29

Egy igaz magyar nem tanul angolul

Ellenőrző , 2009.09.24. 18:00

Kati az iskolába beszivárgott politika problémáját írja meg nekünk levelében. Tanácsot kér, hogyan lehet jól kezelni a valamilyen szélsőség felé elment diákokat.

 

Sziasztok!

Nyelvtanárként már a kifogások elég széles palettáját hallhattam, hogy éppen az adott nyelvet miért ne tanuljuk, de az alábbi eset megdöbbentett. Megkérdem egy fiút, hogy olvassa fel az idegen nyelvű szöveget, de nem volt rá hajlandó. Először azt hittem, hogy azért, mert nincsen készen a feladata, de aztán kiderült, hogy ennek komoly ideológiai okai vannak. Azért nem olvassa fel, mert nem magyarul van és ő minden idegen kultúrát elutasít. Szeptember óta tanítom ezt a csoportot -hiányzott is elég sokat a fiú-, így nem tűnt eddig fel, hogy ennyire erősen elutasítja az angolt. Németet szívesebben tanulna, mert azt legalább tudná használni is -megjegyzem, a hasonló mondatokat a két nyelv felcserélésével szinte minden német órámon hallom-, de ezt az imperialista sz@rt ő bizony nem hajlandó. Ezen a ponton váltam tanácstalanná. Egy szélsőjobboldali szervezet tagja és aktivistája, mindenki dögöljön meg és hajrá Magyarország.

Gyenge próbálkozásként annyit mondtam, hogy azzal használ a hazájának, ha okos, művelt, nyelveket beszélő tagja lesz a társadalomnak és nem azzal, ha összevereti magát minden rendezvényen, de láttam rajta, hogy szerinte pont az ellenkezője igaz.

Nem tudom, hogy volt-e más hasonló helyzetben? Mit lehet ilyenkor tenni?

 

Címkék: nyelvtanulás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr951404155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.09.24. 20:24:29

majd jövőre, ha innen kibukik

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.09.24. 22:14:02

@ern0: persze nem kell elsietni. Anno az orosz ellen ágáltak . Úgy látszik az angol átvette a helyét.

Csavarhúzós 2009.09.24. 22:50:10

A náci, az tudjon gótul:
comment.blog.hu/2006/02/18/a_naci_az_tudjon_gotul
csak érintőleg kapcsolódik, de vicces :-)

melkaart 2009.09.25. 07:09:11

Arra azért kíváncsi lennék, mondjuk milyen fejlesztésű számítógépes játékokkal játszik, vajon Martenst hord-e (ha jól rémlik Angliában gyártották mindig is, csak maga a névadó német - de még az is lehet, hogy tévedek), netán eszik-e hamburgert...KEdvenceim azok a nácik, akik az anyanyelvükön sem tudnak szóban-írásban helyesen megnyivánulni. MEg azt is megnézném azért, meddig tartana a lelkesedés, ha a novemberi ónos esőkben kéne lövészárkot ásni, és mikor már olyan fáradt vagy, hogy inkább löveted le magad, csak menni ne kelljen tovább, netán a legjobb haverjaid gránáttépte testtel halnak meg a karodban. NEm hiszem, hogy annyira élveznék a náci Németországot...

Remy 2009.09.25. 07:51:19

@melkaart: Szerintem egy percig sem bírnák a német fegyelmet, állandóan a jogaikkal jönnek, vajon egy diktatúrában milyen jogai lennének. Ráadásul arra nem is gondolnak, hogy a németek szemében ugyanolyan megvetendő söpredék voltunk/vagyunk, mint akiket ők akarnak eltüntetni Magyarországról.

melkaart 2009.09.25. 08:03:38

@Remy: Én is így vélem:-)Nagyapám anno ss kiképzőtáborban volt légvédelmis/tűzoltó,hát megnézném mit szólnának hozzá az ifjak:-) A nem akarok, minek tanuljak kitételekről elég gyorsan leszoknának:-)

Abba nem gondolnak bele, hogy ők is kerülhetnek a nemi szerv rosszabb végére, és akkor ha el találnak tűnni, senki nem sír utánuk. Mert nem mer...

Remy 2009.09.25. 08:43:53

Az én nagyapám repülős tiszt volt a Horthy rendszerben, apám szerint olyan gyakran rángatták be éjszaka kihallgatásra Rákosiék alatt, hogy már nem is aludt inkább csak 5 perceket. Aztán egyszer nem hozta vissza a fekete autó. Szóval a váltás nagy szívás.
Nehéz egyébként a mai fiataloknak, semmilyen emlékük nincsen a háborúról, csak valami idealizált romantikus elképzelésbe kapaszkodnak, hogy ott aztán ő megmutatná mindenkinek. De mit?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.25. 09:16:11

Közöld vele, hogy az iskola nem demokratikus intézmény, te pedig nem vagy hajlandó elfogadni semmilyen magyarázkodást arra, ha valaki csak lusta.

Egyébként meg Árpádék milyen nyelven beszéltek az itt élőkkel? Hogy csalták ki egy fehér lóért Szvatopluk földjét? Az ellenség nyelvét ismerni még egyik harcosnak sem jelentett hátrányt.

Amúgy meg ez a baj a jobboldallal, hogy ilyen hülyék adját a tömegét.

Remy 2009.09.25. 09:20:00

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én is erre gondoltam. A suliban biztosan jól érzi magát, mert az nem egy demokratikus intézmény. Fel lehet szedetni vele a szemetet, hogy szokja a feltétlen engedelmességet.

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.09.25. 10:11:42

Az ilyen gyerekeknél mindig azon döbbenek meg, hogy miért erőltetik ezt rájuk a szüleik. Pl 3 éves kisgyerek Kárpátia koncerten, és hasonlók. Attól, hogy valakinek ilyen a világnézete, honnan veszi a bátorságot, hogy a saját gyerekét ennyire manipulálja? Mert egy gimis gyerek erősen kétlem, hogy magától szed egy ilyen maszlagot. Mellesleg fogadni mernék bármennyiben, hogy nem tudná az illető nebuló elmondani, hogy mi az az imperializmus:) De ez mostanában nagyon divatos szitokszó lett. A hülyeség nagyon könnyen terjed.

Zsuuli (törölt) 2009.09.25. 11:26:04

@danaz: Félre ne érts, nem értek egyet a "kárpátia világnézetével", de az is butaság, amit te írsz, hogy mi az, hogy ráerőltetik a világnézetüket a gyerekükre. Ez a nevelés. A szülő a saját erkölcsi normáit, és a saját világnézetét tanítja meg, adja át a gyerekének. Legyen ez vallás, politikai hovatartozás, vagy bármilyen más fajta világnézet, legyen az jó, vagy rossz...
Ebbe nem lehet beleszólni.

GaZe 2009.09.25. 11:52:30

ja, ez csak maszlag.
egyszerű:
Annyi embert érsz, ahány nyelvet beszélsz.

Ez a nemzeti szélsőséges zagyvalék még a hagyományőrzésnek is árt, mert rengeteg embert riaszt el az igazi értékek, kultúra megismerésétől, hogy elmegy egy nemezelő foglalkozásra és csomagban kapja mellé az antiszemitizmust, xenofóbiát, kommunistázást.
A "mi vagyunk a fasza gyerekek szimplán azért mert magyarok vagyunk" attitűd meg önmagát heréli ki egy globalizált világban.
Én szörnyen unom már ezeket az ostobaságokat, mert kártékonyak, mint a krumplibogár. Rágják a nemzettestet, muhahha.

gitáros 2009.09.25. 13:28:24

@danaz:
Egyrészt nem erőltetik rájuk. Sőt, még az is lehet, hogy épp ellenkező a srác világnézete a szüleiével. (Kamaszkori lázadás fogalma megvan?)
Másrészt meg ne nézz már óvodásnak egy gimis srácot. Tudod, ebben a korban az embernek már elég jelentős mértékben vannak önálló gondolatai a világról.
Ettől még komoly gáz van a srácnál természetesen. Most lenne szükség egy _pedagógusra_, aki nem blogokba írogat, hanem szépen rendbe teszi a kölyök fejét, méghozzá anélkül, hogy erőnek erejével megpróbálná a - számomra egyébként unszimpatikus - világnézetét megváltoztatni. Az ugyanis úgysem fog menni.

feltételes reflex 2009.09.25. 13:29:31

@GaZe: erről jut eszembe, a krumpli is és a bogara is amerikai 'imprilista' csökevény.
rendes magyar ember ne egyen krumplit se! :)))

különben meg lehet, hogy tényleg nem baj, hogy a szélsőjobb ilyen hülye.(régen másként vélekedtem erről, mert akkor még bíztam abban, hogy a tanultság előbb-utóbb kizárja a kártékony gondolatokat)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.25. 14:00:26

ha valaki szélsőséges, idióta, frusztrált lelkibeteg, miért mindig a szélsőjobbal kell összemosni az adott egyén hülyeségeit? hát nem tökmindegy? a szélsőségek összeérnek középen, hátul..

amúgy meg 50 évnyi szélsőbalos diktatúra agymosása, majd 20 év elvtelen szabadrablása (amit az egykori szélsőbalosok követtek el) után mégis milyennek kellene lenni egy normális embernek?

ezzel persze nem azt mondom, hogy a szóban forgó ifjonc helyesen gondolkodik.. nyelveket beszélni kell. angolul folyékonyan kell beszélni, és igazából az igazi nyelvtanulás ez után következik, mert önmagában az angol gyakran nem elég. (viszont megkerülhetetlen)

a tantónéni azért a nyavajgás helyett megpróbálhatná érdemben jobb belátásra bírni őt is és a szüleit is.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.25. 14:07:39

megjegyzem, iszonyúan mellé tud trafálni egy nyelvtanár, amikor elkezdi kioktatni a szülőket a nyelvtanulás fontosságáról..

az én kedves egykori némettanárnőm behívatta a szüleimet e célból, mert hát nem igazán foglalkoztam a némettel.

elkezdte a mondókáját apámnak.. "kedves szülő, hát nem tudja, hogy a mai világban mennyire fontos az idegen nyelvek ismerete?"

szerintem azóta is ég, mint a rongy, ugyanis jóapám nemzetközi porondon is számon tartott szakember, rendszeresen járja a világot, előadásokat tart, stb, ja, és a fő ok, amiért leszartam a németet akkoriban az volt, hogy már 16 évesen felsőfokúm volt angolból, folyékonyan beszéltem, stb.. sőt, mivel amerikában érettségiztem (pontosabban befejeztem a középsulit), igazából egyáltalán nem is kellett volna itthon bejárnom a gimibe azzal fárasztani magam, hogy hány pattanás volt Petőfi seggén.. de hát valamiért úgy gondoltam, hogy mégiscsak magyar vagyok, leérettségizem magyarul is (azóta megbántam)

szóval a kedves német tanerő annyi fáradtságot nem vett, hogy megnézze, kit hív be kioktatni a hülyeségeivel.. kicsit ciki lehetett, aztán békénhagyott egész évben.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.25. 14:12:06

@Bukowszky: ja, az kimaradt, hogy amúgy tanultam én a németet, csak az ő óráin nem igazán aktivizáltam magam, mert irritált, hogy olyan buta, mint a föld (valszeg egy egykori agymosott idióta orosztanár volt, akit két hetes gyorstalpalón képeztek át némettel fárasztani az ifjúságot)

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.09.25. 17:49:53

@Bukowszky: jó de, amit leírtál legfeleljebb a kevés kivételnek a jó, ami a szabályt erősíti. Szvsz. ha egy gyereket a kezdetektől fogva a nyelvtanulás sajátosságára nevelnek akkor az nem fog így viselkedni mint a történetben szereplő gyerek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.25. 19:07:06

@Bukowszky: "ha valaki szélsőséges, idióta, frusztrált lelkibeteg, miért mindig a szélsőjobbal kell összemosni az adott egyén hülyeségeit?"
Mindig? Talán a jelen esetben azért, mert konkrétan szélsőjobbos dumát nyomott a gyerek. Ezt nehéz volna mondjuk a kommunistákkal vagy a liberálisokkal összekombinálni.

Csomorkány 2009.09.26. 18:19:41

Én kb. ugyanilyen hülye voltam az orosztanárommal (nyolcvanas évek közepe, sitt már nem fenyegetett). Közöltem vele, hogy hülyeségnek tartom az orosztanulást, és nem vagyok hajlandó ezzel a nyelvvel foglalkozni. Csak sajnos az angol meg nem ment.

Szülők belátták, hogy sürgősen magántanárhoz kell íratni, ha valaha egyetemen szeretnének látni, de angoltanárra nem volt pénz, így magánúton tanultam meg az oroszt. Lett is belőle nyelvvizsgám. Még meg is tetszett, csak azóta tökéletesen elfelejtettem, mert hát gyakorlati haszna angol nélkül tényleg nincs, hacsak nem akar az ember a maffiának tolmácsolni.

Na, szóval Isten nem ver bottal. Azért a németem és az olaszom már egész elfogadható. Ha belegondolok, egyik nyelvet sem állami iskolarendszerben tanultam.

azallamenvagyok 2009.09.28. 09:41:48

Lonsdale, Martens, Levi's, és csak nem MILITARY boltba jár? :DDD szar ügy, hogy a hitnek megint több tere van, mint a tudásnak:(

GMÁTÉ 2009.10.03. 00:44:00

Ez elég szélsőséges gondolat, én is büszke vagy a magyarságomra, de az angolt szeretem a viszonylag egyszerűen tanulhatósága miatt.

jpmjpm 2009.10.06. 08:01:24

Gárda tag-e a srác? :)

marczy 2009.10.11. 17:31:38

EMBEREK!
Az ilyen ember pontosan olyan, mint az a büdös román pópa (bocs, de tényleg bűzlött, mert mosdatlan volt), aki az anyanyelvén kívül semmilyen más nyelven nem volt hajlandó megszólalni, pedig a társaságban Európa nyelveinek nagyobbik felét beszélte legalább egyvalaki - pont a románt véletlenül nem. Ez volna a román kultúra? (Még jó, hogy nem...) És ide akarunk mi, magyarok, süllyedni? Igen? Nem kéne. Én is jobbos vagyok, akinek igenis fontos az egészséges magyar nemzettudat, no de könyör, ima! Mások MELLETT és NE mások ellen akarjunk magyarok lenni! A magyar legyen büszke arra, hogy ő magyar, a német arra, hogy német, a román arra, hogy román, az igazi az volna, ha a cigány is büszke lenne arra, hogy ő cigány (ill. a csoporthoz, ahova tartozik), de NE MÁSOK ELLEN! Ne süllyedjünk le Szlota János és bandája szintjére, mint ez a gyerek! Igenis tanuljunk meg más nyelveket is, mert ez által több kultúrában is otthon fogunk mozogni. Ismertem olyan _románt_, aki jól tudott magyarul, és értelmes dolgokról el lehetett vele beszélgetni. De ettől még nem lett ő rosszabb román, sőt ellenkezőleg, az illetőt románságában is sokkal inkább megbecsülték. Na EZÉRT fontos még egy vér-széljobbos fazon számára is a nyelvtanulás, mint ahogy oroszt is tanultam még, bár nem beszélem már jól, de én nem zárkóztam el ettől sem, pedig családilag finoman szólva sem volt vörös a színünk, sőt apámat is vallásosan nevelték az átkos rendszer kellős közepén. Az ellenség nyelvét is ugyanúgy ismerni kell, mint a barátét. És a minimális orosztudásomra égető szükségem volt húsz évvel később! Na ennyit erről.

Véleményem szerint 2009.12.15. 11:27:12

@melkaart: Én is hordok martens bakkancsot. Néha játszom lövöldözőset mert a párom is játszik és vele tartok. Néha eszem hamburgert is....és mégsem vagyok szélsőjobb! Sem börfejű.
Sem pedig tüntető. És anyanyelvemen kívül még 3 nyelven beszélek....

gabcigirl 2009.12.15. 15:43:03

@gitáros:

Na hát ez a baj hogy gáz van...vagy ő szeretné belélegeztetni...másokkal...

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása