Az iskola feladata
A tegnapi posztunkra érkezett több száz komment közül az alábbit -pill írása- adjuk ma közre. Egy nagyon fontos, eddig nem érintett témát tár elénk, az iskola feladatát. Véleménye szerint nincsen jó, vagy rossz iskola, mindig a gyerek érdeklődésének és képességének megfelelőt kell választani, minden oktatási intézmény fő feladata azonban, hogy, hogy egészséges lelkivilágú, magabiztos embereket neveljen, ez pedig sajnos a mai oktatásban nem valósul meg.
Nem tudom, hogy jó-e a Waldorf iskola. Egy ismerős tanár ment át az én régi sulimból egy Waldorfba tanítani, mert szerinte az jobb gyereknek-szülőnek-tanárnak ... de saját tapasztalatom nincs.
Én csak annyit szeretnék felvetni, hogy a nagybetűs élet kemény elvárásainak megfelelést nem csak úgy lehet elérni, hogy már az oviban/iskolában is kemény elvárásokkal nyomasztjuk a gyereket. Ha az élet majd megpofozza a kölyköt az-e a megoldás, hogy már előre vered?
Azt gondolom, bármilyen elvárással szemben jobban meg tud felelni egy egészséges lelkivilágú magabiztos ember, aki tudja miben jó és mik a céljai.
A poroszos oktatásból is kikerült sok zseni meg sok lelki sérült. Ma már az általános iskolák amúgy nem igazán poroszosak, de ez más kérdés.
Én például nagyon jól teljesítettem a hagyományos iskolarendszerben, mindjárt le is diplomázom az egyik neves egyetem jó kemény szakán. Biztos lesz majd állásom is előbb utóbb, meg jó fizetésem. De 24 év alatt nem lettem se magabiztos, se sem jöttem rá milyen foglalkozás nyújtana nekem igazán örömet. És persze társadalmi megítélés alapján sikeres vagyok, de közben érthető okból nem érzem magam annak.
Én azt akarnám, hogy a gyerekem boldog legyen és sikeres. Abban legyen sikeres, ami őt érdekli. Ehhez kell lexikális tudás, de kell önismeret, kreativitás, és önbizalom is. Ha a gyerekem olyan teljesítmény-kényszeres lesz, mint amilyen én voltam 6 évesnek is, akkor alternatív iskolába kell íratni ahol a személyiségét erősítik, ha olyan mint az öcsém, aki okos, magabiztos és lusta, akkor olyanba ahol őt motiválni tudják. Ha a gyerekem céltudatos lesz és magabiztos, akkor a tudásanyagra kell koncentrálni. azt kell szem előtt tartani, hogy a sikeres boldog élethez szükséges képességek közül melyiket kéne erősíteni nála. És sikeres az aki olyat csinál amit szeret és meg is él belőle. Nem kell hogy matematika professzor legyen mint a nagyapja, ha színész akar lenni. Ismerje a saját érdeklődését, lehetőségeit és korlátait. Én 14-18 évesen pont az elsőt nem ismertem, és azt gondolom, ha egyszer elnyomják benned, azt a legnehezebb pótolni.