Pont, pont, vesszőcske
Egy nagyon meglepő esetre hívja fel figyelmünket Bigusz a levelében. Egy nyolcadikos fiú hullámokat rajzol a táblára szavak helyett, és a tanár hiába próbálja bizonyítani a szülők és az igazgtóság felé az igazát. Mivel motiválható az általános iskolai diák? Mit tehet a tanár, ha egyáltalán semmilyen eszköz nincsen a kezében, illetve még a vezetőség is a diáknak ad igazat?
Sziasztok!
Nyelvtanítás témában nekem is vannak érdekes történeteim. Leírnám a legutóbbit: 8-os nagyfiúk, motiváció a nullával egyenlő. Próbálkozhatok én mindennel, írni nem akar, olvasni nem akar, szituációzni nem akar. Előveszem a legutolsó ötletemet: írd a táblára a feladatot!Azt gondoltam, addig sem zavarja legalább a többieket. Szorgalmasan dolgozik a táblánál, de amikor alaposabban megnézem, csupa hullámos vonalat rajzolt oda. Kérdezem tőle, hogy mégis mi ez? A válasz:szavak. Ne is állítsam az ellenkezőjét, mert ezek szavak, ez az ő órai munkája. Behívatom a szüleit, előadom a problémát, de szintén süket fülekre találok. Ha a gyerek azt mondta, hogy azok szavak, akkor azok szavak és nem vonalak. Fordulok az igazgatónőhöz, aki széttárja a karját, ha nem fényképeztem le a táblát, akkor semmi bizonyíték nincs a kezemben és miért ne hinne egyébként is a gyereknek?!
Most már azt gondolom, hogy kár volt ügyet csinálni belőle. Ha szavak, hát szavak. Végülis, kit érdekel, engem nem, az biztos. Jövőre elmegy, aztán ott rajzolgathatja a vonalakat a táblára. Kíváncsi vagyok, ott is szavaknak látják-e majd?!