43

Lehet véleményed!

Ellenőrző , 2009.12.30. 07:30

Az "Értelmetlen felsőoktatás" posztunkat egy ott tanuló, érintett hallgató kérésére levettük. Egyrészt a csoport nagy része nem ért egyet hallgatótársuk véleményével, másrészt tartanak attól, hogy valamilyen negatív következménye lesz rájuk nézve a posztnak, így a vizsgaidőszak kellős közepén. Érthető az aggodalmuk, de nagyon elszomorító, hogy Magyarországon retorziótól kell tartania annak, aki véleményt nyilvánít, mégha negatív is az. Az egyetemek sorra készítettik a hallgatói felméréseket az egyes tanárokról -névtelenül-, miért más, ha valaki egy képzésről ír le konkrétumokat? Más-e egyáltalán? Az a baj,  hogy rossz a rendszer, vagy az, hogy kiderült, hogy rossz?

Feljlettebb kultúrákban máshogy működik a szabad véleménynyilvánítás, illetve működik. Az interneten akadtunk rá az amerikai, teljesen nyilvános, felsőoktatási értékelési rendszerre, amiben egyetemekre, karokra és oktatókra lebontva megtalálható a teljes amerikai felsőoktatás. A hallgató pontozhat és véleményt is írhat. Nyugodtan leírhatja például, hogy az előadásán csak a saját történeteit mesélte és csak azoknak adott A-kat, aki nyalták a fenekét. Ezt sajnos konkrétan Ungvári Tamásról írták, akit -talán ez alapján- ki is rúgtak.

Miért nincsen nálunk ilyen? Az alábbi linken a teljes lista megtekinthető.

www.ratemyprofessors.com/ShowRatings.jsp

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr301631920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszichoapu 2009.12.30. 09:20:40

Nem tudom van -e értelme....nálunk középiskolában csinálnak ilyet kétévente. a tapasztalat az, hogy a diák pillanatnyi szimpátia alapján dönt és lehuzza azt aki nem szimpatikus. Így történhetett meg ,hogy egy kb 20 éve tanító kiváló kollegina elégtelen minősítést kapott mert nem volt hajlandó engedni a következetes szigorból. Eredményeit mutatja , hogy igen magas százalékban nyertek/értek el jó helyezést diákjai versenyeken vagy vették fel őket egyetemre.Erre pár taknyosorrú pisis lehúzza. És hogy miert releváns ez az egyetmeken is? Mert ez a generácio már ott is ott van 3 assal bekerült és minősítget olyanokat akinek a lába szagáig nem ér fel.ennyi.

pszichoapu 2009.12.30. 09:23:37

off: Amugy ez a véleményem: 10 millios orszagban elünk, ebből 3,8 millio (ebből kb. 1 millio közalkalmazott) az aktiv munkavállaló a többi inaktiv( diák, csecsemő, nyugdijas, munkanélküli, stb.)még van kb 3 millio a 3,8 on felül aki munkaképes lenne de kora, képzettség hianya vagy lustasaga miatt nem dolgozik/nem veszik fel. 3 millio körüli nyugdijas van, ennek nagyresze minimálbér vagy alatti jövedelemből él. 1-2 millio a létminimumon vagy az alatt élők száma.
kb 10-20 ezer közé tehető a rendkívül magas jövedelműek száma( havi 6-800 ezer feletti összeget keresők) egy orszag akkor működik jol ha ez a piramis minél kiegyensulyozottabb /arányosabb. nálunk éppen az elenkezője igaz, alig van magas jövedelmű és rengeteg a szegeny vagy alacsony jövedelmű. ebből előbb utobb éhséglázadas lesz mint Szlovákiaban pár éve. ennyi.

Alal 2009.12.30. 10:50:47

Vannak, ahol szintén névtelenül, de nyilvánosan lehet értékelni a tanárt. Persze sok ember véleményez hirtelen felindulásból, de a véleményeket átnézve kialakul már a valóságot relatíve jól megközelítő kép.

pl: niktanarok.fw.hu/

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.30. 10:56:10

Azért ne húzzuk le a névtelen értékelés intézményét, mindenféle szenvedélyes jelzőkkel ecsetelve a névtelen diákok értelmi képességeit... Nem szép és nem méltó, sőt visszás a pillanatnyi unszimpátia miatt leszólni látatlanban a diákokat.

A pillanatnyi szimpátia alapján született minősítést elfedi majd a nagy átlag, esetleg az értékelés rendszerétől függően ki is esik...

Amúgy meg... mire lehet egy ilyen noname értékelést használni? Illetve használja-e valaki valamire? Na ugye...

Amúgy meg ebben az országban nagy hagyománya van a szólásszabadságnak, valamivel kisebb a szólás utáni szabadságnak. Nem késő erre még az egyetemen ráébredni. Legalább tanulnak valami hasznosat is...

ausonia 2009.12.30. 11:29:07

A levél írója tartson is tőle, hogy problémát okoznak neki a szavai, ugyanis volt olyan együgyű, hogy országos blogra tetette ki a kis panaszáradatát, és bár meg van róla győződve, hogy az összes tanára idióta, azt talán ő sem feltételezi róluk, hogy olvasni sem tudnak.Szerény véleményem szerint mondjuk annak az embernek az elmarasztaló szavaira nem sokat kellene adni, aki intézmény és oktatónévvel ellátva posztol egy szidalmazó írást(természetesen vonatkozik ez a blog szerkesztőjére is)teszi mindezt ráadásul a felvételi jelentkezések előtti időszakban.Komolyan azt gondolták, hogy erre senki nem kapja fel a fejét???
Véleménye mindenkinek lehet persze, csak nem mindenkinek kellene megengedni, hogy közölje azt,mert nem minden embernek megy ez elfogadható stílusban.Majd rájön talán hamarosan, hogy igen nagy baklövést követett el és kár volt megtennie, hiszen ha nincs ott az intézmény neve, hiába ismernek magukra az oktatók, tenni semmit enm tehetnek ellene...Privátban pedig meg lehet beszélni, ugyan kire vagy mire is vonatkoznak a szavai...

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 11:59:11

Nem gondolom, hogy bárkinek aggódnia kellene amiatt, hogy véleményt mond valamiről. Kíváncsi lennék, hogy szerinted kinek a szavaira kellene inkább adni? Azéra, aki sunyin, álnéven fikáz másokat?! Sokkal tisztességesebbnek és szavahihetőbbnek tartom, ha valaki névvel vállalja a véleményét. Sajnálom, ha te másképp gondolod.
Az intézményben egyébként tudomásunk szerint nem okozott gondot a poszt, hozzánk eddig még nem érkezett semmilyen megkeresés.
Visszaolvastam most, és csak azoknak van kint a neve, akiket dícsért.

Marr 2009.12.30. 12:02:16

Google-ben még úgyis ott lesz a mentett változat, ha valaki rákeres.

Az meg a másik vicc, hogy a csoporttárs leszedeti innen más levelét. Ezt nem is értem. Miért nem inkább az ő véleménye jelenik meg itt egy külön posztban, ami tisztázza az egészet? Mindig ez a maszatolás...

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:03:43

@ausonia: Egyébként pedig nem a posztíró kérte, hogy vegyük le, hanem egy csoporttársa. Neki személyszerint semmilyen félnivalója nincsen, nem sértett törvényt, nem követett el semmit. Annak kell inkább tartania a következényektől, aki olyan silány munkát végez oktatóként, hogy kikerül egy ilyen posztba...

Marr 2009.12.30. 12:04:22

@Ellenőrző: Igen, ezért sem értem, hogy miért kéne leszedni... Nevetséges, hogy a kedves csoporttárs mennyire beparázott attól, hogy felismerte a csoportot.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:04:55

@Marr: Ott sem találja már meg. Ha valaki kéri, levesszük.

Marr 2009.12.30. 12:05:46

@Ellenőrző: Ez a bizonyos csoporttárs szerintem most találkozott először az internettel.

ausonia 2009.12.30. 12:07:30

Én meg azt nem értem, hogy miért kell feltétlenül fikázni.Most komolyan azon akarsz vitatkozni, hogy melyik a jobb,álnéven,vagy vállalva a nevet???Ha már a véleményemet kérdezted,az iskoládat nyilvánosan alázni gusztustalan dolog.Pláne,mert te választod és ha nem tetszik,elmehetsz.
A másik dolog meg:miért lehet Amerikában mindazt,amit írtál megtenni?Talán mert fizetnek tandíjat és ez feljogosítja őket rá, hogy panaszkodjanak, ha annak a színvonala,amiért fizetnek,nem megfelelő.Míg minket(egy részünket legalábbis)az állam szponzorál,ők meg ugye hagyják,hadd legyen olyan,amilyen,még ha rossz is,mert nem érdekli őket.

ausonia 2009.12.30. 12:08:41

amúgy meg "Betty" nem épp egy név...

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:09:29

@ausonia: Lehet, hogy én értem félre, de pont erről van szó itt is. Fizetős rendszerbe jár, hiszen levelező és nem azt kapta a pénzéért, amit várt. Hová menne egyébként egy két féléves képzés felénél?! Ezt te sem gondolod komolyan...

Marr 2009.12.30. 12:10:01

@Ellenőrző: "Én is az EKF-re járok abba a csoportba, és teljesen egyetértek az első levéllel. Kérlek vedd le ezt a bejegyzést."

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:11:19

@Marr: Na, ennyire azért nem egyszerű a dolog.

Marr 2009.12.30. 12:12:34

@Ellenőrző: Kívülállónak pontosan így néz ki az előző lépés.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:16:27

@Marr: Lehet, de látod az érintettekből nem akármilyen indulatot váltott ki. Persze valószínübb, hogy a saját érdekükben töröltetik, nem azért, mert nem igaz, amit Betty leírt.

ausonia 2009.12.30. 12:16:52

Tájékoztatásul közlöm, hogy államilag támogatott helyek is vannak levelezőn.Nálunk is,a két félévesen is...
Én nem jöttem rá Bettyből, hogy kicsoda...Te biztosan felismerted.Az a jelige,amivel én jelenzkezem be legalább azoknak elárulja,hogy ki vagyok,akik ismernek.Ezzel az illetővel én ezek szerint minden második héten találkoztam,valószínűleg még beszélgettem is,mégse tudom, hogy ki lehet...ennyit arról, hogy ki vállalja önmagát és ki nem.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:19:17

@ausonia: Hát, én nem tudom, hogy jár-e Betty nevű abba a csoportba, de ha nekem ilyen néven ír, feltételezem, hogy ez a neve. A tiéddel sincsen semmi bajom, engem sem ellenőrzőnek hívnak egyébként.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:22:36

@ausonia: Egyébként nem értem ezt a személyes sértődést, nagyon agresszívan támadsz minket is. Miért?! Biztosan a vizsgaidőszak az oka.

ausonia 2009.12.30. 12:22:46

Hát ez az...más meg azt feltételezi, hogy szar az intézményünk csak mert valaki ilyeneket írogat...

ausonia 2009.12.30. 12:27:19

Nem, nem a vizsgaidőszak,hanem az az oka, hogy én nem látom ilyen borúsnak az iskolám helyzetét, ne haragudj.Az alapképzést is it végeztem és szeretem az intézményt,és kiállok mellette ha támadják.Olyan tanárok mindenhol vannak,akik visszaélnek a helyzetükkel,vagy leszarják a munkájukat,mert már belefáradtak, vagy mittudomén.Más kérdés, hogy más intézmények hallgatóiban van annyi becsület, hogy nem hozzákk ezt nyilvánosságra.Nagyon felhúzott a poszt, méginkább a hozzá kapcsolódó kommentek,amik tovább sértegették az iskolánkat,plusz az ott tanulókat,vagyis többek közt engem is...
Ennek az írásnak meg nem az a címe, hogy lehet véleményem?Hát az enyém ez,de érdekes módon úgy tűnik, hogy nem lehet elfogadott csak mert ütközik a tiétekkel, vagy a levélíróéval.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:31:20

@ausonia: Lehet véleményed, sőt legyen is! Most legalább már értem, hogy miért vagy ilyen dühös. Eddig nem derült ki, hogy neked más a tapasztalatod, csak az, hogy milyen szemét dolog már véleményt nyilvánítani és igenis bűnhödjön az, aki bármi rosszat ír. Ezzel pedig mi nem értünk egyet!

ausonia 2009.12.30. 12:34:32

Nem az első kommentem volt, amikor még fen volt a levél,akkor is leírtam,hogy én is ide járok,feltételeztem hogy olvasod a blogot amit szerkesztesz,az én hibám.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:37:43

@ausonia: Olvasom a kommenteket, bár nem mindig értem, mint ahogy most sem. Azon kívül, hogy minket sértegetsz, nem sok mindent írsz. Remélem nem tanár vagy, mert ilyen korlátoltan és agresszíven nem lehet diákokkal foglalkozni. A következő sértegetésedet kimoderálom. Figyelj jobban a helyesírásodra, légy szíves, sokat emelne a kommentjeid színvonalán.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:38:24

@ausonia: Azt olvastam, hogy odajársz, de olyat nem, hogy "jaj, de jó volt itt minden!"

ausonia 2009.12.30. 12:40:05

Éppen elnézést kértem az előző hozzászólásomban,erre te kezdesz el sértegetni..Ezt meg én nem értem...

ausonia 2009.12.30. 12:41:14

@Ellenőrző: Nem állnék ki mellette, ha úgy gondolnám, hogy gyenge vagy borzalmas.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.12.30. 12:41:38

@ausonia: Ok, nincs harag. Valószínüleg a középpontozás hiánya miatt volt félreérthető a kommented.

Marr 2009.12.30. 14:37:17

@ausonia: Ha nem írom le, hogy milyen a suli, ahová járok, akkor becsületes vagyok? Melyik univerzumban?

ausonia 2009.12.30. 15:06:55

@Marr: abban,amelyikben ezt jelentette a komment :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.30. 16:54:06

@Marr: Ez nekem is feltűnt.

"Olyan tanárok mindenhol vannak,akik visszaélnek a helyzetükkel,vagy leszarják a munkájukat,mert már belefáradtak, vagy mittudomén.Más kérdés, hogy más intézmények hallgatóiban van annyi becsület, hogy nem hozzákk ezt nyilvánosságra."

Tehát mi itt Magyarországon tudjuk, hogy reggel felkel a Nap... Más kérdés, hogy más országok polgáraiban van annyi becsület, hogy nem hozzák ezt nyilvánosságra."

Hm... érdekes a világod. Akarsz róla beszélni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.30. 18:51:49

@ausonia: Hát, lehet véleményed, de hogy egy ganaj megalkuvó vagy, az tuti...

kiraaaaa 2009.12.30. 21:24:56

Mindenhol van kokler. Van ilyen, olyan hallgató.
A trehány, igénytelen tanárok ellen ott helyben el kell kezdeni kritikával élni. Szemtől szemben. Sztem ez a ferr dolog.

Norx 2009.12.30. 21:39:00

@Ellenőrző: nekem megvan mentve, ha valakinek nagyon kellene :-)

Norx 2009.12.30. 21:50:10

@ausonia:
De hát az is ;-) Engem felvettek, el is végeztem, hülye vagyok, tehát az intézmény szar. Meg az SZTE is, mert azt is elvégeztem.

Egyébként meg, mindennek és mindenkinek van létjogosultsága. Én az előző cikkben lehúzott kollégánál szigorlatoztam, és nem a kommentben megdícsértnél, mert tudtam hogy az utóbbinál csúnyán elhasaltam volna; de ha kérdeznék hogy ki az, akitől tanultam is valamit, az utóbbira voksolnék. Tehát van akinél jó tanulni,és van akinél jó elvartyogni a semmit,és másodikra úgyis átmenni. Ez így kerek, hehe

ausonia 2009.12.30. 21:52:37

@Norx: aha, elhiszem, ugyanis a backup nem ezt jelenti :-)

ausonia 2009.12.30. 22:04:56

@Norx: persze, hogy mindennek és mindenkinek van.a mellékelt ábra jól mutatja :)

Idet 2010.01.02. 12:56:45

Azért kell bejárni, mert vannak szabályok, mint az eljövendő munkahelyeden is tapasztalni fogod, ahol szintén lesznek dögunalmas órák/napok/hetek, és ha nem jársz be, kirúgnak. De ha te olyan elmezseni vagy, hogy válogathatsz,mint tyúk a kendermagban, dalolva járhatod végig az élet rögös útját, tekintet nélkül a környezeted elvárásaira, ám tessék!

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása