233

Te mit tanítanál a gyerekednek?

Ellenőrző , 2009.11.09. 08:00

Fontos-e a történelem tanítás napjainkban? Mit és mennyit kell tudnia egy gyereknek a világtörténelemből, az emberiség gaztetteiről? Okolható-e a Himnusz lehangoló szövege a magyarok népbetegségévé vált depresszióért? Ezekre a kérdésekre keresi a választ levélírónk, a szombaton megjelent levél kapcsán.

 

Kedves Ellenőrző!

A napokban egy a blogon megjelent levél gondolkodtatott el azon, hogy vajon, mit is kell tudniuk a gyerekeknek a világtörténelemből. Konkrétan az Angliában végzett felmérésről volt szó, és arról, hogy a diákok nem ismerték sem a II. vh szereplőit, sem a főbb eseményeket. Az egyik kommentelő megemlítette, hogy nem is szerencsés, ha ezeket tanítják a gyerekeknek, jobb lenne az egészet elfelejteni, nem mindig az ilyen sötét dolgokon rágódni, inkább az élet naposabb oldalát kellene nézni. Ha egy békésebb, vidámabb világot szeretnénk a gyerekeinknek, akkor értelmetlen a régi sebeket feltépve, önsajnálatba merülve, a dicső múltról keseregni történelem órán, vagy az emberiség gaztetteit tanítani konkrét dátumokkal és külön kiemelve a halottak számát.

Először megdöbbentem ezen  a hozzászóláson, hiszen a múltunk, a történelmünk a kultúránk része és nem lehet eligazodni a világban anélkül, hogy tudnánk, honnan jöttünk, hová tartozunk. Tanulnunk kellene a hibáinkból, felhasználva a korábbi eseményeket, analizálva azokat és levonni a helyes következtetéseket,  hogy tényleg ne lépjünk kétszer ugyanabba a folyóba.

Továbbgondolva a dolgot azonban rájöttem, hogy tényleg nem vagyok attól boldogabb, hogy tudom, hogy a háborúkban mindig a vesztes oldalon álltunk -a kisfiamnak nagyítóval keresek győztes csatát, ha a kis lelke arra éhezik-, hatalom és pénzéhes vezetőink gondolkodás nélkül taszították a népet nyomorba és háborúba saját életüket és egzisztenciájukat mentve. Az sem tölt el boldogsággal, hogy nagyjaink között alig akad magyar, a legtöbben nem is beszéltek magyarul. Imádott Mátyás királyom meg igazából egy nőcsábász alkoholista volt, akit jobban érdekelt a saját meleg ágya, mint az ország sorsa. Az "igazságossága" meg aztán legalábbis megkérdőjelezhető. A hibáinkból sajnos eddig sem tanultunk, ugyanabban a pocsolyában tocsogunk évszázadok óta.

Könnyebb lenne ma az élet, ha nem Trianonon búsulnánk még mindig, nem lennénk haragban az összes lehetséges szomszédunkkal, nem lőnének le embereket faji hovatartozásuk miatt. Nem lehetne fiatalokat egymásnak úszítani idejét múlt eszmékkel, felejtsük el Hitlert, Sztálint meg az összes pszichopatát és keressünk közös emlékeket, élményeket! Azt keressük, ami összeköt és ne azt, ami szétválaszt, mert attól leszünk nemzet.

Én  a mai nappal új lapot nyitok az életemben, igyekszem elfelejteni, amit eddig tanultam az emberiség gonosztetteiről, nem érdekel a "régi dicsőségünk" -ami talán utoljára még a hunokra volt érvényes-, igyekszem a jót meglátni és értékelni. Nagyon remélem, hogy egyszer majd a gyerekeink is olyat tanulhatnak az iskolákban, ami előreviszi őket az életben, nem csupa olyan tényt, ami a híres magyar búskomorságba taszítja.

(A Himnuszt már meg sem merem említeni, mint minden magyar depressziójának állandó kiváltóját.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr401507453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 11:06:25

@soproni1:
Azt nem olvasni kell , hanem csinálni:))
Én nyertem.

ladislaus 2009.11.09. 11:06:41

@soproni1: En nekem K.I. unszimpatikus es elegem van ebbol a holokauszt felemlegetesen valo meggazdagodasbol!

Amugy ez a Kertesz Akosos sztori vicces :)
Divatbol vesznek konyvet az emberek? :)

lyesmith 2009.11.09. 11:06:49

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Az európai magyarok ma nagytöbbségben az Európai Únión belül élnek. Oda költöznek ahova akarnak. Ott dolgoznak ahol akarnak. És képviseltethetik magukat magyarul az Európai Parlamentben és a Európai Bíróságon ha akarják. A Székelyföldi magyaroknak pontosan ugyan annyi joguk van mint a bajor parasztnak. Ezzel részemről Trianon kérdését lezártnak tartom.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.09. 11:08:26

Egyébként a kötelező irodalomról van egy autentikus vélemény:
Mikor a Toldi,még Arany életében kötelező lett, ő azt mondta:
Magyar ember gyönyörűséggel többé nem olvassa.
Gyerekként ezt is olvastam,értettem,de ez is elég fiús sztori volt.
Felnőttként végigbőgtem az egészet, hogy milyen gyönyörűséges nyelven van ez megírva.
Ha esetleg néhány dolog a helyén lenne.tán könnyebb lenne.

ladislaus 2009.11.09. 11:08:44

@pcr: meg élvezni :)
Nah ki nyert? :)

marketingmask · http://www.marketingmask.com/ 2009.11.09. 11:09:14

Szerintem érdemes tudni a múlt rossz eseményeiről, hiszen a hibákból tanul az ember jó esetben...
De nem szabad a múltban élni. Az Árpádok alatt, I. Mátyás alatt és mondjuk az Osztrák-Magyar Monarchia alatt is voltak jó és rossz dolgok, döntések, olyan események, amelyekre büszkék lehetünk és olyanok, amikre nem. A dolgok megismerése jó esetben tágítja a látókört, és segít a jövőben jobb döntéseket hozni.

Büszkének kell lenni a szép, egyedi dolgainkra (Nándorfehérvári diadal, Himnusz, Országház, 1956, stb...), de nem szabad megállni az alkotásban, nem szabad ücsörögni a babérokon.

Lehet hogy nagyjaink között sokan nem tudtak magyarul, de magyarnak érezték magukat, rendszerint ez a döntő, ha valaki pedig szívvel csatlakozik e gyötört sorsú magyarsághoz, és próbál javítani ezen a sorson, annak szerintem kijár a tisztelet, és örömmel kellene fogadnunk.

soproni1 2009.11.09. 11:09:42

@Naki vagyok kerdojel:

Egyszer majdnem szóba került, de témát váltottunk ( természetesen zsidózás, cigányozás, mint rendesen ).
Buzizni nem tudtunk, mert volt érintett a társaságban.

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 11:10:23

"Azért kellene a 20. századtól kezdeni a részletes oktatást, mert az annak eleje óta eltelt 110 év már elégséges visszatekintés, meg lehet már látni az összefüggéseket, amelyek mai mindennapjainkhoz vezettek."

Ne haragudj , de akkor hol marad a magyar történelem?
A Honfoglalástól napjainkig.

Ez olyan mintha én azt mondanám , hogy miért kell a fizika , nem mindenkiből lesz elméleti ill. kísérleti fizikus , vagy sima orvos.

cso zsi 2009.11.09. 11:11:04

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Szánalmas az, ha valaki még mindig azt hiszi, Trianont visszacsinálhatja.
Kell hátranézni, de aki mindig csak hátrafordul, az nem jut előre.
A Himnuszból is mindenki csak a balsorsot ismeri.

lyesmith 2009.11.09. 11:11:29

@Naki vagyok kerdojel: "Amúgy pedig, tényleg csak kíváncsiságból kérdem: neked befolyásolta a jövődet az Odüsszeia olvasása vagy az arról folytatott baráti beszélgetések? :D"

Természetesen befolyásolja, amennyiben fejleszti a szövegértést szélesíti a látókörödet, esetleg a baráti beszélgetés segít abban hogy megtanulj helyesen érvelni, vitázni.

Amúgy egyet értek hogy középiskolában az irodalom óra nevetségesen rosszul működik. Mert nem a megfelelő dolgokat tanítják és nem megfelelő módon.

Ugyandehogy (törölt) 2009.11.09. 11:13:59

@Kulics: esetleg rögtön az első sorban keresd...

orv 2009.11.09. 11:14:02

@synthesizer :"Még egy utolsó megjegyzés. Az, hogy a magyarok "nem szeretnek" dolgozni, az önmagában nem baj. Sok "lusta" nép van a világon. A kutya ott van elásva, hogy ezek a népek viszont cserében élvezik az életet. Az ember vagy legyen lusta és élvezze a káoszt, vagy legyen szorgalmas és élvezze a rendet, de az hogy lusta és közben rendre vágyik, az nem megy."
Muhaha és telitalálat.
Olvasmányokről kár késhegyig menőt folytatni ,sok múlika tanerőn.
A Kincskereső Kisködmöntől kis híján a gyermekkori öngyilkosság statisztikájának szaporítója lettem ,de Tamási Áron nekem végig ,minden könyve pozitív élmény ,pedig valaki épp attól haldoklik itt.Lélek ,állapot ,kor ,környezet... Szóval vitázni ezekről így nemigazán lehet. A Ken Follet nevű aluljáró-irodalmárt ettől még nyugodtan szídhatjuk ,valahogy más ,talán ő sem tudja mitől ,hisz fogalma sincs az irodalomról.
/.../A lányom az első tanévnyitójára egy hónapig készült ,előre imádta ,szinte lebegett a csaj az iskolában ,az ünnepélyen is ,...
...aztán jött a hímnusz. Hát nem mindennapi kontraszt az biztos.Bennem is felmerült akkor ,hogy ez nem ide való ,ez nem arról szól ,amiről szólnia kellene ,ez lesúlyt ,vagy csak letör ,kissé le is aláz ,nyomorultnak és vesztesnek állít be ,még jól el is temet ,miközben hazudik ezzel kapcsolatban egy penetránsat ,miszerint a szomszéd népek megkönnyezik a mocsarába épp elsüllyedő szegény magyarságot---pedig lehet ,hogy marha nagy bulit rendeznének ,ha ez összejönne,egy kiadós szabadrablás után persze ,mi meg kárörvendhetnénk a sárból ,amikor másnap egymásnak esnek a koncon -ez is muhaha.
És hát ez gondolatkísérlet egy tartalmában változó hagyománnyal kapcsolatban ,tehát nem helyénvaló egymást pocskondiázni emiatt.
(Jó gondolat a zene cseréje is ,a Megismerni a kanászt.. pl. jó kis dallam ,de ez is CSAK gondolat ,úgyhogy nem kell feketére festeni a házam miatta)

Aladár69 2009.11.09. 11:15:28

teljesen egyetértek a levélíróval, illetve majdnem teljesen. Megítélésem szerint ugyanis deprssziónk nem a Himnusz szövegéből fakad, az ok-okozati összefüggés inkább fordított. Ettől függetlenül, ha rajtam múlna már rég új Himnuszunk lenne.

Alapvetően az a gond a magyarral, hogy valóban mindig a múltban él, nem tud a jövőben gondolkozni. Mindig felhánytorgatjuk a múlt eseményeit, történt az akár csak egy éve, vagy többszáz éve... Trianon éppen úgy napirendi kérdés, mint az, hogy mennyire csaló a mindenkor hatalmon lévő kormány (felháborított pl. Orbán Viktor kb. 3 héttel ezelőtti nyilatkozata, melyben egy kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az ország költségvetése nagyon fontos, de sokkal fontosabb, hogy felderítsék, a mostani kormányban ki mekkora kárt okozott az országnak és jól megbüntessék őket...)
Na, ekkor durrant el az agyam és kezdtem el én is ilyen kérdéseken agyalni, hogy miért jó mindig a múltat elővenni, miért nem lehet egyszer és mindenkorra lezárni témákat és azt mondani, hogy ami történt, megtörtént, ezen változtatni visszamenőleg nem tudunk, jobb nem lesz attól, ha valakit utólag bűnösnek mondunk ki, nézzük inkább, hogy mitől lesz nekünk jobb, mit kell ahhoz tennünk, hogy ez az ország vidámabban és jobban éljen.

Persze lehet arról is vitatkozni, hogy az ókori vagy akármikori történelem mennyire része az általános műveltségnek. Végigolvasva a kommenteket (köztük néhány tahó hozzászólást is) be kell ismerni, ezen a téren is eléggé megoszlik a hozzászólók véleménye és talán nem véletlenül. Ha jobban belegondolok, valóban nem szerencsés a történelem teljes mellőzése, DE: abban a formában, ahogy én tanultam, illetve ahogy manapság is még tanítják, semmi esetre sem tartanám fent. Az évszámok bemagolása (különösen egyes csaták meg események napra pontos ismerete) a világ legnagyobb baromsága. Érdemes tanulni történelmet, de szerintem csak olyan mélységig (és olyan módon), hogy a gyerkőc a 8 vagy 12 osztály után el tudja dönteni, hogy ez mennyire érdekli őt, akar-e többet tudni valamiről, vagy beéri azzal, amit a tananyag részeként elsajátított.

soproni1 2009.11.09. 11:15:32

@ladislaus:

Nekem már az is dráma, hogy a gyerekek tankönyvből tanulnak, nem pendrájvról.

Igaz, a laptopban nem lehet virágot préselni, de kicsit jelzi a fejlődést.

Ráadásul az internet egy csoda. Ha akarom Wass Albit olvasom, ha akarom Kertész Imit.

Bár a kedvencem : guesshermuff.com

Amerikai szemét, de izlésformáló

2009.11.09. 11:15:32

És azt felejti el a t.pedagógus társadalom, akik a kötelező olvasmányokat előírják, hogy ezek a művek a maguk korában NEM gyermekeknek íródtak !
Akár a Kincskereső, akár a Pál utcai fiúk, Odüsszeuszról meg már nem is beszélve. Ezek felnőtteknek szólnak.
Aki ezt nem látja be azt sajnálni tudom.

Naki vagyok kerdojel 2009.11.09. 11:16:14

@lyesmith:
"Természetesen befolyásolja, amennyiben fejleszti a szövegértést szélesíti a látókörödet, esetleg a baráti beszélgetés segít abban hogy megtanulj helyesen érvelni, vitázni."

Ebben igazad van, de semmi köze az Odüsszeiához. Más könyvekről pedig gyakran társalgom barátokkal. Sőt, még középiskolában is így voltam ezzel.

Naki vagyok kerdojel 2009.11.09. 11:17:55

@pcr:

"Ne haragudj , de akkor hol marad a magyar történelem?
A Honfoglalástól napjainkig.

Ez olyan mintha én azt mondanám , hogy miért kell a fizika , nem mindenkiből lesz elméleti ill. kísérleti fizikus , vagy sima orvos."

Nem azt mondtam, hogy nem kell, hanem azt, hogy a jelenleginél sokkal kisebb hangsúllyal, kevesebb biflázással, stb. Még így is a 4 évből hármat erre szántam, a 20. századot csak kiemeltem, hogy arra legyen egy teljes év.

Ugyandehogy (törölt) 2009.11.09. 11:23:25

@pcr: én gyerekkoromban imádtam Móra Ferenc Aranykoporsóját...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.09. 11:23:47

Gimi előtt ment egy sorozat a tv-ben:Odüsszeia.végignéztem nagyon tetszett.Megnéztem leírva is,úgy már nehezebb volt egy kicsit. Első irodalom órán kiderült, hogy fel volt adva nyárra elolvasni,senki nem tudott róla.A tanárt ez nem zavarta, elkezdett belőle kérdezgetni,jegyre.Egyetlenként válaszolgattam,a tanár később már csak ezen bírt lovagolni,hogy csak egy legény van talpon...Óra végén ötös,és ez volt az a pillanat, mikor az Odüsszeia megváltoztatta az életemet .Respekt minden oldalról, és a gimi végéig benn voltam a pikszisben.

soproni1 2009.11.09. 11:24:25

Az én magyar tanárom annyira csúszásban volt a gimnáziumi tananyaggal ( Petőfi-fan volt, ott elidőztünk), hogy a negyedikes irodalom anyagot 2 hónap alatt adta le. Mázli volt, hogy pont abban az évben szivárogtak ki az érettségi tételek, úgyhogy elég jó eredménnyel végeztünk. Apropo, a kiszivárogtatást is törvénybe kéne foglalni.

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 11:25:29

@Naki vagyok kerdojel:
Biflázás , nekem nem okozott gondot a töritanulás.
Nekem a matek tűnik olyan kellemetlen tantárgynak , olyan baromságokat próbálnak a fejünkbe verni , mint pl. a deriválás.
A legtöbb ember az alsó tagozatban elsajátított összedás-kivonás-szorzás-osztás négyesén kívül semmit nem alkalmaz a "megszerzett" tudásból egész élete során.

Michael Collins 2009.11.09. 11:27:13

@pcr: Wass Albertet 1946-ban a román hatóságok távollétében halálra ítélték! Ez szerintem elég ok, hogy emigráljon. Egyes források szerint a Securitate többször próbálta meggyilkoltatni.

Medellin 2009.11.09. 11:27:44

Ha eddig nem tűnt volna fel némelyeknek, a magyar Himnusz az egyik legszebb a világon (ha nem a legszebb, de nyilván nem ismerem mindet), ugyanis az egy IMA! Mit vártok egy imától, milyen legyen? Illetve egy ima miért lenne szomorú, meg depressziós? Kicsikét gondolkozzatok már, mielőtt ilyeneket írtok. Köszönöm.

Naki vagyok kerdojel 2009.11.09. 11:28:04

@nsocsi: Király, ez egy sikersztori! :D

Michael Collins 2009.11.09. 11:31:26

@nsocsi: Akkor neked bátran javasolhatom Edward Rutherfodtól a Dublint és az Írország ébredését. Bár mératük miatt "önvédelmi" könyvnek is jók :)!

soproni1 2009.11.09. 11:31:54

@ladislaus: elolvastam

Ez a kedvencem.

"A magyarok régi káros szenvedélyei - a hazugság, a dolgok elfojtására való hajlam - jobban jellemzők, mint valaha"

Csak azt nem tudtam, hogy ezek régi szenvedélyek, azt hittem a szocializmus hozta ki belőlünk ( már természetesen a rossz magyarokra gondolok ).

Hozzáteszem, ha tudnék németül, én is Berlinben élnék, Budapest nekem is szar város, de ideköt a munkám, félek új egzisztencia után vándorolni, ezért kell elfogadnom a kutyásokat, körszakállasokat, kopaszokat.

Naki vagyok kerdojel 2009.11.09. 11:32:39

@pcr: Biflázás , nekem nem okozott gondot a töritanulás.

Na igen, a matek is elég gáz. Nekem az ment az agyamra, amikor az algebra szakaszban ilyenek voltak: bizonyítsuk be, hogy ha egy kör érintője merőleges egy háromszög leghosszabb oldalára, akkor az oda illesztett csonka kúp soha az életben nem tud körbeforogni (csak kitaláltam valami baromságot, de tutira ilyesmik voltak). És ez ment hónapokig!
Mondjuk a deriválás, amennyire tudom, nem középiskolás anyag (hacsak nem matek szakra jársz).
Egyébként a mateknak az a létjogosultsága, hogy sok más tudomány támaszkodik rá. Persze ennek az oktatását is egyszerűsíteni kellene, s jó lenne gyakorlati példákon bemutatni egy-egy konkrét tudás hasznosságát (pl. a fent említettekre semmilyen gyakorlati példát nem tudok hozni).

soproni1 2009.11.09. 11:35:04

@Naki vagyok kerdojel:

A deriválás matekszakkörös anyag ! Oda a minuszos szemüvegüek jártak !

ladislaus 2009.11.09. 11:36:08

@soproni1: Valahol olvastam meg anno a konyve kapcsan hogy gimiben valahol feladta egy tanar kotelezonek. Rohej!

Jah, es en sem Bp-rol pofazaok :) Es sajnos nem is Magyarorszagrol! Még...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.09. 11:37:58

Lehet választani: " Egy transzformátor tekercseinek menetszáma 1200 és 3600. Mekkora lesz a szekunder feszültség,ha az 1200 menetes tekercset hálózatra kapcsoljuk?"( 8. oszt.)vagy:
"Képzeld,el hogy király lehetsz, úgy nevelnek, egyszercsak megvakítanak, hogy ne lehess király,te mégis,vakon is az leszel"
"Nincs,mi az embernél csodálatosabb...",és a fizikus is ember.

lyesmith 2009.11.09. 11:39:11

@Medellin: Feltűnt hogy a Himnusz egy ima. Csak azt nem értem hogy amikor a többi népnek nemzeti INDULÓJA van akkor a magyar nemzeti himnusznak miért kell egy imának lennie?

Szerinted milyen módon motiválja az embert az hogy "Édes Istenem én olyan szerencsétlen vagyok segíts rajtam." Nem lenne sokkal de sokkal jobb egy "Hú de f@sza gyerekek vagyunk nincs előttünk lehetetlen"???

soproni1 2009.11.09. 11:39:35

20 éve Szicíliában az iskolában onnan tudtuk, hogy ki magyar az osztályban, hogy aki a tanár felé volt arccal, az biztos nem olasz volt.
Fő tantárgyak: történelem, angol, német francia, nyelvtan, irodalom.

Ezek minden nap. A többi sokkal kevesebb.

ladislaus 2009.11.09. 11:40:13

@soproni1: nincs szemuvegem, es nem jartam matek szakkorre. Tanultam derivalni. De mar nem hasznalom. El is felejtettem nagyreszt! :)

soproni1 2009.11.09. 11:41:42

@ladislaus:

A Lauder iskolába volt kötelező olvasmány ? Mert a Kaffka Margitban biztos nem !:D

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.11.09. 11:42:12

Bárhogy is taglaljuk a kérdést, a múltunk autentikus feltárása nélkül, soha nem fogunk tudni objektív véleménnyel viseltetni a jelenünk jövőnk viszonylatait tekintve. A jelen és jővőbeli trendek monotón optimális ecsetelése, nem fogja a múlt hibáit kidomborítani, kvázi nincs is bázis. Arról nem beszélve, hogy holmi történelmi múlt ismeretének hiányában, könnyen előfordulhat egy kificamodott gondolkodásmód, egy egész nemzet identitási összeomlásához kormányozhat. Sajnos be kell vallani, hogy máris vannak jelei.Konklúzió, egy társadalmat, nemzetet teljesen szétzúzni, a kultúráját, történelmét, tradicióit, nyilván a leghatékonyabban a felnövő generációk felől közelítve jól strategizáltan lehet megsemmisíteni.Mindezek fényében nagyon meggondoland, hogy mit is teszünk, vagy egyáltalán teszünk e valamit, mindezt elkerülend. Ellenkező esetben nyugodtan lehet borítékolni, hogy 30-50 év múlva minek is fogják nevezni, a ma még hazánknak nevezett országunkat.

shua55 2009.11.09. 11:42:20

@lyesmith: Az átlag német hülyegyerek a saját himnuszának a szövegét se tudja, a magyar himnusznál kevesebb olyan van, ami egységbe kovácsolná az embereket (bár a székely himnusz se semmi). Hallgasd meg egyszer úgy, hogy egyszerre mondjuk 10-20-30-sok ezer emberrel együtt énekled, kicsit nagyobb hatása van, mint mindenféle olasz indulószerű "slágernek".

soproni1 2009.11.09. 11:42:54

@ladislaus:

A TUDÁS VESZÉLYES, sose feledd !!!!

ladislaus 2009.11.09. 11:45:17

@soproni1: lehet, mondom olvastam valahol. De nem tartanam elkepzelhetetlennek hogy a lauderban... van ismerosom aki odajart. Szidja is mert az oktatas minosege nulla...

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 11:45:27

@Naki vagyok kerdojel:
Nekünk tananyag volt a deriválás , semmi értelme nem volt számomra.
Ja , hogy az informatikuss , meg mérnök és egyéb foglalkozások erre épülnek , kit érdekel , majd az infós főiskolán a többiek meg az egyetemen tanulják meg.

soproni1 2009.11.09. 11:45:36

"30-50 év múlva minek is fogják nevezni, a ma még hazánknak nevezett országunkat. "

Tök mindegy ! Ahogy nagy gondolkodónk, Kozsó szokta mondani:

Legyen mély és igaz szeretet a szívünkben.

lyesmith 2009.11.09. 11:46:47

@shua55: Ugyan már. Mikor volt utoljára hogy 20-30 ezer ember egyszerre énekelte? Esetleg egy focimecsen (???) de még ott sem láttam olyat.

Másodszor halgasd meg ahogy a franciák éneklik a Le Marseillaise-t. Egy kicsit gyakrabban előfordul hogy 20-30 ezren éneklik.

soproni1 2009.11.09. 11:47:43

@ladislaus:

Nem olyan szar, csak nincs "osztály vigyázz" meg "sorakozó" .
Csak hallottam én is.

Anselmo 2009.11.09. 11:49:50

Akiket lehangol a Himnusz, azoknak javaslom hogy forgassanak közben diszkógömböt, vagy el lehet innen menni Szlovákiába, ott nem kell hallgatniuk.

lyesmith 2009.11.09. 11:57:42

@Anselmo: Szóval téged feldob a Himnusz halgatása! Lelkesít? Tudod egyáltalán a szövegét? Fejből? Kétlem.

lyesmith 2009.11.09. 12:13:03

Egy utolsó gondolat a Himnuszról azután befejeztem.

A probléma az hogy ez egy ima. Nem alkalmas arra hogy lelkesítse az embereket. Nem is erre szánta az írója. Arra szánták hogy vígaszt nyújtson az embereknek. Most lehet verni a mellünket hogy de hát ez a magyar himnusz és szentségtörés azt mondani hogy le kéne cserélni. De egyszerűen arról van szó hogy valamikor 1903-ban a politikusoknak választani kellet egy himnuszt és ez egy kellemes középút volt, amit könnyű volt áttolni a Habsburg bürokrácián.

soproni1 2009.11.09. 12:15:51

"Szóval téged feldob a Himnusz halgatása! Lelkesít? Tudod egyáltalán a szövegét? Fejből? Kétlem. "

Tudja ! Zöööld zászlóóók, zőőőld sasok, magasra szárnyaljatóook !

Anselmo 2009.11.09. 12:16:04

@lyesmith: jól mondod, engem lelkesít a Himnusz hallgatása. Az pedig egyáltalán nem zavar, hogy nem egy pattogós katonazene. Viszont van benne olyasmi, ami a katonazenében nincs: lélek.
Jól mondod: LELKesít.
Ezt még a diszkógömb sem pótolhatja.

2009.11.09. 12:18:51

@Alapvető élelmiszer: Édes kiscsillag, a kisebbik fiam tizennyolc éves lesz a tavasszal. Ne oktass a gyereknevelésre. :-)

ladislaus 2009.11.09. 12:19:17

@Anselmo: eljon majd annak is az ideje hogy kell :D

Bobby Newmark 2009.11.09. 12:20:20

Hát bizony épp ez a legnagyobb baj az egésszel, hogy ima. Az még hagyján, hogy rinyálós, hogy depresszív, hogy lassú, és hogy cseppet sem lelkesítő.

De ami miatt részemről teljesen esélytelen az azonosulás, hogy a mindez a képzeletbeli barátunkhoz szól.
Kösz, ez nem nekem való.

Mondjuk nem cserélném le, mert tökfölösleges. Illetve több problémát generálna, mint amennyi hasznot hozna, megint még egy dologgal frankón ketté lehetne szakítani az országot: régi- és újhimnusz-pártiakra. Más sem hiányozna még.

2009.11.09. 12:21:19

@cso zsi: "Azért a gyereket tényleg ne a (ker.) tv nevelje."

Ez így van. Az enyémeket nem is az nevelte.

2009.11.09. 12:26:44

@Naki vagyok kerdojel: Geometria lehetett az, nem algebra. :-)

2009.11.09. 12:27:50

@lyesmith: Szóljatok a Király Lindának, majd az énekel új himnuszt. :-)

2009.11.09. 12:50:36

@shua55: örülök a véleményednek. Amikor ennyire bigottan dogmatikus véleményt olvasok, akkor kezdem megszeretni magam, hogy én milyen jó szülő vagyok. Nem szeretnék a gyereked lenni.
De nyugodtan vedd a bátorságot, hogy lebutázz, a te véleményed megfellebezhetetlen :)

shua55 2009.11.09. 12:57:39

@Kulics: Hát aki Ken Folletben látja az irodalom netovábbját, az legjobb esetben is korlátolt, de szerintem csak szimplán buta.

paráznabillegető 2009.11.09. 13:06:08

@shua55: lol.
menj el egy skócia-anglia rögby-meccsre, ahol tízezernyi skót énekli a himnuszt...

lyesmith 2009.11.09. 13:06:33

@shua55: Hát sok magyar kötelező van akinél Ken Folett jobban ír. Azonban nem ez a kérdés. A kérdés az, hogy mit tanítsanak irodalom órán. Mi az irodalom óra célja? Amennyiben az hogy végérvényesen meggyűlöltessék a diákokkal az irodalmat akkor csak így tovább. Ellenkező estben nem ártana olyan irodalmat tanítani, amely legalább egy kicsit érdekli a diákokat.

De itt az akalom. Milyen irodalmi értéket látsz a Pál utcai fiúkban? Miért gondolod hogy megérdemli hogy kötelező olvasmány legyen. Miyen tudást vagy értéket továbbít a diákok felé? Miért kéne hogy ajtótámasznál többre használjuk ezt az irományt?

paráznabillegető 2009.11.09. 13:07:33

@shua55: de mondjuk egy fenerbahce európa ligás hazai mérkőzésen is tapasztalhatsz durva hangulatot...

shua55 2009.11.09. 13:12:50

@paráznabillegető: És ki mondta, hogy másnak nem lehet hatása... Csak annyit akartam közölni, hogy a magyar himnusz is igen erős hatással bír a megfelelő környezetben.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.11.09. 13:17:10

@lyesmith: A dolgok meglehetősen sajátos formában való látása. Nos lám lám máris érzékelhető, a csodálatos neoliberális nevelés amit az új tudásprogram ékesen fémjelez. /nem tudás programozottan/
Per mára milyen jól illik:

" felé kard nyúl barlangjában,
s nem lelé honját e hazában "

Kevercs 2009.11.09. 13:17:28

Hát nem tudom. Lehet, hogy Mátyás királyunk "alkoholista nőcsábász"
volt, de ha ott véget ért volna a magyar történelem, akkor végülis
sikeresek lehetnénk....? A Himnuszunk is talán másképpen szólna....!

lyesmith 2009.11.09. 13:18:38

@idosb: "Per mára milyen jól illik:"

Miért is?

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.11.09. 13:21:46

No egyébként kissé humorosan szólva, hogy mire is nevelném a gyereket: rutinosan lopni, csalni, hazudni, erőszakra elsősorban, önvédelemre, s, hogy minél trágárabb vagy annál jobban érvényesülsz a mai trendikben. Bár ahogy nem egésszen a humor kategóriája mindez!

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.11.09. 13:24:08

@lyesmith: A kérdésedben benne rejlik lelki szemeim előtt, hogy nagyon jól tudod te azt.S ennek őszintén örülök.

lyesmith 2009.11.09. 13:25:28

@idosb: Szerinted miért van az hogy akik a "legmagyarabbnak" tartják magukat azok a legerőszakosabbak, legagresszívabbak, legnagyobb vandálok? Lejáratják hazájukat nemzetüket. Akkor már inkább a "neoliberálisok".

lyesmith 2009.11.09. 13:26:10

@idosb: Mégis próbálj meg válaszolni. Én NEM értek egyett az állításoddal.

Anselmo 2009.11.09. 13:45:07

@idosb: "nem lelé honját e hazában"
Csakugyan. Lám, a Himnusznak van ma is aktualitása.

lyesmith 2009.11.09. 13:50:48

@Anselmo: Tehát mi is az az aktuaitás? Csak mert "idosb" nem hajlandó elárulni. Hátha majd te.

Bobby Newmark 2009.11.09. 14:10:03

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Igen, az. És nagyon szeretné, ha a gyereke sem lenne nála műveltebb. Kevés szánalmasabb dolog van a világon.

Anselmo 2009.11.09. 14:16:49

@lyesmith: akkor én elárulom. 40 év államilag programozott magyarellenessége adja az aktualitást, ami tovább él 20 év ún. balliberalizmusában.

Ha már megszólítottál újra, a Himnusz szövegéhez lapcsolódó kioktatásodra hadd reagáljak: ne menjünk ilyen messzire, kezdjük a helyesírással. A "halgatása", ahogy használod, nem korrekt, helyette javalom ezt: "hallgatása".

További kellemes észosztást.

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 14:17:26

Mindenesetre negatív példának ajánlanám :
Zappe puhapöcsű Gábor újságírót , cikk címe Anyák , húzzatok dolgozni!

"A "gyerek maradjon minél tovább az anyja mellett" felfogás nem csak idejét múlt, de a gyerekre is káros, remek módszer arra, hogy jó sok antiszociális, kommunikációképtelen, de legalább elkényeztetett kisköcsög lepje el az iskolákat és játszótereket. "

Az érettségin nehogy tétel legyen!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.09. 14:24:13

@pcr: Zappe Gáborra sokáig vigyázott az anyukája? Vagy pont nem, és most irigy?

lyesmith 2009.11.09. 14:26:51

@Anselmo: Azt állítod hogy válaszolsz a kérdésre: "Ha már megszólítottál újra, a Himnusz szövegéhez lapcsolódó kioktatásodra hadd reagáljak: "

De a következő mondatodban csak gramar náciskodsz egy kicsit, nem pedig a kérdésre reagálsz. Vagyis ÉRVELNI nem tudsz csak mellet döngetni. Ez nem kicsit égő. :P

Állítsuk meg a ......... 2009.11.09. 14:33:26

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Nem ismerem személyesen a Zappe anyukát(nem is célom bántani) , ha nem akarom arra fogni , hogy ennyire hülyén született , akkor arra tippelnék , hogy tudatmódosító hatása alatt áll.

2009.11.09. 14:34:36

@shua55: "aki Ken Folletben látja az irodalom netovábbját" szó volt erről, vagy csak árnyékbokszolsz ?
Azt mondtam, hogy a Katedrálist adta kötelezőnek a tanárnő, mert ezt legalább elolvassák. Nem irodalmi értékítéletről volt szó.
Hanem hogy MÁST egyáltalán nem olvasnának el, ami nem a mai nyelven szól és nem pörgős a cselekménye.
Egyébként örülök, hogy a szöveg értelmezési képességed ilyen jól fejlett, öröm beszélgetni veled :)P / ez egy kinyújtott nyelv volt, hátha nem érted/

cso zsi 2009.11.09. 14:37:54

@Anselmo: Konkrétan mi?
Anélkül is búvalbaszott a kirúgott, állástalan, munkakereső.
A hajlékonyokat nem említeném, ők eldobták maguktól a lehetőséget, akárki akármit állít róluk.
Mondj bármilyen pici részletet a Himnuszból, aminek van aktualitása. Győzz meg.

cso zsi 2009.11.09. 14:40:23

@Kevercs: A fő kérdés, hogy hol is kezdődik a magyar történelem.
Volt-e István király után magyar vezetője az országnak?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.09. 14:57:44

Igazítsatok már el, mit olvassak a továbbiakban, hogy csak színtiszta irodalom legyen?
Amúgy olvasok ponyvát, krimit,regényt,tudományt,szakirodalmat,stb...
A himnuszt kérlek most hagyjátok ki,én azt gyerekkoromban megtanultam.
Mi most a trend? A poszt arról szól, hogy inkább ne erőlködjek az olvasással mert értelmetlen a tudás,stb...
Ahelyett, hogy meggyőztük volna az ellenkezőjéről,itt a Himnuszt elemezgetitek,...(ezt kitörültem)
Na, mit olvastok most???

cso zsi 2009.11.09. 15:07:19

@nsocsi: Hazai kommerszeket, és újra sci-fit.
Angolt, oroszt, (még csak magyarul) mikor, mi jön.

OrulunkVincent? · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.11.09. 16:19:19

ekkora hülyeséget még nem hallottam. az igaz, hogy a gyerekeket óvni kell a negatív dolgoktól és a "szörnyű világtól" meg minden, de az nem megoldás, hogy elhallgatjuk előlük a tényeket és például a történelmi eseményeket. ez hozzátartozik a kialakuló világképükhöz, a morális fejlődésükhöz és hihetetlenül sokat lehet tanulni ezekből a dolgokból. ha nem azt akarjuk, hogy lelketlen droidokat neveljenek az iskolák akkor bizony szükség van a történelem (és a hozzá szorosan kapcsolódó irodalom) tanítására... talán egyre inkább is, hiszen ma eléggé komoly morális válságban van a világ (ismét). viszont én is lehet, hogy változtatnék a tanítás módján, illetve a hozzáálláson. én sokkalinkább a tanulságra próbálnék koncentrálni és a történelmet nem száraz anyagként adnám le, hanem egy együttgondolkozást próbálnék kialakítani a gyerekekkel. ez sajnos nagyon ritka.

cso zsi 2009.11.09. 16:37:24

@nsocsi: Nekem Lőrincz L. László, és Vavyan Fable. Nemerét egy darabig szerettem, aztán amikor belevágott a Romana stílusú irományokba, akkor hanyagoltam.
Könyvesnél, antikvárban belelapozok a könyvekbe, ha megfog, akkor jön velem.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.09. 16:39:29

jó poszt, többé-kevésbé egyetértek veled! Történelem kell, de meg lehet más oldalról is közelíteni a dolgokat. Természetesen az alapműveltséghez hozzá tartoznak tényadatok, de nem ezen van a hangsúly. Gyakorlatiasítani kellene az oktatást, már általános iskolától kezdve, és talán a gyereknek is több kedve lenne az egészhez, mint így, hogy vereseket, évszámokat kell magolnia.

Alapvető élelmiszer 2009.11.09. 16:51:03

@zulu: Sajnálom a gyerekedet. Szar lehet ilyen vaskalapos szülők után felfedezni, hogy mindaz, amit belévernek ("Leszarom, hogy érdekel-e, akkor is elolvasod, megtanulod, beseggeled"), aztán szembesül vele, hogy a felét sem kérik az életben.

mette 2009.11.09. 17:39:49

Igen a Himnusz egy ima, de mi lenne, ha végre abbahagynánk az imádkozást és a könyörgést és csinálnánk is valamit?! Én például ateista vagyok, nem nagyon tudok mihez kezdeni egy imával...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.09. 17:51:46

@Alapvető élelmiszer: Az élet nem arról szól hogy azért olvass el valamit,mert kérni fogják az életben.Tőlem az életben ("nagybetűsben")nem kérdezte senki,hogy mit olvastam,pedig átlag hetente elolvasok egy könyvet.Olyan jó lenne,ha valaki néha megkérdezné...De nem ezért olvasok.

Dulimanó 2009.11.09. 20:05:19

@Kulics: "Mindenhol a lelkesítés, a dicsőség kiemelése a cél, hogy öröm legyen brazilnak, argentinnek, spanyolnak lenni. "

A spanyol himnusznak nincs szövege :D

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.11.09. 20:27:34

@lyesmith: No! Mottóként: mert ugye olyan rohadtul élhető per ma ez az ország! Pol. felhangokat félretéve, igenis nagyon sok klasszikus írónk, költőnk szavai, ráültethetőek a mai viszonyokra. Pl.-ul "ki milliókat rabol bírája lészen annak, kit a sorsa rabolni kényszerít" Nagyon látensen a rendszerváltásnak becézett káosz óta, a kialakult nyertes csoport, s az általuk szolgalelkűen kiszolgált önös érdekű piacgazdaság, globál nagytőke, bizony nyulkál a képletesen mondva kardjával, s sok embert netán távozásra kényszerít. /jóllehet ez a cél? / Igen más kor, más pozitúrák, más trendekkel tarkítottan, de anoním asszociálható szimbólikus értelemmel. Csak egy kérdés: tudod e mi az az emberi nyomorszint? Ne is tudd meg soha azt kívánom őszintén. Persze ebben a konstellációban árkus papír nem lenne elegendő kifejteni, teljes spektrumában a releváns témát. Azt pedig ne vedd zokon, ha a keményfejű szittya magyar, nem igen szívleli, ha fikázod a himnuszát. Nos tudom cinikusan hangzik, de hidd el nagyon sok emberben ezt az érzetet sugallták a szavaid. Ha nem sértettelek meg, akkor kérlek nézz ide be: 216762wififalu.blogspot.com s ne a helyesírást bírálgasd, /az szerintem olyan kisstílű/ hanem ez a valóság tükörképe, s próbáld meg ezen keresztül vizsgálni, mi is okozza az össz. társadalom viszonylatában kialakult depressziót.

melkaart 2009.11.10. 00:51:53

@OrulunkVincent?: Két megjegyzés ezzel kapcsolatban. Én is próbálom a történelmet a mai korból vett párhuzamokkal érdekesebbé tenni, felvillantani, hogy akkor se volt más az ember, ugyanúgy problémák voltak, és arra adott válaszok. De az együttgondolkozáshoz kellenek ismeretek - bizonyos alapvető adatokkal, tényekkel, urambocsá érveléstechnikával nem árt tisztában lenni (de ez a vallás, ez hülyeség...), pl. gondolkodjunk együtt Zaire nyelvi megosztottságáról. Mit teszel? Utánaolvasol, bizonyos adatokat, tényeket megtanulsz, csoportosítod, aztán kifejted a véleményed róla - na, ezek egyike sem gyakori a közoktatás nagyobbik részében. Megesett, hogy megmondtam a 15 éves háború kezdetét, kérdeztem, mikor ért véget (mármint előző órán megtanultuk, és gondoltam kis bemelegítésnek megfelel) - erre elkezdték betippelni, 17 évesen. Mert majd ráhibázik, vagy ha nem, úgyis megmondja a tanár előbb-utóbb - nem olyan könnyű együttgondolkodni azzal, aki nem akar:-)

A másik: az érettségi követelményrendszere megköti a kezem. Feleslegesen sok, részben értelmetlen, részben teljesíthetetlen, ezáltal csalásra kényszerítenek. Hadd ne részletezzem.

melkaart 2009.11.10. 01:08:17

@boogieee: Milyen tényadatok? Egyáltalán, mi az az alapműveltség? Egy alapvetően humán beállítottságú lexikális tudás, ami nagyjából kvízműsorokban hasznos. Mármint mitől lenne fontosabb a mohácsi csata évszáma, mint a Pithagorasz-tétel levezetése, márpedig van rá egy sportszeletem, hogy az elsőt azért többen ismerik.
Azt gondolom, a közoktatásban szinte semmi olyat nem tanítanak/tanítunk, ami anyagszerűen hasznos volna. (Nyelvtanulás, informatika nyilván kivétel, ha jól csinálják, biztosan van más is, de késő van:-))Pl. a történelem tanulásán keresztül szerintem meg lehet tanulni az anyanyelveden véleményt alkotni adott problémákról, érvelni, vitatkozni, és ezer más dolgot - bizonyos lexikális tudás (ha úgy tetszik alapműveltség) felszedése ugyan előfeltétele a kompetenciák (gyűlöletes szó ez, de nem találtam jobbat hirtelen) fejlesztésének, mégis, hajlamos vagyok egyfajta melléktermékként kezelni. NEm az a cél, hogy tudd, mikor volt a mohácsi csata, hanem az, hogy képes legyél elemezni az okait, következményeit. Ehhez nem feltétlenül kellene ennyi anyagot megtanítani, még ekkora óraszám sem feltétlenül kell - heti 30-35 órák vannak középiskolában. Az óraterhek további növelése nélkül lehetne, és szerintem kellene tanítani anyagszerűen hasznos dolgokat is - akár az én órakeretem terhére. Gondolok például pénzügyi ismeretekre, használható állampolgári ismeretekre (a közoktatásban pl. nem tanulsz meg adót bevallani, egy csekket kitölteni, bankszámlát nyitni - vagy hozod otthonról, vagy felszeded valahogy - mibe fájna heti 1-2 órában ilyen jellegű tudást átadni), elsősegély, tűzvédelem, akármi, nálam okosabbak nyilván tudnának találni tömegével ilyeneket.

Squazee 2009.11.10. 11:07:35

Későn értem ide, úgyhogy bocsássátok meg,ha ismétlem a gondolataitokat.

Nem azzal van a baj, hogy történelmet tanul a gyerek, hanem azzal, ahogy azt tanítják neki. Amint írta a kedves poszt-író is azzal traktálnak minket, hogy "mindig a vesztes oldalon állunk". Nem azt mondják a töri tanárok, hogy hibáztunk, tévedtünk, mert nem fontoltuk meg a tetteinket stb. , hanem azt, hogy mekkora "lúzer" ez a magyar nép már hány ezer éve. Na EZ az igazi gond.

Továbbá, a magyar oktatás valahogy mindig arra hegyeződik ki, hogy bénák voltuk, meg érezzük rosszul magunkat amiatt, hogy magyarok vagyunk. Nem tanítják, hogy szeressük, becsüljük meg a hazánkat, mert Urambocsá' az már "náci" eszme. A fenéket az. Megnézheti bárki az Amerikai Egyesült Államokat. Ott nem náci, hanem hazafi az ember, ha szereti a hazáját és büszke a régi dolgokra. Itt meg mi van? Jaj, ezek magyarkodnak, meg minden. Persze nem akarom keverni a szezont a fazonnal, tisztában vagyok azzal, hogy tényleg vannak túlzott szélsőségek is kis hazánkban, de ez mind-mind abból fakad, hogy azt akarják ránk tukmálni, hogy mi milyen rossz nép vagyunk, nézzünk mélyen magunkba és kussoljunk. persze, hogy lázadnak ez ellen. EZ a gond.

A történelem fontos. Persze, jobb lenne, ha az iskola esetleg az életre is felkészítene mellékesen. :) A történelmet nem igazából az adatai miatt, sokkal inkább a történetei miatt érdemes tanítani. Hogy akkor voltak olyan emberek, akik ezért és azért az életüket adták, s ha esetleg manapság is történne valami hasonló, akkor gondoljunk arra, hogy akkor régen is voltak bátor emberek. Voltak, akik elbuktak, ez benne van a pakliban, de akiknek sikerült, azok megváltoztatták az emberiség, vagy egy nép sorsát. például.

A Himnusz, mint "minden magyar depressziójának állandó kiváltója" ...mit mondhatnék erre? A magyar nép zivataros századaibólból van, azt hiszem, érthető, miért nem arról szól, milyen szép az élet, s hej milyen jó magyarnak lenni. Most az, hogy ez a Himnuszunk... hát ez van. Lehet, hogy egy induló jobban hangozna, de ez már egy kulturális értékké nőtte ki magát. Egy szimbólummá, ha úgy tetszik. Nem a verset kéne amiatt okolni, ami van.

marcipán2 2009.11.12. 09:27:25

@Kulics: Te és mások is említik a Himnusszal kapcsolatban a nemzet elsüllyedő koporsójának motívumát, mely köztudottan a SZÓZATBAN fordul elő. Lehet, újra kellene olvasnotok eme sokat fikázott műalkotást, mielőtt az általános nemzeti depresszió okozójának kiáltjátok ki.
Amúgy,mi lehet a Hymnusz tanulsága a mai, ne adj' Isten, ateista ember számára?
A mű a reformkorban (ja, persze erről hülyeség tanulni az iskolában, mert régen volt)íródott, amikor sok évszázadnyi háború, káosz és stb. után először látszott remény hazánk gazdasági, szellemi felvirágzására, egységesítésére. Ebben a helyzetben nézi végig, hogy a történelemben mi volt jó és mi volt rossz. Legfontosabb mondata, "Hajh, de bűneink miatt...) Magyarul: mi kúrtuk el. (Ami persze igaz is) A mű tanulsága tehát: Nagy nemzet voltunk, elszúrtuk, megbűnhődtünk. (Van miből levonni a tanulságokat.) Most pedig legyen végre jó! (Hozz rá víg esztendőt!) És noha Kölcseyék még Istenhez fohászkodtak, a megvalósítást a saját kezükbe vették. És nekünk is ezt kéne tenni.

Zsuuli (törölt) 2009.11.12. 10:36:55

A kedves posztírónak üzenem, hogy sikerült mérhetetlenül feldühítenie, annyira, mint ahogy azt a gimnáziumi történelem"tanárom" is tette anno...

Gyakorlatilag az egész 20. századot kihagytuk, mert Ili néni drága kijelentette - idézem:
"Itt nagyon csúnya dolgok történtek gyerekek, ezt nem tanuljuk."

Igen..ez a megoldás...ne tanuljuk...ugye?...mert a kis lelkünk sérül, ha megtudjuk, hogy hány embert mészároltak le és miért, hogy mi volt a hidegháborúban, mi történt németországban, és berlinben, mit éltek át az emberek....ne tanuljunk 56-ról sem, mert jaj milyen szörnyű dolgok történtek....
Persze...hagyjuk ki ezeket...

Sztem igenis fontos tudnia egy embernek a történelemről, aki ebben a világban él. Nem hiszem, hogy nem játszik szerepet a jellemfejlődésben.

R.M.E. 2009.11.13. 22:06:16

inkább féljenek az élet "sötét oldalától" minthogy először élőben tapasztalják meg

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása