4

Az új program elemei

Ellenőrző , 2010.11.16. 08:00

Olvasónk a Dr. Hoffmann Rózsa nevével fémjelzett új oktatáspolitikai program egyes elemeit vinné vitára, kiemelve a három legmarkánsabbat. Külön-külön foglalkoztunk már ezekkel, de így programmá gyúrva még nem láttuk.

Sziasztok!

Minap egy internetes hírportálon jelent meg ez az anyag, amely az oktatás reformjával foglalkozik. A következő három dologra várnék konstruktív választ:

1. Alkotói szabadság tanároknak
2. Pedagógusmunka értékelése
3. Bérezés

Íme a cikk:


http://index.hu/belfold/2010/11/15/alkotoi_szabadsagra_mehetnenek_a_tanarok/

 

A bejegyzés trackback címe:

http://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr302451620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.11.16. 10:17:52

Na és EZ?

index.hu/velemeny/jegyzet/2010/11/15/diagnosztikai_buszokkal_vizsgalgatnak_a_gyerekek_iskolaerettseget/

Az a mókás Hoffmann tanárnő nyomulásában, hogy velejéig hozza a létező szocializmus elképzeléseit az oktatásról. Ennek minden pozitív és negatív oldalával persze. Mivel a szakma nagyrésze akkor szocializálódott, vélhetőleg sok tanárnak tetszik ez.

Külön elemzést érne, hogy az akkor pozitív gondolatok ma mennyire állják meg a helyüket.

A nagyon nagy csapda, amibe belekerülhet, hogy azóta a világ változott és ami akkor jónak tűnt, az ma nem fog működni.

A szomorú meg az, hogy Hoffmann tanránő is meg lehet győződve, hogy ő mennyire más, mint a kommunisták voltak. Aztán nem veszi észre, hogy ugyanazt csinálja. Nem tud a kontextusból kimozdulni, csak max. nem szocialista embertípusnak hívja a célt, hanem érték alapon nevelt (keresztény?) embernek. A többség ugyanúgy szarni fog erre a célra is.

Az értékek megfogalmazása támogatandó cél egy olyan országban, mint a miénk, ahol az értéknek a pillanatnyi előnyt adó helyzeteket és mondatokat szokták feltüntetni. Támogatni tudnánk ebben Hoffmann tanárnőt! De a hozzávezető út nyílván nem ez, amit az utóbbi pár hónapban megfogalmazott.

Az vajon milyen érték, amikor 4 csokker félalkesz, elméleti küldetéstudatos győkér megjelenik egy faluban centivel, mérleggel és IQ tesztekkel, hogy eldöntse ki milyen iskolába mehet?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.11.17. 09:50:06

Ez a teljesítményértékelés igazán vicces dolog... konkrétan mit is akarnának mérni, és hogyan? Hogy lenne összevethető egy elitiskola meg egy szabolcsi vagy borsodi "gettóiskola" tanárainak a munkája?

Az egyik helyen külföldi tanulmányi kirándulásokat szervezhetnek, a másik helyen örül a tanár, ha aznap csak ötször köpik le, csak 2 ééhező gyereket látott és a kutyáját nem akasztották fel a napközisek.

A kiemelt fizetés nagyon jó meglátás, gombokért nem fog tehetséges ember tanítani menni. Mondjuk a 180 bruttó kezdőfizu az szuper-hiper-bruttó, vagy csak sima? Amúgy meg vö: Ostoba bohóc minden pedagógus...

Az alkotói szabadság emlékeztet a köztisztviselők 25 év után rekreációs szabadságára, most bele lehet írni, aztán egy tollvonással eltörölni.

kukko 2010.11.17. 10:04:34

Engem leginkább az érdekelne a pedagógusi életpályamodellben, hogy hogyan fog elhelyezkedni egy tanító vagy egy bölcsész tanár. Hatalmas a túlképzés, kikerülni a rendszerből köztörvényes bűn elkövetésével vagy nyugdíjazással lehet. Mert fura, hogy csak az egyes szakokon lévő tényleges hiánnyal példálóznak, de az nem zavar senkit, hogy pl. nálunk portástól elkezdve a takarítónőig mindenkinek van diplomája.

kedvezményes diák · http://ingyenesonlinejatekok.wordpress.com 2011.12.02. 17:08:46

én tanárnak készültem már gyermekkorom óta...most persze nem tanárként és nem is magyarországon élek..:(

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.