:29

Voltam rendőrségi fogdán. Tényleg nagyon unalmas, de meg nem dugnak.

bunkokiller2 2010.09.05. 21:21:30

@kód: Fingjuk sincs. Azt el is felejtettem, hozzátenni, hogy ráadásul mekkora történet lesz megtudni,hol vannak a fiatalok. Ebből lesznek még a nagy balhék, ugyanis a rendőrség baszik tájékoztatnia szülőket majd, hol van a fogvatartott, hülyék is hozzá és a lehetőségeik is korlátozottak. Hány eset lesz majd, mikor a fiatalkorú elkövetőt bekasztnizzák és a család napokig keresi a gyereket...
@kolbászoszsömle: "Szóval olyan nincs, hogy három kis picsa kitalálja, hogy na most aztán elmegy a boltba, és szűz kézzel lopkorászik.
" Ezt honnan a fenéből veszed? Pontosan úgy történik. Ettől gyerekcsíny..Jön egy rossz ötlet és este már ott ütik a fejét a gyerekednek a fogdán.
@IronLowrider: Akkor vagy egyedül voltál, azért volt unalmas, vagy kamuzol. Szerinted az öngyilkosságok miért történnek ott? Poénból? Nem mondom, hogy minden esetben, de egy eset is sok, hiszen első esetben megbotlott gyerekeket akartok bebörtönözni...
És nem nem azt mondom, hogy maradjanak büntetlenül...Bűn=büntetés.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 21:46:23

@bunkokiller2: Mert nem úgy működik.
Hárman elkezdenek garázdálkodni (ablakot betörni, falat firkálni, verekedni, stb), de nem lopni.
Azt egyedül kezdik.

ZéBé 2010.09.05. 21:55:27

@bunkokiller2: Ne személyeskedj. Már mondtam, hogy nem voltam bent.

1 - nem erőszakolnak meg bent. Ne akard úgy beállítani, mintha gyilkosok közé rakták volna őket. Ez egyszerűen nem igaz. Semmi bajuk nem lett. Ebben a pontban egyszerűen hazudsz. Három napig unatkoztak, és rettegtek, hogy mi lesz, ha megtudják az iskolában. Ma már úgy gondolják, hogy nem éri meg - ez a felismerés elmaradt volna, ha csak anyunak szól a rendőr. A lányoknak szükségük volt erre a három napra ahhoz, hogy jobb emberek legyenek ezután.

2 - mi az, hogy az összesre ez vár??? Senkire nem elzárás, ha nem lop. Nem kötelező lopni! Ha meg úgy dönt, hogy mégis, akkor pontosan tudja, hogy mit kockáztat. Aki nem bírja a feszültséget, az ne menjen lopni, főleg ha nincs rászorulva. Léteznek extrémsportok, és a bolti lopás egy extrémsport. Ha úgy döntesz, hogy elmész sziklát mászni, benne van a kockázat, hogy elszakad a kötél, és leesel, és meghalsz. Ha elmész bizsut lopni, benne van, hogy elkapnak, leültetnek három napra, és megszégyenülsz az ismerőseid előtt. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy menj be lopni a boltba. A döntéseidnek következménye van, és jó, ha ezt átgondolod, mielőtt cselekszel.

ZéBé 2010.09.05. 21:56:50

@kód: Biztos volt más lehetőség, de biztos nem lett volna ennyire hatásos.

bunkokiller2 2010.09.05. 22:10:44

@ZéBé: Kit áltatsz ezzel, hogy nem erőszakolnak, nem vernek, nem terrorizálnak bent? Engem ne nevezz hazugnak, Te szarházi. Én voltam bent, vazzeg...Nem a konkrét esetről beszéltem, hanem általánosságban. Te hazudsz. Betoltam jó pár linket ide, amikor a fogdán történtekről van szó, csak Ti nem akartok erről tudomást venni, mert a ti sekélyes lelketeknek így egyszerűbb! Sajnos, mondom, sajnos az idő engem fog igazolni és a Ti szaros lelketeken szárad majd, mert beteg bosszúálló, aberrált idióták módjára viselkedtek. Vért akartok,apró pénzért, mert sértve érzitek a náci lelketeket, amiért Oláhék loptak tőletek...Én sem szeretem őkt, de mint mondtam, nem áldozok be pár fiatal ember életét, hogy a kedvetekért lecsukjanak néhány roma túktolvajt és ezért ti az önkormányzati választásokon is a fideSS-re szavazzatok...Félelmetesen elvetemültek vagytok...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 22:15:02

@ZéBé: Fogalmad sincs róla, mennyire volt hatásos az intézkedés!

A rendőrök meg össze-vissza hazudoztak.

bunkokiller2 2010.09.05. 22:15:32

@kolbászoszsömle: Ebből elég. Olvastalak már téged az autózz blogon,. te vagy a helyi okos. Te állítasz, soha nem kérdezel.Veled kár beszélgetni, hiszen erről sincs fingod sem, de állítasz. Tényként.Honnan, miért? Nem érdekes, Te állítasz...Persze nincs igazad...Pontosan csapatban kezdik az ilyeneket, nem egyedül. Ez a brahi, aminek semmi értelme egyedül...Egymást viszik bele, mert menő..Ha még ezt sem tudod, miért szólsz a témához? Miért lopna egyedül? Ugye nem gondolod, hogy magára a szajréra van szüksége? Te is összekevered Oláhékkal őket...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 22:37:31

@bunkokiller2: Nemá te vagy, aki megmondja _nekem_ hogy mikor elég!
Kapjál magadhoz, nézz a tükörbe és szégyelld gyorsan el magad!

Persze, egymást viszik bele, de van közöttük egy, akinek van ebben tapasztalata.
Amikor csoportosan mennek lopni, akkor van egy vezetője a gengnek, aki csinált már olyat, amire készülnek.
Ez nem rongálás, amit az alkalom szült, hanem céltudatos, tervezett, összehangolt -de legalábbis együttmozgásos cselekmény.
Naiv vagy, ha úgy gondolod, az alkalom (ami nem volt meg, hisz elkapták őket), egyszerre három tolvajt szül.
Nehéz lehet elhinni, de sokan, nagyon sokan lopnak. Nem az érték kell nekik, hanem az adrenalin, és egészen addig csinálják, amíg le nem buknak.
Utána rájönnek, hogy nyitott ajtónál szexelni, esetleg drogozni sokkal kevésbé veszélyes.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.09.05. 22:50:27

@kolbászoszsömle: amit mondasz, az az az eset, amikor a lopás célja a cucc megszerzése, és nem magának a lopásnak vagy rongálásnak az elkövetése. A fiatalkori rosszul értelmezett vagánysági vetélkedések ez utóbbiról szólnak, "úgyse mered, nyuszi vagy hozzá", aztán megy a balhé. Az én tapasztalatom pont az, hogy az otthon szendének hitt emberkék a leghangosabb ötletgazdák - talán mert nekik a legizgalmasabb tilosban járni.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.09.05. 22:51:55

@ZéBé: akkor végképp nem értem honnan veszed, hogy nincs visszatartó ereje. Szerintem csak tippeled.

ZéBé 2010.09.05. 22:52:56

@bunkokiller2: Szokj le arról, hogy másokat szarházinak nevezel, mert még a végén beveri valaki az orrodat.

A roma tyúktolvajok életét beáldoznád, a jómódú fehér gyerekekét nem? És még én vagyok náci??? :D

bunkokiller2 2010.09.05. 23:18:20

@ZéBé: Szokj le arról, hogy másokat hazugnak nevezel, mert még valaki leszárházíz és utána beveri az orrod! Senki életét nem áldoznám be, aki nem érdemel ekkora büntetést, csak nem akarod felfogni. Ez az elvakultság! Ha engem ismernél és tudnád, hogy viszonyulok a cigó bűnöző kérdéshez, elfogadnád, amit mondok, hogy nincs az a helyzet, akármit is mondtok, amikor egy fiatalkorú elkövető, kimondottan ki értékre elkövetett anyagi kár nélküli lopásért azt érdemli, hogy bebasszák a zárkába három napra és viselje ennek az összes következményét, mindezt tárgyalás és birói ítélet nélkül. Ez őrület! Ilyet ép eszű ember nem támogat. Ne gyere azzal, hogy velük nem történt semmi erőszakos, mert ez média ügy. Nem így foga többi lezajlani, jól tudod. Életeket tönkre tenni, pár száz forintért, nevelő szándék és hozzá állás nélkül, mindezt az intézkedő rendőrre bízni, hihetetlen felelőtlenség..Még ebből is lesznek visszaélések, erről már ne is beszéljünk.
Részemről elfáradtam a szélmalomharcban veletek. OV a ti tévedhetetlen királyotok, most kurva nagyot téved.

ZéBé 2010.09.05. 23:20:55

@flugi_: Empátia. Beleképzeltem magam a lányok helyébe. Gondold át, mi az, amit egy kamaszgyerek akar? Azt, hogy a társai felnézzenek rá, és befogadják. Ezért kezd el cigizni, ezért hord márkás cuccot, ezért szemtelenkedik néha a tanárral, ezért csinálja a "diákcsínyeket". Ez a három lány a sikeres lopkodások miatt felnézett egymásra, de az osztálytársak nyilván nem néztek volna fel rájuk, ezért szerették volna eltitkolni ami történt.

Ha az történik, amit te javasoltál, vagyis a rendőrök csak felveszik az adatokat, és értesítik a szülőket, vagy hazaviszik a lányokat, akkor nem lett volna botrány, és a lányok tettét senki nem tudta volna meg az iskolában. A tárgyalásra a szülő igazol nekik egy napot, és kész.

Ha nincs megszégyenülés, nincs megbánás. Azokban a büntetési tételekben, amit te javasoltál, nincs benne az, hogy a környezet meg fogja tudni, mit tettem. Ha lenne szégyentábla, amire ki lehet írni a nevüket, ugyanilyen hatásos lenne, de adatvédelmi meg személyiség okokból ilyesmi nem lehet. Oké. Mi nem tudjuk, hogy kik ők, és mi a nevük, de az iskola és az osztálytársak tudni fogják. És minden tinédzser, aki ismeri őket, alaposan meg fogja fontolni, hogy érdemes-e egy izgalmas délutánért feláldozni a jó hírnevet. Így lesz a "tízből kilenc" kis tolvajból tízből egy.

ZéBé 2010.09.05. 23:31:23

@bunkokiller2: Én végig udvariasan beszéltem veled, te neveztél képmutató szarnak, meg szarházinak. Ez biztos valami anális fixáció nálad. Fordulj szakorvoshoz.

Nem érdekel, hogy viszonyulsz a cigánykérdéshez, de ha jól vettem ki, az a véleményed, hogy az 5ezer forintot ellopó mocskos tolvaj fehér lányok alacsonyabb büntetést érdemelnek, mint az 5ezer forintot ellopó mocskos tolvaj barna fiúk. És ehhez képest te nevezel nácinak másokat.

Nos, nagyon tévedsz. Pontosan ugyanazt az eljárást érdemlik. Ha az egyiket bevágják három napra, akkor vágják be a másikat is. Ha ez egyik megússza egy ejnye-bejnyével, akkor ússza meg a másik is.

És még egyszer: a rendőrségi fogdában nincs az a típusú nemierőszak, amit te írsz. A börtönben, fegyházban, gyilkosok között talán igen. Fogdában csak unalom van, és aggodalom, hogy mi lesz, ha kitudódik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.05. 23:39:24

@flugi_: Ez az, amiről így, képernyőn keresztül csak véleményünk lehet.
Mert lehet mondani nagyokat, hogy láttam már hasonló eseteket, amikben nem úgy volt, ahogy mondtad, és nem láttam olyat, amiben viszont úgy volt, ahogy leírtad.

Ha Neked úgy jobb, kellemesebb, hogy azok a lányok mindegyike most először tévedt meg, akkor hidd ezt.
A világ ettől nem fog megrogyni sem bennem, sem benned.
:)

@ZéBé: Ilyen erővel kalodába is dughatnánk őket...
Az a baj azzal, amit mondasz, hogy az ott és akkornak nagyobb következménye van, mit ami kijár érte.
Ez egy bug a rendszerben, amit ellened is fel lehet használni.

ZéBé 2010.09.05. 23:50:21

@kolbászoszsömle: Igen, természetesen nem tökéletes, de még mindig jobb, mint az eddigi gyakorlat, miszerint felírják a nevét, adatait, és átadják a szülőnek. Ezen kívül semmi következmény nem volt, amíg nem volt az elkövető 18 éves. Még az iskolának se szóltak. És ezzel nagyon szépen vissza is éltek sokan, Mauglitól a lányokig.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 00:30:17

@ZéBé: Az iskolának mi köze van ehhez? Miért kellene szólni?

kód 2010.09.06. 01:06:40

@ZéBé: "Biztos volt más lehetőség, de biztos nem lett volna ennyire hatásos."

Ez meg már megint milyen idióta logika? Lányod legközelebb 50 helyett 55-el hajt. Rendőr kiszállítja, ott rögtön helyben agyonlövi. Ha esetleg reklamálni akarnál, emlékezz majd a saját szövegedre: "Biztos volt más lehetőség, de biztos nem lett volna ennyire hatásos." Hát ja, tény, utána biztos nem fog gyorsan hajtani.

nezavarjmasokat 2010.09.06. 08:13:45

@ZéBé: Nem értem, miért állsz le vitatkozni egy ilyen erkölcsi topronggyal, egy bűnözővel, mint bunkokiller2??? Hagyd a fenébe, előbb-utóbb csak elkapják megint valamiért - és remélem, ott rohad meg, ahová való: a börtönben!

2010.09.06. 09:24:17

@bunkokiller2: jaja nem kéne ilyen blogokat látogatni, mert ide az emberiség szemete írkál. Itt ne akarj békét és megbocsátást meg türelmet hirdetni. Te vagy rossz helyen.

2010.09.06. 09:27:59

@Leroi: téged vertek gyerekkorodban és apád megerőszakolt, ugye ? Másképp nem tud egy ennyire sötét gonosz ember kialakulni, mint amilyen te vagy. Persze templomba jársz és a szeretet és megbocsátás szavakat meg nem ismered. Szegény. Végtelenül ostoba vagy, már menthetetlenül.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.09.06. 09:53:49

@bunkokiller2:

Nézd, itt több dolog keveredik.

1. Szerintem igenis jó ötlet a bűnöst úgy megbüntetni, hogy emlékezzen rá. Pl. kurvára bosszantott, mikor a fél éves autómról a tetősín múanyag biszbaszait lelopták. Vagy amikor a dísztárcsákat. Ez nekem kellemetlenség, jó lenne ha a tettesnek százszor ilyen kellemetlen lenne.

2. Ehhez nem feltétlenül mindenkinek a börtön a megoldás. Sok esetben egy félmilliós pénzbüntetés jobb ötlet.

3. Amit a fogdáról írsz, azzal egyetértek. Mégpedig azért, mert szerintem ahol csak lehet, el kell szeparálni a cigányokat meg hasonlókat az ú.n. "jobb köröktől" ( bármit is jelentsen ez ). Amit a fogdai erőszakról írsz, az igaz, és vérlázítónak tartom, hogy normális középosztálybeli embereket ( akik igaz, hogy osztályukra szégyent hozoan viselkedtek ) a plebs és hasonló "vadak" bosszúvágyának kitegyünk. Ezért lenne jó ötlet a borsos büntetés vagy p.l. az állatmenhelyen végzett közmunka.

4. Amit Orbánról és a "fidess"ről írsz, az már megbocsáss a legnagyobb demagógia. Orbán elég sok marhaságot csinált az elmúlt 1oo napban, én erős hármasra értékelem. Azonban az igaz, hogy a középosztályt nem ellenségnek tekinti (mint az mszp és főleg az szdsz), hanem stratégiai partnernak. Nekik muzsikál, mert ők a törzsszavazók.
A bokacsattogtatással csak mérsékelten értek egyet. Szivem szerint nem értenék egyet, de a cigányok annyira elpofátlanodtak, hogy valamit tenni kell, mert nehogy már a csík tolja a repülőt. Engem az utolsó tudatlan, koszos cigány ne félemlítsen meg, a feleségem ne inzultálja, a tulajdonomat ne veszélyeztesse. Sajnos ( a hülye antidiszkriminációs törvények miatt ) direkt a cigányokra lesujtani nem lehetséges. Így a drákói törvények mindenkire érvényesek.

kód 2010.09.06. 12:31:04

@nezavarjmasokat: "Nem értem, miért állsz le vitatkozni egy ilyen erkölcsi topronggyal"

Az utolsó hozzászólásotokat nem vitatkozásnak hívjuk, hanem anyázásnak. Mást ugyanis nem tartalmaznak.

Leroi 2010.09.06. 13:18:12

@Kulics:
Ráhibáztál, f@szfej...
A tolvajt meg kell büntetni.
Lehet az tőlem álszent tizenötéves vagy ájtatos hetvenötéves.
A tolvaj az tolvaj.

Ha őt pártolod, mellette a helyed, bunkó.

Leroi 2010.09.06. 13:20:41

A bunkókiller nevű köztörvényes is osztja itt a tisztességről és erkölcsről az észt.
Egy aljas bűnöző, kinek rács mögött lett volna a helye.

halbikvera 2010.09.06. 15:37:58

Én is loptam már boltban. Még gyerekkoromban. Csokit vagy cukrot, valami édességet. Én sem szorultam volna rá. Le ugyan nem buktam (az üzletben, csak otthon), s bizonyára kevéssé lettem volna lelkes, ha hasonló vegzatúrának vetnek alá, ettől függetlenül csak pártolni tudom az intézkedést. Én annak idején megúsztam egy otthoni kiadós veréssel, pár főzőkanál eltört rajtam, de utána egy életre megtanultam, hogy ezt nem kéne.
Szóval, összegezve azt a részt leszámítva, hogy az emberek nagy része sosem lopott (mert amennyire én az ismerősi körömből tudom, szinte mindenki tett ilyet gyerekként), egyébként egyetértek a cikkel. Büntetni kell.
A szereplő három leánynak most valszeg elvették egy életre a kedvét a hasonló cselekményektől.

2010.09.06. 16:15:55

@Leroi: Igen. Büntetés lehet 10.000 forint bírság, 20 év börtön vagy azonnali főbelövés. Nyilván te az utóbbit választod ostoba agresszív szentfazék.

nezavarjmasokat 2010.09.06. 17:12:45

@kód: Lehet - vitatkozni ugyanis egy börtöntöltelékkel, egy mocsadék bűnözővel nem fogok. Csukják le és dobják el a kulcsot...

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2010.09.06. 17:28:00

@kovi1970: Óóó Zsótti, akkor gyorshajtásért, vagy izzókészlet hiányáért, darabokat vágunk le belőled, kíváncsian várva meddig éled túl. Mert ugye nem lehet elég elrettentő. Elmebeteg...

Dr. No 2010.09.06. 17:34:38

Azt ugye EGYETLEN kommentelő sem hagyta ki a számításból, hogy a sokak által szorgalmazott "két atyai pofon a gyereknek" szintén bűncselekménynek minősül?

bunkokiller2 2010.09.06. 18:12:28

@nezavarjmasokat: Te beteg állat..Nem is tudsz már beszélni, csak hányod az epét..Mi frusztrál ennyire? Jön lassan a kaszás? Szar az életed? Hányok tőled...Azt sem tudod már mit okádsz itt össze..Diliflepni megvan, mi?

nezavarjmasokat 2010.09.06. 18:27:30

@bunkokiller2: Húzz vissza a börtönbe, a segged kényeztetni, bűnöző tetves állat!

filmrajongó 2010.09.06. 19:26:28

Látom, elfajult a vita, de azért leírom, hogy bunkokiller-nek egy dologban biztosan igaza van: az új szabályozás ártatlanokra is lesújthat. Mint a kolléga a tejjel. És ha hülye iskolás kölykök poénból a másik zsebébe dugnak egy csokit a boltban? Gyerekkoromban ezt megcsinálta két osztálytársam egy harmadikkal. Nem is tud róla a gyerek, kiviszi a zsebében, és sitten van, ha a rendőr épp keménykedni akar?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 19:29:33

@filmrajongó: Erre az volt a válasz amikor felvetettem ugyanezt, hogy madarat tolláról, embert barátjáról...

Szóval megérdemli, miért nem figyel.

bunkokiller2 2010.09.06. 19:52:19

@kolbászoszsömle: Őrület. Mintha nem is emberek lennének...Akkora az elvakult düh, ki tudja mi ellen, hogy megretten az ember..Kik ezek, akik ezzel a véleménnyel köztünk élnek? Telejs jogú választók..Uram irgalmazz...

filmrajongó 2010.09.06. 20:00:43

@kolbászoszsömle: OK, de mi van, ha egyszer majd Te nem figyelsz?Egyszer mindenki elbambulhat :-/

Én pl. nem loptam boltban, nem bliccelek, még az utcán heverő ötszázast sem szedem fel (volt rá példa :-D), mivel az nem az enyém, és rá sem vagyok szorulva. Ennek ellenére jelenleg _ellenem_ szabálysértési eljárás folyik lopásért, amit nem követtem el. Bevittem egy boltba _saját_, máshol vásárolt cuccokat, blokkal együtt. Ezek kifelé beriasztottak. Őr, jegyzőkönyv, feljelentés. Kértem a kamerafelvételt. Höhö, ahhoz semmi közöm (sic). Mire az ügy az önkormányzathoz került, a felvételt már letörölték, holott kértem a helyszínen. Sem tanú, sem videófelvétel, sem indíték; viszont blokkom van minden egyes áruról. Normáliséknál ilyenkor jön a biz. hiányos megszüntető. No de én egy okos kis ügyintézőt fogtam ki, aki, ha nem volt ellenem bizonyíték, nosza "csinált": kiment ugyanúgy vásárolni, ahogy akkor én, és mivel _neki_ nem riasztott be a máshonnan való áru, hát akkor ez neki a bizonyíték, hogy én akkor azt elkövettem!!
Igen... a felvétel hiánya, a tanúk hiánya, a nálam lévő blokk, 30 ott tartózkodó tanú, akiből senki nem látott semmit, az lószar. Az, hogy a mancinak mi hogyan sípolt két hónappal később, az biza a bizonyíték! ERRE alapozva megvágott 20.000.- pénzbírságra. Természetesen ötoldalas fellebbezést adtam be a bírósághoz; de ezek után mi a frászt várjak azoktól is? Ahogy így elnézem a híradóban az ítéleteiket, nem sokkal különbek :-/ Lehet, hogy hagyom az egészet a fenébe, mert ha a bíróság ugyanolyan lezserül gondolkodik a visszaható hatály tilalmáról, mint az önkormányzati mancik a bizonyítékokról, még a végén a húszezerből hipphopp elzárás lesz. Márpedig inkább kifizetek húzezret ártatlanul, minthogy üljek ártatlanul. Éljen a jog és a teljhatalmú biztonsági őr, aki most már, ha úgy tartja úri kedve, akár azonnal lesitteltethet ártatlanul is.
Egy dolog jó, hogy az önkormányzati manci mostantól kikerül a képből, a biztonsági őrtől egyenesen az okos rendőrséghez és a "ki tudja, melyik bíróhoz kerülsz, mert ahány, annyiféleképpen dönt" bírósághoz kerülhetsz.
A keserűségem és az erős szóhasználatom annak szól, hogy engem ÁRTATLANUL b*szogatnak. Ha bűnös lennék, befognám, de mint fent is részleteztem, ÉN nem lopok. Nem is fogok. Még most sem, pedig ez a hely megérdemelné, hogy jól kifossza valaki. De az sem én leszek :-))))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.06. 21:25:06

@bunkokiller2: körülbelül.

@filmrajongó: hát, meg lennék lepődve, ha a Mancika ténylegesen kipróbálta volna nem csak bemondja vakon.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.08. 08:45:15

Egyáltalán nem értek egyet a rendőrség eljárásával.
Ma egy kiflilopásért 72 órás zárka, és 30 napos elzárás jár, miközben a sthol féle alkoholista, kábítószeres bűnözők szabadon száguldozhatnak az utakon.
Továbbá történik ez egy olyan országban, ahol a postabankos ügy miatt elég volt egy bécsi önkéntes száműzetés, a kulcsár ügyben (többmilliárd ft) háziőrizet.
A politikusaink vagyonbevallásában szereplő összegek alapján mindegyiknek max. panelban kellene tengődnie, ehelyett villákkal, nyaralókkal, luxusautókkal, yachtokkal rendelkeznek.
Ló.... a se...be pintérnek!

ayatollah 2010.09.11. 10:58:32

Hát még hogy megijedtak volna a picsukák, ha 20 férfi mellé zárják őket, mint ezt a brazil kislányt:

www.szon.hu/hirek/Nemzetkozi/cikk/husz-ferfival-zartak-ossze-a-tinedzser-lanyt-a-brazil-fogdaban/cn/news-20071123-06372881

Viszont legalább nem unatkoztak volna, mint most, hogy panaszkodták.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:28:57

Én pintért zárnám össze vagy 10 jól megtermett börtönlakóval, no nem nőkkel.
Csak nevelés kérdése az egész?
Talán pintért arra nevelték, hogy lebratyizzon maffiózókkal?

filmrajongó 2010.09.29. 19:40:58

@kolbászoszsömle: ki tudja, lehet :-)
De a lényeg, hogy mostantól ártatlanul is sittre kerülhet bárki, aki az enyémhez hasonló helyzetbe kerül. Ha csak százból egy ártatlan, az is bőven elég. Csak egy köcsög őr (esetemben ráadásul nő), és az V. kerületiekhez hasonló keménykedős rendőrök kellenek hozzá.
Én figyelmeztetném a gyerekemet, vagy talán az idős rokonaimat is, hogy ha NEM lopott, de megállítják, le ne álljon az őrrel, be ne menjen vele bármiféle biztonsági helyiségbe, mert az őr rendőrt hív, a rendőr pedig lesittelHET. Ha tökösködni akar mindkettő, akkor az ártatlan ember is megszívja.
Ja, és az igazolványát se adja át senki (aki NEM lopott) az őröknek, mert ha nem ott helyben, de 48 órán belül elkapnak, az ugyanúgy tettenérésnek minősül. És ha már a nevedet-címedet tudják, akkor begyűjthetnek.
Gondolom, senki nem szeretné, hogy esetleg az ártatlan gyereke vagy a 80 éves nagymama zárkában végezze, ezért inkább figyelmeztessétek őket, bármilyen hülyén is hangzik. Szar dolog, hogy itt tartunk :-(

Adani 2010.09.29. 21:34:42

@filmrajongó:

Ugyan már. a nem lopott akkor az ki fog derülni. Ha melléfognak az őrök akkor nem szeretik beismerni, h tévednek, de ha nincs bizonyíték akkor a rendőr se tehet semmit. Ha megállít az őr, h lopóztál és gyere akkor lehet kérni, h menjetek külön szobába és tisztázzuk. Egyébkét is ez szokott lenni általában, és ilyenkor főleg nagy áruházaknál ( lásd. Tesco Titok könyv) úgyis rajtuk van egy kamera, elejét éve annak,h arra fogja a tolvaj, a beismerést, verték. Ott ki lehet pakolni a zsebeket, valamint lehet kérni,h nézzék vissza a kamerák felvételeit, ill. ott el kell mondaniuk, pontosan miért vitték be.

Volt már rá eset amikor ilyen melléfogásnál azzal erölködtek, h nála talált fél doboznyi cigit kiáltották ki lopottnak, de ezt egy rendőr se kajálja meg, abban az esetben maga a tettes is mondta,h ugyan nézzék csak meg a rögzített képeket, egy láncdohányos vásárló, aki 10 perc alatt elszív vagy 8 cigit miközben a polcok között mászkál biztosa feltűnne.

Jegyzőkönyvet viszont lehet követelni és ha nem az van benne, amivel te is egyetértesz nem kell aláírni. Általában ha melléfognak és normálisabbak azzal próbálkozhatnak, h az újoncok betanítása volt és rajtad mutatták be, mi a teendő ha tolvajt fognak és azért nem szóltak, h hiteles legyen.

filmrajongó 2010.10.01. 16:02:26

@Adani: De hát olvasd végig, amit leírtam!: ÉN nem loptam, a kamera felvételét NEM mutatta meg az őrnő, és mire az önkormányzathoz került az ügyem, már LETÖRÖLTÉK!! Vajon miért is...? Mert biztos nem az volt rajta, ami nekik tetszik.
A jegyzőkönyvet pedig NEM írtam alá, természetesen.
Tehát ismétlem: 1. tanú nincs, 2. felvétel nincs, 3. beismerés nincs.
Az ügyintézőnő be sem kérte a videófelvételt. Én dolgoztam szabálysértési osztályon, és TUDOM, hogy bizonyítatlan tényállás esetén be KELL kérni a kazettát. Minden más kerületnél a napi postában 2-3 CD, videókazetta jön. Ezt persze mondtam a meghallgatáson, mire az okos: "Na ne mondja!" (sic)
Az én bírságomat az említett okos ügyintéző a saját kis próbavásárlására alapozta. (Korábban rendőr volt. Ezek után képzeljétek el a rendőrségi bizonyítási eljárást! Juj.)

Az én ügyem már bírósági fellebbezésnél jár.
Természetesen semmiféle illúzióm nincs a bírósággal kapcsolatban sem.

Mindegy, bocsánat, OFF voltam, ez az én ügyem csak arra példa, hogy ne vegyétek könnyedén a törvénymódosítást, mert ártalanokat is megfingathat egy kis biztonsági őr, aki szeretne kompenzálni valamit. És látjuk, hogy az exrendőrnek mi a bizonyíték; gondolom az aktívak sem különbek.

Aki félreértene: kurvára nem a tolvajokat védem, hanem a hozzám hasonló ártatlanul cseszegetetteket; és az bárki lehet, és ha csak százból egy, de az Te leszel, vagy a gyereked, az is elég, ne adja isten, hogy megtapasztald :-(

Adani 2010.10.01. 19:37:49

@filmrajongó:

Ha nincs felvétel akkor nincs bizonyíték, ha nincs bizonyíték nem itélnek el.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.10.02. 14:27:41

@Adani: persze hogy nem ítélnek el, csak előtte beraknak pár napra előzetesbe. Nem tudom mennyire világos neked, hogy miről van szó.

Adani 2010.10.02. 15:46:10

@flugi_:

Nem fognak, nem kell mindenkit bevágni, a kiinduló esetben is úgy tudom, h azért az áldozatok (már lehet őket annak nevezni) magatartása is vastagon bennevolt. Ahogy é hallottam ugye, loptak, elkapták őket rendőr jött és ott elkezdték verni a nyálukat, h ők aztán nem meg különben is apuci meg anyuci majd jól beperel mindenkit, mert ők nagy emberek és ki lesz mindenki rúgatva. Aztán jött zsebkipakoltatás és mit ad isten ott voltak a lopott holmik. De még ezután is a jogaikról papoltak meg, h nincs hozzám ne érj, nincs joguk. Ezen meg berágtak és emiatt mentek a hűvösre, h lássák hol a helyük a világban. De való igaz két hatalmas pofon is elég lett volna, de azt már ugye nem lehet. Való igaz, h sok fiatal átesik ezen,h vagányságból lop a boltból, régen is volt ilyen, de akkor az is természetes volt ,h aki lebukott az vállalta a felelősséget. Pláne nem tagadta le, h a zsebéből előkerült dolgokat ő lopta. És akkor ha megbüntették őket nem volt érte panasz, de hát miért. Ha már lebukott legyen benne annyi gerinc, vállalja a felelősséget érte. Ne pedig a jogairól kezdjen hablatyolni meg ne azzal, h majd apuci jól beperel mindenkit.

Biztosan nem raknak be senkit ok nélkül egy lopás miatt előzetesbe, pláne ha nincs bizonyíték. Jelen esetben volt rá ok, mert volt bizonyíték. De sztem akkor se fognak ha lopsz és nem rinyálsz hanem elismered, sokszor kis értéknél ki se hívják a rendőrséget ha első áldozó vagy, hanem elzavarnak, kell a francnak a papírmunka az őröknek se hiányzik. Persze van, aki másképp gondolja.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.10.04. 22:02:03

@Adani: te azt mondod, hogy "nem szoktak ilyet csinálni", mi meg azt mondjuk, hogy ha rossz napja van az őrnek, és mégis akarja, akkor megteheti: a rendőrnek azt mondja, hogy úgy látta, hogy loptál. Jó lenne ismerni a pontos szabályozást, például, hogy csak tettenérésre, tárgyi bizonyíték mellett megy előzetesbe a delikvens, vagy elég a szokásos feljelentés.

Nem azért, mintha nekem személyesen rossz lenne a tapasztalatom a rendőrökkel, eddig csupa jó arccal hozott össze a sors.

Adani 2010.10.05. 08:57:15

@flugi_:

A sünök nagy részének nem kell a szomszédba menni valóban egy kis szemétségért, de alapvetően azért nem szokásuk tiniket sittre vágni nyomós ok nélkül. Viszont biztos a többség nem tűri ha tiszteletlenül meg flegmán beszélnek vele magas lóról mondván úgyse tehetnek semmit meg majd szólunk apucinak és majd mindenkit beperel, mintha még nekik kéne szarul érezniük magukat,h megfogták mint tolvajt. Érthető és teljesen jogos is ha berágtak ezen és bevágták őket a kóterba hadd térjenek észhez. A régi időkben ezt elintézhették néhány pofonnal is, az is elég volt, h rájöjjön hol a helye a világban.

Szerintem csak azért mert az őr azt mondja loptál még senkit sem vágnak sittre. Az ártatlanság vélelme az még létező dolog. Vagyis ha nincs bizonyíték a bűnösségedre akkor ártatlan vagy. Azt állítja, h látott lopni? ok. mivel bizonyítja? Ott helyben lehet kérni, h nézzék vissza a kamerákat, ha nem látszik rajta akkor 1:0 neked. Esetleg meg lehet kérdezni mégis miről gondolja úgy,h azt loptad el? Ugye zsebek kipakolása és ha nem talál semmit akkor 2:0 javadra. Azt meg azért egy rendőr sem hiszi el, mert még a leghülyébb is feléri ésszel, h pl. fél doboz cigire fogják a hiányt meg hasonlókra. Azt azért a leghülyébb rendőr is felérheti ésszel, h valószínűleg egy láncdohányos vásárló, aki füstöl mint a gyárkémény elég feltűnő jelenség és nem létezik, h egy kamera se lássa.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.10.05. 21:59:08

@Adani: ezt már mind mondtad, ez még mindig ugyanaz: nem szokták a rendőrök bevinni. A téma viszont az, hogy ha kedve van, akkor joga is van hozzá. Vagy sem, ez a kérdés.

Értem és osztom, hogy nem szoktak, de nem ez a kérdés.

cloudy 2010.10.26. 22:11:40

Elég megdöbbentő a poszt és sajnos nagyon sok komment is! Az hogy kiből milyen felnőtt válik, bizony nevelés kérdése.De meddig tart a nevelés? Mikor mondhatjuk el magunkról hogy felnőttek vagyunk? Mit jelent felnőttnek lenni? Talán testmagasságot?Értelmi képességet, vagy erkölcsi érettséget?Mi a célja a nevelésnek? Hogy iskola után jól jövedelmező állásunk legyen vagy hogy mi váljunk egészséges lelkivilágú felnőttekké? Hogy hibázunk?!Mert tanulunk! Hiba ha a fiatalkorúakat felnőttként kezeljük. Ez a legnagyobb HIBA!! A biológiai érettség alapján döntjük el hogy valaki felnőtt vagy nem. Pedig az erkölcsi érettség az ami igazán felnőtté tesz és pont ez az ami a legkésőbb alakul ki, van akinél csak 25 éves kora körül. Ilyen esetekből rengeteg van. Ha a kamasz fiú a haverjaival betör valahová, megbélyegzi a környezete,igyekeznek kerülni a társaságát. Aztán évek múlva ez a fiú családot alapít és dolgozni jár. Mi pedig még mindig nem hisszük el hogy megváltozott. Nem is változott!!! Csak felnőtt.Nem biológiailag, hanem erkölcsileg!!!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.10.27. 02:09:16

@cloudy: "Mikor mondhatjuk el magunkról hogy felnőttek vagyunk?"

Betöltött 18-ik életév után.

Valahol egyértelmű határvonalat kell húzni, és úgy gondolták, hogy ez a betöltött 18-ik életév legyen.

Tehát egy 19 éves pont ugyanannyira felelős a tetteiért, mint egy 29, 49, vagy 69 éves, és ez így helyes.

Az "erkölcsi érettséget" lehet valaki sohasem éri el, nem 25, de 55 éves korára sem. Az ilyeneket akkor nem kellene megbüntetni, mert "erkölcsileg" nem érettek, nem felnőttek?

Éppen ellenkezőleg, az ilyeneket kell elzárni a társadalomtól büntetés végrehajtási intézetekbe, ha éretlenségük bűncselekmények elkövetésében is megnyilvánult.

A fiatalkorúak még nem felnőttek, de már nem is gyerekek.

Ezért nem szabad őket felnőttként kezelni, de gyerekként sem.

Így éppen ezért helyesek a fiatalkorúakra vonatkozó, a gyerekekre és a felnőttekre vonatkozó szabályokhoz képest köztes szabályok.

cloudy 2010.10.27. 20:13:53

@Akitlos A társadalomtól való elzárás,végső megoldás kell hogy legyen,nem nevelési eszköz. Vannak akik bünözőként élik le az életüket, ez nem azt jelenti hogy ők nem érettek erkölcsileg. Azok, de olyan normák szerint élnek, olyan erkölcsi felfogás alakult ki bennük ami a többség számára nem elfogadható. A nevelés azért fontos hogy amíg a személyiség ki nem alakul addig változtatható formálható, nevelhető. Fontos milyen hatások érik. Ha éretlen személyiséget ér számára sokkoló hatás, nem lesz képes feldolgozni és még inkább elutasítja a közösséget. Azért másak a fiatalkorúakra vonatkozó törvények hogy nehogy pont az ellenkezőjét érjék el vele.Büntetni persze kell,életkornak és cselekedetnek megfelelően. Vagyis csokilopásnál elég a szülő! Ha ismétlődnek és szaporodnak az ilyen esetek akkor kell hatóságot . bevonni. Kőkemény szigorúság amit láttatni akar velünk ez a törvény. De majd rájönnek hogy rossz! Túlzott büntetéssel többet ártanak. Jogos lenne-e a szülő részéről ha intézetbe adná a gyerekét mert soha nem rak rendet és nem tanul? Hiába veszekszik mindennap? Elegem van ebből a kölyökböl-mondja a szülő majd az intézetben megtanulja!Nem lenne felháborító?!Dehogy nem!!!Egyébként Magyarországon nem csak ez a törvény rossz, hanem az is hogy 18 évesen felnőttek leszünk. Amerikában 21 évesen lesznek nagykorúak a fiatalok.

filmrajongó 2010.11.09. 15:00:58

@Adani: "Ha nincs felvétel akkor nincs bizonyíték, ha nincs bizonyíték nem itélnek el."
DE, ELÍTÉLTEK. Vagyis megbírságoltak. Mint írtam: "egy okos kis ügyintézőt fogtam ki, aki, ha nem volt ellenem bizonyíték, nosza "csinált": kiment ugyanúgy vásárolni, ahogy akkor én, és mivel _neki_ nem riasztott be a máshonnan való áru, hát akkor ez neki a bizonyíték, hogy én akkor azt elkövettem!!
Igen... a felvétel hiánya, a tanúk hiánya, a nálam lévő blokk, 30 ott tartózkodó tanú, akiből senki nem látott semmit, az lószar. Az, hogy a mancinak mi hogyan sípolt két hónappal később, az biza a bizonyíték! ERRE alapozva megvágott 20.000.- pénzbírságra."

Most már a bírósági szakaszban van az az ügy, amit el sem követtem!!!
Tiszta?

Ezért mondom, hogy senki, akit ÁRTATLANUL kezd marcangolni egy őr, ne álljon vele szóba, ne menjen vele "szobára", mert most már nemcsak úgy járhat ,ahogy én, hanem egyből elzárhatják 3 napra.
Én már minden ismerősömet figyelmeztettem erre.

Adani 2010.11.09. 17:24:05

@filmrajongó:

Bíróságon tuti nem fog megállni, hangzotasd, ártatlannak vallod magad, bizonyíték nem lesz szóval tuti nem áll meg.

Az első lépésnél ezt kell tenni. Szobára lehet menni,de a jegyzőkönyv felvételéhez ragaszkodni kell és nem aláírni ha olyan van benne, amivel nem értesz egyet. Lehet kérni rendőrhívást is vagy te is hívhatod a rendőrséget.

filmrajongó 2010.11.11. 11:05:17

@Adani: nem írtam alá, és a rendőr is kijött. Nem történt semmi; feljelentettek. És kifogtam ezt az exrendőrnő ügyintézőt, aki bizonyítékok nélkül is megbírságolt. Akár a papírokat is megmutathatom, bár most épp az ügyvédemnél vannak.
Így bízzatok a rendőrökben meg az ügyintézőkben. Bár biztos akad pár értelmes is köztük.

De a történetemet még nagyon, nagyon sok helyre le fogom írni a neten, hogy minél többen okuljanak belőle.

OFF voltam, bocs!
A poszthoz tartozó lényeg csak annyi, hogy most ha ártatlan vagy, még ha nem bírságolnak is meg, de akkor is 3 napra elvehetik a szabadságodat!!!! Ehhez csak egy f*sz biztonsági őr és egy hasonlóan f*sz rendőr kell. Ezért mondom, hogy nem kell leállni, szobára menni végképp nem, ha nem vagy sáros.
(Ja és ez a gyerekekre is vonatkozik - szokták azzal szívatni egymást a kölykök, hogy akit utálnak, a közértben csokit dugdosnak a kabátja zsebébe.)

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása