Az Embertelen felsőoktatás című posztra rendkívűl sok -nagyon gyenge poénnal élve- riposzt érkezett. A beküldött levelek közül Erikét közöljük most, demonstrálandó, hogy nem lehet minden szakot otthonról elvégezni, van ahol nagyon komolyan veszik a hallgatók részvételét, habár önkényes túlkapások sajnos itt is vannak. Kedves Ellenőrző!
Olvastam az "Embertelen Felsőoktatás" című cikketek. Fiatal egyetemista vagyok, az intézmény neve ahova járok maradjon megnevezetlen, elöljáróban talán annyit érdemes tudni, hogy nem "büfészakra" járok és nem egy rossz hírnévvel rendelkező egyetemre. Így vizsgaidőszakban szeretném én is megosztani a gondolataimat a felsőoktatással kapcsolatban. A Tisztelt előadó cikkére annyit szeretnék reflektálni, hogy azon a szakon ahol én vagyok, nem kötelező az előadás, de jó okkal nem... Elméletileg az előadónak azonos ütemben kéne haladnia a gyakorlatvezetőkkel, ennek ellenére előadáson 5 héttel később veszünk olyan anyagokat amik ismerete már korábban is nélkülözhetetlen lett volna egy elégséges zárthelyihez. Továbbá azt sem értem, hogy miért kéne bejárnom olyan előadásra ahol a kiadott jegyzetet olvassák fel szóról szóra, magyarázat nélkül... Nálunk nem lehet hiányozni gyakorlatról, egy igazolt hiányzást fogadnak el, kettőnél már ismételni kell az adott félévet. Teljesen hidegen hagy mindenkit, hogy éppen kórházi kezelés vagy egyéb olyan okból kifolyólag nem vehet részt a hallgató az adott gyakorlaton. ZH pótlásra igazolt hiányzás esetén sincs lehetőség, tehát egy olyan tárgyból amiből a félév során két zárthelyi van, egy hiányzás esetén fennáll az a tény, hogy bármennyire is szeretne az illető teljesíteni, egy dolgozat alatt nem tud összehozni annyi pontot a gyakorlaton amennyi a vizsgára bocsátás előfeltétele. Továbbá azt sem igazán értem, hogyan fordulhat elő olyan eset hogy egy hibátlan ZH-ra valaki 0 pontot ad, mert "neki az a levezetés nem tetszik", holott az átalakítások, bizonyítások lépésről lépésre ekvivalensek. Természetesen fordulhatok panasszal és kérhetek lehetőséget a dolgozatom megvédésére de ezzel magam alatt vágom a fát. Az is nyilvánvalóan a hallgató hibája ha a gyakorlatvezető teljesen másnaposan érkezik az órára és ezért 135 perc helyett 45 perces gyakorlatot tartanak. Az is a hallgató hibája hogy középiskolában nem tanult integrálni, és teljesen jogos az az elv, hogy amennyiben nem tanult akkor majd otthon megtanul mert előadáson erről a tisztelt előadónak nincs kedve beszélni... Az is teljesen igazságos hogy a vizsga előfeltétele 8 pont megszerzése a gyakorlaton, ennek ellenére aki 10 pont alatt teljesített az egy előre beírt elégtelennel érkezik vizsgára. Ezek nem feltételezések, vagy keserűségből belemagyarázott téves elképzelések, az adott előadó ezt nyíltan kijelenti előadáson, mert kijelentheti. Ezek után csodálkozunk, hogy 12%-nak sikerül teljesíteni a adott kurzust. Egyetértek azzal, hogy 6-700 ember nem a legoptimálisabb létszám, de azért nézzük már meg, hogy akik "elhasalnak" azok azért hasalnak -e el mert kivétel nélkül ostobák. Természetesen aki éjjel nappal bulizik és melegedni jár be az egyetemre (ha bejár) azt ki kell szórni ezzel nincs semmi baj, a gond szerintem az, hogy az a tejhatalom amivel egy-két adjunktus,docens rendelkezik sok olyan értelmes embert kényszerít át költségtérítéses képzési formára akikben rengeteg tehetség van, és ezt a tudást már nem fogja tudni kamatoztatni mivel nem "gazdag apuka kisfia" , ezért esélye sincs finanszírozni a saját tanulmányait. Mindkét fél sáros ebben az örök előadó-hallgató vitában, és amíg egyik felette áll a másiknak addig ez a vita fenn is fog maradni.
|