73

Levelezőn nem tanítanak?

Ellenőrző , 2010.04.10. 12:30

Levélírónk a nappalis és a levelős képzést hasonlítja össze, saját tapasztalatai alapján. Véleménye szerint, aki minőségi képzést szeretne, az ne levelezőn keresse, a tanárokat nem nagyon érdeklik a levelezős diákok. Olyan is előfordult, hogy az egy tárgyra szánt 4 alkalomból az első kettőn nem jelent meg a tanár, az utolsón pedig vizsgát íratott.

 

Kedves Ellenőrző blog!

 
 
Szeretnék az elmúlt napokban megjelent írásokhoz egy kevéske kiegészítést is tenni, a saját véleményem és meglátásaim, tapasztalataim alapján.

1. Bsc

Az országban az első tizenpár diák között voltam, aki BSC képzésben részt vehetett. Az érintettek ugyan hamar rájöhetnek, hogy ez megyik egyetem, és melyik jelzett szakja (ugyanis összesen 8-an végeztük el a Bsc-t 3 év alatt a 108 indult főből...).

A Bsc képzést nappali tagozatosként végeztem el, és megvallom őszintén - kövezzetek meg ezért - nagyon tetszett az új képzési forma. A régi képzéshez képest a tárgyaink kicsit át voltak rendezve, újabb/modernebb tantervünk is volt, pár újabb, érdekes órával (illetve kötelező tananyaggal).

Az oktatók közül sokan nem igazán tudták, hogy mivel kellene másabb anyagot tanítaniuk - ez okozott is pár kisebb-nagyobb problémát. Pl. az egyik tantárgyunkat egy külsős előadó tartotta. A tantárgy anyaga különbözött a már korábbi, osztatlan képzésben szereplő tananyagtól, minket mégis velük együtt kezeltek előadás/gyakorlat/zh/vizsga szinten. A szerencsénk az volt, hogy a vizsga előtt én időben figyelmeztettem a tanárt, hogy a tananyag bizonyos része ránk nem vonatkozik - ő utánajárt, elfogadta, és abból a témakörből tényleg nem kérdezett minket. 

2. Msc

Az alapképzés után teljes munkaidősként kaptam állást, így az Msc képzést már levelezőn kellett elvégeznem. Ami nagyon felháborított - és itt szólnék hozzá a 2010 04. 08-is post tartalmához -, hogy amíg a Bsc képzésen normálisan kezeltek minket, és oktatni/tanítani akartak minket, addig a mester képzésen, levelezőn nem is érdekeltük a tanárokat. 

Mikre is gondolok?
- levelezősként nem kaptunk részletes listát arról, hogy mely tantárgyak kötelezőek, kötelezően választhatóak, vagy választhatóak számunkra (míg Bsc-n rögtön első napon a kezünkbe nyomtak egy részletes tájékoztató füzetet)
- sajnos a  választható tárgyak csak nevükben voltak választhatóak, mivel lehetőségek nem voltak, pontosan annyi tárgy volt meghirdetve, hogy a 120 kreditet tudjuk teljesíteni, azaz mégis csak választhattunk, mert vagy felvettük, és lediplomáztunk, vagy nem...
- tantárgy felvételi időszakban nem hirdették meg a tantárgyainkat, csak akkor, amikor már lezárult a tantárgyfelvétel, ami ugye plusz pénzt jelentene, hogy a tárgyakat felvehessük. Szerencsére velünk ilyenkor kivételt tettek, és nem kellett.
- az óráink tömbösítve voltak, de azok időpontjátminden félévben az első kurzus időpontja előtt 1 héttel tudtuk meg (ez elég problémás volt, lévén mindenki dolgozó ember volt, és valahogy a főnökkel is meg kellett beszélni, hogy mikor lesznek óráink...)
- átlag 4 alkalom jutott egy tantárgyra (egy alkalom 3-4 órát jelentett), ami akkor volt problémás, amikor a tanárt nem érdekeltük, első két alkalmon nem jelent meg, a 3.-on tartott egy órát, majd közölte, hogy másnap a 4. alkalmon vizsgát irat...
- a nappalisok hozzánk képest nagyságrendekkel jobb oktatást kaptak eközben, illetve velük foglalkoztak is a tanárok
- volt olyan tantárgyunk, ahol a gyakorlaton lego robotokkal kellett volna foglalkoznunk, illetve azok programozásával (Bevezetés a robotikába), a tanár viszont közölt velünk, hogy sajnálja, de a nappalisok megkapták az összes lego mindstorms készletet, ezért mi játszunk valamelyik robotos szimulációs játékkal (ajánlott volt a Nero, vagy a MS robotics), és a mentett állásért cserébe kaptunk érdemjegyet (5-öst), mellékesen ez a tárgy érdekelt volna leginkább az egész mesterképzésből...
- összesen 600.000 Ft-ba került a 4 félévnyi képzés + utazási költség ( 4*4 alkalom, alkalmanként átlag 16.000Ft = 256.000Ft), és bevallomm őszintén a Bsc alapokhoz képest szinte semmi újat nem tanultam (amit tudnék is használni a való életben, vagy a munkámban...)

3. Konklúzió

Szerintem ha valaki minőségi képzést szeretne, akkor ne levelezősön keresse. A tanárok hozzáállása mögött pedig az áll, hogy egy nappalis diák után több fejpénz jár nekik, mint egy levelezős, fizető (!!!) hallgató után - ezt az egyik egyetemi tanárom közölte velünk... -, ezért nem is fogja őket érdekelni az adott diák igénye. Ha valaki viszont diplomát szeretne mihamarabb, minél kevesebb tanulással, akkor fizessen! Ugyanis a legtöbb vizsgán fele akkora tudással, mint egy nappalis, jobb jegyet lehet elérni (ez a hallgatók/tanárok hozzáállása miatt is van - "Ha már fizetek, akkor minimum a 2-es!").


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr821904866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eladopatron 2010.04.10. 13:29:51

@eladopatron:

"Bevezetés a robotikába" Ezen átsiklottam, de a húgom elmondása alapján a Corvinus is lehetne.

Pig_Bodine 2010.04.10. 15:56:05

Egyetlen korrekciós megjegyzés:
A tanárok senki után nem kapnak fejpénzt - azt az intézmény kapja.
Viszont a levelezős képzés tényleg kaotikus. Ahol én tanítok, ott a levelezős órákat sok oktató lényegében túlóraként kapja, miután a kötelező óraszámát már feltöltötték nappalis kurzusokkal.

Burnus 2010.04.10. 16:10:28

Én jártam több felsőoktatási intézménybe is, nappalin és levelezőn. Vannak egytemek, ahol a levelező képzést is viszonylag komolyan veszik az oktatók és simán jobb minőségű az oktatás mint pl egy nevesincs főiskola nappali tagozatán. Szóval ne általánosítsunk. Nagyon sokat számít, az hogy melyik egyetem melyik kézéséről van szó és sok múlik az oktatón és a hallgatón is. Az, hogy önmagában kisebb az óraszám, nem minden esetben gond.

Alvarando 2010.04.10. 16:49:27

Én is levelezőn végeztem és ahol én tanultam, ott a tanárok leadták normálisan az anyagot és volt olyan, aki jobban szeretett levelezősöket tanítani mint nappalisokat. Ugyanazt kellett megtanulnunk, annyi volt a különbség, hogy a tanárok többsége azt kérte vizsgán, amit a konultáció alkalmával elmondott. És mégis lediplomáztunk, semmi hátrányunk nem volt. És történelemből voltak olyan konzultációk, ahol élvezet volt a tanárt meghallgatni. Ugyanolyan színvonalas előadást tartottak, mint nappalin.

Cs 2010.04.10. 16:56:54

Azért ez a levelezős-nappalis dolog erősen intézmény és tanár függő szerintem. A levelező képzés sajátossága, hogy ugyan azt az anyagot fele/harmada óraszámban adják le. (néhány estben viszont alig kevesebb)Ez természetszerűleg azzal jár, hogy kevesebb idő jut a diákokra, ráadásul a levelezők nagy része nem főállású diák, ezért a rendes tanítási időn túli tevékenység is a 0-hoz konvergál erősen.

Ahol én tanultam levelezőn, ott volt minden, beleszaró tanár, ugyanazt követelőző tanár mint amit a nappalisoktól, kevesebbet számonkérő, stb.

Volt olyan szakmai alaptárgyat oktató, amin rendesen hasaltak el az emberek nappalin és levelezőn egyaránt. Közölte az első konzultáción, hogy mivel maguk levelező diákok nincs idő leadni az anyagot csak az elméletet. Közben minden konzultációs alkalom során 5 órán keresztül 2x elmesélte ugyan azokat a sztorikat. Szóval nem is igazán akarta. Természetesen volt is hatalmas bukási arány. (a követelmény ugyan az mint nappalisoknál) Aki autodidakta módon megtanulta annak volt esélye.

De ugyanakkor vannak olyan tanárok is akik viszont a szűkös idő ellenére is át akarják adni a tudást, s át is tudják, nem is kevesen.

Ami az anyagi vonzatot illeti, a tanár az óraszám és hallgató szám alapján kapja a pénzét, tök mindegy, hogy nappalis óra vagy levelező. Viszont az intézménynek érdeke a levelezős diák, mert PÉNZ-t hoz.

A konklúzióval nem értek egyet. Természetesen a nappalis képzésen főállású diáként, főleg ha a hallgató akarja is csinálni több tudást lehet megszerezni. A levelező diák viszont az életkora, élettapasztalata, szakmai tapasztalata miatt rendelkezik egyfajta alaptudással. Nekünk azt mondták a tanárok, hogy levelezőket jobban szeretik, mert ők tudják, hogy miért vannak itt, tanulni jöttek ide, míg sok nappalis csak bejár.

Levelezőn könnyebb-e elvégezni? Hát nem biztos egyáltalán. A követelmények az esetek többségében ugyanazok mint a nappalisoknál (nincs külön levelező, meg nappalis vizsga) Az államvizsgán se kérdezi senki, hogy te most mi vagy. S ezt munka , estlegesen + család mellett teszed, kevesebb óraszám mellett.

Sok negatív tapasztalatod szerintem abból jön, hogy Bsc-Msc úttőrő voltál. pár év múlva, vagy talán már most is, ha most kezdenéd el sokkal kevesebb ilyen irányú tapasztalatod lenne (pl a tanár nem tudja mit kell leadni a tárgy keretében)

De hangsúlyozom, hogy ez szerintem intézmény függő.

lüke 2010.04.10. 17:06:40

ha jó lenne orvost is képeznének:)
ez az itt maradt munkás továbbképzö és szakérettségis képzés mixturája

Krumplicukor1987 2010.04.10. 17:12:27

Akkor egy kis BME-s élmény.
Én időben elvégeztem a mi képzésünket, 3 és fél év alatt (induló 330 emberből 19en végeztünk). Nálunk az egész bsc egy nagy szopatás volt, de elvégezve azt gondoltam, hogy igen, azért ért valamit, mert tényleg rohadtul meg kell szenvedni a diplomáért.
Természetesen jelentkeztem Msc-re, de már a felvételin is szopattak a kedves tanárok (ill. egy részük). Már itt elment kicsit a kedvem, de azért elkezdtem a képzést.
A 2 éves Msc képzés alatt az első évben egy szakirányú tárgyam nincs, csupa olyan tárgy, amit soha a büdös életben nem fogok használni.
Én erőteljesen gondolkozom, hogy átmenjek levelezőre. Tudom, hogy nem lesz jobb, de így is kellőképpen leszarnak nappali képzésen, és feleslegesnek érzem, hogy mindennap feljárok Budapestre, hogy hallgassam a sok hülyeséget. De a mester diploma azért nem árt.

Ja, még egy adalék. Mint írtam, az induló csapat bő 5%-a végezte el időben a bsc-t, és úgy gondoltak, ha már ennyire jók vagyunk, a tanárok is elismernek. És mit kapunk? Lehet, hogy nem tartanak diplomaosztót, mert 19 embernek minek tartani, és talán szeptemberben kézhez kapom a bsc diplomám. Úgy, hogy januárban végeztem.

Burnus 2010.04.10. 17:27:55

@lüke: "ha jó lenne orvost is képeznénék": elég nagy különbség van tudományterületek között. Az elméletigényes képzéseknél (pl humán területek), ahol nagyobb hagsúly van a szakirodalom feldolgozásán, simán lehet levelezőn is képezni hallgatókat. Az előadások sokszor csak abból állnak, hogy a prof a saját könyvéből tart felolvasást. Hogy ezt hány órában teszi, tök mindegy. Sőt, a levelezős hallgató még nagyobb önállóságra is kényszerül igy... Ahol viszont sok labor/gyakorlat is van, ott nehezebben megoldaható ez a képzési forma. Elvégre pl. nem mindenki tud otthon boncolni, vagy vegyészkedni. :) Egyébként én mindenkinek azt ajánlanám, hogy az msc-t inkább levelezőn végezze, még ha a bsc-t nappalin csinálta is, és inkább dolgozzon mellette és szerezzen szakmai gyakorlatot.

Káposztakukac 2010.04.10. 17:37:46

@Burnus: minek egyáltalán msc? ha jó vagy a szakmádban, anélkül is kellesz a piacon, ha lusta szabadbölcsész vagy, akkor annyi msc-t csinálhatsz, amennyit akarsz...

fiokosszekreny 2010.04.10. 17:41:36

@Burnus: Én is az első BSc-s évfolyamon kezdtem, és mi is csak 13-an végeztünk. Az MSc-s szakirányomon most 8 fő van. Én örülök, hogy nappalin maradtam MSc-n, mivel pont a válság idején végeztünk, és biztos beletelt volna pár hónapba, mire kapok munkát, és mivel ilyen kicsi a létszám, és mi vagyunk az elsők, nálunk is jellemző, hogy a tanár nem nagyon tudja, hogy mit tanítson, ezért lehet velük egyezkedni, és teljesen interaktívak az órák. Nem tudom, hogy milyen a levelező, de én az ilyen kiscsoportos foglalkozásokat nagyon szeretem, főleg, hogy még értelmes is a társaság, és általában azért vannak ott, hogy ragadjon is rájuk valami, nem csak egy papír kell. Persze megvan az előnye annak is, hogy az MSc-t munka mellett csinálja valaki, de szerintem a nappalis oktatásnak is van előnye, és nem biztos, hogy egyértelműen a levelező a jobb. (Nálunk az a jellemző, hogy 1-2 napban dolgozunk a suli mellett, és így próbálunk gyakorlatot szerezni.)

bontottcsirke 2010.04.10. 17:44:01

Én lelkiekben egyetértek a posztolóval, de az írása megint hagy kívánni valót maga után. Nem várjuk el Alexander Pope neoklasszikus stílusát, de olvassátok már át az irományotokat mielőtt bekülditek, mert hemzsegnek a helyesírási és logikai hibáktól.

Krumplicukor1987 2010.04.10. 17:46:57

@fiokosszekreny:
Csak ez az interaktivitás nem mindenhol jellemző. Én is pont azért mentem nappali msc-re, mert ezt az interaktivitást vártam. És nálunk a Műegyetemen ez nagyon nem jellemző (pedig egy-két órán 20 vagyunk, egy-kettőn meg 12-en). És ezért sincs nagy kedvem folytatni nappalin.

Neduddgi 2010.04.10. 17:50:30

Nálunk pl. a levelezősöket sokkal jobban szerette a tanárok többsége, mint a nappali tagozatosokat. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy aki munka mellett hajlandó diplomát szerezni, ráadásul saját pénzén, az komolyabban veszi, mint az, akit apuci befizet egy diplomára, és addig is meg van oldva a gyerekfelügyelet. Már ha hajlandó a kölök egyáltalán belibegni az iskolába... Ami a tananyagot illeti: levelezőn ugyan alacsonyabb volt az óraszám egy-egy tárgyból, viszont legtöbbször közös vizsgáink voltak a nappalisokkal, és ott már senki nem nézte, hogy ki mikor jár órára.

bereniké 2010.04.10. 17:51:16

A mi intézményünkben a levelezős hallgatókért jár plusz pénz az oktatóknak, mind a konzultációkért, mind a vizsgákért, mind pedig a levelezős szakdolgozatokért.
A nappalis-levelezős motivációhoz csak annyit tudnék hozzá tenni, hogy a nappalisok inkább egy átlagos szintet ütnek meg, míg a levelezősök között nagyobb a szórás: vannak kiemelkedő képességű, kész ember megfelelő motivációval és tapasztalattal, akiket öröm vizsgáztatni és tanítani(és nem mindig azok, akik pl. a szakmájukban is ezzel foglalkoznak), viszont - humán területen tanítok - a tűzoltókból, katonákból, rendőrökből elég nehéz eredményeket előhúzni.
Levelezőn sokkal kevesebb anyagot tud leadni az ember - néha mindössze négy óra konzultáció áll a rendelkezésünkre. Elmélyülni egy-egy témában így szinte lehetetlenség - az oktatónak is hiányérzete van. Nekem legalább is:)

dtk74 2010.04.10. 17:52:14

Nappalin több órát, több figyelmet, több lehetőséget kapsz, tudsz kapcsolatokat építeni. Levelezőn nem. A levelező tagozatot kiegészítőnek, és papírszerzésre jónak tartom, de gyakorlati tudást, kapcsolati tőkét ott nagyon kevesen szerezhetnek. Pláne piacképeset. A dolog egyszerű, a nappalihoz képest töredék időt vagy része az intézmény életének. Az otthon, egyedül megszerzett tudás nem pótolja azt, amikor tanulócsoportok alakulnak, részletekbe merülve adják le az anyagot, és ismétlést kérhetsz a tanártól, mert nem feszített tempóban adja le 30-40 diáknak egyszerre az anyagot.

bereniké 2010.04.10. 17:53:02

Bocs a vesszőhibáért, és az "ember" =" emberek".

fiokosszekreny 2010.04.10. 17:54:16

@Krumplicukor1987: pedig én is a BME-n vagyok. Gondolom kar és tanárfüggő a dolog, de nálunk egész sok a pozitív hozzáállás a tanárok részéről is.

Burnus 2010.04.10. 18:00:12

@Káposztakukac: igaz, de ahogy egyre több diplomás (bsc) lesz, úgy idővel jobban fog számítani, hogy van-e valakinek msc-je, vagy valami "extra" ismerete mellette. A szabadbölcsész diploma pedig tényleg nem a legbölcsebb választás az elhelyezkedés szempontából.

fiokosszekreny: Az nagyon jó, ha valaki tud nappali képzés mellett dolgozni, sokan viszont nem igazán motiváltak ebben.
Sajnos Magyarorszáron sok munkáltató sem ilyen rugalmas, és nem fogalkozik túl sokat hozzá érkező gyakornokokkal. Már ha egyáltalán folalkoztat gyakornokat/részmunkaidős alkalmazottakat.

Denny Crane 2010.04.10. 18:45:44

Én konkrétan imádtam nappalisokkal együtt vizsgázni, mert mindig sokkal lazábban vették a vizsgákat (jobban ismerték a tanárt, haverkodtak stb.), és ezért sokkal kevesebbet tanultak. Így ha ők nem buktak meg, nekem nyert ügyem volt, mert nyilván tanultam is.

Az államvizsgán viszont nem nagyon kérdezték, hogy levelezős voltam-e, a szakvizsgán meg aztán főleg nem.

Szerintem a nappalis-levelezős dolog az egyedül arról szól, van-e kedved leülni tanulni. Ha hülye vagy, nappalin és levelezőn is elhasalsz. Ha tanulsz, akkor meg teljesen mindegy, milyen képzésre jársz...

átmeneti kommentelő 2010.04.10. 18:53:13

DE Informatika.
Úgy tudtam 109-en kezdtetek :)

Bbundi · http://idiet.blog.hu 2010.04.10. 19:07:39

A levelezős képzés nem kapásból jelenti azt, hogy kevesebbet kell tanulni. Az arról szól, hogy kevesebb anyagot rágnak szájba, a többit lesz szíves a hallgató a szakirodalomból elsajátítani. Én inkább abban látom a különbséget (leveleztem), hogy a nappalisok több választható szeminárium között választhatnak, míg a levelezős munkarendbe nem fér be temérdek lehetőség, hiszen kevesebb napot töltenek a tanárokkal. Egy-két szemináriumot elirigyeltem tőlük, viszont volt egy pár kreditkonc, amire teljesen fölösleges volt bejárniuk. Mi rengeteg időt spórolhattunk azzal, hogy arányaiban kevesebb értelmetlen szemináriumot kellett végigülni.
Úgy tűnik, hogy egy képzés nem attól lesz rossz, hogy levelező, és nem is attól lesz jó, hogy nappali.

manócska 2010.04.10. 19:09:25

Egyetem/főiskola, szak és tanára válogatja, hogy mit hoznak ki egy-egy levelezős képzésből vagy kurzusból. Ahol én tanítok, és amit tanítok, ott az anyagban nem teszek különbséget levelezős és nappalis hallgatók között. Ugyanazt adom le, ugyanazt kérem számon. Az más kérdés, hogy egyes gyakorlati óráknál mennyire lehet megvalósítani azt az ütemtervet, amit nappalisoknál könnyen meg lehet valósítani, hiszen hetente találkozom velük, míg a levelezős diákokkal valóban félévente 4 alkalommal egy-egy délutánra vagy szombat délelőttre. Ott adott esetben arra lehet szükség, hogy e-mailen újabb konzultációs lehetőséget adjak, de ezt előírni nem lenne fair, hiszen a képzés azért levelező, hogy havonta 3-4 napba össze van sűrítve minden, és ennyi idővel kalkulál a diák is, hiszen dolgozik és/vagy gyermeket nevel stb.

A tanárok között is van, aki kevesebb odafigyeléssel végzi a munkáját, és a diákok között is van olyan, akinek a munkahelye követeli meg a diplomát, ezért beíratják egy levelezős BA vagy MA szakra...úgyhogy én semmiképp nem általánosítanék.

Ha a poszt írójának komoly kifogásai vannak az oktatás színvonalát illetően, keresse meg a dékánt vagy írjon neki hivatalos levelet. Mivel fizet a szolgáltatásért nem is keveset, nyugodtan megfogalmazhatja a panaszát.

Káposztakukac 2010.04.10. 19:13:48

@Burnus: eddig is mindenkinek volt főiskolai/egyetemi diplomája. önmagában véve melyik szakmában ért azzal valamit? (na jó, most orvosokat, jogászokat, építőmérnököket ne nézzük)

Joey Lawrence 2010.04.10. 19:41:05

Nekem az SZTE-n volt "szerencsém" ugyanazon szakot levelezőn és nappalin is kipróbálnom, programozóként. Tanítani a büdös életben semmit nem tanítottak, a követelmény pedig hatalmas volt - viszonyítási alapként BME hasonló szak humánusabb sokkal. Diákon, fóliákon a követelmény 1 %-át elhadarták, a többit meg Anti-Windows propagandára használták fel, vizsgákon pedig azokat engedték át, akiknek vastag boríték járt az indexük mellé.

Szóval ez az én esetemben nem tagozatfüggő volt, hanem iskolafüggő és tanárfüggő.

nickTheName 2010.04.10. 19:52:26

Lehetne indítani akár egy szavazást is, hogy hol jó a képzés. :) Amúgy én fősulis levelezős vagyok és hasalnék a vizsgákon ha nem készülnék.. és egészen magas szintű tudást is tudnak biztosítani a szakomon, ha valaki jobban bele akarja ásni magát egy-egy témába. (Voltam nagy nevű egyetemen is nappalis, ezért gondolom hogy van összehasonlítási alapom.)

Mr.Brooks 2010.04.10. 20:26:06

ELTE-ÁJK, levelező. nem könnyebb mint a nappali (magyarul kurva nehéz), az oktatás első osztályú (oktatóim fullra azt adják le mint nappalin, csak tömörebben, van olyan, amit csak könyvekben találunk meg és vizsgára kötelező, de vállaltam hogy levelezős leszek, szóval ez belefér).
Vizsgákon az oktatók nem elnézőbbek. Ennyit tudok hozzáfűzni a témához hirtelen.
Jah, nagyon drága, az igaz. Tandíj+könyvek+útiköltség+stb. De aki ezt vállalja, akkor tudja nagyon jól.

jet set 2010.04.10. 20:33:24

Hol volt az oktatás, hogy alkalmanként 16ezer Ft volt az útiköltség?

pocokpocok 2010.04.10. 21:06:27

levelezőn min. 2-es, megerőstíve:én meg nappalin szo.tam!:(

peterpeter1979 2010.04.10. 21:11:59

Corvinus Közigazgatástudományi kar, igazgatásszervező levelező: kezdő 500 főből 120 fő végzős, ebből kb. 90% munka mellett tanuló, akit apuci/anyuci befizetett az kihullott már az első évben. (1félévben 500fő, 2 félévben 300fő, 3 félévben 150, 4. félévtől a 120 fő maradt a 6.félévig)
Jobbnál jobb előadások, jobbnál jobb tanárokkal pl. Péterfalvi Attila, Máthé Gábor, Takács Albert stb.stb.

szilvacska 2010.04.10. 21:23:49

Ahova én járok - főiskola - ott a tanárok 90%-a lesz@rja a diákokat, elhadarja az anyagot, késik az óráról 20 percet, ha kérdésed lenne nem mered feltenni, mert megaláz mindenki előtt... Még hogy tisztelni őket, ők se teszik. Panaszt tenni se mer senki.

Cs 2010.04.10. 21:46:25

@pocokpocok: Áruld már el nekünk, hogy hol van az a öskola, ahol levelező automatice 2-es és mi értelmeset oktatnak ott?

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.04.10. 23:06:36

Hát ez roppant érdekes volt.
Kár, hogy nem igaz.

steve85a 2010.04.10. 23:27:51

Volt szerencsém 4 évig gyarapítani a levelező képzésben résztvevők létszámát.
A 2-ért meg kellett küzdeni - mivel alapból 3-ast kaptál.

Olyanok is kaptak diplomát akik az alapvető elektronikai alkatrészek működésével sem voltak tisztában.
Villamosmérnökin ez kissé ciki.
A szakmát én már szakmunkásképzőben megtanulva valamint tíznél több éves szakmai gyakorlattal gyakorlattal merem ezt mondani.

Ennyit a levelező képzésről.

Ellenségeimnek csak azt kívánom, hogy levelezőn végzett sebész műtse meg őket.

Mr.Brooks 2010.04.10. 23:52:07

@pocokpocok: Szerinted. Mi legtöbbször a nappalisokkal együtt vizsgázunk, és nem szoktak irigyelni minket sem...
Képzeld, amikor én nappalira (fősuli) jártam, alkalmam volt haverkodni a tanárokkal, mindenki ismert már amikor az államvizsgára került sor. Most, hogy levelezőre járok és egyetemre, nemhogy a tanárokkal nincs kontakt, még a csoptársak többségét sem ismerem (mivel ritkán találkozunk), ami nem kevés hátrány szerintem (jegyzetek, kidolgozott tételek, stb.)
@steve85a: Nem minden szak ilyen, véleményem szerint, úgyhogy esetleg nem kéne általánosítani.

Mylady 2010.04.10. 23:54:48

Én tanultam nappalin, estin és (jelenleg) levelezőn is. Eddig szerencsém volt, mert soha sehol nem éreztem, hogy a tanár leszarja a diákot. (Mondjuk az estin és most a levelezőn minden tanárra jellemző a 10-15 perces(!) késés)

Most a levelezőn viszont katasztrófa a szervezés.
Meghirdették a kezdést márciusra (keresztféléves). Február legelején kapok egy levelet (postán), hogy kezdés és beiratkozás február(!) 13, tandíjbefizetés február 10-ig, tantárgy felmentési kérelem február 10-ig(!). Órarendet, tantárgylistát, tematikát nem voltak hajlandóak adni, majd nézzük meg a rendszerben. Amihez február 20-án kaptam hozzáférést (mindent időben elintéztem, csak eddig ültek rajta). Aztán nagy kegyesen megengedték, hogy büntetés fizetése nélkül leadhassam a felmentési kérelmet. Mondjuk választ a mai napig nem kaptam, pedig lassan vége a félévnek...

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.04.11. 00:13:06

@Mr.Brooks: Veled értek egyet.
Maximálisan.
ÉN nem levelezőn végeztem el a jogot, de aki igen, és neves egyetemen (mert lassan a patakparton is jogot oktatnak) az ugyanezt mondja. Talán még nehezebb mint a nappali.
1. nincs kontakt a tanárral
2. nincs annyi óra, egyedül, segítség nélkül készülnek, olyan tárgyakból, ahol el kéne magyarázni, mi, mit jelent.
3. ugyanzokból a könyveből, anyagból, tételekből a vizsga
4. ugyanazok a kérdések, sőt szívtják őket, nehezebb, több, bonyolultabb kérdés.
5. ugyanaz javítja-vagy vizsgáztat ha kollokvium
6. gyönyörűen megbuktat, a beugró kérdéssekkel/teszttel már (csak utána húzhatsz 3 tételt)
7. ha a 3 tételből egy részt nem tudsz, vagy egy közbekérdést nem tudsz: repülsz. (akárcsak a nappalin)

NINCS különbség, vagy rosszabb a levelező-nehezebb.

ÉS leginkább azzal értek egyet, hogy általánosítani nagyon nem kéne.

De ügyes provokáció a poszt.

2010.04.11. 00:45:24

Bocs, miért, nappalin minőségi képzés van? Ne viccelj... lehet ért valamit x sok évvel ezelőtt de hallok mindegyre példákat ismerősöktől akik most suliznak... hát... minden van de minőség, az nincs... boldog boldogtalan diplomát szerez.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.11. 01:18:32

azokkal a kommentelőkkel értek egyet, akik azt mondják, hog ynem kellene általánosítani. Második diplomámat mit ad isten levelezőn szereztem, (mert ugye dolgozni is kell már) a tananyag lényegében pont ugyanaz volt mint nappalin, csak míg ott mondjuk sokkal többet gyakoroltak az órákon, ez nálunk nem történt meg. Az elvárások viszont ugyanazok voltak, a diplomámat is nappalisokkal együtt államvizsgázva szereztem meg.

Lehet, hogy a kedves posztírónak rossz tapasztalatai voltak a saját szakját illetően, és előfordulhat ilyen más szakokon is, attól vannak helyek úgy tűnik ebben az országban, ahol a levelező szak nem jelent automatikus kettest, sőt. A mi képzésünkön is majd 200 induló volt kezdetben, az időben elvégzők száma pedig max. 10 volt. És nem lehet arról beszélni, hogy kihullottak a nem egyetemre valók, ez másoddiplomás képzés volt, mindenkinek volt már diplomája...

Szóval szerintem inkább maradjunk annyiban, hogy vannak szakok, ahol minőségi a levelező képzés is, és vannak szakok, ahol a nappali sem az.

matkó 2010.04.11. 01:40:23

"tanárok hozzáállása mögött pedig az áll, hogy egy nappalis diák után több fejpénz jár nekik, mint egy levelezős, fizető (!!!) hallgató után". Ez hülyeség. A tanár közvetlenül nem érdekelt a fejpénzben, ill. épp a levelező órák azok, amik után külön pénzt fizetnek. Amúgy meg azért szarják le a tanárok a levelező képzést, mert a levelezős hallgatók is leszarják. Hozzáállásuk annyi, hogy én leperkálom a pénzt, ti meg adjátok a diplomát, és hagyjuk egymást békén. Kivételek biztos vannak, de elenyésző, a többség papírt akar a pénzéért, semmi erőfeszítést (az, hogy pár alkalomra beül, odautazik, az már túlzás is részéről, különben is ő dolgozik, várja a gyerek otthon, hagyják békén, sőt toljanak mindent a segge alá).

DeadBodiesEverywhere 2010.04.11. 03:21:16

Jartam nappalira es ket intezmeny levelezo kepzesere is, 90%-ban a nappalisokkal egy idoben volt a vizsga sok tantargybol ahol nem kerdeztek hogy levelezo vagy nappalis vagy, ugyanazt irtad mint a nappalis, nem volt "megkulonboztetes".

Levelezon sokkal kevesebb oraszam van ugyanarra az anyagra, ezert orakon csak a fontos reszek hangzanak el, a tobbi pedig hazi feladat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.11. 04:34:09

A Microsoft azt írja az MS Roboticsról, hogy az kompatibilis a Mindstormsszal. Egyiket sem próbáltam még, de a robotika megtanulásához szerintem nem szükséges legózni is, a szimuláció ugyanúgy működik. Ha csak legózni szerettél volna, akkor írd azt.

Don Quixote de la Ferko 2010.04.11. 07:02:34

"Levelezőn nem tanítanak?"

Pont ez a lényege. Otthon kell tanulni. Ja, az meg nem megy?

Háááát.... Az élet kegyetlen.

Berkela 2010.04.11. 07:14:35

nálunk TSF-GFK Békéscsaba - viszonylag jó volt az oktatás, a jegyzeteket megkaptuk, az előadásokat mindig megtartották, a vizsgák túlnyomó részt tesztek voltak, amin puskázni viszonylag nehéz volt, a neptun meg elég informatív ahhoz, hogy minden eseményt, változást megtudjunk időbe...

Berkela 2010.04.11. 07:17:36

amíg a nappali a bulizásról, és a parti-drogokról szól addig a levelezősök összeülnek a könyvtárba, és megpróbálják kibogozni, amit leadtak nekik negyed annyi óraszámba! :)

jeangabin 2010.04.11. 07:22:22

Én jelenleg járok levelezőre, és nálunk sem igaz, hogy nyűgnek vennének bennünket az oktatók. Hogy a képzés színvonala úgy általában milyen a nappalisokéhoz képest, avagy más felsőoktatási intézményekhez képest, azt nem tudom, mert összehasonlítási alapom nincsen, de nekem egy szívím sincsen.
Mármint rossz.
:)

egy atlag 2010.04.11. 07:56:51

semmit sem ér az a képzés amit itthon kapsz. papír, ennyi. ha jók a kapcsolataid el tudsz vele helyezkedni, ha nem jók, akkor max. szopóágra kerülsz valami rabszolgatelepen. nagyon kevés emberről hallani, aki saját ürüléke hátán fel tudott kapaszkodni valami jobb, kreatívabb munkaterületre. szóval nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani annak, hogy a helyi tanárcsürhe teszi e a dolgát avagy sem...és itt is vannak kivételek, mert van akire érdemes odafigyelni, mert a mondatai, tanácsai megmaradnak és elkísérnek évtizedeken át.

magyar bucó 2010.04.11. 08:24:49

A varjú is énekesmadár, csak levelezőn végzett.

flora.a 2010.04.11. 08:28:24

Én a második diplomámat csináltam levelezőn, Pécsen, és abszolút nem a tanárok hozzáállásával volt a baj. Sőt. A nappali képzéssel összevetve az a gond a levelezővel, hogy a nappalin elsajátítható tan- és ismeretanyag töredéke jut el az emberhez, egyszerűen az idő szűkössége miatt, amit konkrétan a tanárral tölthetsz (mondjuk jó/lelkes tanár esetében). Ha működne a tanár nélkül való tanulás, akkor minden iskola így menne. Egyébként, az előző esti bulik után még frissen összehányt kolis falak láttán volt bennem kétség, hogy a nappalisok vajon mennyire éltek vajon a lehetőségeikkel:) Az egész a egyes tanár és az egyes diák hozzáállásán múlik minden esetben.

flora.a 2010.04.11. 08:32:23

Bocs a zavaros utolsó előtti mondatért:) korán reggel van.

Levest befejezted? 2010.04.11. 08:59:26

Van egy fura kettősség ebben a levelezős oktatásban. Miközben tényleg egy vicc az egész (félévente 2 alkalom (4*40 perc egy alkalom)/tárgy), a tanárok egymástól függetlenül azt mondják, hogy sokkal jobban szeretnek levelezősöket oktatni, mint nappalisokat, mivel utóbbiak eléggé motiválatlanok, lusták tanulni és sokszor még buták, műveletlenek is. Persze ott is van kivétel, csak hát kevés..

Ooorsi 2010.04.11. 09:38:29

Az első diplomámat nappalin csináltam(SZIE), de az oktatás, meg tulajdonképpen minden, sokkal trébb volt, mint a második, ami meg levelezős(PTE), egyértelmű, hogy kar-szak-tanár függő a dolog, de nálunk volt nappalin olyan, hogy az egyik órára csak 5en mentünk be, erre a tanár megsértődött és nem tartotta meg nekünk az órát. WTF?
levelezőn még nem maradt el órám, ilyenért meg főleg nem. Nálunk is tömbösítve van, egy-egy tantárgy általában 5-6 óra egyhuzamban, de többet ér, mint 45-90 perc, főleg, hogy annak a fele azzal telik el, hogy a tanár elismétli az előző órai anyagot tömörítve...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.11. 10:00:18

Nem értem ezt a %-os arány kihangsúlyozását. A régi 5 éves osztatlan képzésben is a 2001-ben indult építész évfolyamból pl. 7 vagy 8 ember tudott diplomát védeni 2006-ban. Ennyinek lett meg minden tárgya. Figyelem, ők nem diplomások voltak, mert legalább egy embernek ekkor nem volt nyelvvizsgája. (Ezt ikertesóm mesélte, ő benne volt ebben az x emberes csoportban.)

Én is 2001-ben kezdtem a BME-n, de 2006-ra nálunk is csak egy maroknyi ember végzte el az egyetemet. Semmi különleges nincs abban az egyszámjegyű %-ban a BSC képzésen.

bombike 2010.04.11. 10:22:14

@Neduddgi: Én egyetértek ezzel,hogy részidőseket (levelező/esti) olykor nagyobb élmény tanítani, mint a nappalisokat. Noha nekik tömbösítve az oktatás,a többségük mégis igyekszik végig "ott lenni" az órákon.

Tarkin kormányzó 2010.04.11. 10:48:21

Sziasztok! Aki úgy gondolja, hogy levelezőn nincs minőségi oktatás, az íratkozzon be a JGYTF technika szakára! A legjobb 4 évem volt! Igazi szakemberek tanítanak, nagyon érdekes tantárgyakat. Itt nem a kalapácshasználatra kell gondolni, szerszámot talán kétszer fogtunk a kezünkben. Kőkemény gépészet, fizika, áramlástan, stb. Rengeteget tudást kaptunk.

kárfiol 2010.04.11. 10:50:42

szte progtervervező informatika

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.11. 11:06:32

@Krumplicukor1987: Nálunk nem is volt diplomaosztó tudomásom szerint a februárban végzetteknek, megjegyzem, tavaly egyedül én diplomáztam volna februárban... Nem tettem.
Van összehasonlítási alapom, nappalin csináltam az infót (nem BSC , akkor még olyan nem volt, nem jött össze egy tárgyad, ó pápá, menj ki angliába, gyere vissza jövőre) , a villmérnökit levelezőn.
Nem volt egyszerű még így sem az utóbbi, volt olyan nehéz (legalábbis nekem) , mint az infó (szerintem) , de ahogy hallom, a villmérnöki nappalihoz képest azért gyengébb volt, ott minden héten volt beadandó, meg mérés, levelezőn ez ugye kevesebb...
A tanárok keményen fogtak minket is , levelezőn is, sőt becsülika levelezősöket, hiszen munka mellett tolják a sulit.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.11. 11:07:52

Aki meg mondja, hogy ki végez időben, hát nálunk még ezt sem lehetett mondani, hiszen az is tudott időben végezni, aki ment kooperatívra, így 4 éves képzése lett, meg az is, aki maradt a standard(akkor standard) 3 évesen.

Dr. Robin Masters 2010.04.11. 11:08:41

Alapképzést az EKF-en végeztem (Eger) nagyon jó volt, érdekes órák voltak és jó tanárok (közgazdász szak), most februártól csinálom LEVELEZŐN a mesterképzést a BGF-en (Külker). Megmondom őszintén, hogy nagyon nem tanítanak újat, ráadásul van egy-két kiégett tanár is. Persze próbálják belénk verni, hogy milyen professzionális iskola és, hogy legyünk büszkék arra, hogy mi BGF-esek vagyunk! Óóóó jeee!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.11. 11:10:32

@egy atlag: nem-e? Olvasss cikket Vass Attiláról, aki szintén othon végzett, a Kandón. Most a Sonynál fejlesztő és vágja , amit az amerikai PHD-sek tanulnakmégha nem is olyan mértékben) (, csak mert fél éves beadandó volt neki otthon a Kandón.

Stupidella 2010.04.11. 11:25:45

A fejpénzt az intézmény kapja, az oktató pedig a leadott óraszám alapján (is) kapja a pénzt. A levelezősöknek jóval kevesebb az óraszámuk, tehát abban tényleg van igazság, hogy a levelezősök után kevesebb pénz jár (de az nem fejpénz).

Egyébként, ha elsőre én is azt hittem, hogy a Corvinusról van szó, az én levelezős MSc-seim is hasonlóan vélekednek. Sajnos a levelező oktatás attól levelező oktatás, hogy sokkal kevesebb óra van és a többit egyéni tanulással kell hozzá összehozni... Nálunk pl. a nappali tagozaton szinte minden tárgynak vannak gyakorlati órái is, míg a levelezőn alig van gyakorlat. Sajnos gyakran előfordul az is, hogy a tanár lebetegszik és az utolsó pillanatban már nem tud helyettesítést szervezni, de még csak értesíteni se tudja a hallgatókat, ha épp szombatra esik az órája, mert amúgy senki nincs bent olyankor az egyetemen. A pótlás nehézkes, mert a hétvégék (és termek) be vannak osztva más levelezős évfolyamokhoz is, na meg a pótlás a hallgatónak is plusz utazási és szállási költséget jelent.

Sajnos választani kell, vagy tanulsz nappalin és többet kapsz, vagy dolgozol, de akkor mellette csak levelezőre tudsz járni...

Stupidella 2010.04.11. 11:28:48

Viszont idézném egy tanárunkat:

"Sokkal jobban szeretek levelezősöket tanítani, mert a napplisok esznek, isznak, beszélgetnek, mobiloznak meg pettingelnek az óráimon. A levelezősök legalább figyelnek."

Állítólag nem az a fajta tanár, aki unalmasan ad elő, de sok nappalis tényleg nem tudja értékelni, amit kap.

Rántott máj (törölt) 2010.04.11. 11:29:09

Nagyjából egyetértek a kommentelővel, bár azt hozzátenném, hogy miközben végig a tanárokat szapulja, a dolgozatírás az egyetlen példa, ami valóban a tanár sara, a többi inkább a szervezőké, adminisztrátoroké, szakfelelősöké stb.

Cartman (ex Cartman) 2010.04.11. 11:32:24

Olvasgatom a kommenteket, és egy-két hozzászólás döbbenetes szűklátókörűségről tanúskodik. Az, hogy Neked jó / rossz élményeid vannak (voltak) a levelező képzésről, még nem írja felül a másik ellenkező előjelű tapasztalatát!
Ráadásul az ilyesmi nem csak (ahogy itt többen emlegetik) kar/szak függő, hanem nyilván azon is múlik, ki mikor járt az adott képzésre. (És nyilván szubjektív tényezők is szerepet játszanak.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 11:53:37

"Ha valaki viszont diplomát szeretne mihamarabb, minél kevesebb tanulással, akkor fizessen! Ugyanis a legtöbb vizsgán fele akkora tudással, mint egy nappalis, jobb jegyet lehet elérni "
Tapasztalat, ez így van, jártam nappalira és távoktatásra is.

Volt olyan is, hogy levelezősöknek vizsga előtt megírtam a beugró programjaikat. (Assembly vizsga.) Olyan sötétséget már régen láttam. Mind átment.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 11:55:08

@Stupidella: Főleg azért lehet, mert levelezőrre/távra általában értelmes, felnőtt emberek járnak, akik felfogták már a kulturált viselkedés szabályait.
Bár én ezt már középiskolás koromban is tudtam, magamtól. Biztos hülye vagyok :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 11:56:34

@tildy:): Az első diplomámat még én sem kreditben szereztem. (A másodikat keridtrendszer, de nem BSC/MSC-ben.)
Na ott kellett tanulni! De motiválva is volt az ember asszem.

Csabeee 2010.04.12. 09:32:11

Ha jobban végig olvassátok, akkor kiderül (az országban első Bsc-sek), hogy bizony a DE-IK-ról van szó...

Az egész pedig úgy igaz, ahogy le van írva, és tényleg megtörtént...

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása