134

Próba, szerencse?

Ellenőrző , 2010.01.10. 09:14

Mesterm levelét adjuk most közre, amelyből megtudhatjuk, hogy bizony nem mindig a tudás számít, hanem a szerencse, illetve adott esetben a pofátlanság. Egyik csoporttársa kisírta magának a plusz pontot, azzal a szöveggel, hogy a balti államok helyett a balkániakat írta le, és megadták neki a plusz egy pontot, így átment.

 

Sziasztok Ellenőrzősök!

Gyakran olvasom az oldalt, de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar írni fogok. Szóval 2009-ben kezdtem az egyetemet, az ELTÉ-n, földrajz szakon. Az első félévben van egy ún. Földrajzi helyismeret tárgy, és ha ez megvan, csak akkor veheted fel a 2. féléves tárgyakat. Ez abból áll, kiadnak 50 oldal tömény névanyagot, és tanuld meg. 3 része van, történelmi-, gazdasági-, és természetföldrajzi. 3 ZH van félév közbe, plusz van egy UV lehetőség. Az megy át, aki valamelyiket megírja 66 pontra a százból. Nekem sose ment az ilyen seggelős anyag, úgyhogy mehettem UVzni, arra azért tanultam, így lett 65 pont. Nosza, tanárokhoz be, (ugyanis a 3 részt 3 különböző tanár javítja) kb. negyed órát beszélgettem az egyik tanárral, és teljesen korrekt módon elmagyarázta, hogy ő szívesen megadná, mert volt amit csak felcseréltem, vagy 1-2cm-rel írtam  mellé, de ha ő ezt megadja, azzal egy lavinát indít el, és mindenki be fog járkálni, hogy ezért meg azért adja meg. Szóval marad a 65 pont.
Tegnap egyik évfolyamtársammal beszélgettem, és ő mondta, hogy volt egy csaj, 64 pontja lett, de megadták neki. Másik tanárhoz ment be, és a szentem félreértette, és a balti államok helyett a balkáni államokat írta le, tessék már megadni neki. Megkapta. Én ahhoz a tanárhoz nem tudok bemenni, mivel az a része maximum pont lett. Kicsit bosszant a dolog, mivel egy nálam rosszabb dolgozatot meg elfogadtak...Vagy kicsit vulgárisabban rossz érzés a f... másik oldalán állni.

Üdvözlettel:
mesterm

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr101660586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 10:34:52

És ezért most beírtál ide, hogy sajnáljunk? Ha már ez is nyögvenyelősen megy, képzelheted, mi lesz később...

amúgy "félév közbeN"

kutasbandi 2010.01.10. 10:40:40

Érdekes. Albitársam villamosmérnöknek tanul, és náluk minden héten(már a regisztrációs héten is) Zh-t iratnak (persze lehet azzal jönni, hogy ha még nem tanítottak semmit, akkor mit kér számon, de mondjuk úgy, hogy általános tudásfelmérés zajlik) Mind a 14-15 Zh-nak el kell érnie a 60%-ot. Az utolsó héten a nem sikeres Zh-kat újra lehet írni, és ha mind megvan, jöhet a vizsga. Beugró másfél óra számolás, majd ha kijött minden!!! akkor jöhet az elmélet is. Minden későbbi tárgy erre a villanytan 1-re épül.
A tanárok minden zh ill. vizsga előtt elmondják, hogy amit hoztak, az mérnöki munka mérnököknek.

Mondjuk az én szakomon még nem hallottam olyanról, hogy a számonkérésekből csak az egyiket kell megírni valahány százalékra, a többi nem számít. Nálunk az összes számonkérésnek el kell érnie a minimumot, ami hol 51%, hol 60%. Persze a beugrók 90%-osak szoktak lenni. Mint mondjuk stratégiai menedzsmentből. (Első vizsgán 45 főből 3 beugrott és át is ment, a második vizsgán 54 főből 5 beugrott és 4 ment át.) Még hátra van 2 alkalom, és 73 fő küzd az egyestől különböző jegyért. Ez nem büfé szak, az biztos.

2010.01.10. 10:41:00

Az eredmények tekintetében az esetek többségében a szerencse a legfontosabb. Az élet minden területén. Ezen kívül még az a fontos, hogy az illető, akinek szerencséje van, élni is tudjon vele. A tudás nem annyira az eredmények miatt fontos.

qwertzu 2010.01.10. 10:41:30

Szokj hozzá ez ilyen. A tanárok erősen szubjektívek lehetnek. Van például olyan, akinél a lányok +1 jeggyel indulnak, van olyan akinél -1-el. Nekem volt olyan tárgyam, ahol azért mentem át mert tudtam, hogy a tanár fideszes, és egy ilyen millenáris parkban osztogatott műanyag karórával mentem vizsgázni.
Persze a trükközés nem egy csodaszer. A tuti módszer az anyag megtanulása. Ha rendesen tanultam, sose buktattak meg.

Sanya23 2010.01.10. 10:44:40

ez mekkora luzer..:) apam, keszulj fel, hogy ennel csak rosszabb lesz; lesz olyan tantargy, ahol komolyan kell majd tanulni am.
es nem lesz ott anyuci, hogy segitsen.
vaze, es az ilyenek is diplomat fognak kapni elobb utobb. tudod, az eletkepes megmarad, a fergese meg hadd hulljon.

kutasbandi 2010.01.10. 10:51:41

@qwertzu: Valóban, az alap, hogy a tanárokról minden infót be kell gyűjteni, és kihasználni. Ez is csak olyan, mint az élet bármely területe. Kis kutatómunka, hogy kiderítsd a másik gyengéjét, érdeklődési körét, politikai nézeteit, eddigi munkásságát, publikációit, a témát amin dolgozik, eredményeit, stb.

Próbáld csak ki, hogy a tanárod kutatási területére tereled a szót, és te is az ő véleményét osztod. Persze csak a "saját" következtetéseidet (álláspontodat, politikai nézetedet, érdeklődési területedet, témáról alkotott képedet) mondod el, ami persze az övé is. Tuti nem lesz problémád többé a tanárral. (Bátrabbaknak az ellenkező oldal védelme jó kis erőpróba lehet, de azért ez igen csak veszélyes).

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.01.10. 10:51:47

A földrajz anyagban tanuláskor mi nem seggelős?? Melyik része tanulható másképp?Kedves Posztoló,nem irigyellek...

bontottcsirke 2010.01.10. 10:52:50

@Sanya23: Az még hagyján, de a havernője mekkora arc lehet, aki a balti államokat a balkáni államokkal cserélte fel.

Már várom azokat az orvosokat, akik a kezet a lábbal.....

kutasbandi 2010.01.10. 10:53:31

@Sanya23: Ne szidd a posztolót, csak még kezdő. Majd rájön..

kutasbandi 2010.01.10. 10:55:11

@bontottcsirke: Meg az a tanár is jó fej lehet, aki erre nem jobban lehúzza az illetőt, hanem átengedi. "Jah, hogy tévedtél? Apró hiba ám ez.. semmi baj, itt egy kettes!"

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.10. 11:03:22

@kutasbandi: Soha nem gyűjtöttem semmi adatot. Bementem, vizsgáztam.

@ifsz: Csak szerencsével soha nem végzel el egy komoly egyetemet.

Jeepo · http://meska.hu/ProductView/index/101569 2010.01.10. 11:03:25

a blogot tele lehetne floodolni ilyen meg hasonló esetekkel. jelenleg harmadéves vagyok és én is tapasztaltam elég érdekes és néha már vicces eseteket (persze csak én nem nevettem). a lényeg hogy amire rájöttem ez idő alatt hogy amit az egyetemista a legjobban tud az a panaszkodás. nincs olyan beszélgetés különböző szakosok között hogy kinek mennyire rossz kinek mennyire szar stb...
(néha még én is ebbe a hibába esek, de inkább ezt az időt arra fordítom hogy tanulok és akkor nem lesz szükség siránkozásra)

Watchman 2010.01.10. 11:03:33

Szóval kiderült, hogy a tanárok emberi lények és nem robotok. Az egyiknél könnyebb plusz pontot szerezni, a másiknál nehezebb. És itt most teljesen mindegy, hogy a másik hallgató lány volt, és mit értett félre. Micsoda felfedezés. Legközelebb írd meg 80 pontra az UV-t, és akkor nem lesz ilyen problémád. Az hogy neked mennek-e a "seggelős" tárgyak vagy sem most sem érdekel senkit, és később sem fog.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.01.10. 11:09:27

Ez a poszt hogy került ide?!...

handras 2010.01.10. 11:13:01

Aki ba-be/ban-ben hibát vét azt az alsó tagozatból se engedném tovább...

kutasbandi 2010.01.10. 11:17:24

@molnibalage: Persze, hogy tanulni kell, nem is azt mondtam, hogy puszira bármit elintézel az életben. Én csak azt mondom (és itt nem csak az oktatásra gondolok), hogy könnyebben megélsz, ha van emberismereted, és tudod, hogy kivel állsz szemben.

Persze lehet, hogy Te vagy az, aki mindent tud, neked a tudásod mindenkit megelőz, és Te vagy az első, a legszebb a legjobb, legyen szó tanulásról, munkakeresésről, nőkről, bármiről. Viszont elsőkből csak egy van, mindenki másból meg nagyon sok. Lehet, hogy neked nincs szükséged semmi trükkre az életben, de a maradék 99%-nak nem árt. Egyébként a háttérinfó gyűjtése és felhasználása is lehet professzionális. Jelenleg olyan másodállásom van, hogy a felvételi elbeszélgetésen nem is létezett még ez a pozíció, csak miután kiderült, hogy nem is igazán tetszik a felajánlott pozíció, elvittem a beszélgetést olyan irányba, hogy kiderüljön, rám van szükségük. Sikerült!

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.10. 11:19:55

Kedves blogolvasók!

Figyelemmel kísérem eme blog működését, mivel a felsőoktatás jelen helyzetéről nekem is lesújtó véleményem van. Viszont azt tapasztalom, hogy az elektronikus diárum színvonala exponenciálisan csökken: újabban mást sem olvasni, mint olyan panaszokat, amelynek relevanciája a posztírón kívül másra nem terjed ki. Ez így igen parttalan. Ha valaki nem tanult és megbukott a vizsgán, majd legközelebb tanul és átmegy. Ez ilyen egyszerű, ezen nincs mit ragozni szerintem.
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

Stools · http://www.stools.hu/ 2010.01.10. 11:20:58

Egyetértek a posztolóval, a szerencse rengeteget számít a tudás mellett. Nekem ambivalens érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Persze én is örülök neki, ha szerencsém van egy vizsgán és kedvezőbb megítélés alá esek mint, amit elvileg megérdemeltem volna, de ugyanakkor azzal a tanárral is egyetértek, aki nem akar precedenst csinálni abból, hogy engedményeket tesz, mert akkor ki tudja hol a határ. A baj ott van, hogy egyik tanár ilyen a másik olyan, ezért valaki előnybe kerül másokkal szemben, rád nézve igazságtalan döntések születhetnek.

A posztolóhoz hasonló friss élményem volt nekem is a héten. Matek vizsgám volt és hát nem volt egyszerű a dolog. Iszonyú sok feladatot kellett megoldani iszonyú kevés idő alatt. Még aznap délután üzent a tanárom neptunon, hogy nem lett meg a kettes, de olyan rossz se lett szóval menjek be hozzá szóban javítani. Amikor bementem kiderült, hogy a csoportjából az én dolgozatom lett a legjobb!!!(ezek szerint a csoportjából mindenki megbukott, aki aznap volt vizsgázni...)Ja és csak 1 ponttal maradtam le a kettesről....mondta ő gondolkozott, hogy ne adjon-e valahol egy plusz pontot, hogy meglegyen a kettes, de aztán mégse. OK én elismerem, hogy ez az előírás és neki ezt be kell tartani, de hát ő is elismerte, hogy túl kevés időt adtak és a dolgozatomon is látszott, hogy több helyen kapkodás miatt követtem el hibákat (pl integrálásnál helyesen felírtam a részegyenleteket, de a behelyettesítésnél már kihagytam egy konstanst így a végeredmény is rossz lett). Szerintem igazán adhatott volna egyetlen plusz pontocskát valamire, nem hiszem, hogy a tanárok leellenőrzik egymás javításait és valaha is kiderült volna. Így viszont 1 pont miatt elcseszte az egész délutánomat, amit a többi vizsgára való tanulással is tölthettem volna...

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.10. 11:21:13

Kedves blogolvasók!

És még egy megjegyzés: a helyes írásmód betűszavak esetén: ELTE-re, ELTE-t stb. Nem kerül oda ékezet. Szomorú, hogy ezt nekem kell megjegyezni, aki reálos érdeklődésű. Mondjuk én becsülettel megtanultam a helyesírási szabályzatot...
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

öntelt radírpók 2010.01.10. 11:31:24

hát ez nagyszerű, de ennek a panasznak talán egy kari/évfolyami levlistán lenne a helye, nem Index-címlapon

amúgy meg nyugi, a magyar felsőoktatásban veszel részt, szóval akkor is lediplomázol, ha nem tudsz olvasni

A meglepett törpe 2010.01.10. 11:42:21

"mert volt amit csak felcseréltem, vagy 1-2cm-rel írtam mellé"

Örülök, hogy nem orvosnak tanulsz....

real mesterm 2010.01.10. 11:44:10

Sziasztok!

Mivel a mesterm név foglalt volt,ezt használom:)
Nem azért írtam a levelet, hogy sajnáljanak.Sőt, egyenes utálom, ha sajnálnak valami miatt:) Nekem itt azzal van a gond, hogy nálam rosszabb dolgozat átment, olyan indokkal, ami azért kicsit necces. Nekem mindig azt mondták, hogy a feladat megértése hozzá tartozik a feladat megoldásához. Lehet, hogy van hasonló 1000 történet, én megírtam, kirakták, ez van. Állást foglalni meg nem igen akarok/tudok, mert aki megadta a pontot, ő is egy nagyon normális, nagy tudású oktató, és azért, amiért megad egy pontot, és figyel a diákra is, nem lehet haragudni. A lányra megint nem, mert megpróbálta, összejött neki. Akihez én mentem be tanár pedig mint említettem, szinten nagyon rendes volt, és tényleg olyan mint amilyennek egy jó tanárnak kell lenni, de egy korábbi példára hivatkozva ő sem tudott mit csinálni. Szerintem a legegyszerűbb lenne megbeszélniük, hogy senkinek nem adnak ilyen-olyan indokra pontot, csak ha tényleg elszámoltak valamit, vagy nem vettek észre. A többi tantárgy pedig egyáltalán nem ilyen seggelős, persze kell tanulni, de logikus, összefüggésekre épülő anyagok vannak. És azokkal nem is volt gondom, normális tanulással meg lehetett csinálni az összeset.
Azokat, akik meg a helyesírás miatt panaszkodnak, sose értem. Ti tökéletesek vagytok vagy mi? Esetleg mindenből 100% teljesítettetek érettségin?Nem? Én se engednélek tovább akkor...Szerintem nem olyan bűn rossz a helyesírásom.
Szóval nem kell sajnálni, ez csak egy történet, és tényleg volt alkalmam megtanulni, nem tettem, viselem is a következményeit.
További szép napot:)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.10. 11:47:37

úúú 50 oldal! ejha. nekem ennyit egyik napról a másikra kellett benyalni. éveken keresztül :) viccesek ezek a büfészakok.

amúgy nekem is volt szerencsém végignézni, ahogy kedves csoporttársaim végigcsalják az összes vizsgát az orrom előtt.

real mesterm 2010.01.10. 11:52:02

Meg az ilyen büfé-szakozást se bírom. Mehettem volna a sláger közgáz szakokra, vagy az említett mérnök irányba, felvettek volna. De nem érdekelnek ezek az irányok. Itt az országban a legjobb a földrajz, hát ide mentem. Ha máshol volna jobb, oda mentem volna.
Jah nem vitatkozni akarok Bukowszky, csak nem szeretem ha valakit azért szidnak, mert más érdeklődési köre van:)

és tudom, tényleg vannak büfészakok ;)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.10. 12:14:35

@real mesterm: aki a -ban/-ben-t -ba/-be-val írja, az azonnal elárulja magáról, hogy proli.

ghck 2010.01.10. 12:15:42

@Bukowszky: azért lehet, hogy a Tied rizsával teli, magát ismétlő 50 oldal volt... ez pedig "50 oldal tömény névanyag"! Én (mint mérnök) maximálisan meghajlok az ilyen jellegű 50 oldalt gyorsan megtanulni képesek előtt!

real mesterm 2010.01.10. 12:17:22

@Bukowszky: akkor tarts prolinak:) Én meg nem (csak) az alapján ítélek meg embereket, hogy milyen a helyesírásuk.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.10. 12:17:23

Én sem vitatkozni akarok, csak megjegyeztem, hogy bár megértem a problémád, és valahol igazad van, persze, de túl nagy együttérzést ne várj azoktól, akiktől tényleg egyik napról a másikra követeltek ennyi tanulást..

Egyetemre meg nem bejutni nagy mutatvány, hanem elvégezni.

Evil One 2010.01.10. 12:23:38

@real mesterm:

Hát tesó, szokj hozzá, ez van.
Minden attól függ, hogy mennyire tudsz lőni, melyik tanárhoz kerülsz, mennyire vagy szimpatikus, vagy gátlástalan.
Aztán ugyanez lesz a munkahelyen is, meg úgy általában mindenhol.

Az első év az egyetemen, hajjajj, a legjobb évek egyike... :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.10. 12:26:37

@real mesterm: bizonyára észrevetted, hogy az én helyesírásom sem az akadémiai iránymutatást követi egy-egy kommentemben.. Ugyanakkor a -ba/-be használata -ban/-ben helyet nem lazaság, hanem alapvető gondolkodásmódbeli deficit :)

real mesterm 2010.01.10. 12:28:10

@Bukowszky: így van, tömören megfogalmaztad amit akartam:D nem együttérzés kell, csak leírtam, amit mindenki tudott, hogy a világ szar, a magyar felsőoktatás meg rosszabb:D és ha esetleg majd valaki olvassa, aki ide készül, készüljön fel rá, hogy itt is lehet szívás az élet. A "rendes" mérnököknek meg tényleg respect, mert nekem is vannak ismerőseim gépész, és más szakokon is, és tudom hogy rengeteget kell tanulniuk. Sokkal többet mint pl. nekem. Szóval félreértés ne essék, tényleg nem panaszkodni szeretnék, csak jól esett leírni a történetem:)

real mesterm 2010.01.10. 12:31:44

@Bukowszky: De ezen a helyesírási részen ugorjunk túl:D Nem falusi vagyok, ha épp tudni akarod megyeszékhelyről jelentkeztem egyetemre:) Prolinak sem tartom magam, mivel ismerek/láttam pár embert, akire ráhúzható a proli jelző. És valahogy sose értettük meg jól egymást:)

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2010.01.10. 12:35:15

Ha nem megy a tanulás, mit keresel az egyetemen? Jah, másokra mutogatni sokkal egyszerűbb, de azért négyszer (!) megvágtak.

real mesterm 2010.01.10. 12:40:18

@Bukowszky: Ezen a helyesírási részen ugorjunk túl:) Ha épp tudni akarod, nagyvárosi gyerek vagyok, de valahogy a proliság távol áll tőlem. Volt szerencsém megismerkedni pár emberrel, akire rá lehetne húzni a proli jelzőt, de valahogy sose jöttünk ki jól. A helyesírásomról pedig tudom, hogy sose volt valami fényes. De amikor kellett, akkor azt is megtanultam, hogy mit hogy ragozunk, toldalékolunk stb. De volt hogy már másnap elrontottam. Lehet, hogy a -ba/be, -ban/ben nagy vétség, én pl. jobban utálom az olyat, aki nézi, hogy a vak ember hogy próbál felszállni a villamosra, de nem sikerül neki, és netán még nevet is rajt. (volt szerencsém ilyet is látni. Na talán ő proli volt:)

Kiralylany77 2010.01.10. 12:41:50

egyaltalan minek ilyen kamu gyoker szakokra jarni...aztan majd nyavalyogsz a munkaugyi kp-ban h jaaaaj 2 diplomam meg 5 nyelvvizsgam van megse kapok allast...pusztitani az allam penzet 5 evig az megy...fuck magyar felsooktatas

Tamas.D · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.10. 12:46:01

Tanulni, tanulni, tanulni!
www.ejatekok.com
Jók a grafikák és gyorsak a játékok.

real mesterm 2010.01.10. 12:47:18

@partyface1973: Kire mutogattam? Panaszkodtam egyszer is amiatt, hogy megbuktam? Nem megy a tanulás? A félév legnehezebb tárgyának kikiáltott tárgyból négyes lettem. És nem büfé tárgy, az első ZH a 220-ból 79 tanulónak lett meg, és énis egy hetet készültem rá. A következő meg még kevesebbnek sikerült. Az, hogy van egy tárgy, amiből szar vagyok, és 4-szer megbuktam, csak az én hibám. Szerintem egyszer se mondtam olyat, hogy a köcsög tanár neki megadta, nekem nem. Most én szívtam, ez van, ezt kell szeretni.

UI.: bocs hogy kétszer írtam hasonlót, nem láttam hogy elment.

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2010.01.10. 12:49:53

@real mesterm: az egész szakod "büfé" szak, négy éven át lopsz a pénztárcámból, hogy aztán elmehessél asszisztensnek egy KKV-ba, vagy ""vállalkozónak"". Inkább kussolj csöndben.

real mesterm 2010.01.10. 12:50:07

@Kiralylany77: Mint mondtam, engem a földrajz érdekel. Arról nem én tehetek, hogy ilyen felsőoktatás, tele van kamuszakokkal. Ha lenne jobb, ahol ezt tanítják, oda jelentkeztem volna. De nincs.

AIR 2010.01.10. 12:50:09

@Kiralylany77: persze, minden szak kamu, kivéve az orvosokat meg a mérnököket.
gondolom te bölcsészként osztasz.

a posztíró meg szánjon a vizsgára egy napot, annyiból meg lehet tanulni ezt az egész helyismeretet.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.10. 12:52:27

@partyface1973:

Igaz, hogy a bukások számának van valami köze ahhoz, hogy az illető (az adott) egyetemre való e, nade a korreláció nem 1oo%os.

Például a BME villanykaron a 4.k félévben az átlagom 4.7 volt (villanytan szigorlat, méréstechnika, stb elég jól megvoltak ), mégis Elektr. Eszközökből csak dékánival mentem át.
Mégpedig azért, mert a kiskérdések ( 1o ből 8 a beugró ) nem feküdtek. ( P.l. mennyi a kollektor bázis ellenállás tipikus értéke, stb ), milyen kondenzátort teszünk diódás egyenirányító kapcsolásba meg hasonlók ( ja, mindezt elektr, áramkörök tárgy elött ). Képleteket csak levezetni tudtam, értettem a tranzisztorfizikát, de képleteket nem tudtam bemagolni. Márpedig levezetni nem volt idő őket.
A villanytanban a térszámítások meg a fizikában a Schrödinger egyenlet viszont elég jól mentek.

Semmi gond, ez egy ilyen sportág.Legalább megtanultam alaposan az anyagot.

( Egyébként érdekes vizsga volt az Elektr. Eszközök. P.l. az oktató által előre beskálázott tengelyű koord. remdszerbe kellett a karakterisztikákat berajzolni. Emberünk viszont szívatásképpen úgy skálázott, hogy a grafikonok "fejreálltak". Mindezt a mérőirányokkal is variálta. Stb, stb. Ebben nincs semmi rossz, mert értettem az anyagot, de ott gyorsan és nagy stressz mellett kellett kis hibaszázalékot produkálni. Van akinek ez fekszik, nekem nem különösebben. )

Kiralylany77 2010.01.10. 12:53:08

@AIR: nem, en ausztriabol szakacskent osztok....egy evet nyomtam le egy menedzserszakon mire rajottem hogy egesz eletemet vegignyomhatom egy irodaasztal mogott mint csicska 120as fizuval..szep kilatasok.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.10. 12:55:39

Kedves Ellenőrző Blog

Sajnálattal veszem észre, hogy ez az oldal is kezd lesüllyedni a BKV figyelő színvonalára. Tehát a napi frissítés miatt képesek minden embernek a csip-csup problémáját publikálni. Olyanokat, ami egyrészt csak az 5 éveseknek nem evidens illetve megoldódnak maguktól is a való világban így teljesen felesleges a hálón közzétenni.

Még egy kérdés: Nem lehetne-e a bejegyzéseket helyesírás ellenőrzővel átnézetni, hogy 300 bejegyzésből 290 ne a helyesírási hibákon akadjon fent?

real mesterm 2010.01.10. 12:55:58

@partyface1973: akkor büfészak és lopom a pénzed. Nem én találtam ki, hogy így legyen. De tőlem utálhatsz engem is miatta, hidd el nem különösebben zavar. De azt ne várd, hogy kussoljak. Ha valamiről véleményem van, azt leírom. Ha neked más tetszik, te is leírod, és elvitatkozunk.

corrado 2010.01.10. 12:56:17

"A lányra megint nem lehet (haragudni), mert megpróbálta, összejött neki."

Dehogynem! Gyűlölöm az ilyen ostobákat, akik még meg is magyarázzák, hogy ők miért nem azok! Funkcionális analfabéták és még reklámozzák is.

citrompótló 2010.01.10. 13:04:11

@Bukowszky:

"úúú 50 oldal! ejha. nekem ennyit egyik napról a másikra kellett benyalni. éveken keresztül :) viccesek ezek a büfészakok."

Érdekes, nálunk a programozó matematikus szakon nem kellett naponta 50 oldalt megtanulni, pláne nem éveken keresztül. Te hova jártál?

AIR 2010.01.10. 13:07:17

@Kiralylany77: értem, tehát 17-18 évesen úgy döntöttél, hogy a menedzserszakon olyan képzést kapsz, hogy azzal "tényleg hasznára leszel az országnak". majd egy év múlva, 19 évesen, bölcsességgel felvértezve rájöttél, hogy most már átlátod a szisztémát, és ez szar. ezért elmentél szakácsnak. ez aztán jogalap az ELTE-TTK-s képzés leszólására.

intizar 2010.01.10. 13:07:19

@handras: "Húgom virágokat kötöz a kertbe..." Leülhetsz, Kosztolányi fiam, megbuktál.

kukatr 2010.01.10. 13:07:41

@Bukowszky: és mennyire emlékszel még belőle? vagy egyáltalán két nap múlva mennyi maradt meg? mert ezen infók nélkül nem tudlak elhelyezni a kivételes tehetség - beképzelt fasz koordináta-rendszerben...:))
@Kiralylany77: te se Magyarországon adózol, szóval az észt oszd az osztrákoknak...:))
a picsába, ma olyan beszólós hangulatban vagyok.:D
vannak reklámok a blogon? mert akkor értem a színvonalsüllyedést...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.10. 13:16:50

@citrompótló: Orvosira. Ott valóban kb. 30-40 oldal volt egy egység egyik óráról a másikra, tantárgyanként.. ha valaki zseni, végül is megengedheti magának azt a luxust, hogy évközben kicsit lazítson (már amelyik tárgyból ez egyáltalán lehetséges), de aztán ott találta magát a vizsgaidőszakban az íróasztal mögött 2000 oldalnyi megtanulnivalóval, melyre volt mondjuk 7-10 nap. Egyszer 2500 oldalt (genetika szigorlat) nyaltam be 5 nap alatt. Már így utólag nem tudom, hogy csináltam. Nem vagyok zseni, de valószínűleg fantasztiusan képes az agy adaptálódni a feladathoz.

Aztán beleszerettem a repülésbe és elmentem repülőmérnök szakra. Ott nem kellett ennyit tanulni, de pl. az aerodinamika szigorlat azért szép mutatvány volt :) És mitagadás, kínlódtam rendesen az olyan gennyes tárgyakkal, mint a mechanika.. oké, ott is, ha egymásra pakoltam a könyveket és jegyzeteket, feladatokat, stb, biztos volt vagy 800 oldal.. de hogy én mennyire örültem volna annak, ha abból 80-at tényleg tudok is! Hát, más agy kellett ehhez, az biztos, mint addig - elég nehezen ment átprogramozni magam, de végül csak sikerült. A nagy tanulság? Mindent meg lehet tanulni.. vagy legalábbis mindenből át lehet menni egy egyetemi vizsgán - valahogy. Aki mondjuk a tanulás helyett erre a "valahogy"-ra tette a maga licitjét.. hát azokról megvan a véleményem.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.01.10. 13:17:11

A matekszigorlatom úgy lett meg, hogy rögtön az első kérdésnél az a) b) c) d) válaszok közül az első volt jó, amit tudtam is. De bekarikáznom mégse az a)-t sikerült, hanem a feladat számát mellette (1).

De sikerült kimagyaráznom. :-)

real mesterm 2010.01.10. 13:25:05

@Bukowszky: woow, ezek tényleg szép teljesítmények. Ezek után biztos, hogy én is le fogok ülni hozzá, és többet tanulni, mert ha látja az ember, hogy más is képes rá, akkor felébred a versenyszellem:D legalábbis bennem:D De a büfészakkal továbbra sem tudok/szeretnék egyetérteni:) Lehet, hogy kevesebb az anyag, és nem kell annyit tanulni, de szerintem ezt a földrajz szakot ne soroljuk ide. Vagy javasoljon jobbat az, aki tud ilyen irányba:)

real mesterm 2010.01.10. 13:29:19

@Bukowszky: vagyis javítok, ennyi tanulás után megértem azt, aki büfészaknak tekinti az én szakom. De aki csak hallomásból értesült róla, és itt fröcsög, hogy kamu,büfé,alibi...szánalmas...Nem tehetek róla hogy engem ez érdekel, és így tanítják, ilyen módszerekkel.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 13:32:58

@matyi10: "Még egy kérdés: Nem lehetne-e a bejegyzéseket helyesírás ellenőrzővel átnézetni, hogy 300 bejegyzésből 290 ne a helyesírási hibákon akadjon fent?"

Talán otthon kéne átnézniük. Így legalább látszik mennyire igényesek
a munkáikra.
Nevetséges bohócok!

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.10. 13:35:35

@ingenium rusticus: Hát otthon KELLENE ebben igazad van. Csak sajnos ez más a sokadik poszt, ahol nem teszik meg és az emberek vita vagy hozzászólás helyett, ezen akadnak fent.

real mesterm 2010.01.10. 13:38:18

@ingenium rusticus: úgy látszik, a -ban/ben témában megsemmisítő vereséget szenvedtem:D

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 13:39:40

@matyi10: Mert vegye már a fáradtságot a leendő "diplomás", hogy
átnézi otthon az irományát. Az, hogy én itt gépelés közben elcseszek
valamit, belefér a pakliba. DE! Ha nem csevegek, hanem munkát adok ki a kezemből, akkor igenis legyen már egy kis minimum, legalább magam felé, ha már a úri passzióból a többieket leszarom.

handras 2010.01.10. 13:41:08

@intizar: Frappáns és szellemes válasz! ;)

Nekem nem is a posztolóval van bajom, hanem ezzel a tendenciával...

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 13:41:15

A diploma szó kezd annyira pejoratív lenni, mint a vállalkozó.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.10. 13:48:01

@ingenium rusticus: Hát lehet álmodozni és légvárakat kergetni de ettől változás nem lesz. Én azt látom járható útnak, ha a blog üzemeltetői kijavítják, vagy visszaküldik javításra és addig nem hozzák le.

Jimbo75 2010.01.10. 13:52:15

Jó, hogy földrajz szakra mentél egy qrva kettest sem tudsz összeszedni...
Ezzel az erővel mehettél volna gépésznek is, noob.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 13:53:11

@matyi10: Ide nem helyesírás ellenőrző kell, mivel azok a hibák, amik lenni szoktak, nem elgépelés, nem j-ly tévesztés, mert azt a Word, amiben a leveleket írják, maga is korrigálja. A probléma inkább a szavak helytelen tagolása, vesszők hiánya és egyéb hiányosságok, amiket a program nem fog javítani. Szerintem kifejezetten problémás, hogy a tanárok levelei is néha hemzsegnek az efféléktől, és az nem mentség, hogy nem feltétlenül éppen irodalom/nyelvtanosok...

AIR 2010.01.10. 13:54:41

@matyi10: ez a bloggazda feladata lenne. csak sajnos most már nem csak a beküldők esetében, hanem a blogok szerkesztői esetében sem igényességi szempont a jó helyesírás.

real mesterm 2010.01.10. 13:56:28

@Jimbo75: egy tárgyból csúsztam, az összes többi megvan eddig. láma

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 13:56:53

@AIR: Szerintem nem a gazda feladata korrektúrázni egy levelet. Az viszont tény, hogy egy blog regisztrálásával valóban igen gyakran nem jár együtt a jó helyesírás - de ezen nincs is semmi csodálkozni való.

na__most__akkor 2010.01.10. 13:57:17

proli(1960)
= kopaszmercis/kopaszmercisgyereke(2000)

pártfunkci(1960)
=
kommunikációsmenedzser/bróker(2000)

A nevek változnak, a semmirekellő szemetek ugyanazok.
A világ megérett a pusztulásra.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 13:58:46

@matyi10: Akkor nem kapnánk hiteles képet a felsőoktatásban lébecelőkről.

Ha a helyesírását, fogalmazását számon kérnék és nem lehetne
egy szaros büfészakot a végtelenségig húzni, talán változna a helyzet.

Például: Öcsém. Négy éved van, hogy elvégezd. Ha nem sikerült, négy év kőfejtő. Utána újra próbálkozhatsz.
Csak azért, hogy tudd: más faszával nem verjük a csalánt!

Medstud 2010.01.10. 13:59:27

Egyetértek a sráccal és ez nem egyedi dolog, szinte minden egyetemen így van. Nagyon sok tényezős dolog maga a diploma. Kell hozzá szerencse, tudás, pénz és még sorolhatnánk. Nem azon az 1-2 ponton múlik, hogy valaki jó szakember lesz-e, de a tanárok és profok "feladata" sajnos, hogy mégis ettől tegyék függővé.
Én is orvosira járok amúgy, nekünk 3 vizsga van ebben a félévben, Biokémia, Anatómia szigorlat (csak 2-3 ezer oldal, könyvtől függ), Élettan. Ezek csak a fő tárgyak 1 félévre. Ez kb. napi szinten 3-4 óra tanulás az egész félévben, azért, hogy TUDD, betűről betűre, minden kis szar eret, vénát, ideget...az egész szervezetet.
Szabadon az egyik könyvből:
"Az AP- komplex L-adaptin alegysége képes az amfifizin nevű fehérje megkötésére. Az amfifizin SH-3 doménje segítségével kötődik a dinaminhoz,ami a membrán foszfatidil-inozitol-4,5-biszfoszfát komponenséhez kötődik."
Nem is ez a lényeg, hanem, ehhez még hozzá jön a rezidensképzés években és már ott tartunk, hogy 8 éve tanulok, de még nincs fizetésem, amikor meg rezidens leszek végre, 12 órás műszakért kapok majd 90 ezret, hurrá!
Persze lehetne mondani, hogy ha nem tetszik hagyd ott, meg minek kezdtél bele, stb. De nem erről van szó, hanem a szaktudás értéke -akár években kifejezve, pénzben, amiben akarod-, plusz a lelkesedés, empátia, érdeklődés (ami miatt jelentkeztél) nem arányos a "megbecsüléssel".

Jimbo75 2010.01.10. 13:59:51

@real mesterm:
Kit érdekel? Buktál? Buktál!
Amatőr vagy? Az. Ennyi.

real mesterm 2010.01.10. 14:03:52

@Jimbo75: te eddig mindenből mindenre elsőre átmentél stréberkém?

Jimbo75 2010.01.10. 14:05:48

@real mesterm:

Nem hinném, hogy ha már egyetemre megyek akkor stébernek számítok, ha átmegyek mindenből legalább egy qrva kettessel, nyilván azért mentél oda, mert érdekel.
És igen, Én is ELTE-re jártam, de soha nem kaszáltak el.
Ezért tart itt ez az ország bazzz....

Brauny 2010.01.10. 14:13:42

Attól, hogy valaki bukik valamiből, attól nem hülye...!
Büfészakok tényleg vannak, de ez alapvetően nem az odajárók hibája...
1 kérdés: "1-2cm-rel írtam mellé" - milyen méretarányú térképen? :)

Aradebil 2010.01.10. 14:13:59

@Kiralylany77: szerintem maradj a főzésnél,az gondolom legalább megy...szerinted a föci tanárokat hol képzik?-.-

Unreachable 2010.01.10. 14:14:41

A világ legbékésebb embere vagyok, de amikor idejön egy rakás idióta és tényleg azon kezdenek el problémázni, hogy ba be vagy ban ben... Felbasszátok a cukromat. Néha van egy olyan érzésem, hogy az ilyen helyesírás szakértőknek, egy szájba verés sokat segítene hogy helyretegye az önértékelésüket. Aki meg a földrajzot büfészaknak tekinti az tanulja meg a világ összes országát és fővárosát, de elhelyezni is tudd a térképen kisfiam! Majd meglátjuk szartok-e sünt afrikánál.

real mesterm 2010.01.10. 14:17:03

@Brauny: Magyarország városai
@Unreachable: szívemből szóltál:)

real mesterm 2010.01.10. 14:20:41

@Aradebil: nem volt pontos méretarány, kb. fél oldalas Magyarország térkép

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.10. 14:22:37

@Krajcs: @AIR: @ingenium rusticus:

Én értem, hogy ordító ellentmondás, hogy amíg valaki a felsőoktatásban ül, nem tud helyesen írni. De az is nonszensz, hogy a kommentek 70%-a gyakorlatilag off mert nem kapcsolódik a bejegyzéshez. Mindez a helyesírás miatt. A blog olvasóitól ez jogos elvárás, aminek szerintem az általam felvázoltak a legegyszerűbb megoldása. Reménykedjük, hogy a blog tulajdonosai is felfogják a probléma súlyát és tesznek ellene. :)

Buzzword 2010.01.10. 14:28:57

@real mesterm: Nálunk (mérnök-infó) ha 460-ból 80 embernek van meg az adatbázisok zárthelyi, az kimondottan átlagosnak számít. Bibibíí, nekem sokkal szarabb...Tényleg az a releváns, ki mennyire tudja sajnáltatni magát? Nálunk is van olyan kolléga, aki egy hellóvilágot nem tudna megírni egyedül, de kipuskázza a seggelős tárgyakat kettes-hármas (néha négyes szintig). Irigykedem rá? Nem, mert tudom, hogy: 1, Ő dolga, nekem ettől nem lesz rosszabb
2, Szakmai tárgyakból megbaszódik szépen.
3, Ha valaha dolgozni fog a szakmában és mondjuk egy ravasz főnök/ külsős auditor kezébe kerül a munkája, a menedzsment faszra tűzi.
Magaddal foglalkozz, ne mindig másokkal, az nem visz sehova!

AIR 2010.01.10. 14:30:42

@Unreachable: én földrajz szakon vagyok szinté az ELTÉn, de ez a vaktérképes dolog lófasz, már bocsánat. első évben nekem is le kellett tenni, ehhez képest később, ipari, demográfiai, mezőgazdasági tárgyakból ennek a 10-szerese volt a beugró vaktérképben egy sima vizsgára. és igen, az is a minimum.
mivel gazdasági érdeklődésű vagyok, a leginkább nehéznek a természetföldrajzi tárgyakat tartom. abban van kémia, biológia dögivel, egy földrajz szakhoz képest magas szinten.
de az életben nem jutott még eszembe panaszkodni emiatt, ha már egyetemre mentem, mit csodálkozzak.
és ez nagyon nem büfészak, maradjunk annyiban...

real mesterm 2010.01.10. 14:31:28

@Buzzword: Mint oly sokszor leírtam már, nem akarom sajnáltatni magam:) Csak leírtam. Remélem nem baj:D És nem is irigykedek rá, tényleg az ő dolga:)

real mesterm 2010.01.10. 14:36:26

@AIR: akkor még neked a 60 pont volt ha jól tudom, örültem volna ha nekünk is marad az:D És a tárgy maga tényleg nem vészes, de nem is mondtam soha hogy húdenehéz. Simán nekem nincs ehhez türelmem megtanulni, sokkal szívesebben foglalkozok én is a gazdasági oldalával.

Buzzword 2010.01.10. 14:37:19

@real mesterm: Értem, elsős kopaszgólya vagy, egészséges rácsodálkozzásal a világra, de a kopasz gólyának is kinő egyszer a tolla, majd meglátod, másod-harmadévben - pláne mesterszakon -, ha elkap a szelektálás sokadik hulláma, teljesen normálisnak veszed a fent leírt dolgokat és a vizsga egyest, ha a bizonyítás "nem elegáns":-)

AIR 2010.01.10. 14:39:54

@real mesterm: őszintén szólva nem emlékszem, hány pont volt. de mindegy is, végül is ilyenkor kell megtanulni tanulni, hogy ezzel a közhellyel éljek. leülsz, beseggeled, aztán ennyi.
és azért ez nem olyan nehéz, emlékeim szerint a 64 vármegye van benne, Magyarország városai kb. Vác nagyság-szintig, meg talán külföldi városok, de erre már nem emlékszem pontosan.

real mesterm 2010.01.10. 14:40:43

@Buzzword: nah igen, erre jöttem rá én is:) az újdonság ereje:) csak azt nem értem még mindig, hogy egy ilyen levélből miért kell elkezdeni szidni azt, akinek más az érdeklődése mint a sajátja.Olyan..hm..gyerekes:)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 14:43:53

@Unreachable:
"Aki meg a földrajzot büfészaknak tekinti az tanulja meg a világ összes országát és fővárosát, de elhelyezni is tudd a térképen kisfiam! Majd meglátjuk szartok-e sünt afrikánál."

Na ne vicceljél már! :D Most te vagy még nem próbáltad megtanulni a világ összes országát + fővárosát, és ezért hiszed olyan hatalmas dolognak, vagy te már találkoztál azzal a bizonyos sünnel a wc-n. Én nem voltam földrajzos, mégis az első félévben ezt szépen számon kérték vaktárképen, továbbá később ennél sokkal de sokkal többet is.
Amúgy az országok neveit nagybetűvel írjuk. ;) - üdvözlettel a Grammar-nazik

real mesterm 2010.01.10. 14:43:54

@AIR: így van, plusz a term. föci részben vannak szívatós feladatok. Nekem is az lett a legrosszabb. Pl. így elsőre nemhiszem hogy sokan hallottak Pallastunturiról:D

real mesterm 2010.01.10. 14:45:40

@Krajcs: Afrika kontinens, nem ország:D - üdvözlettel a Grammar-nazik

Buzzword 2010.01.10. 14:49:10

@real mesterm: Nincs nekem bajom az érdeklődéseddel, csak a naivitásoddal, de az átmeneti állapot, nem jellemhiba :-) Helyesírási hibákat pedig leszarom masszívan, mindig ügyelek arra, hogy hivatalos szövegben - ami akár egy beadvány, házi feladat, dokumentáció, akár "csak" egy status report is lehet a főnökömnek - szabatosan fogalmazzak-, de az átlag infós szakmán kívüli tudásanyagát ismerve inkább befogom a pofámat. (Távközlő hálók zárthelyin volt nekünk anno egy olyan mentőkérdés, mikor kezdődött a magyar távközlés II. világháború utáni szakasza. Egyes kollégák szerint 1848-ban)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 14:50:00

@real mesterm: Látod, máris megérte ebbe az iskolába járnod. Afrika tényleg nem ország???

real mesterm 2010.01.10. 14:52:05

Nem bizony:D Én se azért írtam, hogy kijavítsalak. Hanem tetszett a Grammar-nazi kifejezés:D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.10. 14:52:46

@Unreachable:

- Haszna van ennek?

- Kis koromban nagyon szerettem térképet nézegetni. Olyan tíz évesen fejből ismertem kb. 60 ország fővárosát és térképre is tudtam tenni. Ha ezt egytemistától nagy művésztnek tartod, az szomorú.

Unreachable 2010.01.10. 14:55:14

@real mesterm: Ne várj túl sokat tőlük:D Ország, kontinens, nem mindegy?:D Én konkrétan szegeden tanulok Földrajz szak, Geoinforamtika szakirány. Ki merem jelenteni, hogy a legnehezebb szakirány földrajzon. És kit érdekel? Csúszok egy évet mert vannak elbukott tárgyaim. És? A sok "az én adómból lébecolnak 5 évet egy egyetemen" kocsma bölcselőnek meg üzenem, hogy beszoptátok. Igen a TI pénzetekből lébecolok 4 évet Bsc-n. És képzeljétek el a Bsc-ek 80%-a nem végzi el 3 év alatt a Bsc-t. De gondolom a TI generációtokat még máshogy nevelték mert sokkal többet tudtok. Legyetek büszkék rá. Csak senkit nem érdekel. A magyar oktatásnak van elég baja így is. És nem az a baj elsősorban hogy hülyék a diákok. Ausztriában fele annyi anyag sincs érettségin mint itt(pedig nálunk is nevetséges) csak ők kinevelnek egy életre való gyereket aki el tudja mondani ott annak amit és akar. Szegény magyar gyerek meg tudja Kosztolányi életrajzát, csak éppen, hogy el tudja habogni az érettségi bizottságnak.

AIR 2010.01.10. 14:56:18

@molnibalage: ezért írtam, hogy szálljunk le a fővárosokról, mert nem ott van a lényeg. csak úgy látszik, hogy ha valaki meghallja a 'földrajz' szót, egyből ez jut eszébe.
akkor még egyszer: a földrajz szak viszonylagos nehéz része nem abban rejlik, hogy meg kell tanulnod a világ összes fővárosát (egyébként nem kell megtanulnod).

AIR 2010.01.10. 14:59:41

@Unreachable: nem hiszem, hogy Ausztriában életrevalóbbak a diákok. ennek a "beszélni tudásnak" a gyökerei mégis valahol az oktatásban rejlenek, az meg szarabb ott, mint Magyarországon. emellett személyes tapasztalataim szerint sem pengébbek az osztrák kölykök, mint a magyarok.

Unreachable 2010.01.10. 15:03:15

@AIR: Közeli jó barátom Bécsben tanít gyerekeket, magyarokat, osztrákokat is. Ez az ő tapasztalata. Nem pengébbek. Csak életre valóbbak.

Unreachable 2010.01.10. 15:05:02

@AIR: Nálunk amúgy meg kell tanulni. És elhelyezni is tudni kell. A várost is az országon belül.

AIR 2010.01.10. 15:06:37

@Unreachable: a világ összes fővárosát??

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.10. 15:32:28

Szerintem egy zh esetében a szemetség szó nem merülhet föl. Csak az, hogy a kérdéses anyag szükséges, hasznos, adaptív-e, avagy sem.

Földrajz szakon kb. 50 oldalnyi névanyag (ez harmatosan kevésnek tűnik például az elsős biológusok növény- és állatrendszertani elvárt tudásához képest) teljesen rendben van.

Azt a bizonyos fölcserélős sztorit ne vedd készpénznek. Valószínűleg más hibája is volt, amiből lehetett adni.

Az pedig bizony mindig a tanárra van bízva, hogy a ponthatárt mennyire kezeli precízen. Máskor neked lesz mázlid. Nekem is sokszor volt, hogy pont azt a példát tudtam megoldani, amit senki más, miután kihúzták a zh-ból, megbuktam. Aztán a gyakUV-n hangos kacsintással föladták ugyanazt a példát - átmentem csont nélkül, a többiek szívtak.

real mesterm 2010.01.10. 15:37:20

@Benbe: pedig bizony készpénznek lehet venni, mert abban a részben Magyarország egykori vármegyéit kellett megnevezni és az akkori fontos városokat ill. a balti államokat kellet felsorolni, és az EU-hoz 2004-ben csatlakozó országokat. Másra nem hiszem hogy tudott pontot kérni, mert elég nehéz megmagyarázni, hogy félrenézted a megyét:)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 15:40:57

@real mesterm: @Krajcs: @molnibalage: @AIR: És a többiek.

Itt egy két éves kislány, aki otthon van földrajzból!

www.youtube.com/watch?v=r43yCiKlbCo

Magyar egyetemekre érett..

citrompótló 2010.01.10. 15:55:00

@Bukowszky: Szereztél orvosi diplomát vagy sem? :)

(Azért kérdezem, mert elég sok embernél tapasztaltam, hogy képesek voltak pl. negyedévesen váltani, mert valami új dolog vonzzotta őket.)

Unreachable 2010.01.10. 16:03:31

@ingenium rusticus: Büfé szak, nem büfészak, kit érdekel? Elvégzem a kis büfészakomat, amiből max 15-20-an végeznek évente, megkapom a 200 ezres kezdőfizetésemet, te meg csinálsz amit akarsz kisfiamm:)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.10. 16:03:53

@ingenium rusticus: Nagyon tud a kiscsaj. Na, ezért érdemes valóban foglalkozni a gyerekkel. Respect!

Unreachable 2010.01.10. 16:07:10

@Aradebil: ne kérdezd, hogy miért vagy minek. Mi sem tudjuk.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.01.10. 16:11:13

Höhö, egyik tanárunk egy hasonló helyzetben azt mondta, hogy ez kapufa, és véste is be a karót :D

(Rajta is ragadt a Kapufa név...)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 16:27:33

@Unreachable: Bruttó :) Kiváncsi leszek az arcodra, amikor a hidegburkoló benyögi a négyzetméter árát és a havi fizetését! :)
Arra nem marad pénzed, hogy egy éles kanyart vegyél. :)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 16:31:54

@Unreachable: Áh! Pite.
De azért gondolj bele, hogy amíg te két évesen a ziherejsz-tűvel játszottál a pelenkádon addig a kis csaj sorolgatta a világ országait.

Unreachable 2010.01.10. 16:36:32

@ingenium rusticus: Ne aggódj apám hidegburkoló volt, nem azzal fogsz meggazdagodni:) Most már építőipari cége van, úgyhogy lakásom kulcsrakészen lesz mire lediplomázok. Sajnálom ha kiábrándítalak. :) De ne erőlködj nekem nem kell bizonyítanod semmit:)Én két évesen éppen hogy beszélni kezdtem:D Viszont 8 hónaposan már jártam :D:D

betyár (törölt) 2010.01.10. 16:40:41

real mesterm 2010.01.10. 14:20:41
@Aradebil: nem volt pontos méretarány, kb. fél oldalas Magyarország térkép
Ha ekkora térképen 1-2 cm-t tévedtél, akkor Debrecent a Dunántúlra raktad?

betyár (törölt) 2010.01.10. 16:47:53

@Unreachable:
Ausztriában nincs egységes központi érettségi, vagyis elég nehéz általánosítani a színvonalat. A tananyag alapján valóban sokkal műveletlenebbek, mint a magyar diákok. De ez ugye nem nekik érdem? Egyébként tessék ott egyetemre járni, semmi akadálya. Aki meg 4 év alatt végzi el a Bsc-t, az gondoljon arra, hogy azért nem zavarják el a sunyiban, mert ő így kap munkanélküli segélyt az államtól. Azért vagytok ilyen eszementen sokan a felsőoktatásban, hogy később okozzatok gondot a munkaerőpiacon, nem azért, mert bárki abban bízna, hogy érdemi tudást fogtok szerezni. Azt pont annyian képesek, mint ezelőtt húsz évvel: az érettségizettek 5-6%-a.

Unreachable 2010.01.10. 16:50:48

@betyár: Hidd el hogy én is sokkal szívesebben tanulnék régi rendszerben, és akkor nem lenne olyan, hogy azt a tananyagot amit a régiek 2 félév 3 tárgyában tanultak azt én 1 félév 1 tárgyában. " évvel később születtem. Megszívtam. Ez van. Sprite.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 16:59:56

@Unreachable: Szövegértés egyes. Nem vagyok hidegburkoló.

Örülök, hogy még egy tésztán hizlalt napközist fizetett be
"vállalkozó" apuka "diploma" képzésre.
Mi lesz a jutalom 8 év múlva? BMW?
egyébként @betyár: mondatával nagyon egyet értek:

"Azért vagytok ilyen eszementen sokan a felsőoktatásban, hogy később okozzatok gondot a munkaerőpiacon, nem azért, mert bárki abban bízna, hogy érdemi tudást fogtok szerezni."

Unreachable 2010.01.10. 17:11:46

@ingenium rusticus: Apám többet dolgozott kétkezi munkásként azért hogy idáig eljusson mint te összesen fogsz életedben, és azért fizeti a pici fia egyetemi képzését hogy neki ne kelljen. Ez valóban undorító. Amúgy senki nem mondta hogy hidegburkoló vagy:) Szövegértés 1-es? :D
Betyárral én is egyetértek. Annyit mondok, ha nagyon felvitték volna a ponthatárokat, akkor is felvettek volna. Lehet hogy vállalkozó apuka pici fiacskája vagyok, de nem vagyok hülye.

Dachstein 2010.01.10. 17:16:31

Sziasztok!
ELTE Földrajz: büfészak nem a könnyűsége, inkább az értelmetlensége miatt.
Helyismeret: ahogy előttem írták, lesznek ennél sokkal rosszabb névanyagok, jobb ha megtanulsz seggelni. Értelme azoknak sem lesz...

melkaart 2010.01.10. 17:25:31

Két dolgot jegyeznék meg tisztelettel.
Mitől büfészak egy szak? Attól, hogy könnyebb? SZerintem normális, hogy vannak könnyebben/nehezebben elsajátítható tudások. Sőt, még embertől is függ - ismerek nálam sokkal okosabb mérnök-fizikusokat akik vért izzadnának egy töris szigorlaton, mint ahogy intelligens, művelt bölcsészeket akik megszenvednének a középiskolai matek-fizika-kémia szentháromsággal. Amúgy meg ha az állam lehetővé teszi a szabadbölcsész-esztétika szakon való 3-5-10 éves időtöltést, és neadjisten valaki ebben látja meg élete értelmét, az miért ne élhetne a lehetőséggel? Te nem hajolnál le az utcán talált pénzért, vagy nem veszel igénybe teszem azt adókedvezményeket? Mármint miért a hallgató tehet arról, hogy a szakja csak parkolópálya az "addig se munkanélküli" szellemében? Akik szervezik az oktatást és lehetővé teszik az ilyesfajta túlképzést, azokon kéne elverni a port szvsz.
Vagy esetleg attól büfészak, hogy nem piacképes? Ettől még nem feltétlenül lesz könnyű - mondjuk az assziriológiát nem könnyű, de ettől még nem kell a munkaerőpiacon. Vagy a jogászok mekkora része végez hasznos munkát?
Másrészt nem akkora művészet ám csúszni az egyetemen. Elég hozzá annyi, hogy a tisztelt tanszék nem hirdet annyi helyet, ahány hallgató van - ha erre a tárgyra szigorlat, arra pedig a következő éves tárgyak épülnek, akkor nagyjából mázli kérdése. VAgy mondjuk az egyetem két szakján nem tudod összehangolni az órarended - van egy-egy időpont, ha azok egybeesnek, így jártál, de megesett olyan is, hogy reghét után változott az időpont, és a köz úgy akarta, hogy a másik szakos szemináriumom alatt legyen. HA jó arc a tanár, meg lehet beszélni, ha nem akkor válassz, melyik szakodon akarsz csúszni. NEm mondom, hogy a bukások, csúszások java nem az ipari méretű lustaságnak köszönhető, de nem biztos, hogy élből négy év kőfejtő jár mindenkinek, aki csúszik. Aztán az ingyenélés sem bizonyos, elsős korom óta dolgoztam, másodévesként már adót is fizettem, lévén a 4,6-4,8 körüli átlagra kapott ösztöndíj egy fél albérletet sem fedezett (ok, töri-latin szak, nem egy orvosi, de a 4,8-ért éjjel kettőig és reggel hattól fordítasz, tanulsz mint a kisangyal - és 3-5 magánórából megvan a havi ösztöndíjad). Sokszínű világ ez, barátkozzunk a szürke árnyalataival:-)

Buzzword 2010.01.10. 18:05:11

@melkaart: "Te nem hajolnál le az utcán talált pénzért, vagy nem veszel igénybe teszem azt adókedvezményeket? "

Ezt a pénzt a mi zsebünkből pecázza ki Uncle Sam adó formájában, mielőtt szétszórja a macskakövön. Ha egy kis gerinced van, nem élsz vissza vele és szépen, összeszorított szájjal, durci nélkül olyan pályát választasz, ami piacképes és lehetőséged van visszaadóznod a képzésed árát.

kutasbandi 2010.01.10. 18:30:01

@Buzzword: Kicsit unalmas már ezt olvasni. Az én adómból ülsz ott..
Szerintem meg a szülei adójából ül az egyetemen. Mert ugye többet is kereshetnek, mint te, illetve a te szüleid. Végre megvan a magyarázat, hogy hova is megy el az a sok adó.

Gondolom a rendőrnek is ezt mondod, amikor megállít azért, mert telefonáltál vezetés közben "na de biztos úr, miért nem a gyilkosokat kapja el, miért engem cseszeget, különben is, az én adómból fizetik magát!" (Mondjuk erre a frappáns válasz: "téved, engem a kollégám adójából, fizetnek, őt meg az enyémből."

Szóval hátrébb az agarakkal.

melkaart 2010.01.10. 18:50:58

@Buzzword: Jó dolog a gerinc. Így van, a pénzt a Te, a szüleim, de sőt az én zsebemből is pecázta ki állambácsi - ebből fizetik az oktatókat, épület költségeit és ne firtassuk, hogy mi minden egyebet. Én meg fizetem a tankönyveim, az ilyen-olyan pénzeket (diploma 2 példány, diákigazolvány, vizsgadíj), lakozom albérletben - nem a Te adódból. De az hadd ne legyen már a hallgató hibája, hogy ha lehetősége van rá, akkor tanul olyasmit, ami érdekli, de nem termel közvetlenül értéket (teszem azt tanárnak megy, ha már itt kommentelünk:-). Aztán azt is utópiának gondolom, hogy ha megszűnnének a "büfészakok" akkor kevesebb adót szedne állambácsi - sőt, gyanús, hogy a most egyetemeken időt töltő felebarátok javát a fekete-szürke gazdaság szívná fel (ahogy ezt teszi is, magántanártól mikor kapsz számlát?)Az se feltétlenül hasznos.
Másrészt meg, ugyan mivégre döntöd el ismeretlen emberekről, hogy van-e gerincük? Mit mondanál a piacképes orvosról, aki a képzési költségeit visszafizeti adó formájában a svéd államnak? VAgy egy "becsületesen" adózó jogászról, közgazdászról - nem általánosítok, de tegyük fel, hogy létezik olyan közülük, aki nem igazán a törvények szellemében fizeti adóját. Sőt, mutass nekem három magyar állampolgárt, aki mindig számlát kér és ad, és erre figyelmezteti ismerőseit is, netán jelenti, ha törvénysértést tapasztal.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.10. 19:56:00

@Unreachable:
"@ingenium rusticus: Ne aggódj apám hidegburkoló volt, nem azzal fogsz meggazdagodni:)"

@ingenium rusticus: Ne aggódj apám hidegburkoló volt, nem azzal LEHET meggazdagodni:)

Érzed a különbséget?..

AIR 2010.01.10. 20:28:21

@ingenium rusticus: mi lenne, ha azzal is megmutatnád az intelligenciádat, hogy nem folytatsz senkit nem érdeklő vitákat a hidegburkolásról meg a nyelvtani észrevételeidről?
bohóckodsz itt youtube-os videókkal, meg személyeskedéssel. húzás vissza a könyv fölé a nem-büfé-szakodra.

kukatr 2010.01.11. 11:57:23

@Buzzword: azt a baromságot felejtsd el, hogy az egyetemeket az állam finanszírozza 100%-ban. ha nem volna más külső forrás, akkor szinte mind csődbe ment volna.
demagógiát hajtogatni jó, csak az életszínvonalad nem lesz tőle magasabb.

a norvég olajbányászok, ausztrál opálbányászok, holland darukezelők is sokat keresnek. ilyen állásokat lehet sokáig mantrázni. csak aki ezt mantrázza, az csinálja inkább, és fogja be a száját.

Buzzword 2010.01.11. 12:57:37

@kukatr: Milyen külső - ipari - forrást tudsz elképzelni egy bölcsészkar-indiánszakra járó hallgatónál. IBM? Nokia? E.ON?

melkaart 2010.01.11. 16:01:07

@Buzzword: Valóban nem ismerek ilyet, de ez nem jelenti azt, hogy ne is lenne, akár alapítvány, egyház, tudomisén. De fogadjuk el, igazad van, és ezeket a szakokat az állam finanszírozza. Azt is aláírom, hogy ezen szakok kibocsátóképessége magasan felülreprezentált a piaci igényekhez képest (ahogy a közgáz, a jog is legjobb tudomásom szerint). De egyfelől: nem kevés bölcsészkart végzett haverom dolgozik ipari termelésben (sales, HR ilyen hasznos dolgok, kérdezd Dilbertet:-), szóval fizet adót rendesen. Másfelől meg erről továbbra sem a hallgató tehet. Érdekli őt teszem azt a néprajz. Megnézi, lehet államilag finanszírozottan csinálni - felvesznek így 50 embert (hasraütésés tipp), míg az országban évente szükség van átlag 3 végzett néprajzosra. Ettől most a hallgató a közellenség, mert érdekli, és ő szeretne lenni az egyik abból a háromból? NEm azt akarom mondani, hogy az egyetemen 8-10 évet kell végigkocsmázni az adófizetők pénzén, biztosan van is ilyen - de ezért kollektív bűnösnek kiáltani ki a bölcsészeket nem érzem arányosnak. Vö. már megint kátyús a tavaly felújított útszakasz, erre feszítsük meg kétoldalt az összes mérnököt (l. Spartacus)?

kukatr 2010.01.12. 14:04:49

@Buzzword: 1, a pénz karonkénti szétosztása az egyetem dolga. természetesen a cégek feltételeket állíthatnak. pölö: az adott pénzt a TTK-n gépteremre költsék, vagy hasonló.
2, nem csak ipari forrás van.

Lory2 2010.01.12. 16:52:27

Nézd az elírás és 1-2 centis arrébb írás között van némi különbség. Nem azért, de nem mindegy, hogy Győrt Pest helyére írod-e. Amúgy a világban is farkas törvények vannak, és ha nem tudsz megbirkózni a tanulnivalóval (másodéves vagyok, és nekem mellesleg egy vizsgára 100 oldal csak a kivonata annak, amit meg kell tanulnom), vagy nem bírod az egyetemet (hidd el, ennél többször és nem csak ilyen piti ügyek miatt fogsz szívni), akkor érdemes elgondolkozni rajta, hogy egyetemre való vagy-e. Ennyi erővel mondjuk én is fújhatnék azokra a hallgató társaimra, akiknek azért lett meg valami, ami nekem nem, mert puskáztak. Én szét tanultam az agyam, és vagy megbuktam, vagy csak kettes lett. Ő szart se tudott, és mégis 5-se lett, mert puskázott. Most én is mennyek oda rinyálni, hogy én nem puskáztam, de tanultam én jobban megérdemlem? Kiscica neked most így sikerült... Ez van.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása