Hová való ez a gyerek?
Marcella segítséget kér tőlünk, nem talál SNI-s, sok részképesség zavarral kűzdő gyermeke számára megfelelő iskolát, azzal kell szembesülnie, hogy sok mindent ígérnek, de végül a legtöbb csak ígéret marad. Sajnos, esete nem egyedi, úgy tűnik az erre specializálódott alapítványi iskolák is jobban szeretik a pénzt, mint a gyereket.
Aki tud neki segíteni, legyen szíves írja meg nekünk!
Tisztelt Ellenőrző!
........................... nevű gyermekem számára szeretnék önöktől segítséget kérni.
Leírom ............... élettörténetét. Sajnos sokszor vizsgálják őt, de 16-évesen még mindig nincs a számára megfelelő helyen. Minden szakirodalomban azt olvasom, hogy mindaz ami vele történik milyen káros, de hiába keresem a számára megfelelő helyet, mindig vizsgálják, elhelyezik, aztán fél év múlva elküldik. Kálváriánk 5 éves korában kezdődött ,óvónői kérték hogy mint szülő kérjem a NEV-tan vizsgálatát. Itt megvizsgálták, majd egy évig rajzkészségét fejlesztették.
7-évesen szintén óvónői kérésre, mint szülő kértem a gyermek iskolaérettségi vizsgálatát.
Megállapításuk szerint gyermekemnek kis létszámú feljesztő osztályra lenne szüksége, de mivel ez Magyarországon nem jól működik, ne vigyem oda. Keressek egy tanárt, mutassam meg neki a szakértői véleményt, s ha ő ezek után bevállalja ,vigyem abba az iskolába.
Én így tettem, így került a Dohány-utcai általános iskola normál első osztályába. Itt nagyon sok baj volt vele, a tanárnő nehezen, de elviselte, negyedikben a tanítónő kérésére elvittem a Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői Bizottság elé. Döntésük, hogy bár 75 IQ-t mértek, nem enyhe értelmi fogyatékos ( én kértem ha az, mondják ki, és oda viszem, ahova ők ajánlják, hisz ezért jöttünk). Állították, ők érzik más tesztben jobban teljesítene. Mivel IQ-ja alacsony Diszes osztályba nem mehet.
Ezért szokjak a gondolathoz ez a gyerek buta így 5.-6.-szor meg fog bukni ,vigyem vissza a normál suliba, és örüljek hogy ott elviselik. Ötödikes korában újabb vizsgálatra kültdék, így elmentünk az Országos Beszédvizsgáló Szakértői Bizottság elé. Innen nehezen, de bekerültünk a Szivárvány Magántanoda Általános Iskolába. Ide 3,5-évet jártunk. Itt is jelezték, Ő a legnehezebb esetük, kérték pszichiátriai vizsgálatát.
A II.-kerületi Ali utcában vizsgálták. Ritalin és Risperdál nevű gyógyszerekre állították be.
Embertelen körülmények közt, egy szobába 10-gyermek, se egy játék, se normális körülmények. Többször meglátogattam látogatási időn kívül, soha nem találtam se pszcihiátereket se más szakembert a közelben, csak a szakképzetlen takarító nénit, konyhásokat, néha felvigyázókat.
A gyerekek őrjöngtek, ............... nem. Állítólag miattam nem, mert szeret engem és tudja, nekem elvárásom, hogy ne dühöngjön. A gyógyszer a figyelmére nem hatott, de a monotóniatűrését segítette. Mivel hol lehetett kapni, hol nem, így egy idő után nem szedtük. 14-évesen újra elülvizsgátják. Vélemény: organikus eredetű magatartászavar, SNI- nem integrálható.
15-évesen bekerül a Magyari Gyula Szakiskolai részébe. Fél év után jelzik, ő a legnehezebb esetük, nem tudnak mit kezdeni vele. Újra pszichiátria, eredmény ugyanaz. Mivel a gyógyszerek a való világban nem használtak, így nem szedtük. Több agresszív társa van, ő is ilyenné válik, mivel rendkívül befolyásolható. Megjelennek deviáns magatartásformák, lop, hazudik, dohányzik. Iskolából egy székdobálási ügy miatt eltanácsolják.(nem ő dobta a széket). Most ebből rendőrségi feljelentés is folyamatban van. Osztályfönőkével új iskolát keresünk már megint,( mit érezhet ...........?!), mivel mondják ebbe a speciális SNI-s osztályba se való. A Nagy Szivárvány tanoda igazgatója elmondja, idén először indítanak SNI-s nem integrálható gyerekeknek osztályt, 9-en lesznek egy osztályban, 1 tanító lesz velük egész nap.
Elmondom neki, csak akkor engedem ide a gyereket, ha tényleg megfelelő szakemberek fogadják, és biztosít arról fél év múlva nem kell új sulit keresnünk. Megkérdem látott-e már 16-éves magatartászavaros, deviáns részképesség problémás, 75-ös IQ-val rendelkező gyereket, megnyugtat itt a helye. Ezek után betették egy 26 fős osztályba ezzel csak az első szülőin szembesültem. Lám, nem bírnak vele. Törvényileg megtehetik ezt? Most kezelhetetlen mondják, vigyem a pszichiátriára. Kérdem mi a gond? Sokszor szemtelen, de osztályfőnők nem tud kirívó esetről, de sok a panasz rá, órákon nem együttműködő, nem figyel, nem ír, fekszik, alszik.
Ezért vigyem el a pszcihiátriára. Sajnos már az itthoni hangulat is rémes. Mit tehet az ember, ha saját gyereke meglopja? Ordít, dühöng. A gyerek azt érzi, te se szereted, azt mondja az egészért te vagy a hibás, mert állandóan ordítasz. Segítséget sehol sem kapunk, mindenhol a havi 70-80 ezer forintot kérő alapítványi iskolákat ajánlják számunkra, de ezt pedagógus fizetésemből, havi kiadásaink mellett nem engedhetjük meg magunknak.
Úgy tudom, hogy Magyarországon az oktatás ingyenes, és azt tapasztalom, hogy ezt általában a fogyatékkal élők számára biztosítják is, ám az én gyermekem nem fér bele egyetlen oktatási formába sem, sehol sem biztosítják számára, hogy fejlődhessen. Kérem, hogy a fent leírtak alapján segítsenek végre a gyermek számára megfelelő iskolát intézményt találni. Mit tegyünk? Hol van az ilyen gyermek, felnőtt helye?
Budapest, 2009. február 23.
Segítségüket köszönöm:
.............. Marcella
Cím:
Telefon: