1

Ha ingyenes, az nem így néz ki- nyelvtanfolyam postásoknak

Ellenőrző , 2009.09.29. 07:47

Kedves történetet kaptunk Flummytól, amiben elmeséli, hogy bizony a nyeltvtudás a mindennapokban nagyon hasznos dolog lehetne. Nem kell ahhoz külföldre utaznunk, hogy galibát okozzon egy idegen nyelvű felirat.

 

A magyarok nyelvtudásáról szóló írás jutatta eszembe ezt a történetet.

Rendeltem egy katalógust Németországból, és ezek rendszerint díjmentesítve érkeznek, nem kell értük fizetni. Egy új, fiatal postásunk van, aki nagyon ügybuzgó és nagyon kedves, de németül sajnos pont nem tud. Hozza a katalógust, fizessek érte. Mutatom neki, hogy rá van írva, hogy már rendezte a feladó. Nem tágított, erre pedig bélyeg kell, mert, ha ingyenes, akkor nem ezt írják rá. Én magam sem vagyok nagy németes, de azért azt megértettem, hogy udvariasabban azt írták rá, hogy ingyenes. A postás válasza rövid volt és tömör:ha azt írják, hogy ingyenes, az nem így néz ki. Nem vitatkoztam, kifizettem azt a 210 forintot.

Ennyi a történet, eleinte bosszantott, de azóta jókat mosolygok rajta, hogy sokba került nekem a németek udvariassága.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr981414173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Remy 2009.09.29. 18:12:11

Szerintem ez vicces. El tudom képzelni a szituációt:előveszi a postáska a lapot, rajta a példák felsorolva. Végignézi, nem találja a borítékon lévőt és akkor fizetni kell.

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása