77

Törvénysértő tanárok?

Ellenőrző , 2010.05.02. 08:40

Levélírónk fia, Gergő kálváriáját írta meg nekünk, aki diszlexiás és disgráfiás, valamint egyéb területeken is fejlesztésre szorul. Levélírónk úgy érzi, hogy a tanárok kijátszák őt, valamint törvényt sértenek csak azért, hogy megszabaduljanak a fiától.

 

Tisztelt Ellenőrző!

A mi esetünk is érdekes,és megcáfol nagyon sok,tanárokat szentesitö véleményt! Én mindig azokhoz az emberekhez tartoztam akik tisztelik és megbecsülik a pedagógusokat, ennek megfelelően nevelem a gyerekeimet is.Mindig megbiztam a pedagógusokban és soha eszembe se jutott hogy becsaphatnak, és még a törvényeket is kijátsszák csakhogy megszabadulhassanak a fiamtól.Gergö már az általános iskola elsö osztályától kezdve fejlesztöpedagógushoz járt a megállapitott dislexia és disgraphia miatt de ezeken kivül más területeken is fejlesztésre szorult. Heti 3 órában foglalkoztak vele, sikeresen mert 8.évvégén befejezték a fejlesztést. A magatartásával ezen idö alatt semmi probléma nem volt.Jött az iskola váltás.A 9. osztályt egy szakiskolában kezdte és amikor ez a tanév elkezdödött Gergö viselkedése megváltozott.Önkontroll nélkülivé vált. Képtelen volt órán figyelni, nevetett és bohóckodott.Mindig megkapta a büntetését és nem gyözött bocsánatot kérni.Ellenszenv alakult ki vele szemben,a tanárok kifejezetten utálták. Pedig ök maguk sem értették hogy miért csinálja ezeket ha mindig bocsánatot kér.Az utálatuk elfajult odáig hogy fegyelmire vitték amikor megtudták hogy hazafelé menet egyik diáktársát pofon vágta.Minden fegyelmivel kapcsolatos papirunk ugy van megcsinálva hogy én ne jöjjek rá hogy közigazgatási és közoktatási törvényeket sértett az iskola. Erre több ügyvéd hivta fel a figyelmemet akiknek a papirokat megmutattam. Mivel megbiztam a tanárokban és nevelésnek hittem az egészet, nem fellebbeztem meg a döntést ami áthelyezés másik iskolába tanév végéig felfüggesztve. Akkor jöttem rá hogy hibáztam amikor egyértelmüvé vált a számomra hogy az osztályfönök gyártja Gergönek az igazolatlan órákat, csakhogy legyen ellene indok amivel érvényesithetik a fegyelmijüket.Nála fegyelmi vétség volt az is hogy -felszerelését nem hordja, -tanórára nem készül,ezekért minden diák egyest kap, Gergő viszont fegyelmit, még pedig azért mert a magatartászavara miatt utálták.Most egy másik iskolában tanul, érdekes hogy itt a tanárok tudják, ezek a zavarok sikerélménnyel kezelhetök. Semmi baj nincs vele és itt engem is partnernek tekintenek. Nekem senki se tudná bebeszélni hogy a tanárok nem diszkriminálnak. Dehogy nem!!! ÉS még pedig azért teszik mert sokan közülük korlátolt gondolkodásuak, ezért válnak idegbeteggé. Rá kellene jönniük hogy a problémákat megoldani kell, nem pedig átháritani egy másik iskolára. A megoldás mindig pszichológia. Ha beszélgetnének a szülövel a gyerekről akkor rá lehet jönni hogy a gyerek magatartás problémája miből ered, ennek megfelelöen lehet kezelni. De ha kezeletlen marad akkor majd sopánkodhatnak a tanárok is hogy vajon miért van ennyire eldurvulva ez a világ. Hát csak azért, mert sok tanár elfelejtette hogy az oktatás a nevelés része!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr541967890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BloodyMary 2010.05.02. 10:58:13

A nevelés otthon kezdődik.
Nem a tanárokra kell áthárítani a felelősséget, hanem belátni, hogy a gyereked speciális foglalkoztatást igényel. Vajon mit szól az a 30 szülő, akinek a gyereke nem tud rendesen tanulni, mert a gyereked akadályozza az órai munkát és a tanár idegeit is kikészíti?
Nem ügyvédekhez, meg pszichológusokhoz kell rohangálni, hanem több időt tölteni a saját gyerekeddel, helyette.

plc3 (törölt) 2010.05.02. 11:08:57

Ez hülyeség! Komolyan azt hiszed, hogy egy súlyosan viselkedészavaros gyereknek elég, hogy "több időt" töltesz vele?!

Ez komplex nevelési/pszichiátriai probléma amit a mai iskola nem tud megoldani mert nincsenek nevelőtanárok és iskolapszichológusok. A szülő lehetősége meg korlátozott hiszen nincs ott az iskolában, nem tudja közvetlenül befolyásolni a gyerek viselkedését.

2010.05.02. 11:13:13

"A 9. osztályt egy szakiskolában kezdte és amikor ez a tanév elkezdödött Gergö viselkedése megváltozott.Önkontroll nélkülivé vált. Képtelen volt órán figyelni, nevetett és bohóckodott.Mindig megkapta a büntetését és nem gyözött bocsánatot kérni.Ellenszenv alakult ki vele szemben,a tanárok kifejezetten utálták. Pedig ök maguk sem értették hogy miért csinálja ezeket ha mindig bocsánatot kér "
És te tudtad, mitől változott meg a fiad ? Mert erről nem írtál, csak arról, hogy az iskola nem beszélget veled a gyerekről az okok keresésénél.Természetesen a szabályok betartása az iskolára, és a tanárokra is vonatkozik.

plc3 (törölt) 2010.05.02. 11:16:42

A tanácsom a posztolónak pedig az, hogy

1. Menjen a gyerekkel gyerekpszichiáterhez.
2. Fogadja el az ajánlott terápiát, még akkor is, ha az esetleg gyógyszer szedését jelenti.
3. Ne fogadjon ügyvédet és ne jogilag próbálja a gyereket megvédeni mert az nem a gyerek érdeke szerint való. Nincs értelme jogilag kényszeríteni a tanárokat bármire is, ha maguk nem látják be.

A gyógyszer szedés még mindig ezerszer jobb annál mintha a gyerek a társadalom perifériájára sodródik

Barnamaci 2010.05.02. 11:25:00

@plc3: Hülye. A gyógyszer a tüneteket nyomja el, de a problémát magát nem oldja meg. Terápiával és megfelelő kezeléssel lényegesen többet lehet elérni úgy, hogy közben a szervezetét sem terheli egy rakás szarral.

korund 2010.05.02. 11:29:14

Ez nagyon komplex probléma.
Már többen letettek egy egy mozaik darabot a válaszokban.

A gyerek kikerül a jól megszokott közösségéből, ennek óriási változás a következménye. Szabadabb lesz, nem ülnek rajta a szülők, a szakiskolai képzésben sokszor lényegesebb kisebb a követelmény, a tanuló nincs úgy leterhelve.
Az információáramlás más milyen, a sok problémás tanuló között ő csak az egyik lesz, aki olykor még problémásabbá válik. Sokszor fordul elő, hogy idősebb, bukott tanulók terrorizálják a kisebbeket, vagy bujtogatják, és ezzel a kicsi viszi el a balhét.

Az osztályfőnököknek ki kell szűrniük a problémás eseteket, hogy fenn tudják tartani a tanítás feltételeit. Nagyon nehéz, olykor valóban sérülnek jogok.

Viszont óriási probléma, hogy a szülők nem merik elhinni, hogy a saját csemetéjük így megváltozott. A konfliktusok jó része itt kezdődik.
Valóban a tanárokkal való leülés, beszélgetés lenne az első jó lépés, de ez már túl későn történik. Vagy soha nem történik meg.
Ennek persze olykor a tanár is oka lehet, de a mai túlterhelt adminisztrációjú oktatásban, én nagyon becsülöm azokat az ofőket, akik képesek felülkerekedni a halmokon és tudnak segíteni a szülőnek (a szülőnek, aki nem csak a szülői jogaival, hanem kötelességeivel is tisztában van)

A szakiskolák azok, ahol az eddigi osztályonkénti 3-4 problémás gyerek helyett, osztályonként 20 problémás gyerekkel küszködnek.
Ez TÉNY.

TrackerXX 2010.05.02. 11:32:49

A dyslexiáról nem bizonyosodtam meg esetedben, de a posztodat olvasva a dysgrafiaról igen. Amint látom, volt kitől örökölnie a gyereknek, egy nyelvtankönyv rád is rádférne. Ha már posztolsz,ráadásul ilyen témában, próbáld meg hemzsegő helyesírási hibák nélkül, mert így nevetségessé teszed magad.

P.S.: Nem vagyok pedagógus, nem a "mundér becsületét" védem, de ez így vicces.

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.05.02. 11:36:42

Teljesen egyetértek korunddal. Annyit tennék hozzá, hogy a posztoló sajnos tipikus esete az elvakult szülőnek, aki mindent és mindenkit okol, egyedül magát és gyermekét nem. Soha nem fog ráébredni, hogy hol a baj, ez látszott a posztból is: azon a részen, hogy miért változott meg a gyereke, kecsesen átsiklott. Ilyen hozzáállással nem fog javulni a dolog.

Kasia 2010.05.02. 11:48:16

@TrackerXX:
Most jól megmondtad, ez az!....
De ha ilyen okos vagy, tudhatod, h. a diszgráfia nem öröklődik...

ursus artos 2010.05.02. 11:54:49

Egyrészt oda jutottunk, hogy a tanároknak jogászkodni kell nevelés és oktatás helyett. És ez nagyon nem tetszik a tanároknak.
Másrészt, ha nagyon kell, rá lehet húzni a fegyelmi vétséget a felszerelés hiányára, ugyanis a diáknak kötelessége felkészülni az órákra és a felszerelését magával hoznia. Ha ezt nem teszi, törvényt sért. Ezért pedig valakit meg kell büntetni. Szülőt? Tanulót. Mert ha az előbbit, akkor keményen fizetni kellene a szülőnek.
Az pedig, hogy van felszerelés és azt hozni kell egy "rejtett" nevelési cél. Ugyanis ez által tanulja meg a gyerek, hogy vannak előírások, szabályok amelyeket be kell tartani. Erre vezeti rá a gyereket az iskolai rendszabályok betartatása.
Most hogy vége lesz a liberálterrornak, talán hatékonyabban lehet majd tanulót és szülőt nevelni.

==T== 2010.05.02. 11:57:02

Hehe.

A diszlexia csak egy új, divatos kifejezés a butára...

korund 2010.05.02. 12:11:14

A fegyelmi vétségről annyit, hogy a fokozatosság elve létezik az iskolában is. Ezért van, hogy kapja a szaktanárit, osztályfőnökit, igazgatóit, majd megy fegyelmire.

Kivéve, hogy bizonyos kirívó esetekben hamarabb következik be a fegyelmire utalás. Ilyen a tettlegesség. Ez az, amit egy iskola különösen nagy súllyal vesz figyelembe a büntetések kiszabásakor.

A felfüggesztett fegyelmi büntetés pedig azzal jár, amit a kihirdetésekor elmondanak és a kézhez kapott határozaton is rajta van, hogy bármilyen egyéb, a házirendet sértő vétségével érvénybe lép a büntetés. És ez bizony lehet egy egyébként kisebb kihágás is. Például 1 igazolatlan hiányzás.

Asszem 2010.05.02. 12:14:08

@==T==: a saját kommented cáfolja ezt :)

TrackerXX 2010.05.02. 12:41:52

@Kasia: Csak egy mondás volt részemről az "örökölte", kevésbé konkrétum. Nem genetika kérdése ez. De a butaság, az igénytelenség és a felületesség átadható a gyereknek, ha a szülő jó forrás ehhez. :). De ezt hiába magyaráznám...

Claritas 2010.05.02. 12:49:13

aki valóban úgy gondolja,hogy egy viselkedészavaros gyermekkel elég "többet törődni", az vagy nagyon szerencsés a saját gyerekeivel kapcsolatban, vagy - ez tűnik valószínűbbnek - nincs gyereke, és osztja az észt. bizony ritka az olyan iskola,ahol a szülőt partnernek tekintik, a problémákra megoldást keresnek, lehetőleg addig,amíg nem alakul ki olyan helyzet,amikor a gyerek valóban zavarja már a tanórákat is. általában mikor ez a helyzet kialakul,az már a következménye a problémának.
kedves posztoló, szerencsés vagy,ha az új iskolában a gyerek megtalálta a helyét, és te kiálltál mellette. elvakultság akkor lenne,ha magát a fejlődési zavart is tagadná, hárítaná a kedves szülő, itt pont az ellenkezője történt.

Csavarhúzós 2010.05.02. 12:49:40

@==T==: A diszlexia csak egy új, divatos kifejezés a butára...

-Nem, az erdeti definíciója szerint az a diszlexiás, aki egyébként okos vagy átlagos, csak néhány "nyelvi modul" nem tökéletesen működik az agyában. Azon belül több aleset van, hogy pontosan mivel is van gondja.
Az más kérdés, hogy ma már olyan gyerekeket is diszgráfiásnak-dislexiásnak sorolnak be, akik "más területeken is fejlesztésre szorulnak".

Kasia 2010.05.02. 12:57:19

@TrackerXX:
Te pedig pont átlátod, hogy a szülő igénytelen és felületes, természetesen. Nem az tűnik fel, h. foglalkozik a gyerekével, és utánajár az iskolai problémáknak.
A diszlexia és a diszgráfia önmagában is okoz magatartásbeli problémákat, a kettő együtt meg pláne. + szerintem itt enyhe hiperaktivitás is előfordulhat. Ez nem olyan dolog, amit rá lehet húzni a szülőre, csak úgy.
Kíváncsi vagyok, ha mondjuk diszgráfiás lesz a gyereked, mit szólsz, ha közlik, h. azért nem tud helyesen írni, mert hülye, és az idióta szülei nem foglalkoztak vele eleget. Te meg csak állsz, h. nem rajtad múlik, te próbálsz segíteni. Persze ez nem érdekel senkit, megkapod a hülye-gyerek+hülye-szülő sablont, akármilyen jó fej is vagy.
Jó, mi?

Bambano 2010.05.02. 13:03:07

hogy utálom, amikor egyes szülők kikövetelik a gyerekük tanuláshoz való jogát másik 30 gyerek ugyanezen jogának kárára...

barnus38 2010.05.02. 13:20:26

Bambanő, köszönöm a kommented, teljesen egyet értek veled.
A tanuláshoz való jog mindenkinek jár. Annak is aki nem hátrányos helyzetű, nem buta, deviáns, esetleg dislexiás.
Jó lenne ha az is átmenne sokak tudatába, hogy a jogaiddal addig élhetsz, amíg mások jogait nem sérted vele.
Egy tanulónak sincs joga ahhoz, hogy másokat akadályozzon a tanulásban, vagy a tanárt a tanításban. Erre nincs joga.
Várom már azt a pert, amikor a jó tanulók szülei fognak alkotmánybírósághoz fordulni ez ügyben.
Lassan itt lenne az ideje.
Nem mindig a tanárra kell mutogatni, hogy oldja meg ő, meg legyen ő tökéletes tanár, pedagógus, pszichológus, egyszerre, havi 80.000-ért.

==T== 2010.05.02. 13:24:12

@Csavarhúzós: na igen, erre gondoltam, nem fogalmaztam pontosan.

respecta /01 2010.05.02. 13:37:27

Sajnos több problémával küzdött Gergő.
A következő iskolafokozat még egy problémamentes gyermeknél is okozhat visszaesést (környezet, követelmények változása...).
Talán ugyanaz az elvárás volt otthon Gergővel/iskolával szemben, mint korábban. Alkalmazkodásának sikertelensége ezen okból is erősen elkezdődhetett.
Vannak kérdéseim, itt csak néhány:
Vajon megfelelő iskolatípusba került? Volt előzetes pályaalkalmasságin? Szakemberekkel való konzultáció révén kezdte meg tanulmányait éppen ott? Saját érdeklődéséből vagy szülői döntésre? Milyen volt (és volt-e egyáltalán) a kommunikáció tanár és Önök között a problémák kezdetekor?...

Ha jelenleg jó helyen van, annak kellene örülni. Rá való tekintettel bátorítani a továbbiakban. Segíteni céljai elérésében.
Nem a pedagógus társadalmat elítélni, megbélyegezni általánosságban!
Bizony mi szülők is rendesen ott vagyunk a páston, amikor gyermekünk eredményessége szóba kerül.
Kudarc esetén magunkkal szembenézni nagyon nehéz, nem vitás. Ellenben muszáj. Gyermekünk érdekében!
Jogsértést pedig még gyanú esetén is tisztázni. Nem utólag. Azonnal és megfelelő módon.

barnus38 2010.05.02. 13:47:06

melyik jogsértésre gondolsz?
arra hogy akadályozza másik 20-30 diák tanuláshoz való jogát?

G. Wolf 2010.05.02. 13:49:21

@==T==: ne haragudj de ez a butaság :)

csak példaképp, de ha beírod a googlebe hogy "híres diszlexiások", jópár találatot kapsz, ez itt csak az első:

www.ejf.hu/hefop/tantargyak/ovoda_iskola_atmenet/content/diszlexiasok/arles_gallery/index.html

Nem is olyan rossz névsor ez... ugye ugye... :)

Sok évig nekem is igencsak megkeserítette az életemet a diszlexia meg a diszgráfia. Igazából amióta pc-n vagy laptopon dolgozok/tanulok semmiféle hátrányt nem okoz (hozzáteszem nyelvtanbó/helyesírásból meg hasonló dolgokból idegennyelv stb mindig éppenhogy átmenetem... kis kegyelemmel - valamint az igaz hogy némi kellemetlenséget még ma is okoz a helyesírásom... ilyenekre gondolok hogy pl az előző diplomámat két ember is átolvasta helyesírás miatt - de ez csak kellemetlenség; nem pedig hátrány). Viszont manapság meg jogi karon tanulok... És nem egy embert ismerek aki "nem tud írni" mégis sikeres az szakmályában. Szóval ennyit a "A diszlexia csak egy új, divatos kifejezés a butára..." kommentedről.

A szülőnek azt tudom tanácsolni hogy vigye el a gyerekét egy másik iskolába - az igaz hogy a magatartás probléma és a diszgráfia/diszlexia nem összefüggő dolog. Lehet van más a háttérben amiért deviánssá vált a gyerek - ezt így kivülről nem lehet megmondani. Ami a legfontosabb hogy meg kell találni mi az amihez ért, mi az amihez van tehetsége, mert olyan eléggé kevés van, hogy mindenben totál buta lenne... Vagyis nem az a jellemző; meg az már egy másik kategória. Illetve szerintem sokkal több értelme van azokat a készségeket fejleszteni amibe jó és abba ne átalgos legyen hanem abba kiváló, így majd kompenzálja saját hátrányát, és meg tudja találni a helyét az iskolarendszerben (esetleg később az életben).

Sok értelmét nem látom a tanárokkal szembe menni, ha már kialakult egy alap ellenszenv a gyerekkel szemben, akkor még ha jogi úton igazat is ad neked a bíróság a gyerekedre fog visszaütni - persze nem könnyű ha tudod hogy igazad van, de reálisan mérlegeld a körülményeket és a következményeket.

Ami fontos, hogy minél hamarabb lépjen az anya, mert különben olyan hátrányt fog összeszedni ami tényleg ledolgozhatatlan lesz - még egy jó képességű gyereknek is; hátmég olynnak akinek van némi hátránya valamiben. Én személy szerint nem tanácsolom a szakiskolákat, legalább szakközépiskolát hogy ne vágja el a gyereket a későbbi továbbtanulás lehetőségétől.

Valamint menjen el neveléis tanácsadóba logopédushoz, bár lehet már elkéstek vele nem tudom, de valamelyest tud segíteni, inkább együttélni kell megtanulni ezzel.

A nevelési tanácsadó arra is jó, hogy ha annyira súlyos a probléma akkor megfelelő vizsgálatok papírok beszerzése után az érettségi írásbeli alól felmentést kaphat (vagy könnyítést? - mostani szabályozást nem ismerem; illetve ha nem ír akkor cserébe két tételt kell húzni szóbelni!)

Rézvirág 2010.05.02. 13:54:41

@TrackerXX: Jajjjjj, te naggggggyonszerencsétlen.... tessen már utánanézni, hogy mi az a dysgrafia, aztán lehet okosakat írni.

pucros 2010.05.02. 13:55:32

A gyógyszer pozitív hatása vagy bejön vagy nem - viszont ha valaha is abbahagyja, az biztos negatív hatással jár.
(Hát ne hagyja abba - mondja erre a gyártó.)

Akvyr 2010.05.02. 14:22:18

Micsoda álomdiák, hülyéskedik, veri a többieket, és fegyelmezhetetlen. Ha az egész osztályt egy ilyen infantilis barom akadályozná én is megpróbálnám olyan helyre juttatni, ahol speciális gyerekekkel foglalkoznak. Az átlag gimi nem ilyen. Az átlag tanár nem pszichológus, hanem matek oktató. És az egyetlen módja a diák adás-vételnek a jogi trükközés. Ugyanez igaz a pujárókra is.

A suli váltás mindenkinek nagy trauma lehet, de szerintem eleinte az ottaniak sem úgy álltak hozzá, hogy G-vel kezdődik a neve úgyhogy kitúrjuk mert gyogyós. Ok okozat. Örülök, hogy jó helyre került, de azért remélem nem vegyészkarra készül 3 év múlva.

ppppalika 2010.05.02. 14:23:53

"Nála fegyelmi vétség volt az is hogy -felszerelését nem hordja, -tanórára nem készül,ezekért minden diák egyest kap, Gergő viszont fegyelmit, még pedig azért mert a magatartászavara miatt utálták."

Ha jól tudom, nála jártak el helyesen. Az ilyesmit - közvetlenül - nem lehet elégtelennel büntetni. Persze ha iratnak egy röpdolgozatot és ott használni kellene, ezért elégtelent kap, az más.

Akvyr 2010.05.02. 14:25:48

Ja, és egy diszlexiás diszgráfiás gyerek jó, hogy szanaszéjjel unja magát az átlag tanítási órán, és baromkodni kezd. Én amikor elkezdtem oroszt tanulni, és bekerültem egy olyan csoportba, ahol már mindenki tudott valamennyire, akkor eleinte csak néztem a furcsa cirill betűket, és mindenki úgy csinált mintha értené ezt a wattafak nyelvet, pedig szerintem lehetetlen volt :) Jobbhíján én is elkezdtem firkálni, meg mást tanulni. Ha nincs értelme semminek, akkor nem köti le a figyelmemet.

Pipas 2010.05.02. 14:45:47

A tanárok a törvénysértők, úgy van! A magatartászavaros diákkal nincs semmi gond, azzal nem kell semmit kezdeni, a tanárok, azok azonban már más tészta, azokat ki kell rúgni azonnal!

Mi az, hogy intőt adnak a diáknak, amikor az egyszerűen csak magatartászavaros?! A magatartászavaros diszlexiás, diszkalkuliás meg minden ilyesmire hivatkozó diákokat nem szabad fegyelmezni! Hagyni kell, hogy azt csináljanak egész életükben, amit csak akarnak. Ha verekedni akarnak, akkor verekednek, nekik szabad.

Majd ha felnőnek, akkor majd a biróság meg a börtön kezeli a magatartászavart... ;)

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.02. 15:05:15

@Pipas: Mindezt kiegészíteném azzal, hogy ha a tanár betartja a szabályokat, akkor nem is tehet mást, mint, hogy fütyül a különböző igazolásokra, és osztja az intőket. A tanár ugyanis semmiféle kiképzést nem kap, hogy mit kell csinálnia egy dyslexiással, egy hiperaktívval vagy egy magatartászavarossal. Jó, hogy minden tanár szabadulna tőlük, hiszen ha elkezd saját szakállára kísérletezgetni, kipróbál módszereket, ami szerinte segít az illető gyereken, akkor a saját bőrét viszi a vásárra, hiszen olyasmibe üti az orrát, ami egyrészt nem feladata, másrészt amihez nem ért.

Ezt ne várja el senki semelyik tanártól!

Képezzék ki őket - de ne öt péntek délután alatt - vagy biztosítsanak fejlesztő pedagógust, illetve természetesen fizessék a többlet felkészülést, mert nyílván a másik húsz gyerekre nem szánhatok összesen annyi készülést, mint az egy dysizésre. A dyslexisáon kívül meg a maradék húsz tizenöt éves valószínűleg gyorsan föllázadna, ha minden órán minden percben rajzolós, grafikonos, verbális meg "Játszuk el együtt!"-jellegű feladatokat kapnának, és teljesen elhanyagolnánk az írásbeli munkát.

Aki kitalálja, hogy kit hova kell integrálni, az biztosítsa hozzá a körülményeket is. Egy átlag pesti általános suliban az osztály fele SNI. Ez a három betű még csak egyetlen egyetemi tankönyvemben sem szerepel, nem, hogy még 15 élő példánnyal is tudjak bármit is kezdeni!

Pipas 2010.05.02. 15:20:07

@Benbe: Nem beszélve arról, hogy az egyetemek lassan tele lesznek a diszleksziás, meg afáziás, meg diszkalkuliás kölykökkel, mert plusz pontot kapnak a felvételnél az ilyen orvosi papírokra.

Vannak akik tanulnak és vannak akiknek a szülei nyomnak egy kis zsét az orvosnak, hogy adjon már papírt amivel be lehet jutni az egyetemre.

Csak tudnám mi a fenét keresnek a diszkalkuliások a matek szakon. :-(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.02. 15:20:47

@plc3: Normális családban , ahol szeretve van, foglalkozva vagyon vele, szvsz nem lesz viselkedészavaros a gyerek. Éna méyére ásnék miért cisnálja ezt a gyerek, nem az iskolát szidnám.

korund 2010.05.02. 15:25:35

@Benbe: Úgy van.
Viszont ne essünk túlzásba a fél osztály SNI-s gyerekkel, akkor már igen nagy a baj, ha annyi lenne, az már nem is átlagos osztály.
Viszont, attól hogy valaki diszes, még nem magatartászavaros. Attól ugyanúgy tud figyelni (a többség), tehát a tanórát nem zavarja.
A fejlesztő órákat az iskoláknak biztosítaniuk kell, azoknak meg kötelezően, akiknek a pedagógiai programjukban benne van.
A baj megint, részben, a korábbi oktatáspolitikából fakad. Bevezették, papíron működik, csak épp az osztálylétszámok növekedése, a feltételek létrehozásának kínjai, a gyenge képességű tanulók egy helyre koncentrálódása nem lett bekalkulálva.
Ja, és bizony a tanulók tisztában vannak a "diszes" kiváltságokkal. Szakképzős szinten ez azt jelenti, hogy munkára foghatatlan, "úgysem buktathat meg" alapon.

Teddypompom 2010.05.02. 15:28:18

Tanárként szólnék hozzá ha lehet.
Nem tudom mi a kedves szülő gondja, ha a mostani iskolában megoldódtak a gyerek gondjai akkor az előző iskola tanárainak igaza volt abban hogy az az iskola nem volt neki való......
Nemcsak a diszlexiával lehet a gond.

Vannak olyan gyerekek, akik bár gyengébb képességűek, de jóindulatúak és együttműködők.
Ezt arra értem hogy van bennük annyi jóakarat,hogy hagynak tanítani.
Aztán vannak olyan gyerekek is akik kötözködnek és akadályoznak, vagy kifejezetten pozícióharcot vívnak veled a többiek figyelméért....
Nekem tétovázás nélkül megmondta az egyik tizenhatéves tanítványom,hogy nem tűri,hogy neki más mondja meg mit csináljon, pláne egy nő!
Az ilyen típusú srácoknak férfi tanár kell, mweg fizikai és morális terhelés(felelősség).
Különben soha senki sem fog velük boldogulni,krakéler lesz egész életében.....

lilabori 2010.05.02. 15:29:28

pont egy ilyen poszt írója vét fogalmazási hibát? "tanárok....fiától"

Körömcsiga 2010.05.02. 15:51:17

Ez tök jó, csak a diszlexia és a diszgráfia milyen összefüggésben van azzal, hogy a gyerek magatartása nem jó?
Ha ennyire súlyos az érintettség, akkor meg spec iskolába kell vinni a gyereket, nem pedig erőltetni a többiek között, mert csak a saját önbecsülését és önbizalmát fogjátok visszafejleszteni.

Rézvirág 2010.05.02. 16:04:17

@Pipas: A posztot is elolvastad, vagy az már luxus? Tanár kontra diszakármis=korcs gyerek, és már reflexből lököd a rizsát?
Amennyiben szövegértelmezési problémáid lennének, segítek:

Adott egy diszlexiás, diszgráfiás gyerek. 8 év alatt a szülő nem lexarta a gyereket, hanem mindenféle fejlesztő foglalkozásokra járatta, a tanárokkal (akik valszeg kb ugyanannyira leterheltek és szakképzettek voltak, mint ez a tanár) együttműködött, a gyerek szépen fejlődött. Eddig vili? Na most koncentrálj, mert szerintem itt veszítetted el a fonalat:
Új iskola, a gyerek nehezen kezelhetővé vált. A szülő itt sem verte az asztalt, _elfogadta_ amit a tanárok mondtak/írtak/tettek. Nem azzal van baja, hogy a gyerekfegyelmit kapott, hanem azzal, hogy _olyan_dolgokért_is_ fegyelmit kap, amiért_más_gyerek_nem_.
"Nála fegyelmi vétség volt az is hogy -felszerelését nem hordja, -tanórára nem készül,ezekért minden diák egyest kap" -teccik érteni?

Érdekes, hogy amikor megint új iskolába került, akkor megint minden rendbe jött... Bocsánat, de ha 3 iskolából 2 tud kezelni egy gyereket, akkor felteszem, hogy azzal az egy iskolával lehetett a baki, amelyik nem tudta ;o)

szerzs 2010.05.02. 16:04:33

@==T==: Örülj annak, hogy Neked olyan gyermeked van akinek nincs ilyen problémája. De esetleg ha lesz problémás gyermeked akkor jussanak eszedbe a saját szavaid.

Rézvirág 2010.05.02. 16:15:12

@tildy:):
Van egy ismerősöm, iker fiai vannak, mindkettő hiperaktív.
Az érdeklődési körük különböző, így más-más középiskolába járnak/tak. Az egyik iskolában a tanárok együttműködnek a szülőkkel, és az a gyerek szépen fejlődik, a másik iskolában meg (ahonnan azóta máshová vitték) kretén hülye gyerekként kezelték a másik gyereket, na meg is lett az eredménye:o(, azóta átkerült egy új suliba, amelyik szintén együttműködik, ott láss csodát: szépen halad, tanul, fejlődik.
De biztos a szeretetteljes otthoni légkör hiányzott...

Ezt a sztorit is ha elolvasod: 3 iskolából 2-ben kezelhető a gyerek. Milyen érdekes...persze könnyű rögtön a szülőt okolni :o(

Rézvirág 2010.05.02. 16:17:42

@TrackerXX:
Na, az ilyenek szokták a balkezes gyerekeket is átszoktatni jobbkezesre, mert "a mi időnkben is így csinálták" :o/

gitáros 2010.05.02. 16:31:37

@pucros:
Ez úgy hülyeség, ahogy van...
Egyébként meg hiába kezd el a srác valamilyen terápiát, az hosszú távon _valószínűleg_ segít, a mellette esetleg szedett gyógyszernek pedig azonnali a hatása. Merthogy neki nem hosszú távon kell "jól viselkedni", hanem most rögtön, azonnal.

tbarmit 2010.05.02. 16:47:37

Tehetünk bármit, 20 éven belül úgyis a magyar lesz a kisebbség Magyarországon.

Cartman (ex Cartman) 2010.05.02. 21:40:41

@Rézvirág:
"Bocsánat, de ha 3 iskolából 2 tud kezelni egy gyereket, akkor felteszem, hogy azzal az egy iskolával lehetett a baki, amelyik nem tudta"
Ez nem ilyen egyszerű. Az iskolák - céljaikat, követelményeiket, eszközeiket, megcélzott "piacukat" tekintve - erőteljes differenciálódásnak indultak az utóbbi 6-8 évben. (Hála neked, liberális reform, meg komprehenzív iskolarendszer. :) ) Igaza van annak, aki azt kezdte el firtatni, hogy megfelelő iskolát választottak-e elsőre a gyereknek... Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a szülő hibázott a döntés során! Sokszor olyan szempontokat kellene iskolaválasztáskor figyelembe venni, amihez egyrészt nem ért a szülő, másrészt kívülállóként nem lát bele az intézmény "belső életébe" sem, pedig az is meghatározó tényező kellene hogy legyen.

plc3 (törölt) 2010.05.02. 21:45:41

"Normális családban , ahol szeretve van, foglalkozva vagyon vele, szvsz nem lesz viselkedészavaros a gyerek."

Ez sajnos nem így van. Nem tudom ki vagy és hány éves de sokat nem láthattál az életből. Gyereked sincs szerintem...
Az ilyen gyerek szüleit a következő vádak szokták érni a hozzád hasonló (öncenzúra)-tól:

1. Biztos verik a gyereket
2. Biztos nem verik a gyereket ("Ha az én gyerekem ilyet csinálna, biztosan lekevernék neki néhány pofont").
3. Biztosan nem foglalkoznak vele.
4. Biztosan csak vele foglalkoznak, el van kényeztetve.

"Barnamaci 2010.05.02. 11:25:00
@plc3: Hülye. A gyógyszer a tüneteket nyomja el, de a problémát magát nem oldja meg. Terápiával és megfelelő kezeléssel lényegesen többet lehet elérni úgy, hogy közben a szervezetét sem terheli egy rakás szarral."

Látom azt sem tudod, hogy eszik vagy isszák. Például a figyelemzavar, a hiperaktivitás nem más mint tünet és nincs rá pszichoterápia. Nagyon sok esetben nincs mögötte "probléma", illetve csak ráfogják valamire. Az ilyen gyerek nem tud megülni a helyén, zavarja az órát. Na persze mindenki a szülőre fogja (rossz esetben a szülő pedig az iskolára) és mindenki ilyen okosságokat mond mint Te.

plc3 (törölt) 2010.05.02. 21:48:06

@Cartman (ex Cartman):

"Igaza van annak, aki azt kezdte el firtatni, hogy megfelelő iskolát választottak-e elsőre a gyereknek"

Na és ki mondja meg (előre), hogy melyik iskola megfelelő? És ott melyik tanárok? Ki biztosítja, hogy tényleg oda kerüljön?

Cartman (ex Cartman) 2010.05.02. 22:10:09

@plc3:
"Na és ki mondja meg (előre), hogy melyik iskola megfelelő? És ott melyik tanárok? Ki biztosítja, hogy tényleg oda kerüljön?"
Senki. Annyit tudsz tenni, hogy a lehető legkörültekintőbben választasz. Az igazán fontos dolgok nem találhatók meg a felvételi tájékoztatókban... Tudom, hogy ez nem épp ideális állapot, de ez van.

Foriel 2010.05.03. 07:24:39

"A 9. osztályt egy szakiskolában kezdte [...]"

T. Szülő!

Tájékoztatjuk, hogy gyermeke szeptember 1. óta egy az alsóbb osztályok gyermekei számára szánt pedagógiai elfekvő nappali tagozatos diákja. Ennek megfelelően az iskola pedagógiai profilja az olyan bűncselekmények és szabálysértések megakadályozása, mint például a garázdaság, lopás, tiltott tudatmódosító szerek birtoklása, iskolakerülés. Minthogy ezek a feladatok igen nagy terhet rónak alkalmazottainkra, kérjük annak szíves tudomásulvételét, hogy az intézménynek nincs lehetősége az olyan típusú pedagógiai feladatok elvégzésére, mint a szakmai képzés, oktatás és nevelés.

Tisztelettel,

Kovács István gépészmérnök,
megbízott osztályfőnök

Cartman (ex Cartman) 2010.05.03. 10:33:26

@Foriel:
:)))
Na, kb. ezt nem akaródzott nekem így megfogalmazni... :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.03. 11:43:22

@plc3: Láttam már jópár gyereket, igaz sajátom nincs. Viszont azt tapasztaltam ( a saját bőrömön is) , ahol olyan az otthoni légkör, ott a gyerek pszichésen nem kicsit sérül. Hiperaktív a gyerek? Minden oké tényleg otthon? (oké vannak olyanok, akiknek fizikai okok vannak, de még az olyan gyereket is megfelelően kezelve, le lehet kötni, megszűnika hiperaktivitás, a lényeg , hogy olyan dolgokba fektesse az energiát, ami számára is pozitív, pl. a hobbija)

ÉS láttam azt is, nem egy helyen, ahol az otthoni légkör normális volt, a gyerekek szeretve voltak (de nem volt minden megengedve nekik, hanem ahol szeretve voltak, és ők is szerették és tisztelték a szüleiket) onnét olyan gyerek került ki, akinek nem volt szüksége pszichológusra, hogy az élete rendbe rázódjon.
Csak ennyi.
Én nagyon megnéznéma szülők felelősségét, hajlamosak sokan azt hinni, hogy ők bizony mindent jól csináltak, holott egy dolgot nem vettek figyelembe: a gyerek igényeit és megfelelő kezelését (nem, nem kell mindent megengedni nekik, nem erről van szó. Csak emberszámba kell venni)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.03. 11:44:29

@plc3: Pszichológusom dolgozott hiperaktív gyerekekkel, van rá terápia.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.03. 14:01:39

Szpídet kell neki adni és lenyugszik tőle.

Starlark 2010.05.07. 19:41:04

@==T==: Csak 1 fél évig legyél diszlexiás kíváncsi lennék hogy viselnéd...

matkó 2010.05.07. 20:19:19

Szellemi fogyatékos hülye gyereked a másikat pofozgatja az utcán, szarik az iskolára, de persze csak a tanár lehet a hibás szerinted.
Szerintem meg le kell lőni, mert semmi szükség az ilyenekre. Ha mégis életben hagyod, tied minden felelősség, ne sírjon a szád (ha már neked megkegyelmeztek a szüleid)!

judy1 2010.05.08. 08:42:18

Barnus38 - köszönöm az összes tanár nevében... csak annyit fűznék hozzá: a tanár nem gyárthatja az igazolatlan órákat, ui. a törvény értelmében az 5. igazolatlan óra után kapcsolatba kell lépnie a területileg illetékes jegyzővel, amikoris kezdődik a levelezés, folytatódik a szülők becitálása, amiről a kedves posztoló nem tett említést... Azért szívem szerint meghívnék sokakat egyetlen napra egy átlagos osztályba (35 gyerek), ahol jellemzően 10 problémás biztosan van. Délutánra alighanem több dolog is érthetővé válna...

PointeDuLac (törölt) 2010.05.14. 10:25:02

Miért nincs új poszt???ha feladja a blogger én átvállalom tőle :P

cloudy 2010.05.20. 00:04:03

A részképességzavarokkal gyakran társul magatartászavar,pszichológusok tanácsa ilyenkor: iskolába kell járni. Itt fegyelmezö intézkedésekkel és a csoport munkába való bevonással kezelhetők az ilyen magatartás zavarok. Ezek a gyerekek nem tudnak kiemelkedö teljesitményt mutatni a tanulásban, ezért más módot keresnek a feltünésre. Ha az elsö padban ülve nagyobb figyelmet kap, és kicsit könnyebb feladatban sikerélménye lesz, a magatartászavar magától elmúlik. Ez az amit a másik 2 iskola tudott a 3. pedig nem.A választott iskola megfelelö volt, a gyerek képességeit tekintve. 9-10. osztályban a követelmények még nem magasak és szakmát is csak 10. félévkor kell választani.

cloudy 2010.05.20. 00:12:49

Ajánlom mindenkinek az Oktatás Kutató és Fejlesztő Intézet honlapját ahol elolvashatja Mayer József, A második esély iskolái című írását

Foriel 2010.05.20. 07:42:27

@cloudy: "A részképességzavarokkal gyakran társul magatartászavar,pszichológusok tanácsa ilyenkor: iskolába kell járni. Itt fegyelmezö intézkedésekkel és a csoport munkába való bevonással kezelhetők az ilyen magatartás zavarok."

Nem mondod! Komolyan!? Hát erre még életembe nem gondoltam!

Rohadtul nem az a baja a magyar közoktatásnak, vagy van egy-egy részképességkompetencialapúfunkcionálismaltevékenységhiányos tanulója, hanem hogy durván szegregál. És itt most nem a cigányokra gondolok. Láttál már külvárosi szakközépsikolát? Hány lett miniszter belőlük? 0 db. Láttál már vidéki vagy fővárosi elitgimnáziumot? Hány miniszter lett belőlük: minden miniszter ezekből jön.

Hogy milyen életpályát fog bejárni a gyerek, az erősen korrelál azzal, hogy ki a szülője. Ez felháborító és romboló a társadalomra nézve.

"Oktatás Kutató és Fejlesztő Intézet"

Ekkora kicsestett sóhivatalt! Ide mentették ki az oktatási tárca összes lógós dolgozóját. Kifizetőhely, kliensgyűjtemény, ... Itt akarok dolgozni!!! Lehet csemegézni a munkájukból!

www.ofi.hu

cloudy 2010.05.20. 11:22:12

@Foriel Egyetértek veled a szegregációt tekintve, szerintem ez az eset is erre példa. De mit tehet a szülő ez ellen? Ha helyesnek tartja a büntetést aztán rá kell jönnie hogy másról van szó nem nevelésről. Nekem kérdés hogy ezt a szülőt abban az iskolában ki tekintette partnernek a gyereknevelésben? Szerintem senki!Ha látták hogy együttmüködő akkor hogy tudták megtenni vele hogy átvágják!Ha a tanárok sem tartják be a törvényeket, és ezt ügyvédeknek kell megmondania szülönek, akkor a tanárok sem jobbak a magatartászavaros gyerektől.De őnekik ezt megbocsátani is nehezebb mert ők már felnőttek,nem pedig még nevelésre szoruló diákok.

cloudy 2010.05.20. 23:14:03

@alsojozsa: Biztos vagyok benne hogy jó pár -egyéb területen-te is fejlesztésre szorulsz!!!

cloudy 2010.05.21. 06:51:12

@judy1: Érthetővé tegyem? Tessék:Egy kórházi gyermekosztályon fekszik 35 beteg ebből 10 súlyos, az orvos ellátja a könnyebb eseteket, a 10 súlyos pedig csak van.A szülö megkérdezi miért nem kezelik őket. A válasz: hát mert ők több szakmai tudást, törődést és nagyobb odafigyelést igényelnének és ha velük sokat foglalkozunk akkor az a könnyebb betegek kárára fog menni mert rájuk már nem marad idő.Inkább menjenek át egy másik kórházba, ha pedig már az összes kórház igy áll hozzá a munkához akkor minden súlyosabb eset dögöljön meg! Akkor nincs vele gond, egyébként pedig miért kinlódjon bárki a másikkal havi 100ezerért? Másik:Gergő gyerek csavarog az utcán délelőtti órákban a haverjával és idétlenül röhögnek,a szomszéd néni meglátja és rászól: Gergő miért nem vagy iskolában? Gergö csak néz, milyen iskolában? Az iskolák nem is akarják hogy én ott legyek!!! Hát ez a mai Magyarország! Papolhatnak az iskolába járás fontosságáról, a gyakorlat az, hogy sok tanár előadó művésznek hiszi magát, aki kiáll a táblához, a csendben ülő közönség előtt előadja a darabot, és várja a tapsot!HÁt egyáltalán nincs miért tapsolni!Ott tartunk hogy a rendőrséget kell erősiteni, pusztán azért mert az időben kezelhető problémákkal a pedagógusok nem hajlandók foglalkozni. Ez az eset egyike azoknak amik miatt én igen is beperelném az iskolát. Mert ha mindenki szó nélkül tűri, akkor ez el fog terjedni! Én pedig egy olyan világban szeretnék élni, ahol nem azért siklik ki egy életút, mert néhány beképzelt lusta disznó úgy döntött: pedagógusnak tanul. A tanári pálya nehéz, de mindenkinek el kell végezni a munkáját!!!

respecta /01 2010.05.21. 14:43:23

@cloudy: Üdv. Olvasván téged két dolgot megtehetnél. Már az egyikkel is nyerhetnénk talán:
1. Irány az egyetem, végezd el start-céllal és mutasd meg minden lusta disznónak!
2. Tölts el egyetlen napot megfigyelőként egy osztályban. Ha megtapasztalod meggyőződésed egyetlen szeletét is - adj tanácsot, oszd az észt, olvass be, mutass utat a jelen lévő lusta disznónak.

Fogadókészséged szintje egy 10-s skálán?

cloudy 2010.05.21. 22:43:11

Gyermekvédelmi szervezetnél dolgozom, az ehhez hasonló esetek egyes iskolákban mindennaposak! Sokszor megvívjuk a harcunkat egy-egy gyerekért, ha a problémás idöszak adott esetben csak egy évig tart, de kezelhető, akkor ne legyen közvetlen következmény az iskola váltás.A bünözővé válás, a társadalmi elvárások elutasitása, könnyebben kialakul ha a gyereket eltanácsolják!

Foriel 2010.05.22. 00:27:28

@cloudy: Húha, úgy látom felzárkózták stílusban hozzánk! :)

"Ott tartunk hogy a rendőrséget kell erősiteni, pusztán azért mert az időben kezelhető problémákkal a pedagógusok nem hajlandók foglalkozni. Ez az eset egyike azoknak amik miatt én igen is beperelném az iskolát."

Egyelőre a gyermeknek van iskolába járási kötelezettsége, amit a szülőn kérnek számon. A suli annyit tehet, hogy elküldi a félállású gyermekvédelmist, aki felkeresi a családot és konstatálja, hogy olyan, amilyennek gondoltuk. Aztán levél a jegyzőnek és aztán ... az már az állami szerveken múlik.

"A bünözővé válás, a társadalmi elvárások elutasitása, könnyebben kialakul ha a gyereket eltanácsolják! "

Tehát, azt mondod, hogy az iskola elsődleges feladata a gyermekmegőrzés. Nos, nem! Figyelj, tudom, hogy ezt nyomja a egyermekvédelem és a pedagógusok, de pont emiatt rohad a közoktatás.

Szét kell választani a feladatokat. Legyen pedagógusasszisztens, azaz olyan mint te, aki odafigyel arra, hogy a gyerek hogy él. Én meg megtanítom neki a fizikát. Én értem mi a gondja a fizikával, te érted mi a gondja az élettel. De te nem tudnád megtanítani neki a fizikát, és nekem nincs meg a képzetsségem ahhoz, ami te csinálsz. Ja, és ráadásul nem is érdekel konkrétan Pistike élete. Az érekel, hogy Pistike mit gondol a fizikáról, és hogy hol tudom helyes irányba terelni a gondolatait.

Miért omlott össze a szakképzés? Régen a szakmát mérnökök tanították a tanoncoknak. Ma a szakiskolákba deportálják azokat, akikkel nem tudnak mit kezdeni a szakközépben és a gimiben. És ott kik tanítják őket? Mérnökök. Mondd már meg, mit várunk el egy mérnöktől? Azt, hogy differenciáltan kompetenciaalapon és a szegregációellenesség ideológiájában alaposan jártasan gyermeknevelést folytasson? A túrót! Azt, hogy elomondja, hogy mitől forog gyorsabban a tokmány.

Én nem értek a gyermekvédelemhez és nem is erre szerződtem. El tudtam végezni ezt a melót intelligenciából és kényszerből, de rühelltem. Még az sem igaz, hogy lusta voltam, ahány gyerek elém került, mindent megtettem, hogy emberként és ne tárgyként bánjak velük. Aztán egy nap már nem bírtam tovább, felálltam és elmentem egyetemre a szakmámat tanítani, ahol azt csinálom, amit tanultam és amit szeretek.

Miért kérsz rajtunk számon olyat, ami nem a mi dogunk? Amit pedig kéne tennünk, hogy kiművelt emberfők jöjjenek ki a kezünk alól, azt nem hagynád tenni? Mire való a tanár?

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.22. 08:47:20

@Foriel: Másrészt egy fizikatanár, aki elvileg heti egy órában találkozik a diákokkal, gyakorlatilag annyiszor sem, mivel ha bármely tárgyból dolgozat van aznap, akkor a fél osztály hiányzik, mit tehetne?

respecta /01 2010.05.22. 17:13:22

@cloudy: Hopp!
"Gyermekvédelmi szervezetnél dolgozom..."
Mivel mindkét oldalt évtizedek óta pontosan és hitelesen ismerem még megdöbbentőbb, ahogyan megnyilvánulsz! :-(
Különös tekintettel a te oldaladról...

Foriel 2010.05.22. 19:53:04

@Benbe: Szerencsére én szakközépben tanítottam, ahol 2 óra volt egy héten. Meg mellette matekot is, így volt, hogy egy osztállyal heti 5 órám volt.

OFF egyébként ez a hőtan dolog és a tanítása nagyon érdekes. Az, hogy a hőmérséklet arányos a térfogattal nem csak nem igaz, de kontraintuitív is. Ettől aztán a gyerek már oda sem figyel az órán, hisz tök hülyeségről beszélünk neki. A gáztörvények nagyon bonyolult gondolati konstrukciók. Ezekig eljutni a nagy teljesítmény, nem utána az alkalmazás -- de hát ezt te jól érted, hiszen ettől konstrutivista egy fizikatanítás.

Matekból is észre lehet venni, de alapvetően fizikából a feltűnő, hogy a középiskolai fizika más mint az egyetemi. Ez -- akármennyire is furcsán hangzik -- rossz! Ugyanis, egy fizika van. Nem hiszek a középiskolások számára preparált fizikában vagy matematikában. Vagy azt az egy fizikát tanítjuk, ami van, vagy amit tanítunk az az adott tankönyvíró vagy tantervkészítő szenvelgése az élettelen világról. És itt most nem a deriválásról beszélek, hanem arról az elmaradhatatlan diskurzusról, amit egy modell bevezetésének meg kellene előznie. Aztán majd az egyetemen könnyű lesz deriválni, ha már nagyon jó ismerőseim azok a mennyiségek, amiket kezelni kell.

cloudy 2010.05.22. 23:04:14

@respecta /01: Kopp! Döbbenj meg! Én is megdöbbenek szinte mindennap!Az eltávolítás nem lehet nevelési eszköz! A poszt egy 9. osztályos gyerekről szól, akinél magatartászavar jelentkezett az új iskolában. Kérdés kapott e időt a beilleszkedésre, kereste-e az iskola a viselkedészavar okát? Az eset egyébként tipikus,a részképesség zavaros gyerekek iskola váltásánál sok minden eldőlhet. A középiskolák jellemzője hogy nem figyelnek a problémákra, ha baj van a gyerekkel iskolát kell váltania. Ennek a folyamatnak pedig az a vége hogy a legtöbb ilyen gyerek még szakmát sem szerez. Találkoztál már olyan középiskolával ami segítséget kérne egy adott gyerek kezeléséhez? Ezt általános iskolák megteszik, de középiskolák már nem, ezekben az eltanácsolás a megoldás, ami persze nem az!Vagy olyan középiskolát láttál már, amelyik felfigyelne egy gyerek tanulási nehézségeire. Esetleg elküldené egy szakértői vizsgálatra? Vannak olyan gyerekek akiknél éveken keresztül nem veszik észre a bajt!Motiválva vannak-e a tanárok hogy a gyerekeket egyáltalán az iskolában tartsák? Az iskolák arra törekednek hogy jó hírnevük legyen, egy problémás gyerek pedig ront ezen a hírnéven.

cloudy 2010.05.23. 08:56:35

@respecta /01: De ha még jobban meg akarsz döbbenni akkor olvasd el a sztorit még egyszer, figyelmesebben! A gyermekvédelmis olyan dolgokat is meglát amit esetleg a tanárok nem. Ebben a történetben van még egy gyerek akinek az érdekében a gyermekvédelem beavatkozna, sőt összeveszne még az igazgatóval is!A Gergőhöz hasonló gyerekeknek azért fontos az iskola mert a közösségbe való beilleszkedést nem tanulhatja meg otthon.Az iskolában bizony nem csak tantárgyakat tanulunk. Hogy ez mennyire igaz, azt te magad is belátod ha megtalálod a történetben a másik gyereket!

cloudy 2010.05.23. 12:41:47

@Foriel: Ki beszél itt gyermekmegőrzésről!? Pontosan arról beszélek amiről te! Azt szeretnénk ha művelt emberek jönnének ki az iskolából, már ha egyáltalán sikerül bent maradniuk. De azt figyelembe kell venni hogy van az a korosztály ahol a tanításhoz a fegyelmezés még hozzá tartozik. Mi a sikerélmény egy tanárnak? Az, ha a tanuló jelesre tudja a fizikát. És ha a legrosszabb gyerek érdeklődését felkeltetted a fizika iránt? Lehet hogy csak kettes lesz belőle, ö nem fogja érteni az összefüggéseket, de érdekesnek tartja ezért nem fog lógni az órádról. Nagyon sok gyengébb képességű gyerek neki sem fog a feladatnak mert ránéz és rögtön olyannak ítéli meg ami neki úgy sem sikerül. Ilyen gyereknek könnyebb feladattal vissza lehet adni az önbizalmát hogy egyáltalán akarjon tanulni. Nagyon sok középiskola úgy gondolja hogy 9-10. osztályban már nem nevelhető a gyerek, ha addig nem lett megnevelve akkor kész, vége, olyan amilyen. Ez az ami nem igaz.Gyengébb képességű, alacsonyabb intelligenciájú gyerekek felnőtté is később válnak ezért ebben a korban még szükségük van irányításra, ha kell fegyelmezésre. Nem csak otthon hanem közösségen belül!

respecta /01 2010.05.23. 20:57:37

@cloudy: Válaszom kérdésedre, igen!
Ajánlom figyelmedbe mindkét hsz-em!
Azon gondolkodtam, a rendszer mely szintjén, hol munkálkodhatsz...ugyanis tipikus jeleket fedeztem fel benned.
Csakhogy az egymásra mutogatás, a jogosítványok, kompetenciák bizonygatása a másik fél felé -bizalmatlanságot szül, melynek következtében pont azok nem kapnak megfelelő figyelmet, akikért az egész van és kellene, hogy zökkenőmentesen működjék.
Ha szakképzett, kompetens személy vagy és nem csak egy aktivista, tudnod kell miről beszélek.

cloudy 2010.05.24. 15:20:46

Pártfogói felügyelet, csupa problémás gyerek. És van bennem temperamentum és tenni akarás. Nem éneklek Halász Jutka dalokat. Nehéz gyerekek, kamaszok, agresszívek de tankötelesek.Az esetek 70%-a amikor az otthoni körülmények miatt tehetetlenek vagyunk. Apuka, anyuka és csemete együtt megy betörni! A 30% miatt viszont nagyon dühös tudok lenni.Pl: a gyerek sokat lóg, nem tanul, egyébként jó képességű,makacs és flegma. Kamasz!!! Bementünk az igazgatóhoz, anyuka gyerek és én. Az igazgató hátradőlve a székén meghallgatott, jót mosolygott és közölte: Nézze, mi nem kínlódunk senkivel! Eltanácsolás. Ez januárban történt, azóta magántanuló, megszűnt az elvárás,következmény: a szülők önmagukban kevesek, anyuka naponta sír, a gyerek még többet csavarog. Mindez azért mert a problémás gyerekekkel szemben van előítélet! Főleg a magatartászavaroknál. Van olyan gyerek akit 17 évesen mi küldtünk szakértői vizsgálatra.Rablásnál lett bünsegéd, az iskolában sűrűn kellett fegyelmezni, bukott angol-matek. A vizsgálat minket igazolt, diszlexia. Megkapta a sajátos nevelési igényt. A magatartás problémái pár hónap alatt szinte teljesen megszűntek.De nem baj! Ne legyek ideges! Előbb-utóbb majd mi tanitjuk meg a fizikát is!!!

zakon 2010.06.10. 23:50:26

Felelni kellene talán a kérdésre, hogy mi a középiskola? Oktatási- vagy pedig szociális intézmény? Ha oktatási intézmény, az nem kötelező! A 15-16 éves gyerekek nagyon értelmesek. Ha feketén-fehéren tudják, hogy 24 óra igazolatlan kimaradás után "repülnek" a suliból, nem tudásért elégtelen osztályzat, esetleg osztályismétlés járhat (csak egyszer jogosult ismétlésre a diák), háromszor meggondolják, hogyan viselkednek a suliban. A tanóráról késés, tanári engedély nélküli beszólás, a többi diák figyelmének elvonása esetén stb. a tanuló eltávolítható a tanóráról, amiért igazolatlan jár. Nálunk ezek voltak a törvények eddig és gyönyörűen lehetett dolgozni. Ami Magyarországon zajlik, az lehetetlenné teszi a tanár munkáját. Az általános iskolára nincs ötletem...az ugyebár nem szelektáló iskola.

zakon 2010.06.11. 00:01:04

@cloudy: hahaha...pepszi szolgálat fizikát tanít! Még elképzelni is rossz!
A pepszi egy kis logikával megfejthető. Nevelés-lélek, ennyi a segítség :-)

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása