43

Mindenből személyes ügyet csinálnak a tanárok?

Ellenőrző , 2010.04.17. 20:00

Levélírónk egy kellemetlen munkahelyi eset kapcsán gondolkodott el azon, hogy az iskolai dolgozók mentalitása megállná-e a helyét, más, profitorientált munkahelyen? Véleménye szerint a tanárok mindenből presztizskérdést csinálnak és személyes ügyként kezelik a munka kapcsán felmerülő véleménykülönbségeket.

 

Kedves Ellenőrző blog!

Tegnap egy látszólag apró kellemetlenség ért a munkahelyemen -középiskola-, amiből jobb napokon csak 20 fordul elő, de mégsem hagyott nyugodni az eset és elmeséltem este a férjemnek, aki vezető beosztásban dolgozik a versenyszférában és hirtelen más megvilágításban láttam a dolgokat. Maga a történet banális, az egyik naplót másik titkárságon adtam le, mert ott, ahonnan elkértem zárva volt az ajtó, azt gondoltam ebédelnek. Leadtam a naplót, azt mondták, majd feltelefonálnak, hogy megvan a napló, ne keressék. Mentem vissza a tanáriba, útközben találkoztam a titkárnővel és mondtam neki, hogy leadtam a lenti titkárságon, erre vágott egy olyan pofát, hogy ha lett volna valami a kezemben, tutira elejtem. Nem mondott semmit, nem lett belőle vita, csak az arcvágás. Szünet végére el is felejtettem, de itthon azért elmeséltem a férjemnek egy másik ügy kapcsán, hogy nálunk így intézik a dolgokat. Azon lepődtem meg igazán, amit ő mondott. Szerinte cseppet sem egészséges az a mikrovilág, amiben mi dolgozunk, és nem véletlen, hogy ilyen rossz a tanárok megítélése, hiszen munka után is tanárok maradunk, minden vackon megsértődünk, presztizskérdést csinálunk piszlicsáré kis ügyekből is, hasonló mentalitású embereket egy hét után rúgnának ki máshol.Sajnos, igaza van. Egy normálisan működő cégnél azon munkálkodnának a dolgozók, hogy minél jobb munkát végezzenek, jobb legyen a cég megítélése, a végtermék megnyerje a vásárlók tetszését. A tanároknál ez nem így van. Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel? Bent voltam-e az órán időben, illetve csengetéstől-csengetésig a teremben tartózkodtam-e?, ennyi a kérdés. Ha nem tanítanék semmit, az sem érdekelné a kutyát sem, úgyis hülye a gyerek. Nem a tanításban fáradunk el, hanem a sok pletyka, intrika a fárasztó. Nagyon nehéz olyan környezetben dolgozni, ahol mindenki panaszkodik és adminisztrálja a semmit. Nem hiszem, hogy csak a mi iskolánk ilyen, teljes szemléletváltás kellene ahhoz, hogy javuljon az oktatás színvonala.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr331925432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trotil 2010.04.17. 21:57:42

Miért van két titkárság az iskolában?

Divi 2010.04.17. 22:24:27

@real_man: Remekül megfogtad a kérdés lényegét :)

2010.04.17. 22:39:04

A kommunizmus "öröksége" : a titkárnő, portás, biztonsági őr a kiskirály, mindenki másnak kuss legyen... A posztírónak igaza van, sajnos, hogy a tanári "mikrovilága" mérgező nagyon sok helyen.
Az oktatásba még nem kúszott be a kapitalista szemlélet, miszerint van kereslet-kínálat, szolgáltatás, stb, és aki nem hajlandó letenni valamit az asztalra, teljesményt, bármit, az repül...
Hát ez van. Sajnálom a posztolót.

zoldborso 2010.04.17. 22:42:26

A posztoló egyúttal illusztrálta is, hogyan működnek a tanárok. Ferde szemmel néztek rá, erre Ő fél este erről panaszkodott a férjének, és még az Ellenőrzőnek is elpanaszolta a dolgot.

Ó, bár csak ilyen szintű problémáim lennének!

Irigylem a posztolót.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.04.17. 22:56:02

Tudom, már megint az alakisággal jövök, de ezt a fogalmazást most nagyon rémes volt olvasni ;P

egyanyuka 2010.04.17. 22:58:15

Szerintem ugyanez van a közigazgatásba is.

2010.04.17. 23:16:46

@zoldborso: TE hogyan oldod meg a problémáidat? Őszintén! Elmondod valakinek vagy inkább lerajzolod, és széjjeltéped?
Vagy hogyan?

2010.04.17. 23:17:55

@zoldborso: Te hogyan oldod meg a problémáidat? Elmondod másnak vagy homokba rajzolod? Hm? Ennyit az okoskodásról...

Rántott máj (törölt) 2010.04.17. 23:33:51

"Nagyon nehéz olyan környezetben dolgozni, ahol mindenki panaszkodik és adminisztrálja a semmit."
Ez azert a versenyszektorban is elofordul, ha nem is olyan gyakran, mint egy hetkoznapi tanariban.
Egyebkent az egesz pont panaszkodas arrol, hogy mindenki panaszkodik :D

jonatanxx 2010.04.17. 23:48:30

@zoldborso: Még szerencse, hogy csak a tanárok működnek így, és a többi munkahelyen, ahol egynél több nő dolgozik, nincsenek intrikák, sértődések, pletykák. A többi munkahelyen béke honol, és hát mindenki érdemei szerint kap a szétosztható javakból, beleértve Marikát is az asszisztenst a szilikonozott cicijével és ajkaival.

Annak is örülök, hogy léteznek olyan férjek, akik nem a maguk kis mikrovilágából szemlélik a világ történéseit, hanem úgy globalice az egészet össze tudják rakni, az uránbányász lelkétől, Bill Gatesig. És hát tudják is, hogy máshol milyen a dörgés, de azt mindenképpen, hogy kicsi feleségükön kívül, hogyan érez a többi tanár az iskolájukban, a városukban, az országban, sőt az egész nagy büdös sárgolyón.
Kicsit csak azért vagyok a morcos mert, hát most már igazán elárulhatnák az ilyen emberek a rák gyógyításának módját, az AIDS ellenszerét, meg úgy általában az élet értelmét is...

küszöbmajom 2010.04.18. 00:17:27

Jesszusom!!!
Én is tanár vagyok, és nagyon szomorú lettem ettől az írástól. Nem tudom, a kedves kollegina hol tanít, de nem lehet egy színvonalas iskola. Kérek mindenkit, ne általánosítsunk! Minden munkaterületen vannak jó és rossz példák, nehogy már az összes iskolát és tanárt egy kalap alá vegyük!
Nálunk például nagyon is működik az ellenőrzés, félévente megnézik a "termelt javakat", azaz a tanulóink tudását, bemutatják a statisztikákat, és aki nem felel meg a színvonalnak, az retteghet a következő leépítésnél.
Szerintem a szépsége mellett túlságosan is stresszes a tanári munka, nagy a felelősség. Akinek viszont a pletyka a legfőbb tevékenysége, az valamit nagyon rosszul csinál!
Nem akarok rosszmájú lenni (de az leszek!), szerintem egy olyan hölgy írását olvashattuk, aki a jól kereső, versenyszférás férj mellett passzióból jár be tanítani. Na, az ilyenektől mentse Isten a gyerekeinket!

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.18. 00:52:52

@jonatanxx: :D 10/10, ez a férj mintapéldánya lehet a mindent tudok mert olyan pozícióban vagyok esetnek. Ha meg mégsem, akkor is.

Interlock (törölt) 2010.04.18. 01:24:53

Az én asszonykám ugyan nem tanár, de van, amikor hasonló sérelmekkel jön haza. Ez óhatatlanul előfordul olyan munkahelyeken, ahol egynél több ember dolgozik. Elmeséli, én pedig meghallgatom, egyrészt ettől könnyebb lesz neki, másrészt szeretem a hangját :-) Ezután, ha különösebben nem kell felháborodni az eseten (a férfiak tűrőképessége, tudom, magasabban van, nem mindig sikerül átérezni, de most mit csináljak ezzel), többnyire a lesz@rom kapszulát szoktam neki javasolni, mondván, hogy végezze a munkáját legjobb tudása szerint, és hagyja meg a sallangot azoknak, akik ettől érzik jól magukat.
Két javaslatom lenne a levélíró felé:
1. Ha valaki elhúzott, netán rángó arccal mered rá, figyelmeztesse, hogy bizonyos ásványi anyagok hiánya gyakoribbá teszi az izomgörcsöt, javasolt vérvételre menni.
2. A "Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa" (magyarul, jó a hülyének, mert nem tud semmiről) gondolat az előbb említett kapszula szelídebb, munkahelyi megfelelője, alkalomadtán tessék felidézni.

Megdobbent 2010.04.18. 03:33:11

Versenyszfera hajraaaaaa!!!!!!! Jajj.

Uhu20 2010.04.18. 06:48:56

@küszöbmajom:
"Nálunk például nagyon is működik az ellenőrzés, félévente megnézik a "termelt javakat", azaz a tanulóink tudását, bemutatják a statisztikákat..."

Ezt kifejtenéd?

Cartman (ex Cartman) 2010.04.18. 07:13:27

Nekem ebből a szempontból könnyű dolgom van. Dolgoztam versenyszférában is, több munkahelyen, többféle beosztásban, ezért megnyugtathatok minden ezen tépelődő tanár kollégát: az sem különb!

Ezen mindenesetre nagyon jót mulattam:
"Egy normálisan működő cégnél azon munkálkodnának a dolgozók, hogy minél jobb munkát végezzenek, jobb legyen a cég megítélése, a végtermék megnyerje a vásárlók tetszését."
Ezt a férjed adta elő Neked? Kitalálom: marketinges! :)))

lüke 2010.04.18. 07:17:00

hozza ide az ellenőrzőjét, magatartás : egyes................

szóra sem érdemes a napló ügy, mikor az ált. iskolát elvégzettek 1/3?-a - vagy még több- nem tudja értelmezni, mit olvasott

T2006 2010.04.18. 07:57:31

Bár szót sem érdemel, de a történet negatív szereplője NEM tanár, hanem a/egy titkárnő! Ezért nem értem, hogy jön ebből ez a következtetés: "A tanároknál ez nem így van."
Ettől persze még lehetne ez a valóság -nálunk nem így van-, csak a példa rossz.
Humbinoval viszont teljesen egyetértek! Lassan a tanár (és persze a diák) a legkevésbé fontos egy iskolában! Valamiért mindenki úgy érzi (titkárnő, gh-s, karbantartó, portás), hogy ő mondhatja meg a tanárnak a tutit.

Foriel 2010.04.18. 07:57:43

"Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel?"

Az, hogy a kollégákat, a szülőket és a fenntartót nem érdekli, hogy mi folyik az iskolában, az ok, ezt tudjuk. A fenti helyzet egy tipikus budapesti önkörmányzati vagy minisztériumi iskola. Ezekben a cél a gyermekmegőrzés, hogy ne csellengjenek 8-14 óráig az utcán a suhancok. Ebbe lehet nem beletörődni, de megváltoztatni nem tudod. A vicc, hogy a gyerekeket sem érdekli semmi. Lehetsz jó fej, fiatal, agilis, ambiciózus tanár, akkor is csak kettesre tanulja meg a gyerek, lehetsz autoriter, fegyelmező magázó feleltető, akkor is csak kettesre fogja megtanulni :) Te egyedül nem tudsz ezen változtatni, mert ahhoz az egész tantestületnek kéne teljesen megváltoznia. Egyszer kipróbáltam, hogy ha halandzsa nyelven tartom az órát, feltűnik-e bárkinek a gyerekek közül. Hát, nem tűnt fel :) Egy gyerek, akinek jó jegye volt az ugyan furcsán nézett, de aztán legyintett és inkább lehajtotta a fejét aludni.

És hogy miért ilyen a tantestület ezekben az iskolákban? Ugyanazért amiért az Apeh nem tudja beszedni az adót, az egészségügy nem tudja meggyógyítani a beteget, ... Mert a fenntartó leggyőzendő ellenségként kezeli a tanárokat. És megy a drill: lehet, hogy jövöre megszüntetünk titeket, lehet nem, lehet, hogy összevonunk vagy nem, lehet, hogy ezt-és-ezt a képzést elvesszük, másokra kényszerítünk titeket (pl. az általánost se bevégzett 18 évesek felzárkóztatására), ...

Aki ezt nem tűri -- mint én -- már nem tanít ott, aki bírja a gyűrődést, az nem fog egy szalmaszálat sem keresztbe tenni, csak felveszi a bennt töltött időért a fizut. Mindkettőnek igaza van. Akiket ki kell rúgni, azok az oktatási bizottságokban lévő dilettáns senkiházik, a megélhetési ismerősök. Most mennek majd a levesbe, csakhogy jönnek helyettük a fideszes megélhetési ismerősök és minden marad a régiben.

Foriel 2010.04.18. 07:58:39

"Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel?"

Az, hogy a kollégákat, a szülőket és a fenntartót nem érdekli, hogy mi folyik az iskolában, az ok, ezt tudjuk. A fenti helyzet egy tipikus budapesti önkörmányzati vagy minisztériumi iskola. Ezekben a cél a gyermekmegőrzés, hogy ne csellengjenek 8-14 óráig az utcán a suhancok. Ebbe lehet nem beletörődni, de megváltoztatni nem tudod. A vicc, hogy a gyerekeket sem érdekli semmi. Lehetsz jó fej, fiatal, agilis, ambiciózus tanár, akkor is csak kettesre tanulja meg a gyerek, lehetsz autoriter, fegyelmező magázó feleltető, akkor is csak kettesre fogja megtanulni :) Te egyedül nem tudsz ezen változtatni, mert ahhoz az egész tantestületnek kéne teljesen megváltoznia. Egyszer kipróbáltam, hogy ha halandzsa nyelven tartom az órát, feltűnik-e bárkinek a gyerekek közül. Hát, nem tűnt fel :) Egy gyerek, akinek jó jegye volt az ugyan furcsán nézett, de aztán legyintett és inkább lehajtotta a fejét aludni.

És hogy miért ilyen a tantestület ezekben az iskolákban? Ugyanazért amiért az Apeh nem tudja beszedni az adót, az egészségügy nem tudja meggyógyítani a beteget, ... Mert leggyőzendő ellenségként kezelik a tanárokat. És megy a drill: lehet, hogy jövöre megszüntetünk titeket, lehet, hogy összevonunk, lehet, hogy ezt-és-ezt a képzést elvesszük, másokra kényszerítünk titeket (pl az általánost se bevégzett 18 évesek felzárkóztatására), ...

Aki ezt nem tűri -- mint én -- már nem tanít ott, aki bírja a gyűrődést, az nem fog egy szalmaszálat sem keresztbe tenni, csak felveszi a bennt töltött időért a fizut. Mindkettőnek igaza van. Akiket ki kell rúgni, azok az oktatási bizottságokban lévő dilettáns senkiházik, a megélhetési ismerősök. Most mennek majd a levesbe, csakhogy jönnek helyettük a fideszes megélhetési ismerősök és minden marad a régiben.

Foriel 2010.04.18. 08:01:02

Bocs, a duplázásért!

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.18. 08:11:09

aranyos.

a munkahelyeken a nők számával négyzetesen növekszik a kollektíván beüli személyes konfliktusok aránya. mint az közismert.

tessenek feltölteni legalább 50%-ig férfi tanárokkal a testületet, és a problémák zöme meg fog szűnni.

selyemhegedu 2010.04.18. 08:24:46

@küszöbmajom: "Nem akarok rosszmájú lenni (de az leszek!), szerintem egy olyan hölgy írását olvashattuk, aki a jól kereső, versenyszférás férj mellett passzióból jár be tanítani. Na, az ilyenektől mentse Isten a gyerekeinket! "

Miert, az jobb ha csak azert jar be hogy felvegye a fizeteset, de alapvetoen szarik bele?

Amugy a poszt iroja az egesz magyar oktatasi rendszer alkalmatlansagat levezette egy ferde nezesbol. Panaszkodik arrol hogy mindenki mas panaszkodik. Egyszoval szegenyke a versenyszferaban dolgozo vezeto allasu ferje miatt ugy gondolja hogy o mas, es o nem resze a problemanak, pedig szemmel lathatoan az.

incognita 2010.04.18. 08:25:40

"A tanároknál ez nem így van. Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel? Bent voltam-e az órán időben, illetve csengetéstől-csengetésig a teremben tartózkodtam-e?, ennyi a kérdés. Ha nem tanítanék semmit, az sem érdekelné a kutyát sem, úgyis hülye a gyerek. Nem a tanításban fáradunk el, hanem a sok pletyka, intrika a fárasztó."

Ezt kikérem magamnak. Ez a poszt írójának világa, nem az enyém és a kollégáim 90 százalékáé.

küszöbmajom 2010.04.18. 08:43:04

@Uhu20: Nem fejtem ki, mert hosszú lenne, de a lényeg:
1. Van egy teljesítményorientált főnökünk, aki meg akar felelni a hivatás kívánalmainak, a törvénynek és az önkormányzat elvárásainak.
2. Az önkormányzat minőségi munkát vár az iskoláktól, rendszeresen és minden téren ellenőriznek.(Debrecen)
3. A minőségbiztosítási csoport nem csak a nevében létezik az iskolában, ők figyelik a teljesítményt (megnézik a gyerekek hány jegyet kapnak egy hónapban, ezek milyen tendenciát mutatnak, milyen a dolgozatok színvola, értékeltetik a tanárokat a gyerekekkel, szülőkkel stb.). Az más kérdés, hogy ez a rendszer mennyire stresszeli a tanárokat - nagyon! - , és hogy ez jó-e. Én nem hiszek abban, hogy a termelői szférából átvett minőségbiztosítási rendszert alkalmazzuk az iskolában,mert itt "lelkekkel dolgozunk", és azok fejlődését nem lehet ilyen módon mérni. Még azt is megkockáztatom, hogy ha egy tanár érdekes egyéniség (színes, elhivatott, különleges stb.), a gyerekekre tett hatása nem biztos, hogy rövid távon mérhető (pl. a tudásszint emelkedésében), viszont hosszú távon felbecsülhetetlen. Magyarországon a rosszul értelmezett minőségbiztosítás éppen ez ellen dolgozik, stresszeli azokat, akiknek vidámnak, kiegyensúlyozottnak, elégedettnek kellene lenniük, hiszen a világ legfontosabb dolgával, a gyerekeinkkel foglalkoznak.

Cartman (ex Cartman) 2010.04.18. 08:43:41

@mcs:
Részben igazad van. De sajnos ma már az is jellemző, hogy a férfiak ebből a szempontból (is) egyre inkább nőiesednek. Nálunk iszonyú nagy kavarógép férfiak is vannak...

szanna 2010.04.18. 08:44:29

@küszöbmajom: "Nem akarok rosszmájú lenni (de az leszek!), szerintem egy olyan hölgy írását olvashattuk, aki a jól kereső, versenyszférás férj mellett passzióból jár be tanítani. Na, az ilyenektől mentse Isten a gyerekeinket!"

Nem először olvasom ezt a gondolatot, itt és más blogokon is, és nem értem. Az nagy baj,ha kiégett, kontraszelektált, alkalmatlan pedagógus foglalkozik a gyerekekkel. Az miért baj, ha valaki elhivatottságból teszi, csinálhatna mást, vagy eltartathatná magát, de nem, helyette egy stresszes melót választ. Szerelemből, nem a pénzért...

küszöbmajom 2010.04.18. 09:03:02

@selyemhegedu: Persze, hogy nem jobb! Én csak arra céloztam, amit nem fejtettem ki, hogy bár nagyon sokfélék a tanárok, azért alapvetően két nagy csoportba besorolhatók: az egyik számára hivatás a tanítás, a másiknak munka. Bármennyire is hihetetlen, én azt látom, a tanárok jelentős többsége számára hivatás a tanítás. (Másképp képtelenség hosszú távon a pályán maradni.) Ugyanakkor ez a csoport tud többet hibázni, mivel dolgozik, akar valamit. A másik csoport bejár az órákra, pletykálkodik a tanáriban, elvan, még jó fej is lehet a gyerekekkel, de világot megváltani, netán nevelni nem akar, így kevesebbet is hibázik.(Belőlük van kevesebb, ők bizonyos időn belül elmennek a pályáról.)

fullánkhegyező 2010.04.18. 09:11:29

Elgondolkodtató,és szomorú a posztíró panasza.
Igaz valaki itt felhívta a figyelmet kár az erölködésért,a többség szövegértésével úgyis problémák vannak.Jó lenne tudni aki ezt írta szintén "pedagógus" vagy a tanítottak oldalán él!
Az iskola a tanároknak munkahely,munkatársakkal ,igaz a helyes megszólítás kollegina,kollega.Vittem már cipőmet kutyaütő suszterhez ,nyílván illetve sajnos a tanárok sem egyform jó szakemberek.
Ideális esetben azt várnám el ,higy csupa kiváló,tanár nevelje a jövő generációját.
Sajnos a pedagógus manapság egy külön faj.Van a rokonságomban gimnáziumi tanár ,akit nagyon tisztelek ,biztos a diákjai is mert nagyon szerény,de kemény,határozott egyéniség.
Ez a pedagógusok nagyrészére nem mondható el.Mindenhol,minden körülmények között nekik ki kell emelni ,hogy ŐK PEDAGÓGUSOK.
Különösen az itt leírt példa is ragadós,fontos volt mindenkivel tudatni:"a férjem versenyszférában..." Szándékosan nem írtam,hogy dolgozik.
A mi kis városunkban is volt 3 iskola is ahol úgy külömböztették meg az iskolákat:tudod,a Gipsz Jakab gyárigazgató ,a párt titkár felesége az igazgató.
Elszomorító és én mégis hálával gondolok vissza sok tanáromra.

Lehet,hogy akkor nem volt fontos a versenyszféra,vagy nem az volt fontos.

küszöbmajom 2010.04.18. 09:20:16

@szanna:
Te úgy érzed, hogy a poszt írója elhivatott pedagógus? Legyen igazad!
Engem viszont elriasztanak a következő sorok:

"A tanároknál ez nem így van. Senkit nem érdekel a végtermék, sikerült-e megtanítani a diákot bármire?, ugyan kit érdekel? Bent voltam-e az órán időben, illetve csengetéstől-csengetésig a teremben tartózkodtam-e?, ennyi a kérdés. Ha nem tanítanék semmit, az sem érdekelné a kutyát sem, úgyis hülye a gyerek. Nem a tanításban fáradunk el, hanem a sok pletyka, intrika a fárasztó. Nagyon nehéz olyan környezetben dolgozni.."

Ez egyszerűen nem így van! Ha a posztíró ilyen helyen dolgozik, de hivatásnak érzi a munkáját, akkor ne a többiekkel foglalkozzon, hanem mutassa meg, hogy kell csinálni, vagy sürgősen menjen máshová dolgozni, és meg fogja látni, nem igaz, amit leírt.

Azért nem tetszik ez az írás, mert általánosít, a tanári hivatás amúgy is megtépázott képét rombolja tovább, ráadásul tanárként. Nem építő, hanem romboló kritikát mond,ezért gondolom a hölgyről, hogy csak passzióból jár be, nem érdekli a szakmája presztízse (kibicnek semmi sem drága alapon).

szanna 2010.04.18. 09:31:11

@küszöbmajom: Nem érzem elhivatottnak, de a mondatod sem kokréten a posztíróra vonatkozott, szerintem. A kérdésem pedig nem költői volt, tényleg nem értem (általánosítva és nem a posztíróra vonatkoztatva), hogy miért baj, ha valaki tanít, de nincs rászorulva a pénzre? Csökkenti a hivatásérzetet, ha nincsenek anyagi gondjai? És mi a helyzet az egészségüggyel? Ott is "baj", ha a nővérnek vagy az orvosnak a párja megteremti a család egzisztenciáját, s ő mégis dolgozik? Vagy ez speciálisan csak a pedagógusoknál baj.

szanna 2010.04.18. 09:33:16

@szanna: Az ilyenektől mentsen... erre gondoltam, mert az előző mondat valóban a posztíróra vonatkozik.

szanna 2010.04.18. 09:35:45

@küszöbmajom: Az utolsó mondatodra reagáltam, az előző mondatod a posztíróra vonatkozott.

küszöbmajom 2010.04.18. 09:40:38

@szanna: Biztosan félreérthető voltam: dehogy baj! Sőt, inkább jó, mert jobban a hivatására tud koncentrálni, nem nyomasztják az anyagi gondok. Tehát nem a versenyszférás férjjel van bajom, hanem a hölgytől korábban idézett sorokkal.

küszöbmajom 2010.04.18. 09:44:21

@szanna: "az ilyenektől mentsen..." az olyan tanárokra vonatkozik, akik munkának tekintik a hivatásukat, és a társaikról általánosító, a hivatás presztízsét romboló írásokat közölnek.
Érthető vagyok? :-)

hbernadett 2010.04.18. 09:56:44

ez hülyeség
minden munkahelyen ez megy!
államiban, magánban is!

Foriel 2010.04.18. 10:23:43

küszöbmajom, "munkának tekintik a hivatásukat"

Istenem, de szar duma! Nem az elhivatottsággal van a gond, hanem, hogy sokan rosszul végzik a munkájukat. Én egyszerre csinálok 2-3 dolgot, hogy megéljek. Ezek mind munkák. Pl. tanítok is. Az is egy munka, de asszem jól végzem, a kollégák és a gyerekek elismerésével. Eközben nem gondolom, hogy engem a sors erre teremtett és ízig vérig, meg az életem minden pillanatában, meg ... ilyen hülyeségek. :))

hbernadett, "minden munkahelyen ez megy!
államiban, magánban is! "

Szerintem is. Ám egy jó iskola attól jó, ha a tanárok jók. Sőt, egy iskola nem más, mint a tanári kar. Ők a termelők. Bemegy a érettségizetlen gyerekanyag és kijön az adaptív tudással, innovatív életszemlélettel rendelkező termék. Ha a tantestületnek nincs semmilyen önképe és csak futószalag mellett álló betanított munkásokként kezelik őket, meg saját magukat így látják, akkor a minőségi termék nem jön létre és szar az egész úgy, ahogy van. Trabantot gyártanak opel helyett.

Azért más egy jó iskola mint egy cég, mert nem vezetőség és beosztottak vannak, hanem egy azonos célokkal és felkészültséggel rendelkező kooperáló közösség. Mint a wikipédia.

Marr 2010.04.18. 10:35:11

@jonatanxx: nekem is az ugrott be, hogy ahol egynel tobben vagyunk nok, ott aztan tobb a hiszti, mint a munka.

Uhu20 2010.04.18. 11:53:47

@küszöbmajom: Az általad írt szempontok egy része könnyen mérhető, de sajnos pont a lényeg nem. Sajnos nem igazán jöttem még ré, hogy hogy lehet a lényegi tevékenységet mérni.

Ugyanis:
1. Nyilván könnyen lehet mérni a jegyek számát, azok arányos ütemezését, a dolgozatok időbeni kijavítását, a tanterv szerinti haladást. Ezek alapvetően a tanártól függenek.

2. Szintén lehet mérni, de már hamis eredményre vezet, ha a jegyeket és azok tendenciáját nézzük, hiszen itt nagyon lényeges tényező, hogy a tanár a kerettantervi ütemben és mélységben tanít-e (azaz, lehet, hogy valaki az első szempontnak való megfelelése miatt teljesít alul a másodikban vagy fordítva); milyen a diákok otthoni helyzete etc etc.

3. De a legnagyobb baj, hogy a tanári munka teljesítményét (benne "a dolgozatok színvonalát") hogyan lehet objektíven mérni? Erre még nem jöttem rá, pedig ez a lényeg szerintem!

zizizuzu 2010.04.18. 22:54:53

" Nem a tanításban fáradunk el, hanem a sok pletyka, intrika a fárasztó. Nagyon nehéz olyan környezetben dolgozni, ahol mindenki panaszkodik és adminisztrálja a semmit."

Csak hogy hozzam a mostanában menő átlagot: a f*****, azt a pletykában.
Abból érettségizik, esetleg versenyzik, emelt-szintezik a gyerek mi? Hát lehet általános iskolában így van, bár ott is van felvételi.......
Jó, hogy nálatok a gyerek magától tanul.

Squazee 2010.04.19. 09:25:21

Több olyan iskola van, ahol vannak ilyen "maradék" tanárok, akiket az istenért se távolítanának el onnan, helyette inkább az újakat, akiket még ki lehet "nézni" onnan, akik még nem teljes jogú tagjai a közösségnek iskolai vagy városi szinten. Szerintem EZ baj.
Amikor diák voltam, két tanárról tudok, akiket már az akkori diákfejünkkel is elküldtünk volna onnan, nemhogy most, amikor tényleg arról tanul egyikünk-másikunk, hogy milyen az alkalmatlan tanár. És ők ugyanígy az iskola tagjai, senkit se érdekel, hogy akik náluk tanulnak, s nem alapból zsenik, azok hogyan tanulják meg rendesen az ő tárgyukat. Nem tudják, önszorgalom pedig nem feltétlenül a tinik erőssége. Oké, gyarlóság, de egy tanár igen is próbálkozzon meg tanítani az órán, ne csak "ott lenni", hogy ráfoghassa, hogy ő mindent megtett, de a diákok olyan hülyék. Ez egy rendkívül egészségtelen hozzáállás, főleg ilyenektől.

mothe 2010.06.14. 14:24:52

@küszöbmajom: Én jobban szeretném, ha egy rendezett háttérrel rendelkező pedagógus passzióból tanítaná a gyerekeimet, mintsem egy önjelölt mártír, aki mindenkire irigy, akinek a férje jobban keres, mint az övé. Akármennyire lehet jó szakmailag egy pedagógus, ha kicsinyes és irigy ember, nem fog tudni jó példát mutatni.

Egyébként túlzás vagy sem, amit a posztoló leírt, de magam is tanítottam többféle iskolában, és azt kell mondjam, nem találkoztam az egy tanáriba zárt pedagógusoknál furkálóbb, rosszindulatóbb kollégákkal. És persze, hogy vannak kivételek. Csak azt próbálom illusztrálni, hogy ebben a szakmában hihetetlenül nagy arányú a szakmai féltékenység (nem csak a nők körében), és mivel pedagógust kirúgni kb. akkor lehet, ha részegen tanít vagy ha molesztálja a gyereket, senki sincs rákényszerítve arra, hogy kedves és előzékeny legyen a munkatársaival, akkor is, ha nem kedveli őket. Pofákat vágni egymásra ugyanakkor mondjuk egy reklámügynökségnél nagyban megnöveli az állás elvesztésének a lehetőségét.

Sansa 2010.06.26. 07:33:09

Ez az írás hülyeség. Mi köze van a titkárságon leadott naplónak a tanárokhoz?

Én is tanár vagyok, és nem szabad általánosítani. Mindenhol más a légkör. Ahol tanítani kezdtem, szerencsére csak egy évig voltam ott, undorító volt a tanárok többsége, férfi - nő egyaránt. Mikor bemutattak már éreztem a megvetést, hogy te vagy az új, kis ismeretlen itt, és az végig meg is maradt. Az volt az első évem tanárként, adminisztrciót soha nem láttam előtte, hiába kértem segítséget, csak húzta a száját mindenki, persze év közben tanácsot azt tudtak adni, hogyan viselkedjek a gyerekkel (nem látták egy órámat se). Ha volt valami problémám,nem segített senki. Arról nem is beszélve, hogy mivel óraadóként alkalmaztak csak, kimaradtam mindenből. Szóltam, hogy szeretnék 1-2 értekzletre bemenni, mert még sose voltam ilyenen, épp hogy nem lettem leszidva, holott szerintem örülni kellett volna, hogy nem kötelező, de érdekel az iskola. elfelejtettek szólni, ha nem volt tanítás, vagy orvosi vizsgálatra kellett vinni a gyerekeket, esetleg ünnepség miatt változott az órerend... állandóan áskálódtak egymás ellen. Volt 5-6 tanárnő akik nagyon jó "barátok" voltak. Együtt mentek mindenhová, pletyiztek, persze utána egymást is kibeszélték. Szó szerint menekültem onnan.

Ahol most vagyok, 3. éve teljesen más. Más szokások vannak, más a napló, az adminisztráció, de nagyon sok segítséget kaptam, amikor idekerültem. Szeretek itt lenni, és örömmel megyek dolgozni minden nap. Itt olyan a tanári kar, mint egy nagy család. Mindenki segíti a másikat, gyakran vannak összejövetelek (főzés, kirándulás), amelyek még tovább erősítik ezt a családi hangulatot. Összetartanak a tanárok, és dolgoznak is az iskoláért. Nincs pletykálkodás. Rendszeresen értékelik a munkádat, járnak be hozzád órátlátogatni, és az azt követő értékelés során soha nem mondják azt, hogy ez vagy az rossz volt, hanem " én úgy gondolom ez a feladat hasznosabb lenne így vagy úgy.... te hogy vékekedsz?" és gyakran közös "megegyezéssel" bukkanunk rá jobbnál jobb megoldásokra. Ezen felül a tanárok is értékelik egymás munkáját, névtelenül, és gyerekek is értékelik a tanárok munkáját. szintén névtelenül, tehát le lehetne írni a másikat. Azonban soha senkinek nincs 4,00-án aluli eredménye. Még mielőtt valaki azt gondolná, hogy valami elit iskoláról van szó, elárulnám, hogy sok a hátrányos helyzetű gyereke, akik érzik hogy fontosak a tanárok számára, törődnek velük, és ahol mi is tudjuk, hogy ha összefogunk, és nem egymás ellen dolgozunk, jobb eredményt érhetünk el.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása