22

Óvoda választás?!

Ellenőrző , 2010.01.21. 08:00

Minden szülő szembesül az intézmény választás problémájával. Gondos szülőként alaposan körbejárjuk az életkornak megfelelő intézményt -bölcsi, ovi, suli- és különboző szempontok alapján próbálunk dönteni. Akkor ér minket a sokk, amikor kiderül, hogy nem mi választunk igazából, hanem az intézmény dönti el, hogy felveszi-e a gyerekünket. Erről a problémáról szól levélírónk története is.

 

Kedves Ellenőrző!

Érintettként az idén is szíven ütött az óvoda választás körüli felhajtás. Internetes és nyomtatott médiában is ránk tör a jó tanácsok hada, mi alapján választ egy gondos szülő óvodát a gyerekének! Mindenre figyelni kell, milyen a légkör, mennyire világosak a terek, mi van a pedagógiai programban, ott főzik-e az ebédet, kik járnak oda, milyen plusz foglalkozások vannak, stb... Ezek alapján maximum Demcsák Zsuzsa választ óvodát a gyerekének, egyszerű halandót be sem engednek -nagyon helyesen- egy óvoda konyhájába.

Mi alapján választunk mi, egyszerű földi halandók óvodát? Mi bizony nem választunk, minket választanak. A nagyobbik fiammal végigjártam az óvoda választás kálváriáját. Naivan kezdtem a játszóteres anyukákkal, hová menjünk, hová ne. Megoszlottak a vélemények, abszolút favorit nem volt, így választottuk a legközelebbit, aminek az udvara ugyan egy mélygarázs tetején volt és mindennap zuhanyozták az udvar után a gyerekeket, de volt uszodája, tornaterme és gyönyörűen fel volt újítva. Nem voltak délutáni programok, 26-an voltak egy 40 nm-es szobában és emeletes ágyak voltak, de azt gondoltam, hogy közel van, nem kell a kistesót az egész kutyaszaros kerületen áttolni, pláne nem BKZni, úgyhogy hajrá. Gondoltam én.

Első gond, kistesó: Kedves anyuka, hát hogy gondolja, hogy beadja a gyerekét oviba, amikor otthon van a kicsivel?! Nem szereti annyira a saját gyerekét, hogy otthon tartsa? Szegény, akkor talán tényleg jobb helye lesz itt nálunk!-ez szó szerint így hangzott el a vezetőnő szájából. Össze kellett szednem az összes jómodoromat, hogy ne azt mondjam, amit gondolok, így azt mondtam, hogy félállásban dolgozom és nem tudom megoldani a két gyerekét felügyeletét. Persze nem volt igaz, de mindig a munka a jó kifogás, egyébként csak legyintenek.

Második gond:A mi lépcsőházunk már nem tartozik oda, ugyanis újrakörzetesítették a kerületett és úgy sikerült megoldani, hogy az egy épületben lévő 3 lépcsőházból kettő odatartozik, a miénk már nem. Ez az ovi a házunkkal szemben, az utca túloldalán volt, ahová az új rendszer szerint tartozunk pedig 4 villamos megállónyira.

Harmadik gond:Túl sok a gyerek. Ez ellen nincsen apelláta, 100 fős az ovi, jelenleg 115 fővel működik, nem tud többet felvenni.

Megoldás:Miután falfehéren, minden reményt feladva távozni készültem, megjegyezte a vezetőnő, hogy van az óvodának alapítványa és azokat, akik rendszeresen támogatják az óvodát természetesen nem utasíthatják el. Tesz egy jelet a nevünk mellé, és ha beérkezik az összeg a döntéshozatalig, akkor számíthatunk a pozitív elbírálásra. A gerincemet otthon hagyva kértem el az alapítvány számlaszámát...

A történetünk röviden ennyi, így választottunk mi óvodát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr401661823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.21. 08:34:06

Vidd onnan a gyereked a másik óvodába, mert az tűrhetetlen, ha a vezető óvónő ilyeneket mond.
Ezek szerint tisztában van azzal, hogy náluk nincs igazán jó helyen a gyerek, de ez még haján.
A legnagyobb baj az, ha egy hazudós gyerekét egy bunkó segít nevelni!
Szóval, a jó megoldásról már lekéstél (amikor beszólt, akkor kellett volna valami érdekes dolgot mondani), így csak a kármentés marad.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.01.21. 09:33:38

Csak azt nem értem, egy zsúfolt, mélygarázs tetején lévő oviért, ahol a vezető pedagógus (?) kompetenciája több, mint megkérdőjelezhető, miért kell ennyit küzdeni? Bár ha CSAK megőrzést kívánsz a gyerekednek napközbenre, nem azt, amiről tényleg szólnia kellene az ovinak, akkor nem is kérdezek inkább többet...
Egyébként: ha fizetsz az alapítványnak, mint a katonatiszt, akkor jobbak lesznek a körülmények szerinted, sőt, akár még délutáni foglalkozások is lesznek? Elárulom, ilyen helyen, ha megfeszülsz, se tudsz annyit fizetni, hogy ebből akár csak egy is teljesüljön.
A csoportszobák hirtelen kitágulnak, a kerület pedig megtisztul a kutyaszartól és te ismét boldog leszel. Ehe.

A te dolgod, hogy hova adod a gyerekedet. Erről szól az a bizonyos választás. Ha ez nem tetszik, bizony, viszed máshova. Akár 4 megállónyira. Te a saját kényelmed alapján választottál, akkor is, ha tudod, hogy a gyerekednek ez állatira nem lesz jó. Ne várj felelős magatartást egy óvodai dolgozótól, ha te magad nem vagy rá képes. Zsúfoltak az ovik, ezt mindenki tudja. Vannak azonban érdekes módon olyan gyerekek is, akik nem ilyen ovikba járnak, bár lehet, hogy negyed órával hamarabb indulnak el otthonról reggelente. Nehéz döntés, jaj, de nagyon nehéz....

OkoskaTo:rp 2010.01.21. 09:36:30

Óvodaválasztás? Hehe. Amikor nem vesznek fel egy körzetes, óvodaköteles korú gyereket, akinek ráadásul a nővére is oda jár; közben meg felvesznek egy körzeten kívüli egykét?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.21. 09:48:37

Van olyan is,hogy megtaláltad a neked ,nektek megfelelő ovit,aztán mégis beüt a hülyeség.Én kiváló helyzetben óvónőket választottam a gyereknek,ott nincs is semmi gond.
Alapítványi bál után a vezető óvónő közölte,hogy jövőre kéri vissza a díszes meghívókat,névvel ellátva,és azt is kéri ráírni, hogy NEM támogattuk az Alapítványt.Ha nem bálozol,azért fizess mindenképpen!!Mert az nem járja,hogy egyes szülők fizetnek az alapítványba,mások nem.Senki nem szólt neki,hogy álljon meg egy kicsit,és gondolkodjon el a jogain.Annyi elért,hogy mi szülők már gondolkodunk.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.21. 10:46:10

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Nem voltam bálon, de beadtam a csoportba a szakadt kazettás magnójuk helyett egy asztali CD lejátszót, meg egy Sony kétkazettás magnót, aminek őszintén szólva szebben szól a műanyag hangszórója, mint az ugyancsak Sony minihifinek (fadobozos hangszórókkal)...

Akkor én mit írjak rá a meghívóra? Elmennek az ilyenek a kurva anyjukba...

bass.gitár 2010.01.21. 10:52:53

Az önkormányzatoknak mindig sikerül megtalálni a legbun.kóbb óvónőket, és kinevezni őket óvodavezetőnek. Ennek is elég hosszú lehetett a nyelve. Egyébként semmit nem fizetnék a kasszába. Max. az 1% adó, adóbevalláskor megkérdezném a vezetőt, ő mennyit dobott a közösbe?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.21. 11:02:58

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A csoportnak bármit ezután is, az óvoda meg...
Lehet hogy ezt fogom ráírni a báli belépőre:)))))
@bass.gitár: Ja a miénk is felhívta a figyelmet
az 1 %-ra:"Tudják,sok minden ingyen van az óvodában,ill. az alapítvány támogatja"...Az én munkanélküli 1%-mat fogja megkapni.

marczy 2010.01.21. 11:05:19

Nomármost, ha otthon van a kicsivel, attól még, úgy gondolom, fontosnak érezheti a Kedves Szülő azt, hogy a nagyobbik gyerek, aki történetesen elmúlt 3 éves, közösséget szokjon. Az óvoda - hangsúlyozom: a JÓ óvoda - nem merül ki a "gyerekmegőrző" funkcióban. Persze hülye emberek mindenhol vannak, ahova én jártam, két dadus volt, az egyiket imádtam, a másikat gyűlöltem. Az óvónénik is el tudnak menni szülni, és néha olyasvalakik kerülnek a helyükre, akik, hááááát...

pakesz (törölt) 2010.01.21. 11:11:04

na mi van, anyuka, gondolom On is elhitte a fidesz 3 igenes nepsavazasat!!!
hogy ingyenes oktatas :)))

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.01.21. 11:21:16

Amikor én vittem a 3 kismanóm oviba, megkérdeztem az ovónéniktől, hogy kitörlik-e a gyerekeim fenekét? Más városban voltak olyan ovik ahol azt mondták az anyukának, ne itt végezze már el a nagydolgát a 3 éves kisgyerek, /reggel 7-től du.4-5-ig volt a gyerek bent/.
A mi ovinkban nagyon jól dolgoznak és fejlesztenek az ovónénik:)A gyerekek is szeretnek odajárni:) Itt is van alapítvány, de soha nem hallottam senkitől, hogy követelőzött volna, a Vezető ovónéni pedig a legjobbika a szakmájának. Ja igen 1 óra gyalog minden reggel a három gyerekkel az út az oviba:) Legalább mozognak egy kicsit:)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.01.21. 11:32:13

Saját tapasztalatból is tudom, hogy nem egyszerű egy óvodáskorú és egy jóval kisebb gyerekkel végigcsinálni a napot, de nem tudok teljesen egyetérteni a bejegyzés írójával.
Adva van egy óvoda, ahová (a mélygarázs miatt) eleve szerintem nem ideális ötlet beadni a gyereket. Ez ráadásul nem a körzetileg illetékes óvoda (szerintem is marhaság, hogy máshogy húzták meg a körzethatárt, de erről nem az óvoda tehet), és már eleve túl van a felvehető létszámon. És van az óvodások száma alapján adott önkormányzati normatíva, ami reálértéken évek óta csökken /a kisebbik fiunk ovijában ennek jól érezzük a hatását/.
Én nem tudom, mit tettem volna a vezetőnő helyében. Valószínűleg elküldtem volna a bejegyzés íróját a körzeti oviba (akkor viszont erről ír bejegyzést, akinek olyan a kedve). Talán én is mérlegeltem volna, hogy belefér-e a felvétele, tudva, hogy az ovinak nem jön rosszul az alapítványnak befizetett támogatás. Vegyük észre, NEM a vezetőnő zsebébe vándorló pénzről van szó.
Az óvoda nem állampolgári jogon járó juttatás tudomásom szerint. Ha valaki a gyermeke érdeke (bár erről a pedagógusok véleménye megoszlik) és/vagy a saját helyzete/kényelme miatt úgy dönt, hogy körzeten kívüli oviba adja a gyerekét (miközben jó pár helyen a mama munkába állásának akadálya az óvodai férőhely hiánya), akkor szerintem vegye természetesnek, hogy segít. Akár alapítványon keresztül pénzzel, akár CD-lejátszóval.
Mi a körzeti oviba járattuk mindkét gyerekünket, ettől függetlenül úgy gondoltuk, a magunk lehetőségei közt támogatjuk az ovikat (szintén "tárgynyeremény" jellegű dolgokkal), mert végül is a saját gyerekeink helyzetét is javítjuk. Amúgy VII. kerületi ovi, nincs uszoda, nincsenek du. külön programok.

mocc 2010.01.21. 11:35:59

No, faluhelyen nincs ilyen probléma! Van egy ovi (jó esetben van) a községben, 'oszt szevasz!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.21. 11:54:52

@Dr. Morcz: Te is csatlakoztál, hogy itt hirdeted?
Hány pontot ér a válaszom?

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.01.21. 12:03:56

@kolbászoszsömle: Persze, sőt pakesz is én vagyok (meg talán kolbászoszsömle is, ki tudja), aztán elvitatkozgatok a szegfűmintás baseball-sapka reményében.

Rabyn 2010.01.21. 18:18:53

Egy évet kötelező óvodába járni mielőtt iskolába menne egy gyerek. (Általában a nagycsoportot, ami iskola-előkészítőként funkcionál.)

4 villamosmegálló nem sok, legalább megtanul közlekedni is az a gyerek és nem egy mélygarázs fölött tölti a napjait.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.22. 10:18:56

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A frontvonalak ma oly elmosódottak.
Senki nem tudja, hogy ki a barát, ki az ellenség, és hogy hol van a felvonulási terep. :D

Marr 2010.01.27. 11:23:23

"Ezek alapján maximum Demcsák Zsuzsa választ óvodát a gyerekének" lol

Egyébként én is mélygarázs fölötti oviba jártam, nem igazán értem, mi gáz lehet ebből. Ha kocsma lenne a bejáratával szemben vagy játékterem, érteném a pánikkeltést, de így?

A vezető hozzáállása visszataszító, nem vinném a gyerekem oda.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása