105

Jobb egyházi iskolába járni?

Ellenőrző , 2010.03.15. 08:00

Nervus ajánlotta nekünk saját blogján megjelentetett posztját - nervus.us.to , eztúton is köszönjük-, amelyben egy "képzeletbeli" egyházi gimnázium hétköznapjaiba pillanthatunk be. A liberális iskola engedékenységére panaszkodó olvasóink, most megismerhetik a  tekintélyelvűség hátrányait is.

Minden hasonlóság a valósággal csupán a véletlen műve. Vagy azoké, akik miatt ilyen a valóság…

Képzeljünk el egy országot, amely történelmében elég sokáig nem lehetett szabad, a forradalmaik, a szabadságharcaik elbuktak, majd miután oly’ sok év után elkapta őket a fenenagy szabadság,
néhány okos vezetőjük még el is kúrta az egészet.
A szabadság szó jelentése teljesen elferdült és szinte mindenütt idióták vették át az uralmat.
Megvan?
Remek.

Ebben a képzeletbeli országban, az ország egyik legnagyobb városában van egy iskola. Egy magát kereszténynek valló gimnázium. Az elég idős egyház szellemében próbálja nevelni a diákságot, egyre kevesebb sikerrel. A sikertelenségről természetesen az elkurvuló diákság is tehet, ezt aláírom.

Képzeljük el, hogy az ebbe az iskolába járók max. 10%-a él és viselkedik úgy, ahogy az iskola elvárná. A 90% nagyobb része a város összes -szerintem- elég undorító szórakozóhelyeire jár, a kisebb része tud kulturáltan is szórakozni – ha elfogadjuk, hogy belefér 16-17-18 éves diákoktól a normális szintű alkoholfogyasztás a kulturált szintbe.
Mit is tehet az iskola, hogy a diákja visszatérjenek az általa diktált szellemiségbe? Megpróbál értelmes szabályokat bevezetni, nem zsarnokoskodik, nem talál ki hülye, értelmetlen szabályokat, nem rontja el a diákok kedvét.
Egy normális helyen ez valóban így is menne, de engedjük szabadjára fantáziánkat és képzeljük el, hogy az értelmes szabályok bevezetése valami miatt még egy okos “felnőttnek” sem jutott eszébe.
Ezért az iskola -”tessék, mi dolgozunk, dehát ezek a kis tetvek nevelhetetlenek”-, bevezet kismillió betarthatatlan/ostoba/értelmetlen/fölösleges szabályt.

Például: semmiféle műszaki eszközt nem tarthatsz magadnál. Sem mobiltelefont, sem MP3-lejátszót, sem semmit.
Nem, nem csak órán nem használhatod. Nem, nem csak bekapcsolva nem lehet nálad. Nem, tartsd szépen otthon, mert még a végén felhívod Lucifert a Nokiádról, kis butus. Örök vita ez mindenhol az országban, hogy lehet-e, nem lehet-e, kikapcsolva lehet-e, rejtve lehet-e stb.
Úgy gondolom, hogy nincs azzal semmi baj, ha a diák szünetben előveszi az ördögi masinériát a zsebéből, hogy írjon egy SMS-t vagy felhívjon valakit. Órán meg tegye el, némítsa le és ha meglátják nála, törjék ketté fejszével. Oké.
Bármikor szükség lehet a telefonra, főleg a mai világban. Még egy gyereknek is. Ha nem viheti be az iskola területére, akkor nyilván az odaúton és a hazaúton sem lehet nála. Így ha hirtelen elüti egy arra kószáló vaddisznócsorda, reménykedjen abban, hogy valaki megtalálja. Ha lerobban az összes busz, leszakad az Antarktiszról egy jégdarab az úttestre, kitör a pestisjárvány, szerezzen aprópénzt, keressen egy működőképes telefonfülkét, vagy küldjön haza füstjeleket, hogy bocs anyu, kések.

Vajon miért baj az, hogy ha esetleg elmarad egy órája, zenét hallgatva üsse el az időt? Biztosan a zenén keresztül szivárog be a fülébe a Sátán hívó szava. Közben esetleg még az iskolában is részeg -volt már rá példa, nem is egyszer-, hétvégenként hajnalokig bulizik, drogozik, iszik stb. Az nem baj, nem az intézmény gondja, de legalább nem telefonál az iskolában és megmarad az a jó(?) hírneve.

Ha nem a képzelet játéka lenne az egész, írhatnám azt, hogy szemtanúja voltam, amikor az igazgató kikapta a folyosón a hazafelé tartó diák telefonját a kezéből és elvitte, mondván ő még két óráig bent van, addig mehetnek a szerkezetért a kedves szülők. Se telefon kikapcsolása, se SIM kivétele, semmi. Elvitte, mert jaj. Mivel ez a történet csak a fantázia szüleménye, így természetesen nem láttam ilyet, nem is történt soha ilyen.
Hogy anyu-apu esetleg dolgozik a következő két órában is? Sebaj, majd visszakapja kedden. Addig meg morzsoljon kukoricát otthon és térdeljen rá imádkozva.

A kislányok -akiknek ugye egy része már elmúlt 18-, ne sminkelje magát kicsit sem, ne használjon színtelen körömlakkot, ne öltözzön kihívóan, mert hazaküldik átöltözni. Oké, ezt is aláírom, nem kell még több kiskurva a világra. Viszont ezt ne olyan tanárok mondják már, akiknek nem látszik az arca a sminktől…

Ha kimész az iskolából 12:00 előtt, lefejeznek az udvaron és leköpködik a hullád. (Lehet, hogy keresztre feszítenek, az stílusosabb.) Akkor is, ha csak enni mentél venni.
Szintén soha a büdös életben meg nem történt eset, hogy óra idejére elkérték a becsomagolt kaját -tehát nem volt tervezve az órán történő elfogyasztása-, mert mit képzelsz te sátáni fattyú, még eszel is? Ott van az Isten szeretete, elég táplálék az neked!

 A poszt folytatása a  nervus.us.to oldalon olvasható.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr131838939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.15. 12:35:31

@kolbászoszsömle:
Nézd, én már egy ideje tanár vagyok, így meglehetősen nagy gyakorlatra tettem szert skatulyázás terén. Te pl. egy olyan libsi vagy, aki számára az egyetlen érték mindenfajta emberi érték teljes negligálása. Ezek után adódik, hogy ha mégis ezzel ellentétes véleményt írsz, akkor az:
1. elterelő hadművelet;
2. a skizofrén személyiséged jobbik felének megnyílvánulása;
3. a skizofréniádat nyilván droghasználatnak köszönheted, tehát az is elképzelhető, hogy épp megint be vagy szívva/lőve.
Más magyarázat nem lehetséges. :)

Nervus 2010.03.15. 12:41:52

A probléma az, hogy erről a -természetesen szigorúan képzeletbeli- iskoláról olyan alátámasztható történeteket tudnék mesélni, hogy lebontanák és beszórnák a helyét sóval.
Olyan dolgokat lehet tudni a tanárokról [és a diákokról is], hogy azok mellé értelmes szabályok kellenének, amiket be lehet, be kell tartani. Nem ilyen baromságok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 12:57:39

@Nervus: Ha csak sejtetsz, meg ha én egyszer kinyitom a számatolsz, meg a mindannyian tudjuk, hogy tudja mindenkizel, az semmi. Az púder.

@Cartman (ex Cartman): :D

emzperx 2010.03.15. 13:04:41

Ezzel az iskolai terroral ugyan nem értek egyet viszont érthető:
Diákok (e megnevezésre sokszor nem is méltó egyedek) órán zavartalanul telefonálnak, laptopon játszanak, egymással beszélgetnek.
Hiába hoznak olyan döntést, hogy órán nem lehet telefonálni akkor is fog, és letagadja de legalábbis végig azzal babrál. Időnként megcsörren a telefon és mentegetőzik, hogy ő erről nem tehet. Elveheted a SIM kártyát, előkerül egy másik kártya vagy másik zajforrás kütyü.
Óra 90%-a fegyelmezési kisérlettel telik. Tanár kezében semmiféle eszköz nincs. Meglepő-e ha ezután ennyire frusztrált a pedagógus kar és ilyen szabályokkal próbálják védeni magukat?

Nervus 2010.03.15. 13:05:37

@kolbászoszsömle:
Nem, nem púder. Csak szerinted ha leírok pár "sötét" dolgot, mit csinálnak velem?
Vagy tömlöcbevetnek, vagy kirúgnak [legjobb esetben], vagy még fel is jelentenek.
Amint búcsút veszek ettől a helytől, mindent le fogok írni.

Nervus 2010.03.15. 13:19:08

@emzperx:
Ez tény, bár az is, hogy mióta ide járok, talán 3x fordult elő, hogy valakinek megszólalt a telefonja, ebből egy nem is az osztályunké volt, hanem a teremben levő táska tulajdonosáé.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 13:24:09

@Nervus: Ha ekkora az öntudat, fogod magad és átmész egy másik intézménybe.
Biztos van nem egyházi iskola is a városodban.
Vagy feljelentést teszel, miután elvették a mobilod.

Annyit kell tenned, hogy megmondod az igazgatónak, hogy nem adod oda, aztán, ha mégis elveszi, vagy rákényszerít, hogy add oda mégis (mondjuk fenyegetéssel) annak a neve: rablás.

Bevállalod, hogy kapsz egy fegyelmit (elvégre szabályt szegtél), neki meg soha többet nem kell gyerekekkel, meg iskolavezetéssel foglalkoznia.
Viszont, ha katolikus az iskola, akkor valószínűleg csak áthelyezik, mint ahogy a gyerekbaszókat szokták.

misc · http://misc.blog.hu 2010.03.15. 13:33:20

sokkal jobb egy iskola, ahol mindenféle értelmetlen szabályokat kell betartani, mint egy olyan, ahol egyáltalán nincsenek szabályok..

Nervus 2010.03.15. 13:38:08

@kolbászoszsömle:
Ez meg is fog történni. Mármint az átvándorlás máshova. Egyébként nem az én telefonomat vették el, tőlem csak a kajámat - az is mekkora veszély már.
Egyébként a feljelentésen én is gondolkoztam már, azt hiszem, hogy a következő ilyennél valószínűleg meg is fogom tenni. HA velem történik.
Hát igen, mivel itt van 1-2 olyan tanár, akit azért nem küldtek el a búbánatba, mert rokoni / jó baráti a viszonya bizonyos emberekkel. - Természetesen ez sem igaz, kitaláltam, álmodtam, mielőtt még valamelyik tanár elolvasná és megpróbálna kicseszni velem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 13:50:14

@SCUMM: Nincs olyan iskola, amiben nincsenek szabályok.

Van olyan iskola, amiben nem tartatják be szabályokat, van olyan iskola, amiben értelmetlen szabályokat hoznak és tartatnak be és biztosan van olyan iskola, amikben értelmes szabályokkal rendelkeznek és ezeket be is tartatják.

Az, hogy egy posztkommunista országban elfogadottabb, kívánatosabb egy olyan iskola, amiben értelmetlen szabályokat tartatnak be (és csak látszólag tartatják be, mert maga a szabály kívánalma ellenőrizhetetlen; egy telefon kikapcsolva a táskában, zsebben senkit nem érdekel), az szociológiai szempontból érthető, ám, hogy valójában üdvösebb-e, az szerintem kérdéses.

Én, mint szigorúan rendpárti liberális úgy gondolom, hogy nincs annál rosszabb, mint amikor azt tanítjuk meg, hogy a szabályok arra valók, hogy általuk betartson a hatalom, neked meg az a feladatod, hogy a szabályok ellenére, azokat és a szabályhozót kijátszva élhess komfortos életet.

zsooofi 2010.03.15. 20:51:43

Azt, hogy ne vigyenek be a diákok az iskolába elektronikus kütyüket, megértem. Két okból is: az órából sok idő megy el a tedd el, ne vedd fel, miért csörög, ne puskázz vele-féle fenyegetésekkel. Kettő: elég nagy feszültségeket tud kelteni a diádod között, hogy kinek van jobb, kinek nem engedik behozni a szülei, stb. Ja még egy ok: a lopások, amik szinte mindenhol előfordulnak. Nincs telefon, nincs lopás. Szerintem a postánál kis szekrényekbe történő leadással lehetne javítani a helyzeten, ha már anyuka olyan aggódós, hogyha lekési a gyerek a buszt, mászik is a falra.
Sok helyen vannak ezeknél jóval "értelmetlenebb" szabályok is, természetesen egy részük a tekintély fenntartását szolgálja (előre köszönés tanárnak, van ahol előírva, ami egyébként szerintem alap lenne..), de általában együtt járnak szükséges előírásokkal. Aki már ilyeneken fennakad, képzelem, mennyire szabálykövető ember, és kíváncsi lennék, hogyan képes például a társadalomba beilleszkedni..mármint ezt nem a posztíróra értem, remélem, ő nem ilyen:)

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2010.03.15. 21:10:18

Hat évet lehúztam egy egyházi gimnáziumban, amelyik büszkén hirdeti magáról, hogy a felekezet legjobb gimnáziuma.
Vallásomat gyakorlom, rendszeresen olvasom a Bibliát, és fundamentalista keresztyén vagyok.
Ebből következően a véleményem az, hogy az egyházi iskolák állami támogatását azonnal meg kellene szüntetni, és az egyházakat kötelezni arra, hogy ha gondolják a saját pénzükből tartsanak fenn gimnáziumot. Ha nem, akkor meg legyenek állami iskolák.
Miért?
1.) Magyarország nem keresztyén ország. Az emberek 95%-a számára a szigorúan vett keresztyén rendszabályok elfogadhatatlanok. És a maradék 5%-ból sajnos nehéz egy olyan tanári kart összehozni, akire emberileg és szakmailag is fel lehet nézni. (És ezzel nem azt kérem számon, hogy a tanár tökéletes legyen!!!) Én egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány ilyennel találkoztam, és a nagy részük már nem tanít egyházi iskolákban, vagy éppen készül otthagyni. Miért?
2.)Mert mindenkinek van egy lelkész barátja/ismerőse/sógora/komája, akitől tud ajánlólevelet szerezni, és így igen fura fazonok kerülnek be az egyházi gimnáziumokba tanítani, akik persze rögtön szembesülnek a posztban leírt értelmetlen szabályokkal, amik egy része (reggeli áhitat, hetenkénti Istentiszteletre járás) bizony rájuk is kötelező. És van-e annál "jobb" példa, mint amikor az ofő röhögve gúnyolódik a reggeli Bibliaolvasásokon. Nem csoda, hogy ettől a hívő tanárok egy idő után besokallnak.
3.)Persze van a szabályoknak másik része, hogy ne fesd a körmöd, meg ne járj kivágott ruhában, amit a "keresztyén erkölcs" alapján tiltanak. És amit persze a diákokon sokkal szigorúbban számon is kérnek. És ami a tanárokra nem kötelező. Mert persze rájuk nem kötelező a keresztyén erkölcs... (A postban leírt szabályok egy része nyilván teljesen felesleges, egy másik része, pl öltözködés betartatása úgy tűnik a tanároknál nem ment hatalmi szóval. Ami egyrészt érthető abból a szempontból, hogy senki nem szereti, hogy ha 40 évesen megmondják neki, hogy hogyan öltözzön, másrészt azért sok munkahelyen van dresscode, nekem is öltönyben kell dolgoznom.)
4.)Nyilván az előző 3 pontban leírtakból is látszik, hogy erkölcsi nevelés nem nagyon volt. Ja, és a hittanóra is egy vicc volt. És persze lehet azt mondani, hogy "nézzem csak meg, mi megy az állami iskolákban", de nekem jártak barátaim állami iskolákba, és azoknak sem lett semmi baja, nem züllöttek el, tértek ki a hitükből, stb. Persze van, aki igen
5.) Rendes nyelvoktatás persze nem volt, és a szaktárgyak oktatása is akkor volt jó, ha véletlenül kifogtál egy jó tanárt. Én 4 évig küzdöttem, hogy tanulhassak második nyelvként oroszt. Miért nem lehetett? "Mert ez nem egy olyan hely." Az unokatesómnak kereken megmondta az igazgatóhelyettes, hogy amíg ő az i.h. ebben az iskolában nem lesz orosz...
6.)A rendszerváltás környékén amikor az iskola megalakult, az egész ország területéről jöttek keresztyén értelmiségi családból származó gyerekek, és számos hívő tanár állást is változtatott azért, hogy egyházi suliban taníthasson.(A kémiatanárom egy elit suliban volt vezetőtanár.) Így sok gyerekből tudtak válogatni, és viszonylag jó tanárok is voltak. Addig, amíg ezek a jó tanárok ki nem koptak ki azért, ki ezért. És a szülők rájöttek, hogy a gyereküket nem érdemes ide küldeni, a buta merev szabályok, a változatlan, sokszor színvonaltalan oktatási struktúra (nyelvoktatás!!!!) miatt. Ma a hívő ismerőseim legnagyobb része ugyanúgy jó állami sulikba járatja a gyerekeit.
7.) Nyilván a gyerekek kb 50-60%-a, aki a suli előtt sosem látott templomot, nehezen tűri ezeket a szabályokat. Nem is csoda, hogy az egyházi sulikról sok helyen az a hír járja, hogy ott tudnak a legtöbbet inni, és oda jár a legtöbb k...a. És nekem ez fáj a legjobban, hogy ezzel az egyházamat gyalázzák meg, amit én nagyon szeretek.
8.)Amikor én felvételiztem, négyszeres volt a túljelentkezés, ma örülnek, hogyha elég embert fel tudnak venni.
9.)Nem is csoda, hogy a gyülekezetek nagy része anyagilag kihátrált az egyházi sulik mögül, és ezért nagy részük folyamatos pénzzavarban van.
10.)Hallottam olyanról is, hogyha az önkormányzat be akart zárni egy sulit, akkor az egyház átvette, megkapták rá a fejpénzt, és a tanárokkal meg aláiratták, hogy holnaptól az egyik nagy vallási személyiségről elnevezett iskolában fognak tanítani. Ami már télleg no comment...
Summa: Nem túlzottan örülök neki, hogy állami pénzből egy szűk réteg olyan rendszert működtet, aminek semmi köze sincs a hitvalló egyházhoz, és csak az egyházat gyalázzák meg.
bocs, ha kicsit hosszú lett...

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2010.03.15. 21:41:25

szerintem van élet kütyü nélkül is. asszem. bár nem próbáltam. még az is lehet, hogy jobb nélkülük.

vagyok59 2010.03.15. 21:47:54

Érdekes, sok munkahelyen tilos a mobiltelefon. Vajon azok hogy bírják?

[c] 2010.03.15. 21:51:02

"Oké, ezt is aláírom, nem kell még több kiskurva a világra."
Én ezzel sem értek egyet. A tinik szeretnének tetszeni, ez természetes. Persze én sem állítom, hogy nem kell korlátokat szabni, de én biza' a hajamat is festettem egyházi iskola(!) diákjaként, és semmilyen (fordított) arányosságot nem tapasztaltam (másoknál sem) e hóbortjaim és az erkölcseim illetve tanulmányi eredményeim között.

A kütyümentességi szabálynak talán az az oka, hogy sok diák annak ellenére is sms-ezget órán, hogy tudja, hogy tilos.

[c] 2010.03.15. 21:51:53

@lúzer_: Mármint, nem _volt_fordított arányosság, tekintve az eredményeimet.

Balaint 2010.03.15. 21:54:12

[irónia be] Szegény diákok! Korlátozzák a jogaikat! Azonnal ombudsmant! Vagy a stratsbourgi emberjogi bíróságot! Vagy valaki telefonáljon egyenesen a Jóistennek! {irónia ki}

Emberek ébresztő! Maguk még sosem találkoztak mp3-at hallgató tini zombikkal a buszon villamoson? Tanárként az egyetemen is zavaró az sms-ező diák nemhogy általánosban, vagy gimnáziumban! És ha a tinédzser lány nem néz ki kurvának egy iskolában az baj? Pont a túlzásba vitt liberalizmus juttatott minket ide.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.03.15. 21:58:29

Mindenhol vannak kötözködők, de a poszt lényege, a hozzájuk fűzött hasonló terjedelmű kommentekkel együtt, átjön annak, aki nem hülye. Az ésszerűségtől távol eső szabályok felállítgatása rossz példa a diákok előtt, fölös dacot és feszültségeket szül, és lehetetlenné teszi, hogy a diák felnézhessen a nevelőire, elfogadhassa azt, amit ők mondanak. Az iskola szabályainak annyit kellene tartalmazniuk, amennyi a tanítás és a rend fenntartásához célszerű. Ha a telefon órán szólal meg, házi feladat: tízszer leírod tíz általad választott nyelven a "mobiltelefon"-t jelentő kifejezést. Olvashatóan. Csiiing: nahát, telefon? Házi feladat a Himnusz ötödik versszakának felmondása a következő órán. És így tovább. Ha nem teljesíti, jöhet a keményebb büntetés. Semmi szadizmus, minden feladat tanít, mellesleg büntet, tehát nevel is. A szükséges mértékben. Ennyi. Persze ha a diák makacskodik, és ez ellen a tanár szabályok miatt nem tehet semmit, mint az állami iskolákban ma, az már baj.

Ha a gyerek a szünetben zenét hallgat, fülhallgatóval, vagy akár telefonál, vagy játszik, internetez meg akármi, az zavarja a köznyugalmat? Ha nem zavarja, akkor a diák PIHEN, lazít. Amire a szünetben szüksége is van. Az az igazgató, amelyik ezt nem érti, az egy vaskalapos barom, akinek nem lenne szabad pedagógiai intézményben tevékenykednie. Esetleg fegyintézetekben.

fourgee 2010.03.15. 21:58:32

Te jó ég... Én mobiltelefon és mp3 lejátszó nélkül túléltem azt a 8+4 évet ebben a veszélyes világban... Húúú...

Javaslom a post írójának, hogy kezdjen el gyűjteni sok pénzt, mert szobrot kell állítani nekem :)

Mondjuk az is igaz, hogy akkoriban csak a Budapest-Tel-Aviv, és Budapest-New York járatok utasainál lehetett "mobiltelefon" nevű táskákat látni, de akkor is. Egyszerűen túléltem enélkül, szobrot, szobrot, szobrot :)))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.03.15. 22:15:23

@Balaint: Elég nagy távolság van az apácai szürkeség és a kiskurvaság között. Stimmel, kis kurvák nyüzsögnek az iskolákban, nekem is ez a tapasztalatom. Harminc éve érettségiztem, akkor nem voltak ilyen lányok a gimiben, mert ez még nem volt feltalálva. Egyébként pedig senkinek eszébe sem jutott volna, mert még a diáktársak is furcsálkodva fogadták volna. Mi még iskolaköpenyt is hordtunk, persze mi, fiúk már elég lezser stílusban, de arra éppenséggel jó volt, hogy a zsebünkben elférjen a szendvics, vagy akár a kártyapakli, ha a szünetben zsírozni volt kedve a csemetének. Persze pénzbe tilos volt, de akkor még nem is voltak pókerfenoménok az országunk példaadó nagy alakjai. Mondok valamit, a köpeny zsebébe még egy kisebb könyv is befért, és a tavaszi napsütésben megállva elolvasni egy novellát kellemes pihenés volt néha, nem kell mindig focizni.

De nem volt apácai szürkeség előírva. Voltak nagyon jó csajok a suliban, természetesen, és azokon akkor is látszott, hogy nagyon jó csajok, ha nem láttuk a kitett hasukat és nem rúzsozták ki magukat (feltűnően). Voltak, akik miniszoknyát hordtak. Nem volt belőle botrány, elég büntetés volt, ha a fiúk szóvátették némelyiknek, hogy tömegre kicsit sok, ami kilátszik. Színes körömlakk sem volt, de az az igazság, hogy akkor ez tényleg nem volt kívánalom, egyébként pedig mindenki simán tudomásulvette, hogy a suliban vannak szabályok, de a suli utáni időszak már más kérdés. Ma valamiért már követelmény a kölykök között a feltűnő, gyakran az ízléstelenségig feltűnő, előnytelen, szellemtelen megjelenés, meg persze a kis kurvaság. Ezt visszaszorítani hirtelen nem lehet. Kell valami szigor, kell fékezés, a kölyköket mindig rá kell szorítani az elfogadottabb normák betartására. Ez a világ természetes rendje. Csak az iskola pedagógusai nézzék meg, hogy ha a gyerek hazamegy, a tévében milyen modellt lát, és szabja meg a szigort ahhoz igazítva, bölcsen, és ne a száz évvel ezelőtti internátusok stílusát feltámasztva.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.03.15. 22:33:13

@fourgee: Elismerem, és én magam is teljes értetlenséggel nézem, hogy ma gyerekek és felnőttek között is elképesztő mobilfüggőséget láthatunk. Ha valamiért ez ma ekkora igény, akkor persze lehet beszélni róla az iskolában, együtt keresni az okot, a vele járó problémákat, de az iskola nem írhatja át az egész személyiséget, a gyerekben valószínűleg ott lesz az igény a telefon használatára. Ha nem órán teszi, és percig nem kétséges, hogy órán használni vétség, akkor ha telefonálni akar, hát telefonáljon. Az persze üdvös lenne, ha a pénzt rá nem lopásból vagy kábítószerforgalmazásból teremtené elő, de most egy ültő helyünkben nem válthatjuk meg a világot. Ha a telefon ma az életmód kötelező része, akkor nem lehet megfosztani őket tőlük valamiféle sérelem nélkül. Egyébként, csak megjegyzem, ha a telefonfüggőség baj, és persze baj, akkor elő lehetne venni végre azokat, akik a szüntelen reklámokkal, akciókkal, "most csak akármennyibe" kerülő szolgáltatásokkal a befolyásolható gyerekeket a telefonra szoktatják.

Viszont van egy lényeges dolog. Ha az én koromban egy kölyökkel egy suli utáni focizásban vagy más ügyködésben, esetleg egy csaj kísérgetésében elszaladt az idő, akkor az anyja-apja otthon azon idegeskedhetett, hogy a kölyke megszökött, elütötte az autó, megszúrta egy cigány vagy "csak" lófrál valahol. Ma ez egy telefonálással elrendezhető, bármelyik irányból. És ha a kölyök tényleg váratlan helyzetbe kerül, hiszen ilyenek előfordulnak, akkor felhívhatja, akit kell. Megvan a telefonnak a rossz oldala is, de nem mondhatjuk, hogy teljesen haszontalan. Megvoltunk nélküle, de egy időben megvoltak villanyáram nélkül is az egész világon. A telefon jól is jöhet.

Az MP3-lejátszó pedig végképp ártalmatlan. Negyven éve is volt táskarádió, aztán zsebrádió, walkman, miegymás. Meg lehet lenni nélkülük, de velük néha jobb. És akkor inkább MP3-lejátszót hallgasson a gyerek, azon valószínűleg zene van, míg a rádióban ostoba dumát is hallgathat két szám között. Meg a felszólítást, hogy telefonáljon.

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.03.15. 22:37:13

Hogy hozzá van ragadva a mobil ahhoz a koszos kis fületekhez. Apádanyád még kibírta mobil, meg mp3-lejátszó nélkül, de te a fényesre nyalt seggeden még a padban sem tudsz ülni, ha nincs alattad kispárna. Puhapöcs vagy kisfiam.
Anno az ilyen kis meleg fiatalok miatt találták fel a katonaság intézményét, amelyik hivatott pótolni azokat a substanciákat, amelyeket az őseid kényelmi és egyéb szempontok miatt nem tömtek abba a buta fejedbe. Keresztény iskola? Nem olyan rossz, ha hiszel is valamiben a fékezett habzású mosópor folteltávolító hatásán kívül. Persze pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének, mert a magadfajta csak akkor tanul, ha már összeszedte az aids-t a barátjától, egy korrekt vérbajt az amúgy is betegeskedő barátnőjétől, nem veszik fel sehova, mert abbahagyta az iskolát, és elment biztonságiőrnek a tescóba.

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.03.15. 22:39:12

Az pedig tényleg érdekes, amikor a nyóckerben a cigány a "gádzsó" nyakához tartja a kést, és kiscsákó ekkor felhívja anyut a mobilján, hogy segítséget kérjen. Tényleg nagyon életszagú..

Nervus 2010.03.15. 22:40:00

Örülök, hogy azért pár ember képes volt felfogni a dolgokat. Köszi elsősorban neked, Androsz.
A többieknek, így összefoglalva:
-persze, ki lehet bírni telefon nélkül is. El is lophatják, hogyne. De azért annyira nem züllött egy katolikus iskola, hogy lopkodjanak benne.
-Arról sem volt szó sehol, hogy az órán használja a diák a telefonját, de szünetben vagy órák után senkinek sem árt, ha SMS-t ír vagy megnézi az időt vagy felhív valakit vagy akár netezik egy percet.
-Feszültségeket bármi kelthet anyagi szempontból, a ruhától elkezdve a cipőig, sőt, még egy toll is.
-Nem arról van szó, hogy a csaj bikiniben jöjjön be vagy hasig kivágott ruhában.
@zsooofi:
Képes vagyok beilleszkedni a társadalomba, de ha holnaptól lenne egy olyan szabály, hogy az utcán tilos telefonálni, egy hétig megállás nélkül röhögnék.
@fourgee:
Helyes, majd gyűjtök neked. Sok mindent ki lehet bírni, persze. De szerintem van, ami megkönnyíti az életet vagy segíti és azt nem kell tiltani. Korlátozni lehet, nem tiltani.

Бабаяга 2010.03.15. 22:40:46

@orangeman: Teljesen egyetértek veled!
Ha csak annyi egyházi iskola lenne, amennyire a valóban hívő családok részéről igény van, akkor azt a néhányat fönntarthatná az adott egyház, felekezet.
Én csak azt nem értem, hogy mi a jó büdös francért íratja a gyerekét valaki egyházi suliba, ha korábban nem úgy nevelte a gyerekét, sőt neki magának sincs semmi köze semmilyen valláshoz?
Az egyházi sulik nem elitképzők, de egyfajta erkölcsi értéket közvetíteni próbálnak. (legalábbis azok, ahová az én csemetéim jártak/járnak) Bár az általam ismert három suli mindegyikébe be lehetett vinni a mobilt, mp-3-t, de használni csak a portán lehetett, órák után, vagy ha a gyerek beteg lett.
Egy 16 éves pedig ne fesse magát, ne járjon úgy, mintha az 5-s útra járna dolgozni.
Szerintem rémes, amikor az alsós tanítványaim festett hajjal, bokáig érő fülbevalóval, égő vörös körömmel járnak suliba. Az iskola munkahely, a legtöbb munkahelyen se lehet bármilyen kinézettel megjelenni. (Nem rég olvastam egy posztot a munkahelyi terroron, hogy ifjú embert iskola után sehová nem veszik fel, pedig neki művészi tetkói vannak, és remekül tudna pincérkedni.)

Nervus 2010.03.15. 22:43:46

Ленина:
Ha már sértegetjük egymást, te meg olyan hülye vagy, mint hat pár rendőrcsizma.
MP3-lejátszóm nincs is, mobilom mondjuk van, de nincs róla szó, hogy nem bírnám ki.
Arról sincs szó, hogy ha körülvesz a teljes orosz hadsereg, akkor akarok telefonálni.
Viszont nagyon jól jött a mobil, amikor elzúgtam bicajjal és a kórházban üldögéltem pár órát, vagy amikor nem járt se busz, se villamos, vagy amikor tovább kellett bent maradnom.
Hasonlóan jól jöhet a kollégistának, aki lekési az utolsó buszát, vagy a rossz idő miatt nem tud hazajutni.

skipy 2010.03.15. 22:48:59

@Cartman (ex Cartman):
Nos, ha tényleg tanár vagy, akkor:
1: Hagyd abba. Nem fog menni. Ilyen stílussal nem.
2: Lépj be a Jobbikba. Neked való. Nem kell gondolkodni, (nem is szabad!) és pont lefedik a "vallásos/szigorú" (és megjegyzem agyament) iskola jövőképét.
Ha nem vagy tanár, akkor bocsi. De akkor ne a tanárokat járasd le, van közöttük normális is.

Abban van igazság, hogy a diákok egy része igen bunkó. Arra szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy a tanárt nem azért tisztelik, mert szigorú/idős/diplomája van (diáknyelven élve: "papírja van arról, hogy faszkalap") hanem mert kiérdemli. Ezen kellene elgondolkodni.

Nervus 2010.03.15. 22:50:17

Van olyan tanár, aki kiérdemli, van, aki nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.15. 22:51:15

@skipy: Az a vicc volt, amit sikerült komolyan venned...

skipy 2010.03.15. 22:52:46

@kolbászoszsömle:
Akkor vissza minden :D
(legalábbis az első bekezdés)

Maestro 2010.03.15. 23:07:00

faszom egész nap a suliban ülve mi szükség van a mobilra a rajoskodáson kívül?

van néhány kivétel, lehet jelezni ofőnek, ő majd intézkedik, de az órán úgyse veszed fel...

klasztika 2010.03.15. 23:22:16

az ilyen iskolába járók MINDIG elfogadják a házirendet. onnantól kezdve pedig nincs miért hisztizni.
szabad iskolaválasztás van, át lehet menni államiba.

Pozitívan 2010.03.15. 23:24:53

Elszörnyedve olvasom itt némely hozzászólást. Tanárként teljesen egyetértek a posztoló mondanivalójával. Lehet mindenféle szabályt kitalálni, véleményem szerint a kulcsszó: személyes példamutatás. Én pl. büszke vagyok arra, hogy a diákjaimnak soha nem a házirendet kell idézgetnem, nem szoktam intőket adni, csak néha ilyesmiket mondok: engem mikor lát órán mobilozni? enni? inni? mikor rohanok ki WC-re óra közben? és még sorolhatnám. Erre aztán jönnek a válaszok, hogy de az xy tanárnál.... Nos, az nem én vagyok és nem is érdekel. Pontosan annyit várok el a diákjaimtól, amennyit saját magamtól, és bizony működik... nálam legalábbis, mert xy tanárnál meg nem. Hüm-hüm, erre vajon mit lehet mondani?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.03.15. 23:26:04

@skipy: "a tanárt nem azért tisztelik, mert szigorú/idős/diplomája van"

Mindentől függetlenül ebben a kiragadott állításban is benne van egy szomorú világkép. A diploma ma vagy tudást takar, vagy nem. Diplomát már "szerezni" sem nehéz. Az a baj, hogy a diploma ma nem jelent automatikusan jogot a tisztelet elvárására.

Az idős... Nos, tudjuk, hogy az öregeket rendszerint csak jól működő, érett társadalmak becsülték, függetlenül a technológiai szinttől. Nálunk az öreg jelenleg csak kenyérpusztító vén "faszkalap". Van, hogy igen. Az fiatalon is kenyérpusztító faszkalap volt, és a ma semmirekellő életművész, ügyeskedő ifjai is kenyérpusztító, haszontalan, buta vén faszkalapok lesznek egyszer. Csak jó lenne, ha az öregség önmagában nem lenne ok arra, hogy meg se hallgassuk, amit az öreg mond. Mert bizony lehet, hogy sokszor jót mondanak.

A szigorúság pedig furcsa dolog. Amikor én tanítottam, felnőtteket, én is szigorú voltam. Ami azt jelentette, hogy megköveteltem annak a munkának az elvégzését, amiről én már tudtam, hogy a végeredményhez szükséges. Aztán a vizsgákon kicsit engedtem a szigoron, csak a tényleg szükséges szigorig, és a vizsgázók, akiket akkor helyettem maga a vizsga ténye nyomott, örültek a kis megkönnyebbülésnek, és felszabadultabban dolgoztak, jól. És végül rengetegen fejezték ki a hálájukat (szóban, természetesen) amiatt, hogy kíméletlenül végigráncigáltam őket a fárasztó akadályversenyen, mert tényleg tanultak közben, ráadásul kaptak egy bizonyítványt is róla, amivel munkát kaphatnak.

Gimiben a biológiatanárunk is igen szigorú volt. Nyögtük, morogtunk, ahogy kell. Amikor már kezdett kinyílni a szemünk, és már voltak, akik biológia felvételit vagy érettségit fontolgattak, egymás között megállapítottuk, hogy a Bioszkata keze alól kikerülteknek elég jelentékeny hányadát rendszeresen fel is vették oda, ahova jelentkezett. És kezdtük megérteni a dörgést. És nyögtünk, morogtunk, de nem utáltuk érte. Azokkal, akiknek a biológia végül csak egy tantárgy maradt, azokkal pedig nem szívózott, nem erősködött, és valószínűleg nem volt eset, amikor azt mondtuk volna rá, hogy disznóságot csinált valakivel. Szóval a szigorú tanár bizony tisztelhető, esetleg még magáért a szigorért is, ha az jó eredményeket alkot, de persze az elismerésért a tanárnak nem elég csak szigorúnak lennie.

Azt hiszem, hogy a posztban lefestett "képzeletbeli" gimnáziumban ezt is megmagyarázhatná valaki a tanároknak.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.03.15. 23:49:07

Ez milyen igénytelen, gyenge cucc. Meg hogyan lehetne hinni neki? Mondja meg, melyik iskoláról van szó.

Nervus 2010.03.15. 23:50:41

@klasztika:
Persze, csak azért azt is figyelembe kell venni, hogy sok szabályt időközben találnak ki + azt is, hogy nem mindenki akar/képes átmenni egy teljesen új helyre...
Ilyen alapon el lehetne menni az országból [hű, de ismerős...], vagy az univerzumból is.
@Pozitívan:
Megtisztelő, köszönöm.

Nervus 2010.03.15. 23:52:47

@G.d.Magister
Miért, ha megmondom az iskola nevét, felkeresed és ellenőrzöd? Miért kell ahhoz a neve, hogy hihető legyen. Aki jól ismer engem, tudja, hogy miről írok.
Vállalod is a felelősséget azért, hogy ha leírom a nevét, ne rúgjanak ki a a ***-ba?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.15. 23:56:53

van egy tippem, hogy ez a pécsi Nagy Lajos Gimi leszen, a cisztercitáké:)

Nervus 2010.03.15. 23:59:30

@vészmadár (pica pica):
Nem, pont az ország másik vége :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 00:08:56

@Nervus: A jó paranoid ilyen kérdésekre nem válaszol, csak az, aki le akar bukni.

RollTide 2010.03.16. 00:17:52

Az a baj a hogy Neked csak jogaid vannak, kötelességed nincs.

Ha nem tetszik ez az iskola, miért nem mész másikba?

Hidd el, teljesen hétköznapi dolog ez teljesen hétköznapi iskolában más országban például. Ha egy hét múlva még eszemben lesz, belinkelek egy saját fotót angol nyelven.
Nem vallásos iskola, nem elitképző. És nem engedélyezett a mobil és egyéb elektronikai eszköz. Mert nem azért megy oda az ember fia. És senki nem lázad. Mindenki elfogadja, mert ésszerű szabály.

Ha nagyon aggódsz, tedd azt a pöttöm kis telefont a kabátod belső zsabébe, táska eldugott zugába KIKAPCSOLVA. Nem fognak megmotozni. És ha kell hazafelé használhatod.
Nem ördöngösség.

Nervus 2010.03.16. 00:19:06

@Extasee_:
Örülök, hogy így ismersz. Szó sem volt a kötelességről, sem jogokról.
Fentebb leírtam, hogy hamarosan búcsút intek ennek az iskolának.
Egyébként már volt 2x olyan, hogy az igazgató kipakoltatta a táskákat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 00:27:33

@Extasee_: Mi vesz rá egy olyan embert, aki azzal kezdi a mondókáját, hogyha nem tetszik egy szabály, akkor menj másik iskolába arra, hogy elmesélje azt, hogy hogyan lehet kijátszani azt a szabályt, ami nem tetszik?
És miért gondolja, hogy az a helyes, de legalábbis elfogadható módja az efféle dolgok elintézésének, ha csalnak az emberek?

RollTide 2010.03.16. 00:37:06

@kolbászoszsömle: Húúú...tényleg hatalmas ötletet adtam az "aggódó" diáknak.

A szabálynak azzal a részével egyetértek, hogy ne használja, ne vegye elő. Ha fél a hazafelé úton a vérfarkasok támadásától és úgy véli, hogy csak is egy mobil háttérsugárzása és térereje erősíti meg annyira az auráját, hogy még az autók is lepattanjanak róla, hát ám legyen a zsebében és kapcsolja be az iskola kapujától távol.

De ne legyetek álszentek...

www.youtube.com/watch?v=WiaPvEI3SDU&feature=player_embedded

semota · http://livewithit.blog.hu 2010.03.16. 00:37:15

@Nervus:

Miért nem írod meg, hogy melyik iskola volt az? Nem lehetsz ekkora puhapöcs...

Nervus 2010.03.16. 00:41:43

@#s3mot@:
Leírtam, hogy miért nem. Ez nem puhapöcsség kérdése.
Egyszerűen sem nekem, sem a családnak nem hiányzik a fegyelmi tárgyalás, a zaklatás, a kirúgás stb.

RollTide 2010.03.16. 00:44:21

@Nervus: De ha úgy is átmész másik suliba? ;)

Nervus 2010.03.16. 00:45:17

@Extasee_:
Ezt is írtam azt hiszem itt, hogy amint átmegyek, minden érdekességet megírok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 00:50:20

@Extasee_: Szerinted, ha meg van tiltva az, hogy a diák mobilt vigyen be, akkor az a kretén azt a szerencsétlent nem fogja levideózni?

Nekem az a bajom ezzel az egésszel, a leírás alapján hogy betartathatatlan szabályokat hoznak ÉS mindeközben azokat a szabályokat (Magya Köztársaság törvényei), amik őrájuk vonatkoznak, azokat meg zokszó nélkül megszegik (Az egy bűncselekmény, ha elveszi a diáktól a mobilt és nem adja neki vissza. Rablásnak hívják.).

A társadalom hozzáállásával meg az a bajom, hogy _elfogadhatónak_ tart egy olyan rendszert, ami értelmetlenül szigorú de kijátszható.
Hogy a rendszert elfogadja, sőt, üdvözli, a kijátszóját meg támogatja.

RollTide 2010.03.16. 00:57:38

@kolbászoszsömle: Tévedsz, csúsztatsz...
A Btk. 321. § (1) bekezdése szerint rablást követ el, aki idegen dolgot jogtalan eltulajdonítás végett úgy vesz el mástól, hogy evégből valaki ellen erőszakot avagy élet vagy testi épség elleni közvetlen fenyegetést alkalmaz, illetve valakit öntudatlan vagy védekezésre képtelen állapotba helyez. Rablás az is, ha a tetten ért tolvaj a dolog megtartása végett erőszakot avagy élet vagy testi épség elleni közvetlen fenyegetést alkalmaz.

Nyilvánvaló, hogy nem megtartja az igazgató haszonszerzés céljából, hanem a szülőknek átadja később. Egy intézmény belső szabályzatát, ha nem tartod elfogadhatónak, ne csatlakozz hozzá,...esetleg menj el onnan.

Ezek a szabályok betarthatóak, csak nem tetszenek és nem kell egyetérteni velük.

dr.pupak30 2010.03.16. 01:21:26

@Cartman (ex Cartman): ej Cartman neked mint tanárnak illene tudnod mi az a skizofrénia. semmi köze nincs a többszemélyűséghez. látod erről pofázok én már itt jó ideje, hogy olyanok tanítanak, akiknek semmiféle ismereteik nincsenek az emberről magáról, maximum a tárgyról amit tanítanak. hogy várjuk el, hogy egészséges lelkületű felnőtteket neveljetek ?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.03.16. 01:32:21

Érdekes dolog egyházi gimnázium öregdiákjaként más egyházi gimnáziumok elbaltázott szabályozásaival szembesülni. Úgy tűnik, Pannonhalma kivételesen épeszű az egyházi gimnáziumok között.

ragamust 2010.03.16. 03:29:14

hülyeség, ha tanulni akarsz bármely gimnáziumban elsajátíthatod a fölösleges sallangot, ha nem akarsz, akkor menj villanyszerelőnek.oszt ennyi.Túl gondolják az emberek ,hogy mik lehetnének, mit én is.Jó lenne tudomásul venni, gépek vagyunk, termelünk és ennyi.Se több, se kevesebb.Csókoltatom Zanócz Erzsébetet , a Bródyban.PEace

tewton 2010.03.16. 03:52:01

Izgalmas téma modoros és izzadtságszagú stílusban előadva. Kár érte.

tewton 2010.03.16. 03:53:54

Izgalmas téma modoros és izzadtságszagú stílusban előadva. Kár érte.

tewton 2010.03.16. 03:56:28

Izgalmas téma modoros és izzadtságszagú stílusban előadva. Kár érte.

Lev Menachem 2010.03.16. 05:19:49

eszem faszom megáll

néznéztek egy angol bentlakásos sulit, vagy próbálnátok rájönni számos országban a nívósabb iskolákban miért kötelező az egyenruha.. , jha hogy a mobiltelefon mp3 mizéria még nincs 10 éve h elkezdődött , ezért nem is alakult ki velük szemben normális szokásjog

amúgy az egyházi iskolákat nem azért finanszírozza az állam mert annyira adakozhatnékuk van, hanem mert ezek az intézmények állami feladatot látnak el, adófizető állampolgárok gyermekeit oktatják (általában magasabb színvonalon, mint az állami iskolákban) (ehez képest persze a komcsi hillerék basztak kifizetni a törvény által előírt normatívát, amiért később pert vesztettek az egyházzal szemben, de ez már más téma...)

Turulsólyom 2010.03.16. 05:28:11

Kedves hozzászólók, én egyházi iskolába,gimnáziumba jártam. Nagyon színvonalas oktatási intézmény volt, szigorú is a maga módján, de utólag azt kell mondanom: nem elég szigorú!
Pont az értékrend mindennapi életbe való átültetése az, amit még jobban számon kellene kérni a diákokon.
Amúgy nekem munkaeszköz a mobiltelefon, de bizony nem értem, miért is lenne probléma az, ha nem viheti magával a gyermek az iskolába. Továbbá: szerintetek valóban nem lehet meglenni mp3 - lejátszó nélkül 5 vagy hat szünetben?
Az iskola esetleges közösségformáló szerepéről mondjunk is le?
Amit a cikkíró akar, az a liberális nevelés, s van ezzel szemben egy konzervatív irány. A liberalizmus, mint olyan, nem csak a gazdaságban bukott meg.
Én a magam részéről gyermekeimet egyházi iskolába adom. Feleségemmel ez közös döntésünk.
Ja, hogy a házasság is ultrakonzervatív dolog?:-(

Turulsólyom 2010.03.16. 05:41:53

Most szeptembertől megy a lányunk egyházi óvodába, pl:-)
Egyesek a pécsi Nagy Lajos gimire asszociáltak, mások a másikra...
Miért gondoljátok, hogy ezek az iskolák olyan szörnyűek lennének egy normális embernek?ű
Én református gimibe jártam, de az unokaöcsém pl. a pont említett Pécsibe, és mindketten igen jól éreztük magunkat...egyikünk sem lett lelki-szellemi-testi nyomorék, s mindketten boldog családban élünk...ahogy egykori osztály - és iskolatársaink jelentős része is, ami manapság sajnos egyre ritkább. Szerintem az egyházi iskolákból kikerülteknek nagyobb esélye van a szép, kerek életre, mint az állami iskolákból kikerülteknek. A környezet is jobb. nálunk a legtöbb diáknak 2-12 testvére volt, az egyke fehér holló...a csonka család még ritkább. A csonka családból bekerültek, egykék is pozitív jövőképet láttak maguk előtt...esetleg nagyobb esélyük lett rá, hogy ne úgy éljenek a továbbiakban, mint ma sajnos a magyar átlag. Ezeken is el kellene gondolkodni...Persze, hogy ennek része az egyesek szerint a technikai kütyük kitiltásában "zanzásítható" szigor...ez már nézőpont kérdése. Igen, a konzervatív nevelés képviselői szerint vannak betartandó, kőkemény szabályok, kell tekintélytisztelet...ahogyan amúgy a Biblia szerint is. Ez senkinek nem vált még kárára.

zovar 2010.03.16. 06:13:55

Szülőként az a legnagyobb baj, hogyha próbálunk itthon jó példát mutatni, és szeretném, ha egy olyan iskolába kerülne, ahol nem lesz belőle kiskurva, vagy kisgengszter, akkor igen nehéz dolgunk van. Mert nem csak az otthoni példát követik a gyerkőcök, hanem igenis hat rájuk a suli is.
Nem vagyunk vallásosak, nem akarom egyházi suliba íratni (bocs), csak egy normális sulit kerestem, ahol jó a színvonal, és nyugodtan elengedhetem. Na, ez a nagyon nehéz.
Voltam néhányszor bent a mostani, teljesen átlagos általánosában, és ledöbbentem.
13-14 éves lányok vastagon kivakolva, útszéli öltözetben cigiznek suli előtt teljesen nyíltan, és a tanár lehajtott fejjel slisszolt ki közöttük. Azt mesélte a lányom, hogy van, aki nyugodtan hallgat mp3-at az órán, legalább addig sem zavarja az órát. Nyíltan telefonálnak, esznek-isznak órán, senki nem zavarja őket.
Nem azt mondom, hogy tiltsunk be mindent. Kell a mobil, az mp3-4-5 sem árt, csak megfelelő korlátok között. De a cigit, vakolatot, kivillanó tangát, melleket sehogy nem tudom elfogadni egy általánosban. Középsuliban is csak megfelelő szinten tartva.
Nos, egy átlagos szülőnek ennek megfelelő sulit találni a kihívás!

ezmegmi?? 2010.03.16. 06:24:29

@Turulsólyom: nem kotozkodes, de... szerintem az, hogy valaki boldog csaladban el semmilyen szinten nem fugg attol, h allami vagy egyhazi iskolaba / ovodaba jart.
2-12 testver?? parommal annyi gyereket szeretnenk vallalni majd, amennyi eronkbol es a "mocskos anyagiakbol" telik, es nem annyit, amennyi "sikerul" (bocs, ha durva a megfogalmazas).

"Igen, a konzervatív nevelés képviselői szerint vannak betartandó, kőkemény szabályok, kell tekintélytisztelet...ahogyan amúgy a Biblia szerint is."

szerintem a tiszteleltet ki lehet erdemelni, de megkovetelni csak azert, mert valaki mas rangban van, nem lehet, vagy legalabbis nagyon regimodi eszjarasra vall.

fiatal koromban (16-18) kb a kemeny drogokat leszamitva mindent kiprobaltam. megis sikerult tovabbtanulnom, jelenleg van egy stabilnak (kopp-kopp) nevezheto allasom. soha nem a Biblia alapjan lettem nevelve, megis kiegyensulyozott az eletem, es egyaltalan nem erzem ugy, hogy kevesebb vagyok igy. meglepo? :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.03.16. 06:55:00

A biblia nem korlátozza a mobiltelefon és mp3 használatot. Vagy ha netán mégis, akkor a tanári kar is igénybeveszi a számítógép és a zördög! művét, a zinternetet! Azon sok,a nem keresztyén-lelkületű pornó! :) Az az "elkobzás" lopásnak minősül, nem rablásnak.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.03.16. 07:00:29

@Turulsólyom:

Kitermelnek egy rakat ateistát a keresztény iskolák, ahogy pár munkatársamat is ilyenbe járatták. Az értelmetlen szabályozás és idejétmúlt képzetek miatt ők nem fogják a gyerekeiket ilyen helyre járatni, és én nem szeretném az ilyen iskolákat az adómból támogatni. Semennyire sem, ahogy egyik egyházat sem. Tartsák el saját magukat, vagy a hívek tartsák el, engem ne fosszon ki egy ilyen moslék szemét tolvajbanda. Az egyház csak a haszonért létezik, köze nincs már semmihez, ami köthető a tudományhoz. Ha rajtuk múlna még mindig lovaskocsin járnánk, és azt hinnénk, hogy világ lapos, és a Nap körülöttünk kering. És az elektromosság (amit már azé' ők is használnak) az ördög műve, ahogy minden más is, amire nem tudnak számukra megfelelő körítést adni, mert korlátolt barmok.

Nzoltan 2010.03.16. 07:38:39

@Adani: Igenis sok köze van az iskolának, mit csinál iskolába jövet-menet. Ha valami baj történik vele, az üzemibalesetnek számít. Pont olyan, mintha munkába mennél.

Kalmár 2010.03.16. 07:43:37

Az én lányom is katolikus iskolába jár.
Lehet mobil, lehet mp3, lehet színtelen körömlakk.

Amit nem tűrnek, azt beiratkozáskor közölték mindenkivel. Szerintem ha nem tetszik, akkor nem kell oda vinni a gyereket.
Például tilos a feltűnő smink, kihívó ruházat, piercing, idióta frizura.
Nem tűrik a káromkodó, verekedő gyerekeket.

Igazán örülök ezeknek, pont ilyen iskolát képzeltem.

Abban az iskolában ahol eddig járt, (vidéki állami) 4 lány maradt ki 7. osztályból szülés miatt...
Egy kissrácot kizártak mert késsel fenyegetőzött. Mobillal vettek fel a gyerekek verekedést. Nem is tudom miért mutogatják a tv-ben, gyorsan terjed. Ja és egy diák a tanáriból lopott pénzt farsangkor, míg az anyja figyelt a folyosón.

Szóval károghat akárki az egyházi sulik ellen, nekem megfelel.

Nzoltan 2010.03.16. 07:51:12

@Kalmár: Én olyan iskolába, olyan osztályba jártam, ahol még Arany János tanított. Azóta redformátus iskola lett. Jelenleg a szülők nem léphetnek az iskola területére. Mert folyamatosan verekedtek. Sokak szerint fasiszta az iskola.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 07:58:29

@pupak30:
Tudom, mi a különbség. A 3. pont miatt hoztam csak össze a kettőt. Mert a skizofrénia és a fűfogyasztás között véltek felfedezni némi összefüggést a közelmúltban tudósok (vagy brit tudósok :) ), és a köznyelv amúgy is összemossa.

Kalmár 2010.03.16. 08:04:47

@Kedves Nard: Ez az adó dolog marhaság. Minden közösbe beérkező adóból olyan mértékben támogatnak különböző dolgokat amennyir fontosnak tartja az aktuális hatalom.
Én a focit utálom, mégis támogatják.
Nem vergődök, hogy éljenek meg a belépőjegyből...
Ilyen felfogással semmi nem működne.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 08:49:07

Szerintem egyébként sokaknak nem jött le ennek a posztnak a lényege (amiben persze benne van a posztíró koncepciója is). Nem azért tiltott az MP3, mobil, stb., mert ez egy katolikus iskola! Hanem mert ennek az iskolának ilyenek a szabályai.

Elvben önkormányzati iskolákban is lehetne szigorúbb szabályozás ilyesmire, de sok helyen nem MERIK felvállalni, sok helyen pedig MOST IS TILOS, csak nem tartatják be. Hogy miért van ez a különbség, azt hosszadalmas lenne kifejteni, a lényeg: egy önkormányzati fenntartású iskolában egy iskolaigazgatói státusz ma már inkább politikai munka, mint szakmai. Sajnos. Ezért (és sok más miatt) sem irigylem az iskolaigazgatókat.

Egy fontos tanulsága azért van a posztnak: tessék minél részletesebben érdeklődni arról az iskoláról, ahová készültök (illetve gyerkeiteket szeretnétek majd járatni)! Abból a legritkább esetben lehet jól kijönni, hogy "beiratjuk a gyereket valahová, aztán ha nem tetszik, tűzzel-vassal harcolunk a szabályok ellen..."

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 08:59:24

@Pozitívan:
A példamutatást helyesnek tartom, de ezt a tálalást nem. A diáknak meg kell értenie, hogy nem vagyunk egyformák, nem vagyunk egyenlők az iskolában! Más az oktatási folyamatban betöltött szerepünk, amiből fakadóan mások a kötelezettségeink és a korlátaink is. Ez egyébként nem csak a tanár számára "pozitív" előjellel igaz. Egy provokatív példa, tényleg csak a poén kedvéért: Neked hány igazolatlan órád lehet különösebb következmények nélkül? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 09:28:09

@Extasee_: Az is rablás, ha csak fenyegetsz.
Ha a kancigány vagy az igazgató megfélemlít és elveszi az értékeid.

Bár, lehet, hogy egy ilyen esetet jó ügyvéddel le lehet minősíteni zsarolásra.

Én nem azt mondtam, hogy a szabályok betarthatatlanok, hanem azt, hogy betartathatatlanok.
Ez két külön dolog.
Valamint, a fő problémám az volt, hogy azt ajánlgattad, vigye be kikapcsolva, mert úgy nem érdekel senkit.

A szabály áthágására biztatsz egyik oldalról, a másikról meg játszod az elvhűt, és azt mondod, ha nem tetszik ne menj oda.

És ez az általános hozzáállás.

A szabályok opcionálissága, felülbírálhatósága mélyen beleivódott a társadalomba és ennek a levét isszuk, ez minden probléma gyökere.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.03.16. 09:33:17

@Kalmár:

A focit se kéne támogatni, egyetértek. Ami nem bírja eltartani magát, az nem életképes.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 09:35:10

@Turulsólyom: Bevinni nem szabad, nem használni...

Vagy a keresztényeknél ez úgy van, hogy a nála van, akkor ha szabad, ha nem, használja?

És tényleg.

www.nol.hu/archivum/archiv-148467

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 10:06:24

@Kedves Nard:
Próbáld meg elfogadni, hogy az egyházi iskola is állami feladatot lát el. Nem arról van szó, hogy őket a hitéletükben támogatná az állam, hanem az oktatási tevékenységükben. Vagy megvonnád az önkormányzati iskolák támogatását is? Éljenek meg ők is, ahogy tudnak? :)

@kolbászoszsömle:
"A szabályok opcionálissága, felülbírálhatósága mélyen beleivódott a társadalomba és ennek a levét isszuk, ez minden probléma gyökere."
Az esetek többségében ez úgy működik, hogy hoznak egy megengedőbb szabályozást (órán ki kell kapcsolni / le kell halkítani), amit letojnak a T. Diákok, erre egy idő után eldurran az iskolavezetés agya, és bekeményítenek. Lehet, hogy ezzel a szigorúbb szabályozással nem érik el azt, hogy tényleg ne vigyen be senki telefont, de legalább kisebb az esélye, hogy megszólaljon órán...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 10:37:36

@Cartman (ex Cartman): Ha azt akarja a vezetés, hogy órán ne szóljon a telefon, akkor miért nem ezt tartatja be?
Miért jó arra nevelni a gyereket, hogy ne a szabályokat tartsa be, hanem azt, amit szerinte jelent a szabály?

De ez igazából mindegy, ezt megteheti, sok olyan ember van, aki ezt a gyakorlatot helyénvalónak tartja, hiszen az etika bástyájából ez folyik (milyen szép képzavar).

Nekem a gond, a legfőbb probléma, az az, hogy elveszi a gyerektől a telefont és nem adja vissza neki.
A telefonhoz semmi köze, abban személyes adatok vannak, amikez mégannyira nincs köze, a telefonnal fizetős szolgáltatásokhoz fér hozzá, gyakorlatilag, mintha a pénztárcáját a privát fényképalbumát és a levelezését venné el a gyereknek az igazgató, plusz egy olyan listát, ami azt tartalmazza, hogy kivel, mikor, meddig beszélt.

Ezekhez meg a világon semmi köze.

Persze, lehet azt mondani, hogy nem fogja megnézni, de a tanár egyszer már törvényt sértett (akkor, amikor elvette a gyerektől a telefont). Miért kellene jóhiszeműnek maradni?

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 10:44:25

@kolbászoszsömle:
"Ha azt akarja a vezetés, hogy órán ne szóljon a telefon, akkor miért nem ezt tartatja be?"
Mégis, hogy? Tegyük fel, megszólalt az a telefon, és Te vagy a tanár. Mit csinálsz? (Természetesen csak törvényes, etikus és pedagógiailag előremutató megoldások jöhetnek szóba! :) )

contemplator 2010.03.16. 11:59:30

@Cartman (ex Cartman): A posztnak a lényege az, hogy olyan szabályokat hoznak, aminek semmi köze az igazi problémákhoz. Nervus szerint arról nem vesznek tudomást, hogy a gyerekek isznak, drogoznak. De a kütyü már baj. Ők sem tudnak mit kezdeni a problémás tanulókkal, de legalább olyan látszatot teremtenek. Ez a struccpolitika, amit az egyházi iskolák legtöbbje folytat. Ezt a kettősséget sérelmezi a posztíró.
Az állami finanszírozásnak ára van, a minisztérium beleszólhat az egyházi iskola életébe. Mégis ragszkodnak hozzá, hiszen az egyházaknak még mindig az oktatás a legfőbb bevételi forrásuk.
Kérdezném: hogyan lehet elválasztani egymástól az egyházi iskola oktatási és hitéleti tevékenységét? Válaszom: sehogy.
Az órán megszólaló telefon problémáját lehet kezelni: kikapcsoltatom vele. Ha meg a gyerek várja az órámat, mert érdekes, izgalmas, akkor már úgy jön be, hogy be sincs kapcsolva.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 12:18:00

@Cartman (ex Cartman): Kikapcsoltatom, ha megszólalt és adok egy figyelmeztetőt-intőt, ha elmúlt 18 kirúgom a picsába.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 12:39:17

@contemplator:
"Nervus szerint arról nem vesznek tudomást, hogy a gyerekek isznak, drogoznak."
Az iskolában? Azt azért nem hiszem... Azzal meg nyilván nem tudnak mit kezdeni, hogy iskolán kívül mit csinálnak.

"Kérdezném: hogyan lehet elválasztani egymástól az egyházi iskola oktatási és hitéleti tevékenységét? Válaszom: sehogy."
Nem is kell. Ha nem járatja senki egyházi iskolába a gyermekét, az nem kap fejkvótát, és megszűnik. Ilyen egyszerű. Egyházi iskola addig lesz, amíg igény van rá. Egyébként még az egyházi iskolákban is lehet többféle felekezeti hittant, sőt akár hittan helyett etikát választani.

"Az órán megszólaló telefon problémáját lehet kezelni: kikapcsoltatom vele."
Aha. És mi van, ha már a harmadik telefon szólal meg az órán? Vagy ha valakié rendszeresen? És akkor, ha nem hajlandó kikapcsolni?

@kolbászoszsömle:
A figyelmeztető-intő semmit sem ér. És még 18 év felett sem olyan könnyű kirúgni egy diákot. (Ráadásul ellenérdekelt benne az iskola - ld. fejkvóta.)

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2010.03.16. 12:43:29

@Lev Menachem: "amúgy az egyházi iskolákat nem azért finanszírozza az állam mert annyira adakozhatnékuk van, hanem mert ezek az intézmények állami feladatot látnak el, adófizető állampolgárok gyermekeit oktatják" Igen, ezért lenne jogos az állami normtíva, amit a gyerekek után kap. De a kiegészítő támogatás, amit az állami suli az önkormányzattól kap. Szerintem azt fizesse az egyház. Olvasd el a hozzászólásomat az elején, hopgy miért. (Mellesleg ezt nem fizették ki Hillerék.)

(általában magasabb színvonalon, mint az állami iskolákban)

muhahahha....

@Turulsólyom: Turulsólyom, te mikor végeztél? Ez komolyan kérdem, hidd el sokat változott a helyzet akár azóta, amikor én végeztem. (2005)
a kőkemény szabályokról meg az a véleményem, hogy az egyházi iskolák szabályai kb olyanok, mint a Bibliában a farizeusok, akik olyan terhet raknak a többiek vállára, amit ők sem képesek elhordozni.

@Kedves Nard: ott a pont...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 12:59:02

@Cartman (ex Cartman): Nem igazán értelek!
Ha valaki feljelentené az igazgatót azért, amit csinált, akkor két eset lehetséges: Vagy lesznek olyan tanúk, akik hajlandók vallanani ellene, és rossz esetben csak kirúgják, jóban le is sittelik, vagy nem lesznek tanúk, és mindenki boldog, mert van egy újabb olyan generáció, aki eltűri a hatalom visszaéléseit és igényli az elnyomást.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 13:23:17

@kolbászoszsömle:
Az a helyzet, hogy ugyanazokat a köröket futjuk itt. Fegyelmezési eszközök nélkül nincs hatékony közoktatás (nevelés meg pláne nincs).

contemplator 2010.03.16. 13:47:28

@Cartman (ex Cartman): Van fegyelmezési eszköz. Csak az igazgatónak, a szülői munkaközösségnek, diáknak partnernek kéne lenni benne. S tudom, itt írod majd a tanmesét az igazgatóról, aki az iskolaszék, önkormányzat, fenntartó, politika hálójában vergődik. Ez veszett el. Főleg a szülő-pedagógus együttműködést hiányolom. De vallom, rátermett pedagógus kezelni tudja a helyzetet. S ellenben veled (előbi kommentjeidx alapján, nemcsak ezen a poszton), úgy látom, erre alkalmatlanok ma a pedagógusok (tisztelet a kivételnek). S itt felmerül a tanárképzés, egyetemi képzés minősége, amit a legújabb poszt próbál feszegetni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 13:47:38

@Cartman (ex Cartman): Az, hogy megteheti az igazgató, hogy elveszi a telefont, az csak azért lehetséges, mert beszari kis gerinctelen férgekből áll a társadalom.
Gerinctelen féreg az igazgató, aki gondolkodás nélkül megszegi a rá vonatkozó törvényeket, hogy a saját szabályát rákényszerítse az alantasainak közösségére, beszari kis gennyláda a diák, amelyik ahelyett, hogy elmenne az iskolából, ha nem tetszenek neki a szabályok, odajár és siránkozik, beszari kis gennyláda vagy én is, mert ahelyett, hogy komolyan kinyomoznám, hogy mi is volt ott, osztom az eszet.

Mert kellenek a világos szabályok, de a tanárra jobban kell, hogy vonatkozzanak.
Nincs egyenlőség, és nincs egyenjogúság, bizonyos tekintetben.
Bizonyosokban meg van.
A magántulajdon joga, a testi integritás joga, meg az adatvédelem joga egyformán megilleti a tanár és a diákot is.

A tanár durván megsértett ezek közül legalább kettőt akkor, amikor elvette a telefont és nem adta vissza neki.
Ugyanúgy nem volt hozzá joga, mint a gyereknek bevinni az iskolába a telefont.
A kettő között a különbség, hogy az egyik fél korlátlanul cselekvőképes, a másik meg nem. Súlyosbító tényező meg az, hogy a rábízott fiatalkorú sérelmére követte el, amit.

Az eszköztelenséget nem törvénytelenséggel kell pótolni.
Én erről beszélek.

contemplator 2010.03.16. 14:03:01

@kolbászoszsömle: Könyörgöm Zsömle! Nem eszköztelen egy pedagógus még ma sem. Csak nem alkalmazza ezeket. Miért?
1. Meg sem próbálja. Tehetségtelen, kényelmes, beletörödő...
2. Megpróbálja, zátonyra fut igazgatón, szülőkön stb. Feladja.
Egyszerűbb keménykedni, törvényt sérteni. Ja és várni azt, hogy a felsőbb hatóság megoldja a helyzetet.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 15:12:10

@contemplator:
@kolbászoszsömle:
Akkor jöjjön egy másik történet, immár nehézkes körmondatok nélkül:
Korábbi iskolámban történt, hogy az egyik diák leköpte a tanárát. Ez azért elég súlyos cselekménynek számít. (Még ma is :) ) Összeült a fegyelmi bizottság, ahol meghallgattuk a diákot, azután megvitattuk, mi legyen a teendő. Nem ez volt az első csúnya húzása a diáknak, de a többi azért messze nem volt ilyen súlyú. Volt, aki amellett tette le a voksát, hogy ki kell rúgni, más viszont csak kevésbé súlyos büntetést, nevelőtestületi megrovást javasolt. A diák még tanköteles korú volt, így "kirúgni" csak akkor lehetett volna, ha találunk neki másik intézményt. Ment a vita a két opcióról, amit az igazgató azzal állított le, hogy "Kedves Kollégák, Ti fogtok neki másik iskolát keríteni? Mert én nem!"

Ha most felvetitek a kérdést, hogy nyilván nem véletlenül pont azt a tanárt köpte le ez a diák, hát abban is igazatok van, de alapvetően nem rossz tanárról van szó. Csak még fiatal volt, tapasztalatlan.

És igenis kell, hogy a felsőbb hatóság is segítsen a helyzet megoldásában. Néhány egyszerű eszköz (a már itt is többször tárgyalt Arizona-program, detention, CsT átalakítás) elég lenne, hogy egy - esetleg kevésbé határozott fellépésű - tanár is nyugodtan taníthasson. Mert ha felteszem magamnak a kérdést, hogy miért nem engem köpött le a diák, kétféle lehetőséget látok:
1. szerencsém volt,
2. feltételezte, hogy akkora pofont kapott volna érte, hogy az első 20 évi fizetését plasztikai sebészre költhette volna.
És ez így nem jó! A tanár mögött álljon végre egy jól szabályzott, visszatartó erejű, változatos, differenciálásra is alkalmas fegyelmezési rendszer! Ha ez megvan, utána körbe lehet nézni: ki az, aki esetleg visszaél vele, és ki az, aki továbbra is törvénytelen eszközöket alkalmaz. Az előbbit ki kell rúgni, az utóbbit viszont ráadásul meg is kell büntetni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 15:37:21

@Cartman (ex Cartman): Rendőrt az iskolába. Annak van intézkedési joga, és elvileg megtanították arra is, hogy ezt hogyan kel gyakorolni.

És fel kell állítani egy olyan rendszert, hogy ilyen-olyan-amolyan dolgokért mi jár.
Csak itt nem pénzre utazni, hanem folyosófelmosásra, vagy kertgondozásra, piros és kék gombok válogatására esetleg napköziotthonban való mese felolvasásra. Kb, mint a közlekedési szabálysértésnél olyan rendszerben.

Ha meg ezt nem hajlandó megtenni, ott a fiatalkorúak nevelőintézete.
Le is lehet ülni, ha valakinek derogál gyomlálni vagy havat lapátolni.

De ezt a hatalmat szerintem nem szabad a tanárok kezébe adni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 15:43:50

@contemplator: Egy kellően elszánt elég buta vagy elég okos gyerekkel szemben eszköztelen.

Az más kérdés, hogy generációnként jó esetben egy ilyen van az országban.

A többi csak az adott tanerőhöz képest elég okos, elég buta, elég elszánt.
Cartmant sem köpték le, mert ahhoz az iskola réme sem elég bátor, hogy ezt megtegye.

Haloperidol 2010.03.16. 15:48:56

Jobb dolog-e egyházi iskolába járni???

K...ra egyszerű a megoldás!

NEM KÖTELEZŐ EGYHÁZI ISKOLÁBA JÁRNI/JÁRATNI A GYEREKET!!!

Én egyházi iskolába jártam. Ha valami (fegyelmi) gond volt, a megoldás nagyon egyszerűen elhangzott MINDEN alkalommal az igazgató atya szájából: "(Picinyem) NEM KÖTELEZŐ ebbe a gimnáziumba járni... El lehet menni másik iskolába, ha nem tudsz alkalmazkodni az itteni szabályokhoz."

Ennyi. És igaza volt, mert akivel nagyobb fegyelmi probléma volt, azt eltávolították.

Akinek nem tetszik, el lehet onnan vinni a gyereket. Az egyházi iskoláknak nincsen kötelező beiskolázási körzetük (legtöbb esetben). Ha szegény gyerek nem hordhat mobcsitelcsit, akkor tessék olyan iskolába vinni, ahol hordhat. Vannak ilyen intézmények.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 15:57:34

@kolbászoszsömle:
"De ezt a hatalmat szerintem nem szabad a tanárok kezébe adni."
Világos. Teljesen jogos, hogy társadalmi nívóban a rendőrök mögé soroltál minket. Azért persze nyilván nem közvetlenül. A rendőrök után jönnek az utcaseprők, utánuk a kukások, majd hosszú ideig senki, és azután következünk mi... :)

Egy tanárnak el kéne tudni dönteni, milyen cselekményért milyen súlyos büntetést ad. Ez része a tanári munkának (nevelés). Természetesen ez csak olyasmire vonatkozik, ami olyan súlyú, hogy még az iskola hatáskörén belül kezelendő.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 16:08:59

@Cartman (ex Cartman): Nem, ennek nincs ehhez köze.
Neked, hiába vagy tanár, nem szabad villanyt szerelned, míg egy egyszerű szakmunkásnak igen.

Ez arról szól, hogy az állam erőszakmonopóliumát kik gyakorolhatják, kik élhetnek kényszerítő eszközzel.
Mittomén, ott van a kis Dzsingisz kán, és azt mondja, hogy nem megy ki, amikor kizavarod, nem adja kapcsolja ki a telefonján, vagy épp garázdaságot követ el, esetleg nem hajlandó gazolni délután.

Ezt nem tartom ildomosnak kiengedni.
Se a tanároknak, se mindenféle szekurittyoknak.

contemplator 2010.03.16. 16:11:27

@Cartman (ex Cartman): Hmmm... Meggyőző érveid vannak. Az Arizona-program működik itthon valahol? Valóban egy tanárnak rendelkeznie kell a döntőképesség tulajdonságával. Sőt, még időt is kell hozzá biztosítani. :)) Azért bíztatásként Woody Allan szerint a tesitanárok vannak leghátul. :))
Lion_heart: az igazgatód egyszerűen továbbhárította a problémát az önkormányzati/állami fenntartású középiskolákra. Ez az amiről korábban írtam: struccpolitika.

Cartman (ex Cartman) 2010.03.16. 16:34:09

@kolbászoszsömle:
Jó, akkor ezt válasszuk ketté. Természetesen a tanári konfliktuskezelési eszközöknek csak addig van létjogosultságuk (de addig van!), amíg egy minimális szabálykövetési hajlandóság fennáll a diák részéről. De ez szerintem nem is lehet vita tárgya. Az egyik legfőbb nevelési elv, legfontosabb pedagógiai készség az ERŐSZAKMENTES KONFLIKTUSKEZELÉS. Ebből a szempontból sem jó az, amit írtál: "Cartmant sem köpték le, mert ahhoz az iskola réme sem elég bátor, hogy ezt megtegye." Ennek nem szabad így működnie!

@contemplator:
www.pepint.hu/pepi/uploaded/Pedagogiai_het_2008_osz_Horvath_Attila-Arizona_program_az_agresszio_kezelesere_eloadas.ppt
Nem valami részletes ez a dia, de ha nem változik semmi, úgysincs remény az ilyen megoldások széleskörű bevezetésére. :) Ugyan nem igényel a módszer alkalmazása túl nagy erőforrásokat, de a legtöbb intézményben még az a kevés sincs meg rá...

"Az igazgatód egyszerűen továbbhárította a problémát az önkormányzati/állami fenntartású középiskolákra."
Miért? Ott is mondhatták volna ugyanezt. Nálunk pl. mondták is, anno. A szöveg pontosan így hangzott: "nem muszáj mindenkinek érettségizni, el lehet helyezkedni az iparban vagy a mezőgazdaságban is". Valaki írta már itt, hogy szemléletváltásra lenne szükség. Az iskoláztatás (egy bizonyos szint felett) nem jog, hanem lehetőség...

Pozitívan 2010.03.16. 16:50:22

@Cartman (ex Cartman):
Lehet igazad van abban, hogy a módszerem nem tökéletes, de működik. Mivel fegyelmezésre semmilyen eszköz nem áll rendelkezésre, ezért az ember igyekszik a "személyes varázsával" kezdeni valamit (már ha van ilyen). Azért azt már eredménynek könyvelem el, hogy elég csak ránéznem egy diákra és az ujjammal mutatnom, hogy mit nem szeretnék, ha csinálna, ő pedig minden vitatkozás nélkül, elnézés kérés közepette behúzza fülét-farkát. Természetesen nem mindig volt ez így, csak most már ismerjük egymást. És félreértés ne essék, háromszor akkora emberkékkel vagyok körülvéve, mint én, ha valamelyik rám fúj ott helyben meghalok, tehát a pofontól való félelem sem áll fenn.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.16. 17:05:26

@Cartman (ex Cartman): Itt visszatérünk az alapvető problémához: a csípéssorrendhez.
Hogy abban a közösségben, amiben a diák és a tanár van, ki hol áll, kinek mi a státusza.

Az ember azzal kötekszik, aki a státusza miatt nem jelent rá veszélyt, vagy esélye van legyőzni.
Azt, hogy ki hol áll, azt leginkább a (meta)kommunikációból szűri le az ember.
Az, hogy van egy gyerek, aki elég ambiciózus ahhoz, hogy kekeckedni kezdjen egy tanárral, hogy nyilvánosan megkérdőjelezze annak státuszát, lépéskényszerbe hozva őt (hacsak nem valami impulzuskontroll-vesztésről van szó), az dicséretes. Belőle lehet Napóleon, Dzsingisz kán, vagy Bukováry Árpád Erdély és Felvidék Visszacsatolója, Vajdaság Felszabadítója, A Brit Szigetek annektátora. pl. Vagy csak miniszterelnök, sikeres üzletember, maffiavezér.
Szóval bármi.
Nah, ez az ember a legkisebb tekintélybe fog belekötni. Beléd nem mert.
Ha a tanár tekintélye nem öneredetű, hanem egy rendőrtől ered, akkor a mérce emelkedik és a bepróbálkozók száma drasztikusan csökken.
Szintekre bontva először a maffiavezérpalánták tűnnek el a bepróbálkozók közül, aztán a majdani miniszterelnökök, aztán a Brit Szigetek annektátorai. Az új Dzsingisz kánnal, Nagy Sándorral meg nem lehet mit kezdeni. Azaz lehet, csak kell neki egy rendes tanár. Mint Arisztotelész.

Adani 2010.03.16. 17:20:20

@Cartman (ex Cartman):

Anno nálunk a fegyelmin még mikor középsuliba jártam úgy oldották meg, h ha problémás volt a gyerek ( eleve ha már fegyelmiig ment akkor az volt) akkor általában vmi olyasmit kapott, h felfüggesztett eltiltás megrovással, az kb. a próbaidő, ezek után ha már bármit csinál ki lehetett csapni, akár egy csúnyán nézésért is és akkor bizony meghúzta magát. Mi még nem tudtuk akkoriban, h nem olyan egyszerű kirúgni egy diákot. Viszont egy alkalmatlan tanárt se könnyű, erről panaszkodtak ismerősök, akik tanárok vagy iskolaigazgatók. Max. kiutálni lehet vagy vmi nagyon nyomós okot adni rá, mert egyrészt végkielégítést kell adni másrészt megy a munkaügyi bíróságra aztán elég nehéz bizonyítani, h alapos okkal rúgták ki.

Samuzia 2010.03.22. 15:27:53

@kolbászoszsömle:
Tanítottál már gimnáziumban? Én igen! A gyerekek a pad alatt próbálnak meg sokszor mobilozni. és nehéz észre venni 30 gyerek között és ha mégis akkor neki áll feljebb. Vigye a suliba a telefont a portán adja le és hazafelé vigye el, én is elkobzom persze előtte kikapcsolom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.22. 19:55:27

@Samuzia: tedd! Vagy legyen kötelező leadni a portán! Ez mind működik. Gond nincs vele egy szál sem.
A gond akkor van, ha nem adod vissza a gyereknek.

Intizar 2010.04.05. 14:23:56

Nekem biz' nem horgadt föl szittya vérem a rettentő korlátozó intézkedések hallatán. Elég fölszínesnek találtam az itt leírt panaszokat. Lehet, hogy egy kisdiák műve?

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása