160

Nem vagyok tanárnak való

Ellenőrző , 2009.12.14. 08:00 · 1 trackback

Nem egyszerű dolog a tanárság. Egy kivűlállónak szimpatikusnak tűnhet az őszi-téli-tavaszi-nyári szünet és a viszonylag rövid kötött munkaidő. Mirci úgy gondolta, hogy a rengeteg hátulütőjét is vállalni tudja azért, hogy a gyerekeivel több időt tudjon tölteni, de kiderült, hogy nem olyan egyszerű beilleszekedni, mint ahogy az a partvonalról tűnt.

Kedves Ellenőrző!

Önként vállalt 2x3 éves száműzetés után tértem vissza a magyar közoktatásba, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy kibekkelem a gyerekeim nagykorúságáig hátralévő 15 évet. A feladat konkrét, a cél adott, tervem megvan a túlélésre, nem parázok. Jó tanárnak tartom magam, érdekelnek a gyerekek, szívesen töltöm velük a szabadidőmet, nagyon jól érzem magam az óráimon, jó a kapcsolatom a diákokkal. Ezzel a részével nincs is semmi gond, de arra jöttem rá, hogy egészen egyszerűen nem vagyok tanárnak való. Halálra idegesítenek a kollégáim, úgy érzem magam a tanáriban, mint egy akváriumban. Nem hiszem, hogy van még egy olyan munkahely, ahol ennyi korlátolt agyhalott dolgozik együtt, illetve egymás ellen. Pletykálnak, hazudoznak, lopnak, buták, mint a föld és ami a legszánalmasabb, kegyetlenek. Minden szívfájdalom nélkül rúgnak bele a legreménytelenebb helyzetben lévő gyerekbe is, csak, hogy saját fölényüket fitogtassák, más területen nem sok lapot osztott legtöbbüknek a jóisten. Gyakran lenne kedvem a vállánál megragadni néhány kolléganőt és megrázni, hogy eszeden vagy, bazd meg?! Mit művelsz?! Ki a faszt érdekel, hogy van-e házija a gyereknek, amikor kékre-zöldre veri az anyja mindennap -feltéve, ha van neki-?! Olyan körülményei vannak, hogy én fel sem kelnék a helyében, de itt van, bennünk bízik, innen vár megerősítést, hogy nem olyan kibaszott szar az élet, mint otthon látja, és van kiút. De csak állok értetlenül, ufóként a tanáriban, abban reménykedve, hogy egy hasonlóan megdöbbent szempár pillant rám valahonnan.

Kern András jut gyakran eszembe és én is a legszívesebben hangosan megkérdezném, hogy itt tényleg mindenki hülye?! A másik variáció, hogy én vagyok az, de erre nem szívesen gondolnék. Rá kellett jönnöm,  hogy a 15 év vállalhatatlan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr341591016

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tanárok=köztörvényes bűnözők? 2009.12.14. 12:03:58

 A képlet természetesen nem ennyire egyszerű. A tanárok alapvetően nem köztörvényes bűnözők, amelyikről pedig kiderül, hogy mégis, nem tudatosul a köztudatban amiatt a „társadalmi evidencia” miatt, hogy biztosan nem lehet bűnöző, akine...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n0kedli 2009.12.14. 11:33:36

A közöny, hülyeség és a káeurópai besavanyodottság győzelme lenne, ha a posztoló ezek után netán feladná. Ilyenekből kell még az iskolákba, és sok, nagyon sok. Szinte mindenhol ez megy, kiváltképp a vidéki iskolákban, és közben arra, hogy a következő generáció értelmesebb és emberibb legyen (és ne olyan, mint Terézágyú, pl.), az egyetlen út a normális közoktatás lenne. Lehet csinálni három rendszerváltást meg hét lisszaboni szerződést, amíg ez az önző, idióta társadalom folytonosan kitermeli önmagát a neveléssel.

Neolith 2009.12.14. 11:35:46

Számomra az egész levél ott veszítette el a komolyságát, hogy minden második mondatban valami trágársággal próbál a levélíró kitűnni. Értem én, hogy ettől lesz hatásosabb, érzékletesebb a levél, de egy tanár ne beszéljen már így, mint akinek szappannal kellene kimosni a száját.

Az főgondolat menettel amúgy egyet tudok érteni.

Puncskocka 2009.12.14. 11:36:49

valóban minden változtatást a közoktatásban, majd a felsőoktatásban kell kezdeni,de amíg egy tanár a véglegesítése után 15-20 évig ugyanolyan szarul tanít, addig nem tudunk mit csinálni... azok, akik meg lelkesednének, elmennek multikhoz melózni a jobb fizetés miatt... hát... nehéz ügy... talán...... egyszer.......

dr.pupak30 2009.12.14. 11:38:15

@espadazo: sajnos a magyar iskolák újra és újra kitermelik a szennyet. a magyar iskolában ahhoz értenek, hogy kell a tehetségeket elqurni máshoz nem nagyon. miért csodálkozunk, hogy ilyen állapotban van társadalmunk? erről elsősorban az iskola tehet, hiszen ott töltjük el az időnk legnagyobb részét. nekem nincsen egyetlen jó emlékem se az iskolákból, pedig nem voltam rossz tanuló.

NEmáááá 2009.12.14. 11:40:02

Az élet harc, a kollégák ellenségek, a kis köcsögök a harci terep !
A megfélemlítés, a letaposás, a terror ami előre visz !
Harcra fel !
Vesszen a minisztérium !

táltos 2009.12.14. 11:42:27

@pupak30: Szerintem meg éppen fordítva van. A jelenlegi és múltbeli társadalom termeli/te ki a jelenlegi közoktatási viszonyokat.

dr.pupak30 2009.12.14. 11:45:43

@táltos: tyúk vagy a tojás. a személyes véleményem az, hogy ez a németes, poroszos iskolarendszer nem nekünk való. ez csak arra jó, hogy bólogató robotokat csináljunk, másra nem. A monarchiában elhisztem, hogy ez volt a cél, de manapság amikor az innováció lenne a legfontosabb, mi az élmezőnyben elehtnénk, ha ilyen fos iskolarendszerünk lenne.

magyalka 2009.12.14. 11:47:32

NE MENJ BE A TANÁRIBA! Maradj a gyerekek között és, ha valóban jó tanárnak tartod magad, törődj velük! Megérdemlik.
Egyébként egyetértek, a tanárok többsége kegyetlen. Tanítottam többféle suliban, volt ahonnan menekültem, ahol meg jó volt(kislétszámú iskola, kislétszámú osztályokkal), csupa hasonló gondolkodású"őrült" tanított, azt megszüntették......
Hajrá magyar oktatási reform! Hajrá észnélküli integráció!!!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.12.14. 11:50:12

@Бабаяга: Ezt a baromságot komolyan gondolod? Hogyan magyarázzam el rendesen a ferfe hajítást, ha az egyenes vonalú egyenletes és gyorsuló mozgás különbséget nem érti?

elod72 2009.12.14. 11:53:27

@Logan Grimnar: A cinikussag kizarja, hogy valaki jo tanar legyen? :-)

Eszembe jutott kozben, hogy a legfontosabb ket kozhelyet kihagytam:

- A diaknak csak jogai vannak, a tanarnak csak kotelessegei
- A tanarnak nincs eszkoz a kezeben

A posztiro "akar valami jot", es ezzel az en szimpatiamat mar megnyerte. A "kibekkeles szandeka" talan tenyleg nem szerencses fogalmazas, meg a bazdmegezest sem partolom, de ettol meg nyugodtan lehet "tanarnak valo". Van egy olyan nagyon halvany erzesem, hogy nem lenne akarata ellenere valo, ha tobbe nem dolgoz(hat)na tanarkent, es probal ehhez a dontesehez erveket talalni. De lehet, hogy ezt csak en kepzelem bele...

Silverf@x 2009.12.14. 11:54:01

Van még ilyen munkahely, nem is kevés. Például az egészségügyben. Vagy nyugdijas otthonban. Van tán valami közös bennük?
A tanári fizetések emelése nem biztos, hogy megoldaná a problémát. Ez etikai kérdés: azokon a munkahelyeken, ahol a tisztesség és a hivatástudat fontos, vajon megéri több pénzt fizetni? Vajon milyen emberek indulnak meg a pálya felé ennek határásra: akiknek a pénz fontos vagy a jó szakemberek? Persze távol álljon tőlem azt hinni, hogy most ezért alacsony a fizetés...

kukatr 2009.12.14. 11:54:31

miért ne lehetne egy tanáriban 1 db értelmes ember a többi meg idióta? azért mert nem ez az átlag? oh párdon, úgy látom itt egyesek szerint csak az oktatás átlagos színvonaláról lehet beszélni. mert a problémákat nem szeretjük, az csak felkavarja a mindennemrossz lelkiállapotunkat. jaj. természetesen a közhelyek azok már jöhetnek, azt már elfogadtuk.
ha Terézágyú-nak akarnék válaszolni a neki megfelelő stílusban, akkor vérző orral kelne fel a billentyűzettől. szerencséjére ennek még nincs meg a technikai háttere. akit meg felbasz, az tegye az ignore listára.:)

Netszamuráj 2009.12.14. 11:55:43

@pupak30: Hogyne, hogyne, ez közismert. Az illuminátusok pénzelik a tanárokat, hogy engedelmes rabszolga-fogyasztókat neveljenek ki a tudjukkiknek. És akkor a H1N1 oltásba rakott agyirányító nanorobotokról akkor még nem is szóltam...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.14. 11:55:50

@pupak30: Azért utólag belegondolva, azoktól tanultuk a legtöbbet, akik határozottak voltak, nem volt irgalom, ha valami nem ment. Már azokra sem haragszom, akik alkalomadtán lekevertek egyet, ha azt okkal tették és nem azért, mert bal lábbal keltek fel.
Arra, hogy megmutassa valaki, melyik könyvet tanuljuk meg, bárki alkalmas. Akinél jobban tanulsz, azt azért teszed, mert felnézel rá, tartasz tőle, stb.
De valami tényleg nincs rendben. Minap hallottam, hogy egy szülő kapott fekete pontot... Egyeseknek mintha elmentek volna otthonról.És őket kellene észre téríteniük a normális társaiknak!Mert a jó pedagógus miért csak a gyereket nevelheti???

jánoska 2009.12.14. 11:58:41

A bejegyzés írójának üzenem, hogy általában a munkahelyek ilyenek!

Nosza válts szakmát!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.14. 11:59:50

valoban igen keves a jo tanar..
ennek az az oka, hogy a tanari diploma sajnos a legalacsonyabbrendu ebben az orszagban. akit sehova nem vesznek fel, mert mar miondenhez hulye, de neki megis, minden aron es minden korulmenyek kozott diploma kell, na az megy el tanitani kishazankban.

Lacibetyár 2009.12.14. 12:00:03

@WildBear: ez egy igen kemény beszólás volt, gondolom a saját neveden kommentelsz. íme a példa, hogy arra, hogymilyen magas iq-val rendelkezők is elvégezhetik a felsőoktatást és kaphatnak tudományos fokozatot. remélem, nem tanar vagy??

dr.pupak30 2009.12.14. 12:01:29

@espadazo: a szigornak van értelme, a brutalitásnak nincs. olyan embereket kéne nevelni az iskolákban akiknek van valamekkora lexikális tudásuk, azt jól tudják alkalmazni, képesek az önálló továbbfejlődésre, ha valamit kitaláltak azt képesek prezentálni, és ha valamit alkotnak azzal bátran előálnak. ez a felemelkedés útja, így lehet új termékeket, ötleteket kidolgozni. könnyen belátható, hogy ezek közül egy kritériumnak sem felel meg a magyar oktatási rendszerben gyötrődő diák.

Trackback 2009.12.14. 12:04:07

A legkreténebb ismerőseim tanárok vagy négygyerekes szülők.
A legtöbbjük súlyosan lelki beteg is.

NEmáááá 2009.12.14. 12:04:50

Nemzetünket rontás fenyegeti, népünk omlik mint oldott kéve!
A métely lehatolt csepp ártatlan utódainkig.
Hátulról támad az arctalan, kegyetlen, hullaszagú ellen !
Talpra magyar! Ütött az óra ! Elvész nemzetünk, ha nem lépünk!
Tanári zombiseregek támadnak Rátok orvul.
Hagyhatjuk ? Nem ! Százszor is nem !
Törjük szét az ellenünk egybekovácsolt tengelyt!
Hiszek egy istenben, hiszek egy Hazában...stb
Jól nyomom testvéreim ? Weheheheheeeeeeee

Бабаяга 2009.12.14. 12:09:52

@molnibalage:
Olvasd el a posztot is. A poszt írója elítéli azon kollégáit, akik elvárják, hogy a hátrányos gyermek is készítsen házit. Saját magát különbnek tartja, tehát ő a tökéletes tanár, aki ilyen apróságokkal nem foglalkozik, hanem megérti a gyermeket.
Én magam sajnos azon tehetségtelen tanárok közé tartozom, akik csak a korábbiakra tudnak építeni, akárcsak te. (bár nekem még az egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló se esett le, csak gyorsul, gyorsul, egyszer majdcsak belecsapódik a fejembe.)

Kono 2009.12.14. 12:11:57

@kispestipeti: Az emberek tele vannak sebekkel. A tanári szakmában - ugyanígy óvónő, vagy gondozónő- rengeteg olyan ember keres utat, akik magukkal sincsenek kibékülve. A kibírhatatlan embernek saját magát legnehezebb elviselni.
Nem feltétlen tudatosan, de sokukat az motiválja, hogy a felnőtt játszmákhoz nem értenek, így a gyerekek közé menekülnek, akik kisebbek, így könnyű köztük nagynak lenni (látszani!).
Pedig attól, hogy egy gyereket letaposok, még nem leszek én magam nagyobb, magasabb.
Ez nem csak gyerekekkel van így,hanem valóban mindenhol. Nem a sérült emberekből van kevés, hanem az értelmes, normális, egészségesekből. Az a ritka, mint a fehér holló.
Mielőtt meggyanúsítanának: nem vagyok picológus :D Műszaki ember, csak a feleségem miatt belelátok abba, mi megy ezeken a helyeken.

Nem mellesleg: olyan frankó dolog trágár kifejezéseket használni? Már lassan egy poszt sem lesz, amiben nem találkozunk ezekkel a gusztustalan kifejezésekkel! Kérjük a posztolókat, moderálják már magukat!

belekotty 2009.12.14. 12:12:04

@kukatr: Jé, Terézagyatlan nálad is kiverte a biztosítékot? :-))

NEmáááá 2009.12.14. 12:15:49

Már lassan egy poszt sem lesz, amiben nem találkozunk ezekkel a gusztustalan kifejezésekkel!
Kérjük a kibaszott posztolókat, moderálják már magukat, lófasz a seggükbe már télleg !

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.14. 12:17:08

Sajnos be kell látni, hogy ma Magyarországon a tanárságnál - tisztelet a kivételnek - kontraszelektáltabb, suttyób bagázsról talán csak a politikusaink miatt beszélhetünk...

elod72 2009.12.14. 12:20:05

Ezennel felveszem a listara, hogy:

- Az megy tanarnak, aki masra nem jo.

Igy mar ezt, es az ezzel azonos tartalmu hozzaszolasokat sem muszaj bepotyogni. Maradt valami ezek utan? ;-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.14. 12:20:23

@NEmáááá: Állítólag ezekre a szavakra keres a legtöbb olvasó... Ami olykor jól megmutatkozik a reflexiókban is :-)

dr.pupak30 2009.12.14. 12:22:11

@Netszamuráj: miért nem így van? ezért van politikailag két részre szakított ország, mert képtelenek utána nézni, hogy a bal vagy jobb oldal igazat pofázik e. képtelenek mondjuk utána nézni, hogy egy költségvetés mit tartalmaz, azt értelmezni, majd önállóan eldönteni, hogy amit valamelyik párt mond, az igaz vagy hamis. miért? mert az iskolába azt várják el, hogy az anyagot bemagold és add vissza, nem késztetik rá a diákoit, hogy utána nézzen és önállóan értelmezzen dolgokat. akárhogy nézzük a társadalom 90% bólogató csodaváró semmi más.

guy 2009.12.14. 12:22:57

A kommentelők rávilágítottak arra, hogy a levélírónak valószínűleg igaza van, hiszen a kommentjeik alapján nem valami életképes oktatási rendszerben nevelődtek. Másrészt amíg nincs megfizetve a tanár, addig nem is fog jó munkaerő beáramolni a piacra, így megint érvényesül, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ugyanez lenne az egészségügyben is, ha nem lenne hálapénz.

terrer 2009.12.14. 12:25:56

Nem értem, mit csodálkozik ezen mindenki. Kétféle kontraszelekció is működik a tanároknál.
Lassan mind nő lesz, mert a férfiak nem bírják ezt az egymást fúró légkört, és köztudott, hogy minden, nőkkel teli munkahelyen az alattomos fúrás-hátbatámadás, egymás kicsinálása megy - egyszerűen a nők ilyenek genetikailag: az emberiség 600 ezer éves történelmében mindig kisebbek, gyengébbek voltak, tehát a szemtől-szembeni küzdelemben alulmaradtak volna. Azok maradtak hát életben, akik hátulról támadtak, csellel, ravaszul és aljasan, meg az ő utódaik (öröklés). De bármely munkahelyet megnézhettek, mondjuk egy adminisztratív részleget valami nagy cégnél, ott tökugyanez megy.
A másik, hogy a mai kapitalista versenyben aki képes valamire, az kint van a versenyszférában. Csak azok maradnak a kényelmes, ám mindig ugyanazt a sz.r fizetést nyújtó munkahelyeken, akik kint teljesítményük alapján még ennyit se kapnának. Sőt, valszeg még állást se.
Fentiekből szükségszerűen következik, hogy ma a tanárok nagy része tehetségtelen, viszont rendkívül érzéketlen és aljas, a tanárikban meg nem nevelési témák mennek, hanem egymás hátbaszúrása. De ez csak okozat, amelyet a már vázolt társadalmi okok idéztek elő. Mint mondottam, ez most és itt nem is lehetne másképp.

mbazs 2009.12.14. 12:29:21

@terrer: ez mennyire így van :) sajnos.

tölgyes 2009.12.14. 12:30:12

Én nem igazán örülök az ilyen típusú leveleknek. Nem mintha adott esetben ne lenne bennük némi igazság. Van bennük igazság.. de ezek az írások megint csak arra jók, hogy most lendületesen szidjuk a pedagógust, aztán az orvost, aztán a postást, buszvezetőt, bíróságot, vasutast...politikust és a végén REZIGNÁLTAN MEGÁLLAPÍTJUK, HOGY EZ EGY SZAR ORSZÁG, ITT NEM JÓ ÉLNI ÉS A SZAR IS LE VAN SZARVA.. -MÁR ELNÉZÉST KÉREK A TRÁGÁR SZÓHASZNÁLATÉRT.

A helyzet ennél sokkalta egyszerűbb is bonyolultabb is és most bele kéne kezdeni a gondok felsorolásába.. aminek nem érhetünk a végére, de mégis vegyünk számba néhányat.
1.Az elmúlt években úgy 20-25%kal csökkentették a tantárgyi órák számát. Ez azt jelenti, hogy a magyar, matematika, történelem kémia, fizika stb. tananyagainak megtanítására mintegy negyedével kevesebb idő áll rendelkezésre, mint 2002 előtt.(Ennek egyik következménye a pedagógusok létbizonytalansága: kevesebb óra= kevesebb állás, kevesebb pénz és a fusztráltság, hogy mégis hogyan teszek majd eleget az éppen soros PISA-felmérés követelményeinek)
2. A korrepetálásra, vagyis a tananyagot nehezebben elsajátító gyerekek támogatására nincsen pénz, az erre korábban rendelkezésre álló kereteknek majD 90%-át elvonták.
3.Felemelték az osztálylétszámok alsó határát. Ma már ismét nem egy helyen 30-40 fős tanulói létszámot tanítanak.(ENNEK EGYIK KÖVETKEZMÉNY AZ OKTATÁS HATÉKONYSÁGÁNAK CSÖKKENÉSE.. A MÁSIK KÖVETKEZMÉNY, HOGY A KEVESEBB OSZTÁLY KEVESEBB TANÓRÁT JELENT.. TEHÁT MEGINT CSAK FELESLEGESSÉ VÁLNAK AZ EMBEREK.
3.a Bevezették az un. integrált oktatást. Ez azt jelenti, hogy a viselkedészavaros gyerekeket együtt kell tanítani az átlagos gyerekekkel..(ezt a törvény + szorzókkal honorálja) miközben a pedagógusokat a kutya nem készíti fel arra, hogy miként kell bánnia egy hiperaktív, vagy enyhén szellemi fogyatékos gyermekkel..
4.A gyerekek szabadidős programjainak szervezésére rendelkezésre álló forrásokat elvonták.
5.Az iskolai adminisztráció megsokszorozódott.
6./..
7./..
x:/ És akkor mindennek tetejében ott van a növekvő létbizonytalansága, a saját létbizonytalanságuk és kiszolgáltatottságuk miatt kétségbeesett szülők ingerlékenysége és a kormánypolitikának az a szövege, amelyik a kialakult helyzetért hol a szülőket teszi felelőssé, hol az iskolát, hol a pedagógust.

Ezen felül még ott van a pedagógusok nem kis részének alkalmatlansága is...amit nem csak az a fajta alkalmatlanság jellemez, amit a levélíró leírt, hanem az a fajta alkalmatlanság is, amit maga a levélíró tanúsít..VAGYIS, HOGY KÉPTELEN MEGLÁTNI SAJÁT ÉLETÉNEK MÉLYEBB ÖSSZEFÜGGÉSEIT, EMIATT KÉPTELEN ELVÁLASZTANI EGYMÁSTÓL A VALÓDI ÉS ÁLBAJOK SORÁT.. ÉS OLYANÉRT TESZ FELELŐSSÉ KOLLÉGÁIT, AMIÉRT AZOK NEM IS FELELŐSEK...

Ha azt kérdik ki a hibás? A válasz ha nem is egyszerű.. de nem bonyolult. Mindezek oktatási részéért jelenleg is regnáló oktatáspolitika.

NEmáááá 2009.12.14. 12:32:24

Nekkem teccet az a 2 kiscsaj tanárnő, akiket egy teremben
tettenért (höhö) a pedellus!
Ilyen tanerő kell a suliba ! Nekem, mint apának minimum...
Weheheheee

telge 2009.12.14. 12:33:03

Total egyetertek az irassal! Meg mindenkivel aki zugolodik a pedagogusok miatt...
nem olvasom vegig az osszes kommentet, nagyjabol sejtem pro es kontra is az erveket.
Egy idoben jott egy kosza gondolat: mivel szeretek gyerekekkel foglalkozni, tarsadalomtudomanyi iranyban kepzodtem eppen, es akkor kezdtek kibontakozni a korvonalai a `tarsadalmi ismeretek` tantargynak a kozepiskolai kepzesben, megszereznem en azt a diplomat is...

Egeszen addig tartott a lelkesedesem, amig be nem kerultem egy budapesti gimnaziumba gyakorlatra, es be nem lephettem a misztikusnak hitt tanari szoba ajtajan...

Hatarozottan tartom a velemenyemet!!!!

- tanarnak az megy, akit nem vesznek fel egy akarmilyen bolcsesz szakra!
- tanarnak az megy, aki keptelen sikereket elerni a sajat tarsadalmi, eletkori, foglalkozasi csoportjaban!
- tanarnak az megy, aki szeret uralkodni
- tanarnak az megy, aki szereti korulvenni magat olyan emberekkel akiknel tobbnek erezheti magat, es mivel ezt nem engedheti meg maganak kepessegeinel fogva a sajat korosztalyaban, legkepzenfekvobb kozo(n)sseg erre a gyereksereg.

- az a kis szazalek, aki nem ezert megy tanarnak az elobb-utobb belefarad a hivatasaba (burn-out) Viszont legtobbszor keptelen szembenezni azzal, h fel kene allnia...

- annak a megkisebb szazaleknak aki pedig szerelembol, szeretetbol, hitbol, elhivatottsagbol tanit, annak merhetetlenul koszonjuk!!!
Tartson ki amig lehet! Hatha jon egy uj generacio.

Annak akit felzaklat a tanarokkal szembeni elegedettlenseg, az nezzen jo melyen magaba, es vizsgalja meg nem szenved-e az elobbi tunetek valamelyikeben...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.14. 12:36:39

@terrer: "minden, nőkkel teli munkahelyen az alattomos fúrás-hátbatámadás, egymás kicsinálása megy - egyszerűen a nők ilyenek genetikailag: az emberiség 600 ezer éves történelmében mindig kisebbek, gyengébbek voltak, tehát a szemtől-szembeni küzdelemben alulmaradtak volna. Azok maradtak hát életben, akik hátulról támadtak, csellel, ravaszul és aljasan, meg az ő utódaik"

Ezt még ilyen szépen nem láttam megfogalmazva :-)

WildBear 2009.12.14. 12:46:26

@Lacibetyár: Mi volt ebben a kemény..? Csak megírtam, hogy mi történt.

I_Isti 2009.12.14. 12:48:50

Emlékszem Ica nénire, arra, ahogy dohányzott a folyosó ablakában, amikor a szünetben elmondtam a teljes Toldit, plusz 1 ötösért. Emlékszem a biológia szakkörre, amikor mikroszkóppal nézegettünk valami izét. Emlékszem az iskolaudvarra, ahol rohangáltunk, meg a napköziudvarra, ahol ugyancsak.
Viszont egyetlen egy házi feladatra sem emlékszem, amit általános iskolában meg kellett csinálnom. Ez a házifeladatosdi annyira lényegtelen abból a szempontból, hogy a gyerekből milyen minőségű ember válik, hogy az hihetetlen. (Szerintem valszeg a posztírónak van a legtöbb igazsága ezen a lapon.)

WildBear 2009.12.14. 12:49:18

@telge: Pontosan.
Az egyetemi évfolyamunkon (mérnök) az ment mérnök-tanári szakra, aki túl hülye volt a versenyszférához (laborhoz, üzemhez..)
Tanárként nem tud (túl) nagy hülyeséget csinálni.

Mária 2009.12.14. 12:49:53

"azzal a nem titkolt szándékkal, hogy kibekkelem a gyerekeim nagykorúságáig hátralévő 15 évet"

LOL, bazmeg, mernél ezzel a szöveggel visszamenni valamelyik vállalkozáshz :)))

"érdekelnek a gyerekek, szívesen töltöm velük a szabadidőmet"

A szabadidőt esetleg nem a munkahelyen, hanem otthon a családdal és a két óvodás saját gyerekkel kellene tölteni.

"egészen egyszerűen nem vagyok tanárnak való"

Nagyszerű! Irány az önkormi, váltsd ki a vállalkozói igazolványt! Mutasd meg, mire vagy alkalmas!

"Gyakran lenne kedvem a vállánál megragadni néhány kolléganőt és megrázni, hogy eszeden vagy, bazd meg?! Mit művelsz?! "

Ugyan már. A felnőtt életed nagy részét, hat évet, gyesen töltötted. Te mondanád meg annak, aki folyamatosan benne van a sűrűjében?

"Ki a faszt érdekel, hogy van-e házija a gyereknek, amikor kékre-zöldre veri az anyja mindennap"

A házi feladat következetes elkészítése, bármilyen viccesen hangzik, a kulcsa annak, hogy a gyerek ki tudjon törni a jelenlegi helyzetéből. A kékre-zöldre verést nem a feladatok elengedésével, hanem a gyámügyes kolléga bevonásával kell kompenzálni.

"De csak állok értetlenül, ufóként a tanáriban"

Valóban, nekem is fura, hogy egy ilyen naiv és harmatos, lila ködben sétálgató libuskát erre a terepre egyáltalán beengednek.

Nem mondom, hogy a poszt írója hagyja ot a pályát és próbálja ki magát az ennél sokkal durvább versenyszférában.

Azzal viszont tisztában kellene lennie, hogy a közoktatás mai állapotában tanárként munkát válallni nagyon nem tanácsos annak, aki úgy képzeli, hogy az iskolákban folyó munka babazsúr habos kakóval, miközben szitakötő szárnyú tündérkék és párás szemű őzikék lesik a tanerő minden kívánságát.

Tanárnak lenni egy szakma. Aki nem bírja, ne csinálja. Nade másokat okolni azért, hogy ő maga nem boldogul a feladataival...

Ja, és nem vagyok tanár. De voltam. Csak beszippantott a versenyszféra.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.14. 12:51:49

@terrer:.@espadazo:" Köztudott,hogy a nők 600000 éve genetikailag ilyenek"
-A női utődaink felé az intrikát,az ostobaságot,alattomosságot,aljasságot örökítjük,és férfi utódaink kapják a legjobb tulajdonságokat,úgy, mint empátia, értelem,politikai éleslátás,megfeleló kommunikációs képesség,értelmi,érzelmi intelligencia.

gillian 2009.12.14. 12:52:17

'92-ben végeztem a gimnáziumban, az azóta megtartott osztálytalálkozókon megtudtam, hogy az összes (!) olyan tanárunk, aki tényleg jó tanár volt, már nem tanít középiskolában :(((( Félek, hogy az utóbbi 15-20 év brutális minőségromlást hozott az általános és a középfokú oktatásba. Gondolom, a posztoló hirtelen valami effélével szembesült, és mivel neki ez lenne a hivatása (és a megélhetése), sokkolta. Engem majd akkor fog igazán, ha a gyerekem is bekerül az iskolába (még csak ovis)...

Dekatlon 2009.12.14. 12:54:30

A postolónak egy baja van csak: normális
Vigasztalásul mondom, hogy 2-3 év után vagy hatnak rá is azok a
körülmények, amelyek a többieket agyhalott zombivá tették (a magyar oktatási rendszer), vagy lelép a francba, ahogy én is tettem. Azóta is vanna agyhalottak körülöttem, de egyfelől nem gyerekeket kínoznak, másfelől 3x annyit fizetnek :)

sorica123 (törölt) 2009.12.14. 12:55:29

@Terézágyú: Na nesze neked, aztán csodálkozom, hogy a bölcsész az elszállt balfék szinonimája... Írd meg a házit akkor is, ha ződre ver anyád, le vagy szarva. Semmi segítség, még csak az kéne. Még a végén haladni is fog a tanulmányaival a kis piszok...
Nyilván nem minden tanár 'bölcsésznáci', de a poszt írója pont kifogott egy szar munkaközösséget. Annyira nem is nehéz, mert a magyar tanárszakma amúgy is le lett járatva azzal, hogy régebb előszeretettel használták a tanárszakot dzsoliszaknak és egyre szarabb lett a tanáruk reputációja. Az anyagi megbecsülés (na jó, kaptok fizetést, egye kánya) meg a másik fele...
Ami pedig a női munkahely-problematikát illeti, sajnos műxik. Hogy ez kinek jó és miért van, nem tudom, de ahol sok banya van, ott valamiért állandóan lesz egy csoport, aki az összes személyes hasfájását beviszi a munkahelyre, pletykál, szarkever, mintha otthon lenne a körgangon. Édesanyám is tudott vicces és tragikomikus sztorikat főleg az előző munkahelyről (iskolatitkár). Mivel bent nem pletykált, mondván munkahely, hazahozta a sztorikat. A borzadály meg a rettenet. Amikor az eszcájg színén vesznek össze, egy irodában, az már érdekes módon nekem is meg Anyának is kicsit magas volt, pedig nők vagyunk mi is. Úgyhogy igen, ez egy létező jelenség, üdítő kivételekkel. Nem szabad beledőlni...

Mária 2009.12.14. 12:58:56

@NEmáááá:

"A posztolót meg sunáznám, de nem tudom miért érzem így"

Szeretsz lelkileg nagyon labilis, hisztire hajló apakomplexusos nőket a pártfogásodba venni, azért, hogy a saját ingatag önbecsülésedet erősítsd a pártfogásba vétel által :)))

I_Isti 2009.12.14. 12:59:41

@Mária: Esküszöm, hogy nem kattintottam rá a blogod címére, amikor megfogalmaztam azt a mondatot, hogy ilyen csak egy marketinges hülye picsa lehet egy multinál középvezetői beosztásban, de aztán kitöröltem, gondolva, hogy ne legyek vulgáris, de rájöttem, hogy jól gondoltam.

sorica123 (törölt) 2009.12.14. 13:00:42

@Mária: beszippantott a versenyszféra. Még szerencse... Te nem realista vagy, hanem kölyökkorodban rájöttél, hogy nincs Mikulás, és még ma se heverted ki.
A házi feladat következetes megoldására egy kaotikus családi környezetből jött, verekedős szülőkkel megáldott gyereket nem éppen úgy kell rávenni, hogy ha elfelejti, akkor ráhorkanok, hogy 'Nemérdekel!!!' és élvezettel bevésem neki az egyest. Úgy egyébként. És ezt mint laikus mondom, ehhez még diploma se feltétlenül kell.

Mária 2009.12.14. 13:01:31

@I_Isti:

"ilyen csak egy marketinges hülye picsa lehet egy multinál középvezetői beosztásban"

Nem talált, Taplóka, független válallkozó vagyok :)))

sorica123 (törölt) 2009.12.14. 13:07:32

@Mária: annyira jó, amikor ilyen ideggyenge, szemellenzős vaslédik megmondják a frankót... főleg, amikor még az össz még el nem feledett pszichológia-tudásukat is összekukázzák hozzá (=konyhafreudizmus).

Neolith 2009.12.14. 13:08:33

@Mária: Remekül leírtad azt, amit én is gondolok a levélíró gondolataival kapcsolatban. Picit számomra viszont "vicces", hogy egy olyasvalaki osztja az észt (levélíró) aki káromkodással próbál szimpátiát kicsikarni a másikból. Ha valaki így fogalmaz, az minősít. Egyesek talán azt mondják rá, hűha.. de meg mondta! Igaza van! Őszinte... de az én szememben csak egy kulturálatlan tucatember, aki állít valamit, majd rögtön utána egy másik mondatával magát cáfolja...

kukatr 2009.12.14. 13:09:27

@tölgyes: egyetértek.
@belekotty: van annyi önuralmam, hogy csak saját magam szórakoztatására kezdek el a fajtájával személyeskedni. a trollokon néha le lehet vezetni a feszültséget. de általában le se reagálom, mire megírom a kommentet elszáll a mérgem, és lépek is ki a böngészőből.:)

Neolith 2009.12.14. 13:10:44

@sorica123: a blogod alapján te meg tipikusan az a művészlélek vagy, aki ha nincs veled egy véleményen, esélye nincs, hogy valamiről meggyőzzön, és személyeskedni kezdesz. Ezt tettem most én is :)

tölgyes 2009.12.14. 13:31:02

A pedagógusok is csak olyanok mint a SZÜLŐK, vállalkozók, postások, hivatali dolgozók stb. Vagyis igencsak különbözőek..Felesleges őket szidalmazni.. Némi pedagógus múlttal rendelkező bármikor szép csokrot tudna összeállítani a szülők, vállalkozók stb. viselt elképesztő dolgairól. sOKKAL TÜRLMESEBBNEK KELLENE EGYMÁS IRÁNT LENNI. mINDIG AZT A KONKRÉT DOLGOT BÍRÁLNI, AMI BÍRÁLNI VALÓ..ÉS AZT IS MEGMONDANI MIÉRT BÍRÁLJUK. hA EZT BÁRKI MEGTESZI, AKKOR LÁTNI FOGJA: MÉG BÍRÁLNI SE KÖNNYŰ.. Én például véletlenül nagy betűket ütöttem....:::)))

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.12.14. 13:38:32

@Бабаяга:
39 vagyok (még egy kis ideig). Zenetagozatos suliba jártam és a tanárok minimum harmada elmeroggyant volt.

Ennyit a tagozat válogatott mivoltáról, továbbá ennyit a ...váltást átkozó rózsaszín ködbe burkolt múltú egyedekről.

margaritt 2009.12.14. 13:47:00

Telge:
"Hatarozottan tartom a velemenyemet!!!!

- tanarnak az megy, akit nem vesznek fel egy akarmilyen bolcsesz szakra!
- tanarnak az megy, aki keptelen sikereket elerni a sajat tarsadalmi, eletkori, foglalkozasi csoportjaban!
- tanarnak az megy, aki szeret uralkodni
- tanarnak az megy, aki szereti korulvenni magat olyan emberekkel akiknel tobbnek erezheti magat, es mivel ezt nem engedheti meg maganak kepessegeinel fogva a sajat korosztalyaban, legkepzenfekvobb kozo(n)sseg erre a gyereksereg.

- az a kis szazalek, aki nem ezert megy tanarnak az elobb-utobb belefarad a hivatasaba (burn-out) Viszont legtobbszor keptelen szembenezni azzal, h fel kene allnia...

- annak a megkisebb szazaleknak aki pedig szerelembol, szeretetbol, hitbol, elhivatottsagbol tanit, annak merhetetlenul koszonjuk!!!
Tartson ki amig lehet! Hatha jon egy uj generacio."

Én meg határozottan állítom, hogy a felsőoktatás színvonala óriásit zuhant az elmúlt 15 évben. Utálom, amikor a bölcsészeket és a pedagógusokat olyanok szidják, akik valami kamu fizetős gazdasági képzést elvégeztek, és lehülyebölcsészeznek, miközben fingjuk nincs arról, hogy milyen volt régen pl. angol vagy történelem szakra bekerülni egy rangos egyetemre az ország egyik legjobb gimnáziumából (ahol ők már első évben kibuktak volna, és képességeik alapján max szakmunkásképzőbe jutottak volna be).

Másoddiplomaként jogog végeztem munka mellett, együtt kezdtem egy GATE-n végzett közgazdász kolleganőmmel - ő már az első félévben kibukott, pedig még tanulmányi szerződése is volt, és fizették a tanulmányi szabadságát.

Бабаяга 2009.12.14. 13:47:15

@Nathan D'Xantine: Én gyakorló suliba jártam kb. ugyanakkor, mint te. A fizika tanárnőmet és az orosz tanáromat leszámítva mindenki igazi pedagógus volt, akik számomra most is példaképek. Ők elvárták, hogy leckét írjunk, de segítettek mindenkinek kiemelkedni a nihilből. Általános iskolai osztálytársaim mind sikeres emberek lettek.
Ma egyébként a tanárok több, mint a fele sérült, akiknek nem szabadna emberekkel foglalkozni. Az igazi pedagógusok elhúztak alapítványi, jó egyházi sulikba. Önkormányzati iskolában tényleg katasztrofális a helyzet.

Cobs 2009.12.14. 13:48:51

most nem azért mondom...tényleg vannak jó tanárok...
de egy általános iskolás tanárnak abszolutt nem kell nagy iq...azt hogy minden évbe el tudd mondani a 4 alap müveletet a gyereknek az nem nagy dolog...az már nagy dolog hogy közbe neveli is kölköt a suliba..de legtöbb ált. iskolás tanár csak arcoskodik hogy ő "értelmiségi" meg "tanár"..leadja az anyagot..rohadtul nem figyel az egyénni fejlődésre...a legtöbbjüket nem nézem semmibe...

mert pl. matek tanár nem tud hozzá szolni a a fúsulis első féléves matekomhoz akkor mibe nézzem????
nevetséges...mire veri akkor?

margaritt 2009.12.14. 13:49:09

jogog=jogon

És örülök, hogy értékeled a lelkes kisebbség munkáját.

ibafaipap 2009.12.14. 13:51:19

Nekem szerencsére jó tanáraim voltak mind az általánosban, mind a középsuliban , mind pedig az egyetemen(egy-két kivétellel). De azt hallottam, hogy az utóbbi években elég nagy a kontraszelekció ezen a téren. Aki a posztolót fikázza, az azért ne felejtse el, hogy ő is emberből van, egy tanárnak vagy egy orvosnak is lehet elege egy idő után a szar fizetésből, a rossz munkakörülményekből vagy az idióta kollégákból, szép dolog az elhivatottság, de az emberek itt olyan szintű önfeláldozást kérnek számon, amilyenre 90%-uk nem lenne képes. Egyébként a gyerekek egy része se egyszerű eset ahogy hallom ismerősöktől , beszólnak, leszarják amit a tanár mond stb. Ez a következménye annak, hogy csak a gyerekek jogait hangsúlyozzák, és a tanárok teljesen eszköztelenek velük szemben. A legnagyobb gond azonban a mindent átjáró reménytelenség és cinizmus, ami jelen van az egészségügytől kezdve az oktatáson át a politikáig és a családokig. Minek tanuljak, ha úgyse lesz munkám vagy ha lesz is, egyik-napról a másikra fogok élni, miközben eltűnik alólam az egészségügy és nyugdíjam se lesz? Miért ne hazudjak a választó pofájába jobbról is, balról is, ha olyan birkák, hogy mindezt elhiszik és díjazzák? Miért tanítsam gombokért színvonalasan a lusta, érdektelen gyerekeket? Miért ne lopjak, ha mindenki azt teszi és másképpen tönkremegy a vállalkozásom? Miért legyek megértő másokhoz, ha tudom, hogy velem senki se lesz az? Ha szar az élet, és még elég pénzem sincs, hogy színvonalasan kikapcsolódjak vagy megvegyem a legújabb mütyürt, akkor miben keressek fogódzót? A régieknek ott volt a vallás, aztán az a tudat, hogy a romokból újjáépítjük az országot, most minden más lesz, később pedig a biztos állás és a tudat, hogy mindenkinek jut egy falat kenyér. Most mi van? Hazugság és népbutító cukormáz, ideológiának pedig az erősebb kutya baszik elve meg az "öngondoskodás" (ilyen fizetések és ekkora adóterhelés mellett, röhögnöm kell). Nem lehet mindenki gépészmérnök, mert lehetsz te akármilyen szorgalmas, ha nem áll rá az agyad a matematika absztrakt logikájára, soha nem végzed el az egyetemet és nem lehet mindenki sikeres vállakozó sem, mert ehhez a megfelelő alkaton és kemény munkán túl az is kell, hogy a szerencse folytán jókor legyél a jó helyen, ja és nem árt egy apehos cimbora sem, de ekkor se lehetsz biztos semmiben, mert megtörténhet, hogy visszamenőleges hatállyal megváltoztatják az adójogszabályokat, mint a közelmúltban. Fanyarországon minden átmeneti.

Бабаяга 2009.12.14. 13:51:51

@margaritt: Tapasztalatom, hogy ma az megy jogásznak (első diplomás képzés), akit 20-25 éve még szakmunkásnak is csak párt kapcsolatok révén vettek fel. Ha nem lennének hozzád hasonló másoddiplomások, akkor belehalnék a tanításba a felsőoktatásban.

margaritt 2009.12.14. 13:52:15

Cobs: nekem általános iskolában emberileg nagyobb kihívás volt tanítani, sokkal nehezebb volt kicsiknek érdekessé tenni az órákat, mint gimnazistáknak, akik már tudják (vagy a szüleik odafigyelnek rá), hogy a nyelvre szükség van.
Pedagógiailag nagyobb a kihívás, nyelvileg nem. Viszont a nyelvoktatáshoz nagyon meg lehet hozni a kedvet, vagy ki lehet ölni a motivációt. Az alapok lefektetése, a tanulási készség fejlesztése óriási felelősség!!!

magyalka 2009.12.14. 13:52:32

@terrer: ahol pedig férfiak dolgoznak büdös van és agresszió......
Ugye, nekem sincs igazam!

margaritt 2009.12.14. 13:53:20

babajaga: nem csak jogásznak, sajna...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.12.14. 13:56:54

@Бабаяга:
Nyilván önkormányzata válogatja.
De...
Én nem hiszek az ilyen bezzegelésekben.
A tanári pálya mindig is problémás volt.
Elvben mindenki baromira fontosnak tartja a gyakorlat pedig köszönőviszonyban sincs ezzel.
A "nincs pénz" csak a dolog egyik szelete.
Ez rendszer és korfüggetlen.

Diocletianus Rómájában éppúgy problémás volt, mint később.
És a problémák is ugyanazok.
Betokosodott múmiák, alkalmatlan, túlélésre játszó ifjak.
A kezdeményezések letörése, az általános szürkeség erőltetése.
Kevés az aki valóban tanít és nevel, méghozzá jól. (Bár ez persze megítélés kérdése. Akinek az az igénye, hogy felnőttként pofonokat köszönjön meg, nyilván mást értene ez alatt, mint én.)
Kevés embernek van ereje ahhoz, hogy az fenti hsz-ekben néhol számonkért hozzállásal csinálják végig a dolgot, és kivilágítsanak az akváriumból...

magyalka 2009.12.14. 13:58:28

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Így van!! Azért élunk ma békében, boldogságban, egyetértésben, mert ilyen bölcs, okos, intelligens, türelmes együttérző, érzékenylekű férfiak vezetnek minket.

gpetersz 2009.12.14. 14:00:19

Gratulálok azoknak akiknek csupa jó tanár jutott...

Nekem jutott ilyen is, olyan is. A 78-90 között jártam ki a 8+4 évem, és két kezemen meg tudom számolni azon tanárok számát, akikre felnéztem, akiket szerettem. Már akkor is sok idióta volt köztük. Nem is az lenne a lényeg, hogy pedagógiából legyen penge (az is persze), de legalább szeresse azokat a kurva kölköket. Na ma már ez sincs a többségnél.

Mária 2009.12.14. 14:01:12

@sorica123:

Kértem én, hogy jellemezd magad?

belekotty 2009.12.14. 14:02:34

@margaritt: Sokat zuhany a felsőoktatás szinvonala?
Az ELTE TTK tanári szakára a felvettek száma 0, azaz NULLA volt.

telge 2009.12.14. 14:04:12

@margaritt:

Igazad van, nem tudom milyen volt 15 eve a felsooktatas. Fiatalabb vagyok nalad. Ha a felmenoimet meg tudtam volna kicsit surgetni, eskuszom elobb szuletek! Mellesleg bolcsesz, es nem kamu fizetos...

Igy mostmar megtarthatom a jogalapot arra, h velemenyt formaljak a pedagogusokrol?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.12.14. 14:05:02

@Бабаяга: Hm. Egyetem. Jogi kar.
Az előadók fele értékelhetetlen volt előadóként.
Egyházi suliról van szó.
Lehet persze azt mondani, hogy egyetemen már mindenki tudjon magától tanulni. De akkor minek a tanár? Miért tart órát?
Minek, ha látványosan nem megy neki?
És persze! Mindenhol vannak "sztár tanerők"!
Akik valóban élveztes órákat adnak le, és sikerül érdekessé tenniük a tárgyat a diák előtt. De ők vannak kisebbségben.
Ami sajnálatos, de tény.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.14. 14:08:10

Azért jól kifényezted magad Kedves Posztíró...

ibafaipap 2009.12.14. 14:14:19

@Бабаяга: Lehet, de nem fogja tudni elvégezni az egyetemet. Egyébként igazad van, én visszaállítanám a felvételit, sőt bevezetném a szóbeli felvételit is, mint amit a Pázmány csinált anno. De azért az igazsághoz hozzátartozik , hogy ami az egyetemen jogi oktatás címszó alatt folyik, az vajmi kevéssé motiváló és a gyakorlati jogi munkával sokszor köszönő viszonyban sincs, tisztelet a kivételnek.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.12.14. 14:17:18

@grizliewok:
A "vajmi kevéssé motiváló" igen finom kitétel volt...

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.14. 14:23:53

Jut eszembe! Hova tűntek a férfi pedagógusok? Mióta meghülyült a világ,kihaltak az öregek,nem lehet porosz módszerekkel tanítani, a férfiak olyan tempóban hagyták el a pályát,hogy öröm nézni.Nem a pénz miatt mentek el,tán a pénz ment velük, az ő magasabb szférájukba.Ugyanúgy ,mint otthon,ráhagyták a nőkre a katyvaszt,csináljanak vele, amit tudnak.Addig könnyű volt tanár úrnak lenni,míg megvolt a megfelelő társadalmi tekintély,el lehetett az egész családot tartani a fizetésből.Az órára meg bement,mindenki verte a vigyázz-t.Most hol vannak a kiváló férfi nevelői tulajdonságok? Kívülről könnyű szidni a tyúkudvart.

Mária 2009.12.14. 14:27:35

@kolbászoszsömle:

"Azért jól kifényezted magad Kedves Posztíró..."

Jajaja... leköpdöste, megtörölgette :)))

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.12.14. 14:29:37

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:
Tyúkudvar... Ez jó! :-)))

Ok, okozat... Fene se tudja.
Megjegyzem a férfiak kiveszése legsúlyosabban az alsó tagozatot érinti.
Az ugyanis a jelek szerint összemosódott az óvodával.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.12.14. 14:36:17

Amikor egy írásbeli vita során az egyik fél a helyesírást kéri számon, az annak a biztos jele, hogy a témával kapcsolatban nincs több érve.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.14. 14:46:49

@csongorbela: De hát itt pont meg lett dicsérve a posztíró, hogy annak ellenére, hogy tanár, sikerült szinte hibátlan helyesírású posztot beküldenie...

ZYLO 2009.12.14. 14:54:13

"Nem hiszem, hogy van még egy olyan munkahely, ahol ennyi korlátolt agyhalott dolgozik együtt, illetve egymás ellen."

Pedig de, sajnos. Csak ilyet láttam.

Бабаяга 2009.12.14. 16:16:26

@Nathan D'Xantine: "Kevés embernek van ereje ahhoz, hogy az fenti hsz-ekben néhol számon kért hozzáállással csinálják végig a dolgot, és kivilágítsanak az akváriumból..."
Pedig másként nem érdemes. Persze csak akkor, ha az illető szeret tükörbe nézni.
A legjobb megoldás az lenne, ha bezárnánk az általános iskolákat. Mindenki tudja, hogy mi kell a gyerekének, mindenki jobban ért hozzá, mint a tanítók, tanárok. Egy évben kétszer berendelnék a gyereket, hogy számot adjon a tudásáról, azt annyi. Micsoda megtakarítás lenne a költségvetésnek!
Ami a PPKE JÁK-t illeti, de szerintem bármelyik felsőoktatási intézményben találsz rá példát, hogy az előadó zseni, csak éppen előadást nem tud tartani. Aki nekem ott római jogot nyomatott, az agyhalott volt. Akkor döntöttem úgy, hogyha neki van doktorija, akkor nekem is lesz három gyerek mellett. Az előadás ócska volt, fogtam a könyvet és három este felkészültem a vizsgára, illetve a szigorlatra. Igazad van abban is, hogy sok felesleges dolgot tanítanak a felsőoktatásban is. (Ahol most tanítok, ott csak a lényegre nem marad idő, annyi a filozófiai tárgy.) Az viszont vérciki, hogy végzős hallgató államvizsgán kiselőadást tart arról, hogy Arisztotelész kortársával Kanttal franciául beszélgetett. (Az illető diplomát kapott.)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.14. 16:22:58

140-150 kommentnyi személyeskedésbe csapó fröcsögés után a posztírónak csak kitartást és szerencsét kívánok ahhoz, hogy továbbra is ember maradjon a sok csökött kollégája között.

Attól, hogy az autópályán mindenki szembejön, nem biztos, hogy én vagyok a hülye - sajnos az autópálya is mehet rossz irányba... ha tetszikérteni...

Бабаяга 2009.12.14. 16:23:33

@Nathan D'Xantine: A férfinép a családból veszett ki. A legtöbb gyereknek nincs egy biztos férfi az életében. Sőt a gond ott kezdődik, hogy a már olvasni nem tudó szülő nem veszi az ölébe a kicsit és nem mond neki mondókát, nem olvas neki mesekönyvből. A tanulás technikáját akkor kellene elsajátítani, az óvodában már rég késő. Ezért lesz az oviból bölcsi, az alsó tagozatból ovi. Tapasztalatom, hogy a gyerekek szókincse az elmúlt 20 évben a felére csökkent. És ez nem (csak) a politika hibája, hanem a családé is. Olyan mondatot, amit 14 éve még minden óvodás, elsős megértett, ma harmadikban is csak szómagyarázattal tudok előadni.

Mária 2009.12.14. 16:27:12

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

A posztíró nem ember akar maradni.

A posztíró "ki akarja bekkelni" a következő 15 évet.

Mi lenne erre alkalmasabb hely, mint egy általános iskola?

fragolka 2009.12.14. 17:14:39

@Cobs: Milyen élvezet lesz a gyerekedet tanítani!:-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.14. 17:23:05

Egyébként a levél írója érdeklődött-e az iránt, hogy a többiek miért ilyenek? Vajon van-e megfelelő vagy annak tűnő ideológia, amit rá tudnak húzni cselekedeteikre, esetleg szakirodalom?
Hátha tudják mit csinálnak.

ibafaipap 2009.12.14. 17:24:37

@Бабаяга: Mesélni kell a gyerekeknek esténként, nem letenni őket a tv elé, akkor elkezdi érdekelni, hogy mi is van abban a nagy könyvben és hogy tudhatja meg a folytatást apu,anyu nélkül.

ibafaipap 2009.12.14. 17:26:08

@Nathan D'Xantine: Ismered a mondást a vérbeli diplomatáról...

fragolka 2009.12.14. 17:27:06

@Mária: Szerintem a kellemest a hasznossal akarja összekötni. Ha már választhat, akkor olyan helyen dolgozna, ahol a két gyermekét sem a tv/utca stb. nevelné fel helyette.
Nekem ezzel semmi bajom. Van nagyon sok kolléganőm (néhány férfi kollégám), akiknek a magánélete úgy alakult, hogy nem nagyon mehettek máshová. Első példa egy kolléganőm, akit a férje 3 kiskorú gyermekkel hagyott ott. Segítő családtag nincs a környéken, ezért logikus választás volt a részéről, hogy mérnöktanárit megcsinálja, és tanítson. (Nem sajnáltatni akarom őt, csak egy élethelyzetből megpróbálta kihozni a legjobbat.)
A másik példa egy férfi kollégám, ő tolmácsolhatna, fordíthatna , üzletelhetne (műszaki és külkeres végzettséggel, de a feleségét egy vallási szekta szippantotta be. Végülis egy közös felügyeletben állapodtak meg az aszonnyal. Ehhez az kell/ kellett, hogy el tudja hozni a gyerekeket az iskolából, óvodából.
Az ő példájukat valaimvel jobban ismerem, de vannak még sokan mások is. Max. nem tudjuk, mi húzódik meg a háttérben. És nincs is közünk hozzá sok.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.14. 17:29:56

Egyébként ha a pedagógiát kicsit hasonlítani szeretném az autószereléshez, eszembe jut egy történet.
Amikor ott lófráltam a műhelyben az autóm körül, amivel már 20 perce küzdött a szerelő és láttam, hogy elég furán néz, néha meg megáll és mintha ideges lenne. Aztán nem bírta tovább és azt mondta: Nem akarsz elmenni sétálni kicsit?
Kérdeztem, hogy miért...
Mire azt mondta, "Mert oda akarok b.szni annak a csavarnak, de azt úgysem bírnád nézni. Másképp viszont nem jön le."

A tanár nem az anyja a gyereknek. Neki tanult módszerei vannak, azokat (is!)kell alkalmaznia. Ha be tudja bizonyítani, hogy az működik, ám legyen.

fragolka 2009.12.14. 17:44:47

Kedves Posztoló!
Bárhol, bármilyen munkahelyen fogsz látni szerinted hülyéket. Igen, diplomásoktól beszélek az egyszerűség kedvéért. Dolgoztam többfelé, és a páromtól is hallok érdekes munkahelyi történeteket.
Szerintem egyszerűen próbáld meg a legjobban végezni a saját munkádat. Ha egy kicsit jobban megmelegedtél a helyen, akkor meccseld le akikkel, amit kell. Ha veszélyeset látsz, akkor ne hagyd szó nélkül. Emberekkel dolgozol, így egy kicsit macerás az állandó mérlegelés. Sok kitartást!

Бабаяга 2009.12.14. 18:16:30

@grizliewok: Erről beszélek. Körülbelül 60 óvodással, elsőssel foglalkozom. Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hánynak mesélnek a szülei. (A benkősről, meg a drházról bezzeg a többség be tud számolni, barátos, főzöcskés sorozatokat pedig képtelenek kihagyni.) Nem vagyok egy minta anya, de az ciki a többi szülőre nézve, hogy az én gyerekeimnek van a leggazdagabb szókincse még gimiben is.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.14. 18:37:45

OFF@Бабаяга: Mert senkinek nem tanítják meg,hogy mire jó a mese.Az alsós irodalomkönyvek íróit ,szerkesztőit még az olvasástól is eltiltanám!Senkit nem érdekel,hogy amelyik műben gyerekekről van szó,az még nem biztos,hogy gyereknek való.Különösen nem a kicsiknek.
3.o.:Romain Rolland,Mihail Eminescu,-muszáj bebizonyítani,hogy széles látókörű az összeálllító.Ugyanígy nem számít,hogy a meséket nincs idő kigyakorolni,befogadni.Nem azért mesélünk legalább egy hétig az oviban egy mesét,mert nekünk az úgy kényelmes.Az irodalommal is úgy rohannak előre fölöslegesen,mint a matekkal.

Бабаяга 2009.12.14. 21:09:22

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: A mesét szerintem mindenkinek otthonról kellene hoznia. Népmesék tömegein kéne felnőni. Mesélni pedig, mint régen rengeteg alkalom lenne: főzés, krumplipucolás, autózás, családi séta, kirándulás. És nem csak olvasni kellene a meséket. Mire valaki szülő lesz olyan mesekinccsel kellene, hogy rendelkezzen, hogy szabadon tudjon a meseelemkből önállóan mesét mondani. Persze az olvasott mese is fontos. Akinek nem mesélnek otthon, az nem lesz kreatív, nem alakul ki az egészséges fantáziája. Három-négy évesekkel már lehet játszani azt is, hogy elkezdek egy mesét, ő hozzátesz ezt vagy azt, közösen szőjük a meseszőnyegét.
Tényleg azt látom, hogy még nagycsopiban is van olyan gyerek, akit tanítani kell a mesehallgatásra, még fontos neki, hogy együtt nézegessük a képeket, mert nem tudja elképzelni, amit hall.

I_Isti 2009.12.14. 21:29:32

@Бабаяга: Én már annak is örülnék, ha a gyerekeimet nem tömnék az oviban tele cukorral, műcsokival, meg egyéb édességgel, valamint ha nem azt kéne magyaráznom, hogy miért nem szeretjük a pókembert.

Бабаяга 2009.12.14. 21:38:39

@I_Isti: És a gyerekdizsihez mit szólsz, amikor papritát, törpikéket és egyéb mocskot hallgatnak az oviban? És műsor címszóval pedofil orgiát rendez az ovinéni? (Az én gyerekeim szuper oviba járnak, de sajnos már több olyan intézményben megfordultam, ahol dizsi üvölt, vagy dvd-t néznek közben így karácsony tájt szabadon majszolhatják a szaloncukrot, meg a többi szemetet.)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.12.14. 22:49:42

@Бабаяга: Az a legszörnyűbb,hogy nagycsoportban tanítjuk őket a mesére,mert már késő.Az otthoni mesét soha semmi nem pótolja,ezt mindenkinek bele kellene verni a fejébe,talán a szülőszoba után,mert ott még fogékonyak az anyukák.De ha soha senki nem mondja el nekik,hogy miért fontos? Nem értek egyet az óvódások műsoroztatásával,szerepeltetésével. Most mese-felvétel volt az oviban,kisfiam egyedüli középsősként a nagycsoportosokkal egy szinten mesél,úgyhogy felvették a mesélésüket Esti Mese céljára.
Jellemző,hogy apa is azt kérdezte,hogy ezt hányszor mesélték el neked,hogy így megjegyezted?

fa 2009.12.15. 09:43:23

Áll értetlenül. És kussol. Nehogy valamit tegyen is. Hogy elmondja a "kedves" kollégáknak hogy vmi nem stimmel. Az a 15 év azért vállalhatatlan, mert már az elsőt is azzá teszi azzal, hogy kussol.
Harcolni a gyerekek érdekében egy másik tanár ellen?

IZs 2009.12.15. 19:45:34

Állok értetlenül, már maga poszt is letaglózott, a stílusa is, a mondandója is, a hozzászólások csak tovább növelték az értetlenségemet, szinte széngyenkeznem kellene, hogy tanár vagyok, szégyenkeznem kellene, hogy nő vagyok, hogy mérnök létemre nem menekültem el az iskolámból, egy összetartó remek közösségben dolgozhattam 24 tanévet, bezárták , most máshol, másik iskolában tanítok, itt kicsit még idegenként, de a posztban leírtakat hihetetlennek gondolom, azokkal értek egyet akik szerint a diákok tanítása-nevelése-terelgetése egy általam jónak gondolt irányba a feladatunk, és nem a kollégák értékelése, bírálata vagy megrázása.
Más a mai iskola mint a 1980-as, van ami jobb van, aki jobb és van ami-aki rosszabb, a munka van, hogy könnyebb ( mert már láttam hasonló szitut az elmúlt években) és sokszor nehezebb, mert az általam evidenciának gondolt dolgok és célok a mai világban nem elfogadottak.
Valószínüleg elfogult vagyok, de szerintem nem olyan rémesek a tanárok és a tanárik se mint az itt látszik, és egyetértek a poszt írójával abban:neki nem való a tanári pálya.

Ouaid (törölt) 2009.12.19. 13:42:51

Azt hiszem, az ilyen posztok miatt érdemes ezt a blogot fenntartani. Nagyon vártam már ezt a posztot.

szenilla 2009.12.28. 20:39:18

@N3O: káromkodás és káromkodás között azért rengeteg különbség van. Szerintem stilisztikailag itt teljesen helyénvaló. Ráadásul az általam ismert legszuperebb tanárok hasonlóképp beszélnek - szóval nekem tetszett:))

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása