25

Rablóból lesz a legjobb pandúr?

Ellenőrző , 2009.10.05. 16:00

Dóra levele egy kedves történetet ír le, arról a fiúról, aki a mások által padra írt puskát sem tudta használni. Mennyire lehet elnéző egy tanár?

Tegyük a szívünkre a kezünket és mondjuk meg őszíntén, hányan voltunk mintadiákok iskolás éveink alatt? Mindig kész volt a házink, minden órára készültünk, nem puskáztunk a dolgozatok alatt, nem lógtunk a suliból, nem voltunk szemtelenek a tanárokkal?

Én szinte mindet végigcsináltam és talán ezért vagyok megértő a diákjaimmal szemben. Van fontosabb egy 15 éves életében, mint a házi és puskát is kell írni, mert mi van, ha az ember elfelejti, amit otthon megtanult?! Látom, hogy puskáznak és nem mindig veszem el, ha már megírta és egyébként is javítania kell, hát nem dől össze a világ egy puskázástól. A legjobb történetek egyébként is egy-egy balul elsült puskázásból kerekednek. A múlt héten történt, hogy szódolgozatot írattam. Nagyon sok szóból, nehezek is voltak, úgyhogy fel voltam készülve minden lehetőségre, arra persze nem, ami történt. A dupla óra második felében történt, hogy a két csoportnak termet kellett cserélnie. A fiú, aki az első órán ott ült, nem akart átmenni a másik terembe, illetve vinni akarta a padot is magával. A másik csoport írta a dolgozatot, az ominózus helyen ül egy másik fiú, bőszen dolgozik, de nem veszi észre a padon a puskát. Gondoltam, nem szólok, de nem veszem el tőle a lehetőséget, ha észreveszi, használja, egyébként sem áll fényesen. Beadja a dolgozatot, megint 3-as. Ül a helyén, nézi a padot:

-Tanárnő, valaki megint összefirkálta  a padot, de csupa német szót írt fel rá!

-Nem a mostani lecke szavai azok, Balázs?

-Nem, csupa ismeretlen szó!

Hát, aki nem enged magának segíteni, azon aztán tényleg nem lehet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr601425511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Remy 2009.10.05. 20:55:02

Szegény, sajnálom! Én állandóan puskáztam, komolyan vettem, hogy egy puskaírás fél tanulás. Csak valahogy mindig a másik fele hiányzott...

kyanzes (törölt) 2009.10.05. 21:40:04

Szerintem elegendő, ha az ember tudja, hol kell valaminek utánanézni. Ki hallott már olyat, hogy egy tetszőleges munka során "nem lehet segédeszközöket használni" :) Nehogy már ne nézhessem meg az MSDN helpet, ha nem ismerem egy függvény működését :)

"A fordítás során nem használhatnak szótárt!!!" stb. NE MÁR!!!!

Micsoda nudliarcúság! :)

matkó 2009.10.05. 22:31:16

Csoda, hogy ilyen segghülye diákjai vannak egy ilyen segghülye picsának...?

Valakinyolc 2009.10.05. 23:04:54

Nem vagyok tanár de már itt tartunk 2009-ben, hogy hadd puskázzon mert amúgy se áll jól?

Stiel 2009.10.05. 23:40:49

"Mindig kész volt a házink, minden órára készültünk, nem puskáztunk a dolgozatok alatt, nem lógtunk a suliból, nem voltunk szemtelenek a tanárokkal?"

Ööö... órára készülés és házi hiánya előfordult ritkán, de megkaptam érte, ami járt. Egy konkrét eset jut eszembe, akkor egyetlen alkalom nem tanulás év végén -1 jegybe torkollott.

Többit nem csináltam, és szerintem nem is kéne elnézni. A korrekt büntetést ki kell szabni érte és el van intézve a dolog. Ideális esetben mindkét fél részéről.

A történet azért mókás. :)

melkaart 2009.10.06. 06:56:47

@Valakinyolc: Igen, van ahol már itt tartunk. Szerinted hogyan érettségizik le valaki informatikából, aki nem tud átnevezni egy fájlt? Sőt, olyan is van, hogy a javítódolgozat betűre megegyezik az eredetivel, és ezt tudják is - így olyan 60% az egyesek aránya. Az is megesik, hogy nulla tudással átengednek pótvizsgán, mert ha lebuksz egy osztállyal lejjebb, akkor várhatóan 3-4 ifjat elvisznek tőlünk a szülei, ami egyrészt pénz, másrészt abban az osztályban ezzel nagyjából vége is a tanulásnak.

dr. Wilbur Swain 2009.10.06. 07:15:49

hmm, ez a "hagy puskázzon, úgyis rosszul áll"-elv nagyon nem tetszik :|

shenk 2009.10.06. 08:26:30

@dr. Wilbur Swain: pedig a te tanárod is alkalmazhatta, legalábbis nyelvtanból, különben tudnád, hogy helyesen "hadd puskázzon" az általad használt írásmód helyett.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.10.06. 08:30:03

Vinni akarja a padot, bakker. Mekkora konspiratőr :) Speciális iskolában tanítasz, vagy a mai 15 évesek ennyire nyomik?

dr. Wilbur Swain 2009.10.06. 08:31:35

@shenk: örülök, hogy megfogtad a kommentem lényegét :|

Maestro 2009.10.06. 08:33:55

nálunk úgy volt, hogy aki mer/tud puskázni, ám tegye, de ha lebukik, akkor számoljon a következményekkel.

egy-két év alatt a tökélyre fejlesztettük a technikákat, de volt akinél még a legmegátalkodottabb is inkább tanult..

Csülök 2009.10.06. 09:05:06

Aranyos történet! :)
Számonra a puska-készítés a tanulás egyik alapeleme volt. Mire egy jól szerkesztett, kezelhető puskát összeállított az ember, már meg is tanulta az anyagot. A "fegyver" csak biztonságot adott, mint Fülig Jimmynek az ólmosbot... :)

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.10.06. 09:19:28

Csak szeretnék szólni minden nagyszájúnak, aki vergődik a hagyni/nem hagyni témán, hogy utoljára az iskolában lehet puskázni.

Utána már nem.

És igazából utána válik el a dolog. Szerintem egy jó tanár ezzel tisztában van.

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.06. 09:39:23

kyanzes, majd ha valakivel beszélgetned kell, akkor is a szótárt lapozgatod?
Ne légy már ekkora sötétség...

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.06. 09:41:54

@terasz9:
nem értek egyet, a rossz tanuló ugyanis ezzel nincs tisztában

uckmuckfuck 2009.10.06. 09:44:59

Én nem puskáztam, nem is tudtam hogy kell jól, és ennek egyetemen meg is ittam a levét:)
Ott már szükség lett volna rá, mert már nem voltam akkora iqmester:)

IZs 2009.10.06. 17:42:07

@uckmuckfuck: én se tudtam puskázni, de azért mindig szorgalmasan készítettem pici puskákat, és ez lenne a lényeg, kigyűjteni a fontos dolgokat, képleteket, rendszerezve, pici betűkkel leírni és ha jó a vizuális memória már nincs is szükség a használatra. A mai szakközépiskolai szomorú valóság:
-nem készít saját puskát ( füzetból, könyvből próbálkozik)
-ír puskát de hibásan másolta, (a saját írását nem jól olvassa)
-fénymásolja a jó tanuló puskáját ( fogalma sincs melyik betű mit jelent egy-egy képletben)
-szakmai tágyakban nálam lehet a saját képletgyűjteményt használni, a fenti állítások erre is igazak.
És a mai pót techn. tapasztalata: 1,5 órával hamarabb beadja a dolgozatot, fele se kész, a kettes biztos meg van felkiáltással! eszébe nem jutott gondolkozni vagy puskázni a két vizsgázónak

Adani 2009.10.07. 17:52:32

@IZs:

Amatőrök. De aki ennyire lusta, h saját puskát sem ír, hát arra mit lehet mondani? Meg is érdemli a sorsát.

Én is végigpuskáztam az iskolás éveimet, sosem buktam le vagy csak nagy ritkán. Fősulin 4 év alatt 1x középsuliban 2-3x max. általánosban is max. 2x. Az igazi profi csak saját puskából dolgozik ill. másét csak indokolt esetben ( pl. elfelejtette, h ma van a ZH és nem készült, ezért gyorsan kér egyet). Egyrészt tudja mit hol talál másrészt ki tudj a a máséban mekkora ökörségek vannak. A sajátjában bízik az ember. Most már azt is elárulom, h a jó puska az vagy nagyon kicsi vagy nagyon nagy. Nekem ezek váltak be. Olyan trükköket vetettem be, h mikor később elmeséltem nem hitték el, pl. h kint volt egy bazi nagy A4-es lap a padon és arról másoltam a tanár orr előtt az első padban. De tudok olyanról, aki a matek érettségire ( 2005 előtt amikor még a zöld könyvből adták a feladatokat) bevitte a megoldáskötetet és mintha az lenne a feladatos könyv ki az asztalra és másolta. Sőt volt ,aki programozható számológépbe írta bele a feladatok megoldásait, sztem első óta erre készült és majdnem mindet beleírta. Érettségin én nem puskáztam, úgy voltam vele, h égő lenne pont ott bedőlni ennyi év után meg ugye ott már elég nagy a kockázat, pláne, h be lett ígérve, h ne elkapnak valakit akkor felfüggesztik az egész eseményt és lehet jönni megint majd később.

De hozzáteszem az érettségi egy vicc, 2004-ben is az volt ma pedig már még inkább az. Nem kell oda semmi puska, az is átmegy rajta, aki síkhülye és végigpuskázta az egész sulit. Nem ezen múlik. Eleve ott a tanárok hozzáállása is 99%-ban az ,h akit lehet átrúgdosnak a vizsgán nálunk talán összesen volt az egész iskolában 3 vagy 4 gyerek, aki bukott valamiből. Olyanok mentek át, akikből nehezen néztem volna ki. De minden gond nélkül átmentek. Én 2-3 hétig tanultam rá, túl is reagáltam, de jobb is lett a vártnál az eredményem ( majdnem kitűnő, pedig sosem voltam kitűnő tanuló). De volt, aki 2-3 nap tanulással lett 3-as átlagú.

IZs 2009.10.08. 10:27:56

@Adani: Bocs, de ellentmondok: az érettségi a közéiskola lezárása, elvileg mindent megtanultál a 4 év alatt( 4 évet készültél), a szóbeli vizsga elött rendszerezted a tudásodat, ha újat kellene tanulni az gáz. Na ez persze egy elméleti megközelítése a dolgoknak, de ahogy egy-egy tantárgyból az ember( a tanár, ők is emberek) soha nem látott mélységekbe engedte a követelmények szintjét, úgy lett egyre gagyibb az éretségi. A másik az átrugdosás melletti érv: ha az évvégén átengedtem akkor ezzel az érettségi letételére alkalmasnak nyilvánítottam az illetőt, nem égetem magam egy bukottal.

Adani 2009.10.08. 11:19:33

@IZs:

Én is így gondolom, a tanárnak nincs semmi oka, h szívózzon az érettségin. Ha nem mondasz oltári nagy baromságokat akkor nem szól bele és csendben marad, az elnöknek meg lehet fel sem tűnik. Eleve ha jóban vagy a tanárral akkor nem akar kibaszni veled. Ha semleges a viszony szintén, ha pedig utál akkor meg azért enged át, h ne kelljen később is találkoznia veled, úgy van vele, h legalább megszabadulok tőle.

Sokan fosnak az érettségitől én is túlaggódtam a dolgot, és volt ,aki mérföldekkel jobban, még a szóbeli előtti percekben is idegesen nézegette a kisebb Révai lexikon méretű paksamétákat ( kinyomtatott tételek) pedig akkor már úgy sincs semmi értelme, én már előző nap se nagyon tanultam hiszen amit addig nem sikerült azt már úgyse fogom megtanulni. Aztán mikor vége lett akkor már röhög az ember az egészen ,h csak ennyi volt? Az eredményhirdetés után pedig egyszerűen ledöbbentem, h ilyen jó lettem volna? Főleg a magyar 5-ös vágott mellbe mert irodalomból Thomas Mann-t húztam őt pedig nagyon nem akartam ,mert kb. semmit se tudtam róla ,de azért próbáltam lökni a sódert valamiről ,de már fél órával a vizsga után sem tudtam megmondani tulajdonképpen mit is mondtam. De azért mondtam én mindent sztem Kossuthot is összekevertem a vasúttal meg Gizikét a gőzekével, de a magyartanár nem szólt egy szót sem, de a végén mikor kifogytam a munícióból csak kérdezett valamit, amiből kb. a kötőszókat értettem, de akkor meg az elnök mentett meg mondván eleget hallottunk térjünk át a nyelvtanra abból meg az igéket húztam ,amit 2 napja néztem át, így az már sétagalopp volt. A választott tárgyam meg informatika volt az meg hazai pálya. Töriből bejött az MF ( Mázli Faktor) és belehúztam abba amit nagyon jól tudtam, így sima ötös.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.10.09. 10:00:13

Volt amikor direkt puskát kellett írnunk. Otthon elkészíteni és beadni... mint dolgozat... osztályozva lett....
Sajnos hármast kaptam rá a mérete és a túl sok tartalom miatt. Puskát írni is tudni kell. A lényeget tömören, érthetően. Látni ki az aki igazán foglalkozott vele, az lényegében meg is tanulja.

IZs 2009.10.09. 19:43:16

@Tombolda: igen tanulni kell írni és igen meg is tanulja az embr amit kétszer leír, csak azért nem gondolom ,hogy tanítottalak, mert én plusz pontot adok a beadott jó puskáért és nem osztályzatot.

kutasbandi 2009.10.11. 11:08:03

Én volt, hogy puskáztam és volt, hogy rólam írták. Pölö érettségin. A túlsó padsorban lévő egyik izgulós lány osztálytársamnak az osztályfő olvasta fel az általam megírt első néhány lapot. Hogy mégis írjon valamit. A helyesírásom mindig is rossz volt, de a fogalmazással nem volt gondom. Amikor már majdnem kész voltam, akkor egy másik tanárom (fiatal csajszi) javította a tanári asztalnál a dolgozatom. Asszem kétszer jegyezte meg halkan, hogy "eddig egyes". : ))))
Ezután már csak a magyar tanáromnak kellett odaadnom a tollamat, mondván: "Feri, ez legyen az első amit elolvasol, szerintem nagyon jó lett, de azért ha találsz benne hibát, és nem olyan vészes, akkor ezzel javítsd légyszíves." Hogy paráztam, amikor eltette a tollat.. a többi vagy 30 toll közé..
Szóbelin akkorát villantottam, hogy a magyar szakos vizsgaelnök behívta az igazgatót, hogy: "Gyere Gyula, ezt hallgasd meg, nagyon jó!".
Párbeszéd a végén köztem és az elnök között:
- Szóval magának a József Attila a kedvence?
- Nos, Radnótit jobban szeretem.
- Aha. Egy vizsgán kívüli kérdés: Ki volt Radnóti felesége?
- Gyarmati Fanni.
- Na, csak azért kérdezem, mert én még ismertem ezt a Fannit.
- Igen? Hmm, és akkor még jó nő volt?
- Hát akkor már nem! (nagy nevetés)

Ezután mondhattam az irodalom és földrajz szakos elnöknek olyat, hogy "Oroszországban... őőő.. kevés búza terem." Ekkor az elnök és az osztályfőnököm (szintén földrajz szakos) szemei elkerekedtek, ránézek a térképre, akkor látom, hogy az a 3db búzakalász-jel akkora, mint Magyarország. És van belőle elég sok. Volt ám nagy szemöldök húzogatás, meg hunyorgás, hogy "ugye csak viccelek?" : ) Azért ez is 5-ös lett.

Puskázás meg evidens. Akinek nem, az meg az eminens.

Adani 2009.10.11. 11:22:47

@kutasbandi:

Na igen ,erről írtam én is. Magyar érettségi után a tolleladás nálunk is ment a tanárnak, nem is bukott senki magyarból. Ma pedig már sokkal könnyebb. Van már érvelős feladat is, ami épp azoknak való, akik nem tudnak a tananyagról semmit, fogalmuk sincs a tételekről stb. Nekik ott az érvelés írni pedig csak tudnak róla pár értelmes magyar mondatot.

Nálunk matek-fizika szakos volt az elnök vagyis jól jártunk, a magyarba és a töribe nem szólt bele. Így ott lehetett süketelni meg hülyeséget beszélni, a tanár nem szólt bele, h nem is úgy van csak bólogatott mindenre az elnök meg szintén. Azért valami fogalmad csak legyen minden tételről ezt azoknak mondom ,akik még nem érettségiztek le. Minden tételről tudni kell legalább pár mondatot. Kb. időben meg korban elhelyezni ( ez magyarra is igaz költőkre írókra) akkor pedig már lehet süketelni. Törinél csatáknál legalább azt tudd, h kik nyertek, mert azt azért mindenki tudja így ha pl. azt mondod, h megnyerték a magyarok a mohácsi csatát vagy az amcsik visszaverték Pearl Harbornál a japánokat akkor azért arra felkapja a fejét az elnök. Ha az időpontot nem találod el pontosan (pl. mellétippelsz 2-3 évet) az nem nagy baj, lehet, h észre sem veszik.

Már 2004-ben sőt még előtte is az csak az nem ment át érettségin, aki reménytelenül hülye volt és még puskázni sem tudott vagy a súgásra esetleg az egyre könnyebb mentőkérdéseket sem fogta fel tényleg sokszor már úgy teszik fel a mentőkérdést, h félig a válasz is benne van, igyekeznek mindenkit átrúgdosni.
Pótérettségin meg 99%, h Petőfit kérdezik magyarból azt meg azért mindenki tudja, legalábbis tud róla pár mondatot mondani. Ha mást nem akkor azt, h rádiót neveztek el róla. :) Ott meg akár ennyi is elég lehet a ketteshez.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása