59

Mit néznek a diákok a nyílt napon?

Ellenőrző , 2009.11.21. 08:00

Az iskolai nyílt nap eredeti funkciója az iskola bemutatása lenne, megkönnyítve a diákok számára a döntést. Levélírónktól arról értesülhetünk, hogy iskolájában arra használják fel a felsőbb évesek a nyílt napot, hogy körülnézzenek az érdeklődők között, kiválogatva azokat, akiknek privát idegenvezetést tartanak.

 

Kedves Ellenőrző!

Sok iskolában zajlanak a napokban az iskolát bemutatni szándékozó Nyílt Napok, amelyek arra hivatottak, hogy a leendő 9-esek jobban megismerjék az iskolát, bepillantást nyerjenek az oktatás menetébe, magukba szívják az iskola légkörét, megkönnyítvén a középiskola választás nehéz kérdését. Legalábbis eddig ezt gondoltam én is.

De nem! Ezeket még csak véletlenül sem. A tanórákra csak azok közül mentek be egy páran, akik szülőkkel együtt érkeztek. Az igazgató tájékoztatását unták -pedig példásan tömör és lényegre törő volt-, a szaktantermek felé se néztek. Számomra most vált világossá, hogy mit is néznek a diákok a nyílt napon. Egymást, illetve a felsőbb osztályos ellenkező neműeket.

Az egész ott vált gyanússá, amikor a 9-10-sek a főportánál csoportosultak -először azt hittem, hogy segíteni vannak beosztva a látogatókhoz, minő naivitás!-, aztán feltűnően vegyültek az érkezők közé, 1-1 szemrevaló lánynak/fiúnak felajánlva, hogy megmutatják az iskola igazán érdekes részeit, nyugodtan hagyja is ott a tájékoztatót. Sokan el is mentek, önjelölt idegenvezetőik jobbján megnézni az iskolai titkos dohányzó helyeket.

Becsengetés után lassan szállingóztak vissza a felsőbb évesek, aki jött, új élményekkel és telefonszámokkal érkezett. Nem nagyon tudtak másról beszélni, mint, hogy az "újoncok" között kit és mit találtak. 5 percenként kérezkedtek ki mosdóba, mindig újabb hírekkel visszaérkezve. Kiokosították a jelentkezni vágyókat, hogy melyik osztályba érdemes jelentkezni, kik a jó tanárok, és persze kiket kellene elkerülni. Ez még rendben is volna, hiszen erről szól a nyílt nap, a tinik pedig mindig mindenhol tudnak egyébként is ismerkedni, miért pont ezt az alkalmat ne használnák ki erre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr811513464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszichoapu 2009.11.21. 08:28:18

Nálunk azert jönnek el mert aznap nem kell iskolába menniük......bent ülnek óran - tisztelet a kivetelnek - rettenetesen unott arccal, beszelgetnek, stb. de ugyanezt csinálják a saját diákjaink is pl. azert megy el 4- 5 egyetem nyilt napjara a 2 es tanuló hogy aznap ne kelljen órakon lennie holott eselye sincs azokra az egyetemekre bekerülni.....vagy: jelentkezik OKTV-re, csak azert hogy aznap szintén ne kelljen órakra mennie....te meg tanárként javitsd ki a hülyesegeket amit a feladatlapon csinált... ki kell javitanod mert OKTV....
persze egy kisebb rész azert jön mer tényleg erdekli. de a többseg nem. amugy is hülyeseg: a honlapon fent van minden info ( jo esetben) attol meg hogy megnéz egy jo alaposan megtervezet, nem rutinbol leadott bemutató órat meg nem kap képet az egesz tanitasi folyamatrol.

Adani 2009.11.21. 09:07:43

Na igen diák én is voltam és pl. általános 8.-ban is engedélyezve volt asszem 3 nyílt nap, de hát az ofőnek nem volt jó memóriája így sokszor el lehetett kéredzkedni, és volt, aki ezzel visszaélt, én nem, 2-re elmentem és passz. 8. második félévben már amúgy sem volt teher a suli, inkább aludni és szórakozni jártunk be akkor már előkerül a szaromle mentalitás, de hát ezt a tanárok is ismerik és megszokták már, h úgyse lehet már a végzős diákokkal mit kezdeni mert immunissá válnak minden büntetésre, a megbuktatás pedig ha csak jó jegyei vannak már nem egyszerű dolog és azért annyira tetű meg szenyó egyik tanár se volt ,h ez legyen minden öröme. Pláne, h magával is kibaszna, mert akkor még egy évig tanítania kéne, így meg örül ,h megszabadul némelyik diáktól.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.21. 09:38:17

A legfontosabb, és ugyanakkor a legszubjektívabb információhordozó a gyerek. Ha saját tanítványaink nem hívei a saját iskolánknak, akkor megszeretkezhetjük, de ha igen, előttünk a színes álmokkal szőtt vanderful lájf

Közöd?? (törölt) 2009.11.21. 09:50:40

persze, hogy így van, de mindez kit érdekel?

KenSentMe 2009.11.21. 09:57:23

Én örülök neki, hogy az ifjúságnak egészséges a nemi érdeklődése.. aki meg tanár lesz, és középiskolában tanít, az lúzer.. megértem, hogy a gyerekek nem lúzerek előadásait akarják hallgatni/nem lúzereket akarnak bámulni.

2009.11.21. 10:06:04

@VRbagoly: Még szerencse, hogy vannak " lúzerek", hiszen a te gyereked vajon ki tanítaná ? Csak reménykedem, hogy nem minden tanárról ez a véleményed.

KenSentMe 2009.11.21. 10:09:31

@Turchi: Nyugi, Turchi, ha lesz gyerekem, az biztos, hogy a legfontosabb dolgokat nem a középiskolából fogja megtanulni.. az kábé csak arra jó, hogy gyötörjék az embert.. amit meg megtanul érettségire, az egyrészt nem kell sehová sem, másrészt meg úgy is gyorsan elfelejti.

Kasia 2009.11.21. 10:13:22

Miért lenne lúzer, aki középiskolás tanár? Meg egyáltalán, aki más foglalkozást űz?
A gyerekedet meg tanítsd és érettségiztesd le te, mert ha örökli ezt a mentalitást, csak zavarni fogja a tanulni akarókat.
Illetve, gondolom, nem szeretnéd, hogy "lúzerek" tanítsák, mikor te biztos sokkal műveltebb vagy. Kíméld meg őket a DNS-eidtől.

KenSentMe 2009.11.21. 10:19:52

@Kasia: Köszönöm a családtervezési tanácsaidat:))) .. :))..:))).. mindig öröm valaki olyat olvasni, aki elégedett a magyar középiskolák és tanárok teljesítményével.. és aki szerint az érettségi "műveltséget" ad.. egy színfolt vagy.

Kasia 2009.11.21. 10:31:09

Erre mit mondjak, iskolafüggő. Neked tuti nem adott műveltséget, sajnos, még írni-olvasni is megtanultál. Kár volt. :)
Meg az az undorító irodalom, a történelemről nem is beszélve. Idegennyelv? Minek? A magyar úgy is világnyelv lesz, ezt mindenki tudja.
Emellett, a tanároknak esélyük sincs lassan bármire is megtanítani a gyerekeket, mivel egyszerűen lehetetlen fegyelmezni őket. A szülő meg, ahelyett, hogy belátná, hogy szimplán hülye a gyereke, azonnal a tanár alkalmasságát vonja kétségbe, így kell ezt. Sosem az a hibás, akinek mozdulni kellene a dolgok működése érdekében. Így kell ezt, nem?

KenSentMe 2009.11.21. 10:45:53

@Kasia: Hát, annak is régen rossz, akik csak középiskolában tanultak idegennyelvet.. az irodalom pedig megcsúnyul egy elaggott, kedvetlen, lúúzer tanár ajkain.. egyébként kissé turbómagyarnak tűnsz, mert szerintem ép gondolkodású ember nem gondolhatja, hogy a magyar világnyelv lesz.. és nem, szerintem nem így kell.. ezért is írtam, hogy lúzerek a tanárok.. nagyon nem így kellene.

kovacsferenc123123 2009.11.21. 10:48:17

és ezzel mi a baj? ne legyünk már szánalmas álszent faszok.

Kasia 2009.11.21. 10:49:15

Jujj. A "magyar világnyelv lesz"-kifejezésnek némi élt szántam, nem hittem, hogy szó szerint értelmezed. XD XD :) :) :)
Én, a szittya turbómagyar :) :) :) :)
Hát ez jó. :)

Kasia 2009.11.21. 10:50:43

Ja, és középiskolában kezdtem idegen nyelvet tanulni. De ha most leírom, hányat sikerült elsajátítanom az utóbbi években, tuti leszólod azt is. :)

KenSentMe 2009.11.21. 10:51:45

Ne próbáld meg nevetéssel elkendőzni.. már az mutatja, hogy vannak magyarkodó hajlamaid, hogy az oktatási rendszerben hiszel.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.21. 10:53:24

Tulajdonképpen mit kell nézni egy gyereknek a nyílt napon? A szülő úgyis azt nézi,amit kell. Vagy nem?

Flashy7 · http://flashy.blog.hu 2009.11.21. 10:56:48

tulajdonképpen általában a szülő dönt és mire nyílt napra jön, már van is elképzelése. nálunk (infó) tulajdonképpen mindegy, informatikára nem az jön, aki informatikus akar lenni, hanem "otthon sokat ül a gép előtt, legyen informatikus", vagy "szeret 'számítógépezni', legyen informatikus". mindegy, hogy a gyerek vagy a szülő dönt, úgyis helytelenül :D

Roberto1 2009.11.21. 10:58:48

@VRbagoly:" amit meg megtanul érettségire, az egyrészt nem kell sehová sem, másrészt meg úgy is gyorsan elfelejti. "
:o))) úúúúristen embeeeer! :o))) Én se vagyok elégedett a jelenlegi tanerővel a középiskolákban (főleg, mert a legtöbbjük azért lett tanár, mert máshova nem vették fel annak idején), de ez attól még egy irtó nagy baromság!
Micsoda szórakoztató magasröptű beszélgetések mehetnek felétek! :o)))
Halkan megsúgom, te vagy a kisebbség, aki annyi műveltséget sem tudott magába szívni, hogy belássa, mi értelme van egy érettséginek... Én ezt a baráti körömön kívül a helyedben nem hangoztatnám, mert mindenki egyből levágja, mekkora tufa vagy! Ők meg gondolom, már megszokták... :o)

Csak hogy a cikkhez is hozzászóljak: egy szar... Mi benne az újdonság? Amióta vannak nyílt napok, mindenki lógásra használta, meg ismerkedésre. A levél írója nem, ő 10.000ből 1... Kicsit sajnálom is szegényt... :o)

Kasia 2009.11.21. 11:01:00

Mivel ebben az országban élünk, szerintem elkerülhetetlen,(mint neked némi szintaxis elsajátítása :)) hogy esetlegesen az oktatással is foglalkozzunk, nem? Vagy ez magyarkodás? Hát jujj, én gyarló.
Feldobtad a reggeli kávémat. :) :) :)

KenSentMe 2009.11.21. 11:08:53

@Roberto1:
Pedig ezt a mondatot, amit kiemeltél, nem is fogalmaztam meg rosszul.. ugyanis nem azt írtam, hogy amit az ember megtanul a középiskolában.. hanem amit érettségire tanul meg.. tételeket, bemagolva.. akár matematikából, akár irodalomból, akár fizikából vehetünk egy tételsort, aztán végignézhetjük, hány ember old meg a napi munkája során másodfokú egyenleteket, geometriafeladatokat, idézi fel halott költők és írók szülőhelyét és születési évszámait.. nem, ez a mondat, amit kiemeltél, nem volt rossz.. akár egy művelt ember is leírhatta volna.

Roberto1 2009.11.21. 11:09:53

@Kasia: :o) Hagyd már! :o)
Mindjárt kiderül, hogy gárdista vagy (és akkor már én is), mert iskolába jártál és még tanultál is valamit! Te szemét! :o))
Mibe, hogy vrbagoly éppen hogy leérettségizett, ha megtörtént egyáltalán, vagy lehet, hogy a szülei vigasztalták ezzel a sikertelenség után.. :o)))
Igazad van, kávéhoz ez tökéletes volt... :o))))
Figyeled? Folyamatosan palástolok a nevetéssel... :o))))))

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.21. 11:10:08

@VRbagoly: Egy 20 éves diákot készítettem fel az érettségire,tétel:Az ember tragédiája.Több próbálkozás után SORONKÉNT(értelemszerűen: mondatonként) olvastam fel neki,és értelmeztük(én)az egészet.Majdnem belehalt az unalomba, mig én éppen hogy el nem balettoztam neki, csakhogy valamit felfogjon.
2 év mulva rugdosták át az érettségin.
Tényleg,minek mindenkinek leérettségizni?

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.11.21. 11:19:28

A posztolót sértő megjegyzéseket kimoderáljuk.

KenSentMe 2009.11.21. 11:21:54

@Roberto1: Nem tudtam, hogy te is palástolsz a nevetéssel.. azt hittem, rossz megszokás nálad a vigyoriság.. de így az utolsót megelőző kommented rögtön új értelmet nyer.

vényesssy 2009.11.21. 11:28:36

Tanár vagyok egy középiskolában. Lúzer vagyok. Mert Suzukival járok.Mert PÉNZkeresés helyett önértékelési problémákkal küszködő kamaszokkal beszélgetek. Ingyen. Lúzer vagyok. Tudom! De ki meri állítani,hogy az nekem rossz?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.11.21. 11:29:43

Nálunk a nyílt nap egy délutáni másfél órás program volt (lógás nem valószínű), máshogy nem lehet kivitelezni, hétszer mondtam el ugyanazt a tájékoztatót két nap alatt, bár a gyerekek részéről még annyi érdeklődés / vállalkozó szellem se mutatkozott, mint korábbi években.
Az érettségiről annyit, a tanároknak és a diákoknak alkalmazkodni kell az aktuális rendszerhez. Nekünk ehhez semmi közünk, ott van a cél, amire fel kell készülni/készíteni. Érettségire készülő diáktól elvárható az önállóságra és a gondolkodásra való hajlam, szép is lenne, ha minden a tanár hozzáállásán múlna.

calvin&hobbes 2009.11.21. 11:32:50

VRBagolynak annyiban igaza van, hogy az erettsegi manapsag egy nagy, szagos k@kit sem er.... nem attol leszel muvelt ha tudod hogy Madach mikor szuletett meg mikor halt meg napra pontosan, vagy napra pontosan mikor lepett partra Kolombusz, vagy ha meg tudsz oldani egy ketismeretlenes egyenletet, esetleg hogy ha tudod milyen erok hatnak egy asztalon gurulo vasgolyora mert erre a valo vilagban tenyleg nem sok szukseged van viszont az nem elhanyagolando, ha ismered Madach munkassagat, vagy tudod hogy Kolombusz felfedezo volt es nem portugal focista, esetleg szamologep nelkul is kitudod szamolni hogy vajon atvertek e a kasszanal vagy nem, esetleg ismered a helyesiras alapjait es nem csak fogalmad van arrol amit a word helyesiras ellenorzoje feldob, valamint nem csak smsroviditesekben vagy kepes megfogalmazni a mondandodat.... Na ezeket a dolgokat kellene megtanitani rendesen a gyerekeknek!
Persze lehet hogy csak naiv vagyok, es az erettsegi tenyleg teljes mertekben tokeletes.

De hogy a cikkhez is hozzaszoljak... ne legyunk mar ilyen szorozok.... diakkent az ember termeszetesen minden lehetseges eshetoseget megragad hogy "legalisan" loghasson a sulibol... inkabb az bosszantott fel, hogy a felsobb evesek a vegzos 8-osnak mutogatja hogy hol lehet dohanyozni!!! :O

vényesssy 2009.11.21. 11:32:54

Ja.. Egy találós kérdés! Miért "dekáznak" olyan sokat a focisták, ha a meccsen soha nincs rá lehetőség?

calvin&hobbes 2009.11.21. 11:34:41

Bocsi az elutesekert es az ekezethianyert...

gorillka 2009.11.21. 11:55:06

Bár az előbb ki lettem moderálva, de attól ez még nem lett egy mélyenszántó, nagy kérdéseket felvető poszt.
Az pedig külön figyelemre méltó, hogy érdemi hozzászólás kevés (enyém sem), csak az árkok ásása folyik. Támadás, visszatámadás.
És hogy érdemben is hozzászóljak.
A nyílt nap elsősorban a szülőnek szól. A szülő és gyerek közösen dönt a továbbtanulásról. Vannak iskolák, ahol megoldják, hogy a gyerekeknek is tartalmasan teljen az az idő, amíg anyja, apja tájékozódik.
Az hogy a 14-15 éves, a már gimis ellenkező neműeket nézegeti, pedig reményre ad okot. Nézegethetné az azonos neműeket vagy helyes tanerőket is. :-)

gorillka 2009.11.21. 12:02:01

bocs a vesszőkért.

MissMarple 2009.11.21. 12:10:06

A gyerekeim gimijében hála istennek nem így van. Ugyanis központi nyílt nap nincs. Viszont igazgató úrral lehet előre időpontot egyeztetni, anyukával,apukával elmenni adott nap a suliba. Ig.úr a szobájában részletesen megismertet bennünket a gimivel, kötetlenül beszélgetünk stb. Utána körbejárjuk a sulit. Benézünk a vécébe, (egyik büszkesége a mindig tiszta illemhely ),persze valamelyik órára is. A felsőbb éveseket minden évben eligazítják, hogy segíteni kell mindig a kilencedikeseket. De ez szinte felesleges is. Elmondhatom, a mi sulink igazán diákbarát, tényleg mindenki nagyon szeret idejárni.
Hú, ez a vége kicsit csöpögős lett.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.11.21. 12:11:25

@calvin&hobbes: "nem attol leszel muvelt ha tudod hogy Madach mikor szuletett meg mikor halt meg napra pontosan, vagy napra pontosan mikor lepett partra Kolombusz"

Na ezeket pont nem kell tudni az érettségin (szerencsére)

mobo 2009.11.21. 12:18:53

@vényesssy: Ha attól lúzer valaki, hogy nem minden tevékenysége és emberi kapcsolta szól a gazdasági haszonszerzésről, és az érték számára nem egyenlő a gazdasági értékkel, akkor én is lúzer vagyok. Ja, és akkor a lúzer egy pozitív jelző. : )

calvin&hobbes 2009.11.21. 12:24:00

Pitypalatty urfi: okes... a mostanival nem vagyok 100%-ig tisztaban de amikor en erettsegiztem elofordult azert ilyen kerdes is... De az is lehet hogy csak az mi tanarunk volt tulontul kemeny....

Muad\\\'Dib 2009.11.21. 12:27:19

@VRbagoly:
Azért abban ne legyél biztos, hogy a véleményed mostantól mértékadó lesz fórumhuszár. Mert mondjuk én is írhatom, hogy anyád egy ócska kurva, akit csak törpék basznak, de ettől még a világ nem fogja tényként elkönyvelni. Szóval máshol verd a nyálad troll.
Mielőtt leírnád, hogy milyen primkó vagyok, mert anyádat szidom (a színvonaladat nézve ugyanis ez a komment jön), olvasd át még egyszer és próbáld meg értelmezni, amit írtam...
kthxbye

Fandorin 2009.11.21. 12:32:44

Többeknek !
1. Én középiskolában tanultam meg oroszul és angolul, különtanárhoz sem kellett járni.
2. Senki nem állítja hogy csak jó tanárok vannak, de melyik az a szakma ahol csak jók vannak.
3. Most is sok mindent meg lehetne tanulni az iskolában ha mondjuk néhány viselkedészavaros gyerek nem mással foglalkozna.
nevetséges hogy némelyek adathalmazokat kérnek számon hogy nekik azt meg kellett tanulni. És akkor mi van. Nehéz volt a memoriter ? Igenis szükséges. Nem meg az sem szerencsés ha mondjuk a gyerek összekeveri Rommelt és Cromwellt, de nem tudom miért baj az ha tudja milyen a nemi működés ( meglepődnének itt egyesek hogy mekkora baromságokat írnak egyes diákok ) vagy ismeri a hangyasav képletét.
4. Na nekifutásból csak ennyit. Magam nem voltam zseni, de engem jó tanárok tanítottak és azóta is megsüvegelem őket, ha bármelyiket látom.

gorillka 2009.11.21. 12:35:32

én azokra az emberekre tudok felnézni (többek között), akik a munkájukban a kihívást keresik, és igyekeznek a maximális teljesítményt kihozni magukból, nem a körülményeket okolják folyamatosan ha valami nem sikerül, a megoldásra törekednek.
Hogy ez az ember asztalos, vezérigazgató vagy tanár, tökéletesen mindegy.
Itt mindig megy a gyalázkodás. Aki nem tanár és jobban megy neki a szekér, az műveletlen tuskó. Lépjünk már ki ebből a szerepzavarból.
A szülőnek és a tanárnak együtt kell működnie, nem egymásra mutogatni. A "gyerekanyagot" nem fikázni kell, hanem lehetőséget adni a fejlődésre.
Úgy látszik én valami szerencsés helyen lakom, mert az általam ismert iskolákban többnyire jó tanárok vannak, és csak bizakodni tudok, hogy a tanárok is hasonlóképp vélekednek a gyerekeimről.

irrelevant 2009.11.21. 13:07:15

Én annak idején beültem matek, töri meg bioszórára is, biztos nem voltam elég vonzó 13 évesen ahhoz, hogy valami jó kis kilencedikes csaj rámakadjon a bejáratnál. (Csak nekem furcsa ez a 14 évesen már csajozunk/pasizunk?)

kinoxalin 2009.11.21. 13:13:18

@Fandorin: ott a pont.

Mégis mit tanítsanak egy középiskolában? Hasznos tárgy lenne mondjuk az adócsalás alapjai? Vagy Hogyan tapossunk át a másikon - kezdőknek kurzus? Ezekkel lehet boldogulni az életben, nem, VRbagoly?
Pl. 5 éves érettségi találkozón a volt osztályfőnököm, magyar tanár, beismerte, hogy az irodalom-oktatás úgy szar, ahogy van, nem így kéne csinálni ezt, meg így ebben a formában kurvára nem érdekli a diákokat, én is így látom, de hogy lehetne objektíven oktatni, mert így is azzal indít a magyar könyv, hogy a szerző/költő arra gondolt, (honnan a faszból tudnánk, hogy mire gondolt), és azt kell bemagolnia a diáknak, hogy a tankönyv szerzője szerint a költő mire gondolt.
Ennek ellenére igenis fontos megtanulnia mindenkinek, hogy ki volt Petőfi, vagy fontos, hogy tisztában legyél a matematikai alapműveletekkel, hogy tudd, mit ünnepelnek október 23-án, stb.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.11.21. 13:22:36

@VRbagoly:
Ja igen, én p.l. olyan vagyok, aki mindennapi munkája során egyenleteket old meg. Néha geometriafeladatokat is ( amikor az egyenleteket differenciálgeometriai módszerrel oldom meg ).
Ami meg az unalmas írókat stb illeti : pár napja az interjú utolsó öt percében Vivaldiról (!) kérdeztek. Meggyőződésem, hogy azért jutottam a következő körbe, mert az interjuvoztatónak is tetszett az Il Estro Armonico :D

Komolyabbr5a fordítva : valóban nem kell a "költőkról" meg az "unalmas matematikai tételekről" tudni. Azonban ha ezekről tudsz, az sokban segít, hogy megfelelő munkakörnyezetbe kerülj ( ahol p.l. a munkatársak nem egymés szexuális életéről meg hasonlókről érdeklődnek, hanem p.l. a szakmával és valamivel nívósabb kérdésekkel ú.m. kamarazene stb. foglalkoznak ).

Persze, ha valakinek nincs ilyen környezetre igénye, az tényleg ne foglalkozzon ilyen hülyeséggel.

Aki meg az érettségire képes bemagolni a tételeket, ahelyett, hogy megértené ( vagy legalábbis megpróbálná megérteni ) a mögöttük rejlő logikát, nos, az ...

Egyébként a "kommunikécióhoz" meg a "marketinghez" meg a satöbbihez tényleg nem kell semmi ismeret : elég a hasonlóan gondolkozó embertársaink gondolkodásmódját ismerni, hogy aztán jól átverjük őket a palánkon.
Helyenként még jól is lehet vele keresni. Kihívónak és erdekesnek azonban nem nevezném.

magic11 · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/358-chrysler 2009.11.21. 13:32:14

hát én is inkább egy ilyet élveznék mint az igazgató szabványdumáját... arról nem is beszélve hogyha beülök egy random órára attól még nem derül ki, hogy milyen az iskola, max. az, hogy milyen az adott tanár...

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.11.21. 14:44:00

@VRbagoly: Elmagyarázom neked is, amit a diákjaimnak is szoktam a "minek ezt megtanulni..." kezdetű kérdés után.

Nem azért kell például másodfokú egyenleteket megoldani, mert a köznapi életben sok ember használná a munkája során.

Azért kell matematikát tanulni (amelynek része a másodfokú egyenletek megoldása), hogy ha az "élet"-ben matematikai műveletet kell végeznünk, az ne okozzon problémát. Nagyon sok embernek óriási fejtörést - és sokszor megoldhatatlan problémát - jelent mondjuk a százalékszámítás, vagy egy egyszerű aránypár felállítása (például az autó fogyasztásának kiszámítása a tankolt üzemanyag mennyisége és a megtett új alapján).

Azért kell irodalmat tanulni, hogy ha netán egyszer véletlenül jobb társaságba keveredünk, ahol épp Molnár Ferencről beszélgetnek, akkor ne azt vágjuk rá egyből, hogy "Őt ismerem, ő az MTK balszélsője".

Azért kell történelmet tanulni, mert aki nem tudja, hogy honnan jön, azt sem tudhatja hová tart.

SaGaIn86 2009.11.21. 14:44:55

Jót szórakoztam @VRbagoly kommentjein. Az baj ezek a trollok nagyon érzik mit kell mondani, hogy egy értelmes ember ne tudja szó nékül hagyni :D

Dávid.. 2009.11.21. 14:54:10

A fiatalok nem kíváncsiak az igazgató süket dumájára, és inkább a diákoktól érdeklődnek? Szőőrnyű. Hogy hova jutott ez a mai ifjúság. Bezzeg a mi időnkben...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.21. 15:19:52

hú, aszta... egymást stírölik, még ilyet!

tabanyi 2009.11.21. 15:27:46

Nem szeretnék olyan világban élni, ahol a tizenéveseket jobban érdekli az iskola, mint a csajozás / pasizás.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.21. 16:00:42

van itt néhány fura részlet: azt most hagyjuk, hogy habár tanár vagyok, azért én is azt remélem, a gyerekeket jobban érdekli a másik nem (vagy tőlem ugyanaz is), mint a másodfokú egyenlet megoldóképlete.

bárki, aki képes leírni, hogy "mire jó megtanulni azt, hogy...", az eleve tévuton jár. Haszontalan tudás nincs. Az egy egész más kérdés, érdemes-e középiskolában mindazzal az ismerettel nyaggatni, amivel most tesszük. Bennem is két irányzat ellenkezik: egyrészt, a szakbarbárokat nem szeretem, másrészt látom, mennyire sok ez a gyerekeknek.

Akik odavannak a jelenlegi oktatási rendszerért (én nem), azok szeretik hangoztatni, hogy az "általános műveltség"-hez kell az érettségi.

az érettségi, és úgy általában is a minden tételhúzós beszámolós vizsga alkalmatlan a tudás felmérésére... a jegy és a tudás között semmilyen függvénykapcsolat nincs. És érdemes lenne a lexikális tudást tömjénezőknek elgondolkodni, fél évvel vagy egy évvel érettségi után kinek mit mondanak az alábbiak például:

Georgikon
NADPH
permutáció
IV. "Szép" Fülöp
operátorjelek

az érettségizettek 95%-ának semmit, azaz ugyanannyit, mint a 13 éveseknek.

Jól kitalált rendszer...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.21. 16:05:16

@MajdnemAraya: ez az "aki nem tudta honnan jött, nem tudja hova tart" mondásnak szép, indoklásnak kevés... ahogy a Molnár Ferenc és a jobb társaság kapcsolata is. Azon meg akkor már nem is igen pattognék, hogy Molnárban a világon semmi nincs, ami miatt bárkinek ajánlanám egyetlen művét is elolvasásra, megtekintésre. Veszélyes belemenni abba, mi az alapműveltség és mi nem az.

Haloperidol 2009.11.21. 16:07:39

Nálunk az orvosi egyetemen eddig a nyílt nap mindig arról szólt, hogy néhány magát nagyon fontosnak és megkérdőjelezhetetlennek gondoló professzor beszélt a középiskolásoknak az orvosi hivatás szépségeiről, stb.

Most ebben az évben először tervezünk olyasmit a PRosokkal, hogy valami más is kellene a duma mellett, például zöld egér és mikroszkóp élő sejtekkel...

Kíváncsi vagyok, hogy értékelik-e a gimnazisták ezt, mert tőlünk pl. elég nagy erőfeszítést kíván ennek a megszervezése pl. a zöld egerek időzített terhessége, a mikroszkópok kihelyezése, felügyelet, stb. Elméletileg élőben még soha nem láttak ilyent a leendő hallgatók, és szerintem aki más iránt is érdeklődik, mint a másik nem (hihetetlen módon vannak olyanok, (bár elenyésző számban) akiknek az érdeklődése többoldalú) az talán érdekesnek találhatja és vonzónak, hogy mire képes a mai tudomány...

Haloperidol 2009.11.21. 16:11:53

@vészmadár (pica pica):

Akkor én az 5%-be tartozom, mert én mindegyikről tudom, hogy mi és mihez van köze nagyjából... (azt nem mondom, hogy mindegyikről esszét tudnék írni)

És szerintem jó lenne, ha mindenkinek, aki érettségizik és diplomás, mindana VALAMIT az általad felírt 5 kifejezés, mert szerintem nem jó, ha egy érettségizett/egyetemet végzett ember a NADPH-ról azt gondolja, hogy közgazdaságtani rövidítés.

dru. (törölt) 2009.11.21. 16:38:52

@vészmadár (pica pica): bevallom, nekem a "georgikon" nem mond semmit, viszont a NADPH-t elég gyakran kell használnom.

2009.11.21. 17:31:44

@VRbagoly: Szerencsére nem vagyok ideges, azért mert más a véleményed, nem köpködlek meg, és a tanárokat sem, akik között nem mindenki van a helyzet magaslatán. De hát melyik szakmában mindenki jó ? És ha senki nem akar lúzernek menni, akkor ki fogja bármire is tanítani majd a gyerekedet ? Vagy te mindenhez értessz ? Gratulálok. Sajnos én nem. Persze nem kell mindenáron középiskolába menni, abba is lehet hagyni 8 általánosnál, vagy el lehet menni szakmunkásképzőbe. A tanár attól még nem lúzer, hogy vállalja ezt a munkát, és attól sem, hogy esetleg nem mindíg azt tanítja, amit kellene, hiszen a tanítandó anyag központilag szabályozott. A nyitott napnak pedig csak annyi a haszna, hogy egy kicsit körül néznek az iskolában azok, akiket érdekel.

melkaart 2009.11.21. 22:50:09

@VRbagoly: Mindig jó látni egy trollt, olyan szórakoztatóak:-) A lúzerség érdekes fogalom, nyilván a legnagyobb lúzer, aki napi sok órában túrja a földet, hogy ehessen globalizált világunk nem lúzer része. Egyszer úgy megnéznék egy világot, ahol senki nem végez lúzermelót...:-)

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.23. 16:50:17

Hát persze, az iskola bemutatása! Kedves szülők, ideje lenne észbe kapni, hogy a mai középiskolás korosztálynak már nem a tanulás az elsődleges iskolai elfoglaltsága, és nem a matek házi a legfőbb beszéd téma!

alibabaesanegyvenhattyu · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.11.24. 16:15:08

Szerintem a nyílt napnak semmi értelme sincs. Ezt már ez egykori tanárom is megmondta. Az, hogy diákok társas érintkezésre használják fel, csak lendít az egyébként szervezetlen napon.

KenSentMe 2010.01.21. 20:59:19

@Muad\\\'Dib: Nyilván nem hiszem, hogy a szavaim megváltják a világot, ahogy azt sem, hogy egyetlen blogkomment folyományaként tananyag lesz belőlem .. nem szeretném abszolutizálni a vita megnyerését, ha jól emlékszem, az a kilences számú vitaszabály megszegése volna.. mindezek tudatában képviselem bátran az álláspontomat. Megjegyzem, hogy "nem én találom ki, hogyan működjön a világ", hanem általában fordítva csinálom.. egyszerűen keresek egy védhető és elterjedt álláspontot, és azt képviselem, főleg, ha kellően nyers és progresszív. Én úgy tapasztaltam, hogy megdöbbentően sokan gondolják úgy a tanárokról, hogy lúzerek.. lehet, hogy ezt kimondani udvariatlan trollkodás, de legyen udvarias az, akinek van hozzá gyomra.

fragolka 2010.01.23. 09:48:55

Visszatérve a nyilt napra. Elég nagy kihívás a megszervezése. Mi azzal bajlódunk, hogy az igazgatói tájékoztatót követően, van lehetőség az óralátogatásra. De ez nem nagyon érdekli őket, inkább az órát nézik, mert 10 órától adja ki a titkárság az igazolást a megjelenésről. (Nálunk a többség bejáró, a buszok, vonatok reggelre tudják behozni őket, a kora délutáni bemutató nem sikerült annyira. Igen ebben benne van az is, hogy aki lógni akarás miatt jött volna, annak nem érte meg.)
Volt több javaslat arról, hogy miként lehetne jobban csinálni, de nem igazán sikerült jó kompromisszumot találni.
Nekem azzal semmi bajom, hogy ismerkednek.
Azzal inkább, hogy fizikailag nem tudom hová tenni az órámra betóduló gyerekeket.
Amúgy nem szoktam kirakat órát tartani. Mondjuk kisdogát, dolgozat kiosztását nem teszem erre a napra. Ha meg témazáró jön, akkor igen, de látogató nélkül.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.