Okoz-e maradandó károsodást az iskola?
A félévi bizonyítvány/értékelés sok családban vezetett konfliktushoz, levélírónk is egy ilyen problémát oszt meg velünk. Esetében a tanító néni negatívan értékelte a lánya öltözetét és frizuráját, ami a kislányt és a szülőket is megviseli.
Kedves Ellenőrző!
Egy kiselsős kislány édesanyja vagyok, nem mellékesen pedagógus. A lányom szétszórt, rendetlen, sok gondot okoz nekem is a rendre szoktatása, de, amit a félévi értesítőjében olvastam nagyon megdöbbentett. A tanító néni hanyagnak és rendetlennek titulálta a viselkedését, hozzátéve, hogy nem tud vigyázni a dolgaira, önnállótlan, több tekintetben is fejlesztésre szorul. Nekünk szánt kis fricskaként még odakanyarította, hogy a ruházata elhanyagolt, gyakran érkezik fésületlenül az iskolába, éppen csak azt nem írta oda, hogy elhanyagoljuk. Igyekeztem türtőztetni magam, de sajnos a személyes beszélgetés során elragadtattam magam és megjegyeztem, hogy lehet, hogy ha többet fizettünk volna az iskola alapítványába, akkor az én gyerekem is jobb értékelést kapott volna. Természetesen nem volt igazam, nem az alapítványi befizetéstől függ, hogy ki milyen minősítést kap, de abban sajnos igen, hogy van 5 gyerek, akinek mindent lehet, a többi pedig töltelék. Amikor a ruházatát kérdeztem és a fésületlenséget, akkor azt mondta, hogy több gyereknek is beírta, mert egy kislánynak igényesebbnek kell lennie a kinézetére és elhiszi, hogy otthon megfésülöm, de miután leveszi bent a sapkáját, újra meg kellene fésülködnie. Szerinte ez elvárható lenne, szerintem nem, ebben sem fogunk soha egyetérteni. A lényeg az, hogy a kislányom nagyon megszenvedi ezt a negatív hozzáállást és napok óta becsmérlő megjegyzéseket tesz magára, csúnyának, butának érzi magát, játék közben is a lusta lányt választja szerepként. Megengedhető-e, hogy egy tanító ilyen módon beleavatkozzon a gyerek önképének kialakulásába, feladata-e a kinézetét bírálni a félévi értékelés során?