33

Milyenek ezek a jegyek?!

Ellenőrző , 2009.11.17. 08:00

Az elmúlt évtizedek alatt nagyon sokat változott a szülők hozzáállása a gyerekük iskolai teljesítményével kapcsolatban. Az alábbi képsor jól példázza a hatvanas évek és napjaink szülői hozzáállását a rossz jegyekhez. Sajnos, hiányzik a  harmadik kép, ahol a tanár vonja felelősségre a szülőt, a gyerek rossz teljesítménye miatt, szerintem itt lenne annak is a helye.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr381470320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.17. 10:58:34

Az is durva, hogy a tanárnő széke, asztala, a tábla, a pulpitus még mindig ugyanaz, mint 69-ben...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.17. 14:27:14

És mi lesz, ha ezek a gyerekek felnőnek...

elod72 2009.11.17. 15:55:13

Ismet a szokasos lemez: dicso mult, keseru jelen, borzaszto jovo.

Adjon erot, hogy mar a romaiak az ifjusag elzullese miatt vartak a vilagveget. Aztan valahogy csak kihuztuk idaig.

kukko 2009.11.17. 16:14:47

@elod72: Teljesen igazad van! Már megint ez a lemez, unalmas. Bár ha jól emlékszem, akkor a Római Birodalom erkölcsi fertőbe süllyedt, szétesett, nyelvük mára halott nyelv, épületeiket széthordták a későbbi korok, hogy abból új épületeket építsenek. Ha jól emlékszem, akkor a Satiriconban is már megírták, hogy az emberek többsége nyolc éves korára már nem volt szűz, istenekben senki sem hitt... volt már ilyen. Nem is tudom, hogy egy páran mit paráznak itt!

elod72 2009.11.17. 17:38:29

@kukko: OK, akkor legyen Goethe, meg a Faust, ahogy a kocsmában züllő ifjúságot ostorozza. Azért Németországból csak lett valami, ha már a rómaiakat ennyire le is írtuk. Mert hát tényleg, mit adtak nekünk a rómaiak? - hogy a klasszikus kérdést idézzem.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.17. 17:41:36

Bocsánat a félig-meddig offért, de ha van valami ötletetek, javaslatotok, h mit és hogyan kéne változtatni a közoktatásban, kérlek, írjátok be nekem kommentbe ide:

agyzaj.blog.hu/2009/11/17/ha_en_lennek_pokorni_avagy_oktataspolitikai_otletroham

Előre is köszi, és elnézést az offért, de jó ügyet szolgálok, higgyétek el. (Remélem, a javaslatok jó kezekbe kerülnek...)

Üdv.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.17. 17:42:40

Jaaaaa, és a kép jó, nagyon jó. Használhatom alkalomadtán, vagy védett?

Üdv.

egyenlítő 2009.11.17. 18:21:52

@kukko: Csak éppen a Római Birodalom nem a züllés századaiban esett szét, hanem miután felvette a kereszténységet :-)

313: Konstantin engedélyezi a kereszténységet
410: a (keresztény) vandálok kifosztják Rómát
476: a (nyugat) Római Birodalom bukása

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.11.17. 19:40:30

@malac69 gerinckutató blogkalandor: Szia, nem tudom, hogy védett-e, mi is úgy kaptuk. Használd nyugodtan.

egyenlítő 2009.11.17. 19:43:51

@BÖRTÖNBE AZ MSZP-SZDSZ-SZEL!!!:

A vandálok ariánus keresztények voltak.

"Vandals accepted Arian Christianity during the reign of Emperor Valens in the AD 360’s."

A jelzőidet meg majd számold el Jézussal.

tewton 2009.11.17. 20:50:11

@egyenlítő:
Az ariánusok mióta keresztények? Egyébként meg elég kíméletlenül irtották a katolikusokat, akiket több joggal lehet kereszténynek mondani. Ráadásul Bizánc minden romlottsága ellenére jogfolytonosan fennmaradt. Furcsa, mi?

egyenlítő 2009.11.17. 21:26:54

@tewton: Igen, az ariánusok keresztények. Arius püspök követői.
hu.wikipedia.org/wiki/Arianizmus

A katolikusok pedig eléggé intenzíven irtották az ariánusokat, az ortodoxokat, a protestánsokat, a zsidókat és a muzulmánokat. A muzulmánok a keresztényeket, és így tovább (hogy csak a bibliahívő vallásokat, és a vallási okokat említsem). Szerinted a te vallásod után melyiket lehet a legtöbb joggal kereszténynek mondani? :-)

Ha Bizánc fennmaradt, akkor vajon Róma megbukott-e? Ha megbukott, akkor a keresztény Róma bukott meg. Ha nem, akkor meg nem okozta a bukását a romlottság. Egyébként pedig nem vitatkoznék a helyetekben az évszámokkal.

tewton 2009.11.17. 22:30:24

@egyenlítő:
kár az ariánusokon rágódni. A minket körülvevő valóságban (a wiki öregecske hivatkozásán túl) a dolog sokkal egyszerűbb. Hagyományosan a Szentháromság hite a kereszténység egyik kritériuma, Rómától Bizáncig és tovább. Az ariánusok, unitáriusok, jehovisták stb ezt nem fogadják el. Ettől ők még kereszténynek tartják magukat, csak az összes többi egyház nem tartja őket azoknak. A "keresztény" szót így (is) használják, és ahhoz, hogy erről tudjunk, még nem kell vallásosnak lenni :)

"Ha Bizánc fennmaradt, akkor vajon Róma megbukott-e? Ha megbukott, akkor a keresztény Róma bukott meg. Ha nem, akkor meg nem okozta a bukását a romlottság."

hahaha
1) Kelet Rómája nem bukott meg 476-ban. Ténykérdés. Belizár neve mond valamit? na ennyire nem bukott meg.
2) Nyugaton a római birodalom mint állam egy időre felbomlott. Róma mint a nyugati keresztények egyik fő püspöksége (és a nyugati keresztények hozzá kapcsolódó közössége) nem bomlott fel, hanem ma is fennáll. A birodalom meg felállt újra. Segítek: Nagy Károly mint német-római _császár_. A német-római birodalmat Napóleon számolta fel. Akkor mi is bukott meg?
satöbbi.

kukko 2009.11.17. 22:54:51

@elod72: Ebből is az a tanulság, hogy a kocsmában züllő fiatalságot ostorozni kell, mert akkor lesz belőlünk valaki :)
Szerintem természetes, ha a pedagógusok féltik a jövő generációkat. Néha ott is ördögöt látnak, ahol nincs is, de inkább ez legyen, mint hogy ne is foglalkozzunk vele.

egyenlítő
Krisztus tanítása egyértelmű értékrendet tartalmaz, biztosan nem ez volt az oka a züllésnek. Hogy ki mennyire volt hívő, és az egyházak ettől mennyire rugaszkodtak el, az más kérdés. De ugye te nem a mai keresztényeket teszed felelőssé a Római Birodalom bukásáért?

egyenlítő 2009.11.18. 00:45:50

@tewton: Mondjátok, ti olvassátok az előzményeket is? kukko írta:
"a Római Birodalom erkölcsi fertőbe süllyedt, szétesett, nyelvük mára halott nyelv, épületeiket széthordták a későbbi korok, hogy abból új épületeket építsenek"

Az időrend szerint Róma már közel 200 éve keresztény volt, amikor elbukott. Keresztények voltak, akik először kifosztották, keresztények a barbárok, akik lerombolták, és attól kezdve minden hódítója a gótoktól az amerikaiakig. A köztársaság és a császárkor pogány züllöttsége és erkölcstelensége már rég a múlté volt.

Az más kérdés, hogy a kereszténység is újratermelte a mai napig a züllöttséget és az erkölcstelenséget, miközben ugyanúgy elítéli hivatalosan, mint a köztársasági és császári Róma.

tewton 2009.11.18. 03:38:57

@egyenlítő: olvasom, és ha akarom, igaza van, ha akarom, nincs.
persze, ma halott nyelv, de i.u. 1700-ig kb. az értelmes emberek, a tudomány meg mindenmás nyelve. A római birodalom erkölcsi fertője egy közhely, Catótól kezdve minden jobb érzésű római ostorozta. Az erkölcsi fertő alighanem bizonyosfajta civilizációval együtt van jelen. Az idealizált germán törzsek közt talán nem, mert --másik közhely-- azok még romlatlanok és természetközeliek, vagy mert kis közösségben élnek.

Azért nincs sok értelme azzal érvelni, hogy "Keresztények voltak, akik először kifosztották, keresztények a barbárok, akik lerombolták, és attól kezdve minden hódítója a gótoktól az amerikaiakig.", mert a kifosztottak is keresztények voltak. Semmit nem ad a dologhoz hozzá, ha vallási síkra tereled. Nyilván nem a ker. elvek szerint való a gyilkolás stb. Nyilván akkor is tudták ezt. Az emberek már csak ilyenek: van a 7 "bűn" amire hajlanak a ker. felfogás szerint, de ugyanezeket a hitványságokat a rómaiak korábban is ismerték, benne van az emberi természetben.

A kereszténység ott kezdődik, hogy az ember ezekkel szembesül, veszi a felelősséget és választ. Személyes felelősség. Ajánlott fogalmak: "lelkiismeret-vizsgálat", "gyónási kérdések".

"a kereszténység is újratermelte a mai napig a züllöttséget és az erkölcstelenséget, miközben ugyanúgy elítéli hivatalosan, mint a köztársasági és császári Róma."

höhöhö.
ez butaság, ne haragudj.
mit nevezel itt "kereszténységnek"?
egy szekuláris világot? azokat, akik nem tartják meg azokat a szabályokat, amelyeket be kellene tartaniuk? egy civilizációt?

A züllöttség és erkölcstelenség az egyénen és a választásán múlik. Aki vagy megtartja, amit az egyháza tanít, vagy nem. Ha nem, milyen alapon kéred a "kereszténységen" számon azt, ami a tanításával és szándékával ellentétes, de az egyén megteszi?

Másrészt: a "kereszténység" vajon hány, a züllöttségért felelős embernek jelent bármit is? az ateista ... stb. emberek züllöttségét is a "kereszténység" nyakába akarod varrni? nem elegáns.

egyenlítő 2009.11.18. 08:51:16

@tewton: Na még egyszer, utoljára.

kukko írta, hogy Róma az erkölcsi romlás miatt bukott meg (nyilván az erkölcsi romláson nem a kereszténység felvételét értette). Ennek ellentmond az, hogy a bukás előtt közel 200 évig Róma keresztény volt.

A IX. századtól kezdve viszont Róma volt a kereszténység középpontja. Aki azt hiszi, hogy ebből egy folyamatos erkölcsi megtisztulás következett, vagy a katolikus uralkodóknak bármilyen skrupulusa is volt, ha elfoglalhatták, vagy kirabolhatták Rómát, az igen keveset tud a történelemről.

Hamis tehát az a történelemkép, ami szerint az erkölcstelen pogány világ bukását az 1200 éves erkölcsös kereszténység követte, amely tisztaságát a felvilágosodást követő ateizmus ingatta meg.

A kereszténységen pedig nem kértem számon semmit, és nem is tettem felelőssé semmiért. Aki faszfejezik és libsizik, azt nem tartom kereszténynek.

tewton 2009.11.18. 14:44:51

@egyenlítő:
túl sok össze nem illő dolgot akarsz összekapcsolni, anélkül, hogy kiderülne, mit is értesz Róma v kereszténysség alatt. Így parttalan az egész.

Róma "bukását" pl. a gótok invázióival, a limes fellazulásával, segédnépek betelepedésével stb. értelmesebb magyarázni, mint egy római közhellyel. Ráadásul a "Róma 476-os bukása" tudhatóan egy történetírói szellemesség volt, a korabeliek folyamatos átmenetként élték meg a kort. A pogányság eltűnése vitathatatlan, és ebben szerepe volt a kereszténységnek.
A felvilágosodás-ateizmus viszont tényleg a hagyományos keresztény vallás és erkölcs ellen volt. Ld. a libertinusokat, Voltaire és Rousseau szövegeit.

Az a történelemkép valóban lehethamis, de ebben a formában, ezekkel a semmibe vesző fogalmakkal inkább értelmetlen és kezelhetetlen.

egyenlítő 2009.11.18. 16:20:16

@tewton: Én nem állítottam fel történelemképet, hanem cáfoltam azt, hogy Róma bukását a züllöttség és erkölcstelenség okozta. Ennyi volt.

kreativkid · http://www.kreativkid.hu 2009.11.19. 09:59:11

Egyébként meg tényleg jó a kép. Bár tudom, hogy ez itt senkit nem érdekel...

Koborlovag 2009.11.20. 13:56:20

No de most tényleg a Római Birodalom a legfontosabb az alap poszttal kapcsolatban?:)

Szerintem a helyzet a nagy demokrácia beköszöntekor romlott el. Egy olyan társadalom ami monarchiából lett csatlós ország soha nem tanulta meg a jogok és felelősségek bonyolult kapcsolatiságát, így aztán az elmúlt húsz év a "jogom van" elv alapján alakult. Jogom van az állami vagyonból annyit elbitorolni amennyit tudok, jogom van a járdán izomból biciklizni, jogom van 120-al menni városon belül... mindenhez jogom van. Ezt pedig megtanulta a ma iskolás nemzedék is aputól meg anyutól, így aztán ott vagyunk hogy akiket korábban tiszteltünk mert úgy tanultuk hogy tisztelni kell és érdemes, azok lenézett szolgái lettek az énközpontú társadalmunknak. Ezen pedig nem segít sem magas fizetés, sem piedesztálra állítás - mélyebben van a gond.

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2009.11.22. 11:12:00

@tewton: Erre mondták a Rómaiak hogy:
"Teher alatt nő a pálma"

Komolyan elegem van már a digitalizáló táblát éltető, és a régi iskolarendszert temető balh*rékből.

Szerintetek hány nobel díjas magyar tanult digitalizáló tábláról?

ez csak egy újabb ok a diákoknak hogy msn ezzenek óra alatt.

Hol van már az a kor mikor körmöst kaptunk azért ha sugdolkoztunk óra alatt. Fegyelem kell, és nem csak a gyerekeknek. sajnos rengeteg szülő nem érett, és attól hogy familiáriasn hiperpregnáét, attól kisistennek képzelik magukat.

egyenlítő 2009.11.22. 18:37:18

@smv: "A kialakult helyzetről egyértelműen a tanárok tehetnek. Elfelejtették, hogy nem istenek ők"

Valóban. Amikor megkérdezték a koreai oktatási minisztert, hogy miért érnek érnek olyan jó eredményeket a diákjaik a nemzetközi versenyeken, azt mondta:
- Nálunk a tanár Isten után a második!

egyenlítő 2009.11.22. 18:39:44

@sztewe: Szerinted hány Nobel-díjas magyar ismerte az Internetet, vagy volt mobiltelefonja?

Pótkérdés: Szerinted hány Nobel-díjas magyar lett Magyarországon Nobel-díjas?

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2009.11.22. 19:23:28

@egyenlítő: Nos nem a technika teszi a tudást hanem a tudás a technikát. Másrészről ugye voltak a multba olyan szörnyű események mint pl. Két Világháború, aminek elég nagy népmozgató ereje volt, harmadrészt ha már II.V.H. és magyar nobel díjasok, utánna lehet nézni hogy a magyar nobel díjasok ból hány zsidó vallású, akik közül a szerencsésebbjei kivándoroltak még a nagy világégés előtt messzi földekre. Aztán megemlíteném 56 ot mikor megint sokan elégelték meg a magyar 'országot' (nem politizálok, mert rühellek)

Végül sajnos most is aki megteheti és van tehetsége és nem annyira hazafi hogy érdekelje az ország sorsa az húz innen mint a vadlibák

Utószó:
Tudtommal kínaiak úgy oldották meg a kivándorlásokat hogy MINDEN kínainak fizetése százalékát kell hazautalni az anyaországnak. Gondolom ott aki sz*rik a nagy Kínára megtalálják.

Ezt kéne bevezetni, magyar kivándoroltak számára is.
Ha már kinnt jó soruk van.

Ouaid (törölt) 2009.11.26. 23:39:29

Lehet, hogy régen sok szempontból jobb volt, de nem minden szempontból. A tanárok hatalma túl nagy volt, amivel sokan vissza is éltek. Ami ma van, az csak a másik véglet, inkább valami középutas megoldás kellene.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása