106

Csupasz tanerők

Ellenőrző , 2009.12.13. 08:00

Levélírónk véleményét írja le az amerikai médiában nagy port kavart meztelenkedő leszbikus tanárnők esetéről. Kérdései első sorban arra vonatkoznak, hogy meddig mehet el egy tanár, illetve mást is kirúgnak-e, ha meztelenkedik a munkahelyén?

 

Kedves Ellenőrző!

A napokban olvastam, hogy Amerikában rajtakaptak két tanárnőt meztelenül egy osztályteremben. Nem derült ki, hogy mit is csináltak ott -de gondolom, nem öltözőnek használták a termet-, mindenesetre eljárás indult ellenük és felfüggesztették őket az eljárás végeztéig. Sokak szerint nincsen semmi kivetnivaló abban, ha homoszexuális tanárok tanítanak az iskolában, csak akkor, ha fiatalkorúak sérelmére követnek el bárminemű bűncselekményt, zaklatják őket, vagy szexuális viszonyt létesítenek velük. Miért kelt akkor ekkora felháborodást ez az ügy az Egyesült Államokban, a világ legszabadabbnak hírdetett országában? A hivatalos álláspont szerint csak azért függesztették fel őket, hogy ne legyenek céltáblái ízetlen megjegyzéseknek, le tudjanak csillapodni az indulatok és nyugodtan ki tudják pihenni az őket ért sokkhatást. Maga a homoszexualitás nem bűntetendő, a diákokat nem molesztálták, annyi történt csak, hogy félreérthető helyzetben találták őket meztelenül. A legmeglepőbb a diákok hozzáállása volt, többen mondták, hogy igazából mindenki azt csinál szabadidejében, amit akar, nem befolyásolja a szexuális hovatartozása a tanári munkáját, úgyhogy miért vannak ezen a felnőttek kiakadva?! Egyébként mindkét tanárnőt jó tanárnak és kollégának tartják az iskola dolgozói és diákjai.

Magyarországon is több esetben kérték fel távozásra a meztelenkedő tanárnőket, néhánynak képei jelentek meg közösségi oldalakon, volt, aki a gólyabálon szabadult meg a ruháitól. Hol van a határ? Mit lehet és mit nem? Más munkahelyeken is kirúgják az alkalmazottakat, ha meztelenül találják őket a munkahelyükön?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr571590958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moncayo 2009.12.13. 09:34:59

Az amerikaiak képmutatók kifele. Egy példája a szex, kifele úgy tesznek, mintha az nem is létezne, nos amúgy pont úgy dugnak félre, mint bárki más a világon, lásd Clintontól Tiger Woods-ig. Képmutatók, mert egy női mellbimbó nem látható, képezek egy filmben utólag millókért még a ruhán áttetszőt is kiretusálni, de minden amerikai dől a visespoló versenyre, mert ott hivatalosan nem látszik, ami látszik. Hivatalosan minden amerikai jár templomba, nyilvánosan kér bocsánatot Istenről. HOgy miért? Mert, félredugott, mert csalt, mert háborúzott, stb. G.W Bush is akkor lett hirtelen nagy erköcscsősz és hitember, mikorra kormányzójelőlt lett anno Texas,ban. Ettől totál alkoholista és kurvapercér volt. Képmutatók, főleg aki a politikai (akár a helyi politika) vagy a média világába kerül. A szexhez való viszonyukat jelzi, hogy bár nem iléik róla beszélni, de az on line szexlapok (és a legdurvábbak) 80%-az USA-ba van. Mert az úgy lehet nézni, hogy senki se látja

Magustanonc 2009.12.13. 09:40:17

@matyi10: "Meg persze a szülők sem tolerálják ha olyanok fektetik le gyermekük erkölcsi és szellemi fejlődésének alapjait..."

Szerintem a gyermek erkölcsi és szellemi fejlődésének alapjai inkább a szülők felelőssége elsősorban, nem a tanároké, mivel minden gyerek kezdetben istenként tekint a szüleire.

Styxx 2009.12.13. 09:42:30

A poszt kikerült az Index ajánlóba.
Létezik egy bizonyos kommentelői magatartás, amit én mélységesen megvetek és elítélek.
A fentebb említett kommentelők, akiktől nem győzöm hagsúlyozni, elhatárolódom, az alábbiakban fog megnyilvánulni:
-Könyörgöm, a tanárnőkről képeket!:-)

Magustanonc 2009.12.13. 09:43:03

@Ms. Mazsola: Szerinted miért vihognak a fiatalok a felvilágosításon?

gpetersz 2009.12.13. 09:43:13

Nem értem, hogy ez mitől hír?

Mi a töppedt f*szt kerestek egy OSZTÁLYTEREMBEN? Mondjuk azt biztos nem...

Ha szépen munka után hazamennek egyikükhöz és ott nyalják tisztára egymást, akkor semmi baj nem lett volna SZVSZ...
Vagy gerjedtek a blackboardra?

kuki123 2009.12.13. 09:44:54

Az amcsik a legképmutatóbbak:
mosolyognak de a szemükkel is megölnének ha lehetne.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.12.13. 09:45:26

Nagy az Isten állatkertje és kicsi a kerítés!

Az iskola maradjon meg iskolának!

Netuddki. 2009.12.13. 09:46:57

Szerintem meg az ilyen híreket meglehetős fenntartással kell elhinni.
Már nem azért, de ki hiszi el, hogy pont az osztályteremben jött rájuk a (khm.) kangörcs. Ott, ami nagy valószínűséggel még be is van kamerázva. Ott Ámérikábá, ahol lépten-nyomon motelek vannak, bagóért.

A munkahelyen meg nem meztelenkedni, kamatyolni kell, hanem dolgozni.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.13. 09:48:08

@gpetersz: Jah, kissé eltévesztették a házszámot a lányok. Egyébként a fényképük alapján én is leselkedtem volna a kulcslukon. Amerika meg nem a szabadság, hanem a demagóg képmutatás hazája.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.13. 09:48:54

Nem az a baj, amit tettek, hanem az, hogy lebuktak.
Már az usások.

A fegyelem és a következetesség érdekében kellett őket kirúgni, mert ha nem teszik meg, akkor ha a diákok rendeznek orgiát a tanteremben a tanítás után, annak is rendben kell lennie.

Más munkahelyeken sem veszik jó néven, ha meztelenkednek.
Pl, nálam, ha a Józsi egyszál pöcsben állna az eszterga mellett, eléggé elgondolkoznék, hogy mégis mit akar.

Az akárhol megjelenő meztelen képek tekintetében nem nehéz jó döntést hozni, mert a magánélet szentsége felette áll az iskolai rendszabályoknak.
A diákok meg csámcsognak, folyatják a nyálukat, de a tanár tekintélyét nem az befolyásolja, hogy látták-e meztelenül, vagy akár üzekedni.
Azt is tudják, hogy büdöset szarik.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 10:00:01

@moncayo:Elfogadom ha ezért képmutatónak itélsz meg egy társadalmat. Csak azt áruld el szerinted milyen társadalmi normák lennének normálisak? Ahol mindenkinek mindent szabad és így senki sem szólhat senkire semmiért mert mindenkinek van vaj a füle mögött?

@Magustanonc: A szülő felelősségével kapcsolatosan leírtak igazak, de nem szabad elfelejteni, hogy egy gyerek életében a pedagógus a másik felnőtt, akivel a szülő után a legtöbb időt tölti a gyerek. Így az ő szerepe/befolyása a gyerek fejlődésére igen jelentős. Így nem mindegy milyen erkölcsi súlyt képvisel. Egyébként a szülő felelősségi körébe tartozik a megfelelő iskola/közeg/tanár megválasztása is. Ezért is írtam, hogy egy szülő valószinű nem tolrálna egy meztelenkedő tanerőt.

reality check 2009.12.13. 10:12:27

Egyetlen hibát követtek el: nem zárták be az ajtót :)
Amerika a pornóipar és az álszent szexbotrányok hazája.

Magustanonc 2009.12.13. 10:20:57

@matyi10: "Egyébként a szülő felelősségi körébe tartozik a megfelelő iskola/közeg/tanár megválasztása is. Ezért is írtam, hogy egy szülő valószinű nem tolrálna egy meztelenkedő tanerőt."

Azzal nem értek egyet, hogy a szülő ilyen szinten szóljon bele az iskola működésébe, mert egyrészt nem ért hozzá, másrészt ha a szülő ennyire megválogat mindent, akkor azzal a széltől is óvja a gyerekét, ami hosszútávon azt eredményezheti, hogy felnőttként az első meglepő helyzetben összezavarodik, mert nincs rutinja az ilyen helyzetek kezelésében.

Nekem speciel semmi bajom nincs az emberi testtel, ezért nem is élem meg törésként, és leszek ámokfutó, ha véletlenül rányitok valakire, legfeljebb elfordulok. :)

Szerintem nem okozna mindez gondot, ha a szülők vennék a fáradságot, hogy megőrizzék a gyerekeik bizalmát, tiszteletét, és megmaradnának hiteles szülőknek.

