A Fidesz oktatási programja
Az Egyenlítő-tv - egyenlito.blog.hu - jóvoltából hozzájutottunk a Fidesz oktatási programjának egy részéhez. Köszönjük!
Sziasztok!
Publikáltunk egy részt a Fidesz tervezett oktatási programjából, ezt ajánlom a figyelmetekbe:
Hetek, hónapok óta remegve várja egy ország, hogy megismerhesse a kormányzásra készülő Fidesz programját. Orbán Viktor azonban nem mond semmit, ezért úgy döntöttünk, utánajárunk annak, hogy mire készülnek a fiúk.
Az Egyenlítő TV munkatársa egy pikánsnak ígérkező Fidesz lakossági fórumot látogatott meg. A rendezvény vendége volt Hoffman Rózsa (Fidesz-KDNP), Mráz Ágoston (pártNézőpont Intézet igazgatója) és Kövér László. A legizgalmasabbnak természetesen a köteles beszédről elhíresült – de azóta érezhetően sokat szelídült – vendég tűnt, de az ő beszédéből adásunk egy következő részében fogunk bemutatni részleteket.
Hoffman Rózsáról annyit egyébként érdemes tudni, hogy a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Pedagógia tanszékén oktat.
Megtudhatjuk hogy Kádár-rendszerben egész Európa a csodájára járt oktatási rendszerünknek, az elmúlt 8 évben azonban minden elromlott, természetesen az oktatáspolitika a hibás. Korábban erkölcsösségre nevelték a fiatalokat. Ha a gyerek jól teljesít megjutalmazzák, ha nem akkor megdorgálják, ez ennyire egyszerű. De ez az elmúlt évtizedben megváltozott. Az iskolát így jellemzi beszédében:
,,Az évtized eleje óta! a gyerekek lógnak, visszabeszélnek, megverik, ütlegelik a tanárokat. Nem egy gyilkosságot követtek el, szándékosan. Mindennaposak a lopások, a pénzbehajtás. Az agresszió, a gonoszság és az erkölcstelenség ott van az iskola mindennapjaiban.’’
Egy olyan korban, amikor a gyermekek 10%-a jár csak templomba, az iskola szerepe mindennél fontosabb. A probléma egyik fő oka az alsó tagozatosok buktatásának megtiltása volt (tehát 1. a Fidesz-KDNP visszaállítja az alsó tagozatosok buktatásának lehetőségét).
19:50 – a NAT – ban agyonajnározzák a kompetenciákat, szakmailag teljesen dilettáns, hamis módon. 2. Vissza kell hozni azt a kerettantervi szabályozást, amely ragaszkodik a nemzeti műveltség továbbadásához.
21:30 - 3. A tanárok munkájának felügyeletét vezetik be: ,,a pedagógusok munkáját szakemberek kívülről, objektívan ellenőrzik. Az a pedagógus aki nem képes a munkáját magas színvonalon végezni, attól a szakmának meg kell válni.’’
0: 45 - ,,4. A nem szakrendszerű oktatást el kell törölni és el akarjuk törölni.’’
0:55 - ,,5. A Hátrányos Helyzetű gyerekek programját fel fogja váltani valami más’’.
01:10 - ,,6. terveink szerint a pedagógusok fizetését államilag garantáltan kapják meg az iskolák és a fenntartóra marad a többi, ez kb. 10%. Most a fenntartó 50-60%-át teszi hozzá a működéshez.’’
2:00 -,,7. szigorításra van szükség az érettségi és felvételi rendszerében. Az egész rendszert (a pontszámítást is!) változtatni fogjuk két éven belül. ’’
2:30 –,,8. a tanárok képzését osztatlan képzésre kell visszaállítani.’’
3:28 –,,9. minden településen ahol igény van erre és elég gyerek – legyen csak 8-10 – ott alsó tagozatot kell működtetni. Felső tagozatnál egyedileg kell mérlegelni. A régi tanyasi, osztatlan iskolákat ajánlja a hallgatóság figyelmébe, hiszen azok kiválóak voltak. ’’
Hoffman a cigányságról:
5:50 – kényszerhelyzetet kell a romák között teremteni, hogy dolgozzanak a romák!
07:40 – a jogvédő akciók amelyek a bűnt pártolták mindig az ártatlansággal szemben, többet ártottak a cigányságnak mint amennyit használtak.
Végül:
09:20 - ,,9. a médiatörvényt módosítani kell a gyerekek médiafogyasztásának korlátozása céljából’’.
Utóbbinál megjegyzi hogy ehhez kell a hőn áhított 2/3-ad is, úgyhogy menjen mindenki szavazni.