60

Kell-e a pedagógiai végzettség?

Ellenőrző , 2009.12.19. 08:00

Művészeti tagozatos iskolákban gyakran tanítanak az adott művészeti ág jeles képviselői, magas színvonalon tartva a tagozaton végzett művészeti munkát. Sokuknak nincsen pedagógiai végzettsége, ami semmit nem von le a szakmai munkájuk értékéből, nem is jelent gondot, amíg tudnak bánni a gyerekekkel -nem mintha az papír kérdése lenne-. Mariann arról ír nekünk, hogy kisfia megszenvedi a rajz tanárnő pedagógiai hozzánemértését, ő szülőként pedig tehetetlen.

 

Kedves Ellenőrző!

Tanárként nehezen veszem az iskola szülők elé állított akadályait, szeptember óta elég sokat felborítottam az elénk állított gátakból. Szakmai ártalom, hogy nem tudom szó nélkül hagyni a hozzánemértést, butaságot, rosszindulatot, bár megfogadtam, hogy ha a gyerekem iskolás lesz, lakatot teszek a számra. Nagyjából eddig sikerült is, de amikor a gyerekem sírva ébredt éjszaka, hogy nem tudja elég jól a másnapra feladott leckét -kiselsős-, akkor azt mondtam, hogy itt a vége a türelmemnek, pedig már régen a végét járta igazából. Írhatnék más tárgyat, hogy ne lehessen beazonosítani a "tanárt", vagy az iskolát, de azt gondolom, hogy nem nekem kell szégyelnem magam, amiért ilyen a helyzet. A helyszín egy vidéki kisiskola, emelt szintű rajz tagozat. A rajzot, emelt óraszámban egy meg nem értett művész tartja, aki se a rajzhoz nem ért, se a gyerekekhez. Sokan panaszkodtak rá már korábban is, mondták, hogy kicsit furcsa a stílusa, de amit szeptember óta láttam, mélységesen megdöbbentett. Az egy dolog, hogy a művésznő néha áttetsző ruhában jelenik meg, ijesztő sminkben, de a diákokkal sem találja a hangot. A kisfiamnak rémálmai vannak a lehetetlen feladatoktól, azon szorong állandóan,hogy nem fogja tudni megcsinálni a tanító néni által kreált feladatot. Egyébként jól haladnak, szépeket rajzolnak, a bemutató órán nagyon kedves volt a tanító néni, de néha gyökérnek szólítja a gyerekeket, ami semmilyen szinten nem elfogadható. Néha meghúzza a hajukat, elküldi óráról -egy elsős vajon hová menjen?!-, viccből úgy tesz, mintha levágná a fülüket az ollóval, szóval elég bizarr. Beszéltem a művésznővel -fel volt háborodva, hogy rá még eddig senkinek nem volt panasza-, az igazgatóval, aki elismerte, hogy sok gond van a művésznővel, de nem tudnak mit csinálni, konkrét bejelentés nem érkezett ellene, egyébként pedig nem bizonyítható, hogy rosszul bánik a gyerekekkel. Mélyen hallgattam, számoltam magamban 100-ig, és elkértem a végzettségét igazoló papírt, ami teljesen nyilvános, egy iskolának fel kell(ene) tüntetnie a honlapján, hogy milyen végzettséggel rendelkeznek az iskolában tanító tanárok. Természetesen nem adta ide az igazgató, mondván, hogy sérti a tanárnő személyiségi jogait, és egyébként is óraadó az iskolában, rá nem vonatkozik a jogszabály. Eddig jutottam, hogyan tovább?

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr631599960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.19. 09:00:03

Amit leírsz, az A gyermekbántalmazás.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.19. 09:14:51

Mit csinálj? Végül is Simek Kittynek is elengedték a büntetését...

De komolyra fordítva a szót: az első két lépést megtetted (rajztanár, igazgató), most pedig lehet tovább menni. Önkormányzat, mint fenntartó, önkormányzati képviselő értesítése az iskola dolgairól. Közben iskolaszék elé vinni az ügyet és kérni a tanárnő felmentését. Ott talán még több minden is kibukna.

Az ügy lezárultáig pedig a gyermekemet felmenteném a rajzórák látogatása alól. Hát kötelezheti bárki, hogy Szörnyella de Frász óráira bejárjon?

Amúgy meg elég lenne a tanárnő jobb kezét csuklóból visszahajtani egy kicsit, ha másból nem ért.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 10:31:09

Mondjuk nem árthat elgondolkozni rajta, hogy van-e lehetőség valami más tagozatba járatni a porontyot, amiből mondjuk több haszna lesz az életben - eme lehetőség híján viszont sok kitartást kívánok az érdekérvényesítéshez.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.19. 10:42:28

@Krajcs: A tanárt kell eltávolítani, ha olyanokat csinál, mint amit leírt a posztoló...

2009.12.19. 10:42:58

@Krajcs:
Kurvajó. Akkor csak közgazdaságtant, informatikát, meg idegen nyelveket tanulhatnak a gyerekek (mert ezek állítólag a "hasznosak")? A művészet meg le van szarva, értem. Mert az nem hasznos, ugye. Hiába van válság, kicsit el kellene már vonatkoztatni ettől a rohadt nagy anyagiaskodástól és talán más értékeket is kéne keresni ebben a geci világban (már ha vannak).
A rajztanárnő meg csak addig szórakozik, amíg be nem támadja az utcán két ordas kancigány...

MagyarZizzi (törölt) 2009.12.19. 10:58:47

Ezekkel a meg nem értett művészekkel mindig csak a baj van. Ezek a legrosszabbak az összes bénabéla tanár közül.
Én a posztoló helyében beszélnék a többi szülővel, és megpróbálnék velük közösen fellépni. Egy ember szava talán semmi az igazgatónak, de egyosztálynyi szülőt már nem hagyhat figyelmen kívül. És addig is kivenném a kisfiőt az emelt szintű rajzórákról, és csak akkor engedném vissza, ha új tanárt kaptak.

Tesónak is volt egy önjelölt színésznő-rendező-énekesnő kombinációjú irodalomtanára. Úgy öltözött, mint a Miss Dracula, a diákokkal vetette meg magának a női magazinokat, de képtelen volt egy verset könyvből hibátlanul felolvasni. Édesapám egyszer ment be beszélni vele, utána nem szekírozta többé Tesót...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 11:03:54

@Selkath: Miért támadnák be a kancigók? :)
És igen, azt mondom, a mai generációk versenyében azt kell emelt óraszámban tanulni, ami később segíti a többi tanulmányában, pl idegen nyelv. Rajzolni majd ráér akkor, mikor már nem a szülőnek kell döntenie helyette, hanem maga is tudni véli már, hogy milyen irányba akar mozogni...

2009.12.19. 11:04:12

A tanár részéről a gyerek alázása, fizikai vagy verbális bántalmazása minden körülmények között megengedhetetlen. Aki ezt nem tudja betartani, az a pályára alkalmatlan, és minden eszközzel el kellene távolítani a pályáról.

Javaslom én is az önkormányzathoz, esetleg ombucmanóhoz fordulást.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 11:04:40

@Selkath: Miért támadnák be a kancigók? :)
És igen, azt mondom, a mai generációk versenyében azt kell emelt óraszámban tanulni, ami később segíti a többi tanulmányában, pl idegen nyelv. Rajzolni majd ráér akkor, mikor már nem a szülőnek kell döntenie helyette, hanem maga is tudni véli már, hogy milyen irányba akar mozogni...

eso 2009.12.19. 11:05:12

Nyilvánvaló, szerintem már óvodában pénzügyet kellene tanítani a kis naplopóknak, meg 3 idegen nyelvet. Bezzeg én 6 évesen élveztem a gyerekkort és az iskolát. Undorító!

Én is rajztagozatos általános iskolába jártam, és az olyan evidens dolgokat leszámítva, mint hogy megtanultam írni meg olvasni, és nem utáltam meg a matekot, bizony az emelt szintű rajznak vettem eddig a legtöbb hasznát az ott elsajátítottak közül. Ha nem is feltétlenül a munkám során, de az életben.
Jó az irány, az ügyet viszont tessen továbbvinni, ahogy a Lesből Támadó leírta szépen.

2009.12.19. 11:05:38

@Krajcs: "Rajzolni majd ráér akkor"

Butaság. Bizonyos képességek kifejlesztése a gyerek megfelelő életkorában megy a legeredményesebben. És ez a rajz esetében nem a kamaszkor. :-)

Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 11:12:56

@Selkath: Hülyeség, faszság. A rajz készségtantárgy, amihez a diáknak van vagy adottsága vagy nincsen. Bizonyos mértékig lehet tanulni, de pl. nekem csak az axonometrikus rajz megy, a perspektivikus a mai napig nem. És nem is érdekel. Ennek ellenére középiskolában kaptunk mi is egy meg nem értett művészt rajztanárnak. 24 gyerekből félévkor bukásra állt 15, amikor jeleztük, hogy szeretnénk egy valódi pedagógust, le sem szartak minket. Akkor átkapcsoltunk, februárban a tanárnőt idegi kimerülés miatt szanatóriumba küldték. Még így is jobban járt, ha este megtaláltuk volna.

Alapvető élelmiszer 2009.12.19. 11:15:29

@eso: 100-ból egy gyerek vagy. A többi 99 meg szenved, mert kurvára nem érdekli, hogy lerajzolja a 18. gyümölcs csendéletet.

Vélemény Pécs 2009.12.19. 11:20:55

Itt az egyik gimnáziumban pl. egy tanár gyakran részegen jár be, így megy ez hosszú évek óta, a gyerekek is látják hogy nem ért ahhoz amit tanít (nem beszéli jól az idegen nyelvet, amin meg kéne tartania az órát), fénymásolt szöveget tanul be és mond el és ennyi a teljesítménye.
(Mondjuk a gyerekeket nem bántalmazza).

Ezt tudja a többi tanár, (gondolom az igazgató is) a diákok, a szülők, és mégsem történik semmi.

Ugyanakkor kompetens normális, lelkes pedagógusok kerülnek utcára és a Munkaügyi központban azt a tanácsot kapják, hogy menjenek el ügynöknek MLM-be....

:-(

2009.12.19. 11:22:02

@Krajcs:
Ha annakidején a nagynéném így gondolkodott volna, mint te, akkor most nem lenne egy tehetséges iparművész unokatesóm, aki simán megél abból, amit csinál.
Imádom, amikor sokan azt gondolják, hogy mindenkinek mérnöknek kell lenni, különben éhenhalunk.

szaalka 2009.12.19. 11:24:50

@Krajcs: nem értek veled egyet, én 7 éves koromtól 18ig emeltszintű rajztagozatos iskolákba jártam, ma már építészmérnökként tevékenykedem 5 éve...a rajz és művészettörténet tanulása nem jelenti azt hogy minden másból tök hülye lesz az ember..!! de az tény, hogy ennek élvezetnek kell lennie, ha stresszforrás, akkor ott valamit nagyon rosszul csinálnak.
Egy gyereket pedig igenis hagyni kell már kiskorban hogy sokmindent kipróbáljon, ami csak eszébe jut, és majd a sok közül kialakul, mi az amihez tehetsége kedve van, mit szeret és mit nem.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.19. 11:24:52

A felvetett probléma tényleg valós, én mindkét oldalról szembesülök vele.
Általános iskolás koromban hegedülni tanultam a helyi zeneiskolában, a tanárom kiváló zenész volt, de tanárnak nem jó. Időnként nagyon megalázó módon beszélt velem, üvöltött, az asztalt verte a vonóval, volt, hogy elsírtam magam, mert ilyenkor féltem tőle. Abba is hagytam a hegedűtanulást, amint lehetett.

Ugyanakkor én se vagyok tanár, csak mérnök, de mégis már 14 éve tanítok, igaz, nem iskolában és nem gyereket, hanem csak 2-3 hetes grafikai szoftvertanfolyamokat tartok az ügyfeleinknek, de azok napi nyolc órás oktatások, elméleti és gyakorlati résszel, megoldandó feladatokkal, stb.
Bár kialakult az évek során a módszerem, ami a visszajelzések szerint elég jól bevált, szeretném, ha nem dilettánsként csinálnám és szívesen elmennék valamilyen tanárképzőre megtanulni a szakmát, mert egyébként kifejezetten szeretem csinálni. Csak nem lehet, a cég nem engedné.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.19. 11:27:05

@röntgenszeműlány: A gyereknevelés, meg az autóvezetés mellé felvenném a blogkommentelést is, mint IQ-teszthez és pszichológiai alkalmassághoz kötendő területet.

Bazdmeg, egy 6 éves gyerek még akkor is képes szörnyeket vízionálni az ágya alá, ha egyébként minden renben van vele. Ha viszont egy ilyen "mehh nhem éhhtett de kuhváhra ehgyedi khurva mhűvéhsz"-be oltott pedagógiai csődtömeg is van az életében, aki hatéves gyereket csak "gyökérnek" szólít, és úgy néz ki, mintha a Penge 4-re menne castingra, akkor az a legkevesebb, hogy a gyerek felriad, mert akár megcsinált házi mellett is fél a másnaptól.

almeer 2009.12.19. 11:31:15

A helyzet a mi gimnáziumunkban nagyon egyszerű volt: készségtárgyakból (ének, rajz, tesi) nem jegyet adtak, hanem azt írták félévkor meg évvégén a bizonyítványba, hogy "részt vett". Természetesen azért rajzoltunk is, de nem volt tétje, énekből meg inkább zenetörténetet tanított a tanárunk és komolyzenéket hallgattunk.

gabcigirl 2009.12.19. 11:32:18

Sok rajztanár tényleg nem 100-as. Engem a VMG gimiben Bérczessyné Bércica) tanárnő óráival lehetett kiüldözni a világból.

A tanárnő ugyanis -szó szerint - pofára osztályozott. Azaz: amikor ki kellett vinni a rajzokat osztályzásra a tanári asztalhoz, jól a diák képébe bámult és úgy adta a jegyet.

Így eshetett meg pl. az is, hogy a haverom, akinek szívességből én rajzoltam egyszer a beadandót, az csillagos ötöst kapott a nagy műre. Én meg ugyanarra 4-est :))

magyalka 2009.12.19. 11:45:13

Aki azt mondja, hogy a készségtantárgyak nem fontosak, az ostoba. Pont, hogy ebben a korban(és ovis korban) kell leginkább a zenei, rajz, motoros, meg egyéb készségeket fejleszteni, mert az minden területre kihat, összehangolja a két agyféltekét, örömet nyújt, segíti a figyelem fejlődését minden vonalon (mélység, terjedelem lényeges-lényegtelen), erősíti az egyéniséget stb...!! Nem véletlenül, már a régi görögök is miket oktattak?? Zenét, mozgást, táncot, mindenféle művészetet.
A művész, ha nincs megáldva kapcsolatteremtő, empatikus, meg egyébb "emberséges" képességekkel, nem is művész, csak egy egyszerű iparos, aki szép dolgokat alkot...(már, ha szépek ...)Ami bizarr és modern és polgárpukkasztó nem biztos, hogy művészet.

Én a posztoló helyében nem hagynám abba. Önkormányzat, ombudsman, minisztérium stb. Kitartás!!

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 11:46:51

Nagyobb baj, hogy a művészeti felsőoktatásban oktató művésztanárok bő fele meg művészként inkompetens. Akadnak persze művészként ÉS tanárként, de ugyanígy művészként, tanárként, ÉS emberként egyaránt felvállalhatatlanok is dögivel. És ők csak a tápláléklánc csúcsa, képzelhetitek a sleppjük milyen.
Ezt az információt egyébként a 178-as buszon hallottam két szarszagú hajléktalantól, a magam részéről ajánlom természetesen erős fenntartásokkal kezelni.

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 11:55:24

@magyalka: basszus ebben lehet valami. Én is érzem, hogy most kéne Steppenwolfot hallgatni a kölökkel, míg ovis. De most a nagyobbik motoros képességével mi lesz? Neki már hiába játszom a Born To Be Wildot? Mert az csak jó lenne, ha össze lenne a két agyféltekéje hangolva neki is, nemigaz?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.19. 11:56:22

Gondoltam, hogy majd megszólalnak azok, akiknek bejött a rajztanulás, de nézzék meg azt is, hogy arányában hány társuknak volt aztán bármi köze a témához később, míg van, ami mindenképpen kell, és azt is jó korán kezdeni.

Amúgy félre ne értsetek; nem vagyok én haragban a rajzokkal, mi több, kifejezett rajongójuk vagyok. Nem hiába kértem anno fel egy kedves ismerősömet, hogy rajzolja meg a blogom fejlécét is.

Lili Marleen 2009.12.19. 11:56:40

Csak azt nem ertem, hogy keszsegtargyat mi a fenenek osztalyoznak meg mindig? Nyilvan lehet valamilyen szintig fejleszteni ezeket, de nem mindenkibol lesz muvesz. Ne buntessuk mar a gyerekeket ezert...

2009.12.19. 12:08:56

@röntgenszeműlány: Gondolom, gyereked az nincsen. Ha elfogadsz egy tanácsot: Ne is legyen... :-)

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 12:09:05

Én például EGYÁLTALÁN nem tudok rajzolni, és egész korahuszas éveimig azt hittem képzőművész vagyok/leszek, csak mert a kibaszott suliban agyondicsérték a festményeimet, meg kirakták a folyosóra, meg nagyapám is milyen szép (bár bő négyszáz évvel meghaladott szemléletű) képeket festett.
Inkább motoroztam volna! Fiúklányok! Ne hagyjátok átbaszni magatokat! A gyerekrajz az gyerekrajz. Ha a művészetet komolyan gondoljátok, tanuljátok meg külföldön, haza csak haverkodni járjatok művészekkel! De azt gőzerővel, plusz családi kötelék sem fog ártani az érvényesüléshez!
Így mondják a szarszagú hajléktalanok a 178-ason. Mik vannak!

színesgumilabda 2009.12.19. 12:13:47

Sziasztok!

Amit nem értek, hogy a posztolónak volt egy döntése (spec rajz osztály), ezt most lehet szeretni/nem szeretni esetleg ellenezni, de ez az ő döntése. Ellenben egész specifikus kérdésben kért segítséget, arra miért nem válaszolunk (tisztelet a kivételnek)? Én a magam részéről a többi szülő közti puhatolózást tartanám első lépésnek - ugyan vannak-e másoknak is hasonló problémái a tanárral. Nyilván ha húsz embernek van, más süllyal lehet beszélni az igazgatónővel. Ha nem segít, akkor önkormányzet, mint fenntartó. Szerintem.

Lili Marleen 2009.12.19. 12:14:12

@Môžeš mi pomôct'?: ha megint talalkozol a hajlektalanjaiddal akkor lecci kerdezd mar meg toluk, hogy megis hogyan lehet a muveszetet megtanulni...? Ertem en, hogy mondjuk egy rajzolonak tudnia kell mi az az egyenes vonal meg a kor, aztan kesobb ugyis osszezavarja ezeket de attol meg nem muvesz csak rajziparos.
Vagymi.
De en ehhez nem ertek.

magyalka 2009.12.19. 12:15:47

@Môžeš mi pomôct'?: Ja, és neked sem árt!
Sosem késő :)

magyalka 2009.12.19. 12:26:07

@Môžeš mi pomôct'?: Szerettél rajzolni, akkor? Élvezted, ahogy húzod-vonod az ecsetet és az hagy egy nyomot? Mindegy milyet?
Szerintem ezekben a "művészeti" osztályokban pont az lenne a lényeg, hogy a kölök élvezze, amit csinál, mert csak úgy van értelme ....
A képességek meg közben fejlődnek: dupla haszon.
Lényeg:részt venni az áramlatban, és élvezni...

Egyébként biztos volt valami haszna, hogy sokat festettél rajzoltál, nem?? Mostanra mivé lettél volna azok nélkül az élmények nélkül?

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 12:54:16

@Lili Marleen: épp ez a pláne. Ha még komolyabban gondolod, ne művészetet tanulj. Hanem motorozást. Meg szerves kémiát. Matfizt.
@magyalka: élvezed, hogy levegőt veszel? Én azt hittem festek, festek, aztán egyszer csak ott találom magam egy Taschen könyvben Balthus, de Chirico, meg a srácok közt. Mikor rájöttem, hogy ez nem fog menni, az persze szar volt - és katartikus egyben.
E nélkül máshogy lennék sehol se, mint ahogy most sehol se vagyok.
Szóval aki kímélné a kölkét a katarzistól, az ne vezesse félre!
És moci, moci, moci.

magyalka 2009.12.19. 12:59:23

@Môžeš mi pomôct'?: IGEN!!! A levegővétel a legjobb meditációs technika. Csak a levegővételre figyelj!! Semmi másra.

Sajnálom, hogy félrevezettek és az egódat legyezgették, ahelyett, hogy hagyták volna hogy azt csinálj, amit akarj...

Ja, és nem vagy sehol...valahol vagy, csak nem tudod hol, de az nem sehol...

tibsi 2009.12.19. 13:02:10

Nagyon egyszerű a megoldás: az Oktatási Jogok Országgyűlési Biztosához kell fordulni! Hónapokon keresztül tartó vizsgálatot fog indítani, a kedves tanárnő és iskolájának vezetői azt is megemlegetik, hogy a világra jöttek.

Ouaid (törölt) 2009.12.19. 13:07:22

Nem kell pedagógiai végzettség, ha

1. a tanár képes belátni, hogy a képzettsége nem teljes
és
2. nem szorítja a tanterv (lehet egy kicsit lassabban)
és
3. a tanár főnökei nem várják, hogy egy mintaszerűen dolgozó, született pedagógus-zsenit kapnak, aki csak azért nem végzett főiskolát, mert nem volt rá szüksége.

Ha ezek nem teljesülnek, akkor ott valaki szívni fog. Vagy a tanár, vagy a diák.

Lili Marleen 2009.12.19. 13:08:20

@Môžeš mi pomôct'?: @magyalka: javaslom tanulmanyozasra Pirsingtol a Zen es a motorkerekpar apolas muveszete-t, tokeletes peldaja annak hogy hogyan lehet a fizikai valosagon at eljutni egy alkoto, meditativ allapotba..:)

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 13:14:42

@magyalka: azzal vezettek félre, hogy hagyták azt csinálni amit akarok. Csak speciel képzőművészetben nem vagyok Balthushoz, de Chiricohoz, meg a srácokhoz mérhető kaliber - és ez nem menedzsment kérdése. Plusz érezzük át, hogy ők is csak kismesterek, és ennek szintén le kellett esnie.
És sehol nem vagyok. Arról nem is beszélve, hogy senki.
Mit gondolsz hogy vagyok?

cooper (törölt) 2009.12.19. 13:15:50

Amerikában mindenki kifüggeszti jól látható helyre a diplomáját(ha nem rákérdeznek különben) már csak büszkeségből is. Kötelessége bemutatni (elvileg), hiszen közalkalmazott, hacsak nem egy magániskolába jár a gyerek :):):):)

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 13:24:21

@Lili Marleen: én inkább Smullyant olvasom, bár ő újabban taoista vagy annyira zen, hogy úgy tesz mintha taoista lenne, vagy olyan tao, hogy tökmindegy, vagy valami.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2009.12.19. 13:40:34

Én az egész magyar oktatást beszüntetném. Kinn az erdőn, egy tapasztalt favágótól többet tanul a gyerek, mint egy akármilyen végzettségű tanártól. Ha a gyerekem beülne mellém a multiba, 3 nap alatt folyékonyan tudna olvasni, összeadni, kivonni, amit egy kispicsa tanárnőcske 1 év alatt sem érne el nála.
Minden tanár pszichopata, aki meg nem, na az szociopata...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.19. 13:42:41

@Hirmondo Helen: Én is maoista vagyok, csak eddig nem mertem elmondani senkinek...

Asszem 2009.12.19. 13:44:19

Abszolút megértem a posztírót, emlékszem általános iskolában mi is jobban rettegtünk a rajztól, mint a matektól, fizikától, javaslom még neki, hogy próbáljon minél több szülővel beszélni, biztos, hogy mások csak arra várnak, hogy valaki csináljon már valamit, de ha látják, hogy elindult valami, akkor csatlakozni fognak.

Pale 2009.12.19. 13:46:23

Nem a tanári végzettségtől lesz valaki TANÁR.

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 14:00:06

@Pale: egyébként nem az orvos végzettségtől lesz valaki ORVOS - de azért nehezen kapsz állást hőerőgépészként a traumatológián. Jó, manapság talán nem. Meg kivétel persze a hentes mészáros. Így beszélik. De mondjuk ők is inkább pathológusnak mennek, az nyugisabb.

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 14:06:34

És egy vicc, aztán mennem kell: amúgy igaz történet, egy volt agráros ismerős (milyen körökben mozgok, mi?) mesélte, hogy afrikai (van ilyen ország?) évfolyamtársa egész komolyan beszélt arról, ha hazamegy, orvos lesz a SZIE-s végzettségével. Hát, Yo! Afrikan People! Unite! Come together for the sake of your future! Yo! Afrikan People! Unite! Hello Afrika - Tell me how you're doin'!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.19. 14:16:09

@Môžeš mi pomôct'?: Most mért kell ezt? :) Nekem is van egy csomó agráros ismerősöm, meg én is egy csomó mindenkinek agráros ismerőse vagyok... :)

Az utolsó reneszánszember-képző az agráregyetem.

Môžeš mi pomôct'? 2009.12.19. 14:23:37

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: ez, már csak Sváby úr példájából kiindulva sem lehetetlen. Legjobb un. bulisták - ha szabad így összegeznem vonatkozó benyomásaimat. De ki vagyok én, hogy ítéljek? Hát nem afrikában szereztem én is a reneszánszemberi oklevelemet (néptánczene szakon)?

Gera 2009.12.19. 15:45:32

Gyerekkoromban három "tantárgy" órái előtt rándult néha görcsbe a gyomrom: rajz, ének-zene, testnevelés. Mondjuk a rajztól legkevésbé, mert az azért ment. De a lényeg, hogy mindháromból olyan dolgokat vártak tőlem, amire egyszerűen nem voltam képes, mindezt valami idióta tanterv, meg a kötelező osztályzás miatt, miközben ezeknak a tárgyaknak a lényege a művészetek, zene, testmozgás _megszerettetése_ lenne a gyerekekkel.

2009.12.19. 15:53:56

Ha valaki óraadó, a végzettségét akkor is be kell mutatni a főnökének,annak pedig a szülőnek, az nem igaz, hogy az óraadókra nem vonatkoznak szabályok. Az én rajztanáromnak nem volt pedagógusi végzettsége, viszont nagyszerű ember volt. Szerintem sem ettől függ, bár azért valamilyen szintű pedagógiai képzettségnek lenni kell. Csakhogy a pedagógiai főiskolán pont ezt nem tanítják, így aki ezt nem végezte el, nem biztos, hogy bármiről lemarad. Az igazgató sem valami nagy eresztés, a mostani helyzetben, amikor rengeteg embernek nincs állása, ő megtartja a rosszat, és nem tud másikat keresni, mert nem tudja bizonyítani az alkalmatlanságot. Hát ha gyökérnek nevez egy elsős gyereket, az azért bizonyítható.

2009.12.19. 15:59:36

@Gera: "amire egyszerűen nem voltam képes, mindezt valami idióta tanterv, meg a kötelező osztályzás miatt"
Teljesen igazad van, csak ha nem osztályozzák ezeket a képesség-tárgyakat, sokan kihasználják, és a legelemibb feladatokat sem hajlandók megcsinálni, ami képességtől akár független is lehet. Inkább az osztályzás szempontjait kellene megváltoztatni ezeknél a tantárgyaknál, és a hozzáállást értékelni azoknál, akiknél ezek a képességek hiányoznak.

2009.12.19. 16:05:15

@Hirmondo Helen: "Ha a gyerekem beülne mellém a multiba, 3 nap alatt folyékonyan tudna olvasni, összeadni, kivonni, amit egy kispicsa tanárnőcske 1 év alatt sem érne el nála.
Minden tanár pszichopata, aki meg nem, na az szociopata..."

Akkor gondolom, nem fogod a gyerekedet iskolába adni, hiszen magántanulóként is elvégezheti melletted az iskolát, elég bevinned vizsgázni, és ha 3 nap alatt megtanítod folyékonyan olvasni, akkor a gyereked bizonyára zseni, nincs szüksége tanárra, még rád sem. Vagy te vagy kivételes képességű, eddig még meg nem értett zseni.

Gera 2009.12.19. 16:22:10

@Turchi: Szerintem meg azt kellene észrevenni, hogy totálisan mindegy, hogy a gyerek megcsinálja-e a feladatot. Ezeket a "tárgyakat" egész másképp kellene "oktatni", mint a többit. Érdekes módon pl a gimis tesitanár képes volt arra, hogy azt mondja, őt kurvára nem érdekli, mit csinálunk órán, csak mozogjunk.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2009.12.19. 16:58:36

@Turchi: Olyan tanárokra, akik most bitorolják az iskolákat, valóban nincs szüksége egyetlen gyereknek sem. Ugyanis ezek a tanárok kiégett, nyugdíjaskorú nénik és bácsik, akiket még az őszirózsás forradalomból szalasztottak ide, vagy pedig plázababák és plázafiúk, akik értelmileg meg sem közelítik a gyerek színvonalát.
Sajnos az olyan tanárok, mint a Holt költők Társaságából ismert Kapitány, kapitányom ritkaságszámba megy, mert a fentebb említett kollégák mellett két nap alatt kimúlik oxigénhiány miatt. Ha minden iskolában legalább egy három Kapitány lenne, közel sem ezen a színvonalon leledzene a mai magyar oktatás, mert az ilyen típusú emberek egyszerűen le tudják venni a gyereket a lábáról, akirmilyen tantárgyról van is szó.

kukatr 2009.12.19. 19:37:31

rajz órákról két dologra emlékszem:
1. nem ment jól.
2. gimiben egyszer le kellett rajzolni egy ház alaprajzát, amiben szeretnénk élni. persze pont az egyedi ötleteimbe kötött bele. másnak meg pont nem. ÍJ.:)

aki meg legyökerez egy 6 éves gyereket, attól elvenném az állampolgárságát. aztán toloncolnám Közel-Keletre, hogy ott sírjon 'politikai' menekültként.

végzettség nem feltétlen kell, de ha nem tud bánni a gyerekekkel, akkor ne dolgozzon iskolában.

emiljuzso 2009.12.20. 02:33:42

@Hirmondo Helen:
Gratulálok! Ahhoz leginkább, hogy szóra bírtál. Rendszeresen olvasom a hozzászólásokat, de ritkán mondok véleményt. Esetedben kivételt teszek: öntelt, gőgös és végtelenül ostoba ember vagy. Persze feleslegesen szólaltam meg, hisz te tudod, hogy az ellenkezője az igaz.
A Holt költőkre hivatkozol. Világlátásoddal meg sem közelíted a "Kapitány" által képviselt szellemiséget.

2009.12.20. 21:37:51

@Hirmondo Helen: "Olyan tanárokra, akik most bitorolják az iskolákat, valóban nincs szüksége egyetlen gyereknek sem. Ugyanis ezek a tanárok kiégett, nyugdíjaskorú nénik és bácsik "

Valóban vannak olyan tanárok, akikről írtál, és sajnos nem is kevesen, de ne általánosíts. Ugye nem gondolod, hogy mindenki olyan, mint akiket leírtál ? Bár ha leírtad, valószínű, hogy így is gondolod. Szerencsére ez nem így van, bár az iskolai helyzet valóban katasztrofális, de hogy mindenki alkalmatlan lenne ??

2009.12.20. 21:42:48

@Gera: "Szerintem meg azt kellene észrevenni, hogy totálisan mindegy, hogy a gyerek megcsinálja-e a feladatot. Ezeket a "tárgyakat" egész másképp kellene "oktatni", mint a többit. Érdekes módon pl a gimis tesitanár képes volt arra, hogy azt mondja, őt kurvára nem érdekli, mit csinálunk órán, csak mozogjunk "

De hát én is ezt írom, mint te. Viszont vannak olyanok, akik a másféle tanítás miatt a te példáddal élve még mozogni sem hajlandóak. Valóban változtatni kell ezeknek a tantárgyaknak az értékelésén, de az nem azt jelenti, hogy semmi se legyen számonkérhető. Ezért írtam azt, hogy legalább a hozzáállást vegye figyelembe a szaktanár. Szerintem ugyanazt írtuk, más szavakkal.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása