98

Tanítóképző=feleségképző?

Ellenőrző , 2010.01.15. 20:10

Rabyn osztja meg velünk kétségeit azzal kapcsolatban, hogy lehet-e tanulás és munka mellett olyan átlagot produkálni, hogy a hallgató ösztöndíjat kapjon. Sokan tekintenek a tanítóképzőre úgy, mintha egyszerűen feleségképző lenne, pedig nagyon sok teljesítenivaló tárgy van, természetesen a beadandó feladatok száma sem kevesebb, mint más szakokon.

 

Üdv!

Ígérem rövid leszek, de szeretnék megosztani veletek egy kis eszmefuttatást, és érdekelne a véleményetek.

Harmadéves tanítóképzős vagyok, nappalin. A tanítóképzőről sokan azt hiszik, hogy „feleségképző” és nagyon könnyű elvégezni. Ez egyáltalán nem így van, aki tényleg tanítani akar annak azért nehéz, aki nem annak azért.  Szinte minden előadást kötelezővé tesznek, több a szemináriumunk mint bármelyik másik karra járóknak, és emellett még tervezeteket kell írni, tanítani, készülni. Van olyan, hogy egy nap reggel nyolctól este hatig folyamatosan óráink vannak, és nincsen olyan, hogy kettőnél-háromnál hamarabb végeznénk. Emellett ugyebár elég nehéz állást találni, hiszen a diákmelók többsége a nem bejárókra van kitalálva.
Nekem még is sikerült, de ennek megvan az ára is. Egyszerűen képtelen vagyok elérni az ösztöndíjátlag alsó határát, és azt látom, hogy mindenki, aki az évfolyamból dolgozik az egyetem mellett, hasonló jegyeket szerez, mint én (többségünknek 4 egész fölött átlagot sikerül produkálni, de az nem elég az ösztöndíjhoz, ami egyébként nevetségesen alacsony). Ha viszont nem dolgozunk akkor akár éhen is halhatnánk, mert a szoctám+diákhitel lótúróra sem elég, nemhogy élni, a koliehelyeket az elsőévesek kapják zömmel, ráadásul más egyetemi karra járókkal közös szobában lakhatunk, ami nem túl szerencsés ha azt nézzük, hogy egy TÓK-os reggel nyolcra jár, egy BTK-s meg délre, ezért másod-harmadévben már inkább megpróbáljuk fenntartani az albérletet, csak hagyjanak minket este aludni.  Persze az embernek a tanuláson kívül, jó esetben még van magánélete is, mondjuk barátai, kedvese, családja és szeretne néha hazamenni.
Mi osztatlanban maradtunk, tehát maradt a szigorlat is, és egyéb finomságok.:)

Ettől még én szeretek ide járni, és szeretném ha majd kamatoztatni tudnám azt a tudást amit a négy év alatt megszerzek.

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek lehetséges-e munka mellett olyan átlagot produkálni amiért már normális összegű ösztöndíj jár. (Az alsó határ 9 ezer forint volt az előző félévben, a maximum pedig 25 ezer forint) Más szakokon ez hogy működik? Nem járnak be az emberek? Akkor hogy tudnak levizsgázni, beadni a beadandókat? A 3 éves BA képzést  6 év alatt végzik el?

Rabyn

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr351668373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tzi 2010.01.15. 20:55:59

Lehet hogy azert nincs meg az atlag, mert ket szoban tetszik irni a megist? Jo, nem vagyok nyelvtannaci, de ne pont egy harmadeves tanitokepzos ne birjon mar helyesen irni...

Amugy ja. Felsooktatas sucks. Ne hidd hogy a bolcseszek jobban elnek az osztondij nevu viccbol, utoljara asszem egy jogasz ismeros kapott rendesebb osszeget. Evvan.

Peetee 2010.01.15. 21:04:10

Megértem a problémádat.

kuki123 2010.01.15. 21:07:13

Komolyabb főiskolákon, ahová én is jártam az előadásokat ki lehet hagyni, nem kötelező bejárni, de egyenértékű a bukással mert annyi az anyag és könyvből nem érted meg, ahhoz zseninek kell lenni.
3as-4-esnél jobb átlagot képtelenség volt elérni, igaz nem is 9 ezer volt az ösztöndíj hanem 20-25 az átlag de volt aki 42-46-ot kapott..nekem egyszer sikerült egy 40 kredites félév után összehozni 36 ezret havonta...de "vért hugyoztam" mire minden tárgy meg lett. 5 hétig átlag heti 2 vizsgám volt még az ucsó napon is volt vizsgám... kb 1,5 napot átaludtam egyhuzamba utána

igen volt aki csak bukdácsolt úgy is hogy bejárt volt aki nem

vannak azért egyes tanulók akik 4es feletti átlagot is simán kirázták a kis-újukból is, de nem ez volt a jellemző...

aki dolgozott az jókat szívott...de volt hozzá agya és ha szarabbul is de elvégezte...sőt utána mivel volt tapasztalata többre vitte vagy legalább is könnyeben talált állást

nálunk a koliszobát sosem az elsősök kapták hanem kik már 1xer bekerültek(jól kibasztak velem is hiszen így már nem sok esélyem volt bejutni később sem)

leakalappal 2010.01.15. 21:12:33

Kedves Rabyn!

A kérdésedre a rövid válasz, hogy nem lehet normális ösztöndíjat szerezni, már csak azért sem, mivel a maximum 25 ezer, szerintem az sem normális... A "feleségképzőről" annyit, én két és fél évet jártam a tanítóképzőre pasi létemre, gondoltam szerzek egy könnyű diplomát, de amikor december végén bevittem az indexet a to-ra hogy végeztem és malmozhattam egy hónapot míg a többiek rettegtek a vizsgáktól, úgy gondoltam nem untatom magam tovább és eljöttem. Most negyed éves vagyok a jogon, két munka mellett csinálom, igaz nem leszek summa cum laude, de egy kicsikével jobban keresek mint az ösztöndíjjal. Szerintem az ösztöndíjat azoknak a szülői pénzből amúgy is jól elvegetáló embereknek találták ki, akik ráérnek napi 8-10 órát suliba járni 20on évesen - nekik jól jön még egy kis bulipénz pluszba. Szóval szerintem ha pénzt akarsz, akkor ne az ösztöndíjban gondolkodj, főleg mert egy ott végzett ismerősömnek sem sikerült elhelyezkedni a tanítói pályán azóta sem.

marczy 2010.01.15. 21:24:24

Szaktól is nagyon sok minden függ, egyszerűen vannak könnyebb és nehezebb szakok. Egy BME vagy ELTE erős szakja mellett dolgozni szinte lehetetlen. Kivéve, ha leendő szakmádnak megfelelő munkát kapsz, ahol tolerálják az egyetemet.

Ha viszont nem, akkor valóban nagyokat lehet szívni. Én személy szerint rettentően utáltam vizsgázni, idegileg kikészültem a félév végére szinte mindig, függetlenül attól, hogy félév közben jól produkáltam az adott tárgyból, így is előfordult, hogy vizsgán pont a szart kaptam. Nos, emellett ha tök mást kellett volna csinálnom, egészen biztos, hogy az életben el nem végzem az egyetemet, mert iszonyatosan eldurvult a progmat...

Most PhD-n vagyok, de BTK-n - itt azért jóval könnyebben mennek a dolgaim, viszont egyszerűen nem tudnám elviselni, ha csak a pénz/munka miatt nem lennék képes azt a szintet hozni, amit elvárnak tőlem itt a doktorin. Mert a publikáció ennek az országnak a mániája, lehetőleg önálló stb. stb. stb., külföldön erre annyira nem mennek rá, persze kell, de nincs az, hogy gebedj meg, ha dolgozol, mert azért itt nálunk összeszedni a 20-as értékindexet munka mellett egyáltalán nem leányálom. Reális esély csak úgy van rá, hogyha a munkád is valami olyasmi, amit a doktorin csinálsz...

Бабаяга 2010.01.15. 21:26:37

Tanítóképzőre idén 100 egynéhány ponttal is belehetett kerülni. Ilyen középiskolai múlttal valóban gond megtanulni újra a középiskolai anyagot. (Persze mindezt rendszerezve teszik, de lényeges újat nem tanulnak.) A szakmai tárgyak pedig fontosak (lennének).
Kedves hallgató, ha már most azon sírsz, hogy kevés a pénz, akkor sürgősen módosíts pályát: a későbbiekben is sok munkád és kevés pénzed lesz. (Elsősök füzetjavítása, betűk, számok előírása, cipőfűzők bekötése, késsel-villával való étkezés megtanítása, stb.) Azt is elárulom, hogy bizony később is rengeteget kell készülnöd az órákra, tanmeneteket, bizonyítványokat, naplót írni.
Tapasztalatom szerint a jogi karon is sok gyenge képességű van, aki 30 éve még tanítóképzőre se került volna be, de a tanítóképző főiskolákon katasztrofális a helyzet. (Legfrissebb élményem a lányom tanítója szerint a pingvin emlős, illetve a tavalyi szerint a Duna Ausztriában ered. A tanítók helyesírásával pedig ne is foglalkozzunk.)

emzéperiksz 2010.01.15. 21:32:36

Az én ismerőseim munka mellett levelezőn végzik az iskolát, a barátnőm a jogot, az öcsém most éppen e mérlegképest. A barátnőm felsővezető egy multinál, az öcsém pénzügyes, a képzésért fizetnek, a munkájukból meg megélnek - ez van.
Aki kevesli a nappalin adott ösztöndíjat, keressen nyolc órás melót, és tanuljon levelezőn, jobbat nem tudok tanácsolni, mindenki így csinálja, ez a bevált módja.

marczy 2010.01.15. 21:34:31

Ja még annyit: ha valakinek már nem az első diplomája, és munka mellett csinálja a másodikat, akkor sokkal könnyebb a dolga, mert ha esetleg bukja, akkor még mindig ott a másik. Kisebb az emberen a nyomás. Nekem ezért volt piszoki nehéz a diplomázás...

leakalappal: mint említettem, erősen szakfüggő a dolog, egy villanymérnök szakot nem lehet elvégezni úgy, hogy nem vagy ott... szóval e szak esetén tévedsz. A jog más tészta, ott valóban nagyon sokan nem járnak be előadásra stb. és nem véletlenül. Haverom is levelezőn végzi, munka mellett, remélem, sikerül is befejeznie. Nem egyszerű levizsgázni mindenből, de tényleg sok olyan jogászt ismerek, akik átlébecolták a szorgalmi időszakot, aztán a vizsgákon meg valahogy átcsúsztak és végül lediplomáztak... De ugyanezt egy BME-n nem csinálod meg. Szóval az ő esetükben korántsincs arról szó, hogy "bulipénz". Az más kérdés, hogy mégiscsak arra megy el... de a vizsgán meg úgy rúgják ki őket, hogy elrepülnek a Holdig.
Egy leendő kollégám a Pollack mellett csinálja a BTK-t, na aki emellett képes még dolgozni, az nem ember, hanem robot...

uitstekend 2010.01.15. 21:40:44

Nálunk mérnöki karon (BME) 3.5-4.5 közötti ösztöndíj átlagokra (értsd: sum(kredit*jegy) / 30) 15-25.000 Ft közötti ösztöndíjak jártak az elmúlt 3-4 évben. Ezt az átlagot pedig szerintem annyira nem nehéz hozni, főleg ha az ember felhúzza kamutárgyakkal (egy 5 kredites 3-as fél jegyet javít rajta, és akkor abba még megszakadni sem kell).

Ugyanakkor egy másik karon mintha elkezdték volna tényleg értékelni az erőfeszítéseket, ismerek egy srácot, aki 60 kreditet csinált meg egy félévben, így 9.5-es ösztöndíj átlaga lett. Mondjuk tanulás mellett nem sok mindenre maradt ideje, de erősen százezer forint felett kap havonta :o. (Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az évfolyamátlag itt olyan kettes körül van.)

Tanulság: menj hülyék/lusták közé tanulni, és te leszel a király :)

mzfz1234 2010.01.15. 21:44:11

Emlékszem, igen.. a tanító, óvodapedagógus, könyvtár, és művelődésszervező szak volt a büfé szak.. Mondjuk más szak nem is volt a főiskolán. 2001 ben dupla szakon volt 18.000huf az ösztöndíj, 2004-ben ez lement 14.000re. Bár nem értem hogy mit is szeretnél, hiszen az intézmények 80%ban alacsony ösztöndíjat adnak, van 10% ahol aránylag tűrhető, de nem lehet elérni, és a maradék néhány ezer főnek van lehetősége 25-40 között szedni, plusz a köztársasági. Ez alap.
Az én gyerekemet is tanítók fogják tanítani, és ölég baj, hogy itt tart a tanítóság taníttatása, de mégis!!!
Azon nem gondolkodtál, hogy majdnem a legalja szakra jelentkeztél????Volt olyan év, ahol gyakorlatilag a tanító szakra volt legkönyebb bejutni. Bár igaz, hogy a folyamatos feladatok miatt nem lehet órákat kihagyni, mert kivágják az embert..Hozzá kell tegyem,nálunk mindenki rohadt büszke volt magára, a lányok meg főleg, hogy ő már mekkora egy izé, egy tanító, de igazából csak az hagyta abba a sulit, aki teherbe esett, senkit nem tettek ki.
A szomorú valóság, a tanító szak értéke..egyébként pontosan meghatározásra kerül, ha elkezdesz dolgozni:
NETTÓ NYOLVANIKSZEZER...

KenSentMe 2010.01.15. 21:45:56

A tanítószaknak van értelme, ha csinos vagy+jól nézel ki, mert akkor már csak egy nyálcsorgató igazgatót kell találnod, és van munkád.

playgorro 2010.01.15. 21:50:39

Ne dramatizáljunk, persze, hogy meglehet! Én is megcsináltam, meg jópáran. Majd ha igazi munkahely mellett tanulsz esetleg, fél családdal, na akkor esetleg nyavajoghatsz!

tzi 2010.01.15. 21:51:22

@Zack Amber: Annak idejen koleszban laktam, kaptunk ugye egy adag tanitonenit is, mert na. Lattam miket tanulnak, igaza van annak aki fentebb irta: kozepiskolai anyag. En harom szakon voltam akkor, kozte magyaron is (igenigen, bufeszak), ahol egyszer tanultam vizsgara, amin persze pont nem mentem at. Namost ha el lehet vegezni de facto majdnem nulla tanulassal a magyart ugy, hogy csak kb. jarsz be orakra, viszont kurvasokat olvastal mar gimiben is, akkor a tanitokepzot nem csak elvegezni lehet, de akar meg vorosdiplomat is kapsz. Ket munka mellett bazze. Ha pedig azert van ott valaki, mert ugy igazabol nem is nagyon vennek fel mashova, az meg kussoljon, es oruljon hogy meg nem bukott le.
Pont azert, mert a "tanitosag tanittatasa" cimu mesevel nem az a baj, hogy nem kapnak egy valag penzt mar foiskola alatt, hanem az, hogy 10-bol 9 pedagogus egyszeruen idiota.

emzéperiksz 2010.01.15. 21:57:08

@playgorro: Anyukám két gyerek meg munka mellett végezte el a műszakit. Na, az kemény volt. Mondjuk, nagymamám sokat segített.

leakalappal 2010.01.15. 21:59:43

@marczy: Aláírom, valóban szak függő a dolog, egy gyakorlatias szakmát elég nehéz könyvekből, autodidakta módon megtanulni. A jog pedig annyira elméleti, hogy ha jó könyveket olvasol, adott esetben több tudásra teszel szert, mint aki beveri az összes előadást a félévben, ezt tehát lehet nyugodtan tanulni otthon, éjszakánként meló után...Nem egy hálás dolog, de aki pénzt akar keresni az elfelejti az ösztöndíjat. A blogolónak pedig azért mertem ezt tanácsolni, mert ismerem a tanítóképző színvonalát, volt hozzá szerencsém két éven át. Na ott az a bizonyos beadandó a préselt levélgyűjtemény, meg a bab csíráztatva, az elméleti tárgyakhoz meg ha jól tanultál gimiben, nem nagyon kell hozzátanulni semmit, bemész a vizsgára és kijösz ötössel. Szerintem amellett a suli mellett nyugodtan be lehet vállalni akár két főállást is.

kacsa. 2010.01.15. 22:30:30

Csatlakoznék azokhoz, akik szerint erősen szakfüggő, hogy lehet-e bírni suli mellett a munkát.
Nálunk (biológia) az előadás és a gyakorlat is kötelező, de az előbbit nem veszik túl komolyan. Aki nem jár be, az úgyis szívni fog akkor, amikor készül a vizsgákra, ugyanis a tárgyak jelentős részét érteni kell és csak utána lehet megtanulni.
Igaz, kevesen vagyunk, ezért kicsi a minta ;), de egy valaki van, aki huzamosabb ideje bírja a suli mellett a munkát, a többi komolyabban dolgozónak ezt a jegyei sínylették meg. És itt most nem a rossz ösztöndíjátlagra gondolok, hanem a bukásra.
Az egyik jogra járó ismerősöm bírja együtt a 2 dolgot és pár merészebb villanykaros jómunkásembert is ismerek, de ők többnyire nem fognak időben végezni.
Szerintem ösztöndíjból kb. akkor lehet jól kijönni, ha az illető helyben lakik és megkapja a sima mellé a Köztársasági Ösztöndíjat is, de az ilyen emberek köre elég kicsi. Ráadásul az egyik haverom ezért nem kapott szoctámot (az előző évi családi jövedelmet felhúzta az ösztöndíja).

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.15. 22:48:03

Ó, a tanítóképző!
Hány vidéki csajt szedtem fel ott annak idején! Csak résnyire nyitva hagytam az ajtót és a zenére már jöttek is a kis butusok. Mindegyiknek ugyanazt a szöveget nyomtam és mindegyik elhitte.
Wo sind sie scönen alten Zeiten?
:))

Shaq 2010.01.15. 22:51:12

Az hogy tanítóképző=feleségképző pont abban nyilvánul meg, hogy nem vagy képes összehozni egy 4-es átlagot egy diákmunka mellett. Jobb karokon elég sokan dolgoznak akár főállásban is és bizony a tanulni való mennyisége egy tanítóképzőn nem összemérhető egy fizikus, matematikus, mérnök, jogi vagy orvosi képzéssel. (még mielőtt felháborodna valaki, jelzem, hogy mindkét oldalról van diplomám. A BME után a győri tanítóképzőt inkább szégyenlem annyira nevetséges volt.)

Ted Striker 2010.01.15. 23:00:27

Szerintem jelentkezz át a háztartásökonómia és életvitel-népművelő szakpárra

kinoxalin 2010.01.15. 23:02:23

"Szinte minden előadást kötelezővé tesznek, több a szemináriumunk mint bármelyik másik karra járóknak, és emellett még tervezeteket kell írni, tanítani, készülni. Van olyan, hogy egy nap reggel nyolctól este hatig folyamatosan óráink vannak"

- ne bassza már meg, annyira durva lehet a beadandókat összehozni, amikor 8 vizsgádból hatot letudsz ezzel, szánalmas...
A bármelyik másik kart meg hagyjuk már, van rálátásod egy mérnök, vagy egy bármilyen természettudományos képzésre? 4-6 órás gyakorlatok, amikről max. 2-t hiányozhatsz, különben buktad a félévet, plusz egy ZH-ra min. 1 hetet kell tanulnod egy nyamvadék 2-esért... Hihetetlen, mennyire durva lehet egy tanítóképző, komolyan beszartam!

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.15. 23:14:02

Ennyi pénzért nem érdemes semmit, érted.

marczy 2010.01.15. 23:16:29

Jó, persze, valóban van büfé-ruhatár szak, meg a baromi sok olvasás és a magyar szak elvégzése kapcsán is igaza van az írónak. De persze ismerek értelmes magyarost is, akiből nagyon jó tantónéni lenne, de inkább arra próbálom rávenni, hogy próbáljon meg az egyetem tiszteletreméltó munkatársa maradni/újra azzá válni, ha feloldják a létszámstopot...

Amúgy meg tényleg az van, hogy nagyon elsatnyult a felhozatal ezeken a szakokon, ugye mint PhD-s a hosszúcici másik végét is látom. És sajnos sokan végeznek is, pedig legalább a felük abszolúte nem alkalmas tanárnak... Aki tantónéni akar lenni, annak én kicsit mást javasolnék, a végeredmény ugyanaz, de még értelmes emberek közé kerülni is van esélye: végezzen el egy épkézláb tanárszakot, aztán: Solymár(!).

Cobs 2010.01.15. 23:17:41

egyszer egy nagyon rendes info tanar szakos ismerősom megkért csinaljam meg info hazijat powerpointba mer ő nem ért hozzá:)))...
megcsinaltam neki..kb 1 ora alatt..leadta 4 es lett:)

kontraszt...
mentem korepra kozpiskolas volt matektanaromhoz aki iszonyat durvan ott van a témában...(30 éva pályán, konyvet irt stb)
neki nehezseget okozott az előző heten kiadott vizsgafeldataimat megoldani..nagyon durva a műszaki fősulis matek...
minden elismerésem annak aki azokon könnyedén tullép...

Possimpible · http://pszichoblog.blog.hu 2010.01.15. 23:19:36

a válasz egyszerű a posztban feltett kérdésre: Nem.

ugyhogy 2010.01.15. 23:20:13

Azon felul, hogy egyetertek az elottem szolokkal, miszerint ne nyavajogj, a matematikus szak nehezebb, van egy masik mondandom is:

Az osztondijat azoknak talaltak ki, akik nem dolgoznak az egyetem mellett. Tehat ha te dolgozol, akkor nem kell kuzdened az osztondijert, hisz nincs ra szukseged... Egyebkent jonehany orszagban nem kapsz penzt azert, mert egyetemre jarsz, inkabb te fizetsz.

leroi 2010.01.15. 23:30:44

Még mielőtt nagyon nekifeszülnétek a tanítóképzőnek, tisztelt mérnök, orvos, és stb. segg(elés)ben erős urak, azért szívesen beküldenélek benneteket egy rakás elsős közé. Lenne meglepi. A tanítósdi jó esetben 90 %-ban színtiszta kreativítás, egy orvos meg leszigorlatozik úgy, hogy csak visszabrekegnie kell azt, amit a fejébe töltöttek. Szóval lehet, hogy a tanítóknak nem kell ezer oldalakat benyalni, viszont, ha nem tudsz valami érdekessel előállni, akkor a kispöcsök szemrebbenés nélkül darabokra szednek a tangyakon. (mellesleg csupa elkényeztett orvos-jogász-cégvezető családból származó gyerek...) Ráadásul a kölkök nem voltak bent a szemináriumon, tehát lehet, hogy amit neked ott elmondtak, az lepattan róluk. Nem hinném hogy van az a beteg/felperes/dízelmotor/javascript ami annyira kiszámíthatatlan és nehezen kezelhető lenne mint 28 kisgyerek. A gimmnáziumi anyaghoz meg csak annyit: még a tanárképzőre járok is ámultak-bámultak azon, hogy mennyi gyakorlatunk van, illetve mennyit tanulunk pszichológiát meg pedagógiát.
Mellesleg én munka mellett, nappalin csináltam meg a TÓK-t, elég kemény volt, az akkori főnököm sokat segített, magamnak írtam beosztást a cégnél, stb. Sajnos a színvonal tényleg nem volt túl erős, még nagyobb baj volt az, hogy kevés olyan ember volt, akinek volt is tehetsége/érzéke a fentebb vázolt szituhoz. Tényleg sok volt a feleségjelölt, de ez nem a TÓK-nak a hibája, hanem a már fentebb említett 89.000 nettónak.

Csak egy bájos sztori a múltból: Azt ugye minedenki tudja, hogy a kicsikkel sokat kisérletezünk, és ezek egyszerű kisérletek, de van egy áthághatatlan alapszabály: a kisérletben mindig, mindenknek ugyanazt az eredményt kell kapnia, mert ha nem akkor megdől az elmélet. Rajta, készítsünk iránytűt egy tál víz, parafadugó, meg egy kis mágnes segítségével, mely iránytű majd mindenkinél beáll egyformán az észak-déli irányba...hm...Zsoltika asztalánál pont keresztben áll a többiekéhez képest. Az ablak mellett nem érvényes a földmágnesesség? Deciki... amíg rá nem jön az ember, hogy Zsoltika keze nem véletlenül van a pad alatt: egy másik mágnessel személyesen jelöli ki az északi irányt...

leroi 2010.01.15. 23:35:57

upssz, a párás szemű múltidézésben elfelejtettem válaszolni a posztolónak: lehet, nekem végig volt tanulmányi ösztöndíjam, 4,2 és 4,79 között volt az átlagom. De egyszer sem érte el az ösztöndíj a 20.000 Ft-ot. Szóval a céghez se aludni jártam be.

anyabanya44 2010.01.15. 23:44:50

A mérnök uraknak és a doktoroknak: Lehet, hogy a ti szemetekben büfészak, de a tanítók fogják felnevelni a nagyképű, nagypofájú gyerekeiteket. Mit is lehet majd tőlük várni, ha már most lenézitek a tanítót, tanárt? Esetleg pár pofont annak a baromnak, aki tanítani akar. fele annyiért mint ti. A posztolónak pedig: Nem, nem lehet. Ezért nem mentem tanítónak. Többek közt.

ugyhogy 2010.01.15. 23:49:38

Felreertes: nem a tanitokat nezzuk le (nekem peldaul nagyon jo elmenyeim vannak a gyerekkorombol), hanem a tanitokepzest. Barki bejuthat, es barki elvegezheti, fel labbal. De tanitani (remelem) csak az fog, aki szeret tanitani, es van hozza erzeke. Es szereti a gyerekeket.

ugyhogy 2010.01.15. 23:51:06

De mondjuk aki azon nyavajog, hogy nem tud jo atlagot elerni tanitokepzon, azt lenezhetem? Megegyezhetunk, hogy o ne tanitsa az en gyerekemet?

anyabanya44 2010.01.15. 23:52:11

Egyébként pedig: nagyon utálom, ha valaki feltesz egy kérdést, és nem választ kap rá, hanem elmondják neki, hogy mi az ő problémája a többiekéhez képest.

uitstekend 2010.01.15. 23:53:43

A tanítóképzőn az oktatás, vagy az alapanyag a szar? Csak mert - ahogy azt fentebb is írták - az outputot ismerjük... "10-bol 9 pedagogus egyszeruen idiota"

anyabanya44 2010.01.15. 23:54:37

De nem azért nem éri el az átlagot mert hülye, hanem mert dolgozik mellette. Ami szerintem egyébként nem normális dolog. Neki tanulni kéne. Most az a dolga. Dolgozzon, ha végzett. Lehet nekem esni... Én is tudom. De azt is, hogy ez nem volt mindig így. Csak mára ez lett a norma. Hülyére terhelni mindenkit:(

Rókakígyó 2010.01.15. 23:58:35

De nem lettél rövid és még a billentyűzetet is megkímélhetted volna.

eax_ 2010.01.16. 00:09:26

@magyarlaszlo:
"Még mielőtt nagyon nekifeszülnétek a tanítóképzőnek, tisztelt mérnök, orvos, és stb. segg(elés)ben erős urak, azért szívesen beküldenélek benneteket egy rakás elsős közé. Lenne meglepi."

Ja, hatalmas meglepi lenne, ha kiderulne, hogy egy orvos/mernok is tud banni a gyerekekkel. Viszont az a szomoru hirem van, hogy ha a buszke tanitokepzosoket kuldenenk be Paksra a blokkvezenylobe, akkor jonne a papirforma - nameg az UV1. :)

"egy orvos meg leszigorlatozik úgy, hogy csak visszabrekegnie kell azt, amit a fejébe töltöttek"

Sokkal hitelesebb lenne, ha legalabb nagy vonalakban fogalmad lenne arrol, hogy mi tortenik az orvos kepzesen. Persze az a hatranya megvan a dolognak, hogy akkor nem irhatnal nyugodt szivvel ilyen hulyesegeket.

"Zsoltika asztalánál pont keresztben áll a többiekéhez képest. Az ablak mellett nem érvényes a földmágnesesség? Deciki... amíg rá nem jön az ember, hogy Zsoltika keze nem véletlenül van a pad alatt"

Ez valoban hatalmas szellemi teljesitmeny.

gitáros 2010.01.16. 00:13:55

@Bárzongorista:
Hát, nem németszakos voltál, az világos... Minden ragod rossz, a névelőt meg - gondolom -, elírtad. :))

eax_ 2010.01.16. 00:14:55

@anyabanya44:
"A mérnök uraknak és a doktoroknak: Lehet, hogy a ti szemetekben büfészak, de a tanítók fogják felnevelni a nagyképű, nagypofájú gyerekeiteket."

Es? Ez a bufeszak/nem bufeszak kerdeskorben teljesen irrelevans.

"tanítani akar. fele annyiért mint ti"

Fele annyiert? Tokon is szurnam magam, ha ennyire alul lennek fizetve.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.16. 00:15:51

@anyabanya44:
Hát, ha a tanítókkal nem is, de a tanárokkal azért bőven van bajom. Szerintem a legostobább, legéletképtelenebb emberek lesznek tanárok. Tisztelet az elhivatott kivételnek.
Már Heinrich Mann is megírta a "Ronda tanár úr"-ban.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.16. 00:20:29

@gitáros: A névelőt elírtam. A ragjaim jók, hiszen határozott névelő után a melléknevek gyenge ragozást kapnak, ami többesszámban -en.
5 évig együtt éltem egy svájci lánnyal.
Kettőnk közül nem én tévedtem, azt hiszem...

siss 2010.01.16. 00:26:32

@eax_: "Es? Ez a bufeszak/nem bufeszak kerdeskorben teljesen irrelevans."

Végül is tényleg oly mindegy, csak légy olyan kedves, ne engedd majd a gyerekedet emberek közé. Épp elég nagyképű, másokat lenéző kis taplónövendék mászkál már az utcákon, aki azt képzeli, hogy a tanárait olyan hülyének nézheti, amennyire nem szégyelli.

Egyébként tényleg nevetséges, hova süllyedt a pedagógusoktatás és annak tekintélye. Nagyapám mesélte, hogy az ő gyerekkorában a tanítónőt még mindenki nagyságosasszonyozta a faluban, a gyerekek szüleitől rendszeresen kapott tejet, tojást, kenyeret, húst... megbecsülték, ennyi. Pedig nem valószínű, hogy többet tanult volna, mint a mai tanítóképzősök.

tzi 2010.01.16. 00:31:45

@anyabanya44: "De nem azért nem éri el az átlagot mert hülye, hanem mert dolgozik mellette." En harom szakon tanultam, es ketfele meloztam, nagyjabol ez volt az atlag a kornyezetemben. Emellett volt idom bulizni, hulyulni, ellenni, es soha nem 4.0 alatt teljesiteni. Es nem csak bufeszakra jartam. Akkor most en vagyok zseni megis, vagy igazabol az van, hogy meg lehet azt csinalni? Maradjunk abban, hogy aki a tanitokepzot nem kepes jo atlaggal vegigcsinalni, akar egy melo mellett is, az tenyleg ne tanitsa a gyerekemet, mert az valoszinuleg tobbet fog tudni 7 evesen mint a tanitoneni...

A komment masik resze jogos, mindig is nevetsegesnek ereztem, hogy tenyleg ketfele kell melozni egyetem mellett, de ez van. Ugyebar, tetszettek forradalmat csinalni, mi meg orulunk neki :) Nade tenyleg, a helyzet az, hogy ez jelenleg igy mukodik, akinek nem megy, az inkabb ne csinalja, jobb lesz neki is, meg a tobbieknek is, akik haladnanak, csak nem lehet, mert a szeminariumot ellepik a "jajdolgoztam tegnap 2 orat, ooooolyan almooooos vagyooooook" lanykak...

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.16. 00:31:58

"tanárait olyan hülyének nézheti, amennyire nem szégyelli."
Hidd el, általában igazuk van. :))
És erről a tanárok tehetnek. Nem ciki, hogy kb. 16 évesen több kortárs magyar irodalmat olvastam, mint anno a magyartanárom? És nem voltam kis eminens gyerek, csak szerettem olvasni. Ő meg úgy látszik nem.
De a sort folytathatnám a szakbarbár fizika- és matematikatanárokkal, stb...

enba 2010.01.16. 00:57:43

ba-n sem egyszerű meló mellett suliba járni, hidd el.

leakalappal 2010.01.16. 01:10:54

@magyarlaszlo: Azért várjunk ezzel a meglepődnétek, mi lenne dumával egy kicsit. Én voltam tanítóképzőn, tartottam órát, meglepődtem milyen unalmas. Az meg hogy ki tud bánni a gyerekekkel és ki nem, az nem diploma kérdése,lehet érzéked hozzájuk 8 általánossal is. A jogról annyit, ha már a magolást említetted magamra veszem, lehet te is meglepődnél milyen különbség alakulna ki egy ítéletben ha egyedül sétálsz be a tárgyaló terembe vagy egy jogásszal. És ez valóban nem adottság, meg kell tanulni. Orvos nem vagyok, de csodálkoznék, ha az általad említett bemagolt anyag tudatában a sebész belemondaná a nyílt sebbe a diagnózist, és az magától összeforrna...Szóval hidd el a magolós suliknak is van jócskán gyakorlati hasznuk, olyan amit tényleg csak az tud elvégezni aki megtanulta, a te szakmádat meg az tudja művelni, akinek van hozzá érzéke - nem feltétele a tanulás.

mbaye (törölt) 2010.01.16. 01:21:22

Tanító, óvóképző, könyvtár szak, művelődésszervező, egyszakos magyar. A magyar felsőoktatás alja.
Sok TK-s csajjal kavartam, arra jók, de feleségnek nem, inkább valami értelmesebbet keresnék.
Meg vannak győződve róla, hogy nehéz a szakjuk és még ott is bukdácsolnak. Mit kezdene TTK-n, BME-n, orvosin vagy jogon?
Ráadásul ha esélyük lenne se mennének el tanítónak, inkább szoliba pultosnak vagy Nagy-Britanniába egy Tescoba árufeltöltőnek. De ahhoz minek a diploma?

Masni 2010.01.16. 01:21:57

@siss: azóta kicsit kevesebb az analfabéta, így a tanítók tudása már nem annyira unikális.

Rabyn 2010.01.16. 01:26:10

A ponthatár azért ilyen alacsony mert van előfelvételi, ahol minden olyan embert kiszórnak aki valamilyen alapképességgel nem rendelkezik, ami a tanításhoz szükséges (nincsen énekhangja, zenei hallása, probléma van a beszédével, vagy képtelen végigmenni egy alsósok számára összeállított testnevelési akadálypályán.)

Azért is tettem fel a kérdést, mert érdekelt, hogy más karokon milyen esélye van az ösztöndíjnak. Megjegyzem a tanítók havi fizetéséből még mindig könnyebb megélni mint a diákhitel+szoctám komboból, azért szerettem volna ösztöndíjat, hogy a diákhitelt csökkenthessem.

A munkámmal pedig szerencsém van, félig-meddig szakmába vág.

shoviet: Érdekelne a módszered, hogy tudtad ezt megcsinálni? Bár három szakkal már szép számú kreditet lehet összeszedni. Nekünk a minimális 30-ért is küzdeni kell, olyan keveset ér egy-egy tantárgy.

Diákmunkát egyébként esélytelen vállalnia annak aki hozzánk jár, mert amikor egy heted úgy néz ki, hogy hétfőtől-csütörtökig reggel nyolctól, legjobb esetben is bent vagy délután négyig-ötig és akkor még nem írtál beadandót, nem tanultál a ZH-kra, nem készültél az óráidra, marad tehát a hétvége. Ja és kedden nincsen könyvtár sem.:)

Én elhiszem, sőt tudom, hogy az orvosoknak, BME-re járóknak sem könnyebb.

Rabyn 2010.01.16. 01:28:26

Egyébként én ahhoz a kevés kivételhez tartozom aki tényleg tanítani akar.:)
Masni: A funkcionális analfabéta viszont egyre több, nézd meg a mostani kamaszokat! Tud írni, tud olvasni, de nem érti meg amit olvas. Jelenleg azon dolgoznak a tanítók, hogy a mostani kicsiknek már ne legyen ezzel problémája.

mbaye (törölt) 2010.01.16. 01:31:08

A jogon a magolás az alap, de a jó jogászok ezen felül teljesítenek jóval. Az a szakmát egyetem után tanulják meg jól. Kivéve aki közigazgatásban kopaszodik meg.
Lébecolókat ismerek a BME-n is, akik végigpuskázzák az 5+x évet. mert időben nem tudnak végezni.
Hulladék ma már mindenütt van.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.01.16. 01:56:59

hat en javaslok egy villamosmernokit igy elso korben inkabb...

tzi 2010.01.16. 02:43:53

@Rabyn: Nem akkora ordongosseg, meg gondolom szerencsem is volt.
Amugy nem mindenki kredites am :D Komolyra veve, egyik szakom meg nem kredites volt. Amugy meglepodnel, mert bocseszeknel az en idomben ugy ment, hogy kb. minel tobb szakod van, annal kevesebb az osztondij, mert nem csak a megszerzett kreditet nezik, hanem azt is, hogy hany szakon. Mondvan, 30 kreditet siman osszeszedsz 5 szakon, bezzeg egy szakon, ugye. Szoval ment ott is csures :) Sosem erdekelt nagyon az osztondij tema, mert olyan keveseket osztottak, hogy nem valtoztatott nagyon semmin.

Egyebkent problemam van az alapkerdessel. Neked a tanitokepzoben nem totalmindegy, hogy a tobbi szakon hogyan megy? Jo, ertem a kivancsisag reszet, de miert gondolod, hogy csak olyanok vannak, akik 6 ev alatt vegzik el a BA-t mert dolgoznak? Kicsit... furcsa ez igy, na.

Medstud 2010.01.16. 02:51:58

@magyarlaszlo: Kicsit meglepődtem azon amiket itt bizonyos emberek írnak olyan dolgokról, amikről fogalmuk sincs. Megkérdezném azt, aki olyan hülyeségeket írt, hogy az orvosnak csak szigorlatra kell beseggelni az anyagot, mégis van fogalma arról, hogy mennyit kell tanulni és nem csak tanulni vagy "seggelni", ahogy arrafelé mondják, hanem TUDNI!És nem csak szigorlatra,hanem egy életre. Mert ki fogja megmenteni a drága életedet és ki fog segíteni rajtad? Mert véletlenül orvostanhallgató vagyok és elmondhatom,hogy az egyik "seggelős" szigorlatomra 3000 (és leírom betűvel is, igen háromezer oldalt ) kellett megtanulnom. Én nem nézem le a tanítósokat. Tény, hogy felhígult a képzés és kettes érettségivel is be lehet kerülni. De konyorgöm, ne hasonlítsuk össze ezeket a szakokat. És tapasztalatból tudom, hogy akinek egy kicsi érzéke is van hozzá, az le tudja kötni a gyerekeket.

szaroskenyer 2010.01.16. 04:45:13

Szerintem szigorúan el kell különíteni azokat, akik tanulni mennek a felsőoktatásba, és azokat, akik diplomáért. Az utóbbiaknak a józsefvárosi piacot ajánlom, olcsóbb és gyorsabb ;-). A többieknek kívánok sok erőt és kitartást hozzá, és egy tanácsot (nekik a könyvtárt és az Internetet nem kell bemutatnom): az első vizsgaidőponton 0.8 az esélye, h. a tananyag első 60%-ból kérdeznek. Természeteen ez nem azt jelenti, h. a többi érdektelen, sőt általában az a lényeg. De ha jó jegy kell, akkor megy annélkül is, és a maradék megtanulásának az ideje szabadon választható... :-)

emiljuzso 2010.01.16. 05:43:10

@mbaye:
"Tanító, óvóképző, könyvtár szak, művelődésszervező, egyszakos magyar. A magyar felsőoktatás alja."
Annyira boldoggá tesz, hogy nyugdíj előtt végre tisztán látom a helyemet a társadalmi tyúklétrán! Tanító és magyar szakos vagyok. Az alja,ahogy oly találóan megállapítottad, akinek a fejére a fölötte elhelyezkedők mindig is szartak.
És igazad van. Sosem voltam lángész,csupán egy átlagos képességű ember, aki csak tanítani akart. Ha tudnád, hány leendő orvosnak árultam el a nagy titkot: - Ez itt az 'a' betű! Hány későbbi mérnöknek töröltem meg a taknyos orrocskáját!
"Sok TK-s csajjal kavartam, arra jók..."
Esetemben szerencsére nem derült ki, hogy fénykoromban gyalogkurva voltam (szerinted), így szülhettem néhány gyereket is, s mellette játszásiból elvégeztem a magyar szakot. Azóta kisszerű életemet még szégyenletesebben élem. Ahelyett, hogy meghúznám magam, még beleokoskodom a majdani jogász urak és hölgyek irodalmi, nyelvi műveltségébe is.
Valamit azért alapvetően elronthattam, mert az általam tanított orvosok, mérnökök, jogászok még ma is szeretettel, tisztelettel viseltetnek irántam, én meg büszke vagyok rájuk. És büszke vagyok az asztalosaimra, a kőművesekre, az ápolókra - minden volt tanítványomra, akiből EMBER lett.
Rád nem lennék büszke.

emiljuzso 2010.01.16. 05:54:05

@Rabyn:
Abban azért igazuk van az okosoknak, hogy a helyesírásod hagy némi kivetnivalót maga után...Ez nem lenne baj, ha nem akarnál tanító lenni.

Jaffar 2010.01.16. 08:13:49

Mi történne akkor, ha még a tandíjadat is neked kellene fizetni?
Azt nem lehet, mert az jár? Elhiszem, hogy nagy a problémád, de ha ki lenne számlázva a tandíj neked (mondjuk úgy, mint nagyon sok helyen külföldön. Mondjuk igaz, a legtöbb helyen kifizeti az állam helyetted és utána te azt visszafizeted, mint nálunk a diákhitelt.) akkor lennél igazán nagy szarban.

dávidf 2010.01.16. 08:18:55

Vicces, hogy mindenki a saját kis szemétdombjáról köpköd önelégülten.

Szerintetek, ha 80.000 havi nettóért idióták tanítják a következő generációkat, akkor kiből lesz villamosmérnök, bróker meg agysebész?

Lehet három évente oktatási reformokkal szórakozni, de a probléma gyökere alapvetően a pedagógus fizetése, a szelektálás teljes hiánya és a felvettek nevetséges tananyaggal etetése.

Jaffar 2010.01.16. 08:43:10

@dávidf:
Ha az a tanító szar, mert nem ért hozzá és nem is érdekli, akkor ha holnaptól 500k-t utalok neki fizetésként, akkor majd megjavul?
Kétlem. A tanítók, orvosok, tüzoltók etc. TUDJÀK, hogy amikor ebbe bele fogtak, akkor mi fog rájuk várni. Elhivatottság nélkül nem lesznek jó tanítók. Nyilván a pénz is nayon fontos a mai világban, de a pénz önmagában nem old meg semmit. Egy olyan rendszer kell, ahol szó szerint kihullik a "férgese". Ez hatványozottan érvényes a felsöoktatásra, ahol a tanítok, oktatók 50%-a nem oda való. Mondjuk ez az eredméyeken tükrözödik is rendesen.

Jaffar 2010.01.16. 08:43:47

*bele fogtak = belefogtak

Vogon 2010.01.16. 08:45:09

Valamit rosszul csinálsz kedves blog író.
Nappalira járok, főállásban dolgozom mellette napi 8 órát majdnem, ösztöndíjat fogok kapni mert lett olyan az eredményem, költségtérítést fizetek mellette és egy gyesen lévő anyát és gyereket tartok el.. szóval ne sírj, erőltesd meg magad. (mielőtt jön valaki, az a gyes kb 30e forint a családival együtt összesen, szóval nem megélhetési GYES :)

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.01.16. 08:53:15

Számos tény együttes feltűnése a blogban késztetett írásra.

1. A helyesírás szakértők eleve nem értik a blog műfajt. Azt hiszik ez publikáció és nem fogják fel a napló műfaj sajátosságait. Az én blogom = az én írásom. Úgy írok ahogy akarok. Gyorsan, figyelmesen vagy ügyetlenül. Ha van benne hiba, hát van. Ilyet még nem is láttam! A helyesírás szovjet lovagja, mint az itt megnyilvánuló kis bütyök, ékezet nélküli kommentet ír. Ha valaminek van legalja, akkor ez az. Utalnék a digitális analfabétára, mint sokasodó életformára.

2. Én tanítóképzőt végeztem. Igaz, elég régen. Nem vált káromra soha, a munkámban mindig jól jött az ott megtanult pe-pszi és a gyakorlatok tapasztalatai az alsós gyerekekkel. Megélni akkor sem lehetett belőle, ezért utána én sem iskolában kezdtem dolgozni. De most újra oktatással foglalkozom és bizony sok esetben látó vagyok a vakok között, mert ismerem a tanítás-tanulás alapfogalmait, tudok tematikát írni és óravázlatot. (Fontos, hogy az eltelt évek közben azért olvastam és képeztem magam.)

Szomorúan olvasom, hogy mennyire feszített a tempó. Ez nálunk is így volt. Ezek szerint ami a közoktatásban zajlik, az a képzőn is "bebukott". Sok a tanulnivaló? Ennek nyilván egy része felesleges. Sajnos ez ellen nem lehet sokat tenni. Akik most irányítják a képzést, azok ebben hisznek. Majd kihalnak és akkor változik a rendszer. (Már ha nem nevelnek ki szovjet típusú gondolkodókat, hogy átvegyék a stafétát).

3. A legsokkolóbbat a végére hagytam. Mi a '80-as években vívtunk ilyen vitát, hogy tanító-mérnök-orvos, és mindezek haszna, nehézsége a világban. Ha ezt vitatjátok, akkor nagyon komoly baj van. A szocializmus kvóta rendszerű képzései ezt a vitát értelemszerűen generálták. Ha ez nektek még ma érdekes, akkor nagy gáz van. A képzettségek és a vele járó lehetőségek összevetése értelmetlen. Oda mehettek, ahova akartok és ahova tudtok!!! Tudtok választani!

Egy ember értékét nem a szakmája adja meg. Ezt a megközelítést, amit kádár (szovjet) rendszere plántált a feje(te)kbe nagyon gyorsan ki kellene onnét hányni. Ma már használhatatlan!

Remélem nem vétettem helyesírási hibát, de a munkás-paraszt gyerekek azért engedjék rá a korrektort!

Bucika75 2010.01.16. 09:25:16

@mbaye és társai, pl. Zack Amber: köszönöm a könyvtárosok nevében a megállapítást, hogy büfé és ruhatár szakra jártunk. Gondolom, Ti az összes felsorolt szakot elvégeztétek, tudjátok, mik a követelmények ezeken a szakokon. Tanítani is tudtok, azt mindenki tud, csak érzék kérdése, persze.
Csodálatos ez az ország, ahol normális fizetést (és megbecsülést) már csak mérnökként vagy aktatologató marketinges macaként lehet kapni. Ezzel párhuzamosan elintézték azt is a kedves politikusaink (és persze egy-két, a szakmát befeketítő tanító, tanár, könyvtáros - mert persze általában mindenki a rosszra emlékszik), hogy a nagy átlag az összes tanárra, tanítóra, könyvtárosra csak az állam csecsén lógó, másra nem jó személyként tekint.
Én könyvtáros vagyok. Néhányat felsorolnék az "elődeim" közül, akik, ha esetleg nem is könyvtár szakot végeztek, könyvtárosként dolgoztak: Antall József, Kukorelly Endre, Féja Géza, Devecseri Gábor, Anatole France, Hamvas Béla.
Azt gondolom, valóban az volna jó, ha elmennétek tanítani pár napra például egy olyan iskolába, ami nem Budapest legjobb kerületében van. Ahol a családlátogatásra nem meglepetésszerűen érkező pedagógust a szülők úgy várják, hogy az ágyban hemperegnek, a diákok a folyosón kefélnek és a tanárnak kell őket szétválasztani, illetve előfordul olyasmi, hogy egy diák annyira zavart, hogy önkielégítést végez nyilvános helyen a folyosón. Ez mind abból az iskolából származó tapasztalat, ahol édesanyám tanít. Volt már, hogy életveszélyes fenyegetést kapott, mert rossz jegyet adott valakinek. Őt már semmi sem védi, a szülő akár meg is verheti őket, de ők a gyereket meg sem legyinthetik. A tiszteletük a múlté. Persze az azért szívet melengető érzés, amikor 25 év múltán összefutnak egy tanítvánnyal, aki csillogó szemmel köszön rájuk. Van ilyen, szerencsére.
Ti a kényelmes széketekből nem találkoztok ilyesmivel.
Olyasmivel sem, hogy mit kezdj, ha egy hajléktalan beül a könyvtárba, hogyan kezeld a nehéz természetű olvasókat, akik például randalírozni járnak a könyvtárba.
Valóban, ezeknek az eseteknek a kezelésére talán nem készít fel a felsőoktatás. Azt akartam csak illusztrálni velük, hogy nem annyira egyszerű ez az egész, ahogy a ti beszűkült agyatok azt gondolja. Másként felelősségteljes, mint egy BME-t vagy TTK-t végzett ember munkája.

tanmedve 2010.01.16. 09:27:50

Azt hiszem jól látszik a probléma maga. Az hogy valaki tanítóképzős végzettséggel a háta mögött úgy gondolja hogy a helyesírás posztkommunista maradvány, az ordító hibák pedig annak az írásában akinek nem mellesleg a foglalkozása a helyesírás TANÍTÁSA sajátos stílus magáért beszél.Az ember értékét pedig igenis meghatározza hogy a hivatását hogyan műveli.

bontottcsirke 2010.01.16. 09:34:04

Sziasztok

Pont tegnap volt osztályozó konferenciánk, ahol a végén meállapítottuk, hogy sajnos egyre gyengébb képességű tanulók jönnek az általános iskolákból.

Olvasván a posztot és elemezvén a stílussal karöltött helyesírási hibákat, most már kezdem érteni miért.....

Jó lenne ha az egyetem és a gimnázium újra úri-muri lenne...vagy hogy is van ez

Jaffar 2010.01.16. 09:35:21

@jzs: Azért halkan megjegyzem, hogy sokan vannak azok, akiknek nincs magyar billentyüzetük. Bár mára már ez a probléma is részben megoldott, de pl. az én billentyüzetem német és a hosszú magánhangzók közül a hosszú ö, ü hiányzik. Ki lehetne másolni (copy/paste) máshonnan persze, de ez egy blog és nem egy esszé.
Ettöl függetlenül a többivel egytértek.

tanmedve 2010.01.16. 09:39:49

@Bucika75: Azt hiszem a polémia nem a tanári, tanítói hivatásról szól, hanem a tanítóképző elvégzésének nehézségeiről. Az hogy a pedagógusokról olyan közvélekedés alakult ki amilyen, jelentős részben a képzés hiányosságainak köszönhető. Hiszen akit a képzettség megszerzése megoldhatatlan nehézségek elé állít, hogy fog helytállni az élet viharaiban? A mostanában divatos valóban életveszélyes vélekedés, miszerint a tanártól kell megvédeni a gyereket, az egyidejű rossz tapasztalatokkal együtt hangolja az embereket pedagógusok ellen

tanmedve 2010.01.16. 09:43:10

@Jaffar: Az igekötő külön írása nem billentyűzet függő. Ha pedig általánosan hiányoznak az ékezetek, akkor a szerény képességű hozzászóló is rájöhet hogy a billentyűzet a hunyó.

leroi 2010.01.16. 09:44:44

@Medstud: Nagyon ne lepődj meg, mert van fogalmam arról mi zajlik az orvosin, leginkább azért, mert a feleségem ott tanít és mesél az ott zajló dolgokról. Volt olyan Zh, amibe kiváncsian belelapoztam és összeszedtem már nem is tudom mennyi százalékot, de többet mint egypáran azok közül akik élesben írták meg (persze messze voltam a kettestől :-)). Egy pillanatig sem vitatom, hogy egy orvosnak rengeteg mindent kell tudni, és nem hasonlítható össze a tanítóképzővel. Tehát feleslegesek a nekifeszülések a tanítóképzőnek és az észosztás a "minekünk 3000 oldalt kell tudni" kukorékolásával. Sajnos a 3000 oldal beseggelése után is haza lehet küldeni egy beteget, aki később meghal, nem is egyet...
Akik azt írták, hogy egy orvos, mérnök is érthet a gyerekekhez, meg "le tudja őket kötni" nekik üzenem, hogy nem lekötni kell a gyerekeket, arra a Minimax csatorna is alkalmas, hanem tanítani őket. Különböző képességűeket, vérmérsékletűeket, hangulatúakat, különböző, gyakran nemszeretem dolgokra, különböző napokon. Egyformán jól. Eredményesen.
Azokkal, akik ostorozták a képzést magát, sajnos egyet kell értsek. Az alkalmassági vizsga meg úgy rossz, ahogy van. Csak a legfontosabbak hiányoznak belőle: pszichológiai alkalmassági, foglalkozás gyerekcsoporttal, elbeszélgetés a jelentkezővel (talán az óvóképzőn van gyerekcsoport, de nem vagyok benne biztos.)
Végezetül: egyetlen felsőoktatási intézmény sem annyira büfészak, mint a művészeti sulik. DE mégis azokra a legnehezebb bekerülni, ott a legnagyobb a túljelentkezés a legnagyobb a lemorzsolódás, stb. És akkor ez most hogy? Se tanító, se magyar szakon nem vágtunk disznót főiskolai tevékenység keretein belül, nem úgy mint az MKE szobrászok az Epreskertben, 2008 tavaszán. (nem vicc!!)

Norx 2010.01.16. 09:53:15

Nem olvastam végig a kommenteket. ÖSztöndíjból nem lehet megélni. TK-ra ritka kivételtől eltekintve sajnos szellemileg tényleg a legalja megy. (Tudom, harmadik helyen én is azt írtam be anno) Diákhitel sux. Ki kell menni a francba estire vagy levelezőre, főleg ha esetleg van valahol államilag finanszírozott ezekből. Amellett lehet normális munkát végezni, relatíve rendesen keresni, és nem feleslegesen a suliban segget lapítani, egy olyan diplomáért, amivel állást is csak kihalásos alapon találsz.
Szerintem.

Bucika75 2010.01.16. 09:54:32

@tanmedve: azt gondolom, hogy azok a hozzászólók, akiknek a hozzászólására én reagáltam, nem kizárólag az oktatás színvonalát kritizálták az emlegetett szakokon, hanem azt is, hogy az ilyen szakot végzett emberek által lefedett munkakörök gyakorlatilag jóval egyszerűbbek, mint mondjuk egy BME-t, TTK-t végzett személy által betöltött munkakör (fentebbiekből idézet: "Ja, hatalmas meglepi lenne, ha kiderulne, hogy egy orvos/mernok is tud banni a gyerekekkel.").
A tanító és tanárképzésről nem tudok nyilatkozni, mert nem jártam oda, és a hozzászólók nagy részével ellentétben úgy gondolom, tapasztalatok hiányában nem ítélkezem.
Könyvtár szakra jártam, ami sajnos sokkal, de sokkal jobb színvonalú is lehetett volna. Tudok egy pár olyan helyet az országban, ahol érdemesebb lett volna elvégezni ezt a szakot, tehát egyetem és egyetem között is óriási különbségek lehetnek.

Bucika75 2010.01.16. 09:57:49

@tanmedve: azért helyesírásilag a Te hozzászólásaidon is lenne mit vizsgálni, bár mentségedre legyen mondva, hogyha jól gondolom, nem tanárként/tanítóként dolgozol:) Főleg a vesszők hiányára hívnám fel a figyelmedet.

tanmedve 2010.01.16. 09:58:54

Vajon a mondjuk a radiológia , esetleg a szerves kémia a sok órás laborgyakorlattal vagy inkább a pl. neveléselmélet, netán a didaktika az inkább "seggelős" tárgy?

Norx 2010.01.16. 09:59:43

@Norx: Elfelejtettem beleírni, hogy az utóbbi 10-20 évben megy oda a szellemi legalja, persze a kivételektől eltekintve. Minden tiszteletem azoknak a tanítóknak, akik még az átkosban végezték el jó eredménnyel, és lehúztak egy fél életet a szakmában, elhivatottan, eredményesen, lelkiismeretesen, és mégsem roppantak/őrültek bele.

tanmedve 2010.01.16. 10:00:32

@Bucika75: Az észrevétel, jogos igyekszem javítani és nem állítom hogy ez az én ultramodern stílusom.

tanmedve 2010.01.16. 10:03:33

@Bucika75: Ebben tökéletesen egyetértünk. Aki egyszerűbbnek gondolja a tanító, tanár dolgát mint a mérnökét, vagy éppen az informatikusét, annak javaslom próbálkozzon bármely iskolában tapasztalatokat szerezni.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.16. 11:03:55

@tanmedve:
Látom nem érted a hozzászólások lényegét.
A legtöbben pont arra panaszkodnak, hogy tanítani - JÓL tanítani - igenis nehéz feladat. Ehhez képest mind a diákanyag, mind a tanítási színvonal (s ebből kifolyólag a végzett tanítók-tanárok színvonala) borzasztó gyenge.
Ezektől a tanítóktól féltik a gyerekeiket.

tanmedve 2010.01.16. 11:29:07

@Bárzongorista: Ha jól emlékszem ezt írtam:"Az hogy a pedagógusokról olyan közvélekedés alakult ki amilyen, jelentős részben a képzés hiányosságainak köszönhető. " Akkor mit nem értek? Ettől még van néhány hozzászóló, aki úgy gondolja hogy az a megoldás ha agyagba döngöli a tanárokat.
A képzés színvonalát nagy mértékben meghatározza a beiskolázottak képessége. Nem gondolom, hogy a rossz, tehetségtelen tanerők jobbak lennének, ha több fizetést kapnának, de talán a pályára készülők közt több tehetséges adódna, ha nem kéne a diplomával együtt a szegénységi bizonyítványt is átvenni

A Tyne folyó déli partja 2010.01.16. 12:47:59

@anyabanya44: én is dolgoztam az egyetem mellett (az tanári volt, nem tanítóképző), mégis elértem az átlagot. Ami nem sokat jelentett, mert a kitűnő átlag járt akkor kemény 12 ezer forintot. 1995 és 2000 közt.

a többi igaz, és főleg az egyik fentebbi hozzászólás, h. aki lenézi, menjen már be 30 hatéves közé....sikítva rohannának ki.

Medstud 2010.01.16. 14:17:40

@magyarlaszlo: Akkor sajnálattal közlöm, hogy nekem is van belátásom a másik oldalon, anyukám révén. És meglepődne,ha hallaná az ő szájából, milyenek a gyakorlósok nála.
Ami az orvosi egyetem írt zh-kat illeti ajánlom,hogy egy szóbeli szigorlatra menjen be. Megkérdezhetem milyen tantárgyat tanít a felesége?A felháborodásom pedig egyáltalán nem a poszt írójának szólt, hanem magának, aki azt állította, hogy az orvosoknak csak a szigorlatra kell seggelniük. És nem én hasonlítottam össze a két szakot, hanem maga. Ha figyelmesen olvasta volna a hozzászólásomat, akkor bizony azt is észrevette volna, hogy közöltem: nem lehet hasonlítani. Hiszen ilyen erővel a szerelő is mondhatná, hogy könnyű a tanítóknak, hiszen csak beszélniük kell,de semmi fizikai munkát nem csinálnak. Én azt mondom, mindenkire szükség, És szeretném ha az én gyermekeim is majd olyan tanításban részesülnének, amit én kaptam. Hiszen az óvónéninek és tanítónéniknek köszönhetem, hogy eljutottam ide. Értékelem a munkájukat.És ha a fizetés is feljött, akkor maga mennyit tanulnia havi 80 ezres kezdőfizetésért? Mert képzelje, nem tudok mellette munkát vállalni.Hiszen volt olyan, hogy este 8-tól fél 10-ig zh-t írtunk.

Cobs 2010.01.16. 14:45:49

az orvosok nagy profi emberek...rohadt nehéz (lehet) elvégezni egy orvosit..de sajnos főleg nem azt tanlák hogy hogyan lehet gyogyitani, hanem h mire milyen gyogyszert adjanak...(jo ez kicsit tulzas)..nagyon materalista a mai orvos tudomány..amikor kezdenek felbukkani olyan természetes gyogyaszati lehetőségek, szerek aminek nincs ennyi mellékhatása...csak épp azok még gyerekcipőbe jarnak, mert nem végeznek kutatásokat bennük...

leroi 2010.01.16. 14:50:41

@Medstud: Vitatkozhatnánk napestig, nem én kezdtem fikázni a tanítósdit, nem is ön, akkor miről beszélünk? És miért egymással?
Off
A szóbeli szigorlatokról is hallottam ezt-azt, amit vagy elhiszek, vagy nem. Abban azért egyetérthetünk, hogy az orvosin jó sokáig el lehet jutni színtiszta magolással. Praktizálni meg éppenséggel teljesen hülyén is lehet. Erről néhány igen szívhezszóló könyv is megjelent, a vonatkozó perekről nem is beszélve. A feleségem egyébként orvosi latint tanít.
ON
Nagyon kedves öntől, hogy dicséri a tanítóit és nekik hálás a sikereiért.

Rabyn 2010.01.16. 14:50:56

A kommenteket nézve, itt is látszik, hogy az értő olvasás milyen sok embernél hiányzik.

A gépelési és helyesírási hiba pedig nem ugyanaz, elnézést is kérek érte, de gépelésben nem mindig veszem észre a hibákat. Bár tény, hogy nekem az egyetem kellett ahhoz, hogy megtanuljak helyesen írni, mert általánosban nem fordított rá elég gondot a tanítónk, fontosabb volt, hogy megtanuljunk folyékonyan olvasni karácsonyra (ami megjegyzem elvileg a második év végére, de jobb esetben a harmadik év végére követelmény!).

Medstud 2010.01.16. 14:52:25

@Cobs: Jelentős különbség van orvos és orvos között is. Persze ezt sem lehet csak így kijelenteni, hogy nem a gyógyítást tanítják. És meglepődnél, de vannak olyan orvosok, akik a természetes gyógymód hívei.

P337 2010.01.16. 14:55:52

@magyarlaszlo: Te most miről beszélsz? Mert az orvosisok nem erről vazeg. Félrebeszélésből ötös vagy. Öcsém, mekkora érv azt mondani, hogy "Sajnos a 3000 oldal beseggelése után is haza lehet küldeni egy beteget, aki később meghal" K***ára okosnak hiszed ezzel a mondattal magad, és tudod mit? Ebben igazad is van..Csakhogy, k***ára nem erről van szó, tanuld meg értelmezni a mondatokat és ne terelj Te pökhendi, pipogya pöts! Arról van szó, hogy ahhoz, hogy az adott szakmádban JÓ legyél, egy orvosisnak nagyságrendekkel többet kell tudnia! 6 (+2 rezidens) évig tanuljuk az alapokat öcskös, utána meg még amit akarsz... Azért ennyi ideig mert baromi sok az anyag amit tudni kell. Tudod, minden relatív, mindenkinek a saját maga dolga a legnehezebb, de ilyen nevetséges dolgokat amiket Te állítottál...Sírnom kell tőled.
Csak még annyit, hogy fentebb említette valaki, hogy 100 akárnéhány pont elég volt bekerülni a tanítóra, ha mindenből kettesre érettségizel bőven elég akkor. Orvosira 420 pont kell, ha mindenből ötös vagy akkor van 400 pontod, kell még a +20 ponthoz pl. nyelvvizsga, vagy emelt szintű érettségi
Ez objektivitás kérem, nem az amiről Te beszélsz..Sok sikert a további "érveléseidhez".

Medstud 2010.01.16. 15:03:10

@magyarlaszlo: Ne haragudjon,de nem értek azzal egyet, hogy el lehet jutni magolással. Már az első évben se lehet ész nélkül tanulni. A másik pedig, hogy igen, vannak esetek amikor meghalnak emberek orvosok gondatlanságából adódóan, de én éppen ezért TANULOK és nem seggelek, ahogy maga mondaná...

"Praktizálni meg éppenséggel teljesen hülyén is lehet. Erről néhány igen szívhezszóló könyv is megjelent, a vonatkozó perekről nem is beszélve."

És maga esetében mi a legnagyobb hiba amit elkövethet? Elfelejti beírni az ellenőrzőbe az intőt?
Én nem kritizálom a tanárok munkáját. Akkor maga miért teszi ezt az orvosokkal? Mert ha már így hasonlítja, mennyi hülye orvos létezik, akkor elárulom magának, hogy a tanítók között még több...csak az olyanokról nem lehet hallani, aki elszámol valamit, mert az senkit sem érdekel. Képzelje nem az orvosi latin a legnehezebb tantárgy az egyetemen, mert azt tényleg be lehet seggelni. Ellenben az anatómiával és a pathológiával, hogy csak néhányat említsek. Szabadidejében pedig ajánlom hogy lapozgassa Szentágothai János Funkcionális anatómia című köteteit.És ha sikerül beseggelnie akkor akár praktizálhat is...nem igaz?

leroi 2010.01.16. 15:39:12

Kedves P337! Kissé alpári, (de egy orvostól semmiképpen sem meglepő) modorával pontosan a lényegre tapintott: egy orvosnak nagyon sok mindent kell(ene) tudni. Egy tanítónak meg piszokul kreatívnak kell(ene) lennie. Szóval ha a tanítósokat lehet fikázni a büfészakkal, mi is visszavághatunk a "kockafejű magológép" (vagy valami hasonló) titulussal. A tudásuk egy részét nem magolással szerzik, de ennyi csusztatás hadd férjen már bele, jó? Köszi. A legeleső hozzászólásomban is ezt feszegettem, tessék visszaolvasni. (Csak csendben jegyzem meg, hogy anno erről egy orvosi egyetemi tanár azt mondta nekem: Az egyetemen bárkit meg lehet fogni valamivel, még a professzort is. Nem tudhat mindent az ember.)
Medstud: A legnagyobb hiba amit tanítóként elkövethetek, hogy megutáltatom az iskolát, a tanulást a tudást a gyerekekkel, rossz példát mutathatok, marhaságokat taníthatok, megüthetem a gyereket, sőt ha elég gondatlan vagyok, akkor a rámbízott gyerek meg is halhat egy osztálykiránduláson. Röviden ennyi. A Funkcionális Anatómiát meg sűrűn lapozgatom majd. Javaslom önnek a Cole-féle Neveléselméletet. De nem, inkább azt javaslom hogy menjen le egy játszótérre, és a gyerekeknek magyarázza el a Föld Nap körüli forgását, a napfogyatkozást, aztán a 4-es szorzótáblát, tanítsa meg a Nemzeti dal első versszakát, és utána gyakoroljon be velük egy anyák napi műsort. És úgy, hogy közben a gyerekek ne hagyják ott.

A Tyne folyó déli partja 2010.01.16. 16:05:22

@magyarlaszlo: és élvezzék, szívesen csinálják, eszükbe se jusson, h. ez munka, figyeljenek, ne rohangáljanak szanaszét, ne egymással verekedjenek, stb. stb. stb.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.16. 16:07:03

Kedves blogkommentelők!

Számotokra még nem unalmas ez a "Melyik szak a nehezebb?" - lemez?? Szomorú látni, hogy mindenki hogy el van telve a saját szakjával, és hogy szid másokat. Pedig a megtanulandó anyagok oldalszámban kifejezett értéke, a szakról kialakított közvélekedés még semmit sem jelent: ezer oka lehet annak, hogy valaki mondjuk szabadbölcsésznek vagy tanítónak ment és nem orvosnak, és ezen ezer ok között nem tartom számon a jelentkező butaságát, ostobaságát.
Az meg külön unalmas szerény véleményem szerint, hogy mindenki a saját szakját dicséri, hogy ott bezzeg milyen keményen kell tanulni. Szerintem ez puszta marketing: némely szakokról elterjedt, hogy milyen nehezek, másokról meg, hogy könnyűek. Pedig az orvosin, a BME-n is vannak könnyű tárgyak, nem kell úgy beállítani, mintha az 5-6-8 év kőkemény szívás lenne. Nyilván vannak nehéz tárgyak, de hol nem?! Minden szakot lehet komolyan véve, lelkiismeretesen végezni és úgy, hogy arra megy az ember, hogy csak átcsússzon.
Szomorú, hogy egy ember önértékelését csak az határozza meg, hogy milyen szakra, milyen egyetemre jár.
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

kutasbandi 2010.01.16. 16:30:12

Gyula!
Vicces, hogy pont Ön mondja, hogy elege van abból, hogy mindenki a saját szakjával kérkedik (remélem, hogy megbocsájtja, hogy csak simán le Gyuláztam, nem írom le azt a sok marhaságot, amit aláírásként használ ;).
Azért nem értek egyet Önnel, mert úgy gondolom, hogy nem mindenki henceg a saját szakjával, vannak olyanok, mint én is, aki el tudja helyezni a végzettségét, iskoláját az őt megillető helyén. Vannak olyan szakok, amit nem tudnék elvégezni (véres, veszélyes, seggelős, unalmas, keményebb mint én magam), és vannak olyanok, amiket meg nem akarok (nem fizetik meg a szakmát, lenézik, túl könnyű). Úgy gondolom, hogy akinek van egészséges értékítélete, az helyén tudja kezelni a dolgokat.
Üdv: Bé

Medstud 2010.01.16. 17:07:17

@magyarlaszlo: Köszönöm a tanácsát, de már túl vagyok rajta. Foglalkoztam gyerekekkel és állítólag nem is rosszul. Nem a levegőbe beszélek.

Medstud 2010.01.16. 17:13:07

@magyarlaszlo: És még egyszer mondom, én nem a tanítók munkáját nézem le, hiszen minden az alapoknál kezdődik, és ha valamit ott elrontanak, azt nehéz helyrehozni egy gyerek életében.
Csak szomorúan olvastam az Ön megvetését az orvosokkal szemben. Kérem gondolkodjon el ezen, mert teljesen én sem látok bele a maga hivatásába, magának pedig fogalma sincs az enyémről.Valótlant pedig ne állítson (gondolok itt arra, hogy aki csak seggel, az is el tudja végezni az egyetemet).

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.16. 18:07:43

Kedves kommentelő @kutasbandi: !

Távol álljon tőlem a hencegés, megvan a véleményem a BME-ről. Azért írom le gyakorta a nevem után a hallgatói státuszomat, mivel a Farkas Gyula igen gyakori név, így még véletlenül sem szeretném, ha összetévesztenének valaki egészen mással.
Szerintem minden felsőoktatási intézmény csak szükséges rossz, azért kell, hogy papírt adjon! Az igazi feladat az önművelés, az elhivatottság!
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

leakalappal 2010.01.16. 19:59:29

Gyönyörű ahogy Medstud és magyarlaszlo azon vitáznak melyik a nehezebb szak. Az biztos, hogy nagy szükség van a jó tanítókra és a jó orvosokra egyaránt, ugyanolyan fontos szerepet kéne betölteniük a társadalomban. De. Sajnos a tanárokat, tanítókat nem becsülik meg egyáltalán, veszélyes a munkájuk és nehéz. Az orvosokat szintén nem becsüli meg a mai társadolom, nehéz a munkájuk és még veszélyesebb, csak a betegre nézve. Ez tiszta sor. De azért azt nem gondolhatja egy józanul gondolkodó tanító sem, hogy a végzettségének megszerzéséért annyit kellett tennie mint egy orvosnak. Én jártam tanítóképzőre, ismerem az említett neveléselmélet és didaktika tárgyak követelményeit. Valóban az a két legrettegettebb tárgy arrafelé, bár mikor a jogra kerültem, meglepődtem, hogy a didaktika 18 tételének mennyisége, ami összesen egy könyvből megtanulható (persze azért nem kell az egész, nehogy elfáradjon a szem), itt maximum a vizsgára való beugróra elég. És az már tényleg baj, hogy a tanító hivatását olyan hallgatók kezébe adja a főiskola, akik ezekkel az anyagokkal szenvednek, nekik kell ellátni ezt az egyébként felelősségteljes, nagyon fontos hivatást. És bármennyire is látom a tanítóképző és a jog közötti különbséget, (ezekről a helyekről van személyes tapasztalatom) nem gondolom, hogy akár a jog követelményrendszere vetekedhet az orvosival. Szóval az orvosokat tiszteljük egy kicsit jobban, mert nagyon megdolgoztak a diplomájukért, tanítót meg keressünk nagyítóval a gyerekünk mellé, olyat aki annak ellénre megtanulta amit kell, és van is hozzá tehetsége, hogy a főiskolán ez nem volt követelménye a diploma megszerzésének.

kinoxalin 2010.01.16. 21:00:38

@anyabanya44:

"A mérnök uraknak és a doktoroknak: Lehet, hogy a ti szemetekben büfészak, de a tanítók fogják felnevelni a nagyképű, nagypofájú gyerekeiteket."

Te meg, ha megrettensz a H1N1-től, vagy a töködön növő gombától, majd rohansz az orvoshoz, ha meg házat akarsz építeni, esetleg szükséged lesz egy építész-mérnökre, aki meg is tudja tervezni anélkül, hogy később a fejedre hulljon...
Asszem, ebből a szempontból nincs értelme a vitának, mindkettőre szükség van, tanítóra is, meg orvosra is, csak a fenti post-tal van a probléma, illetve annak hangvételével.

Bohun 2010.02.19. 19:21:50

@emiljuzso:
Tisztelt Tanárnő,

Szerintem jónéhányunk nevében is köszönetet mondhatok az egész "poszt" legfontosabb hozzászólásáért. Nem értem miért nem veszik észre oly sokan, hogy minden becsületesen végzett munka egyformán értékes. Mindegyik egyforma arányú erőfeszítést igényel, valamelyik inkább szellemi, más pedig fizikai. Soha nem fogom lebecsülni és lenézni a szomszéd villanyszerelőt és asztalost, csak azért mert nincs felsőfokú végzettsége, vagy másvalakit, mert nem "Dr. elől-hátul". Látom mennyi bántó és lebecsmérlő hozzászólás jön a magukat a világ közepének képzelő diplomás kiválóságoktól. Én azonban még emlékszem, hogy mennyi jó tanárom volt nem is olyan rég, és milyen sokat köszönhetek nekik (az oktatáson kívül pl. lelkesítést, bátorítást, műveltséget, órán kívüli segítséget, külön olvasmányokat stb.) A kedvenc gimnáziumi tanárunk pedig éppen a magyar tanárnőnk volt. Amikor nyugdíjba ment, saját kezeinkkel készítettünk neki közös ajándékot. Most már magam is tanár lévén azt tapasztalom, hogy a hallgatók átlagban semmivel nem rosszabbak, mint 5 vagy 10 éve. Az összképet csak azt rontja, hogy a kevesebb gyerekből többet vesznek fel, és ezáltal nagyon torz kép keletkezik. Hülyék és idegesítők viszont mindig is voltak és mindig is lesznek.

A posztolónak csak annyit írnék, hogy ha tanítani szeretne, és elhivatottságot érez, akkor ne foglalkozzon senkivel, hanem csinálja végig, hátha lesz belőle olyan jó tanár, mint amilyenekhez nekem volt szerencsém.

sorstárs 2010.02.19. 20:49:21

@Jaffar: "Ha az a tanító szar, mert nem ért hozzá és nem is érdekli, akkor ha holnaptól 500k-t utalok neki fizetésként, akkor majd megjavul?" Nem, ő nem fog megjavulni. Viszont, ha előreláthatólag több lesz a fizetés, akkor az okosabb diákoknak is perspektíva lenne a tanító-tanár képzés. Amikor sok éve én felvételiztem a tanítóképzőbe, a 120 pontos rendszerben 96 pont, azaz 80 % kellett a felvételihez. Ma ez azt jelentené, hogy 320 pont kellene. Az azért már nem kevés. Így lehetne emelni a színvonalat. Pár év múlva a fizika- kémia szakkal lesznek problémák. Többszáz tanár megy nyugdíjba és jönnek a 160 ponttal felvett kémia tanárok. Vagy már azok sem. Inkább elmennek a műanyagiparba vagy a galvanizáló üzemekbe.

gabcigirl 2010.02.22. 11:18:50

Meg tudom érteni a posztoló aggodalmait. Ugyanis: sok szakon tényleg mindig be kell járni. Ha mégsem akkor is számos helyen játszhat az a trend, hogy a diákszövetkezet gyakorlatilag állandóan olyan embereket kér munkákra, akik 8 órából 10-et le tudnak dolgozni. Tulajdonképpen főállású pályázókat várnak, csak admin és adóügyi szempontok miatt olcsóbban, egyszerűbben.

Más: a nagyképű, lenéző mérnököknél szerintem kevés visszataszítóbb figura van. Verik magukat a bérükre miközben 3 épkézláb mondat elmakogása már komoly kihívást jelent nekik. Ehhh!!!! Mellesleg, az általuk sárga földig lenézett "tanarak" nélkül sehol sem lennének.(Ja, nem vagyok tanár csak átérzem a problémát.)

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása