65

Orvosi igazolás bemondásra

Ellenőrző , 2009.09.19. 16:34

Nagyon örülünk, hogy egyre többen küldenek nekünk levelet, amelyben leírják az iskolával kapcsolatos jó vagy rossz élményeiket, véleményeinket. Ezúttal egy anyuka írt nekünk, aki egy orvosi rendelőben volt fültanúja egy igencsak furcsa beszélgetésnek, ami arra világít rá, mennyire visszás gyakorlat az orvosi igazolások kiadása. A hányás-hasmenés vírusra való hívatkozás például tökéletes fegyver egy gyerek kezében, hiszen igazából nem is lehet kimutatni, sőt, ha nagyon vacakul van az ember, még orvoshoz is alig tud elmenni. Mit tehet olyankor egy orvos, amikor egyértelműen érzi, hogy a gyerek át akarja vágni? És mit tehet olyankor egy tanár, amikor sejti, hogy a gyerek megint egy kamubetegségre kapott kamuigazolással bújik ki az iskola alól?

Sziasztok!

Egy gyerekorvosi rendelőben hallottam a következő történetet. Én vártam a saját gyerekem igazolására, a doktornő pedig próbálta jobb belátásra bírni a "beteget":

-Most mi a baj Pisti?

-Hasmenés-hányás, láz.

-Már megint? Tavaly egész évben ugyanez volt a bajod.

-Most köhögök is.

-Egész nyáron nem volt semmi bajod, egyszer sem láttalak, most második hét van a suliban, hány napot voltál eddig?

-Egyet, az évnyitón.

-Gratulálok, szép teljesítmény.

-Nem tehetek róla doktor néni, amint odaérek a sulihoz, kiver a víz.

Röviden összefoglalva ennyi volt a párbeszéd. A doktornő felhívta még a gyerek figyelmét, hogy januárban tölti a 18-at és onnantól kezdve mehet másik orvoshoz, ő is csak azért ad igazolást, mert a szegény anyját sajnálja a gyereknek, akit már így is megbüntettek a fiú miatt. Tavaly viszont ő kapott ellenőrzést a fiú miatt, mert már feltűnt a rengeteg igazolás. Próbált a lelkére beszélni, hogy mi lesz így vele, nem fejez be egy iskolát sem, munkanélküli lesz és innentől kezdve kilátástalan az élete.

A fiút nem hatotta meg, aki egyébként nagyon tisztelettudó és udvarias volt. Nem tudom, hogy jól tette-e a doktornő, de az biztos, hogy ez így nincs jól. Nem lenne szabad mérlegelniük, ha igazolásról van szó, hiszen ez mégicsak csalás, vagy ha úgy tetszik okirathamisítás. Másrészről meg éreztem, hogy jót akar, nem azért adja ki a papírt, hogy megszabaduljon a gyereketől. Ti mit gondoltok?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenorzo.blog.hu/api/trackback/id/tr401392139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.09.19. 18:39:23

Ez is egy nézőpont, de nálunk a gyerekorvos nagyon rá volt állva az igazolások kiadására. Ha az iskolából küldtek el minket betegen, akkor is rögtön kérdezte, hogy ,,Csak igazolás kell vagy tényleg rosszul van?", tehát eleve felételezte, hogy csak lógni akarunk. Persze volt aki ezt remekül kihasználta.

hagymásbab85 2009.09.19. 21:26:15

Vannak dokik, akiket kimondottan "szeretnek" a páciensek és vannak olyanok, akiknél fölösleges kamuval próbálkozni, mert nem ad igazolást. Viszont vannak olyan lógós emberek, akik pl. csak lehúzzák a bugyijukat és kapják is az igazolást. Nem kamu, sajnos ez a valóság.....

bes3 2009.09.19. 21:29:17

annyira felesleges ez az orvosi igazolás...
igazolja a szülő, egy hányás hasmenést nem lát? nem ismer fel?

orvoshoz beteg, gyógyításra szoruló páciensen valók.

T2006 2009.09.19. 21:31:30

Az igazi orvosi igazolásokkal nem tudunk mit kezdeni, még akkor sem ha tudjuk, hogy nem volt beteg a gyerek! Igazolni kell! De ma már gyakran rákeresünk az orvosi pecsét számára a neten, mert többször előfordult, hogy az igazoláson lopott/elveszett/letiltott pecsét volt!

Flashy7 2009.09.19. 21:46:58

ha túl sokat hiányzik a gyerek, nem vagyok köteles év végi jegyet adni, jöhet osztályozó vizsgát tenni, ha az jobban tetszik neki.

titantoma 2009.09.19. 21:55:36

Folyton lógtam, évi 180-220 igazolt óra, 4 éven keresztül. Gimis tananyagot így se volt túl nehéz elsajátítani. Nem ettől függ, kiből mi lesz. Ha megvan a józan paraszti esze (nekem se jött meg korán, 20-21 évesen), akkor elboldogul.

Flashy7 2009.09.19. 22:01:00

@bes3: nem teljesen ez a helyzet, iskolaköteles korban a szülő sem asszisztálhat a gyerek lógásához azzal hogy saját szakvéleménnyel betegnek mondja a gyereket minden második nap. az évi néhány nap "indoklás nélküli" szülői igazoláson kívül a gyerek csak valóban indokolt esetben hiányozhat, aminek a leggyakoribb fajtája a betegség, amit csak orvos állapíthat meg és igazolhat. ezen kívül lehet olyan eseti rendkívüli elfoglaltsága, amit mondjuk úgy hogy méltányossági alapon "elnéz" az iskola és igazoltnak tekinthet, ilyenek amikor egy másik intézmény "kéri el" a gyereket mert pl. sportoló, vagy egyéb, önhibáján kívüli hiányzás (más időpontban hihetően (igazolhatóan) nem elintézhető de nem egészségügyi dolog, családi tragédia és más vis major események)

bes3 2009.09.19. 22:22:08

ez a hülyeség. Nem amit mondasz hanem a gyakorlat és a szabályozás.
Én egy olyan (egyébként gazdag) országban élek ahol a szülő a felelős a gyerekéért és a gyerek bagatell betegségéért.
Miért gondolod hogy a szülő kevésbé tudja megállapítani a gyerekről hogy megy a hasa, hány? Vagy hogy lázas?

Itt értékén fizetik az orvosi konzultációt (40000-60000 HUF )és semmire sem jó tevékenységre nem használják.

Ismerem a magyar "szabályokat", de meg kell változtatni. Ilyen egyszerű.

Viszont pl táborhoz, szakkörhöz, sporthoz nincs is joga az iskolának Magyarországon sem ingyenes orvosi vizsgálatot és igazoást kérni.
Ez csupán egy nemhivatalos csicskáztatás. Amíg ez megy, nem kell sírni azon hogy milyen állapotban van az oktatás, egészségügy.

bes3 2009.09.19. 22:26:41

ja, a felnőttek is magukat írják ki táppénzre és nyilvánítják magukat keresőképesnek gyógyulás után.
El sem lehet jutni orvoshoz 4 napon belül egy banális takonykórral vagy sertésinfluenzával az orvoshoz egy egyébként egészséges nem túl idős felnőttnek.

kuki123 2009.09.19. 22:42:55

hát nézd ha színtiszta 5-ös, ki faszt érdekel :D
én is ilyen görcsölős típus voltam de én nem mentem orvoshoz kész kinszenvedés volt az első 2-3 óra mindig bár nekem mellék betegségen is volt szóval...

szóval nem hiszem hogy ilyen jó fiú lenne az alany :D

honeycutt (törölt) 2009.09.19. 22:44:38

@titantoma: egyetértek. én is ellógtam egy rakás órát/napot/hetet, de volt olyan hogy hónapot is. a tananyagot se nagyon pótoltam, mégse lettem munkanélküli, semmirekellő. felvettek egyetemre méghozzá nem is akárhova és mellette még ezer dolgot csinálok, mint ahogy gimi mellett is. úgyhogy ez nem attól függ ki mennyit lóg. csak józan paraszti ész kell és némi intelligencia.

Nervus 2009.09.19. 22:54:28

Persze, lehet itt jajongani, hogy jaj lóg az a rohadt kis féreg, meg jaj majd jól megbosszuljuk, egy valamire nem gondoltok: talán valami oka is van a lógásnak? És nem feltétlenül az, hogy egy galád iskolakerülő állat, csak esetleg b*szottul szar "oktatási intézménybe" jár? Idióta tanárok és diákok közé? (Bár a mai oktatás hűdejó tanárokkal se valami fényes...)

Mike36 2009.09.19. 23:02:48

a srác problémája pszichoszomatikus
fóbia
kiver a víz, hányás, hasmenés mint tünete lehet
pszichiáter kellene neki

persze az is lehet, hogy kamuzik, de miért feltételezzünk egyből rosszat

honeycutt (törölt) 2009.09.19. 23:03:50

@Nervus: a lógás oka általában nem ez. egyszerűen csak nincs kedve bemenni az embernek amikor annyi minden mást csinálhat amit szeret. gyakran az osztálytársaival, csoportos lógás formájában.

honeycutt (törölt) 2009.09.19. 23:06:28

@Mike36: lehet hogy a srác nem hazudik(bár nem valószínű), nálunk is volt olyan tanár akinek az órájától annyira féltek, hogy hasonló tünetek jelentkeztek. ez viszont nem pszichológiai probléma. ez a tanár miatt van mert egy szadista.

Mike36 2009.09.19. 23:26:29

@honeycutt: no igen
de amikor fóbiás betegséged van (rengeteg van - van aki nem mer kimenni az utcára, fél metrózni, a klasszikusokat nem melítve) az bizony pszichoszomatikus - leleki erdetü problémák testi tünetekben nyilvánulnak meg - és erre van gyógymód

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.09.19. 23:34:36

Én csak olyan orvosi igazolást fogadok el, amit a szülő is aláírt. Érdekes módon nem is jellemző az "egynapos" betegség az osztályomban...

miou · http://365buildings.tumblr.com 2009.09.19. 23:51:57

"Nem tehetek róla doktor néni, amint odaérek a sulihoz, kiver a víz."

Persze, ez itt viccesen hangzik, de az egyik középiskolai osztálytársnőmmel szó szerint ez történt bő egy éven keresztül - amikor már majdnem az iskolaépületnél járt, rosszul lett. Amikor már rendszeresen hiányzott emiatt, kezdődött a rohangálás ilyen-olyan specialistákhoz. Igaz, róla az is kiderült egy év szenvedés után, hogy egy elég ritka típusú epileptikus betegsége van.

Egyébként meg ott van az is, hogy amikor a ciklusom bizonyos napjain otthon görcsöltem (persze, nem fáj az annyira stbstb) vagy besokalltam (hja, mitől tud egy gyerek besokallni stbstb) akkor mindig "felsőlégúti megbetegedést" írtak a szüleim az ellenőrzőbe, erről tudta az ofő is, h mit jelent. A dolog iróniája, hogy mainapság, ha besokallok (igen tudom, mitől tud egy fiatal felnőtt...) mindig valamilyen felsőlégúti megbetegedés lép fel nálam.

rozsakatica (törölt) 2009.09.20. 01:54:53

@MajdnemAraya:
ez nagyon jó ötlet...
lányoméknál tavaly ált.3.osztályban már volt lógásból balhé..és csak örülhettem, hogy az enyém nem volt benne...

GMÁTÉ 2009.09.20. 02:19:49

érdekes egy blog ez O_o

rókafarka 2009.09.20. 02:25:55

Talán a doki néninek lekéne szivni a gyulladást...........................

cukortartó · http://www.youtube.com/watch?v=0Q8vl8wFm7g 2009.09.20. 03:07:18

Nehéz... nehéz.

Nemrég egy blogon olvastam egy sztorit.
Harmadik gyerekről szól, alsóba járt. Anyuka bement a nap közepén, hogy kikérje.

Ez történt: Pénz jött a számlára. Automatából kellett kivenni. Anyuka nem tudta elolvasni, mit akar a masina. 2nagyobbik gyerek már kimaradt a suliból.
És mint a népmesébe, hívja a legnagyobbikat. Okoskodnak, de nem sikerült a dolog. Hívja a középsőt, az még ki tudott betűzni valamit, de "túl gyorsan mozogtak a betűk", szóv megintcsak kudarc.
Hívták hát a legkisebbiket, aki ki tudta szótagolni, hogy "Kérjük helyezze be a kártyát."
Nem tudom biztosan, igaz-e, de nem lepne meg egyáltalán... Itt tartunk, kérem. Nem mindenki, de sajnos egyre többen, és ahogy a dolgok állnak, ez egyre rosszabb lesz.

Ugyanakkor, tudjátok, mivel töltöttem én az alsó tagozatot nem számítva az iskolát?
Reggel megtárgyaltam magammal az utcán, bemenjek-e a kapun, vagy egy sarokkal arrább menjek-e inkább a ...-hoz igazolásért.
50-50

Ha mégis bejutottam órára, azt vagy végigleveleztem, firkáltam, olvastam, csináltam a házit következő órára, vagy csak ráborultam a padra, azt aludtam. Gyakorlatilag semmi másról nem szólt az iskola, nem viccelek.
Most _ezért_ ültem volna ott minden nap? Ugyanezt, és ennél még sokkal értelmesebb dolgokat máshol is tudtam csinálni.

És bizibe semmiből se kaptam soha 3asnál rosszabbat. Csak a hiányzásaim voltak 200-250felett.
Osztályozó vizsgáim is voltak, főleg földrajzból, de leszartam azokat is.
A szülői aláírás az igazolásra meg nem nagy wasistdas.

Tudom, milyen kamuszagú, de én az érettségiről is csak annyit tudtam, hogy év végén lesz, ünneplőt kell húzni, és tollat vinni.

Se mimikorhogyan, se tételek, se semmi, és nem is érdekelt egyáltalán. Meg is lepődtem, mikor utolsó nap mondták, hogy nem holnap kell jönni ünneplőbe, hanem 3hét szünet.
Aztán meg ott tudtam meg 3hét múlva reggel, hogy mostan matekből kell írásbelizni, aztán már haza is lehet menni.

Kaptam függvénytáblázatot kölcsönbe, semmi gond. Így ment le a valahány nap, aztán gratuláltak, és a kezembe kaptam.
Utána a felsőfokú, na az volt aztán igazi herevere.

Röhej az egész iskola, na.
Valaki azért utálja, mert éppenhogycsak majdnem tud olvasni-számolni, de nagyon nem érti, miről van szó, valaki meg azért, mert egyáltalán nem kihívás, és le lehet vágni, hogy nem hogy használni nem fogja semmire, amit tanult, de még emlékezni se fog rá fél év múlva, annyira érdektelen.

Ahogy tudom, azóta még potyábban megy a tanulás. Nameg az érettségi, ehhh... És én még azt hittem akkor, nekem volt a könnyű dolgom

A kicsiket azért nagyon meg kéne fogni. Legalább alapdolgokat, érted, meg hogy érdekes legyen a tanulás, meg ilyenek.
Aztán pedig a nagyobbakkal akkor már nem kell úgy bánni, és olyan anyagot tolni a szájukba újra meg újra, ami még egy 40IQ-s Down-kórosnak is pihha.

gorillka 2009.09.20. 06:28:12

Nálunk is szülői aláírás kell az igazolásra és amikor az egyik anyuka szóvá tette a szülőin, hogy mire föl ez a nagyfokú bizalmatlanság, közölte az ofő, hogy volt már visszaélés az osztályban.
Viszont mi nem minden betegséggel járunk rögtön orvoshoz, egy kis láz, torokfájás, stb. esetén jobbnak látom otthon maradni (még összeszezdünk valamit a rendelőben), ezért én gyártom az igazolást.
Bár most pénteken influenza gyanúval itthon tartottam a kisebbiket, hívtam volna az orvost, de még a védőnő sem vette fel.:-(
A szülőben kéne megbízni és nem csak évi 3 napot engedélyezni, hogy igazolja.
Azt mondjuk nem értem, hogy hogy hallhatta a posztoló a beszélgetést. Csoportos gyógyítás?!

gyuzsu 2009.09.20. 08:21:42

Azért megnézném a kedves 200 órákat hiányzó kommentelőket, hogy vajon a munkahelyük csupa izgalmat ad e, vagy ha unalmas(nak találják), akkor ott is távoznak és évi 200 órányi hiányzásokat gyűjtenek össze. És a tápppénzt vajon kifizetik e nekik.

A zseniknek, akik bejárás nélkül, a maradék időt meg alvással töltőknek azt juttatnám az eszébe, hogy sajnos nem mindenki rendelkezik ilyen képességekel, és a többségnek biza készülnie kell még a mai lebutított érettségire is, nem is beszélve arról, hogy sokaknak odáig eljutni sem egyszerű. A zsenik meg legyenek magántanulók, és akkor hasznosabbra fordíthatják idejüket. a lehetőség adott, és 20 éve is adott volt.

A legfőbb gond meg az, hogy ha ellenőrzöm egy gyerek igazolását, akkor törvénytelenséget jkövetek el. Pedig még 10 éve is emgtehettem ezt, elég gyorsan leszoktak az osztályaim a lógásról. Most meg van akinek a szülő asszisztál hozzá.

Swank 2009.09.20. 09:00:56

A posztra, és az eddigi kommentekre:

Sajnos itt inkább a szülői példa lehetett a nem megfelelő, mert nem hiszem, hogy azért lóg a gyerek, mert annyira jól nevelték és oda figyeltek rá. Aki meg rosszul lesz attól, hogy suliba kell menni, annak vagy a tanári kar az oka, vagy egyéb feltehetőleg irracionális félelmei vannak. Nem tudom, hogy anyuka tudott e arról, hogy mennyit lóg a gyerek, de valószínű észre kellet vennie.

Azoknak akik pedig suliba járás és olvasás nélkül meg letudják írni a gimis matematikai bizonyításokat, csak gratulálni tudok, feltételezem, hogy vagy nagyon jó állásuk van már itthon, de inkább külföldön.

Azt inkább elhiszem, hogy elegendő csak egyszeri olvasás, illetve órán kis odafigyelés, hogy tudjon következtetni, és megfelelően válaszol, de olyat még nem láttam, hogy se óra, se könyv. :)

Sajnos én nem voltam jó tanuló, bár én csak nagyon keveset lógtam (valós igazolással, valós orvos ismerősökkel :)), de sajnos szinten minden jobban érdekelt a tanulást kivéve... pláne, hogy szerintem unalmas. Ennek ellenére, azért nem alakult rosszul az életem, de lehetett volna jobb is :(

Tanárok nem tudom, hogyan ellenőriztetik az igazolásokat, de gondolom nem egyszerűen nézhetnek utána. Plusz kérdés, hogy mennyire törvényes. Igazolást meg bárki tud szerezni, nálunk spec venni is lehetett a gimiben :) Az orvos nem tud mit csinálni, max felülvizsgálatokra küldheti a gyereket, illetve beteg látogatót rendelhet (lehet, hogy kell hozzá az iskola. Ezt nem tudom pontosan) ki, amiért a szülőnek kell pénz bírságot fizetnie, ha a gyerek hazudozik. Orvos nem is szólhat szülőnek, hogy a gyerek igazolásért volt bent, csak akkor értesíthetik az szülőt/hozzátartozót eü. esetben, ha az indokolt. Így pedig nehéz kiszűrni ezt.

danixxl99 2009.09.20. 09:12:01

1.) Milyen alapon kér az orvosi igazolásra a tanár szülői aláírást? Pont emiatt nem köz"tisztviselők" a tanárok, hanem köz"alkalmazottak". Nincs joga ehhez, mert nem vmi hatóság embere.
2.) Nem vagyok egy lógós típus munkában, de ha pl. a munkáltatóm direkt nem enged el szabadságra, amit már több hónappal előre megbeszéltünk, akkor egyértelmű, hogy kiiratom magam a háziorvossal. Korábban olyan háziorvosom volt, aki nem volt erre hajlandó, sorra hagyták ott a páciensei, szerencsére van szabad orvosválasztás. A mostani szó nélkül kiír, évente az az 1-2 hét nem olyan tragédia.

Haloperidol 2009.09.20. 09:22:37

@gyuzsu:

Tökéletesen egyetértek. Nem mindenki zseni, aki tanulás nélkül is boldogul. Én általában a jobb tanulók között voltam, ami érdekelt, azt komolyan vettem, az iskla mellé soha nem jártam (nem volt soha igazolatlan hiányzásom)

Azért megkérdezném azokat a kedves kommentelőket, hogy ha megúszták az évi többszáz óra igazolatlan hiányzást, az érettségit, stb, akkor:

ki az, aki közülük ma DOLGOZIK (tehát nem segélyen, gyesen, stb. él?)

Ki az aki munkahelyen dolgozik, ahová mindennap be kell járni? (tehát pl. nem kitartott maca, vagy szexipari munkás, drogdíler, maffiózó, stb?)

Ki az, aki nem állami cégnél dolgozik (tehát a versenyszférában, ahol komolyan veszik a munkát és a teljesítményt?)

Ki az, akinek nem milliárdos és/vagy pártpolitikus az apukája/anyukája?

Egyáltalán ki az közülük, aki SAJÁT ÉRDEMEN, SAJÁT EREJÉBŐL szerzett jövedelemből él?

A zseniket kivéve, persze.

Gyanítom, hogy a számuk elenyésző.

T2006 2009.09.20. 09:29:10

@cukortartó: Így utólag azért elmondom, az írásbeli érettségi előtt NINCS 3 hét szünet! Az az írásbeli és a szóbeli között van! Olyan laza vagy, hogy észre sem vetted?! Vagy lehet nem is az érettségidre emlékszel, hanem a nagydoktorid védésére?! Azt elhiszem, hogy vannak olyan diákok akik egy-két tárgyban nagyon profik 0 tanulással. De akinek az összes ennyire megy az ZSENI! Kár volt a tanáraidat idegesíteni, kérhettél volna egyéni tanrendet a képességeid miatt.

nothing.at.all (törölt) 2009.09.20. 09:34:31

@cukortartó:
ne haragudj, de alsóban 3-asokat kapni, az elég ciki.:S
meg akkor te úgy születtél, hogy vágtad a kétismeretlenes egyenleteket, meg a történelmet meg biológiát meg mindent?
azzal egyetértek, hogy legtöbb tanár olyan stílusban tudja előadni az egyébként is unalmas anyagot, hogy én is legszívesebben a falat kapartam volna, és inkább bámultam a másodpercmutatót, mert még az is érdekesebb volt. csoda-e így, hogy nem akarnak a gyerekek iskolába járni? egyetemen az unalmasság csak fokozódott:S és nem velem van a baj, érdeklődő egyén vagyok. volt is 1-2 előadás, amit élveztem, mert a tanár is olyan volt, és olyasmit is tanított. de a többség siralmas.

T2006 2009.09.20. 09:46:02

@danixxl99: A köztisztviselő és a közalkalmazott között nem ez a különbség! Egyébként az a lényeg, hogy a szülő TUD a hiányzásról és az orvosi igazolásról. De ha téged ez annyira zavar, akkor nem az orvosi igazolásra kell a szülőnek az aláírást adni, hanem az ellenőrzőbe két mondatba: T. of. Tudomásom van róla, hogy fiam betegség miatt 20-tól 29-ig hiányzott. Az igazolást Dr Kovács István gyermekorvos állította ki. XY Ez már nem bánthatja az igen fejlett igazságérzetedet. Így nem az orvosi igazolás érvényessége a tét, hanem a szülő tájékozottsága/tájékoztatása a gyermeke iskolai dolgairól. De azért lássuk be, a szülő /én is/ inkább egy aláírást ír, mint barokkos körmondatokat!

Swank:Kiskorú gyerek esetén az orvos tájékoztathatja a szülőt.

Remy 2009.09.20. 09:52:51

A mi gyerekorvosunk ellenőrzőbe írja az igazolást és az iskolában is megkövetelik, hogy minden igazolás be legyen írva az ellenőrzőbe is. Szerintem ez így korrekt. Nem tudnak trükközni -kivéve persze a kettős könyvvitelt-, keveset is hiányoznak.
Egyébként gimiben nálunk is volt olyan, hogy egy osztálytársnőm lázasan kutatta, hogy mi is lehet az a traumatológia, mert hátha az ofő rákérdez, hogy mi baja volt és onnan volt igazolása.

gyuzsu 2009.09.20. 10:15:12

Igazából nem értem, hogy mi a gond azzal, hogy pontosnak kell lenni és a hiányzást igazolni kell. Valanol e kettő lenne a civilizált, polgári lét alapja. Nekem mint szülőnek meg az a feladatom, hogy a gyereket arra neveljem, hogy biza vannak unalmas doglok is az életben, azokat is el kell viselni, nem csak az izgalmasat. A felnőttek élete hány százalékban is tartalmaz csupa érdekes dolgot? Márpedig most azt kérik számon az iskolától, hogy az életre neveljen. Ja, nehogy sérülés érje egy súlyosbított ejnyebejnyétől vagy unatkozik szegény, ezért érthető a lógása, csak csupa élvezetből álljon az élete -igen, ez a szemlélet aztán felkészít az életre!

cukortartó · http://www.youtube.com/watch?v=0Q8vl8wFm7g 2009.09.20. 10:16:33

@gyuzsu: Nem zseniség kérdése. Egyáltalán nem.

Készülni? Mire? Pl matek. Ha az ember megtalálja a fonál végét, a legpotyább órák egyike. Nem kell arra tanulni semmit, amíg függvénytáblázatot lehet használni. Csak a tanár volt szigorú. Ott tanultam meg aludni nyitott szemmel, vigyázzbanülve.

Történelem? 4évenként elmondják ugyanazt elölről? Ráadásul hetente az éppen aktuálisat többször is töriatlasz mellett? Hármasra minden erőfeszítés nélkül simán megoldható egy átlagos iskolában.

Irodalom? 6.-7.ben mi tartottuk az órákat végig, "Műveltségi Vetélkedő"-ket szerveztünk olyan kérdésekkel, hogy
-Mikor született Petőfi Sándor?
-Milyen állat a halfarkas?
-Mi a nevük a Backstreet Boys-oknak??
Olvasni egyébként is szerettem akkoriban.
Középben pedig végig első félóra elment 2szerencsétlen felelésnek csúfolt nyögdécselésével, valaki olvasta hangosan az aktuális verselemzést, vagy oldalakat a könyvből, tanítónéni el volt magával, a többiek pedig élvezték a folyamatos lyukasórát.

Kémia? Olyan jókis ötlet volt a negyedéves témazáróknál az az egész éves egybefűzött izé, hogy végig csak az nem írta meg minimum 4esre, aki nem akarta. Óra elején osztály fele előreül, írásbeli felelet, 3képletet, laza tanár mellett. Azzal is elmegy negyedóra. Aztán tanár ír a táblára, magyaráz a hobbijáról, meg a rohadt önkormányzatról, ami nem nyírja le a csalánt az utcájuk árkában, meg erről-arról. El lehetett lenni ott is.

A fizika mondjuk tényleg csak a jóistenen múlott, attól a hideg rázott mindigis. Annyi betű, meg képlet, és mindegyik máshova, meg mást jelent... Utáltam. Na nem is választottam érettségi tantárgynak. (Jaigen, nem is lehetett választani. Kötelezően választható volt csak.) Letudva szerencsére.

Marketing-Szálloda-Vendéglátó? Uggyan. Informatika? Hehehe

Német? Általánosban hasítottam, mint kés a vajon. Aztán meg konkrétan röhögtem, mikor 9.ben megláttam, miket fogunk "tanulni". Pont azt, amit elsőben már egyszer letudtam.
Még olyan töményen nem unatkoztam egy órán se, és más se. Még 4év múlva is azt "tanultuk", mi a der részesesete, és hogy rakjuk múltidőbe a gehen-igét.

Mi volt még...? Földrajz, biológia. Nem vészes. Térképet vágja az ember, be kellett magolni, ki mennyi vasat termel, meg nyitvatermő, ilyesmi, na, ez valamikor egyszerű volt.
Felejt az ember hamar.

De matekból elmondanám, még mindig én korrepetálom anyukámat hétvégén. Ő most érettségizik. 2év, heti 15órában fizikával, nyelvvel, biológia, földrajz, minden. Érdekess

Hát, wazz, igen. Ezekért tényleg érdemes volt 12éven keresztül napi 6-7órában üldögélni, és nézni a többieket. Oké, legyen 10. Az első 4év tényleg nagyon fontos volt. Bár írni-olvasni-számolni nagymamám tanított meg még korábban.

Magántanulónak lenni Ciki.

A munkámról pedig annyit, hogy annak folyamatosan látom, és tapasztalom az eredményét. Annak is, ha jól csinálom, és annak is látnám, ha elrontanám.

@Swank: Sőt, el is vihetik a gyereket, ha nem igazolja a hiányzást.

Puncskocka 2009.09.20. 10:51:52

@cukortartó: hmmm. érdekes elmélet a magyar közoktatásról... lehet, hogy rossz volt az iskolaválasztás??? Nem hiszem azt, hogy tanulás nélkül át lehetne menni dolgokon, van olyan tudás, amire szükséged van: pl.: bioszon az emberi test működése, erről okés, hogy vannak különbözé tv-s netes anyagok, de akkor is nekem a középiskolában világosodott meg sok minden.

gyuzsu 2009.09.20. 10:54:13

@cukortartó: 20 éve vagyok a pályán, végig Budapesten, igaz szakmunkás fiúkat is tanítottam, aztán még börtönőröket, aztán estiben is felnőtteket most is. Középmezőnybeli gimitől félelitgimiig sok helyütt megfordultam. Ezen tapasztalathalmaz birtokában mondom, hogy a gyerekek/diákok többségének szüksége van az iskolai képzésre, mert sokan még így sem tudják pl. a térképet önállóan használni, műveltségi vetélkedőt készíteni, a törit egyáltalán megérteni, nem megjegyezni. És ne fogd rögtön az iskolára, mert a diákoknak az IQ-ja sem azonos, nem is beszélve a kulturális háttérről (mondjuk elsőben együtt ül az a gyerek, aki még nem fogott ceruzát a kezébe és az, aki folyékonyan olvas), meg a tanuláshoz való hozzáállásról stb.stb. A saját két gyerekem közül az egyik egy intellektuális típus, a másikat annyira érdekli cask az iskola, hogy hény edzés van délután. Pedig alsósok mindketten. Szóval több dolgok vannak földön és egen....

angantyr 2009.09.20. 11:15:28

Gratulálok a doktornőnek, hivatása csúcsa az ilyen.
Nem igazolást kellene adni, hanem első körben (már tavaly) a helyi kerületi pszichiátriára kellett volna irányítania a fiút. A tünetek az erős pszichoszomatikus szorongás jelei, amelyeket jelen esetben valamilyen, az iskolával összefüggő esemény vagy körülmény vált ki folyamatosan, s amelyekből segítségnyújtás nélkül akár hónapok alatt kifejlődhetnek a pánikrohamok, aztán jöhet a generalizált szorongás, agorafóbia és egyéb cukiságok; nem mellesleg örülhet a gyerek, ha megússza testi megbetegedés nélkül (pl. colitis). De ő, az orvosi hivatás csúcsa, inkább az ellenőrzések miatt aggódik. Nem értem, miért nem képezik ki a kerületi orvosokat arra, hogy a lelki problémák alapvető tüneteit meglássák, elvégre a panaszok többnyire testiek, valamint a legtöbbször ő az, akihez az ember első körben fordul, és ő az, aki beutalót ad. Az én kerületi orvosom mondjuk képes volt arra, hogy ezeket a dolgokat meglássa, de egy csomó másikról nem feltételezném ugyanezt, lásd fenti eset.

Swank 2009.09.20. 13:09:12

@T2006: Kiskorú állapotáról tájékoztathatja, de nem csak 14 éves korig? Vagy rosszul emlékszem?

@cukortartó: Azért el ne akard magyarázni, hogy a matematikai tételeket fejből tudtad, anélkül, hogy hallottad, vagy olvastad volna. A tételeket szó szerint kérik, utána pedig a bizonyítást kell leírni, majd annak alkalmazása legalábbis ez lenne a normális matek, ha te ezt minden nélkül, akkor megváltottad a világot :) (Na jó, már csak kötekszem picit.)

Egyébként oktatás helyre hozása többszereplős, mert tenni kéne egy megfelelő oktatási rendszer kidolgozásáért amiben az állam, tanárok, gyerekek (közül az értelmesebbek), és a szülők (közül az értelmesebbek) kellene, hogy együtt dolgozzanak.

Persze ennek a lehetőségét az államnak kellene megteremtenie, a tanároknak nem ártana tovább képző a tanítási módszereket illetően, mert sokan nem idomulnak a jelenlegi fiatalsághoz, úgy pedig nehéz bármire is rá venni.

gyuzsu 2009.09.20. 13:33:15

@Swank: rengeteg tanárt képeznek, és újabban leginkább a módszertani képzéseket preferálják a munkaadók. (a dolog szépséghibája az, hogy állítólag jövőre a tanár kötelező képzését a tanár fizeti majd zsebből...)
A gond sokszor nem a szándékkal van, hanem a képzéssel magával. saját példa: kooperatív tanulás (20 éve ilyesmit még nem hallottunk az egyetemen)30 órában. Mi 15-en voltunk, ekkora létszám mellett gyakoroltuk a különböző módszereket egy jó nagy teremben. A képzők alapdiplomája tanító volt, mi mind gimis tanárok. Becsülettel végigcsinálták az idevágó tankönyv fejezeteit, de volt két kérdésünk: hogy csináljuk meg mindezt 35-38 fős osztályokban, ill. az érettségihez és a felvételi pontszámokhoz miként viszonyul a módszer által átadható tartalom. Na egyikre sem tudtak válaszolni.

Swank 2009.09.20. 13:48:18

@gyuzsu: Igen ezért lenne jó, ha az állam kezdeményezne egy közös fejlesztésre irányuló akciót.

Tovább képzések tudom, hogy vannak, rosszul fejeztem ki magam, mert nem ártana ha tovább képzések értelmesebbek lennének, tovább van egy pár régimódi tanár aki az újításokat nem nézi jó szemmel. Na nekik kéne megmagyarázni, hogy változnak a dolgok.

Valamit ki lehet biztosan találni, Japánban is megtették a 2. világháború után. A jó gondolatok pedig nem a pénztől függenek, bár drágán mérik őket. Továbbá örvendetes lenne, ha az oktatás kialakításában az ipar is részt vehetne, így a munka erő piac határozná meg a képzéseket is, ez által picit több esélye lenne itthon normális állást kapni az embereknek.

Továbbá ha iskolák forrásait az ipar kicsit kiegészítheti, akkor mondjuk fejlődhetne egy-két tárgy (informatika, kémia, biológia, fizika...)

A lényeg, hogy az oktatás minőségét jelenleg sok helyen a pénz határozza meg, mert ahogy írtad, a 35-38 fő az vicc... túl sok egy gimiben

gyuzsu 2009.09.20. 14:00:12

@Swank: Sajna valóban a pénz dominál. Nálunk büszkén mondja a vezetőség, hogy már 35-re töltik az új osztályokat. Ekkora létszámnál csak frontális munka van, és terror, hogy csönd legyen. Modern módszerekre nincs tér és idő.
A másodikos (alsós) gyerekem osztályában 28-an vannak. Gondolj el 28 7 évest. brrrr. Ovis csoportok is 25 fő körül állnak be. Tömegesedünk, mert így fajlagosan olcsóbb.

Swank 2009.09.20. 14:10:01

@gyuzsu: Jah, de csak azért mert herdálják az adófizetők pénzét hülyeségekre :)

Nekem ha lesz gyerekem majd, én magán iskolába szeretném járatni, ahol 10-20 fővel tanulnak. Nekem szerencsém volt a gimit a budapesti Leövey Klára gimiben végeztem, és azért nem volt tömött az osztály. 20-22fő volt egész végig.

A vezetőség úgy mondja büszkén, hogy 30 helyett 35-re vagy 40 helyett 35-re? Nem mindegy, mert az első rossz, a második a jó :D

cukortartó · http://www.youtube.com/watch?v=0Q8vl8wFm7g 2009.09.20. 14:58:30

@Swank: (a+b)^2re, meg ilyenekre gondolsz? ...Psszt: Függvénytáblázat.

Például pitagorasz? Mi olyan bonyolult benne? Hogy szavakkal mondj el egy képletet, ami benne van az ft-ben?
Bizonyítani? Ha az ember már látta azt a 2nagy kockát, és meglátta bennük a 4egyforma háromszöget, meg a kis kockákat, amik a háromszög oldalain a kockák, akkor már megérti, hogy kell rakosgatni őket, hogy kijöjjön a 2nagy kocka,
aminek tudja az oldalait, területét, kisatírozza mindkettőből a háromszögeket, ami megint ugyanannyi, és kész.
Így vakon nagyon nehéz elmondani, hogy van, de bármikor szívesen lerajzolom újra, és odaírom, mimicsoda, és miért van ott. Túl nagy feneket kerítenek neki. És ha hivatalos, akár írok négyzetet a kocka helyett.

Nincs azon mit tanulni utána. Józan paraszti ész, ahogy írták már előttem.
Ha pedig nem látja meg, hogy van, akkor meghallgathatja ugyanazt 1000edszerre is, és elolvashatja akárhányszor ugyanazt.

De tényleg nem tudom, milyen kifejtősre gondolsz. Én egy feladatlapot kaptam, csak a betűket kellett ideoda rakosgatni a függvénytáblázat alapján, amíg a legegyszerűbb nem lesz a végén. Ha volt benne szöveges-kifejtős rész, ezek szerint biztos, az nem volt túl emlékezetes.
Azt már inkább el se mondom, hány pontos lett, mert akkor aztán tényleg leköptök.

@Sherrer: Mondtam én bármit is akármilyen _elméletről_? Nem annak volt szánva.

Középsuliban úgy érted, ember és környezete?
Hogy a gyomorban sav van, a tinik pattanásosak, az idősek pedig nem szeretnek egyedül lenni?
Nem tudom, ti miket tanultatok, de nekünk még könyvünk se volt rá. Vicc volt az egész, mint egy szakkör, vagy méginkább pia nélküli kocsmázás.
Tanár az első sorral beszélgetett, meg fújta az orrát egyenesen bele a függönyünkbe, mi meg kártyáztunk 1évig. Hogy jegyet ugyan mire kaptunk, azt azóta se tudom.
Hát az aztán nagyon húzós volt. Azért is érdemes volt bejárni, komolyan.

@gyuzsu: Pont ilyesmivel indítottam. Látok olyan figurákat én is a neten, myvipen, hogy az valami fantasztikus. Kész csoda, ha a harmadikig eljutottak.
Valahogy senkinek se jó. Kit hibáztassak? Nem hibáztatok én senkit. Ez van, ezt dobta a gép.

És aki arról elmélkedik, hogy megoldás-e, ha szülőt értesítik, vagy alá kell írnia az igazolást...
Azok a srácok, akik Igazán sokat lógnak(értsd: 4-500órákat is igazolatlanul) már alsóban, és másodjára-harmadjára kell újrakezdeni a második osztályt emiatt, na ott aztán az anyukát nagyon meg fogja ám hatni az ilyesmi.

Swank 2009.09.20. 15:51:29

@cukortartó: Nem is pitagóraszra gondolok, inkább egy binomiális tételre, vagy egy másodfokú függvény tételének bizonyítására, axiómák... bár nem igazán tudom mi ami még a gimis tananyagba tartozik. Deriválás, integrálás asszem már nem mindenhol.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.20. 16:33:41

@gyuzsu: Milyen tömegesedés? Mi 87-ben 31-en voltunk elsőben.

@Swank: Deriválás, integrálás hosszú ideig egyáltalán nem kellett, felvételire sem; nekünk azt mondta a tanár, hogy imába fogjuk az egyetemen foglalni a nevét, mert mégis megtanítja. Igaza volt, az sok egyetemen csak ledarálják, abból nem lehet megérteni.
Most az emelt szinten kell deriválni meg integrálni, így minden faktos csoportban kénytelenek bevenni a tananyagba. Ez akkor lehet szar, ha a tanár sem végzett ilyen műveleteket évtizedek óta.

T2006 2009.09.20. 19:29:14

@Swank:
A betegeket a gyógykezelések során megilletô tájékoztatási és beleegyezési jog (az Egészségügyi Tudományos Tanács és Tudományos és Kutatási Bizottságának állásfoglalása alapján, Népjóléti Közlöny, 1994, 18: 1561-1569):

"A 14 év feletti fiatalkorú betegek esetén már szükséges és indokolt a beteg tájékoztatása, de a szülők vagy törvényes képviselő egyetértő véleménye ebben az esetben is mellőzhetetlen."

T2006 2009.09.20. 19:30:16

@Swank:

A betegeket a gyógykezelések során megillető tájékoztatási és beleegyezési jog (az Egészségügyi Tudományos Tanács és Tudományos és Kutatási Bizottságának állásfoglalása alapján, Népjóléti Közlöny, 1994, 18: 1561-1569):

"A 14 év feletti fiatalkorú betegek esetén már szükséges és indokolt a beteg tájékoztatása, de a szülők vagy törvényes képviselő egyetértő véleménye ebben az esetben is mellőzhetetlen."

T2006 2009.09.20. 19:30:48

Bocs, csak egyszer akartam!

Swank 2009.09.20. 19:57:56

@T2006: Köszi, azt hittem 14 felett, már nem értesítheti.

Na majd ha lesz gyerekem :) úgy 7-10 év múlva :D

Swank 2009.09.20. 19:59:34

@T2006: Pedig azt hittem, hogy 14 fölött már nem tájékoztathatja.

Na majd ha lesz gyerekem :) akkor csekkolni fogom :D úgy 7-10 év míg meg lesz, meg 7-18 mikor oda kell figyelni :)

Swank 2009.09.20. 20:00:18

hmm.... idegesít ez a komment form :(

HAHÓ webtulaj nézd át a motort, mert nem jó!!!

gyuzsu 2009.09.20. 20:20:56

@bm613: Hm, '87 az nagyon más volt még, máshogy viszonyultak a gyerekek és a szülők is az iskolához. én '89-ben egy 1400 fiút oktató szakmunkásképzőben kezdtem el tanítani, de sok ottani élmény köszönt vissza az utóbbi években gimikben. Amúgy az is feltűnő volt, hogy a szakmunkásfiúk családja zömében elvált volt, az érettségit adó sulikban szignifikánsan kevesebb volt az ilyen család. Ma semmi különbség ebben a mutatóban. Na mindegy, egy tkp. off volt.

titantoma 2009.09.20. 20:26:42

@LION_heart:
- Dolgozom, nem gyesen, gyeden vagyok, segélyből élek.
- Mindennap be kell járnom dolgozni, nem dílerkedem, kurváskodom.
- Nem állami cégnél dolgozom, hanem egy magán K+F cégnél (ja, és nem multi)
- Se anyám, se apám nem pártpolitikus, milliárdos, hanem mezőgazdaságból élő egyszerű ember.
- Saját érdememből, saját erőmből szerzem jövedelmem.
Ja, és nem vagyok zseni, nem nyertem semmilyen versenyt, nem voltam az osztály legjobb tanulója.
Inkább azzal foglalkoztam, ami érdekelt.

Swank 2009.09.20. 21:21:18

@titantoma: és takarító vagyok :) (Jó ez csak egy poén, de magas labdát le kell csapni)

Örülj neki, és nézd meg a többséget, nézd meg a diákokat egy-egy oktatási intézményben... nem jó a helyzet, és erre általában a szülő is rátesz egy lapáttal.

Michael Collins 2009.09.21. 06:11:32

Anno a 80-as évek második felében egy gimis osztálytársam mesélte, hogy a körzeti dokija az x-edik hasmenése után felvetette a "testüregi ellenőrzés" lehetőségét. A srácnak nem volt több hasmenése :)!

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.09.23. 12:52:10

@danixxl99: Hogy milyen alapon kér az orvosi igazolásra a tanár szülői aláírást? Azon az alapon, hogy az iskolakezdés utáni második héten tartott szülői értekezleten erről egyeztettem a szülőkkel, akik igencsak helyeselték az ötletemet. Senkinek nem volt kifogása. A szülőin mellesleg megkértem a szülőket, hogy legyenek kedvesek egy jelenléti ívet aláírni, hogy legyen egy hiteles mintám az aláírásukról.
Hogy ehhez nincs jogom? Teszek rá! Nem jogász, hanem tanár vagyok.
Az az óriási probléma ebben az országban, hogy a jogaival mindenki tisztában van (vagy azt hiszi, hogy joga van mindenhez). Sajnos a kötelességeket sokan elfelejtik.

A lógós zseniknek - akik iskola nélkül érettségiztek színjelesre - ezúton gratulálok, szervezek majd nekik egy országos találkozót. A panellakásunk konyhájában pont el is fognak férni...

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.09.29. 08:39:23

Én kiskoromban sajnos sokat voltam beteg és sokat hiányoztam, de később megtanultam együtt élni a betegségemmel.

Aztán, ha mégis volt valami bajom és elmentem a körzetihez, az tutira elküldött legalább egy viszgálatra, ami igénybe vette a fél napomat (azon túl, hogy már két órát nála ültem a rendelőben), aztán másnap vissza a leletekért, majd a dokihoz, ahol megint két óra...

Szóval mindent lehetett, de lógni nem. Talán ennek köszönhetően ma a munkahelyemről is csak nagyon indokolt esetben megyek orvoshoz (szinte soha). Simán kihúzom meg megúszom a kisebb bajokat.

Adani 2009.09.30. 12:38:58

Békéscsabán volt egy suli ahol sokan vittek ugyanolyan igazolást és lecsekkolták a tanárok ,mert gyanús volt. Kiderült, h egy évek óta halott nőgyógyász pecsétje volt az igazoláson és a lógósok nagy része fiú volt. :)

Egyébként sztem felesleges ezzel szőrözni mikor én voltam diák akkor sem volt nehéz igazolást szerezni sok jófej háziorvos van ,aki simán bemondásra kiadja az igazolást, ha nem viszed túlzásba, de néha-néha kéne pár nap szünet akkor segít. Nekem a tesiből felmentés az mindig ment lévén sokszor a tesi az utsó óra és így lehetett hamarabb hazamenni vagy éppen a városba császkálni. Középsuliban is volt olyan tanárunk ,aki közölte, h ő nem ír hiányzást, lógjunk ha akarunk, őt csak az érdekli ,h mikor a témazárót íratja akkor mit tudunk. Ez lenen sztem a követendő, lógjon ha akar, minek ott tartani ha nem érdekli a tananyag? Legalább nem zavarja azt, akit igen. Nem fog ott rendetlenkedni hangoskodni stb. Sőt olyan szabály is létezik ám, h 20 vagy 30%-os hiányzás esetén akár igazolt akár nem nem osztályozható vizsgát kell tennie a tananyagból.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.30. 13:19:20

@Adani: 250 óra/év a határ, ha minden igaz.

Adani 2009.09.30. 15:57:08

@bm613:

Én középiskolás koromból 30%-ra emlékszem, még mondták is, h heti egy órás tárgyaknál ez elég hamar összejöhet, figyeljünk. Főiskolás koromban szintén 30% volt a limit, előadásokra nem volt kötelező menni gyaksziknál pedig ha többet hiányoztál mint az órák egy harmada akkor automatice bukó a tárgy. 12 hétnél ez pont 4 alkalom. Mellesleg ugye ott nem is törődnek azzal, h igazolás nem is érdekes, h ott vagy vagy sem senkit sem érdekel, így megvan az a haszn, h muszájból senki sem ül ott.

Miért ne lehetne a középiskolában is így csinálni? Ha nem akar bent ülni akkor lógjon ha neki tetszik, ha nem érdekli jobb is ha nem ott rontja a levegőt. Hiszen csak unatkoznának, beszélgetéssel, mobilozással meg zajongással zavarnák az óra rendjét, akkor már mindegy ha nincs ott. Viszont ha nem tudja az anyagot kíméletlenül bevésni neki az egyest. Ha nem megy be a témazárókra akkor pedig megbuktatni. Ha nem akar iskolába járni akkor ne járjon, a középiskola tudtommal egyébként sem kötelező, lehet járni dolgozók iskolájába is.

IZs 2009.09.30. 19:46:29

@danixxl99: mai sztori: XY múlt hét szerda óta hiányzik,( 19 éves ,11. osztályos, második évismétlése) osztálytársak véletlen elkotyogták: a tegnapi focimeccsen kint volt ő is, telefon anyának, aki nem tud arról, hogy beteg lenne a gyerek, ha alá írja az igazolást lehet rákérdez mi a bajod kis fiam? Én viszont nem ismerek olyan betegséget ami csak az iskolába menetelt akadályozza, foci meccsre nincs akadályozó hatása.
Éa hogy legyen min pöfögnöd: az ellenőrzőbe is beíratom a hiányzásokat így ott van összesítve, lehet tudni milyen sokat mulaszt az illető.

IZs 2009.09.30. 20:04:01

@Adani: Rosszul tudod, annak a tanévnek a végéig tanköteles mindenki amelyben betölti a 18. évét. kirakni csak úgy lehet a tanköteles gyereket , ha az iskola ( nem a gyerek, nem a szülő ) keres egy befogadó iskolát, a lógós dikőkat persze "szívesen " látják bármely suliban. Nincs is gond azokkal a diákokkal akik pótolják amit a hiányzás alatt tanultunk, de sokuknak ez eszébe se jut a pőtlás, ha kérdezem vagy feleltetném: én akkor hiányoztam felkiáltással próbálkozik.
Csúcs a srác volt aki miután végig lógta atanévet az osztályozón megbukott, a pótvizsgán semmit se tudott és a kérdésremiből és hogyan készült a vizsgára, azt felelte hát nem nagyon készült, mert a nagyon hiányos füzetét elvesztette, könyvet meg meg se vásárolta.

Csavarhúzós 2009.10.01. 22:44:51

@IZs: Valószínűleg Te tudod rosszul. Nálunk is ez volt a közvélekedés, de aztán valamelyik vezetőnk utánanézett, és ki is ejtettünk már diákot év közben, olyant aki menet közben lett 18. Mármint jogilag, mert de facto már évek óta nem járt.
További érdekesség: ha netán megházasodik 18 éves kora előtt, akkor sem tanköteles már.

Adani 2009.10.02. 10:54:24

@Csavarhúzós:

Fater egyik régi haverja pl. jogi vizsgán mentőkérdésként kapta, h mikortól számít az ember cselekvőképesnek és nagykorúnak? Annyit még ki tudott nyögni ,h 18 éves ha elmúlt, aztán harapófogóval kihúzta belőle a vizsgáztató, h ha amúgy nincs semmi olyan betegsége, ami ezt kizárja pl. értelmi fogyatékos vagy ilyesmi.
Viszont ahogy mondjátok asszem 16 év fölött ha megházasodik akkor is annak számít. Erre próbálta a vizsgáztató rávezetni és megkérdezte tőle ,h mi a helyzet azzal ,aki 16 évesen megnősül?
Erre reflexből mondta, h az hülye. És ha hülye akkor nem beszámítható tehát nem lehet cselekvőképes sem. :) A vizsgáztató is röhögött, de meglett a kettes.

IZs 2009.10.02. 18:45:53

@Csavarhúzós: tényleg hálás lennék, ha meg tudnád mondani a törvényi helyet ahol ez metalálható, az én főnököm szerint a 2001-ben és utána születettekre a 18 év vonatkozik

Copyright © 2008 Theme Preview All rights reserved. Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.

süti beállítások módosítása