Ahhoz nem kell rajtakapni senkit, hogy az ember szexuális fantáziákat szövögessen vele kapcsolatban. :)

Persze, nem lehet jogosítványhoz kötni a gyerekvállalást, pedig lehet nem ártana. :)

Szalacsi_Dezső 2009.12.13. 10:24:09

Szerintem pár kiskamasz beszállt volna a tanárnénik leszbi játékaiba. Muhaha

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.12.13. 10:27:14

@Magustanonc: Gondolom a kamaszhormonok túltengése, meg mert még nem igazán tudnak mit kezdeni a témával. Mert éretlenek. A többségük már fantáziálgat, beszólogat a lányoknak, de közben tapasztalatlan pattanásosorcájú kis idétlen kamasz. (Már bocsánat, én is voltam ilyen, csak persze lányként, azaz mélyenelpirulós, pofozkodós, vihogós, pattanásos, kinézeténgörcsölős kivitelben.)

Zsuuli (törölt) 2009.12.13. 10:31:20

Elnézést, de a posztíró röviden, tömören egy gyökér. Nem az a probléma drágám, hogy ki leszbikus, és ki nem, és ki kivel dug...hanem hogy hol!!!
Ha te a munkahelyeden kefélsz egy irodában, és rajtakapnak, még zokon veszed, ha kirúgnak? Jesszusom! Hát még jó, hogy felháborodást kelt az ügy. Mi van, ha nem a gondok, hanem valami kisidák nyit rájuk. Gondolkozz ember! Egy ilyen ostoba, és feleltőtlen ember ne legyen tanár.
Tőlem csinálhatnak együtt bármit, de ne az iskolában, egy osztályteremben, meztelenül....

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 10:34:38

@Magustanonc: Hát nézd, nem hiszem, hogy egy gyereknek abból kéne rutint szereznie, hogy hogyan kell kezelnie egy olyan helyzetet, hogy tanereje pucérkodik az iskolában. Szerintem meg a szülő igenis szóljon bele abba, hogy az iskola milyen emberekkel tanítatja a gyerekeit. Ha másként nem úgy, hogy másik iskolába viszi.

Ezekkel a szabadelvű gondolatokkal mindig az a bajom, hogy eltűnődöm, vajon mi jön utána. Az én gyerekkoromban (30 múltam) kérdésként sem merülhetett fel, hogy ilyen pedagógusokat páros lábbal kel kirúgni. Ma már védi ezeket az embereket. Vajon mi lesz 15 év múlva? Tegyük fel, arról olvasunk, hogy egy tanár kapcsolatot létesített a diákjával. Akkor is majd itt fogsz kommentelni, hogy egyrészt felnőtt ember meg jól is végzi a munkáját; másrészt, ha a diáknak ez jó, akkor a szülő minek szól bele?

kgonzo 2009.12.13. 10:35:20

A posztban felmerült kérdés, csak azért jutott ideáig, mert leszbikus nőkről van szó.
Hallottatok már olyat, hogy egy férfit és egy nőt rajtakapnak a munkahelyen és ekkora ügy lesz belőle?
Na erről beszélek.

domdodom69 (törölt) 2009.12.13. 10:38:10

azt hiszem, nem lehet eléggé hangsúlyozni a szülői felelősséget. sokkal kevesebb múlik normál esetben a tanáron, mint azt hinni szeretnék hol a szülők, hol a tanárok. extrém esetben persze múlhat rajtuk is sok, akár egy kivételesen nagyszerű pedagógusról, akár egy pszichopata vadállatról beszélünk.

ezzel együtt a szex nem munkahelyre való, felfüggesztésüket jogosnak gondolom. lehet meztelenkedni a tanteremben, de lebukás esetén vállalni kell a következményeket. ugyanez a véleményem az internetre felkerült képekről is. bár ebben az esetben inkább azt gondolom, hogy ha a tanár ezek után akar és tud tanítani, ám tegye. mert ha képes a tetteit hitelesen és szégyen nélkül felvállalni, abból a gyerekek többet tanulnának, mint valamiféle álszent prüdériából.

moncayo 2009.12.13. 10:53:25

@matyi10: Én nem azt mondtam, hogy két tanárnő nyalja egymást a tanteremben. Ez iskola! S ha ott (és ezen van a hangsúly) ezt teszi, akkor rugják ki. Én csak az átlag amerikairól szedtem le a keresztvizet. Mert az átlag a végtelenségig álprüd. És az "ál"-on van a hangsúly. Az otthon szent védelme alatt pedig mindent lehet sutyiban. Egy olyan országban, ahol rendőrautó viszi el az 5 (!!) éves kisfiút, mert segített pisilésnél lehúzni, a 3 (!!) éves huga harisnyanadrádját és a kukkoló szomszédnő feljelentésre megjelent a teljes rendőrségi arzenál és szexuális zaklatás miatt elvitték a kisfiút, bezárták egy intézetbe, nos ez az igazi (kisvárosi) amerika. S csak ezért nem lett intézet a dologból, mert a szülők svájciak voltak , s nagy botrány lett belőle. De ezernyi ilyen ügy van. Mint turista melegben nem ihatsz meg egy sört a Centrál parkban a hátizsákodból, mert elvisz a rendőr. Ha papirzsacskóban van a sörös doboz, ihatsz. Mindenki tudja, hogy iszol, nos ez az álprüdség. Ha nejed topless napozik a saját kerdetben fogadj ügyvédet, mert a szomszéd feljelent szexuális zaklatásárt, s ha gyerek is van ott, készülj a börtönre. Egy topless napozásért.. Amerika nagyon sok dologban hasonlít az iszlám etikára. Csak míg ők ki merik mondani, addig az amerikai sunnyog vele. Jelzem, nem mindenki, de jórészük.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2009.12.13. 10:54:52

Általánosban volt egy pasas aki dugta kolléganőit, rajta is kapták párszor...(nem tudom meztelenül-e)...nem rúgták ki, nyílt titok volt, senki nem sérült tőle. Mi ugyanúgy rejszoltunk tovább a tanárnőkre alvás előtt:)
A mások mentális egészségéért aggódóktól viszketek már, húzzatok a picsába, komolyan!

Mint ahogy minden munkahelyen ahol legalább 1 nő és legalább 1 férfi (jelen cikk után a 2 nő, v 2 pasas:) akad, nagy a sansz, h előbb utóbb kufirc lesz. Nem a melóhelyen kell szexelni, körmére is kell csapni ha ilyet tesz vki, de álszentek ne legyünk már, ez mindenhol így van!

moncayo 2009.12.13. 10:55:08

@kgonzo: abszolút igazad van. Persze a média is szepet játszik. Pont, úgy, mint mikor a postás harapja meg a kutyát.

ddd.dino 2009.12.13. 10:57:41

Érdekes, hogy mindenki kész tényként kezeli az esetet, holott az egész a házmester -nem bizonyított- állítására van alapozva.
Nem lehet, hogy egyszerűen haragszik rájuk vagy be van indulva az egyikre és azért talált ki egy ilyen kamu sztoit?
Most őszintén, mi a realitása annak, hogy két tanárnő (egyik férjezett, a másiknak barátja van) pont az iskolában esik egymásnak (lebukásveszély), pont egy tehetségkutató verseny alatt, amikor az iskola tömve van diákokkal (dupla tripla lebukásveszély).
Ehhez képest egyetlen (vélhetően nem az értelmiség csúcsát alkotó) ember állítása alapján mindkettőjük élete alaposan tönkrement!
Vizsgálat van folyamatban, de a közvélemény, beleértve az itt jelenlévők nagy többségét is (tisztelet a kivételnek) már eldöntötte a bűnösséget és meghozta az ítéletet.
Basszustuba, milyen világ az, ahol egyetlen állítás (ráadásul ha jogilag nézzük egy állítás kettővel szemben) alapján névvel fényképpel bemutatják őket a tv-ben, nyilatkoznak a diákjaik, stb. Innentől tökmindegy, hogy vétkesek vagy nem, a tanári pályának búcsút mondhatnak! Ez pedig gusztustalan!
Utóiratban megjegyzem, hogy nem szeretnék a homoszexualitás terén állást foglalni. Ha bebizonyosodik, hogy tényleg az iskolában szexeltek, akkor azért én is eltanácsolnám őket az iskolából, de csendben. Ez a nyilvános boszorkányüldözés nekem nem jön be bűnösök esetében sem. Európában szoktak emlegetni valamit az emberi méltóság védelméről, amerikában ez láthatóan ismeretlen...

a_tom 2009.12.13. 11:03:40

A meztelenség elképesztően undorító, káros és természetellenes dolog, rosszabb mint egy háború vagy népirtás, hiszen sokkal több áldozatot szed. Már a szülészeten is kis ruhát kéne tartani az anyuka puncija elé hogy abba nyomja ki a gyereket! Remélem senki sem vetkőzik le soha, még fürdéshez sem mert az nemcsak hogy káros hanem BŰN is!!! Természetesen ha mindez nyilvánosan törénik mondjuk filmben, tv-ben, újságban, interneten az kivétel, csakis az a rossz amit az átlagpolgár követ el magányában és lebukik.
A munkahely meg a dógozásra való, meztelenkedésnek, pihenőidőnek, evésnek, ivásnak, levegővételnek HELYE NINCS!

Monarch (törölt) 2009.12.13. 11:07:53

@matyi10: A gyerek több időt tölt az iskolában, mint a szüleivel, tehát az iskola felelőssége jóval nagyobb a gyerek nevelésében.

powerpuff 2009.12.13. 11:08:37

Szabadelvűnek és nagyon toleránsnak vallom magam, de ezzel együtt is nagyon egyetértek Zsuulival. Mindezt a munkahelyen... és erősen súlyosbító körülmény hogy ama munkahely egy iskola.
Miért gondolja azt bárki is, hogy a tanárnők felfüggesztése a sokat emlegetett amerikai képmutatás tárgykörébe tartozik?
Magyarországon is ugyanígy járnának el, és jogosan.
Sok iskolában diszkrét viselkedést várnak el az együtt járó diákoktól, így inkább az az IGAZI KÉPMUTATÁS, ha a tanárok az osztályteremben dugnak.
Ha visszagondolok gimnáziumi éveimre és nálunk történt volna ez, már pusztán a pletyka ellehetetlenítette volna a tanárokat (akár homo akár heteroszexuális párról van szó).

pszichoapu 2009.12.13. 11:09:23

@a_tom: viccesnek gondolod magad de nem vagy az.

Monarch (törölt) 2009.12.13. 11:11:17

@Monarch: Ráadásul a legtöbb gyereknek egy bizonyos (alacsony, kábé ötéves) életkor fölött sokkal fontosabb a kortárscsoport véleménye, mint a szüleié. A gyerek olyan ruhákat, frizurát, stb. hord, amilyen az osztálytársainak tetszik/előttük menőnek tűnhet fel, nem pedig olyat, ami a szüleinek tetszik. Mivel a szülő nem nagyon tud hatni a gyerek haverjaira, az iskola meg igen (hisz a haverok is oda járnak), logikusan az iskola felelőssége nagyobb a gyerek nevelésében, mint a szülőé.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 11:12:33

@kgonzo:

Hát most erről szól a hír tehát erről vitatkozunk. Hogy ellenkező nemű partnerek nem kerülnek be a hírekbe az nem az itt kommentelőkőn múlik.

@ddd.dino: A hír így jutott el hozzánk és akár meg is történhetne. Valódiságát leellenőrizni nem áll módunkban.

@moncayo: Én elfogadom, amit mondasz. De Európa bármely országában vagy akár hazánkban történik ez az eset akkor is azt mondom, hogy ki kell őket rúgni. Ez független az usa prüdériájától.

Egyébként ezekről az esetekről jómagam is olvastam. Csak nekem mindig életszerűtelnek tűnt, hogy egy öt éves kisfiút elvisz a rendőr. Pláne ilyen eset miatt. De ha tegyük fel, hogy így van akkor miért nem folytatnak ellene eljárást és itélik el? Mert az még életszerűtlenebb magyarázat, hogy csak azért nem mert a szülők svájciak

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 11:15:14

@Monarch: szerintem te nem az én gondolataimra akartál reagálni ezzel.

Monarch (törölt) 2009.12.13. 11:16:54

@matyi10: Tényleg nem. :) De most már mindegy.

Magustanonc 2009.12.13. 11:21:50

@matyi10: "Hát nézd, nem hiszem, hogy egy gyereknek abból kéne rutint szereznie, hogy hogyan kell kezelnie egy olyan helyzetet, hogy tanereje pucérkodik az iskolában."

Szerintem meg mindegy, miből tanul a gyerek, amíg azt tanulja meg, hogy őszintén miképp lehet boldog pótszerek nélkül.

"Az én gyerekkoromban (30 múltam) kérdésként sem merülhetett fel, hogy ilyen pedagógusokat páros lábbal kel kirúgni."

Kicsit fiatalabb vagyok nálad, 30 leszek, de ebben az ügyben nem látok jelentős változást a szemléletmódban. Felesleges álszentnek lenni, a tanár se nem isten, se nem fogadott cölibátust. A helyszínválasztás talán nem a legjobb, de azért nem tartom akkora hibának, hogy emiatt a teljes szakmai teljesítményét semmisnek kellene venni. Nekem az elfogadható, ha két felnőtt ember szabad akaratából szereti egymást. Azt nem vagyok hajlandó elfogadni, ha kényszer kerül ebbe a történetbe valamelyik fél ártalmára.

"Tegyük fel, arról olvasunk, hogy egy tanár kapcsolatot létesített a diákjával."

Önmagában ezt nem tartom problémának, ismerek ilyen párt, akik így indultak, és amennyire tudom, 10 éve boldog házasok.

"Akkor is majd itt fogsz kommentelni, hogy egyrészt felnőtt ember meg jól is végzi a munkáját; másrészt, ha a diáknak ez jó, akkor a szülő minek szól bele?"

Melyik gyerek hagyja, hogy a szülője beleszóljon a magánéletébe? :)

Egy tinédzserrel általában nem lehet erő pozícióból tárgyalni: ha tisztel, akkor meghallgat úgyis, és elgondolkodik azon, amit mondasz, de teljesen jogosan, ki fogja kérni magának, ha helyette akarsz dönteni, holott az ő élete, és minél közelebb van a nagykorúsághoz, annál több felelőssége is kell legyen magával kapcsolatban.

Az egyik legnagyobb szülői hibának tartom a tisztelet megkövetelését: azt nem lehet követelni, csak megszolgálni. Erre vagy odafigyel az ember, és tesz érte, vagy nem.

A másik pedig az álszentség: a szexualitást mocskosnak tartjuk, de azért csináljuk. Döntsük már el, hogy most mocskos a szexualitás vagy sem, mert ha mocskos, akkor ne csináljuk, ha meg nem, akkor meg mit fanyalgunk? :)

Magustanonc 2009.12.13. 11:24:20

@Ms. Mazsola: Általában vagy zavarban vannak, vagy már egy ideje vannak tapasztalataik a témában.

Nem vagy még olyan vén tyúk, hogy ne emlékezz erre. :)

Magustanonc 2009.12.13. 11:27:35

@Monarch: Kisgyerekként a szüleihez fordul mindig, ha valamit nem ért. Ha a szülők nem válaszolnak, akkor elkezd keresni más információforrást, és jobb esetben egy tanárt, rosszabb esetben egy vele egykorút talál, aki válaszol neki valamit.

Biztos az iskola felelőssége az, hogy a gyerek kedves szülei nem vették a fáradságot, hogy beszélgessenek a gyerekkel, és elmagyarázzanak neki dolgokat, ezáltal leépítették a szülő-gyerek kapcsolatot?

Krumpli Bogart 2009.12.13. 11:29:15

Helytelen dolog a munkahelyre bevinni a szexuális életet, ezért bárkit bárhonnan el lehet távolítani. (Kivéve pornószakma.)
Nekem az a legnagyobb problémám az üggyel, hogy ennek a helytelen viselkedésnek pusztán a szex miatt van ekkora hírértéke. Ennél sokkal, de sokkal károsabb tanári viselkedést/megnyilvánulásokat tapasztalok rendszeresen a gyerekeim iskolájában is ismeretségi körömben is, de annak nincs hírértéke, azért nem távolítják el a tanárt.
Őszintén szólva nagyon rossz véleménnyel vagyok a tanárok morális "állapotáról". Nem az iskolai dugás a legnagyobb probléma. Besavanyodott szentfazék aggszűz tanárnők is tudnak morális hulladék módjára viselkedni. Alig-alig van kivétel, aki példamutató személyiség és felnézhet rá a diák.

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.12.13. 11:33:22

@Magustanonc: Hát igen, még rémlik valami, bár azért 14-15 éves korunkban még nem a ,,vannak már tapasztalataik" kategóriába tartoztunk. Vagy csak én maradtam ki minden jóból :-P

Monarch (törölt) 2009.12.13. 11:37:21

@Magustanonc: Nem tudom, lehet, te nem voltál kisgyerek, vagy ha voltál is, nem voltak haverjaid, én mindenesetre annak idején a haverjaimat kérdeztem először, ha valamit nem értettem. Sőt nem is kellett kérdeznem őket, maguktól mondták. Így például amikor a szüleim a szexuális felvilágosítást igen korán, már tízéves korom táján el akarták végezni, hát jócskán elkéstek. Ez a túlnyomó többségnél így van.

De a szülő már csak fizikailag sincs ott a gyerek mellett többnyire, mivel a gyerek iskolában van, a szülő meg munkában. És ez nem valami modern fejlemény, ez már így volt a középkorban és régebben is, a gyerek és a szülő nem voltak együtt többnyire, mivel még ha a gyerek dolgozott is, akkor se ugyanazt a munkát végezte ugyanott, ahol a szülő.

Úgyhogy nem tudom, miért akarsz mindenáron a szülőre hárítani minden felelősséget.

Mylady 2009.12.13. 11:46:29

"Más munkahelyeken is kirúgják az alkalmazottakat, ha meztelenül találják őket a munkahelyükön?"
Igen. Igaz, nem konkrétan a meztelenkedésért, hanem a betöltött pozícióval összeegyeztethetetlen viselkedésért, a cég lejáratásáért. Gondolom, itt is ez az ok.
Egy tanár, aki a gyerekek lelki-szellemi fejlődését nagymértékben befolyásolja, figyeljen oda arra, hogy mit és hogyan csinál. Szabadidejében is. Az iskolában meg pláne.

Pirx 2009.12.13. 11:51:10

"Egy brooklyni középiskola felfüggesztett két nyelvtanárnőt, miután az intézmény gondnoka állítása szerint rajtakapta őket egy üres tanteremben – írja a New York Daily News"
Vajon a gondnok miért érezte kötelességének az egészet világhírré tenni? Miért nem csukta be az ajtót, és ment a dolgára?

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 11:51:37

@Magustanonc: „Önmagában ezt nem tartom problémának, ismerek ilyen párt, akik így indultak, és amennyire tudom, 10 éve boldog házasok.”

Igen és olyan is előfordul, hogy valakinek a fejére esik egy zongora és meghal. Csak nem ez az általános. Mint, ahogy az sem hogy egy tanár-diák kapcsolatból házasság lesz.

„Melyik gyerek hagyja, hogy a szülője beleszóljon a magánéletébe? :)”

Melyik szülő kér erre engedélyt, :)

„Egy tinédzserrel általában nem lehet erő pozícióból tárgyalni: ha tisztel, akkor meghallgat úgyis, és elgondolkodik azon, amit mondasz, de teljesen jogosan, ki fogja kérni magának, ha helyette akarsz dönteni, holott az ő élete, és minél közelebb van a nagykorúsághoz, annál több felelőssége is kell legyen magával kapcsolatban.”

Egy diáknak joga van kikérni ezt-azt. A szülő (ideálisabb esetben) az igazgató meg kirúgatja a tanárt. Mert neki meg ehhez van joga.

„A másik pedig az álszentség: a szexualitást mocskosnak tartjuk, de azért csináljuk. Döntsük már el, hogy most mocskos a szexualitás vagy sem, mert ha mocskos, akkor ne csináljuk, ha meg nem, akkor meg mit fanyalgunk? :) „

Ki beszélt itt arról, hogy mocskos lenne a szexualitás? Én biztos nem. Viszont a helyszín megválasztását fontosnak tartom. Mert ha valaki pedagógus létére az iskolában kufircol az már más aljaságra is képes. Egyébként javaslok neked egy egyszerű próbát: Kérdezd meg szüleidet, hogy téged hol csináltak? Négy fal közt ketten az ágyban, vagy a Blahán az útkereszteződésben délután kettőkor? Ha esetleg az előbbi lenne a nyerő akkor őket prűdnek és álszentnek tartod?

Egyébként én tudok olyan iskolát Bp-n, ahol azért rúgtak ki tanárt mert baromságokat beszélt a mónika sóban és meztelen képeket rakott ki az iwiw lapján. Őket is álszentnek tartod?

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 11:52:31

@magustanonc:

„Önmagában ezt nem tartom problémának, ismerek ilyen párt, akik így indultak, és amennyire tudom, 10 éve boldog házasok.”

Igen és olyan is előfordul, hogy valakinek a fejére esik egy zongora és meghal. Csak nem ez az általános. Mint, ahogy az sem hogy egy tanár-diák kapcsolatból házasság lesz.

„Melyik gyerek hagyja, hogy a szülője beleszóljon a magánéletébe? :)”

Melyik szülő kér erre engedélyt, :)

„Egy tinédzserrel általában nem lehet erő pozícióból tárgyalni: ha tisztel, akkor meghallgat úgyis, és elgondolkodik azon, amit mondasz, de teljesen jogosan, ki fogja kérni magának, ha helyette akarsz dönteni, holott az ő élete, és minél közelebb van a nagykorúsághoz, annál több felelőssége is kell legyen magával kapcsolatban.”

Egy diáknak joga van kikérni ezt-azt. A szülő (ideálisabb esetben) az igazgató meg kirúgatja a tanárt. Mert neki meg ehhez van joga.

„A másik pedig az álszentség: a szexualitást mocskosnak tartjuk, de azért csináljuk. Döntsük már el, hogy most mocskos a szexualitás vagy sem, mert ha mocskos, akkor ne csináljuk, ha meg nem, akkor meg mit fanyalgunk? :) „

Ki beszélt itt arról, hogy mocskos lenne a szexualitás? Én biztos nem. Viszont a helyszín megválasztását fontosnak tartom. Mert ha valaki pedagógus létére az iskolában kufircol az már más aljaságra is képes. Egyébként javaslok neked egy egyszerű próbát: Kérdezd meg szüleidet, hogy téged hol csináltak? Négy fal közt ketten az ágyban, vagy a Blahán az útkereszteződésben délután kettőkor? Ha esetleg az előbbi lenne a nyerő akkor őket prűdnek és álszentnek tartod?

Egyébként én tudok olyan iskolát Bp-n, ahol azért rúgtak ki tanárt mert baromságokat beszélt a mónika sóban és meztelen képeket rakott ki az iwiw lapján. Őket is álszentnek tartod?

Psyman 2009.12.13. 11:53:41

Nyilván mindenki ugyanarra gondolt, mikor meglátta a két tanárnőt, és nyilván nem az osztályterem két sarkában ültek és olvastak meztelenül, mikor rájuk nyitottak.
Így viszont már egy sor büntetőjogi kérdést (is) felvet a dolog. Munkahelyen igenis ne szexualizáljon az ember, pláne, ha gyermekek nevelése és felügyelete a munkája. És ha már mindenképpen muszáj, akkor ott a tanári mosdó, ott nem fogják diákok meglátni őket.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.12.13. 11:54:55

Az Izold karrierépitésbe akart kezdeni striciként, csak valahányszor dolgozni keztek a lányok, az Izold mindig kirugta őket mesztelenkedésér, és munkaerő nélkül maratt, és ez nem jó ebbe az iparágba, így tört ketté eggy szépen ívelő karrier.

nemezisazis 2009.12.13. 12:02:27

akit a munkahelyén munkaidőben dugáson kapnak azt basszák is ki.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2009.12.13. 12:15:34

"logikusan az iskola felelőssége nagyobb a gyerek nevelésében, mint a szülőé"
Ha ezt így látod ne csinálj gyereket, vagy add le a portán...úgyis az ő felelősségük nagyobb!
Bazmeg, nem szoktam fröcsögni, de ennyi debilt!!!!

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:17:02

@matyi10: Szerintem ez ordas butaság amit irsz. A gyereket jellemzően a szülö nevelje es ne adja le a feladatot a pedagógusnak.

HA minden olyan csaladtól elvennénk a gyereket akit siman alkalmatlannak nyilvánithatnánk akkor igen kevés gyerek nőne fel a csaladjában.

Magustanonc 2009.12.13. 12:23:22

@matyi10: "Igen és olyan is előfordul, hogy valakinek a fejére esik egy zongora és meghal. Csak nem ez az általános. Mint, ahogy az sem hogy egy tanár-diák kapcsolatból házasság lesz."

Ahogy a kapcsolatok zöméből sem lesz se hosszútávú együttélés, se házasság. Viszont minden ilyen kapcsolatból lehet tanulni, ha az embernek van rá igénye.

Hogy melyik szülő kér engedélyt arra, hogy a gyereke helyett döntsön? Az, amelyik megbízik a gyerekében, a saját nevelésében, és tiszteli őt, mint önálló emberkezdeményt.

"Egy diáknak joga van kikérni ezt-azt. A szülő (ideálisabb esetben) az igazgató meg kirúgatja a tanárt. Mert neki meg ehhez van joga."

A szülőnek nincs joga kirúgatni senkit, kezdeményezhet bizonyos vizsgálatokat, amelyek alapján eltanácsolhatnak egy tanárt, de annak egy szakmai döntésnek kell lennie.

"Ki beszélt itt arról, hogy mocskos lenne a szexualitás? Én biztos nem. Viszont a helyszín megválasztását fontosnak tartom. Mert ha valaki pedagógus létére az iskolában kufircol az már más aljaságra is képes."

Szerintem messze nem aljasság az, ha nézőközönség nélkül szeretkezik valaki. A szüleim sem előttem szeretkeztek, de azért nem gondoltam, hogy aljasok, amikor rájuk nyitottam kisgyerekként.

Abban az esetben értenék veled egyet, hogy problémás a két tanár mentalitása, ha egy egész osztály előtt csinálják ezt, de ha jól olvasom, akkor nem ez történt, hanem egyszerűen rájuk nyitottak.

A két eset fajsúlya nálam messze nem egy kategória. Az egyik eset egyszerűen meggondolatlanság volt, ami hiba, a másik pedig szándékos magamutogatás, ami előre megfontoltságról beszél. Egy hibáért kirúgni egy jó szakembert ostobaság, mert mindannyian emberek vagyunk, és hibázunk néha, jó szakembert pedig nehéz találni.

Érezhető az a különbség, amit próbálok megmutatni?

"Egyébként én tudok olyan iskolát Bp-n, ahol azért rúgtak ki tanárt mert baromságokat beszélt a mónika sóban és meztelen képeket rakott ki az iwiw lapján. Őket is álszentnek tartod?"

Ezek az indokok egy munkaügyi perben nem hinném, hogy megállják a helyüket. Egy tanárt szakmai indokok alapján lehet elbocsátani, ha nem így történik, akkor az igazgató saját magával baszik ki, ha a tanárban ezek után van elég bátorság egy munkaügyi pert indítani.

Ha a konkrét esetben elbocsátás történt, akkor nem az szerepelhetett az indoklásban, hogy hülyeségeket beszélt a Mónika show-ban, és megsértette egy közösségi oldal szabályzatát, esetleg ezzel a közízlést, hanem tételesen leírva, hogy miért nem volt szakmailag alkalmas, aminek bizonyítéka a Mónika-show és az iwiw adatlap.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:24:30

@Psyman:

Ma már az internet korában 2 tized masodperc alatt mindenhez hozzájutnak a gyerekek. Nem eltiltani kell őket hanem megmagyarazni beszélni róla hogy a helyén tudják kezelni az információkat. Hisz sokkal hamarabb meg fognak ismerkedni olyan fogalmakkal mint a monoszexualitás vagy a leszbikussság esetleg a masztaurbáció mint azt a szülők esetleg gondolnák.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 12:27:16

@Dimebag Darrell: Biztos én írtam, amit butaságnak tartasz? Met a nevemre ráklikkelve a blog gazdájának bejegyzésére ugrott a net.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:30:39

@matyi10: Akár az is lehet és akkor elnézést aki ugy gondolja ...;)

Végul is a mondandóm lényege nem valtozott. Magyarazni kell a történéseket nem pedig tiltani mert ami tilos az borzasztó vonzó ...

Monarch (törölt) 2009.12.13. 12:33:04

@Dimebag Darrell: A szülő hogy a búbánatba nevelje a gyerekét, amikor a gyerek sokkal több időt tölt az iskolában, mint a szülővel? A gyerek olyan zenéket hallgat, mint az iskolatársai, olyan ruhákban jár, mint az iskolatársai, olyan frizurát visel, stb. stb. Az iskolatársakra az iskolának van hatása, míg a szülőnek nincs. Ergo az iskola felelőssége a gyereknevelésben nagyobb, mint a szülőé.

Monarch (törölt) 2009.12.13. 12:34:40

@Magustanonc: Szerinted mi a különbség aközött, hogy egy be nem zárt hálószobaajtó mögött dugsz, mint ha egy be nem zárt osztályteremben teszed ugyanezt? Hol nagyobb az esélye, hogy illetéktelenek rád nyitnak? Hol nagyobb az esélye, hogy teljesen vadidegen gyerekek rád nyitnak? Stb. stb.

Magustanonc 2009.12.13. 12:36:03

@Monarch: A gyerek tiszteletét ki kell vívni, beszélgetni vele, bizalmi kapcsolatot építeni, elérni, hogy hiteles információforrásnak tartson. Amíg kicsi, addig ez könnyű, de ahogy nő fel kell venni azt a ritmust, amit a mai fiatalság diktál.

Rá kell szánni az energiát, oda kell figyelni a srácokra.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 12:38:53

@Magustanonc:
” Viszont minden ilyen kapcsolatból lehet tanulni, ha az embernek van rá igénye.”

Igen de egy tanár-diák viszony azért más. Mármint szerintem. Szerinted (ha jól látom) nem.

”Szerintem messze nem aljasság az, ha nézőközönség nélkül szeretkezik valaki. A szüleim sem előttem szeretkeztek, de azért nem gondoltam, hogy aljasok, amikor rájuk nyitottam kisgyerekként.”

Én nem is erre értettem az aljasságot. Itt ne szó szerint vedd hanem átvitt értelemben. Ha valaki iskolában kufircol az egy olyan gondolkodásmódot feltételez, ami már máshol is meg fog jelenni, ami nem kivánatos.

”A két eset fajsúlya nálam messze nem egy kategória.”

Nálam igen. Így valószinű ha estig vitatkozunk sem jutunk közös álláspontra.

”Ezek az indokok egy munkaügyi perben nem hinném, hogy megállják a helyüket. Egy tanárt szakmai indokok alapján lehet elbocsátani, ha nem így történik, akkor az igazgató saját magával baszik ki,”

Ez az állitás nem igaz mert egy tanárt azért is ki lehet rúgni ha drogot árul és attól még taníthat jól. Amúgy mondataid mögött üde naivitás vélek felfedezni. Természetesen nem iwiw lap és mónika só lesz a valós indok hanem vmi más. Mert ugye azt már virág elvtárs is megmondta, hogy: „Mutass egy embert ebben az országban, akiről 5 perc alatt nem bizonyítom be, hogy bűnös”

Szóval hidd el lesz rá indok. Ha más nem egy átszervezés. ;)

Magustanonc 2009.12.13. 12:39:32

@Monarch: Igen, van különbség, de még mindig nem ugyanaz, mintha beültetnéd a nézőket, és utána kezdenél bele.

Mint írtam: meggondolatlanság, hiba, de nem tesz egy hiba még senkit szakmailag alkalmatlanná.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:39:54

@Monarch: Igen kérem azert dolgozni kell hogy a gyerek szeressen otthon lenni. Szeressen a szülővel lenni. Nem az iskolának nem a pedagógusnak szüljük - mondjuk én nem csinaljuk - a gyrekeket henem "magunknak". Nem is akarom én raerőszakolni a lányomra hogy acdc-t vagy Ted Nugentet hallgasson azert mert náluk most a HSC vagy a Camp Rock a sláger.

Minden normális gyerek igényli a szülő közelségét igényli azt hogy ha "válaszutelékerül" akkor kikéri értelemszerüen a szülő véleményét. Ha ez nem igy van akkor ott már a kezdetek ota el van valami baszarintva ...

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 12:41:17

@Monarch: De az iskolát a szülő választja ezt ne feledd. Szvsz. A szülő és az iskola felelőssége egyformán nyom a latba de a szülő felelőssége bagyobb mert ő választja meg az iskolát is. Ezért nem lehet teret engedni az ilyen jelenségeknek a suliban.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:47:56

@matyi10: A lányom most nyolcadikos és felhangon figyelmeztettek minket minden középfokú intézményben hogy nem a szülő valasztja az iskolát a gyerekének.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:50:26

@Magustanonc: Szívemből szóltál. Amig porszívóztam az jutott eszembe hogy a legolcsóbb megoldás az hogy beszélgeni kell velük. Ezt spórolják meg a legtöbben.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 12:52:48

@Dimebag Darrell: Hát középfokú tanulmányoknál ez nehezebb fpeg ha vmi szakirnyt akakr a gyermek tanulni ez tény. De ha nagyon gáz az iskola, ahol a gyerek gyanithatóan drogos/kurva/bűnöző stb. lesz gondolom te is kivennéd onnan. Minden nemes és nemtelen eszköz bevetésével.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.13. 12:54:47

Ne keverjük össze a dolgokat... itt nem az a gáz, hogy a két tanárnő ezt tette, hanem az, hogy az iskolában csinálták. Az viszont nagyon. Heteroszexuális pár részéről is ugyanolyan elfogadhatatlan volna.

Magustanonc 2009.12.13. 12:54:52

@matyi10: "Igen de egy tanár-diák viszony azért más. Mármint szerintem. Szerinted (ha jól látom) nem."

Mitől lenne más? Ugyanúgy két ember van benne, mint bármely más párkapcsolatban. :) A tanár-diák viszony inkább hasonlít a főnök-beosztott viszonyra, de ezt is tudni kell kezelni. Mindamellett, én sem örülök a tanár-diák viszonynak.

"Ha valaki iskolában kufircol az egy olyan gondolkodásmódot feltételez, ami már máshol is meg fog jelenni, ami nem kivánatos."

Mit? Hogy csukott ajtó mögött kufircol nézőközönség nélkül?

"Ez az állitás nem igaz mert egy tanárt azért is ki lehet rúgni ha drogot árul és attól még taníthat jól."

A drog árusítása törvénysértés, és mivel a tanári szakmához szükséges a makulátlan erkölcsi bizonyítvány, szerintem itt már ugrott a szakmai alkalmasság kritériuma. A Mónika-showban szereplés nem törvénysértő, ahogy az iwiw adatlap sem.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 12:58:12

@matyi10: Ez azert meglehetősen extreme példa ... ;))

De azt elfogadom hogy a lányoknak időben el kell magyarazni hogy nem menő discóban vagy manapság egy partyn fél óra után leszopni a fiúkat egy wcben ... Nem igy alakulnak ki az elsőlátásraszerelmek ...:DDD

Marr 2009.12.13. 13:00:14

Ha megalapozott a vád (azért ez a fenti sztori erőteljesen megkérdőjelezhető hitelességű), akkor nyilván két lábbal rúgnák ki a csajot bárhonnan. Nem mammográfián voltak, hanem egy munkahelyen. Hogy lehet ez egyáltalán kérdés valakinek?

Dimebag Darrell (törölt) 2009.12.13. 13:03:20

@Magustanonc:

A monikasóban szereplés nálam sokkal törvénysértőbb mint leszbizés a tanári asztalom. Annál nagyobb merényletet nem tudok elképzelni a felnövekvő nemzedék ellen.

Muad\\\'Dib 2009.12.13. 13:04:09

Örömmel látom, hogy néhány egységsugarúnak elborította az agyát a szabadosság. Mégis mi a faszért kell bárkinek is a munkahelyén produkálnia ilyeneket? Menjen el egy elbaszott hotelbe, azt élje ott ki magát. Te talán a gyereked elött baszod az asszonyt, mert a szex természetes és nem vagy prüd? Igen? Jó ember lehetsz. És odaszarsz az iroda közepére, mert az is természetes biológiai folyamat?

Marr 2009.12.13. 13:04:14

@Mylady: Ezt még lehet ragozni. Pl. melóhelyen csak a munkádat végezheted. Felteszem, nem striptease-oktatók voltak, max. akkor lenne a munkaköri leírásukban a vetkőzés.

Magustanonc 2009.12.13. 13:07:28

@Dimebag Darrell: Örülök, hogy azért vannak szülők, akik gondolnak ilyesmire is. :)

Magustanonc 2009.12.13. 13:08:29

@Dimebag Darrell: Én igen, de csak azért, mert elég élénk a fantáziám. :D

bgp 2009.12.13. 13:08:41

Szerintem nem sok munkahelyen tolerálják a meztelenkedést. De van ilyen, pl. pornószínész. A két leszbinek ott lenne a helye. Jobban keresnének mint a suliban és azt csinálnák amit szeretnek.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.13. 13:14:44

Óvodától egyetemig vagy tucatnyi frusztrált, aggszűz tanárhoz volt szerencsém. Én kifejezetten örültem volna, ha egymást falják tanítás után ahelyett, hogy rajtam élik ki a frusztrációjukat.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.13. 13:16:16

@bgp: Te nem szeretsz dugni, gyermekem? Mert ha igen, te is mehetsz pornószínésznek, azt csinálnád, amit szeretsz, és még fizetnének is érte. Idióta.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 13:19:51

@Muad\\\'Dib: Azért be kell látnod, hogy a hagyományos gondolatmenettel gondolkodók is kellő vehemenciával képviselik magukat itt. ;)

@Magustanonc: De ha nálad ugyanolyan kategória a tanár-diák viszony mint a fönök-beosztott akkor miért tartod fontosnak kiemelni, hogy nem örülsz neki? Hiszen azt feltételezné az ember, hogy vagy közömbös számodra vagy kifejezetten örülsz neki. :)

"Mit? Hogy csukott ajtó mögött kufircol nézőközönség nélkül?"

Azt is. Meg azt is, hogy ezt elfogadhatónak tartja. Meg azt is, hogy nem képes megtanítani egy diáknak minek, hol van helye az életben. Ez pl. nálam kizáró ok, hogy egy ilyen tanitsa a gyerekemet. Tanítsa inkább a tiédet téged úgysem zavar. :)

"A Mónika-showban szereplés nem törvénysértő, ahogy az iwiw adatlap sem. "

Valóban de kirugási ok azért lehet. Ha nem is hivatalosan.

Magustanonc 2009.12.13. 13:53:45

@matyi10: Azért emeltem ki, hogy nem örülök neki, mert ezzel jelzem: az elfogadás mellett, nem támogatom ezeket a viszonyokat, viszont nem fogok kapát-kaszát ragadva keresztesháborút hirdetni ellenük.

Egyszerűen nem vagyok híve azoknak a kapcsolatoknak, amelyekben az egyik fél egyértelműen dominanciaviszonyban áll a másikkal szemben.

Buzzword 2009.12.13. 13:58:25

USA az egyik legszabadabb ország? A born-again keresztények, a házasság előtti szüzesség, a "robbantsuk fel az abortuszklinikát" hazája? Nem mondom, jogos a felfüggesztés, mert munkahelyen tényleg nem dugni kell-pláne iskolában, de amilyen primkó, prűd, egybites ember a legtöbb amerikai, örömmel kirúgták volna őket csak azért is, mert melegek.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 13:59:56

@Magustanonc: Most dominanciaviszonyt írsz fentebb meg azt, hogy: Mitől lenne más? Ugyanúgy két ember van benne, mint bármely más párkapcsolatban. Igazán eldönthetnéd végre, hogy szabadelvű vagy, és a te értékrendedbe korlátok nélkül belefér a tanár-diák ill. tanár-tanár viszony egy munkahelyen; vagy konzervativ vagy, aki ugyanúgy éli az életét (annak minden örömforrásával együtt) mint a szabadelvűek csak korlátok között. Az eddigi irásaidból ugyanis csak az egyéniséged hiányzik semmi több. Egy olyan ember benyomását keltik, aki nagyon meg akar felelni a mai szabadelvű trendeknek; de valahol a lelke mélyén tiltakozik ellene.

Nightqueen 2009.12.13. 14:00:31

Amerika a világ legprűdebbnek mutatkozó, de legobszcénabb országa.. Kifelé rongyrázás, befelé rohadás.. pfuj... ebben a tekintetben (sem) szeretnék rájuk hasonlítani.

sutyerák 2009.12.13. 14:07:46

USA egy jónagy South Park.-hihi

Elveszett Angyal 2009.12.13. 14:07:55

Valójában a poszt kérdésfelvetését nem is értem igazán, teljesen relativizálja az erkölcsöt, a morált, a kulturált viselkedést és mindent.
Nem értem, ha valaki meztelenkedik a munkahelyén, miért kérdés, hogy mennie kell?
A munkahelyről mindenképp. Ha a szakmája a nevelés, akkor abból a szakmából is. Mire nevel egy olyan ember, aki annyira ösztönlény, hogy a munkahelyén dugnia kell, mikor rájön? Ha meztelenkedik a neten, a mónika showban, bárhol, akkor is mennie kell, mert önmaga nem tanulta meg az intimitás határait és értékeit, vagyis nem tudja erre nevelni a gyerekeket sem.
Mint ahogy nem verünk gyereket, nem ölünk embert, nem szarunk az utcára, nem lopunk és hasonlók. Nem dugunk nyilvános helyen, vagy olyan helyen, ahol esélyes, hogy illetéktelenek látják. Különösen nem egy iskolába.
Aki szexet akar, az menjen haza, zárja be az ajtót, és csinálja ott.

Miért jut eszébe bárkinek is kétségbe vonni a szabadság nevében az alapvető viselkedési normákat? Bármennyit beszélgethetünk a gyerekkel a hazugságról, ha hazudozók vagyunk, ő is az lesz.

Ez a tanár diák viszony is, nem értem, ki védi. Alapvetően a tanár szerepe a felnőtté, a szülőé, a nevelő, abszolút visszaélés egy fiatalkorú vagy kiskorú diákkal összejönnie. Ettől etikátlan és törvénytelen. Ettől tolerálhatatlan. És beteges elemeket is hordoz, hiszen nem egyenrangú partnerek párkapcsolata. Márpedig akkor egy fölérendeltből és egy alárendeltből fog állni,akinek lételemük lesz a bujkálás.

Még az egyetemen sem kiegyenlített egy ilyen kapcsolat, középiskolában pedig elfogadhatatlan.

Elveszett Angyal 2009.12.13. 14:09:59

Ez is vicces, hogy az USA és az amerikaiak ilyenek-olyanok-amolyanok.
50 államból áll, különféle népcsoportokkal, hagyományokkal törvénykezéssel. Hogy lehet egy kontinensnyi népre azt mondani, hogy egyfajta és az mondjuk a prűd?

sutyerák 2009.12.13. 14:21:12

Egyébként nálunk a főnök irodájában amortizálta le az asztalt az egyik srác egy kis fehérmájúval,amikor a főnök távol volt.-hihi- Élni tudni kell!:)

RustySpoon (törölt) 2009.12.13. 14:32:42

1. Amerika nem Európa. Ezt azért véssük az eszünkbe.. Annak, aki látta közelebről az USA-t és esetleg belelát az ottani kifacsarodott értékrendekbe, nem kell magyarázni miért lett ekkora botrány. Talán a legjobban azzal lehetne érzékeltetni az USA vs. meztelenkedés konfliktust, ahogy ott a filmeket osztályozzák. Ha 200 ember agyát loccsantják szét, az simán 12+, ha egy mélyenszántó dráma a film és egy darab meztelen nő totálban megjelenik a vásznon, az kapásból 16+..

2. Abba senki nem gondolt bele, hogy a jó tanár pedagógus is egyben? És mint pedagógusnak mintául, példaképül kellene szolgálnia a diákjai számára? Tekintélyük, hitelességük ezek után zéró.

3. Az, hogy két nő volt-e az illető, a kirúgás szempontjából nem számít. Ha valaki így jobban haragszik rájuk, az az ő baja. Nyilván nem arról volt szó, hogy leszbikusságukkal akartak kérkedni..

Magustanonc 2009.12.13. 14:35:32

@matyi10: A magam részéről az egyenrangú felek kapcsolatában hiszek, ami az én életelemet illeti, de nem gondolom azt, hogy ez lenne az egy igaz út mindenki számára, mert abban nem hiszek, hogy ennyire uniformizálhatók lennének az emberek.

Azt vallom, hogy a bűn szava a korlátozás. Csak azért, mert az emberek feszültek, frusztráltak, szorongóak, gyávák, nem tartom elfogadhatónak, hogy erre hivatkozva korlátozzanak bárkit abban, ami nem árt senkinek.

Magustanonc 2009.12.13. 14:39:17

@Elveszett Angyal: "Miért jut eszébe bárkinek is kétségbe vonni a szabadság nevében az alapvető viselkedési normákat?"
A ketrecben öt majom volt. Egy lépcsősor végén, a ketrec tetején lógott egy banán. Amikor az első majom elindul a banán irányában, és rálép az első lépcsőfokra, azonnal lelocsolják hideg vízzel az összes majmot.
Amikor egy másik majom indul el a lépcsőn a banán irányában, ismét lelocsolják az összes majmot. Meglehetősen gyorsan bekövetkezik az az állapot, hogy amikor valamelyik majom megkísérli, hogy felmásszon a lépcsőn, a többiek azonnal visszatartják. Ekkor elviszik a hideg vizet, és kicserélnek egy majmot egy újjal. Az új majom meglátja a banánt, és elindul a lépcsőn. Legnagyobb megdöbbenésére a többiek ekkor megtámadják. A következő kísérlet és támadás után rájön arra, hogy az újabb kísérletért újabb támadás jár.
Ekkor kicserélnek ismét egy eredeti majmot egy újjal, majd később fokozatosan a harmadikat, a negyediket és végül ötödiket is kicserélik egy új majommal. Minden alkalommal, amikor az új majom elindulna a lépcsőn a többiek megtámadják.
A legtöbb majom, amelyik megharapja az újat, már nem tudja, miért nem szabad felmenni a lépcsőn. Azt sem tudja, miért vesz részt a legújabb majom megtámadásában.
Amikor az összes eredeti majmot kicserélték, egy sem marad, amelyet lelocsoltak volna a hideg vízzel. Mégsem kíséreli meg egyik sem, hogy elhozza a banánt. Hogy miért nem? Mert amennyire ő tudja, itt mindig így volt!

Majomembereknél így működik a dolog. Szerintem nem a kétségbevonás a gond, hanem az, hogyha az a válasz rá, hogy "mert így szokás".

"Bármennyit beszélgethetünk a gyerekkel a hazugságról, ha hazudozók vagyunk, ő is az lesz."
Igen, ez így van.

"És beteges elemeket is hordoz, hiszen nem egyenrangú partnerek párkapcsolata."
Rengeteg ilyen párkapcsolat van, ami nem egyenrangú felek kapcsolata. Apu sokat keres, anyunak kuss legyen. :s
Szükség van elrettentő példákra is az életben.

Elveszett Angyal 2009.12.13. 14:51:08

@Magustanonc: köszönjük a tanulságos majomkísérlet ismertetését.
Mindezzel együtt teljes meggyőződésből gondolom, hogy egy nevelő ne meztelenkedjen és szexeljen az iskolában, egy kolléga pedig a munkahelyen. Senki ne lopjon, ne hazudjon, és a wc-be végezze a dolgát. A szex dolgát meg a hálószobában végezze.
Felnőttek között is, gyerekek közelében pedig különösen. Nevelőként pedig különösen példamutatóan viszonyuljon az emberi kapcsolatokhoz, mint például az intimitás.
Amennyiben a történet igaz, a következő történt: két, amúgy rendezett párkapcsolatban élő pedagógus a munkahelyén (súlyosbító körülmény: rendezvény alatt iskolában) szexuális kapcsolatot létesített és olymódon, hogy ez nyilvánosságra került. Ha ez mind igaz,szerintem indokolt, hogy ezek ne neveljenek többé hivatásból sok gyereket.
Ugyanez lenne a véleményem, ha megloptak volna valakit, ha hazudoztak volna,stb.

Elveszett Angyal 2009.12.13. 14:56:46

@Magustanonc: egyébként nem mondtam, hogy mert így szokás.
Csak szeretnék rákérdezni, te helyesnek tartod, hogy a gyerekek közelében szexeljenek amúgy párkapcsolatban élő tanárok? Ez lenne az át nem gondolt szokás, aminek a helyességén merengeni kellene?

Mert az iskolával kapcsolatban én szívesen merengenék azon, miért nincs több készségfejlesztő tárgy, miért csak a verbálisan visszaadható memóriát értékelik, miért nem frissítik az olvasmányanyagot, miért nem foglalkoznak többet a gyerekek viselkedésével, miért nem tartanak nekik személyközi tréninget és hasonlók. De az nem hinném, hogy kérdés, hogy a tanárok milyen mértékben és hogyan szexeljenek az iskola falai között, megcsalva a párjukat.

Hagrid 2009.12.13. 15:01:51

Elvileg igaz lenne az, hogy akár tanár, akár más a szabadidejében azt csinál, amit akar. Namost ez inkább a munkahelyen kívülre igaz. A munkahelyre azért vonatkoznak kötöttségek. Nem a homoszexualitás a gond, hanem a meztelenség vagy a csókolózás, petting, szex stb. iskolába kerülése, akár tanár, akár diák részéről, de más helyeken is. Teszem azt egy üzletasszony/üzletember, csaj vagy srác meztelen fotókat készíttet magáról egy magazinnak. Onnantól kezdve elég zavaró lehet a munkájára nézve, ha az ügyfelek esetleg "meglepődnek" vagy meggondolják magukat adott üzleti területen. Ez is és a tanárság is elég tekintélyelvű dolog. Van, akinek az üzleti másnak a tanári tekintélyét csorbíthatja, ha a családok, ügyfelek otthon a fényképeire nyálaznak.

El kell-e tiltani? Ez mérlegelés dolga, kérdés, hogy a munkában ez mennyire zavarhatta meg, tekintélyét csorbíthatta-e vagy a társadalom és a tizenévesek mennyire kapnak rá a sztorira. Amerika elég prűd, Nyugat-Európában nem lenne ekkora majré, nálunk még igen, de szerencsére inkább Észak- és Nyugat-Európa az irány errefelé és nem az ámisok, baptisták, mormonok, jehovisták és más sz**rágó álpuritán majmok világa. Elnézést...

Magustanonc 2009.12.13. 15:19:19

@Elveszett Angyal: Nem :)

Viszont ekkora hisztit nem is érdemel az eset, mint amit csináltak belőle. Hibáztak a tanárok, a gyerekek a helyén tudják kezelni az esetet, a szülők meg hisztiznek, amiből egy kisebb gyerek a következőt szűri le: a szex miatt hisztizni kell. Lehetne otthon nyugodtan elmondani a gyerekeknek, hogy nem volt helyes, amit a tanárnők tettek, mert mindkettejüknek párjuk van, stb.

A magam részéről a hisztivel nem értek egyet.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.13. 15:38:06

@Elveszett Angyal: "Valójában a poszt kérdésfelvetését nem is értem igazán, teljesen relativizálja az erkölcsöt, a morált, a kulturált viselkedést és mindent."
Hát azért, relativizálja, mert relatív is. Ami valaha erkölcsös volt (pl. eretneket kínvallatni), ma megvetés tárgya. Ami valaha erkölcstelen volt (pl. házasság előtt szeretkezni), ma bevett szokás. És egyáltalán, ami neked erkölcsös, lehet, hogy mondjuk nekem, ugyanabból a kultúrából, időszakból valónak elfogadhatatlan. Vagy fordítva. Nem látom be, hogy miért kellene nekem alkalmazkodnom a te mércédhez, ahogy azt sem, hogy milyen alapon kényszeríthetnélek én téged arra, hogy úgy élj, ahogy az szerintem erkölcsös. Erre dilemmára lett kitalálva az az alapvetés, hogy mindent szabad, amíg nem ártasz vele másnak. AZ persze mindig egyedi elbírálás tárgya, hogy mi árt vagy nem árt, vagy árt, de nem annyira, vagy nem árt, de veszélyes stb., de fogni egy vastag könyvet, és belevezetni tételesen, hogy mi erkölcsös és mi nem, szinte értelmetlen. (Mondom szinte.)

"Miért jut eszébe bárkinek is kétségbe vonni a szabadság nevében az alapvető viselkedési normákat?" Azért mert Descartes azt tanította, hogy kételkedj mindenben. Alapvető viselkedési norma volt az is sokáig, hogy a nő otthon főz és takarít. Aztán változtak az idők, kétségbe vonták, és ma már viszonylag nagy az egyetértés abban, hogy a nők is képesek ennél többre, vagy hogy adott esetben a férfi is főzhet meg takaríthat. Nem arról van szó, hogy holnaptól minden tanerőnek kötelező nyilvános nemi életet élni. Hanem arról, hogy nézzük meg a körülményeket, mielőtt ítélkezünk. Ha a szóban forgó páros napi rendszerességgel paráználkodott a katedrán, nyilván menniük kell, ez nem megfelelő viselkedés. De ha pl. egyszeri alkalom volt, mert éppen akkor valami miatt nem bírtak magukkal, és amúgy jó tanárok, rendes emberek, szerintem egy "még egy ilyen és pápá"-felkiáltással meg lehet bocsátani nekik. Az viszont szerintem bigott ostobaság, ha valaki a körülmények ismerete nélkül, az "objektív erkölcs" nevében ítéli el a párost.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.13. 18:24:06

@mistinguett: Azért kell mennie a két tanerőnek, mert, ha maradhatnak, akkor az azt jelenti, hogy _másoknak_ is szabad dugni az osztályteremben.

Nem az objektív erkölcs, meg ilyen agyhalott faszságok miatt, hanem a következetesség végett.
Egyszerű a dolog: ne várj el olyat, amit Te nem tudsz betartani.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.12.13. 21:35:57

@mistinguett:

"Ha a szóban forgó páros napi rendszerességgel paráználkodott a katedrán, nyilván menniük kell, ez nem megfelelő viselkedés. De ha pl. egyszeri alkalom volt, mert éppen akkor valami miatt nem bírtak magukkal, és amúgy jó tanárok, rendes emberek, szerintem egy "még egy ilyen és pápá"-felkiáltással meg lehet bocsátani nekik. Az viszont szerintem bigott ostobaság, ha valaki a körülmények ismerete nélkül, az "objektív erkölcs" nevében ítéli el a párost."

Pedig most te éppen a saját szubjektív erkölcsöd alapján mondod meg mi a helyes. Az mennyivel jobb és kevésbé bigotabb mint a többieké, akikkel nem értesz egyet?

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.14. 09:39:17

@matyi10: Az "saját szubjektív erkölcs", hogy azt mondom, ne ítéljünk el senkit elvek mentén, hanem vizsgáljuk meg a körülményeket? És nem mondtam meg, mi a helyes. Azt mondtam, szerintem van olyan helyzet, amikor ez az eset megbocsátható. Szerintem. Kétszer is szerepel ez a szó az általad idézett, tőlem származó passzusban. Persze, hogy semmivel sem jobb az én erkölcsöm, mint a tied, most hiába mondogatom ezerszer, hogy igenis kötelezően orgiákat kellene szervezni a gimnázium folyosóin, ha neked már a szex láthatóságától is a hátad borsózik. Ezek zsigeri dolgok, ezért kibékíthetetlenek. De épp ezért mondom, hogy megmondani tételesen, hogy mi a frankó, bizonyos szinten már értelmetlen. És valamire rásütni, hogy undormány, kicsapás, máglyahalál csak azért, mert pont olyan dolgot érint, ami benne van a rosszaságlistában, szerintem elhamarkodott is lehet. Én pl. el tudok képzelni olyan helyzetet, amelyben én magam ledöntök egy kollégát a munkahelyen, pedig nem vagyok túl szenvedélyes alkat. De nagyon (őrülten) szerelmes már voltam, és emlékszem, hogy ez egy furcsa lélekállapot. Arra is emlékszem, hogy viszonylag hamar elmúlik. Én kicsit igazságtalannak érezném, ha a filmekben meg regényekben agyonrajongott szenvedélyes pillanat miatt törne derékbe valaki karrierje, netán élete. Mellesleg nekem gimnáziumban az Üvöltő szelek kötelező olvasmány volt.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.14. 09:57:37

@kolbászoszsömle: Oké, de akkor ez azt jelenti, hogy hibázni tilos? Nehogy mások is kedvet kapjanak a hibázáshoz? Szerintem ha itt mindnyájan összedugjuk a fejünket, sem tudunk olyan tanárt felmutatni, aki kedvet kapna az iskolában való dugáshoz csak azért, mert valaki megúszott egy ilyen esetet.
Leírom, én mit tennék az igazgató helyében.

a/ Bizonyára mindenki értesült XY és AB kolléga esetéről. Tekintve, hogy nevezettekre már több panasz is érkezett, melyek szerint viselkedésük nem megfelelő (többen nehezményezték pl., hogy többször látták őket az iskola közvetlen közelében szenvedélyes, már-már obszcén csókot váltani), valamint nem elfeledve, hogy már többször előfordult, hogy két kolléga egyszerre jelentett beteget, vezetésünk úgy döntött, kipicsázza őket innen a francba.

b/ Bizonyára mindenki értesült XY és AB kolléga esetéről. Természetesen nagyon fel vagyunk háborodva. Tekintve azonban, hogy nevezettekre eddig semmilyen panasz nem érkezett, és feladataikat is megfelelően látták el mindig, most az egyszer megbocsátunk, és egy fegyelmivel elintézzük a dolgot. Természetesen nincs több dobásuk.

Ez túl engedékeny? Vagy túl megbocsátó? Azt üzenné, hogy mindenki dughat egyet a suliban? Az a tanár, aki így értelmezi, szerintem nem lehet valami remek szakember.

puncipöcögtető 2009.12.14. 10:06:39

Gy.k.: az USA-ba a puritanok mentek anno, es nagyon sok olyan allam van a mai napig, ahol nagyon szigoruan veszik az ilyesmit.
Nem San Francisco vagy L.A. a merce!
tessek olvasgatni:
en.wikipedia.org/wiki/United_States

azallamenvagyok 2009.12.14. 10:12:44

komolyan nem érzi a levélíró az eltérést a szándékos munkahelyi szexualitás, és a magánéleti cselekedetek kiszivárgása, rosszindulatú vagy véletlen nyilvánosságra kerülése között?

Irgun 2009.12.14. 11:24:51

miért nem sunázták meg őket??

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.14. 13:58:08

@mistinguett: Nem a tanárokról van szó, hanem a diákokról. Nem attól tartanék az iskola vezetőjének a helyében, hogy ha a tanarakat nem rúgom ki, hogy a többi tanár is összedugja amilye van, hanem, hogy a diákok.
Egy diák fegyelemsértésének a szankciójának enyhébbnek kell lennie, mint a tanár fegyelemsértésének a szankciója, szerintem legalábbis.
Ha fegyelmit (vagy annak megfelelő amerikás dolgot) kap a két üzekedő tanerő, akkor, ha a diákok üzekednek, azok mit kapjanak?
Szóval szerintem nem hiba az, hogy dugnak az iskolában, hanem előre megfontolt szándékos függelemsértés.
Legalábbis rám még sosem jött rám annyira dughatnék, hogy ne tudjak ellenállni addig, amíg amíg kulcsra nem zárom az ajtót.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.12.14. 14:27:36

@kolbászoszsömle: Értem az aggodalmadat, jogos. Ugyanakkor én azt sem tartom valószínűnek, hogy ilyen esetben a diákok extra-kedvet kapnak az üzekedéshez, emlékeim szerint kamaszkorban már alapjáraton van akkora kedv hozzá, hogy akár a főutcán is, nem a kedv hiánya szokta akadályozni a kamaszt a hentergésben.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.14. 16:08:43

@mistinguett: Az a szerencse, hogy az nem a mi problémánk, hogy mi legyen ezzel a két cédával...

Én ebben, már oktatásügyileg, rendpárti liberális vagyok, Te pedig úgy látszik konzervatív liberális.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása