30

Először üt, azután kérdez 2.

Ellenőrző , 2009.10.29. 08:00 · 1 trackback

 Lassan megrendül a birkatürelmű pedagógusokba vetett hitünk, ugyanis nagyon sok levelet kapunk, amelyben a pedagógusok fizikai eszközöket alkalmaznak a diákok fegyelmezésére. Pinty levelében egy elhasználódott idegrendszerű óvónéni a történet főszereplője, akire a levél tartalma szerint bőven ráfért volna a "rekreációs év".

 

Az én történetem egy óvodás csoportól szól, ahol a két óvónéni közül az egyik sajnos komoly idegi problémákkal kűzdött. Annyira rossz volt a helyzet, hogy nem is maradhatott egyedül a gyerekekkel, a dadus mindig ott volt és inkább rá vigyázott, nem a gyerekekre. Lehetett tudni, hogy néha eljár a keze, de ez inkább csak olyan szájhagyomány útján terjedő legenda volt, konkrét esetről nem tudott senki.

Tavasszal nyílt nap volt az óvodában, be lehetett menni délelőtt, levideózni a gyerekek egy napját, megnézni az uszodát, vagy a délelőtti foglalkozásokat. Az említett óvónéni sógyurmázott a gyerekekkel, nagyon izgult -egyszer a szék mellé is ült-, remegett keze-lába. Már a nehezén túl volt -készültek a kiflik, perecek-, amikor berohant egy kisfiú a folyosóról és becsapta az ajtót. Erre az óvónéni 10 szülő szeme láttára reflexből pofon vágta a kisfiút. Az általános döbbenetet látva így szólt: Elnézést, de annyira megijedtem!

A következő héten elvittem onnan a kislányomat, az óvónő még mindig ott van.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr831439217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Találd meg a különbséget! 2009.10.29. 14:14:34

Liberális fővárosunk egyik iskolája: Valahol egy messzi-messzi vidéken:Nem mondom, hogy követendő módszer, de célravezetőbb az már egyszer biztos :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 11:39:48

Ne bántátok az óvónőt, harlemi néger, ott ezek az automatizmusok a túlélést jelentik...

VizsLAjos 2009.10.29. 14:01:09

NA most, mivel én nem vagyok tzigányi, nem mondom azt, hogy bemennék az oviba, és szétverném a fejét egy fa-épitójátékkal.

Rendürség, semmi egyéb ötletem nincs.

Silent Bob 2009.10.29. 14:10:40

@VizsLAjos: Szerintem ehhez nem kell cigánynak lenni.

Lescol 2009.10.29. 14:18:50

Dehogynem bántanám... az én gyerekemet verné pofon előttem a következőt ő kapná nő létére. Nőt megütni bizony bűn.. de ha az idegen nő megüti a gyerekem, akkor valahogy ezt el tudom felejteni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 14:19:07

Az óvónő nyilvánvalóan segítégre szorul. Viszont a pofonért (még ha automatikus is, és valószínűleg nem előzmények nélküli) túlzásnak érzem a sündörséget, meg a szétverem a fejét hozzáállást.

Egy pofonért egy pofon (legfeljebb), de nem egy életre való meghurcolás, vagy az egzisztenciájának a romba döntése (ld. még kírúgatás) a korrekt válasz.

A szölőknek nyilván kezdeményeznie kell az intézményvezetőnél a korrekt vizsgálat indítását - a vége valószínűleg egy fegyelmi lesz. Legyen. Megérdemli.

Ezzel együtt az intézményvezető felelősségét is látom abban, hogy nem tett semmit az óvónő módszerei ellen. Beszélgessen el a problémáiról akár az óvodába járó fejlesztő pedagógussal, pszichológussal (mielőtt a pszichológushoz tucatjával küldi a nevtan a megsérült gyerekeket), gondolja át az életét - ÉS VÁLTOZTASSON, mert ez elfogadhatatlan!

Ha ezek után is felmerül, hogy eljár a keze, akkor viszont meg kell tőle válni, előnyugdíj, akármi, egy csomó tehetséges, motivált, képzett (csinos ehe-ehe...) óvónő szeretne álláshoz jutni.

NEmáááá 2009.10.29. 14:19:17

Jó tette a vén ribanc. A szar kis takonygombócokat ugyse neveli
az a kurva anyjuk !

Neménvótam 2009.10.29. 14:31:19

Szerintem csokit kellett volna adni gyereknek és megdicsérni, hogy milyen ügyesen csapkodja az ajtót. Egyébként meg foglalkozás közben miért is járkál ki-be a gyerek?

Rebca 2009.10.29. 14:37:17

A pofon a szülő privilégiuma. Szerintem a tanár meg ilyenek ne pofozgassanak. Csak ha nagyon indokolt, nagypofájú hülyegyerek mondjuk olyanokat szól. De ilyen apróságok miatt nem kéne, mert félni fog a gyerek, és akár rettegni is ha olyan. Az meg nem jó, mert belőle is pszichopata lesz nagykorára.

teljesenertelmetlen (törölt) 2009.10.29. 14:51:55

Jelentem, én is kaptam nem egy pofont gyerekkoromban, és nem pszichopata lett belőlem, hanem normális ember, aki ismeri és tiszteletben tartja a társadalmi együttélés írott és íratlan szabályait. Talán a mostani kölköknek sem árt.
A konkrét eset persze túlzás.

zsírvezér 2009.10.29. 14:58:04

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: És mire ez a fajta liberális demokratikus "korrekt" vizsgálat lezajlik addigra jó pár kis kölök kapott egy fülest, csak mert "megijedt" a geci. Lófaszt követ a nyakába ésa folyóba vele.
Ha valaki nem erre a pályára való , akkor az menjen másik szakmába, ha hülye egy ilyen döntéshez el kell távolítani.
teljesenertelmetlen:
Pofon egy ajtó becsapásért ?

DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:00:36

jaaaa-a gyereked veszed ki nem a karatés óvónénit kell eltávolítani, hadd pofozzon meg még pár gyereket- ügyesvaaagy

amúgymeg lol a kifogás... jön bkv-s troll:
-jegyeket,bérleteket
-/csatt, pofánvágon, lerepül a buszról/
-"elmézést,de úúúgy megijedteeem!"

akkormost?

Terézágyú 2009.10.29. 15:04:02

Ugye nem fog átmenni ez a blog a "én-is-láttam-egy-verekedő-tanárt-most-ezt-megírom-hogy-lehessen-fikázni-a-tanárokat.blog.hu"-ba?

Nem mintha tanár lennék, de az ilyen fikázós blogok marha unalmasak...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 15:04:58

@zsírvezér: A vizsgálat azért kell, hogy a fegyelminek legyen alapja. Ebben semmi liberalizmus nincs.

A szülők nem vezethetik fel a személyi lapjára, hogy "foglalkozás alatt verekedett, megintem", ők legfeljebb mehetnek az intézményvezetőhöz, aki meg nem mondhatja azt, hogy "Tényleg, Kovács anyuka, akkor adok egy fegyelmit, jó lesz?"

A követ a nyakába, meg szarjon sünt nem épp konstruktív megközelítés. És persze a vizsgálat idejére felfüggeszthető, ki lehet adni neki a szabadságát (csak 2/5-el rendelkezik a dolgozó, a maradékot beoszthatja a vezető), illetve lehet vele közölni már az elején, hogy mihez tartsa magát.

Mondom, ha ezek után is eljár a keze, akkor viszlát.

Dezsőjóska 2009.10.29. 15:06:45

Annak idején az orosz tanárnőnk, aki kijevben végzett mint bányamérnök, ha elszabadult a pokol az osztályban, elővette a zászlórudat. Oda-oda koppintott a fejünkre. Egy darabig vakargattuk, de közben csendben voltunk, mert ha kinyitjuk a szánkat hangosan felröhögtünk volna, egy második koppintást viszont nem akartunk azért. A tanárnő nem volt szadista, idegbeteg, deviáns. Teljesen normális volt. Csak amikor rosszak voltunk, - szó szerint - akkor rendet tett.

Ha a poszt a valóságot tárja felénk, úgymint:
"egyszer a szék mellé is ült-, remegett keze-lába", akkor idegbeteg és el kell távolítani! Nem fegyelmi, nem entyempentyem, hanem idegi alapon leszázalékolni!
Ha viszont némelyik idióta szülő elkényeztetett gyerekét, vagy az enyémet kell 2 fülessel helyre tenni, akkor legyen meg a megfelelő eszköze!
Példa idióta szülőre:
@Lescol: "Dehogynem bántanám... az én gyerekemet verné pofon előttem a következőt ő kapná nő létére."

playgorro 2009.10.29. 15:14:43

@Neménvótam: pl. Mert pisilnie kellet! Ez nem kaszárnya, idióta!

Borcsika 2009.10.29. 15:19:47

ez nagyon durva. én el sem tudnám képzelni, hogy az ovinkban ilyen megtörténjen, és nem értem az ovi vezetőségét sem. hogy engedhetik, hogy egy ilyen, gyerekek közé menjen. ez a vezetés felelőssége.
nem mondom, hogy kisiskolás korunkban mi nem kaptunk, de amikor a "tantónéni" favonalzó élével baszott oda, akkor már anyám szóvá tette először neki, aztán meg az igazgatónak.

Bobby Newmark 2009.10.29. 15:24:54

"Dehogynem bántanám... az én gyerekemet verné pofon előttem a következőt ő kapná nő létére."

És viselnéd a pofont az apjától? Vagy akkor jönne az apád, és felpofozná az övét, és menne a pofozkodás, amíg valaki ki nem fut a felmenő generációkból? :D :P

AzHofi 2009.10.29. 15:25:58

Becsapja a szél az ablakot, vagy egy rosszul beállított autó durran egyet az utcán, és halomra veri a gyermekeinket? Szülőtársaim! Világ szülőtársai! Ha ez a szadista beteg állat a bemutatónapon is veri a gyerekeinket, akkor egy átlagos napon mit csinál? Az alagsorban megkínozza őket? Én életfogytiglant javasolnék felfüggesztve. A nyakánál fogva.

Dezsőjóska 2009.10.29. 15:31:02

@AzHofi: És ha macséta is van a közelben? :)

SLacc 2009.10.29. 15:46:16

Höhö. Jómegnevelte a kis lókötőt. :(((

teddysnow 2009.10.29. 15:48:26

Nekem apám egyszer azt mondta: "Aki verekszik az számoljon azzal, hogy kapni is fog, nem csak adni." Ezt én is elfogom mondani a fiamnak.

Neménvótam 2009.10.29. 15:56:00

@playgorro: Kellett, múltidőben két t-vel, még jó, hogy legalább alá is írtad, hogy idióta vagy. :)

BarneyStinson · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/353-fiat 2009.10.29. 16:48:14

aztamindenit... asszem falamelyik szülő jobban tette volna ha visszakézből pofán csapja az ovónénit. a kisfiú apja nem volt ott véletlenül? hihetetlen hogy ilyenek még mindig vannak!

emiljuzso 2009.10.30. 06:01:43

@Neménvótam:
Úgy tudom, hogy a foglalkozások nem kötelezőek, "kezdeményezés" vagy valami hasonló a nevük. Láttam már ilyen bemutató foglalkozást. Az én szememben a katasztrófa szintjén volt. Néhány jámbor gyerek dolgozott, a többi kóricált, mert nem volt kedve a munkához. Aztán eljön a szeptember, és szegénykék ülhetnek a padban sokszor 45 percet. A tanítók meg csodálkoznak, hogy miért nem képesek a tartós figyelemre.
Más: a leírtakból kiderül, hogy az óvónéni szimplán idegbeteg, amiről tud az óvoda vezetője is. Azon kéne elgondolkodni, hogy mennyire döntésképes az ilyen vezető.

Caeiro 2009.11.01. 11:04:18

A bemutatóóráknak semmi, de semmi értelme. Kirakatórának szokták csúfolni, nem véletlenül. Pontosan ugyanaz, mint gyerekkoromban: mielőtt jött a felügyelő, a tanárunk fogta a tanmenetet és ha le voltunk maradva, előreugrottunk egészen addig, ahol tartanunk kellett. Betanította az órát a kérdésekkel és a válaszokkal együtt. Így amikor a felügyelő megérkezett, minden flottul ment. Látszólag. Azóta annyit változott a rendszer, hogy most a szülőknek kell pitizni, nem a tanfelügyelőnek.
Javaslom, hogy óvoda/iskolaválasztás esetén ne a bemutatóórának higgyen a szülő, hanem kérdezze végig a rokonságot, az ismerősöket, ők mit tapasztaltak. Százszor többet ér!

Ysu 2009.11.01. 13:17:49

@emiljuzso: Az iskolások azért képesek a tartós figyelemre, mert 7 évesek. Hiába edzel is egy 3 évest/5 évest/6 évest tartós figyelemre, a nem edzett gyerek épp úgy megtanulja egyik pillanatról a másikra irányítani a figyelmét, mint az edzett. Ez utóbbi viszont sokkal kevésbé lesz kretív, és nehezebben mélyül el abban, amit szeret. Pszichológusok, pedagógusok, közoktatásban dolgozó egyetemi tanárok egyaránt azt mondják, hogy a közoktatás legszínvonalasabb része nálunk egyértelműen az óvoda. És a feladatát akkor tölti be legjobban, ha _nem_ iskolának képzeli magát, hanem megtanítja a gyerekeket elmélyülten és jól játszani.

A konkrét esettel kapcsolatban: Vajon a testi fenyítés támogatói szerint az óvó néni sikeresen tanította meg a gyereknek, hogy miért nem szabad csapkodni az ajtót? A "nem pofozás" mióta egyenlő az "ajtócsapkodással"? Egy óvodáskorú gyerek szép szóval kiválóan irányítható. A gyerekeim óvodájában is látom ennek a példáját nem egyszer.

emiljuzso 2009.11.02. 16:13:50

@Ysu: Mivel én nem vagyok sem pszichológus, sem egyetemi tanár, csak mezei tanító/tanár 1974 óta, így a véleményem valószínűleg nem elég fajsúlyos. De azért bátorkodom megjegyezni, hogy az iskolaérettség egyik kritériuma a feladattudat és a feladattartás, amit eddig az óvodában alakítottak ki. Nem tanítottak az iskola helyett, hanem játékos foglalkozásokat tartottak minden nagycsoportos gyereknek, ha jól tévedek, délelőttönként egy-egy órát. Ezek helyett vezették be az abszolut liberális "kezdeményezést", aminek eredményességéről informálódj a gyakorló elsős tanítóktól.

Ysu 2009.11.02. 21:28:52

@emiljuzso: Már miért ne lehetne a véleményed fajsúlyos? Ekkora tapasztalattal nem is kell pszichológusnak lenni, biztos vagyok benne, hogy többet tudsz a kisgyermekekről, mint a kezdő pszichológusok. Az utolsó hozzászólásod alapján nem is különbözik annyira a véleményünk. Viszont javíts ki, ha tévedek - én úgy tudom, hogy már az 1978-as Az óvodai nevelés programjában is az szerepelt, hogy az óvónő csak kezdeményez, és a gyerekek csatlakoznak, ha akarnak - kiscsoportban még kevésbé várják el, nagycsoportban már általában szokták követni a foglalkozást, pont azért, mert közelednek az iskolaérettséghez, "megérik" bennük a feladattudat és tartás, tehát nem annyira az ovi alakítja ki, de kétség kívül terelgeti. Viszont abszolút óvónőfüggő a dolog. Az én kisfiam idén lett kiscsoportos, és akárhányszor a szokásosnál később, f10 körül viszem oviba (logopédus után), az egész csoportot ott találjuk az óvó néni körül ülve, elbűvölt tekintettel. Kiscsoportosok, beszoktatási időszak végén. A lányommal ugyanez volt mindig, mind a két oviban, ahova jártunk. Sajnálom, hogy Te pont olyan kollegát fogtál ki, aki nem tudta lekötni a gyerekek figyelmét.

emiljuzso 2009.11.03. 04:56:23

Nem szeretnék abba a hibába esni, ami egyébként annyira jellemző a fajtánkra: hogy a kudarcainkért egymást okoljuk. Az egyetem a középiskolát, a középiskola az általános iskolát, a felső tagozat az alsót, az alsósok az óvodát szidják, s minden oktatási szint egységfrontba tömörülve a szülőket, a társadalmat hibáztatja, csak "házon belül" nem néz körbe.
Ennek ellenére úgy látom, hogy amióta az óvodák "ráéreztek az ízére" a kezdeményezés formának, jócskán megnőtt az iskolában azoknak a gyerekeknek a száma, akik úgyszólván képtelenek igazodni a 45 perces kötött foglalkozások rendjéhez.
Nem vonom kétségbe azt, hogy a kellő karizmával bíró óvónők képesek elérni azt, hogy a gyerekek akkor is rájuk figyeljenek, ha az egyébként nem kötelező.
A karizmatikus egyéniség azonban adottság, nem megtanulható viselkedési forma. S valahol ezen a területen találhatnánk meg a magyarázatot egyes pedagógusok esendőségére, sikertelenségére, fegyelmezési gondjára.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.