132

Kinek az érdekeit védi az iskola?

Ellenőrző , 2009.11.06. 08:00

Az iskola beavatkozásának következményeként, levélírónk nevelt lánya majdnem intézetbe került, egy nagyon rosszul sikerült és egyébként is otromba diák tréfa miatt. Az iskola vezetése úgy gondolta, hogy most aztán megmutatja, tudja ő, mi  is a gyerekvédelem.

Bár ne tette volna!

 

Kedves Ellenőrző!

A történetem a következő :

Adva van Emma /a nőm kit.név / és Réka lánya /13 éves/ kitalált név/ .

lány elkérezdkedik nyáron anyjától egy napra Edith nevű óvodás kora óta meglévő barátnőjéhez , hogy ott is alszik éjszakára és másnap hazajön.
Edithnél szülő ott van , tehát megoldott a szűlői felügyelet .
este Réka fürödni indul Edithtéknél. Edith brahiból / v.csuda tudja milyen megfontolásból/ a telefonja kamerájával felveszi Rékát ahogy fürdik. Réka összekuporodik a kádba kéri hogy ne tegye - . A így felvett jelenet cca. 2 perc .

másnap az évek óta tartó barátnők Réka és Edith összevesznek .

Eltelik pár hónap , az iskola elkezdődik és egyszer csak érkezik egy telefon az iskolából Emmának hogy azonnal jöjjön be. Emma mit sem sejt a cuccból, lánya nem tartotta szükségesnek elmondani anyjának a nyáron történt felvételt . Nem lehetett tudni /mai napig sem / hogy mi miatt vesztek össze, lehet hogy Réka is aktívan ebben közreműködött , ezért nem volt részéről ez annyira publikus.

a lényeg most jön :

az igazgató, annak helyettese , és az oszt.fő előbb a lányt, aztán később az anyát is behívta "meghallgatásra ". Közölték , hogy tegnap az informatika órán! / nagyszar.hu -n/ a gyerekek-tanulók a neten látták Rékát a fürdőszobai jelenetben. Ezért azonnali hatállyal az anyja ellen eljárást indítanak, mivel nem képes a lányát kellő szigorral nevelni azaz . eljárást indítanak a kerületi jegyzőn keresztül a gyermekvédelmi hatóságnál ,és pszichológus igénybevételével is , de mivel az iskolát sérelem is érte rékán keresztül , azonnal ! tegyen feljelentést az anya a rendőrségen ebben az ügyben .
emma kiborult sírt és nem válaszolt szinte semmit , illetve elmondta a történetet , és azt is elmondta hogy fogalma sem volt és nincs a nettes és a fürdőcuccos felvételről . Megszégyenülve és sírva elment a rendőrségre . Útközben felhívott , és közölte hogy megy a rendőrségre , de annyira zavart volt , hogy a jelenlétem kérését is elutasította . . ne hívjam , majd hív /azt gondolta : tudja kezelni az ügyet /

a II. sz hatóság .

a kerületi kapitányságra beérve az ügyeletesnek elmondta mi járatban van . az ügy.tiszt kihivott egy bennfentes tisztet / nő / akinek szintén elmondta a cuccot . a tisztnő kezébe nyomott emmának egy cetlit és kérte , hogy tegye meg a feljelentését a cetlin levő webcímek valamelyikén . A cetlin az internet rendőrség webcíme volt , ill. ugyanennek a ker-i rendőrkapitányságnak szintén a webcíme volt , az ahonnan most elküldték .

így kerültek haza , majd hozzám is , amivel így az egész történetet megismerhettem . Elhűltem az iskola és a rendőrség mint hatóság hozzáállásán ahogy ezt az ügyet kezelték .
Az iskolától pár napra rá kapott egy levelet ami summázata volt az " ig.tanácsnak" a fent leírt meghallgatáskori véleményével. és az iskola a kapott levelet aláírva kérte zőle visszaküldeni. A levelet Emma nem írta alá, hanem mellékelt egy választ amiben ez sacc/kb ez állt .

Semmiképpen nem a lányát nem okolja , sem sajátmagát nevelési ügyben ez esetben nem hibáztatja, hiszen a lányát az óvodáskori barátnőjéhez engedte el egy napra, az ott meglévő szülői felügyelet mellett, az ott történtekért utólag sem értelmezhető sem a lánya sem az ő részéről felróható hibának .és réka másnap haza is jött a megbeszélt időben . Nem a lánya a hibás az ott történtekben , hanem az a barátnője , aki az összeveszésük miatt feltehetően bosszúból az internetre felrakta egy másik barátja segítségével /mivel edith nem értett hozzá / a telefonos videóanyagot. Amennyiben az iskola úgy érzi hogy sérelem érte , akkor tegyen az iskola saját jogán ismeretlen tettes ellen feljelentést , hiszen az őáltala meg a lánya által meghallgatott előadott történet alapján csak erre a következtetésre juthatott volna .. a levélben annak tartalmában hiányosan levezetett tényállás miatt nem írom
alá . stb,stb

III. hatóság

két hete a ker. jegyzőtől kapott emma egy levelet , amiben a jegyző közli ,hogy hivatalból meginditotta az eljárást , és annak befejeztéig ő mint a kiskorú anyja semmit nem tehet az ügyben addig ,amig a vizsgálat tart és annak végeredményéről határozat nem születik /summázat/

Visszaírtunk , hogy nem értünk egyet az eljárásssal. Kértük a jegyzőtől egy személyes meghallgatás lehetőségét ,az iskola vezetőségének jelenlétével, részvételével .

IV. hatóság

gyermekv. kijött egy aranyos kislány , meghallgatta a lakáson emmát , de szabadkozott hogy nincs mit tenni , az eljárást mindenképpen le kell folytatni
Gy.védelmis aranka el..

tegnapelőtt arrogáns gy.védelmis vezető telefonon felhívta emmát és nyomta a biflát /valszeg beosztottja aranka "puha" volt neki/ . Kötelessége emmának mind a rendőrség , mind a szabályokat normákat betartani amit előírnak..blablabla...

emma közli vele : nem hajlandó 13 éves lányát elvinni sem a rendőrségre sem sehová , épp elég trauma érte az iskolában ebben az ügyben . A rendőrségre rékát behívnák és mindenféle számára kínos kérdésekre kellene számot adnia .
Hogy dolgozta fel a lány a történteket ? /arrogáns első emberi megnyilvánulása /
Rég elfelejtette volna , csak a felnőttek nem hagyják -- különben is fordítva ül a hatóság a lovon , hiszen mig a vétlent meghurcolják , addig aki felvette a videót és a netre felrakatta , egy másik személy közreműködésével annak semmi kellemetlensége nincs az ügyből . Közölte emma továbbá , hogy semmiképpen nem viszi el a lányát ebben az ügyben sehová,mert világosan látható , hogy nem a lánya az , akit pszichológushoz meg rendőrségre meg az enszbe bruxelles be kellene citálni holott semmi kifogásolhatót nem tett stb,stb,stb...

tegnap levél jegyzőtől, hogy lesz meghallgatás mégis , gy.védelmis oszt.vez jelenlétében ...

itt tartunk .....

******


hogy kell e apa, férfi családban tanárnak /biztos kell / ..én ezt nem tudom megítélni , de ebben a "játékban" szereplők szinte egytől egyig nők tanárok , köztük magas beosztású kinevezett vezetők és valszeg a legtöbben családanyák is .

****


és ez tényleg csak a summázata a történteknek ..Olyant nem is írtam le ami még elhangzott az iskolai meghallgatáson és azután is , többek között pl..

a meghallgatáson , az ig.helyettestől elhangzott az is , hogy a kinyomtatott képen Réka pupilláit tágaknak látja ,és ő úgy gondolja , hogy v. drog vagy ital befolyásoltsága alatt volt.

Jóval a a történtek után a napokban az iskolai szünetben megszólította Rékát a szünetben, és körülírva megkérdezte tőle ...... aminek a válasza Rékától ez volt : Miért kérdez ilyet tanárnő ? Én a fiukat szeretem ... !

/Réka nem tudta szöveghűen visszamondani a körmönfont kérdést magát, de ráérzett a kérdés mondanivalójára /

.. és mindezt egy 13 éves kislánytól, egyetemet végzett már tapasztalattal a háta mögött bíró vezető beosztású pedagógustól.

időközben az a fiú aki a cuccot a netre felrakta, letöröltette onnan .

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr81479590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.06. 10:23:34

Miért lényeges a történet szempontjából, hogy a történetben csak nők szerepelnek?

Megélhetési rasszista 2009.11.06. 10:24:22

Milyen csúcs már! Ilyenkor mekkora pofával tud ugatni szülő / gyermekvédelmis /iskola. Máskor meg sírnak, hogy nincs a kezükben elég eszköz az iskolai agresszió megfékezésére. Ha minden ilyen ügyben ilyen tortúra lenne, talán nem is lenne gond a (cigány)gyerekekkel sem, és az iskola sem számítana közveszélyes helynek. Vagy ez egy burokban élő II. kerületis, ahol nincs "szociálisan halmozottan hátrányos helyzetű" népség?

2009.11.06. 10:24:58

@A. B. Normal: "Informatika oktatását már rég meg kellett volna szüntetni / betiltani."

Meglenne az a haszna, hogy kevesebben tudnának ilyen marhaságokat leírni...

2009.11.06. 10:26:59

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Drasius barátunk teljesen korrekten járt el. Csak respektálni tudom a bátorságát és elszántságát.

Zus 2009.11.06. 10:28:43

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Drasius forever ! Így kell ezt csinálni !

2009.11.06. 10:29:54

"Igazgatói intőt és kicsapást a volt barátnőnek, meg annak a gyökérnek, aki feltette a videót (ha az is iskolás)."

Az a baj, hogy Bálintunk elintézte, hogy a kicsapás mint olyan nem létezik. tanköteles a gyerek 18 éves koráig, és gyakorlatilag azt csinál, amit akar, nem lehet kicsapni. Köszönjük SZDSZ.
Egyes, leülhet.

Rob67 2009.11.06. 10:30:13

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Jogos.
Az ügyvédemmel pedofília vádjával tennék feljelentést azonnal ismeretlen tettes ellen.
13 éves gyermek fürdőszobai videóját megosztani, tárolni is pedofília.
lenne IP cím keresés, kihallgatás, idézés.
Gyorsan kiderülne az ügy.
Az anyukát tényleg seggbe kellene rúgni.
Nem azért mert nem tudja nevelni a vétlen gyereket, hanem mert balfék módon azt hiszi majd Ő megoldja, készben tartja. Ehelyett az Ő balfaszsága miatt a gyereket hurcolják meg.
Nem az az okos szülő aki azt hiszi mindent egyedül képes megoldani, hanem aki azt is tudja mikor kell az egót félretéve a megfelelő segítséget kérni/elfogadni.
A posztírónak: ha ő a nőd, dobd ki gyorsan Egó Emmát vagy verd el erősen.

Zus 2009.11.06. 10:32:47

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: mondjuk, neki annyiban "könnyű" volt, hogy nagykereskedő lévén ezt el tudta játszani. De ha mondjuk egy kisember, havi 400€ nettóval, akkor már lényegesen nehezebb dolog lenne nekei így felszívódni.

Terézágyú 2009.11.06. 10:33:42

@boogieee:
"Miért lényeges a történet szempontjából, hogy a történetben csak nők szerepelnek? "

Mert azt hitte a levélíró illetve azt hinné az ember, hogy a nők megértőbbek az ilyen esetekben...

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.11.06. 10:35:44

Az a legnagyobb baj, hogy létezik hatékony eszköz arra, hogy Emma kislánya ne kerüljön meghurcolásra: nem feljelentést, hanem bejelentést kell tenni a rendőrségen. Így a kislány nem válik érintetté, csak a "másik fél".

Amúgy szerintem azonnal iskolát kellene váltani, mindenképp.

Zus 2009.11.06. 10:36:41

@zulu: igaz ! De az istenit neki, mikor lehet már végre ennek a köcsög Magyar Bálintgecinek a gennyes véres nyomaitól végérvényesen megszabadulni ?! A halálba kirúgták már régen !!! A parlamentben ez mikor tűnik már fel valakinek ?! Mikor méltóztatanak a kegyelmes urak végre szigorítani ezt az elbaszott oktatási törvényt ?!

gabcigirl 2009.11.06. 10:40:47

Ez a felesleges hercehurca egy rokonom esetére emlékeztet.

Apám féltestvére ugyanis egyszer-amikor a gyerek épp megbukott magyarból-lekent neki egy marha nagy pofont. Mi lett a vége?

A pofonnak helye maradt, iskolában kérdezősködtek aztán a család azon kapta magát, hogy a nyomukban csörtetnek a bürokratikus bányarémek, akik a gyermek elvételével fenyegetik őket.

Mindenképp hozzá kell tenni: az egész egy vicc, hiszen szóban forgó rokon inkább arról híres-hirhedt, hogy vagy indokolatlan birkatürelemmel vagy épp nemtörődöm közönnyel viszonyul csemetéje dolgaihoz. Szó sincsen tehát olyasmiről, hogy indulatosan ütné-vené a gyerekeket :))

Megélhetési rasszista 2009.11.06. 10:41:21

@Zus: Minek megszabadulni? Fenti példa is mutatja, hogy az iskolának is van elég eszköze megregulázni a tanulót! Ja, hogy itt két jól szituált család csemetéjét kellett helyrerakni? Ahhoz meg volt a megfelelő bátorság.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.06. 10:41:36

@Zus: Nos igen, emlegettek Drasiusnál némi maffiakapcsolatot is.

Itt persze nem kellene mindenkit főbelőni, de egy 30.000 Ft-os roncsautót simán rászánnék arra, hogy az osztályfőnök, az érintett apukák (EDITH és a barátja szülei), az igazgató és a gyermekvédelmis kocsiját leamortizáljam.

Hivatalos úton persze ügyvéd, és levelezés akár a végtelenségig. Van még 5 éved, amíg te képviseled a lányod.

2009.11.06. 10:42:53

@Zus: Nem tudom, de az tény, hogy ideje lenne kiirtani az oktatásügyben uralkodó szélsőséges (ál)liberalizmust. Ez nem liberalizmus, ez anarchia.

2009.11.06. 10:44:13

@Megélhetési rasszista: Nincs eszköze. Adhat intőt oszt jónapot. A gyerek meg röhög rajta.

outmigrant 2009.11.06. 10:46:55

Mint jelenleg nem praktizáló szociális munkás, én is hozzászólok. Mivel csak a szülők szemszögéből van olvasata a történetnek, az alapján kommentelek.
- Dolgoztam én is gyermekjóléti szolgálatnál, itthon és Angliában is, alapvetően a szemlélet ugyanaz: gyermekvédelem. Ha a törvény szerint végig kell vinni egy eljárást, azt a gyermek védelme érdekében meg kell tenni. Az már más kérdés, hogy az ügyben eljáró szakemberek milyen stílusban, személyiséggel dolgoznak, mennyire képesek az eljárás "alanyait" átsegíteni a sokszor kiborító helyzeteken, de lehet ezt emberien is csinálni. És lehet töketlenkedni, a végső soron kiszolgáltatott klienst megalázó helyzetekbe vinni...
Sajnos azonban tapasztalat, hogy amíg nincs kellően a végére járva egy ilyen ügynek, soha nem tudhatod, milyen disznóságok állnak a háttérben, ezért örüljünk, hogy egyáltalán vannak gyermekvédelmi törvényeink.
- Az ofő burkolt kérdését nem kommentálnám... Támadhatnak gondolatai, gyanúi, de ezt ossza meg az iskola gyermekvédelmi felelősével, ne a gyereket konfrontálja, alázza.
- Ami nekem különösen undorító, hogy - amennyire jól olvastam - az iskola igazgatóhelyettese a kislány kinyomtatott (!) képét nézegetve von le következtetéseket... Ki nyomtatgatott és mit, kinek az engedélyével...
Kívánok kitartást és sok jó szót ebben a nehéz helyzetben!

playgorro 2009.11.06. 10:49:54

Az iskola még mindig nem azzal folglakozik, ami a dolga? Idióták!

Anselmo 2009.11.06. 10:52:36

vajh miert nyomtatta ki az igazgatohelyettes a kislany kepet? szerintem otthon recskazott ra.

Terézágyú 2009.11.06. 10:55:15

@zulu:
"Adhat intőt oszt jónapot. A gyerek meg röhög rajta. "

Hát sajnos a kicsapással is ugyanez a helyzet. Sok gyerek és szülő is csak "röhög rajta".
Nyilván más családokban meg egy szóbeli megrovás is komoly ügy.

Terézágyú 2009.11.06. 10:57:35

Mellesleg: egy mobiltelefonnal felvett videóról készült állóképen a "tanár" látja, hogy kitágult a pupillája, ja persze.....

2009.11.06. 10:58:51

@Terézágyú: Az lehet hogy a kicsapás után is röhög a dolgon egy-két szülő és gyerek, de legalább nem mérgezi tovább az iskolai légkört, és a tisztességes többség látja, hogy a nem megfelelő magatartásnak komoly következményei lehetnek. Azt meg toronymagasan lesz...rom hogy L. Lalika min röhög kicsapás után.

Dekatlon 2009.11.06. 10:59:07

@Anselmo: az igazgatóhelyettes NŐ, azok nem recskáznak. :)

Témához: ügyvéd kell! Gonosz kell a gonosz ellen! :)
És nem kihagyni aput a dologból, ő félig kívülálló, nehezebb megfélemlíteni, megszégyeníteni.

Igazgatóhelyettes fontoskodó picsa meg vélelmezhet bármit a pupillákról, ő nem szakértő. Tehát annyit ér a szava, mintha én, így ismeretlenül, azt vélelmezném róla hogy alkoholista.

SzZ 2009.11.06. 11:07:49

Hú de jól értesült itt mindenki gyermekvédelmi ügyekben!

Akkor a háttér:
- Új szabályozás van, ami nagyon komoly bírsággal (150 eFt) fenyegeti az agyonfizetett pedagógust, ha nem jelenti a gyereket fenyegető veszélyhelyzetet (vö. jelzőrendszer). Ennek vadhajtása, hogy a korábbiakhoz képest mindenből "ügy" lesz. Szerintem az inga most túllendült, be fog állni egy normális szintre a jelzések száma.
- A rendőröket is megfingatják, ha nem avatkoznak be.
- A hatósági eljárás már csak ilyen: megindul, aztán valamilyen határozattal lezárásra kerül. Nem az eljárás léte ellen kell ágálni, hanem a végeredményét befolyásolni, ha nincs takargatni valónk, akkor az eljáró hatósággal együttműködve.
- Anyuka (Emma) hülyén viselkedett: elzárkózott ahelyett, hogy 1. azonnal feljelentést tett volna 2. saját maga keresi fel a gyermekvédelmet, és mindenben együttműködik.
- A gyermekvédelmisek rossz tapasztalatuk okán fenntartással fogadják a szülői magyarázkodásokat. GYakorlatilag naponta próbálják őket a "szerető" szülők palira venni, így tehát óvatosak.
- Tanarak dettó, őket meg a szülők le is nézik. Ez mellesleg ebből a levélből is kiderül, annak ellenére, hogy a helyesírás és stílus nem éppen művelt posztolóra vall.
- Talán azt a marhaságot is el kellene felejteni, hogy a gyermekvédelem egyetlen eszköze a gyerek elvétele a családtól. A valóságban ez a végső eszköze. Az kell hozzá, hogy a gyerek tényleg veszélyben legyen, ennek meg feltétele hogy a szülő ténylegesen (tettekkel és nem szavakkal) nem hajlandó a gyerek érdekében együttműködni.

Csavarhúzós 2009.11.06. 11:13:10

Ha az iskola feljelentette az ártatlan szülőt a gyermekvédelemnél, akkor cserébe én az iskolát jelentettem volna fel a rendőrségen.

"Közölték , hogy tegnap az informatika órán! / nagyszar.hu -n/ a gyerekek-tanulók a neten látták Rékát a fürdőszobai jelenetben." - ha egy gyerek látja, az még belefér, de hogy ilyeneket néz az OSZTÁLY tanári felügyelettel??? (Továbbá az ilyen oldalak üzemeltetőinek is kijárna pár év felfüggesztett börtön.) Ez már bűnsegédi részvétel - persze az iskola kimagyarázza majd magát, de legalább ők lesznek a vádlottak, nem a szülő.

Továbbá elkérném a helyi tantervet, infomatika tanmenetet, hogy mégis melyik tananyagrészhez kapcsolódik a napiszar.com látogatása. Az oktatási jogok biztosa is újdonságként értékelne egy olyan levelet, amiben arra panaszkodnak, hogy a gyermek nem kapja meg a szükséges oktatást - mindig arról megy a panasz, hogy az év végi kettest nem kapja meg, holott informatika órán járna informatika oktatás is.

Amúgy középiskolában tanítok informatikát, és sajnos minden osztályban van egy-két szerencsétlen, akinek általánosban nem tanítottak semmit. Volt hogy a tanár se ment be, csak odaadta a teremkulcsot...

Zus 2009.11.06. 11:13:55

@Dekatlon: amúgy meg, az igazgatóhelyettest meg jól megfenyegetném egy perrel, miután egy szar minőségű képről próbált meg a gyerekre hátrányos következtetést levonni. Egy kábítószeres befolyásoltságot igazságügyi orvosszakértő állapíthat meg úgy, hogy aztán azzal bíróságra is el lehessen menni, de azt sem úgy, hogy egy gyenge mobiltelefonos videó képét kinagyítja, több hónappal a történések után ! Egy maradékból összevakart ig. helyettes nem állapíthat meg semmi ilyesmit ! Különben magánindítvány rágalmazás ügyében.

belekotty 2009.11.06. 11:15:11

Megvan a felvétel? Mert ha nincs, csak mások elmondása szerint, akkor nincs ügy. Ügyészségnél, valamint a gyermekvédelem felettes szervénél panasz tenni.
Mindenek előtt ügyvédet fogadni.
A 13 éves lányt hogy hallgatták ki? mert amit ő elmondott bárkinek, az minden csak nem bizonyíték.
A feljelentéssel az a gond ha azt megtettétek, hogy azzal elismertétek hogy van felvétel és az a lányról készült.
te láttad a felvételt?
Ha nem akkor mások elmondása alapján tettél feljelentést, tehát az nem bizonyíték az ügyben.
Addig amíg hitel nem érdemlően nincs bizonyítva hogy van felvétel és azon az a csaj van, addig mennyenek a picsába.

belekotty 2009.11.06. 11:16:14

Az iskolát én mindenesetre nagyon megrángatnám az ügyben.

euAgWzgmmtq7K 2009.11.06. 11:16:43

azért ha a postíró megtanulna magyarul fogalmazni, akkor érteném is a sztorit, így pár bekezdés után kénytelen voltam abbahagyni az olvasását, és megírni ezt a kommentet

Zus 2009.11.06. 11:17:33

@SzZ: a szülőnek alanyi joga, hogy hülye legyen. Mint bárki másnak. Ha most ekkora huzattal elővezeted ezt az új szabályozást, akkor meséld már el, hogy ezt miért normális, vagy külsőre normális családok ellen vetik be, miért nem a cigányok meg az alkoholista szülők, meg az egyéb látahtóan deviánsok ellen ? Ha a pedagógus ezen esetekben nem jelent, akkor nem birságolják meg ? Ha a yard ezekben az esetekben nem nem intézkedik, akkor az el lesz neki nézve ?

belekotty 2009.11.06. 11:17:48

@belekotty: Ja és aki másolatot készitett róla és azt tovább adta, az ugyebár gyermekpornográfiát terjeszett még ha az az igazgató vagy az informatika tanár is volt.

belekotty 2009.11.06. 11:18:35

@d.hardman: Ha valaki ennyire ideges mint a posztíró, ne várj tőle költészetet!

facil.j 2009.11.06. 11:18:50

de rühelltem az általános iskolát, pontosan ezért mert mindenféle magát piedesztálra emelő vén rohadt kurva tanárnő - aki azt hiszi hogyha 10 éves gyerekeket tanít irodalomra az valamiféle rang- basztatott nap mint nap kis pöcs dolgok miatt, bolhából elefánt, nem hagytak sem engem sem a szüleimet élni
KURVA ANYÁD EDIT NÉNI TE FASZ !!!

belekotty 2009.11.06. 11:20:11

@SzZ: Ebben viszont igazad van. Én is balhét rendeznék ha egy általam ismert gyerekről meztelen képeket látnék a neten.

Serio (törölt) 2009.11.06. 11:22:08

Gyerekek ezreit bántalmazzák otthon, és a gyermekvédelem fő aggálya hogy valaki nem elég szigorú a gyerekéhez?

2009.11.06. 11:23:26

@Csavarhúzós: Ha jártál volna valaha iskolai gépteremben, tudnád, hogy nagyon soknak olyan idétlen a kialakítása, hogy a tanár nem lát bele a kölök monitorába, csak amikor mögé megy.

Nehogy már azért is a tanár legyen felelős, mert valaki stikában napiszart nézeget a monitoron. Gondolom nem tanári engedéllyel és felszólításra történt...
Gondolom mikor észrevette, helyre is tette a csimotát. Mit kéne még emellett tennie?

euAgWzgmmtq7K 2009.11.06. 11:23:40

@belekotty: nem költészetet várok. de ilyen kifejezőkészséggel én azt sem értem, hogy kaphatott érettségit - már ha kapott...

2009.11.06. 11:24:27

@Csavarhúzós: Hja, most látom, tanítod is. Akkor meg pláne nem értem...

SumQuiSum 2009.11.06. 11:24:30

Ha az igh. kinyomtatta a képet, pedofil anyagot birtokolt, továbbgondolása mindenkire egyénileg bízva.
Az iskolának kötelessége volna a tartalomszűrés a számítógépeken, hogy azon a gyermekek szellemi fejlődését károsan befolyásoló matérium ne jelenhessen meg. Asszem mindannyian megegyezhetünk abban, hogy a napiszar nem épp ennek az ellenkezője...

Bambano 2009.11.06. 11:29:54

A történetben nem nők szerepelnek, hanem kevés kivételtől eltekintve hülye picsák. A szereplők számára további gondolkodásmentes jónapot kívánok.

Lehetne egy kicsit kiabálni pár emberrel, hátha ráébrednének, hogy ki a hibás.

Engem az is érdekelne, hogy akik ennyire távol állnak a valódi élettől, azok mit képzelnek, mire való a fürdőszoba, nem fürdésre? Kint fürdenek az udvaron, lavórban, a kádban meg cefre ázik? Hol legyen egy gyerek meztelen, ha nem a kádban?

makacs szennyeződés 2009.11.06. 11:30:28

@SzZ:

"nem hajlanó a gyerek érdekében együttműködni.

háhhhááhhááá. :D

igazi gestapo-retorika.

ű 2009.11.06. 11:30:43

"a meghallgatáson , az ig.helyettestől elhangzott az is , hogy a kinyomtatott képen Réka pupilláit tágaknak látja ,és ő úgy gondolja , hogy v. drog vagy ital befolyásoltsága alatt volt."

Ez mi a fasz? Ha az igazgatóhelyettesnél a lányról vannak fürdőszobás képek kinyomtatva (WTF?), akkor ismeretlen tettes ellen ugyancsak feljelentést kell tenni kiskorú képek birtoklása miatt

belekotty 2009.11.06. 11:30:50

@d.hardman: A témához is fox szólni, vagy csak trolloskocc kedves grécsi prof?

Sir Robin, a bátor (törölt) 2009.11.06. 11:30:51

Ahhoz hogy érdemben hozzá tudjak szólni, látnom kéne az aminózus felvételt. Hol lehet megtekinteni?

belekotty 2009.11.06. 11:31:46

@SumQuiSum: "Az iskolának kötelessége volna a tartalomszűrés a számítógépeken" pontosan...

Dekatlon 2009.11.06. 11:33:35

@SzZ: Te nagyon jólértesült, te :)
Nem az a gond, hogy ebből ügy lett. Az nagyon helyes.
Az a gond, hogy az ügy (kislányról pucér képek, és azok fel a netre) kivizsgálása súlyos aránytávesztéssel történt.
Bizonyíthatónak látszik, hogy hol és milyen körülmények között történt mindez. Ezzel a szülő felelőssége kizárható. Innen lehetne tovább menni a képkészítő barátnő meg a netre felrakó gyerek irányába.

"Mancika, nem az a baj, hogy csinálja, hanem, hogy rosszul..."

Serio (törölt) 2009.11.06. 11:34:26

Na jó ez a gyerekpornó kérdéskör is egy hatalmas gáz szerintem.

Vannak dolgok, amikről egyértelmű hogy micsoda. Egy elrabolt, vagy más módon sötét alakok kezére került gyerek megerőszakolásáról készült videó kétségtelenül büntethető. A készítőket és terjesztőket is büntetni kell, a fogyasztókat én inkább kényszergyógykezeltetném.

Egy serdülő kislány meztelen videója vagy képe, amit saját maga készített szexuális önfelfedezés jelleggel, az b+ nem gyerekpornó. Amíg a gyerek telefonján, gépén van legalábbis, addig szerintem semmi baj vele. A törvény a szar, ha mást mond.

Akiket ebben a történetben meg kéne durván büntetni:
- A kis nyomorékot aki kitette az anyagot a netre. Kicsapni, fiatalkorúak börtönébe küldeni, akármi.
- A napiszar.hu szerkesztőjét, aki felszerkesztette az oldalra, vagy nem szedte le onnan ASAP. Börtönt a rohadéknak.
- A napiszar.hu-t. Akkora birságot a nyakukba, hogy helyben csődöt jelentsenek, és a domainnevet is lefoglalni. Épp elég ilyen undorító, embergyalázó, mocskolódó, rohadt oldal van a neten, mindegyiknek az üzemeltetői börtönt érdemelnek, de minimum kényszermunkát.

Lopicy 2009.11.06. 11:35:09

A barátnő lány miért nem lett megtépve? Látja hogy ezt neki szabad és legközelebb már komolyabb felvétellel fog zsarolni valakit a kis ribanc kurva.

Dekatlon 2009.11.06. 11:35:46

@SzZ: Nem az a baj, hogy csinálják, hanem, hogy rosszul.

(írtam hosszabban is, de azt valszeg megette a blog)

surayana2 2009.11.06. 11:36:54

legyünk egy kicsit megértőbbek. Miután a rendörség nem zaklathatja a BMW-s, merdzsós aranyláncosokat, a bodzaszedőket, az uborkatolvajokat, a tévészékház felgyújtókat, maradnak ezek a szerencsétlenek. Valakin nekik is ki kell élniük frusztrációs problémáikat. Különben is, örüljön az a gyerek, hogy... most éppen nem tudom minek örüljön, de akkor is.

2009.11.06. 11:38:35

@SumQuiSum: "Az iskolának kötelessége volna a tartalomszűrés a számítógépeken, hogy azon a gyermekek szellemi fejlődését károsan befolyásoló matérium ne jelenhessen meg."

Erre sem pénz, sem megfelelő szakértelem nincs. Amúgy sem lehet 100%-ban kiszűrni az ilyesmit, ez technikailag sem megy.

El kell foglalni a kölköt órán, és akkor nem ér rá marhaságokat nézegetni.

Egyébként meg nem legyünk álszentek, megnézi otthon is a pornót, oszt jónapot.

Dekatlon 2009.11.06. 11:43:33

@zulu: tanítottál te valaha, vagy láttál kamaszt közelről? :)
Mutass már olyan 13 éves kölköt, aki az osztálytársnőjéről készült pucér videó helyett valami tananyagot nézegetne szívesebben.
Na, ha van ilyen, azzal valami nincs rendben :D

Ez a kérdés technikai szűréssel sem, meg gyermek "lekötéssel" sem kezelhető. Ezt csak feltöltés oldalról lehet megfogni.

makacs szennyeződés 2009.11.06. 11:45:24

@zulu: így van, viszont otthon nem hívja be az görény igazgató a szülőket.
viszont ha már ez megtörtént, és ilyen csúszómászó módon jártak el, természetesen a szülő helyében beismerő vallomásnak venném az informatika-tanár és az igazgató panaszát, és feljelenteném őket, amiért a gyerekemről ilyen felvételek terjesztenek.

mondom, aljas támadásra csakis aljasul. és persze ügyvéddel.

xstranger 2009.11.06. 11:48:01

@zulu: Tevedes, nagyon jo megoldasok vannak mar erre, a koltseg meg nem kifogas, kb mintha azt mondanad hogy nincs penz riasztora ezert nyugodtan be lehet torni az iskolaba. Ha nincs ra penz be kell zarni, mivel az iskola nem kepes funkciojanak megfeleloen mukodni.

@surayana2: Helyette meg hoznak ilyen gumiszabalyokat amit mindenre ra lehet huzni. pl a leveliro nem akarja kitenni a rendorseg vegzalasanak a gyereket akkor mar siman ra lehet huzni hogy nem mukodik egyutt utana meg mar akarmi is lehet a vizsgalat eredmenye.

Teljesen jogosan bizalmatlanok az ilyen hatosagok ellen a magyarok.

Sir Robin, a bátor (törölt) 2009.11.06. 11:49:16

Úgy látom nem tudunk elég okosak lenni. Marad a ruhában fürdés.

Csavarhúzós 2009.11.06. 11:53:29

@zulu: Alapvetően ha megengedi a tanár a nezetést, akkor felügyelje is. Ilyen oldalak látogatását én nem engedem meg, és nem is látogatják. De ha mégis, akkor nem szólnak a többieknek, hogy "figyu, idenízzetek, stb.." mert lebukna vele, hogy nem a kiadott feladattal foglalkozik.
Az mondjuk sajnálatos, hogy tudtommal az általános iskolák nem kapnak ingyen MS szerverlicencet, és így csak elég digitálisan tudják szabályozni a nethasználatot. Vagy mindenkinek van minden, vagy senkinek semmi. Középiskolában eleve lehet szűrni bizonyos oldalakat. Tökéletes szűrő nincs, nem is törekszem rá, de arra jó, hogy érezzék, hogy nem mindent szabad.

Lord_Cica (törölt) 2009.11.06. 12:00:19

Emmának igaza van. Az igazgatónő pedig egy kielégítetlen, buta p*csa. (És valszeg látens leszbi)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.11.06. 12:01:20

A hatóságok furcsa reakcióiból arra lehet következtetni, hogy a kis barátnő szülei megfelelő összegeket helyeztek el megfelelő helyeken. Ezek után a mai magyarországon nem szabad azon csodálkozni, hogy hirtelen miért akarja mindenki elvenni az áldozat kedvét a jogorvoslat bármilyen módjától.
A levél stílusa alapján valószínű, hogy őnekik viszont nincs pénzük ügvédre sem, márpedig szegény ember számára sajnos nincs sok esély. Vagy meghúzza magát és kussol, vagy a nyilvánossághoz (sajtóhoz) fordul.

Lord_Cica (törölt) 2009.11.06. 12:05:13

@Lord_Cica: (Mármint az igazgató helyettes)

Lord_Cica (törölt) 2009.11.06. 12:06:53

@bunkó: Nem kell ehhez senkit lefizetni. A szociális intézményekben ülnek a legsötéttebb alakok, akik örülnek, hogy hatalmuk van. Ebben az esetben pedig még rendesen félre lettek tájékoztatva az iskola által.

Szalacsi_Dezső 2009.11.06. 12:12:10

@makacs szennyeződés:Ott a pont!
Erre tuti mindenki bekussolna.
Sajnos jogászként nem tudok alternatívát mondani erre.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.11.06. 12:13:02

@Sir Robin, a bátor: "Úgy látom nem tudunk elég okosak lenni. Marad a ruhában fürdés."

Ennél azért egyszerűbb a dolog: nem szabad hagyni SOHA és SENKINEK, hogy ilyen videót vagy képet készítsen rólad. Még ha valóban tökéletesen megbízható is az illető, akkor is elveszítheti a fényképezőjét vagy ellophatják a számítógépét és mégis megtörtént a baj.
Ha pedig valaki ráadásul előzetes megeszélés nélkül intim képet készít valakiről, azonnal odamenni, kicsavarni a kezéből a fényképezőt, széttaposni és a darabjait lehúzni a WC-n (ha jóbarát, akkor mindezt kedvesen mosolyogva). Még akkor is, ha ezt a saját jó édesanyja műveli, kizárólag privát fotóalbuma céljára.

2009.11.06. 12:15:39

@Dekatlon: Tanítottam bizony, sőt informatikát, így saját tapasztalatomból tudom, hogy le lehet kötni a gyereket, hogy ne érjen rá ilyesmit nézegetni. Csak ehhez a tanárnak el kell tennie a sportújságot, és fel kell emelnie az ülepét a székről. No meg az sem árt, ha ott van a szeren a szakmájában.

Az egy dolog, hogy mit csinálna a gyerek szívesebben, de a tanárnak nem az a dolga, hogy ehhez asszisztáljon.

Sir Robin, a bátor (törölt) 2009.11.06. 12:18:33

@bunkó: És egy technikai apróság: ha valaki lefényképezett (digitális kamerával) és az ellenkezésed miatt letörli a képet, az a kép visszahozható! Ilyenkor néhány "dummy" fotót kell csinálni, és akkor valószínűleg a letörölt kép fizikailag is felülíródik. De nem biztos.

Madarsky 2009.11.06. 12:19:47

Azt gondolom hogy egymás\saját maguk meztelenül való fényképezése nem egy elképesztően kiugró dolog, fel kellene készíteni erre a tisztelt hatóságokat, és pont a gyerekkel foglalkozó hivatalnak kellene tudnia legjobban, hogy minden kölök zsebében kamera van, amit nem haboz azonnal használni amint másik kölköt lát ruha nélkül, valamint magát is előszeretettel fényképezi a tükör előtt.

Ez ettől még nem büncselekmény, nem jár érte törvényi büntetés, és az ezen való sápitozás visítás hisztéria is csak prüdségre és tájékozatlanságra vall. Ezeket a dolgokat felfújni és a gyereket emiatt piszkálni pedig nem túl szerencsés, mert legalábbis nem fogja érteni az egész hajcihőt hogy ő most mit is csinált rosszul...

internetre feltölteni, az már egy másik történet, nem illik, de azért ez még mindig nem az a pedofil meg szörnyen veszélyes kategória...

ahogy más is írta, mindegyik kap egy szidást, aztán hazamennek, ennyi...

viszont fel kellene készülni ezeknek a helyzeteknek a kezelésére, mert ebből csak több lesz, a kölkök ezt természetesnek veszik, és hát egyelőre nem sikerült a mefelelő hozzáállást kialakítani...

2009.11.06. 12:21:41

@xstranger: Jó, ebben mondjuk van igazság, de hangsúlyozom, hogy egyetlen szűrő sem 100%-os.

Sir Robin, a bátor (törölt) 2009.11.06. 12:26:00

@Madarsky: De vajon a kölök (akinek a zsebében kamera van) miért készít ilyen felvételt? Nyilvánvalóan azért, hogy megmutassa más(ok)nak. Az internetre való feltöltés csak technika, médium erre. Magát a felvétel készítését kell megakadályozni, de ez csak úgy lehetséges, ha maga a gyerek tudja, hogy ezt nem szabad. Tehát nevelés kérdése ez is.

Lord_Cica (törölt) 2009.11.06. 12:26:51

Egyébként ami itt történt az hasonló ahhoz, mikor egy nőt megerőszakolnak, majd őt hibáztatják a történtekért.

Pierr Kardán 2009.11.06. 12:27:55

Mondhattok amit akartok, ez akkor is egy zagyva hülyeség...

Azzal kezdődik, hogy: Adva van Emma /a nőm kit. név/.

Tehát legalább egy pasi van a történetben, Emma pasija. Innentől pedig vagy a pasi egy töketlen hülye, vagy kitalált történet az egész.

Ha ez olyan valakivel történne, aki fontos nekem, akkor már törött orral járna az iskola fél tantestülete, a gyivi, meg sokan mások.

(Nem én törném el az orrukat, hasra is lehet esni zsebretett kézzel!!!)

SzZ 2009.11.06. 12:33:10

@Zus:
Az első mondatom erre vonatkozott: túllendült az inga, a tanarak (akik eddig viszonylag tojtak a gyerekvédelemre) most beparáztak, és mindenből ügyet csinálnak.

Egy helyen ki szeretnélek igazítani. Azt írod: "családok ellen vetik be". Nem valaki ellen hanem, a gyerek érdekében vetik be. Azt azért lássuk be, ha egy kiskorú meztelen képei megjelennek az interneten, akkor ott vizsgálatnak (=eljárásnak) igenis helye van.

Madarsky 2009.11.06. 12:36:17

@Sir Robin, a bátor: Nem hinném hogy ezt meg lehetne akadályozni... 30 évvel ezelőtt amikor én ovodás voltam, a kölkök akkor is mutogatták egymásnak azt amijük van a ruha alatt, csak épp nem volt kamerájuk hogy ezt meg is örökítsék...
Én azt hiszem hogy ez egy természetes érdeklődés a másik iránt, és valószínüleg nem lehet megakadályozni hogy ilyen felvételek szülessenek.
Persze, a hangsúly a nevelésen van, azt kell megértetni a gyerekkel, hogy nem csinálunk olyat, ami a másiknak nem jó. Ha a másik nem szeretné hogy felvételt csináljunk róla, akkor nem csinálunk. Ha nem szeretné hogy feltegyük a netre, akkor ne tegyük... De a felnőttek betartják ezeket a dolgokat? Tartják a francot... hogy akar így bárki gyereket nevelni?

De ha valaki esetleg mégis csinál magáról képet, és azt meg akarja osztani a haverjaival, esetleg párjával (18 alatt), akkor ne háborodjunk már fel mintha legalábbis a világ legszörnyűbb dolga történne...

SzZ 2009.11.06. 12:37:08

@Zus:

Még pontosítok. Nem én vezetem elő a szabályozást, hanem szeptemebrtől él, a jegyzők fenyegetik vele az iskolákat.

Az alanyi hülyeségre: joga persze mindenkinek van ehhez, de azért az kérdés, hogy aki teljesen hülye, alkalmas-e gyereknevelésre...

Picitures doktor 2009.11.06. 12:41:39

Be is kaphassa a komplett (nem komplett) intézkedő estület.Azért a lányomat lekapnám a 10 körméről,hogy mecsoda kis qrvákkal barátkozik......

SzZ 2009.11.06. 12:43:32

@Dekatlon:

Nem nyelte el a blog :-)

Adva van egy helyzet (a képek megjelenése), az iskola, és a hatóságok csak ezt a tényt ismerik.
Kapkodva (már írtam, hogy miért) eljárnak. Még mindig jobb, mintha le sem tojnák a dolgot, mint eddig történt.

Írod: "Bizonyíthatónak látszik". Ha az anyuka megpróbálta volna bizonyítani, talán más lett volna a dolgok kimenetele. De ő ehelyett bevágta a durcát. Mi meg az ő véleményét/álláspontját ismerjük, de azért van itt még elég balladai homály, elég arra gondolni, hogy még mindig nem tudjuk, hogy a két csitri min is kapott össze.

az egyik olvasatát ismerik.

vivax 2009.11.06. 12:44:38

fogalmazás óra megvolt? annyira idegesítő a stílus, hogy kb 15 mondat(?) után feladtam... én értem hogy szétvagy idegileg, meg minden, de azért van egy minimum közérthetőségi szempontból - lehet,hogy nem mindenki lát bele a fejedbe. Ez inkább amolyan jegyzetfélének megy el - saját használatra. Bocs.

SzZ 2009.11.06. 12:46:53

@makacs szennyeződés:

Nagyon nem tudod, miről beszélsz. A Gestaponak gyakorlatilag mindenre volt hatásköre, pénze és embere, a gyermekvédelem (illetve az ezt alkotó intézmények) meg mindezeknek híján van.

SzZ 2009.11.06. 12:50:31

Az iskolai tartalomszűrésről: a kölkök otthon is néznek ilyet, ott általában nincs szűrés. Tehát ígyis-úgyis megtalálták volna az osztálytársukat.
A gond, hogy a videó miért kerülhetett fel. És itt van helye feljelentések megtételének.
Meg persze le lehet szedetni a tartalomszolgáltatóval a pedofil képeket.

xstranger 2009.11.06. 12:54:32

@SzZ: Hogy min kaptak ossze annak megis mi a jelentosege ebben az ugyben? Csak megprobalod rossz szinben feltuntetni a levelirot, teljesen felesleges kerdesekkel.

Az is erdekes hogy elvileg a megvadoltnak kellene bizonyitania barmit is. Azt elmondta hogy a gyerekrol a baratnoje csinalta a videot es o is toltette fel a baratjaval bosszubol.

Itt nincs semmi megmagyarazni valo. Viszont eleg erdekes eljaras hogy eloszor a sertett anyukajat majd magat a sertettet akarjak meghallgatni ahelyett hogy rogton a kepben levo baratnon kezdenek.

Logikus nem?

Dekatlon 2009.11.06. 13:03:48

@SzZ: Nade könyörgöm, ártatlanság vélelme?
Nehogy már az anyuka durci/ügyes hozzáállásától függjön, hogy a lányát macerálják, vagy annak videózós barátnőjét?
A "Bizonyíthatónak látszik"-ot úgy értem, hogy könnyen gyorsan kiderül, hogy így van-e.
Ott egy fürdőszoba a képen. Kimegy az illetékes elvtárs és szemrevételezi a barátnőék fürdőszobáját. Vagy talán még az se kell, ha barátnő és/vagy annak anyukája eleve nem tagadja az esetetet. De őket nem kérdezték, csak a film főszereplőjét kérdezgették.

makacs szennyeződés 2009.11.06. 13:06:42

@SzZ: retorikát írtam, nem hatáskört.

"saját érdekében sem működik együtt velünk"-indokkal sok helyen találkozunk a történelemben, általában a rossz törvényt kínosan bevasaló, aránytalanul nagy hatalmával túlkapó felkapaszkodott hivatalnok szájából.

egyébként milyen gyermekvédelemről beszélsz?
úgy értem, melyik országból írogatsz most ide? Svédország? Dánia?

Dekatlon 2009.11.06. 13:11:57

@zulu: Akkor egy vélemény mellette, egy ellene. :)
Hagyjuk a net kikapcsolását, mint lehetőséget, mert nem arról beszélgetünk.
Én is tanítottam, én is informatikát. Sportújságot nem olvastam, de amiről beszélsz az gyakorlatban megvalósíthatatlan:
Az osztály nem homogén képességű. Ha olyan feszített a tempó, hogy a jobbak se érnek rá másra, a rosszabbak rá fognak, ugyanis nincs esélyük felzárkózni. Ha lazább a tempó, a gyengébbeket lekötöd, a jobbak meg szabadidőhöz jutnak.
Igen, lehet csoportokat csinálni, és azokat máshogy terhelni, de ezt _pontosan_ belőni (semmi szabadideje ne legyen) lehetetlen.
Lesz 2x45 perc alatt 2 perce videót nézni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.06. 13:13:18

@Dekatlon: Igen, ez elég egyértelmű, kimenni a bemondott címre és körbefotózni a fürdőt. De van ilyen nyomozati jogköre ennek a szerencsétlen hivatalnak? Vizsgálhat ő mást, mint a gyermek családját?

Az nagyon szép, hogy mindenből ügy lesz, de ha ilyen impotens hivatalnál fog feküdni az ügy, akkor inkább ne legyen!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.06. 13:16:29

@Dekatlon: Óra után beültetni valamelyik ped.asszisztenst a terembe, jegyzetelje ki, hogy mi van az előzményekben. Akinél olyan van, ami a tananyaghoz nem kapcsolódik, szaktanári, másodjára osztályfőnöki, harmadjára igazgatói, negyedjére gyermekvédelem, mert a család nem tudja megnevelni az egyre perverzebb gyereket.

Élőerős tartalomszűrés.

Aki törli óra végén, az egyből egy fokozattal magasabban kezd.

Pornómódot az iskola gépein letiltani.

SzZ 2009.11.06. 13:17:04

@xstranger:

Egáltalán nem logikus. Hogy a rákba kellett volna tudnia az iskolából bárkinek is arról, hogy a barátnő csinálta a felvételt, amíg nem beszéltek a dologról az érintettekkel?

Nem akarok én rossz színben feltüntetni. Megállapítottam azt a tényt, hogy az informáltságunk egyoldalú, és még így sem teljeskörű.

Szerinted meg a további kérdések feleslegesek - pedig csak ezek tisztázhatják - nem itt a blogon, hanem a valóságban - a helyzetet.

A "felesleges" kérdések pl:
Mi is történt pontosan a fürdéskor? Hol volt ekkor és mit csinált Edith anyukája? Miért nem tud róla az anyuka (Emma)?

Már írtam, de megismétlem: az érintett szülők jelentős része folyamatosan hazudik a gyerekvédelmi eljárásokban.

"A megvádoltnak kellene bizonyítania"
Mégis ki írt itt eddig vádról? Az az ügyészség, de eddig nem került képbe.
Vizsgálat persze van. Ezt lehet segíteni (pl. azzal, hogy bizonyítani próbáljuk ártatlanságunkat), meg akadályozni (bizonyítsa más, hogy sárosak vagyunk). Épeszű ember nem kérdés, hogy melyiket választja, feltéve ha ártatlan, és a gyerekre tekintettel is minél előbb túl akar lenni az egészen.

Frankieboy 2009.11.06. 13:17:12

Hogy lehet egy ilyen levelet leközölni? A sztori elég lapos, érthetetlen, ráadásul a furcsa helyesírás kb. két bekezdés után megfájdítja az ember fejét.
Nem lehetett volna - nem tartalmilag - kijavítani a levelet? Úgy talán végig is olvastam volna...
Így a fél sztori alapján elég béne kis családról van szó.

Mon3 2009.11.06. 13:28:45

Ha hazánkban élő norvég nemzetiségű lenne,és még ha az unokáját is molesztálta volna, még akkor sem történne semmi az ügyében. Látványos pótcselekvés, ahelyett, hogy tényleg azokkal foglalkoznának, akik bajban vannak. Undorító!

Dekatlon 2009.11.06. 13:29:11

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: ez működhet, annyi megjegyzéssel, hogy ped.asszisztens hehehehe. A tanár lesz az a valaki. Viszont mi zuluval nem ezen különböztünk össze, hanem azon, hogy ő azt sugallta, a pusztán érdekes pörgős óra tartásával a probléma kezelhető.

SzZ 2009.11.06. 13:40:51

@makacs szennyeződés:

Igazad van, tényleg a retorikáról írtál. Én meg csúsztattam, azaz rossz érvet írtam - nem volt szándékos.

De ettől még nincs igazad.
Itt nem a delikvens saját érdekéről van szó, hanem a gyerekéről (illetve áttétesen a társadaloméról). Sok szülő a saját érdekeit sem ismeri fel, de hát a gyerekvállaláshoz nem kell vizsga. Az ilyen nyilván a gyerek érdekeit sem tudja képviselni.
Attól, hogy ugyanezt minden gestapós és csekista elmondta az osztályellenségről, mindez még tény marad.

Hogy milyen gyermekvédelemről írok?
A kiherélt, hatáskör nélküli, a jogrendszerünk útvesztőiben százszor elgáncsolt magyar gyerekvédelemről. Ami egyébként hasonlít az egészségügyhöz: lelkiismeretes kisemberek viszik a hátukon, miközben kulcspozíciókban olyanok ülnek, akiknek a kisebbrendűségi érzésüket csökkenti, hogy hatalmaskodhatnak.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"Vizsgálhat ő mást, mint a gyermek családját?"
Még a gyerek otthonába is csak akkor mehet be, ha beengedik.
Persze a gyámhivatalon és jegyzőn keresztül lehet kérni engedélyt, és akkor rendőrök is elkísérik, ha éppen ráérnek és az önkormányzat fizeti az óradíjukat...

euAgWzgmmtq7K 2009.11.06. 13:45:56

@belekotty: témához is. iskolaigazgatót minisztériumnál feljelenteni, csak az a baj, hogy szerintem a kedves szülők teljesen töketlenek az ügyben, ahogy látom, meddig fajult már. én, ha a fiammal történt volna ilyen szintű dolog, és nem találunk valami megoldást kb. azonnal, akkor ráborítom az asztalt az igazgatóra. lányos apukáknak nehezebb, sokkal, nem irigylem őket. nálunk csak mutogatós bácsi volt, de szerncsére a fiam már elég idős volt, és lekopogom, nem zavarta meg a fejlődését

zizizuzu 2009.11.06. 13:46:40

@xstranger: Tévedés.

Talán először azzal kellene foglalkozni, hogy a kedves szülő miért nem magyarázta el a gyerekének 13-éves korára, hogy a másikról nem készítünk az engedélye nélkül filmet, ráadásul nem tesszük fel a netre. Nem kell azért ma már annyira hülyének nézni a 13 éves gyerekeket.

Másik. Azért zárjanak be egy iskolát, mert nincs pénz külön szerverre, csak a tartalomszűrést elvégezni? Meg mi az, hogy ez enm kifogás? Az iskolák nem nyomtatják a pénzt, annyi van, amennyit az önkori ad. Ami mostanában krétára sem nagyon elég, nem hogy ilyen fasságokra. Tessék megnevelni a gyereket kedves szülők.

rou 2009.11.06. 13:48:57

@Serio: Sőt otthon bántják de a tanár nem veszi észre és nem jelenti akkor őt basztatják, a mai napig van osztály főnőki családlátogatás... .A szülőkről meg csak annyit, hogy mindent az iskolára kennek, ha észre veszik a bajt akkor az a baj, ha nem akkor meg nagy pofával mennek be az igazgatóhoz, hogy ezt miért nem vették észre. A szülő neveljen, az iskola tanítson, neveletlen embert nem lehet tanítani, ha meg a tanár elkezd nevelni, egyből jön mindenki nagy mellénnyel hogy csak tanítson.

Az itt kommentelők közül nem tudom hány tanár, illetve van e tanár ismerősük, de nem könnyű munka ez manapság.

Dekatlon 2009.11.06. 14:04:48

@rou: az iskola tanít és nevel. Más-más arányban. Az általános inkább nevel, az egyetem meg inkább tanít.

Aki nagymellénnyel jön, hogy csak tanítson, általában ott van a legnagyobb szükség, hogy neveljen is. :)

rou 2009.11.06. 14:07:07

@Dekatlon: Akkor minek van a szülő? :D

Dekatlon 2009.11.06. 14:15:24

@rou: a szülő a kis közösség, sokan az elavult "család" néven is ismerik :)
Az iskola a nagy közösség. Más-más szerepekben van jelen a gyerek. Más-más tudást szerezhet meg.
Egyszerűen fogalmazva:
- Moss fogat! (család)
- Órán figyelj! (iskola)

De persze ez nem ilyen hermetikus, átsegíthetnek egymásnak.

Tanítóbácsi 2009.11.06. 14:17:38

Nem olvastam át mind a sok kommentet, de azért a napiszar.com is elmehet a búsba, ha nagy lazán kiteszik a videót anélkül, hogy meggyőződnének a tartalmáról :S

rou 2009.11.06. 14:24:02

@Dekatlon: Persze így szocializálódik, mondjuk akkor sem értem ,hogy a b.nő felvette a csajt oké, a csaj tudott róla, zavarta is, akkor miért nem töröltette ott helyben a telefonról a videot, csaj nem akarja törölni odamegyek anyujához vagy apujához és elmondom neki, és megkérem hpgy töröltessék vele. Lehet árulkodás, de magamat védtem én így fognám fel.
Szerintem meg aki videozott csaj lehet a leszbi, azért nem normális hogy ilyen dolgot vesznek fel.

Dekatlon 2009.11.06. 14:31:34

@rou: hogy mi van egy 13 éves lány fejében, azt sokszor még ő maga se tudja :D
Miért nem ment a barátnője szüleihez? Szégyelte, nem mert, csak. És ez csak három lehetséges ok a millióból :)
Épp a pubertáns az, amikor a kortárs kapcsolatok legyőzik a szülők/felnőttek felé irányulót. Felkészülnek az önálló életre, próbálgatják az elszakadást, ilyesmi.

rou 2009.11.06. 14:53:07

Egyébként lehet pont ezen vesztek össze a végén. Aljas dolog volt a volt barátnő részéről a tett.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.11.07. 16:51:53

@Sir Robin, a bátor: "ha valaki lefényképezett (digitális kamerával) és az ellenkezésed miatt letörli a képet, az a kép visszahozható!"

Nem olvastál figyelmesen: én nem azt írtam, hogy kérjük meg szépen hogy törölje a képet, hiszen úgy ezerféle trükk alkalmazható. Azt írtam, hogy kicsavarod a kezéből a fényképezőt, széttaposod és lehúzod a WC-n. Onnan pedig már elég nehezen visszahozható a kép.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása