84

Tiszteld a tanárt!

Ellenőrző , 2010.03.10. 11:35

Habár az internet jóvoltából naponta láthatunk órai felvételeket verekedésekről, tanáralázásokról és egyéb iskolai bűncselekményekről, még sem lehet mehetünk el szó nélkül a legújabb felvétel mellett, amit a BKVfigyelő blog- bkvfigyelo.hu - juttatott el hozzánk. Sajnos, nem egyedi esetről van szó, nagyon jól megfigyelhető, hogy mennyire kiszolgáltatott a tanár egy ilyen helyzetben.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr661828139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.10. 14:34:05

No, azért csak lett belőle poszt. Ez egyébként a Napiszaron is fent van én ott találtam (előző poszt-beli kommentem). Egyszerűen siralmas, hogy ilyesmi létezik. Éljen magyar bálintka és a neoliberális oktatási szarhalmaza. :(((

szumurri 2010.03.10. 15:22:56

A legszomorúbb az egészben az, hogy ezek a furcsa, majomszerű hangokat kiadó figurák százezrekbe kerülnek az adófizetőknek minden egyes tanévben.

szumurri 2010.03.10. 15:27:13

@Selkath: Mindegy, milyen színű az oktatási kormányzat. Ameddig a (közép-)iskola jog (sőt "kötelesség") és nem csak lehetőség a tanulni vágyóknak, addig ez lesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 17:09:34

Mennyivel jobb lenne, ha azok, akik ezeket a szarfaszúakat tanítják munkanélküliek lennének! :D

szumurri 2010.03.10. 17:17:50

@kolbászoszsömle: ... Nem vagyok biztos benne, hogy ha két ilyen tudóst kitennének az állami finanszirozású iskolából a második ilyen balhé után (s persze az állam blokkolná a családjuk felé menő kifizetéseket incl. TB), akkor a harmadik operatőr is ugyanilyen vagány lenne. (A magánsuli nem olcsó...) Te igen?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 17:29:29

@szumurri: Abban egyetérthetünk, hogy olyanok is járnak iskolába, akik nem valók oda.
Sőt, megkockáztatom, hogy a 16 éven felüliek harmada ilyen.

Ha ezeket kibasszák az iskolából, akkor lehet bezárni az iskolát, mert nem lesz benne tanár.

A neoliberók ellen tszónokolók meg ugyanazok, akik kimennek tüntetni, amikor bezárják az iskolát mert nincs benne diák.

Jött a Bálintka, és elrendelte, hogy legyen diák.
Olyan, amilyen, de legyen, mert a tanárnak ugye kell a munkahely, meg amíg a gyerek az iskolában ül, addig sem bűnözik.
Vagy legalábbis nem nagyon, és lehet, hogy ragad majd rá a koszon kívül is valami.

Ennek ára van.

Persze az iskolák börtönként is funkcionálhatnának, ahol a tanárok mellett fegyőrök is szolgálnak, és bikacsökkel verik bele a büdösbőrűekbe a tisztességet.

Vagy ki lehetne baszni őket a picsába.

A gond ezzel, hogy a gyerek után menni fog a tanár is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 17:30:08

@kolbászoszsömle: "Ha ezeket kibasszák az iskolából, akkor lehet bezárni az iskolát, mert nem lesz benne tanár."

Diák nem lesz...

Adani 2010.03.10. 17:35:07

Szerintem meg igenis ki kéne baszni ezeket a suliból, most mi a jó abban ,h csak melegedni meg balhézni jár be és az osztálytársait zavarja, akik tényleg tanulni járnak oda? Ne ott rontsa a levegőt, eleve nei s legyen kötelező a középiskola járjon dolgozók iskolájába vagy menjen el krumplit kapálni, de ott rontsa a levegőt. Inkább legye kevesebb diák, de azok viselkedjenek.

szumurri 2010.03.10. 17:41:23

@kolbászoszsömle: Akkor nem lesz benne diák, ha a harmadik, negyedik, ötödik... sokadik diák szülei sem látják be, hogy iskolai végzettség nélkül az ifjú nehezen tud elhelyezkedni, az állami támogatás nulla, a piaci alapú egészségbiztosítás (a gyerkőcnek ti.) drága.

szumurri 2010.03.10. 17:42:37

@kolbászoszsömle: Természetesen megjátszhatja, hogy nem biztosítja a gyermekét. Viszont a vakbélműtét is drága, ha nem a biztosító fizet...(Házikó, kocsi,...)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 17:48:31

@szumurri: A piaci alapú egészségbiztosítást se ma neolibek szavazták le, nem ők hirdetik róla, hogy az ördögtől való...

szumurri 2010.03.10. 17:59:37

@kolbászoszsömle: Ameddig az iskolába jár az ifjú, addig az állam fizeti a TB-jét. Amikor kiteszik a szűrét az állami fenntartású intézményből - pl. a fentiekhez hasonló balhék miatt - akkor ennek is meg kellene szünnie (minden más állami támogatás mellett). Erre céloztam.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 21:05:11

Amúgy érdemes megnézni eme videót kicsit nem elborult aggyal!

A tanerő mellkas előtt összekulcsolt kézzel, kézfejek a hóna alatt azzal fenyegetőzik, hogy feljelenti a diákot, ha lefotózza és közben kétszer is visszavonul.

Már maga a megjelenése is szánalomkeltő: ápolatlan mérnökmanó motyorászik a kinyúlt pulóverében.

Elég nehezen tisztelhető jelenség.

dr.pupak30 2010.03.10. 21:34:05

- ja a tanarúr elég megviselt állapotban van. nem tudom milyen iskola milyen osztálya ez, de a villanybojler hol tananyag ?
hacsak nem műszaki iskola.

bovaryné 2010.03.10. 21:42:11

Felháborító, hogy ilyenek megtörténhetnek egy iskolában. De nem csodálom: ebben az országban minden megtörténhet.
Hogy engedheti meg magának egy egysejtű, egy fing, egy kis fasz, hogy ennyire tiszteletlenül viselkedjen egy olyan emberrel, akinek a kisujja körméig sem ér fel. Bármennyire is elnyűtt a pulcsija. Nonszensz. Menjen krumplit kapálni...

szumurri 2010.03.10. 21:43:05

@kolbászoszsömle: A törekvő tanerő ezt a szituációt rosszul kezelte, ez tény. Ez viszont nem jelent felmentést az ilyen viselkedésre a tanulók részéről.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 21:51:06

@szumurri: Nem az. Semmiképpen nem felmentés, de az okos ember más hibájából tanul.
Ennyiből jó, hogy kikerült ez a felvétel.

A tanerő viselkedése állatorvosi ló kategóriája, rajta lehet bemutatni, hogy mit hogyan nem lehet.

bovaryné 2010.03.10. 21:53:41

@szumurri: Szted hogy kellett volna kezelni? Kiküldeni óráról? Nem teheti. lepofozni? Nem teheti? beírhat az ellenőrzőjébe? Hahaha. Mondja azt egy 17-18 éves embetrnek: ejnye fiam, ez nem illik? Hahaha. Rúgassa ki? Majd a csávó ugyanezt folytassa ott is? Megoldás? Valljuk be: nemigen van. A t5anár igenis tehetetlen ilyen helyzetekkel szemben. Nincs semmi eszköz a kezében.

szumurri 2010.03.10. 22:01:02

@kolbászoszsömle: A tanerő kinézetéhez adatok pl:
Salary after 15 years of experience /minimum training
CZE: 31 118 USD (PPP) HUN: 18110 USD (PPP)
Ratio of salary after 15 years of experience to GDP per capita
CZE: 1,29 HUN: 0,97 (TR: 1,21; P:1,52; GR: 1,13)

szumurri 2010.03.10. 22:09:50

@bovaryné: Pl. nem kellet volna fenyegetőzni, ha a tanerő is tudja és a diák is, hogy ez nem jelent valódi fenyegetést. ("Vannak tehát utak, amelyeken nem szabad járnunk, vannak hadseregek, amelyeket nem szabad megtámadnunk...", Szun-Ce)

szumurri 2010.03.10. 22:17:31

@bovaryné: "Megoldás? Valljuk be: nemigen van."
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy az iskolán belül a lehetőségek korlátozottak. (Próbálkozni lehet, pl. Arizona-program, ez azonban forrásigényes.) Társadalmi szinten a probléma - szerintem - kezelhető.

dr.pupak30 2010.03.10. 22:33:53

@bovaryné: nekem olyan tanárom volt, aki folyton ezt mondta mindenkinek te fiam a kisullyamon a köröm sem vagy. aztán voltunk pondrók, legyek stb. stb. pedig semmi okot nem adtunk rá. ma úgy gondolom, hogy ő nem volt még az én kis lábujjamon a köröm sem. bevallom nekem vicces volt ez a videó jót röhögtem rajta. a fiúk szemtelenek voltak, de nem kegyetlenek. valószínűleg ráéreztek, hogy ez az ember inkább való bármi másnak mint tanárnak és a villanybojler sem érdekli a kutyát sem, majd kihívja a szerelőt. az ő hibájuk ? nem

Marr 2010.03.10. 23:17:36

Hehe... Miért nem vette el a kütyüt a tanár, ha annyira zavarja? Kb. minden házirendben ott van, hogy elvehet bármit, amivel az órát zavarják. Kicsit tökösebb lett volna, rögtön elcsitulnak...

Masni 2010.03.10. 23:19:38

A szakmunkásképzőbe (ahol gondolom a bojler felépítését tanítják) már régebben sem az értelmiség krémje ment.
Ezen a felvételen mindenki gáz volt, a tanár is és a diák is.
Nagyon hasonlót amúgy 20 éve mi is csináltunk 1 tanárral. Okunk volt rá, elképesztően bunkó volt néhány osztálytársunkkal, mi meg úgy reagáltunk rá, hogy kikészítettük. Itt sem tudjuk az előzményeket és a reakcióból úgy látom, hogy a tanár nincs felkészülve váratlan helyzetek kezelésére.

Amúgy nincs valami szabály, hogy bekapcsolt telefont nem lehet bevinni a terembe? Nálunk ez működik, csöngetés, telefon ki, 45 perc múlva lehet bekapcsolni.

Persze, itt a telefon tök mindegy, mert a tanárt valószínűleg más dologgal is lehet húzni.

Marr 2010.03.10. 23:19:40

@bovaryné: miért is nem
veheti el a kamerás eszközt? naugye.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.10. 23:22:44

@szumurri: Kifogást mindig lehet keresni, de ha az ember tiszteletet akar, legyen tiszteletreméltó a külseje.

A borotva ingyen van, a garbó sosem volt elegáns.

A tanerő biztos jó szaki, de akkor is úgy néz ki mit egy hajléktalan.
Egyszerűen nem felel meg annak az elvárásnak, amit egy tanár felé támaszt egy ember.

ezanicknevem 2010.03.11. 00:27:57

@kolbászoszsömle: "Kifogást mindig lehet keresni, de ha az ember tiszteletet akar, legyen tiszteletreméltó a külseje."

Ha valami kifogáskeresés, akkor ez az.

A tanárral való tiszteletlen viselkedésre nem mentség a tanár esetleges nem divatos külseje. Különben az effajta semmirekellő tininek, aki a tanárral ellentétben valószínűleg még annak a mobilnak az árát sem kereste meg életében, amit a kezében tart, mi lenne a tiszteletreméltó külső? Egy félmeztelen, kigyúrt felsőtest aranylánccal?

A tanár feladata nem az, hogy a külsejével hódítson. És nem, nem kell még csak csinosnak sem lennie. Oktatnia kell és pedagógusnak lenni. Csak ez a kettő számít. Ha ezekkel gond van, akkor meg menni kell az igazgatóhoz, vagy átmenni másik suliba, de a tiszteletlenségre egy tinédzsernek akkor sincs alapja.

Az ember mindig abban az életkorban levőket tartja a legokosabbnak, amelyikben éppen ő van. Csak a felnőtt, tapasztalt tanár és a tini között az a különbség, hogy 99%-ban az előbbi ismeri jobban az életet, akkor is, ha ócska pulcsija van, és nincs kamerás mobilja.

Aki azzal dicsekszik, hogy valaha is tiszteletlen volt a tanárával - és ezt még annak ellenére sem szégyelli, hogy azóta elvileg felnőtt -, lelke rajta. Szerintem önmagát minősíti, nem a tanárt, bármit is gondol róla.

bölcsésztanár 2010.03.11. 00:44:01

Nálunk működött egy ideig a suliban, hogy a házirend szerint az iskolába lépéskor telefon ki, távozáskor be. Persze szünetben stikában használták, de az nem érdekelt senkit. Ha órán megszólalt, ki kellett tenni kikapcsolva a tanári asztalra. Ez általában fejvörösödéssel járt együtt (diák részéről). Dolgozatok alatt minden telefon a tanárin pihent. Most nem tudom, hogy van, de szerintem egy diáknak nem tartozik a személyiségi jogai közé, hogy a suliban bármikor bármit rögzíthessen és felpakolhasson a netre. És tényleg, annak, akit felvettek, milyen jogai vannak, ha nem akar közszereplő lenni? 16 éves kölköt minek jelentene fel? És ki venné komolyan? Ezek a durva dolgok. A többi meg úgyis napi téma.

kukko 2010.03.11. 06:12:35

@kolbászoszsömle: Persze, igazad van a tanárral kapcsolatban, de... Ha egy lány kifestve, miniszoknyában megy este haza, és megerőszakolják, akkor ki a hibás?

Az a problémám, hogy az ilyen óra nem ér semmit, pedig ezt is kifizeti valaki (én, és a többi adófizető). Fizikatanárból amúgy is kevés van, és biztos van egy-két olyan tanár is, aki ebben az osztályban is ki tudná vívni a tiszteletet és a fegyelmet, de ő (szerencsére) nem itt tanít, hanem valamelyik elit iskolában.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 08:16:14

@kolbászoszsömle:
Milyen szépen ignoráltad Szumurri felvetését az anyagi megbecsülésre vonatkozóan... :)

A másik, hogy csak félig-meddig adok igazat, amikor a tanár személyiségéből adódó "alfaságot" elsődleges szempontnak állítod be az ilyen helyzetek kezelésében. Amikor fegyelmezési problémám adódik, én - úgy gondolom - elég jól kezelem a helyzetet, de mindig az jár közben a fejemben, hogy vajh' mi a túrót csinálok, ha a diák nem visszakozik? Eszköz nincs a kezemben, ha a személyes fellépésem nem elég, akkor csúnyán beégek. Ez a helyzet tarthatatlan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.11. 08:42:59

@Cartman (ex Cartman): Az, hogy nem visszakozik, az mindig is egy olyan probléma volt, ami fenyegette a tanarat.
Tévedés azt gondolni, hogy egy ilyen gyerek, mint ez érdekelnek (felfogja) egyáltalán a hosszútávú következmények(et), így a kirúgással való fenyegetettség nem visszatartó erő, és sosem volt fegyvere a tanárnak, hogy az esetleges fizikai erőbeni defektusát ellensúlyozni tudja.

Szumurri a nagy hajós felvetése a fizetések kapcsán pedig gyakorlatilag az amerikában verik a négereket kategória.

Igaz, de irreleváns aból a szempontból, hogy a tanár úgy néz ki, mint egy hómlesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.11. 08:50:15

@kukko: Ezzel messzire megyünk.
Mind mondottam, nem felmenteni akarom a bunkókat.

Ahhoz, amit láttunk két fél kell. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy velem egy ilyen esemény előforduljon, mint ami itt megesett a tanárral.

Vagy, ha mégis megesne, akkor az, aki megcsinálja Dzsingisz kán és Napóleon szentségtelen nászából fogant és Churchill hordta ki.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 08:55:00

@kolbászoszsömle:
Letojom, hogy érti-érzi-e a fenyegetettséget. Mert ha kirúgják, többet nem zavarja az órámat. Egyébként a legtöbben veszik (vennék) a lapot, ebben biztos vagyok.

"Szumurri a nagy hajós felvetése a fizetések kapcsán pedig gyakorlatilag az amerikában verik a négereket kategória."
Az egész problémakör egyik alapja ez, akár elfogadod, akár nem. A hatékony tanári munkának elengedhetetlen feltétele a megfelelő erkölcsi/anyagi megbecsülés. Pl. a "hómlesz kinézet" is egészen más aspektust kap, ha egyfajta imidzs (bolondtudós, szórakozottprofesszor), vagy ha anyagi kényszer.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 08:56:47

@kolbászoszsömle:
Ezen a ponton muszáj megkérdeznem: Te tanár vagy? (Mert nekem eddig nem úgy tűnt.) Ha igen, hol? (Nem a konkrét hely érdekelne, hanem az iskola foka, jellege, stb.)

szumurri 2010.03.11. 08:59:15

@kolbászoszsömle: A fizetések valóban mellékszál, de ugye Te sem állítod azt, hogy a kettő között (anyagi helyzet és divatos öltözködés...) nincs kapcsolat? (Ezt a témát (kinézet) pedig Te hoztad fel...)
Ami a "kirúgással való fenyegetést" illeti, pontosan addig nem visszatartó erő, ameddig legfeljebb azt kockáztatja a diák, hogy egy másik állami iskolában folytatja ugyanezt a showműsort és maradnak az állami juttatások. Nincs kísérleti tapasztalat arra (sajnos!!!), hogy mi lenne, ha a kényszerű távozás valamennyi kedvezmény végét jelentené.

Leléptem 2010.03.11. 09:04:23

Sajnos ilyen helyzetekre már fel kell készíteni a tanárokat. Talán nekik is lehetne egy közösségi weboldaluk, ahol segítséget kérhetnek, illetve megoszthatják egymás között a használható tapasztalatokat. Ebben a konkrét szituációban különben a fiatal emberszabású beperelhető, mivel a tanár nem hiszem, hogy írásos beleegyezését adta volna arcának megjelenítéséhez az interneten. Ezenkívűl megalázó helyzetbe hozta. Ha a tanár, vagy esetleg egy szövetség, amelyik ilyenkor perre megy, a film nézettsége alapján kérhet kártérítést. Nos, tudom, hogy ez több év, de előre kell gondolkozni. Ha a tanulók azt látják, hogy 5-600 ezer forintra büntethetőek egy ilyen kamerázásért, hát elmegy tőle a kedvük. Kettő, vicces amikor a rendőr bemegy a suliba és lefoglalja a telefonod, kamerád, mint bizonyítékot. Három, ha a szülőnek ki kell fizetni ezt a bírságot, hát megkapja a gyerek otthon azt, amit a tanár a suliban nem adhatott oda neki személyesen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.11. 09:10:18

@Cartman (ex Cartman): Nem vagyok tanár. Ahhoz nem elég megbecsült és jövedelmező az a pálya. :D

Viszont ettől függetlenül nem tudom elképzelni, hogy velem ilyen történjen.

Volt egy kocsma (rokonszakma, főleg az ilyen büdösbőrütanodás tanárral), ahol a pultost is verték, miután átvettem, érdekes módon szolid köpködőssé változott, anélkül, hogy el kellett volna küldeni, vagy bántalmazni kellett volna a "vendégeket".
Mióta eljöttem, megen késelős a hely.

Elég volt hozzá az, hogy én nem úgy néztem ki mint, ők, és nem féltem (legalábbis nem látszott rajtam, hogy félek) tőlük, pedig nem vagyok se késálló, sőt, gyanítom, hogy néhány segédmunkásnál gyengébb is vagyok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.11. 09:23:20

@szumurri: A diákok kb harmada úgy unja az egész macerát, ahogy.
Ha nekik lehetővé tennék, hogy tizennégy évesen szakmát tanuljon, és n kelljen neki tovább szívnia a történelemmel, irodalommal, hanem nyugiba tanulhatna hegeszteni, vagy ácsolni, akkor az efféle problémák java nem is létezne.

Meg be kellene zárni a középfokú tanodák kb harmadát, és a fenti tanár valószínűleg munkanélküli lenne.

Meg kellene interjúvolni, a tanerőt, hogy ez tetszik-e neki jobban, ami most van, vagy a munkanélküliség.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 09:31:44

@kolbászoszsömle:
Nagyon rossz a kocsmás analógiád. A Kedves Vendégeid alkalmasint joggal feltételezhették rólad, hogy simán kiviszed a renitenst a kocsma mögötti sikátorba, lerendezni (vagy inkább lerendeztetni), és egyébként sem Te voltál A Tekintély, akivel jó poén konfrontálódni. A kocsma közönsége is heterogén, feltételezhető, hogy egy konfliktus esetén lenne, aki melléd áll, stb. Nem folytatom, a lényeg, hogy aki nem került még tanárként ilyen helyzetbe, az nem tudja, milyen...

szumurri 2010.03.11. 09:34:30

@kolbászoszsömle: "efféle problémák java nem is létezne" - bocsánat, de az általad említett szakmák rejtelmeit is oktatási intézményekben tanítják, s mi a garancia, hogy a műszaki rajzot vagy anyagismeretet tanító szaki óráján jobb lesz a viselkedés? Abba talán ne is menjünk bele, hogy a mai általános iskolai alapokkal megtanult (?) szakmát hogyan fogja használni élete végégig (??) és hogyan fog biztos alapok nélkül elsajátítani bonyolultabb ismereteket. (CNC,...)
"Meg kellene interjúvolni..." a diákot és a szüleit, kell-e a családi pótlék, az adókedvezmény, az állam által fizetett iskola, az állam által fizetett TB, esetleg a pályakezdők elhelyezkedési támogatása s.i.t. Vagy mindezekre nincs szüksége, megoldja önerőből, legfeljebb az APEH kérdezi meg évente, hogy miből is él a tudós...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.11. 09:36:04

@Cartman (ex Cartman): Ohh! Értem! A tanerőnek nem kell tekintélyt sugárzónak lennie, lehet egy szánalmas kis senki, hiszen ehhez más úgyis csak ugatni tud, és a diákok azok, akikkel baj van.

Hiszen a tanár az Tanár, aki mindent jól csinál, és ha nem, akkor meg ő a Tanár, tehát mindent jól csinál.

Noh, ez az a fajta arrogancia, amit szemtől szemben kellene nyomnia a tanárnak.
A gond az, hogy erre emberileg nem képes a tanarak java.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 09:42:32

@kolbászoszsömle:
Ha a diákot szakmához akarjuk juttatni, ahhoz - nincs mese - középfokú tanoda köll. Én egyébként sem rugdalnám ki a tanerőt, inkább kisebb létszámú osztályokban, hatékonyabban oktatnék.

Nem mellesleg az sem biztos - ha a Te forgatókönyved jönne be -, hogy ezt a tanárt rúgnák ki. Ahogy ezt már többször kitárgyaltuk itt a blogon, ma nincs objektív mérési-minősítési rendszere a tanári munkának. (Teljesen objektív nem is lehet egy ilyen mérés, de ez más tészta.) Ma azt rúgják ki elsősorban:
- aki nem rokon / barát,
- nem szakszervezeti főfütyi,
- nincs ismerőse / rokona a fenntartónál,
- nem többszakos,
- "akiért túl sokat kell fizetni" (bértábla, sor/oszlop)
- vagy csak egyszerűen nem szimpatikus.
A minőségi munka tehát jellemzően NEM SZÁMÍT!

dr.pupak30 2010.03.11. 09:43:13

@ezanicknevem: hát ez azért durva, még hogy a tanárnak nem kell törődnie a külsejével. a tanár jobb helyeken a minta, a példakép, aki nap mint nap kiáll az éppen legfogékonyabb koeszakban lévő emberek elé. még hogy nem kell figyelnie a külsejére. minden tanárt köteleznék, hogy öltönyben nyakkendőben jelenjen meg órán, egy káromkodás ne hagyja el a száját és emberileg is mutasson példát. azért vannak ott. pár év múlva az egész társadalom más arcát mutatná, mert a fiatalok maguktól erre álnának rá
néz már rá erre az emberre, talán még alkohol problémái is vannak. ha az utcán egy ilyen kinézetű ember odamenne hozzád, szóba se álnál vele.
nevetséges milyen felfogás uralkodik ebben az országban e téren is.

dr.pupak30 2010.03.11. 09:45:30

igaza van a zsömlének mellé állok. :)
a legszomorúbb, hogy úgy tűnik a helyzet csak rosszabb lett, mert amikor én jártam középiskolába, ott tanított egy-két olyan ember, akiről példát lehetett venni.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 09:47:15

@kolbászoszsömle:
"Noh, ez az a fajta arrogancia, amit szemtől szemben kellene nyomnia a tanárnak."
Köszönöm, ezt bóknak vettem! :)

Egyébként nem írtam, hogy nem kell tekintélyt sugároznia, de nem árt, ha vannak a kezében eszközök is. Ennyi.

dr.pupak30 2010.03.11. 09:54:23

egyébként segítek a tisztelt iskoláknak és magyar oktatási rendszernek. alkalmazzanak iskolénként egy embert, akinek a feladata csak az, hogy azzal a tanárral aki nem tud rendet tartani, bemenjen a problémás osztályokba órát tartani. ketten tartanák az órát az sem baj, ha az illető nem szól semmit az órán csak ül csenben szemben a fiatalokkal. ugyanis így mindjárt mérséklődne a tanár kiszolgáltatottsága az osztállyal szemben. ezt aztán lehet variálni egyéb megoldásokkal az órán, a tanár és segéderő meg is beszélheti óra előtt a szukséges teendőket.
gratulálok, hogy a tisztelt oktatási rendszerben dolgozók erre maguktól nem jönnek rá, mit csinálnak az emberek a minisztréiumokban, iskolavezetésben?

szumurri 2010.03.11. 10:02:05

Próbáljuk megközelíteni a dolgot más oldalról, hátha közelebb jutunk a lényeghez :-)))
Amikor a diák - a gondviselő(i) társaságában - kiválasztja az oktatási intézményt majd beiratkozik, kap egy példányt az intézmény házirendjéből, s az abban foglaltak tudomásul vételét aláírásával is megerősíti. Tehát vállalja, hogy az abban foglaltakat betartja és gyermekére nézve is kötelezőnek tartja. A dokumentum tartalmazza a szabályszegés következményeit is. (Adott tehát egy aláírt megállapodás.)
A fenti művészeti alkotásban szereplők ezt a megállapodást egyértelműen megszegték. Ami következményekkel kellene, hogy járjon. A mai magyar iskolarendszerben az a baj, hogy ezek a "szankciók" túl sok lépést tartalmaznak ("ejnye", szaktanári figyelmeztetés,...) és igazából "nem fájnak". Azt gondolom, hogy ha
a) csökkenne a szankciók száma
b) a szankciónak azonnal húsba- (pontosabban: pénztárcába) vágó következményei lennének
jelentősen csökkenne a normaszegés iránti kedv.

szumurri 2010.03.11. 10:05:12

@kolbászoszsömle: S persze az előbb vázolt megközelítésben nem szerepel a tanár kinézete (és egyéb külső jellemzői). Csak egy megállapodás ("szerződés"), amit be kellett volna tartani.

szumurri 2010.03.11. 10:14:47

@pupak30: Megnyugtatlak, szerintem rájöttek. Pénzük nincsen rá.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 10:15:46

@pupak30:
Érdekes felvetés. Szerintem egyébként az lenne a legjobb, ha gazdag módszeregyüttes állna a tanár rendelkezésére. Itt találkoztam az Arizona programmal is... Az tényleg az oktatási kormányzat felelőssége lenne, hogy felkutassa ezeket az ötleteket és tegye lehetővé az alkalmazásukat (forrást biztosítson rá).

szumurri 2010.03.11. 10:31:28

@Cartman (ex Cartman): Nem a kormányzaté, a fenntartóé. Az Arizona-program forrásigénye pl. (a teljesség igénye nélkül):
1) Egy terem (Arizona-terem), ahol a tanulók elmesélhetik a szakembernek (írásban, szóban), hogy vajh, miért nem tartották be a szabályokat, mi legyen, stb.
2) Másfél szakember, ti. 5*7=35, ami magasabb, mint a tanerők kötelező heti óraszáma.
3)...

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 11:03:50

@szumurri:
Hát persze, de azért a fenntartók feladatait a kormányzat szabja meg (és - részben - a szükséges forrásokat is ő rendeli hozzá). Én az ilyesmit nem bíznám a fenntartóra, aki nyilván a legolcsóbb megoldást választaná a leghatékonyabb helyett.

dr.pupak30 2010.03.11. 11:07:28

@Cartman (ex Cartman): szeritnem további probléma, hogy mindenki csak büntetésben tud gondolkodni, mint magyarországon általában. szerintem meg megelőzésben kell gondolkodni, az sokkal egyszerűbb és olcsóbb. nem kell ide sok pénz, csak egy kis átszervezés, szerintem sok embernek van jó ötlete, csak magyarországon a tanult tehetettlenség és állandó lehúzás miatt ezek sosem jutnak el a megvalósításig. ezért én nem látok fényes jövőt az ország előtt. egyszerűen nem lehet fejlődni, ami mostanra látszik is az országon.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.11. 11:11:31

klbászosköcsög, a tanárnak tanítania kell tudnia, egy tanult ember nem mindig tud fizikai tekintélyt sugározni. Gondolj a tanárnőkre te fasz, akit a hozzád hasonló egysejtű szarjankók tesznek idegronccsá.

Ha veled szemben csinálnák ezt mit tennélk? Meséld már el. Ha huszadszor próbálná egy egy ilyen kis görcs ellehetetlenítenia munkádat és közben te max tűrheted ezt. Ha neki játék az hogy téged kikészíthet?

Ostoba, korlátolt fasz.

dr.pupak30 2010.03.11. 11:14:35

@troll: na látszik te is a jelenlegi iskolarendszer terméke vagy, hogy vakuljál meg. :)
semmi gondolkodás, pozitív javaslatok, csak zsigeri, indulati vagdalkózás.

szumurri 2010.03.11. 11:45:00

@pupak30: Nem büntetésben, hanem a szabad egyén felelősségvállalásában kell gondolkodni. Amennyiben hozok egy döntést (pl. nem tartom be egy megállapodás rám eső részét), akkor annak következményeit viselnem kell.

dr.pupak30 2010.03.11. 11:50:49

@szumurri: hehe ezt magad sem hiszed. nézz körül az országban mi van. ez nem hogy az iskolában fiatalok között nem valósul meg, hanem a legfelsőbb szinteken sem. mit vársz akkor 14-18 éves fiataloktól akiknek ez a minta ?

dr.pupak30 2010.03.11. 12:00:55

@pupak30: meg az életviteli problémákkal küzdő, ápolatlan tanár

2010.03.11. 12:26:04

@szumurri:
Viszont ebben az országban a szabad egyén felelősségvállalása még jó pár évtizedig nem fog működni, sajnos (lásd: BKV-panama, Japánban az ilyen ügyekkel kapcsolatban tömegesen mondanának le a politikusok, ott működik). Így marad a büntetés, mint egyetlen helyes alternatíva. Egyelőre.

szumurri 2010.03.11. 12:28:22

@Selkath: Igaz, nem ez van. De ennek kellene lennie. S hol lenne értelme először bevezetni, ha nem az iskolákban?

Cartman (ex Cartman) 2010.03.11. 15:31:52

@kolbászoszsömle:
"Nem vagyok tanár. Ahhoz nem elég megbecsült és jövedelmező az a pálya. :D"
Gondolkodtam, megírjam-e erre, amit őszintén gondolok, mert esetleg kapok majd érte hideget-meleget, de nem feltétlenül lúzer, aki tanárnak megy. Anyagilag sem.

Én pl. átlagban a tanári fizetésem dupláját rakom havonta a vállalkozásomból az iskolában kapott jövedelmem mellé. És - ahogy körbenézek pl. a tanári parkolóban, úgy vélem - nem vagyok ezzel egyedül. Az iskola fizeti utánam a TB-t, SZJA-t, stb., így nem kell bejelentenem magam a vállalkozásomba, és a több lábon állás nagyobb anyagi biztonságot is jelent.

A gond ezzel az egésszel ugye csak az, hogy elvileg a tanítás is teljes munkaidős állás, és kérdés, hogy kinek van olyan teherbíróképessége, hogy a vállalkozásában végzett munka nem megy a tanítás minőségének rovására.

Asszem 2010.03.11. 18:04:59

Amit a videón látni az sajnos a pénzkidobás iskolapéldája. Ezeknek a gyerekeknek ettől a tanártól ez a tananyag teljesen felesleges időpazarlás. Nem kéne erőltetni azt, ami nem muszály. Ha végig is vergődik valaki egy ilyen oktatáson, hány nap kell ahhoz, hogy mindent elfelejtsen, amit egy ilyen iskolában "tanult"?

Az a baj, hogy a gyerekek előbb éreznek rá arra, hogy a "tanulással lehet belőled valaki" csupán egy illúzió, amiben a társadalom szeret hinni, de amúgy annyi rengeteg mástól függ az életben történő beválás, hogy amit az iskolában hall, azt nyugodtan el is felejtheti.

Ha most egy vállalkozó tartana órát arról, hogyan szedte össze élete első millióját és aztán ezt hogyan fektette be és hogyan él most, honnan jött, és hová tart és mit kell tenni ahhoz, hogy a gyerekek is hasonló sikereket érhessenek el, szerintem még a kamerás srác is buzgón jegyzetelne. Vagy ha nem, akkor a társai fojtanák belé a poénjait.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.03.11. 22:54:53

az nagyon szomorú, hogy egy ilyen eset kapcsán is előkerülnek a "topikok". lierális, fegyelem, kibaszni az iskolából adófizetés, stb. súlyos, hogy többségében nem látjátok mi történik valójában a felvételen, csak azt böfögitek vissza, ami a napi közbeszéd. itt két világ(kép) van egyszerre jelen és egy szituációban egymásnak feszül. a megoldás mindenképpen sürgető és mélyreható kellene legyen. azzal értek egyet, aki azt kapirgálja, hogy ez már sokáig nem mehet tovább. lassan és csúnyám összeomlik, amit oktatásnak hívunk és nem látszik semmi, ami a helyébe jönne. ez nem liberális vagy nem liberális paradigma. ez egy nemzet paradigmája. az iskolán kívüli világ és az iskolán belüli olyan messze került egymástól, hogy értelmetlen azon tanakodni mit lehetne csinálni egy ilyen helyzettel.....

Cartman (ex Cartman) 2010.03.12. 08:29:22

@Asszem:
Ez persze nagyon jól hangzik, és tegyük fel, hogy a vállakozó nem csak ahhoz ért, hogy sikerre vitte a vállalkozását, hanem jó előadó is (fel tudja építeni a mondanivalóját, egyáltalán VAN mondanivalója és tud róla legalább 45 percet beszélni - ez sem olyan egyszerű ám), és hajlandó is erre "pazarolni" a drága idejét. Ha körbenézek a befutott vállakozó ismerőseim között, részükről az alábbiakkal indulhatna egy ilyen előadás:
- Az úgy kezdődött, hogy a munkám mellett hat éven keresztül hétvégenként is napi 6-8 órát taxiztam, hogy legyen egy kis indulótőkém...
- Az első mérnöki diplomám megszerzése után úgy éreztem, hogy ez még nem elég az üdvösséghez, ezért újra beiratkoztam a BME-re...
- Be kell valljam, iszonyú szerencsém volt...
- 1975-ben beléptem A Pártba...

Sokféle körülmény miatt rengeteg iskolát megjártam, és összesen egy olyan tanárom volt (az óriási merítésből), aki sikeres vállakozóként vállalt oktatást is, és még jól is csinálta. Ráadásul ő is pénzügyet oktatott, nem vállalkozási know-how-t. Érdekes kérdés, hogy aki birtokában van ilyesminek, az hajlandó-e megosztani másokkal, ezzel kiokosítva a saját konkurrenciáját.

Nem mellesleg ezeknek a diákoknak töredéke lenne képes arra, hogy sikerre vigyen egy vállalkozást, és ezt ők is tudják.

A premisszában egyébként egyetértünk ("amit a videón látni az sajnos a pénzkidobás iskolapéldája"), de a konklúzióban nem. Az utóbbi években megindult egy kedvező tendencia a szakképzés megújítására, aminek részeként egyre inkább gyakorlat-orientált a képzés. Viszont ez még csak egy tendencia, kicsit talán bátrabban kellett volna meglépni.

szumurri 2010.03.12. 09:01:26

@jzs: Egy megállapodás (ha úgy tetszik: szerződés) be nem tartása már világkép?
Amennyiben A-nak és B-nek nagyon hasonló a világlátása, s ezért egy bizonyos szituációt A ugyanúgy ítél meg, mint B, akkor A "visszaböfögi" B véleményét?

kalapácstollú 2010.03.12. 10:44:16

@kolbászoszsömle: És akkor már ezt kell művelni vele? Logikus...
Javaslom, nézd végig a videót indulat nélkül.
Hogy a tanár csak fenyegetőzik, de valójában nem tesz semmit, az amiatt van, mert nincs a kezében fegyver. Hogy bizonyítana bármit is? Valóban felvállalna egy rendőrségi-bírósági eljárást, melyben esetleg őt alázzák meg és nyomják rá, hogy hamis vád?
Meg egyébként is: tisztában van vele, hogy az igazgató sem fog lépni még sulin belül sem, nem teszik ki a gyereket, mert kell a fejpénz.
Nekem van olyan, ötvenes éveiben járó tanárnőismerősöm, akit a diák a termben felállva, föléállva(!) letegezett, lekurvázott, megfenyegette, hogy megveri. A diák az igazgatónak is elismerte ezt.
Aztán ennyiben maradtak. Ja, később még a tanárnő táskáját is kipakolta. Mert megteheti.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 11:14:35

@kalapácstollú: Ez nem eszköztelenség, hanem szakmai inkompetencia.
Az mindegy, hogy mitől alakult ki, de akkor is az.

Pont olyan, mint az a villanyszerelő, amelyik leesik a létráról.
Lehet, hogy baromira otthon van a csokiban való drótkötözésben, de pont azt nem tudja megcsinálni, ami a dolga lenne.

És még egyszer, nem a gyereket akarom felmenteni, mert ennek nincs köze ahhoz, hogy a gyerek meg bunkó.
Itt az a megvalósulás alapvetésének csinálmánya, hogy egymást gerjeszti a két fél.

Az inkompetens tanerő, meg a bunkó.

A mai magyar rögvalóság egyik legborzalmasabb eleme az áldozatfetisizmus, aminek okán az a bunkó, aki vizsgálni próbálja az áldozattá válás mechanizmusát is, és ami miatt a megoldást az agresszor eltávolításában látja a társadalom, holott ez az esetek nagy többségében kétirányú dolog. (nem, nem a miniszoknyában megerőszakoltak felelősségéről beszélek, hanem az ilyen tanári áldozatok felelősségérő. Mert az igenis a tanár felelőssége, hogy NINCS KÉSZSÉGSZINTŰ KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETE)

@Cartman (ex Cartman): persze, így is fel lehet fogni a dolgot, meg úgy is, hogy sokkal jobban járnál, ha nem tanítanál, mert akkor több időd maradna pénzt keresni.

@szumurri: Az elvárható gondosság fogalma is létezik.
Szóval, az lehet, hogy nem szabad lopni, de ez nem jelenti azt, hogy a bukszádat az ablakpárkányra kell tenni, aztán vérért kiabálni, ha eltűnik, ugyanígy, ha a tancsi homlesznek öltözik, homleszként fogják kezelni.

szumurri 2010.03.12. 11:35:18

@kolbászoszsömle: Egy viszonylag egyszerűnek mondható kérdésem lenne, ha szabad.
Be kell-e tartani egy aláírt megállapodást/szerződést?

szumurri 2010.03.12. 11:38:15

Az inkompetencia kérdésében - mint ahogyan már mondtam - egyetértünk.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.12. 11:49:41

@kolbászoszsömle:
"sokkal jobban járnál, ha nem tanítanál" Nem fejtegetem, de nem így van. A lényegen mindenesetre (szokás szerint :) ) szépen átsiklottál...

kalapácstollú 2010.03.12. 12:17:59

@kolbászoszsömle: Szerinted ennek a tanárnak a felelőssége, hogy így viselkednek ezek a "gyerekek"? Ez középfokú oktatási intézmény (szakközép vagy szakiskola)! Itt, ilyenkor a hangsúly már eltolódik a pedagógiáról a szakmai képzésre. Mégis őt teszed felelőssé azért, hogy egy ilyen szinten neveletlen gárdával áll szemben? Biztos, hogy ő a hibás azért, mert olyan feladatot kellene megoldania, amit mások (szülők, törvényhozók, de az egész társadalom) már elcsesztek?
Csak azért, mert valóban szomorúan szánalomraméltó az ipse?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 12:32:59

@Cartman (ex Cartman): Nem siklottam el. Pontosan tudom, hogy a vállalkozásban szerezhető pénz mennyisége nem egyenesen arányos a ráfordított idő mennyiségével.
Magyarul hiába dolgoznád bele a vállalkozásodba a tanári órákat, nem keresnél vele annyival több pénzt, mint amennyit ott kapsz a járulékok megspórolásával.

Az optimalizálás ezen formája egy az adórendszer által generált valóság eredménye, ami miatt megéri ezt csinálni, meg a munka mennyisége és a munkavégzési kapacitás különbsége miatt.
Viszont ez mellett nem lehet olyan vállalkozást fenntartani, ami arról szól, hogy ott a gép, MUKOGGY! mert órát kell tartani.
Szóval klasszikus vállalkozói tevékenységet (szaki vagyok, ha gondod van, megoldom, ha nincs csinálok) tanárság közben nem lehet folytatni.

@kalapácstollú: Ha azt akarod,hogy a szemedbe nézzenek, ne hordj köldökig dekoltált ruhát.
És ez fordítva is: ha köldökig dekoltált ruhát hordasz a csöcsödet fogják bámulni.

Szóval igen, a tanár felelőssége IS az, hogy megtörtént az, am megtörtént.

kalapácstollú 2010.03.12. 13:18:35

@kolbászoszsömle: Aki pedig garbót vesz fel, szemüveges és egyszer majd valamikor el fog múlni ötven éves, az nem menjen tanárnak, igaz?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 13:33:51

@kalapácstollú: Nézd, ez párbeszéd kezd hasonlítani Stephen Hawking és a beszélő óra találkozásának leírására.

Egyébként igen! Ha valaki nem tudja megítélni azt, hogy a külseje milyen üzenetet hordoz a világ felé, az ne menjen tanárnak!
És ez nem a szemüvegől szól, meg az ötven felettiségról, hanem az ápolatlan slamposságról.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.12. 13:46:53

@kolbászoszsömle:
"Nem siklottam el. Pontosan tudom, hogy a vállalkozásban szerezhető pénz mennyisége..."
Épp erre mondtam, hogy a lényegen átsiklottál. A lényeg az lett volna, hogy ez a gyakorlat - hogy sokan erre rendezkednek be (pedagógusi pálya + vállakozás / fusi) - a tanári munka minőségének rovására mehet.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.12. 13:55:29

@kolbászoszsömle:
Basszus, ezt most nem kellett volna beismerned! Így simán az orrod alá dörgölhetem a múltkori "write-only" minősítésedet... :)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 14:03:03

@Cartman (ex Cartman): Áhh, az nem jó ötlet, mert itt most az történt, hogy nem tudtam leképezni azt az egyszerű dolgot, hogy ha a tanár mosógépet szerel napi nyolc órában, meg hatot alszik, meg mondjuk négyet tanít, akkor csak hat órája marad, amiből, ha lejön az evés-fürdés-utazás-családra elhasznált idő, nem marad egy perc sem felkészülni, dolgozatot javítani, meg egyebek.

Szóval nem a write-only a megfelelő, jelző, hanem a "sötét". :D

Cartman (ex Cartman) 2010.03.12. 14:10:34

@kolbászoszsömle:
Ööööö... akkor én már csak egy kávét kérek! :DDD

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.03.12. 19:33:10

Van a pedagógus kezében eszköz: a diplomája, amiben biztosítanak róla,hogy hallgatott,illetve tanult pedagógiát,pszichológiát,gyermeklélektant.Sokszor kérdeztem már tanár munkáját látva,hogy ez tényleg nálam magasabb színvonalú tankönyvből tanult?
Ezenkívül van még ugye az alkalmasság,az a kis plusz,amivel tudod kezelni ezt a helyzetet.Ez a szegény ember megbukott.Ő itt soha nem fog tudni semmit megtanítani,lehet levonni a konzekvenciát.
A pedagógus szó magyar jelentését az összes jelenlévő kolléga ismeri,feltehetőleg. A tanár lehet,hogy csak oktat,tanít,de a pedagógus mást is tesz.És aki erre nem képes,az a gyerekeink érdekében menjen el a pályáról.
Még mielőtt kitaláljátok,hogy a majmocskát védem a felvételen,nem így van,de ő egyenlőre inkább következmény.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.03.13. 02:10:51

Nagyjából ez van, ha a társadalom/állam nem a teljesítményt és a tudást díjazza, illetve ha nem hasznos tudást nyújt az iskola. Nincs ösztönzés, nincs következménye az átbaromkodott tanéveknek.

Pozitívan 2010.03.16. 00:03:44

Mielőtt leírnám a véleményem, igen, én is tanár vagyok.

Több lényeges elem is van itt kérem:
1) Az a baj, hogy 18 év alatti emberkéket nem lehet kipakolni semmilyen okból, semmilyen iskolából, ergo: tényleg melegedni járnak csak be és baromira nem érdekli őket az óra anyaga.
2) A fenti okok miatt a tanárnak igenis változtatnia kell a diákokhoz való hozzáállásán. Ha már melegszünk, érezzük jól magunkat és akár egy kis tananyagot is bele lehet csempészni az együtt eltöltött időbe. Lehet úgy is bemenni egy órára, hogy a mocskos kis gazemberek és úgy is, hogy dumálunk egyet az arcokkal. Higgyétek el, aszerint fognak viselkedni a diákok.
3) Igen fontosnak tartom, hogy akinek nincs humorérzéke semmi esetre se menjen tanárnak, mert minden baromságon meg lehetne sértődni. Elég kemény "viccei" vannak a tizenéves diákságnak. Vissza is lehet szólni frappánsan.

Én speciel sajnálom ezt a szerencsétlent, de el nem tudom képzelni, hogy velem ilyen megtörténhet, pedig nem elit iskolában tanítok, igen nyomasztó szociális háttérrel rendelkező diákokat.

kisslac 2010.03.16. 03:07:23

Volt szerencsém egy fejlődő ország, konkrétan Peru, oktatási rendszerébe belelátni. Sokféle iskolatípus működik párhuzamosan egymás mellett. Vannak drágább és olcsóbb magániskolák és alacsonyabb oktatási színvonalú, de elérhetőbb árú állami iskolák is. A kiemelkedő diákok ösztöndíjat, tandíjkedvezményt vagy tandíjmentességet kapnak. Mivel nem kötelező iskolába járni, a fegyelemsértéseknek súlyos következményeik vannak, ezért a diákok igyekeznek megfelelni a követelményeknek. A szülőknek pedig elemi érdeke együttműködni az iskolával, mert anyagilag érinti őket a gyrmekük fegyelmezetlensége és tanulási problémái is.
Nem mondom, hogy éppen egy fejlődő ország oktatási rendszere legyen követendő példa, de azért van benne logika. Megfontolandó, hogy miért is költünk milliókat olyanok képzésére, akik nem veszik hasznát annak. Amellett, hogy nehezíti a rátermettek képzését, gazdaságtalan is, egyenesen pénzkidobás.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.22. 20:05:25

index.hu/bulvar/2010/03/22/than_karoly_okoiskola/

Ezt kellett volna tennie a tanárnak, ha nem bír a gyerekkel.

A cikkhez meg annyit, ha általában nem ilyen a gyerek, akkor miért kell basztatni?
Ha fel van dúlva és el AKAR menni (tizennyolc éves, nem kötelező iskolába járnia), a tanár miért áll az útjába?

Csodálkoznék, ha nyújtana be viszontkeresetet, személyi szabadság korlátozása címén.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása