Néma gyereknek anyja se érti a szavát?
Az anya és gyermeke közötti kommunikáció messzebbre mutat a verbális eszközök használatánál, hiszen már a gyerek sírásából is tudja az édesanyja, hogy mit is akar jelezni neki a baba. Nsocsi újabb levelében egy forradalmian új módszerre hívja fel figyelmünket, ami a jelbeszédet ajánlja a két fél közötti kommunikáció eszközéül. Alapigazság, végy valamit, ami jól működik, aztán reformáld meg!
Eddig úgy tünt számomra, hogy az óvodás korosztály még védett állapotban van közoktatásunkban, a bölcsis meg még inkább. Három gyerekem végezte el a bölcsit, ovit, vannak tapasztalataim a gondozónők ,óvónők szaktudásáról, képzettségéről, elhivatotságáról. De mi van azokkal a kicsikkel, akiknek a szülei úgy gondolják, hogy otthon jobb helyük van,és ök majd szerveznek számukra megfelelő programokat? Ugyanis számomra valami megfejthetetlen okból a szülők eldöntötték, hogy a gyerekeknek állandó programokra,kikapcsolódásra van szükségük (a 6 hónapostól 3 éves korig tartó időről beszélek). Van egy ismerősöm, peremkerületi családi házban laknak,telek, játszóhely, patak , tó nyugalom, és minden délután behozzák a városba játszótérre,sétálni. Szegény gyerek otthon nem tölt el egy nyugodt teljes napot az anyukájával,a ki attól fél, hogy ingerszegény lesz a gyereknek a környezet. Eddig azt hittem,ez egyéni túlzás és nem egyformák az elképzeléseink a kisgyerekek neveléséről.
De ma láttam a tévében,hogy tényleg itt a vég. Még beszélni nem tudó babákat és beszélni tudó anyjukat tanítanak jelbeszédre, hogy az anyukák tudjanak kommunikálni a babákkal, addig,míg a kicsik meg nem tanulnak beszélni. Nekem sem volt világos elsőre,de az oktató hölgy magyarázata után sem.Tehát meg kell tanítani jellel,hogy a "még" hogy néz ki, és hülye anyuka utána tudja akar-e még főzeléket a gyerek. Az én kis ostobáim vagy becsukták a szájukat, vagy eltolták a kanalat, vagy a kezemet,de érthető volt, hogy utálják, amit eléjük raktam.Legalább 200 jelet megtanítanak a gyereknek,teljesen értelmetlenül. Amúgy mire megtanul jelezni,beszélni is megtanul.
A gyermekpszichológia alapján a problémák a következők:
-van olyan gyerek,aki akar mutogatni,van,amelyik nem.Az első gyerekem két éves koráig mutogatott,saját,normális jelbeszéddel,aztán két hét alatt elkezdett mondatokban beszélni.A két másik 14 hónapos koruk óta beszél,jeltolmács nélkül.
-minden gyereknek egyéni fejlődési üteme van,ebbben a korban ezt kell maximálisan egyénre szabottan kihasználni,
-minden kisgyerek kialakít anyjával egy olyan gesztus.és nem jel!-nyelvet kezdetben,amit csak ök értenek.Ez a csoda-része a babázásnak.
-teljesn értelmetlen dologra forgácsolják el az időt,pénzt,helyette játszani, mesélni,énekelni kellene a kicsikkel,és otthon,a kedves édesanyjuknak.
A jelenlévő kisfiút megkérték ,hogy mutassa meg hogy autó,-Ő körülnézett és ékes magyar nyelven azt mondta:-autó.
Valaki vegye már a fáradtságot és kezdjen el anyákat és apákat nevelni ebben az országban mert ennek nagyon rossz vége lesz.