22

A média nem az ördögtől való

Ellenőrző , 2009.10.17. 08:42 · 1 trackback

Újabb, a média hatását boncolgató levelet kaptunk, ezúttal azonban sokkal inkább azt az oldalát vizsgálja levélírónk a kérdésnek, hogy hogyan lehetne a médiát jóra használni, hogyan lehetne akár a média segítségével változtatni a tanárok megítélésén? Egy olyan sorozatot képzel el, ami az iskolát, az iskolai életet pozitív színben tünteti fel, ezáltal észrevétlenül is közelebb hozva a diákokhoz és talán a szülőkhöz is a társadalom által kívánatos értékrendet.

 

Kedves Ellenőrző!

Több cikk is megjelent a blogon a napokban, ami arról szólt, milyen hatása van a médiának a gyerekekre/fiatalokra. Közben a csapból is az folyik, hogy az oktatási rendszerünk nem működik, és hogy ennek egyik oka a diákok hozzáállása, az hogy nem tisztelik a tanárokat, a tudást, stb. Lehet ezen változtatni? Ha igen, hogyan? Szerintem ki kellene használni a média, a tévé hatalmas nevelő erejét, hátha nem csak rosszra, de jóra is fel lehet használni!

A tanulók a képernyő előtt töltik szabadidejük nagy részét. Legalább akkora hatással van rájuk a tévé és az internet, mint a családi háttér. Gyakran ez utóbbit okoljuk azért, hogy a diákok nem tisztelnek minket, tanárokat: "Otthon is azt hallja, hogy a tanár hülye". Mivel a szülőt nem tudjuk lecserélni, ezzel le is van zárva a dolog, és elkönyveljük, hogy ezen nem lehet változtatni. Viszont nem csak a szülőktől hallja, tapasztalja ezt a hozzáállást otthon, hanem a tévében is ezt látja. Ezt pedig lehet befolyásolni.

Emlékszem, évekkel ezelőtt adtak valamelyik csatornán egy sorozatot, a Szívtipró Gimi címűt. Én akkor még a célkorosztályba tartoztam, néztem is rendszeresen. Egyszer apukám is látott vagy öt percet az egyik részből, ő is tanár. Elhűlt. Még mindig látom magam előtt az arcát, teljesen kétségbe volt esve. Azt mondta, ha az én generációm már azt látja a tévében, hogy így lehet beszélni a tanárokkal, abból nagy baj lesz. És lett is, beteljesült a jóslat. A jéghegy csúcsáról nap mint nap hallani a hírekben, de manapság már az elit iskolákban sem úgy néznek a tanárokra, mint régen. Ha le nem is köpik őket, más a hozzáállás, mint néhány éve.

Ha rossz irányba tudott változtatni a média a társadalmon, szerintem jó irányba is tud! Miért ne készülhetne másmilyen sorozat az iskolai életről? Egy olyan sorozat, ami leköti, érdekli a gyerekeket, de észrevétlenül (!!) a jóra neveli őket. Ahol olyan szereplőkkel tudnak azonosulni, akik amellett, hogy szimpatikusak egy fiatalnak, szimpatikusak nekünk, tanároknak (és a szülőknek) is: tisztelettudóak, érdeklődőek, nem bomlasztják, hanem építik az osztályközösséget, az értékrendjük olyan, amilyenre nevelni akarjuk a diákjainkat. Persze nagyon vigyázni kell, hogy ne legyen belőle tanmese, hanem valóban élvezzék a gyerekek.

Emellett az is hasznos lenne, ha a tanárokról alkotott képen is változtatna a média, és nem csak a fiatalok körében. A szüleiket is nevelhetné. A társadalom nagy része pedagógus ellenes. Ezen könnyen lehetne változtatni, ha látnák a tévében, milyen is egy tanár élete. Pl. egy valóságshow bemutathatná, milyen is az a "22-szer 45 perc", amit munkával töltünk (sokszoros idézőjel, természetesen). Ha tudnák, miről beszélnek, talán nem szidnának annyit minket, és nem ezt hallaná a gyerek sem.

A média nem olyan, mint az időjárás: emberek irányítják, így változtathatunk rajta. Ahelyett, hogy panaszkodunk, hogy rossz hatással van a felnövő generációkra, ki kellene használni a hatalmát. A propaganda nem újkeletű találmány, és bármennyire negatív konnotációk kapcsolódnak hozzá, jóra is lehet használni. A legfontosabb az lenne, hogy céltudatosan, és jó cél érdekében működjön.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr661454875

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ördög szeme 2009.10.17. 18:54:40

A minap az UFI utódlapjában, a Reakcióban olvastam egy interjút, melyben az ifiurak Szombathy Pált, a Magyar Televízió műsorvezetőjét faggatták, aki a kézenfekvő kérdésre, miszerint milyen műsorokat szokott nézni, a legnagyobb megdöbbenésemre azt ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koax K. Ábel 2009.10.16. 22:46:20

Ez az ördögi gonosz tévés média már rég lejárt.
Egy embert sem tudok mondani ebből a korosztályból, aki még ma is leülne több órára tv elé, és ilyet nézni.
Bár kétségtelen, hogy ez indította el.
Szerintem milliószor "károsabb" hogy arra élvezkednek a szépfiúk, meg cicababák hogy 1-el több ismerőse lett myVip-en, és az a nap fénypontja, hogy valaki odaírta a képe alá hogy: "Szercsiiilávcsiiii(L)<3<3(L)Pussssssz!(L)"
Arról nem is beszélve, miket beszélgetnek ott, milyen képek vannak - mi folyik ott?
A diákok nagy része ilyen, bárki bármit mond (én benne vagyok ebben a korszakban...) hogyha nem viva top1 zenét hallgatsz nem néznek az ilyenek semmibe, kedvenc filmjük a Megint 17 és High School Musical (<- inkább ezek vannak hatással "ránk" mint az x éves sorozatok). Tucatemberek járnak iskolába, senki sem egyedi... Vagy annyira "elmédiásodtak" hogy már azt sem tudják mit szeressenek?

Koax K. Ábel 2009.10.16. 22:55:43

Mellesleg sokszor nagyon jókat mosolygok egy-egy kommenten, ahol jobban tudják a sokadik X-en túli emberkék, hogy hogy hogy élnek a diákok, mit csinálnak/szeretnek, mi van rájuk hatással, mint "mi" magunk.

2009.10.17. 18:28:39

@Wikh: igen ez így van. a fiataloknak szóló reklámokban is igyekeznek a "mi nyelvünket" alkalmazni, azonban általában elég röhejesre sikeredik =) az én tapasztalatom az, hogy a TV inkább a kisgyerekek közt (12-) elsődleges, utána már a fiúk a lányokat és vice versa nézik az iwiwen. az volt a csúcs, mikor egy huszonsokéves srác beírta az egyik 13 éves kiscsajnak az amúgy meglehetősen ribancos képe alá, hogy "úú, de dugnivaló vagy ezen a képen". jött is a pironkodó válasz: "jhajj, köszii, puszi <3" én ezt nagyobb problémának érzem.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.10.17. 18:54:10

Vissza a TV-be a Xénia-lázzal!!! :p

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.10.17. 18:56:27

@Wikh: A Megint17 speciel élvezhető film. És Zac Effron is tök cukiiikaaa

Vad.Korte (törölt) 2009.10.17. 19:00:49

Na igen, rablóból lesz a legjobb pandúr. A tény az, hogy a gyerekek kicsúsznak a szülők és a tanáro kkeze közül. Ezer szórakozási lehetőség van, rám furán néznek, ha azt mondom, társasoz(t)unk a gyerekekkel. A szülői törődést, az "értékes időt" nem pótolja semmi. Jó a gondolat, hogy fogjuk be a tévét maguznk mellé, ne ellenünk legyen. Ehhez azonban olyan műsorok kellenek. Nem Maunika, Józsi barát, HSM és társai. Csajhogy a pénz oda megy, mert a néztettség az isten. A fiatalokba befektetni nem üzlet semmilyen téren, erkölcsi téren a legkevésbé. Legalábbis akik a kezükben tartják a médiát, így hiszik.

A másik dolog meg az, hogy van (pardon: volna...) olyan tanáregyéniség, akire felnézhetnének a diákok tudása és embersége miatt, mutathatna bármit a tévé. Sajnos az az iskola, ahová 1-2 ilyen jut a másik 15 mellé, szerencsésnek mondhatja magát. Olyan ez, mint a rendőrök megítélése. Amíg a rendőr szemétkedik az utakon az autósokkal, hiába nyomatja a tévé a pozitív imidzset.

karnagyúr 2009.10.17. 20:30:34

Szerintem a televízió is és az internet is átok. Most javítom az amúgy szorgalmas és viszonylag értelmes osztályom esszéit, és bizony szomorúan tapasztalom, hogy mennyire szegény a szókincsük, mennyire nem tudnak fogalmazni, fáj, hogy mennyire közhelyesek a gondolataik.
Talán ha nem töltenének napi 3 órát tévénézéssel és kb. ugyanennyit az internet előtt, hanem ehelyett olvasnának vagy beszélgetnének, értelmes közösségi tevékenységet művelnének, nem itt tartanának.
Az a szomorú, hogy ezzel ők is tisztában vannak, és egyáltalán nem akarnak ezen változtatni.

Squazee 2009.10.17. 21:35:17

Az a baj, hogy nem ülhetünk ott a diákok mellett otthon, hogy olvassanak. Legtöbb esetben átfutnak egy rövidített változatot és kész. Megvolt az olvasás.
Nem volna baj a tévézés, ha olyan műsorokat is néznének, amikben tényleg választékosan beszélnek. Na meg persze érdekesnek is kell lennie annak a dolognak.
Fiatalabbaknál természetesen azonban korántsem a tévé, vagy az internet a mérvadó, hanem a "másik". Amikor még általánosban jártam, azt mondták, hogy "Fú, A kőszívű ember fiai olyan nehéz és rossz." Ennek egyenes következménye volt, hogy a közelébe se szagoltam, mert hát olyan "rossz". Ám ha a csoport/baráti/ismeretségi társaság valamit dicsér vagy arról beszél, akkor biztos, hogy nem akar senki kilógni a sorból azzal, hogy ő nem olvasta el.
Egy azonban biztos, amíg nem volt számítógépem, addig vagy kint lógtam a többiekkel, vagy tévéztem, vagy olvastam. Most az internet annyi időt emészt el, hogy olvasásra sajnálják az időt. Pedig...

Koax K. Ábel 2009.10.17. 21:56:05

Azért ne térjünk már át arra a témára hogy internet nélkül jobb lenne minden, meg fúj de rossz. Legalább százszor - ezerszer több pozitív hatása van, mint negatív.

darkmirjam 2009.10.17. 21:58:28

Kezdem nem érteni az egészet.
Egyrészt, hogy a média ne lenne időjárás. Hogy nem olyan? Milyen? Szülői civil szervezetek által szabályozható? Hát nem az. Leginkább sokféle. Ha a vállalkozó kedvű tanár nekiülne, egy heti programból egy évre való oktatási segédeszközt össze tudna vágni. Mindemellett, ha be akarnám bizonyítani, hogy öl, zülleszt, és arra biztat, hogy lehetőleg a pornószakmán keresztül érvényesüljek, az is megvan gyorsan. Vagy mi még? Bizonyítsam be a TV segítségével egy hét alatt, hogy aki nem F1 pilóta, vagy nem akar feltétlenül lefeküdni egyel, az loser, menni fog. Hogy mindez szar hatással lesz a gyerekre? Igen. Hogy befolyásolható? Nem. Befolyásolhtó a gyerek. A hogyannal, a mennyivel, meg azzal az ésszel amit a szülő hiányában az iskola sajn ritkán tud megadni.

darkmirjam 2009.10.17. 22:42:18

Az érem másik oldala a tisztelet. Nem tudok egyetérteni.
Még emlékszem milyen volt iskolapadban ülni. Mindent tudtunk, szívtipró gimi ide vagy oda. Lefogadom, száz éve is tudták egy egy tanárról, hogy ha iszik, ostoba vagy válik. A tisztelet ugyanúgy eltűnt. A különbség abban van, miként fejezzük ki a tisztelet teljes elvesztését valaki iránt. A csalódásunkat egy emberben, aki tanítani akar minket, holott úgy vezeti az életét, ahogy mi soha nem szeretnénk. De tényleg. Ennek a bogárnak legalább ezer lába van. A médiának ebben legfeljebb felerősítő szerepe lehet. Az talán van is, nem vitatom. Veszont sokmáshol meg mindenkinek rendkívül kifizetődő ez a katalizáció. A tisztelet nem a média miatt csökken. Abban legalábbis biztos vagyok, hogy nem lehet az egyetlen ok. A tisztelet nem hagyomány. Nem lehet szabályozottá tenni, hogy eztán a diák nem vetheti meg a tanárát. A szívtipró gimi még csak arra sem volt elég, hogy fél éves divatnál többet jelentsen. Túl amerikai volt, mi pedig önérzetesek voltunk ennyire felvállaltan amcsinak lenni, így néhány high school baseball dszekin túl nem okozott kutúrális forradalmat. Aki minket jól tanított tiszteltük, aki jó ember volt és vergődött sajnáltuk, aki ostoba volt szivattuk, aki érdektelen volt, arr nem figyeltünk. Látványosan. És ez egyre csak látványosabb lesz, de ehhez a TV-nek semmi köze.

darkmirjam 2009.10.17. 23:06:06

"A propaganda nem újkeletű találmány, és bármennyire negatív konnotációk kapcsolódnak hozzá, jóra is lehet használni. A legfontosabb az lenne, hogy céltudatosan, és jó cél érdekében működjön."

Nem fog menni. Nem azért, mert nem, hanem azért mert már megpróbálták. Voltak keresztény propagandaműsorok melyek világnézettől függetlenül gagyik lettek. Érdektelenek voltak, mert látszott a poén már a legelején. A lehető legmodorosabb és legkiszámíthatóbb. Én a Transformeresn kívül kevés élvezhető népszerűsítési médiakampányra (propagandára) emlékszem. A siker meg eléggé történelem fényében relatív dolog.
Ott a példa, rengeteg amerikai film amiben a rendőr hős. Hmtom növelte e ez a rendőrség iránti szimpátiát. Valamennyire biztosan, de ez ezzel összekapcsolódő vér és erőszak mutogatása már biztosabban hatott a reklámblokkokban mutogatott sörök fogyasztására. :) Nem gondolom, hogy a rendőr szimpatikus lett a média segítségével. Ha épp hívom szimpatikus, ha épp megállít genya. Akarnak e többen orvosok lenni, mert Dr House cool. Ha akarnak is, ott túljelentkezés van. Lenne tehát egy tanáros, vagány tanáros sorozat. Tanítaná a fizikát meg szorongásos neurózist gyógyítana Krisztin, akiről kiderül, hogy terhes is. Nem tudom elképzelni. De.

karnagyúr 2009.10.17. 23:23:38

@Wikh: Kérdezz csak meg tizenéveseket, mire használják a netet. Értelmes dolgokkal szökőévente foglalkoznak az interneten. Miként építi őket napi 2-3 óra msn, játék stb.?
Egyébként én sűrűn adok nekik olyan feladatot, amelyhez szükséges az internethasználat, tapasztalom, hogy szívesen meg is csinálják, utánanéznek dolgoknak - de a lényegen mindez nem sokat változtat.

Koax K. Ábel 2009.10.18. 00:10:30

@karnagyúr: Jól esik egy tanárral beszélni erről, nekem ez teljesen új dolog mivel egy 16 éves általában nincs olyan viszonyban a tanárjával hogy véleményét így elmondhassa (mint én az első postban)
Szívesen beszélgetnék még Veled! :)
Nos, lehet kicsit elfogult vagyok, mivel teljesen magamból indultam ki. (Nem lennék átlagos 16 éves?)
Én általában naponta többször olvasok híreket, cikkeket arról ami érdekel, már azt is nézegetem, hogy hol tanulhatnék tovább.
Naponta több információt "szívok" be mint - szerintem - a szüleim egy-kettő-sok hét alatt.
Persze még a szórakozásról nem is beszéltem. Bármikor tudok beszélgetni az osztálytársaimmal, bármiről.
Zenét hallgatok, filmet nézek (esetleg filmet nézek arról hogy mit nézzek meg :).
Volt egy-két dolog, amit véletlen kattintással találtam meg, pár hétre rá már a tanfolyamon ültem. Sok könyvre, filmre szintén így bukkanok rá.
Én szememmel nézve tökéletes a jelenlegi helyzet és 100%-osan hasznosnak érzem az internetet.
Persze énis "szercsipuszcsimájvíp" ellenes vagyok, a világ leges-leges-legértelmetlenebb dolga. De valamiért nagy rá az igény. Hát legyen, nem engem szippant be és nem arra élvezkedem hogy kommentet írnak a képem alá. Szerintem ezeknek az embereknek a több mint a fele semmire sem fogja vinni az életében.
Engem nem érint.
Ui.: Játékokról - Egy MMORPG (internetes szerepjáték) -ból úgy érzem, legalább annyit tanultam - vagy még többet - mint az angol tanáromtól. Arról nem is beszélve, hogy ott is embereket ismertem meg, és rendszeresen találkozunk.

darkmirjam 2009.10.18. 00:17:28

@Wikh: Nekem is volt egy lvl 80-as rouge. Sokat tanultam tőle veszíteni és végül feladni.

Anke 2009.10.18. 00:32:50

Amíg a tanárok sem tisztelik magukat, addig felesleges elvárni a diákoktól, hogy ők máshogy vélekedjenek róluk. Engem is elborzaszt, hogy a diákoknak megtanították a jogaikat, míg a kötelességeiket elfelejtették megemlíteni, illetve számon kérni. De. De mint kívülálló (nem tanár) azt látom, hogy a tanárok maximum csak panaszkodnak, de egységben, összefogva nem képesek fellépni a saját maguk és a minőségi oktatás érdekében. Tudom könnyű mondani, de végre egyszer lépnie kellene a tanároknak, látványosan. Ha a minisztérium úgy határoz, hogy ingyen túlórázzanak, akkor nemcsak sztrájkot kell hirdetni, hanem például a szülőket felkészíteni, hogy aznap a gyerekeiket ne hozzák az iskolába, hanem vigyék például a helyi önkormányzathoz, majd ott vigyáznak a gyerekekre, vagy a budapestiek vigyék a gyerekeket aznap minisztérium látogatásra, hogy megnézzék, hogy dolgoznak azok, milyen autóval járnak, akik azt szeretnék, hogy az ő tanáraik ingyen dolgozzanak.
Idősebb gyerekeket simán arra biztatnék (módjával), hogy kamerázzák le ezen döntéshozókat, amint reggel 10-kor beesnek, ahogy közintézményben dohányoznak, ahogy tilosban parkolnak a hétköznapokban stb. Középiskolások ezt biztos élveznék. :)

Sosem hallani például tanárkonferenciáról a sajtóban. Például szívesen olvasnék olyan kezdeményezésekről, hogy milyen pályázattal motiválják a gyerekeket. Itt nem azokra gondolok, akik eleve egy szuper gimibe járnak és alapból motiváltak a tanulásra. Hanem azokra a helyekre, ahol egy jól irányzott pályázat kiugrási lehetőséget ad, akár egy utazást. Talán a pedagógus szakszervezetnek nemcsak a sztrájkkal kellene foglalkoznia, hanem marketingest, PR-st alkalmazni, hogy támogatókat szerezzen egy-egy ilyen pályázathoz.

Anke 2009.10.18. 00:34:53

A média felhasználása szerintem is kiváló ötlet, de ahogy írták már előttem is a propaganda filmek eleve elvetéltek, mert szinte senki nem néz már tévéfilmeket a tévében, legalábbis az én környezetemben. Ellenben rövid reklámfilmekkel lehetne folyamatosan kampányolni, rövid, akár demagóg szinten a sulykolás hosszútávon mindig hatásos. Bár nem kapcsolódik ide, de olyan mélységű reklámra gondolok, mint a tampon, vagy betét reklámok, amik beivódtak a tudatunkba, amik nélkül tényleg úgy véli az ember, hogy nem lehet már nélküle élni.

karnagyúr 2009.10.18. 10:57:30

@Wikh:
Szia!

Sajnos, most rohannom kell, de ígérem, nem fogok elfelejteni válaszolni a hozzászólásodra!

karnagyúr 2009.10.18. 20:12:07

@Wikh:
Úgy gondolom, azon kevesek közé tartozol, akikben megvan a kellő intelligencia, kulturáltság stb., amely ahhoz szükséges, hogy az internet adta lehetőségekkel úgy élj, hogy a hasznodra váljon, és - ahogy írod - "nem szippant be" a rendszer.
Egyetértek azzal, hogy az internetnek (és persze a médiának) ezernyi előnye van (információszerzés, gyorsaság, hatékony kommunikáció elősegítése, jó zenék letöltése stb.) - viszont te is jól tudod, hogy korosztályod többsége baromságokkal múlatja az időt az interneten. Szófosós msn-ezések a haverokkal (ahelyett, hogy leülnének és személyesen tennék ugyanezt valamelyiküknél), iwiw-myvip-függés, virtuális játékok sokasága, melyek egy idő után beszűkítik a személyiséget - nem sorolom tovább, tudod, miről van szó.
Amikor én elkezdtem tanítani, még gyerekcipőben járt az internet-galaxis (1997-et írunk). Azóta azt tapasztalom, hogy a középiskolás korosztály stílusa (jelen esetben ezen a nyelvhasználatot értem) közönségessé, pongyolává vált, nem szeretnek olvasni, nem tudnak játszani egymással, nem tudnak beszélgetni. Mindezt persze nem lehet csak a számítógépezés rovására írni, de hiszem: ha a napi 3-4 óra gépezés helyett (vagy mellett) ugyanennyit olvasnának, beszélgetnének (nem az msn-en!!), akkor jobb lenne a helyzet.
Nagyon konzervatív vagyok?

Koax K. Ábel 2009.10.18. 20:26:53

@karnagyúr: Valóban jól látod a jelenlegi állapotot.
Bárcsak az én tanáraim lennének ilyenek, mert ŐK konzervatívak. Te nem vagy az. Minden csak az nem!
Én is ugyanígy érzem, de egyre jobban úgy látom, semmit nem lehet tenni ellene, hiába is próbálnál.
Ma már amikor megszületnek, abban a pillanatban is rózsaszín ruhácskákban, tükörben pózolva, örömködve rakják fel magukat myvip-re.
Egy-két saját tapasztalatot megosztanék veled:
1,
Szinte bármikor amikor páran az osztályból elmennénk valahova, senki nem ér rá. Nem azért mert egész nap elfoglalt, hanem mert suli után van egy fél órás programja, és ezzel már egész napra elfoglalt. Persze MSN-en ugyanúgy fent található az emberke, de az állapota Nincs Gépnél. Milyen már az ilyen?
Mondjuk néha meg is értem mivel...
2,
Nekünk például holnapra kellett kiolvasni a Szigeti Veszedelmet.
Bevallom, én is csak egy olvasónaplót olvastam el róla, de ez is több tíz oldal.
Egyszerűen nincs rá időm. Nálunk az utolsó, semmitmondó tantárgyakból (fizika-kémia-francia) TÖBBSZÖR annyit kell tanulnunk, mint amiből érettségizni fogunk. Pedig ezekre nincs is szükségünk!
Annyira vegyes nálunk a tanári kar, hogy az nagyon durva. Nem is tudom mit lehetne ez ellene tenni. Meg kellene érteni, hogy a fizikát nem emelt szintű reál tagozatos szinten kellene oktatni egy általános tantervű osztálynak, ahol senki sem fog ebből érettségizni, mégis többször annyit kell belőle tanulnia, hogy ne bukjon meg, mint az érettségi tantárgyakból (itt persze nem azért hogy ne bukjon meg, hanem hogy jó jegye legyen).
|
V
Tehát ha úgy veszed ezek miatt is megértem, hogy miért nincs ideje semmire a korombelieknek. Vagyis hát persze van, de nem annyi mint egy legutolsó iskolában tanulónak.

Ui.: Jól gondolom, hogy debreceni vagy? Mintha Bashalom blogon láttalak volna...

karnagyúr 2009.10.18. 20:42:09

@Wikh: Nem, nem... :) Nagyon távol élek Debrecentől. Bár, annak idején a KLTE-re is jelentkeztem, végül másként alakult az életem :)
Igen, egyetértek veled abban, hogy a tanárok egy jó része úgy gondolja, csak az ő tantárgya fontos. Magyartanárként úgy gondolom, a Szigeti veszedelem egészét elolvastatni felesleges. Úgysem olvassák el a gyerekek, és akik meg kötelességtudóan megteszik, semmit nem tudnak kezdeni a 17. századi szöveggel, alig értik, szenvednek rendesen. Elég lenne szemelvényeket olvastatni, és azokat alaposan megbeszélni. Mert azért van miről beszélni a mű kapcsán, leginkább arról az értékrendről, amelyből mára írmagja sem maradt bennünk.

De visszatérve az idő kérdésére... oké, le vagytok terhelve. De akkor miként van idő tévére és netre? És nem 10 percről beszélünk. Annak idején mi is leterheltek voltunk, heti 33 óra, különórák, emellett értelmes hobbik (zene, hangszertanulás, sport) - sok minden belefért. No, mindegy, szerintem sem lehet változtatni a dolgokon.

Minden jót!

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása